Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 4433 ggr
wixie
10/21/12, 12:11 PM

Vad är Law of Attraction?

Hej!

Jag har läst runt lite här på Law of attraction, och fösökt klura ut vad det är för något. Jag har också en kompis här inne som har försökt förklara ett antal gånger för mig vad det är för något också. Men jag fattar inte. 

Jag skulle bli jätteglad om ni förklarar så noga och tydligt ni kan vad Law of atraction egentligen är, så att en vääldigt trög människa som jag kan förstå.Glad

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
crinalina
10/21/12, 1:53 PM
#3

Hej wixie, och välkommen hit!

Law of Attraction är en naturlag. Jorden och Universum består av en mängd olika naturlagar och Tyngdkraftslagen är den mest kända. Det är den som håller oss kvar på jorden så vi inte svävar ut i rymden. Attraktionslagen, som vi allmänt kallar Law of Attraction på svenska, fungerar enkelt beskrivet på det viset att lika attraherar lika.

Allting består av energi, precis allting. Alla saker, växter, djur, hus och människor, ja precis allt du SER och HÖR består av energi. Dessa energier har olika frekvenser. Ungefär som olika radiokanaler har olika frekvenser.

Och du har en frekvens hela tiden, men denna frekvens förändras också hela tiden. Den förändras i samma takt som dina känslor förändras. Och dina känslor förändras i takt med att dina tankar förändras.

Attraktionslagen säger, som sagt, att lika attraherar lika. Det betyder att när du har en frekvens så "drar du till dig" andra saker, personer och händelser som har samma frekvens som du har. Om du är glad och positiv så händer glada och positiva saker, om du är ledsen och negativ så händer ledsna och negativa saker. Om du är rädd så händer saker du är rädd för.

Naturligtvis så sker inte dessa saker omedelbart och det räcker inte med att man tänker en enda liten tanke för att det ska ske. Utan det krävs att man har en känsla under en tid för att man ska få det till sig.

Av den anledningen så jobbar vi som använder oss av LoA i våra liv med att alltid vara glada, positiva och må så bra som möjligt. För när man mår bra, är glad och positiv så får man mer saker, personer och händelser in i sitt liv som matchar den frekvensen du är på.

Fortsätt gärna att ställa frågor. Här inne är vi hjälpsamma. Vi är alla olika och olika svar, fast om samma sak, kan ge mer än andra, så om mitt svar inte hjälper dig så kommer du säkert att få andra svar som passar dig bättre.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

wixie
10/21/12, 2:31 PM
#4

Tack för ditt svar crinalina! Jag förstår lite bättre nu. Så om jag är glad och positiv ett tag så händer det inga dåliga saker? Och om jag är sur och inte är positiv så häder dåliga saker, har jag fattat rätt?

Hur vet man att det funkar?:)

crinalina
10/21/12, 3:40 PM
#5

Det är grundprincipen i det kan man säga, ja!

Det viktiga är att du hela tiden strävar efter att må så bra som möjligt. Tänk tankar som får dig att må bra. Det är det som det går ut på kan man säga. Att man ska vara så lycklig som möjligt, inom alla områden som finns i livet. Att hela tiden sträva efter att utvecklas som människa och person. Att vara nöjd, glad och tacksam för det man har. Vilket inte betyder att man inte kan och ska sträva efter att få det ännu bättre.

Du vet att det funkar när du börjar titta omkring på det som händer i ditt liv och du inser att du faktiskt har önskat dig allt det vid något tidigare tillfälle.

Det är viktigt att förstå att detta är en lag som fungerar och verkar precis hela tiden på precis allting i livet, oavsett om man är medveten om det eller inte.

Allting som du har i ditt liv just precis nu, människor, saker, känslor osv är där för att du har attraherat det in i ditt liv. Både bra och dåligt. Bra saker och jobbiga händelser, allting är saker som du attraherat in i ditt liv genom att vara på de frekvenser och tänkt de tankar du gjort tidigare. Det du ser idag är resultatet av de energier du var tidigare. De energier du är idag skapar det du får in i ditt liv längre fram, osv.

Funkar gör det som sagt hela tiden, var observant på vad du tidigare har tänkt och känt, önskat eller varit rädd för, och jämför med vad som faktiskt har dykt upp i ditt liv.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
10/21/12, 6:59 PM
#6

Välkommen hit, wixie! Glad

Ja det är som crinalina säger, en kraft som verkar hela tiden, den vilar aldrig! 
Och det är nog tur att det krävs mer än en enda tanke för att vi ska få det vi önskar. För hur praktiskt vore det att sjunka genom golvet varje gång man önskar det? Förvånad

Säg att du är påväg till skolan och så känner du dig stressad. Du kanske börjar tänka att oj, tänk om jag missar bussen? Såna tankar kan börja snurra i ditt huvud - jag missar bussen, jag missar bussen…! Då är du väldigt fokuserad på att missa bussen. Och med stor sannolikhet så missar du bussen. 

Om du ska hålla ett föredrag i skolan och brukar vara nervös för det, så kan du antingen välja att tänka tankar som att det är läskigt och att alla kommer stirra och att du kommer glömma bort vad du ska säga. Eller så kan du tänka att du har förberedd dig väl, du vet vad du ska tala om och hur du ska agera - du börjar känna tryggheten inom dig. Såna gånger går det också väldigt lätt att göra något. För att man har en positiv känsla inom sig och positiva tankar.

