Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3873 ggr
MissInAction
2012-10-17 22:43

ABC-healing

Vad är detta med ABC-healing som jag sett minst två av er nämna här de senaste dagarna?? 
Jag trodde mig ha hyfsat koll på olika slags healing men detta har jag missat. Är nyfiken Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2012-10-17 23:14
#2

Tack!
Det var mycket att läsa så jag ska göra det imorgon, när inte sambon försöker sova två meter bakom mig ObestämdGlad Stänger alltså av datorn för idag.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-17 23:14
#3

Ja det är ju inte ens nån healing om jag har förstått honom rätt…Utan han får båda hjärnhalvorna att samarbeta bättre och komma i balans…

Eller??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-10-18 08:38
#4

Vet inte HUR det funkar, men funkar det gör det!

Theleonora
2012-10-18 09:21
#5

Ja, jag är så fascinerad av det hela. Fattar inte hur det funkar. Vi kanske kan använda den här tråden till att även utbyta erfarenheter kring just ABCn.


[Torahzen]
2012-10-18 11:51
#6

Jag har drömt jättespännande saker och känner att det pågår en storstädning inom mig. Pröva!

Annons:
Theleonora
2012-10-18 12:59
#7

Jag har bara drömt 2-3 ggr, drömmar som jag kommer ihåg. En dröm var nog om framtiden (sanndröm) och de övriga var ner symboliska och jag tolkar dem som att min utveckling går framåt. De senaste två dagarna har jag varit extremt trött. Men det beror på att jag fick lite healing i tisdags. Jag tror det kan vara en bra idé att kombinera healing med ABC. Vad tror ni? Jag fick nämligen veta att ABC inte kommer hjälpa mig med mitt kontrollbehov och även mina magproblem. Jag har ju tyvärr så många issues sen innan så det kommer krävas mkt för att få bukt med all trauma…


[Evigheten]
2012-10-18 13:23
#8

Jag har kombinerat både helande och abc. En guidad självhealing på 30 minuter varje dag Glad Det känns rätt för mig!

linnease
2012-10-18 13:48
#9

Kameleonten - "Ja, jag är så fascinerad av det hela. Fattar inte hur det funkar. " - jag med!! exakt! Tungan ute

Får inte helt ihop det med mitt LoA-tänk.. Liksom, om Kent kan telepatiskt ge mig nya idéer.. då kan väl lika gärna min Inner Being/själ/universum göra det när som helst?! Lösningen finns där i Vortex liksom, hur hjälper det att Kent förmedlar? Förstärker hans fokus vibbarna på nåt vis?

Men jag har en superstark känsla av att det funkat för mig Skrattande Så jag tackar och tar emot! Varit tufft sista veckan delvis, skrivit in mig tre gånger i tråden nu med kanske en veckas mellanrum mellan första o andra gången. Så mycket skit som kommit upp till ytan! Och mycket drömmar här med, med både riktigt dåliga och riktigt bra inslag.. Inte drömt så mycket på länge. Som att allt förstorats så det blir lättare att se typ..!

[Kathja]1
2012-10-18 18:41
#10

Jag fattar det som att han hjälper en att städa upp i det inre, hitta nya vägar i skallen mellan de olika delarna - typ.

Jag drömde en massa i början, riktigt kännde hur jag städade bort all spindelväv och gammal skit. Och jag bad om en spark i rumpan och det har jag fått! Många nya idéer som ska bli verklighet.

MissInAction
2012-10-18 19:12
#11

Nu har jag anmält mig till ikväll! Spännande Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-10-18 20:17
#12

Jaa jag uppfatta det lite så med…medvetengöra de blockeringar man har om man har några så man kan släppa den och hitta nya vägar som inte gick att finna när de fanns kvar

Ja jag är med ikväll igen oxå! får se hur länge till det blir…börjar kännas som det är på slutkampen iallafallGlad

[Kathja]1
2012-10-18 21:03
#13

Jag har inte jobbat aktivt på något sätt kanske jag ska tillägga - skickade min önskan och så tackade jag varje morgon för att jag fick hjälp att städa ut och komma igång.

Annons:
MissInAction
2012-10-18 21:32
#14

Är så nyfiken på hur det här kommer bli! Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-10-19 05:44
#15

Vi har pratat en del om kontrollbehov, och aven somnproblem,, laste igenom en aldre ABC healing trad,, dar Kent ger valdigt intresanta svar:

http://healing.ifokus.se/discussions/4ea73361d4ebea02c20067d2-kroppsscanning-kroppsbalansering?participating-1

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2012-10-19 05:47
#16

Kents svar borjar fran #49

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-10-19 09:14
#17

Jag kan tillägga att den första veckan var jag koma-trött! Fick inte en tanke att funka, men jag valde att vila i det och acceptera det som en del i städandet.

målle
2012-10-19 11:22
#18

Jag har nyss gått med i Healing-tråden och ska kika på ABC:n. Det där med "koma-trött" är precis det tillstånd jag känner nu och jag har ingen healing alls på gång haha, men jag gör som du Kathja, och känner på samma sätt, vilar i det, slappar när jag känner för det (även om svärmor är här, jag måste inte umgås med henne) och jag ser ju min situation jag befinner mig i nu som en slags städning. Ska bara se till att vila och ta promenader när jag känner att det behövs så ska jag snart ha bytt ut "mitt inre" Skrattande

[Kathja]1
2012-10-19 11:27
#19

Målle - kanske inte så underligt att du är trött. Både svärmor och praktik. Är nog bra att bara vara och vila i det som är.

- Det som är det Är och det är bra. Flört

målle
2012-10-19 11:33
#20

Ja jag börjar mer och mer släppa kontrollen lite, att inte stissa upp mej över ngt som kanske inte ens sker! Och jag talar om för mig själv att det är okej att säga nejtack om jag inte vill/orkar/har lust etc etc. Så jag är på god väg!

ABC-healing eller ej Skrattande

Annons:
MathildaF
2012-10-19 17:27
#21

Idag kom brytet. Har vänta på en gråtattack och idag kom den. Inte så lägligt dock, då jag ska på 25 års fest ikväll. Hoppas jag blir på bättre humör när jag är där. Känns som jag har mer känslor/tårar att släppa ut men de få väl bli en annan dag. Ibland är det så skönt att gråta ut.

MissInAction
2012-10-19 17:59
#22

#21
Jätteskönt att få gråta ut ibland ♥
Särskilt om man har tid, man kan sätta på någon snyftarfilm och bara gotta sig i det! Typ I am Sam, den filmen gråter jag mig igenom…  
Önskar dig en fin kväll och att du kan njuta av sällskapet på festen Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-10-19 18:03
#23

Vad duktigt Evigheten, att köra egen healing också. Jag är lite dålig på det men nu när jag fick healing och återkopplade till henne så sa hon att det märks att du har fått en ordentlig utrensning. Kommer inte ihåg om jag såg, men hade du länkat till den guidade självhealingen som du kör? Har du en länk du kan dela med dig av?

Jadu, linnease, jag har också funderat på hur han gör och varför jag inte bara kan säga rakt ut: jag vill må bra och vara i balans och sen att det händer. Han måste ju veta vilka knappar han ska trycka på ;). Och lite som Kathja säger att han visar nya vägar för hjärnan. Jag tänker att det finns vissa kopplingar som är felaktiga, dvs en händelse är kopplad till en viss känsla och när hjärnan i NUET associerar det som händer med den händelsen då dyker den där känslan upp. Vet inte, men intressant är det.

Till Målle och fler med kontrollbehov och påverkan på sömnen: jag tror att (jag kan bara utgå från mig men nån annan kanske kan relatera) kontrollbehovet är en stark känsla, men som jag inte längre känner för det har blivit rutin för mig. Det enda jag känner när jag tror jag helt tappar kontrollen är ångesten och oron som dyker upp. Om jag inte gör nåt åt det så tror jag att både ångest och oro också kommer vara känslor som jag efter ett tag inte kan särskilja, dessa blir en del av mig, och att det sen ger kroppsliga men. Hursom, det här kontrollbehovet är liksom på hela tiden, om man jämför med en dator där en hel del processer är på och som drar datorns energi, cpun mm som vi inte ser. På samma sätt är det för min del, efter mina insikter, att det här kontrollbehovet ligger i mig och är igång hela tiden och tar av min energi, konstant. Det är därför jag är sååå extremt trött hela tiden och inte orkar göra nåt.

Hursom, nu när jag fått hjälp är jag också extremt trött men nu är det mer i form av att så fort kontrollbehovet aktiveras så blir jag trött men jag är pigg övrig tid. Det märker jag ganska tydligt. Så så fort jag börjar släppa på tankarna som utlöser kontrollen och försöker hitta till nuet blir jag genast pigg.

Jag börjar bli mer och mer fascinerad av den mänsklira hjärnan, helt klart.


[Evigheten]
2012-10-19 18:52
#24

Kameleonten: Ja jag började några dagar innan jag fick höra om abc-healingen och den gav mig inspiration att ta itu med en fobi jag haft väldigt länge och nu är den så gott som bortaFörvånad

Den här tilltalade mig iallafall gillar både musiken och vad han säger, men det är inte säkert den passar alla. Om inte, så går det söka på youtube tills du hittar en du gillar (=

http://www.youtube.com/watch?v=NMldMnEfxX8&feature=related

Otroulig
2012-10-19 18:59
#25

Kameleonten vad insiktsfull du är:) Även jag har haft kontrollbehov, mest på mitt jobb faktiskt, har ju varit spindeln i nätet. När jag sa ifrån mej mitt chefskap så har jag ju inget ansvar längre och släpper saker mer. Det har visat sej att andra har tagit större ansvar och jag mår skitbra av att släppa och ha tillit. Och det fixar sig! Även privat har jag släppt på planerandet och tar mer dagen som den kommer. Jag skulle vilja säga att tillit, som faktiskt är en inre trygghet, är botemedlet mot kontrollbehovet. Himla mycket LOA tänk egentligen. Ha tillit och avvakta och var flexibel när universum levererar! Mathilda, vad bra att ett bryt kom. Jag tror ju på att det är bra att gå in i känslorna för att kunna släppa dom. Men alla är ju olika. Men bryten kommer när de kommer har jag insett. Själv har jag verkligen kommit ihåg mina drömmar mer, efter att jag "bokat tid" jag har mest haft energi höjande känslor. Men jag inser mer och mer att jag verkligen ändrat mitt sätt att agera. Precis nyss fick jag ett mail som jag lika väl skulle kunna gått igång på, bli förbannad och tagit åt mej. Vidarebefordrat det till min chef och till sändarens chef eller svarat med en lång utläggning. Istället tänkte jag: vad tjänar jag på det? Det kommer bara att ta en massa energi. Jag kommer att få en lång korrespondens - jag skiter i det. Det är många såna tillfällen just nu, att jag väljer att inte reagera och bara låta det passera. Jag undviker motståndet och följer flödet. Härligt!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2012-10-19 19:18
#26

Tack Evigheten, ska kolla in länken! Nu ska jag iväg snart, men får göra det när jag väl kommer hem eller imorgon.

Tack Otroulig! Jag har också märkt förändringar i mitt beteende och till följd av det andras beteende. En tjej på mitt nuvarande jobb blev jag alltid irriterad på, men sen nån vecka tillbaka blir jag inte det trots att hon fortf pratar om samma saker som jag tidigare hade blivit irriterad på. Jag känner också att jag har börjat få som "varsel" eller information. Idag skulle jag logga in på en sida och kunde inte lösenordet men fick det till mig på nåt sätt. Det var iofs bara ett ord men ändå.

Mitt kontrollbehov har varit lite speciellt, det har lite varit som en hal ål som när jag vetat hur jag ska ta i det ändrat "form". Men iaf, jag tog tag i en sak och bjöd in några vänner på aw ikväll. Och tror ni inte att jag fick till mig tidigare idag att nån skulle banga i sista minuten och det enda jag tänkte att, det är ok. Sen när den här personen ringde och sa att hon inte kommer så kände jag dels bara jaha, och sen inget mer. Tidigare hade en sån sak framkallat starka ångestkänslor hos mig, men nu var det bara jaha :) :) :)


linnease
2012-10-19 20:58
#27

Åh tack för filmtipset MissInAction, kollade trailern på IMDB, verkar superfin! ♥

Annons:
crinalina
2012-10-19 21:18
#28

Jag började med ABC-healingen första natten efter min styvpappa gick bort och hela den första veckan sov jag verkligen som en stock. Stenhårt från jag somnade tills jag vaknade. Jag vaknade helt lugn och utvilad. Jag är väldigt tacksam för det för jag är helt övertygad om att detta var tack vare Kent. Hela den veckan var ju en känslomässig berg-och dalbana i det yttre med dödsfallet, min sambos 40årsdag med överraskningsmiddag för honom och min son som flyttade hit. Plus jobb. Så jag är som sagt otroligt tacksam för den härliga sömn jag fick den veckan. Dagarna som gått sedan dess, snart en hel vecka till har jag sovit lite mer oroligt, och jag vet att jag har drömt men har inga som helst minnen av dem.

Jag har inte fått några som helst känslomässiga yttringar men