Ibland kan man ju hamna i perioder av "tur", man säger att man har flyt, att saker går ens väg. Man kanske vinner på lotteri, vinner en tävling eller träffar nya intressanta människor. Många är nog inte medvetna om att det som då händer är att alla de bra sakerna och framgångarna gör att man mår ännu bättre, och det i sin tur gör att man drar till sig ännu mer framgångar och bra saker Glad

Och på samma sätt kan det ha motsatt effekt. Om man "vaknar på fel sida" så är det vanligt att det händer saker hela dagen som man blir ledsen eller irriterad över - och så är man inne i en negativ spiral. Det fina är att det går att förändra sina tankar och känslor till det bättre! Vi har alltså ett val Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
wixie
10/21/12, 7:07 PM
#7

Asså om är positiv så häder det bara bra saker? Så om jag skulle vara glad hela tiden så häder det inga dåliga saker? 

Förlåt om jag ställer jättedumma frågor!

MissInAction
10/21/12, 7:21 PM
#8

#7

Det dumma vore väl om du inte frågade om det du undrar! Flört

Just det vågar jag inte svara på, faktiskt. För jag tror att det är omöjligt att vara glad exakt hela tiden, varenda ögonblick. Vi tänker så mycket tankar som är omedvetena för oss - jag har sett siffror på det där och jag tror att det handlar om tiotusentals tankar varje dag. Så det kan mycket sväl passera inte så glada tankar fastän man inte är medveten om det, och då är du ju inte glad jämt!

Men om du så ofta du kommer ihåg, påminner dig själv om att tänka glada tankar och känna glada känslor, så kommer du successivt att känna en förändring inom dig i hur du mår. Och du kommer känna hur lätt allt känns, och då kommer bra saker att hända dig.

Du skulle kunna titta i våra trådar om dagliga manifestationer, för att se exempel på vad vi kan skapa i våra egna liv! Den här tråden är låst och går inte att skriva i längre, men man kan ju läsa. Det finns en nyare också som det inte finns så många inlägg i ännu.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

wixie
10/21/12, 7:34 PM
#9

Så om man försöker vara glad och positiv så häder det bra saker i livet, och om man är negativ så kan dåliga saker hända. Men man måste ha känslan en längre tid för att det ska hända något bra/dåligt.

Och om man använder sig av LoA så försöker man jobba med att vara glad, nöjd och tacksam för allt man har osv. Man ska försöka utvecklas som person ännu mer och bli ännugladare och lyckligsre hela tiden.

Har jag fattat rätt nu eller?:)

MissInAction
10/21/12, 7:48 PM
#10

Du är på heeeelt rätt väg! Skrattande

Det är bara att titta runt i alla våra trådar, och ställa frågor. Vill du ha boktips så brukar The Secret - Hemligheten finnas på bibliotek. Rhonda Byrnes heter författaren.

Här i videon kan du titta på de första 20 minuterna av filmen The Secret. Jag har själv inte sett filmen, men har läst boken odh de verkar ha samma innehåll fast i olka format då. Videon verkar tyvärr inte vara textad, jag vet inte hur säker du är på engelska? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

wixie
10/21/12, 7:55 PM
#11

#10 Vad bra, har tagit ett tag för mig att förstå, men nu tillslut så! Haha, min kompis som också försökt förklara för mig har förklarat jättemånga gånger. Men nu tror jag att jag hört det så pass många gånger att jag har fattatFlört

Tack så jättemycket för din hjälp! Jag lär nog förstå det mesta som sägs i videon. Ska ta en titt på den nuSkrattande

MissInAction
10/21/12, 8:12 PM
#12

Ibland behöver man höra något många gånger innan man förstår - eller på olika sätt Glad
Jag kan säga att det är fortfarande saker som jag undrar, och det dyker upp frågor här inne titt som tätt!

Vad bra! Orkar eller hinner du inte titta på allt på en gång så kan du ju spara resten.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
10/22/12, 12:11 AM
#13

wixie, Valkommen hit! Grundprincipen har du fatt forklarad, men for att forsta det hela battre, sa las garna runt har pa sidan, det finns bade lattare och svarare saker att lasa, sa valj det som passar dig..

Undvik ocksa att dela in saker i "bra" och "daligt. Livet ar fullt av upp och ner gangar, plus och minus,,, men egentligen ar alla saker bra saker,, det kan se ut som en "dalig handelse" men i slutanden visare sig det vara jattebra!

Tex. Om du sokt in pa en skola, sokt ett jobb etc. som du ville ha, och du kom inte in. Ga inte da och ge dig sjalv skuld for att du inte kom in for att du tankte negativa tankar, eller for att du oroade dig for att inte komma in,,,, Acceptera faktumet attdu inte kom in, bara sa dar.

SEDAN, helt plotsligt dyker det upp ett utbildnign, jobb som ar mycket battre an det du hade onskat dig tidigare!! Hade du kommit in pa forsta utbildningen, hade du ju aldrig fortsatt att soka vidare, och inte hittat den perfekta utbildningen/jobbet! Livet ar fullt av sadana saker, sarskilt for oss som har samlat pa oss lite livserfarenhet(hihi)

LoA ar mycket djupare av vad vi anar. Men enkel nar man greppar det. MEn i borjan, fokusera pa att vara positiv, mot handelser, mot manniskor. Hitta saker som gor dig glad!! Och las det som du tycker ar intressant for dig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Upp till toppen
Annons: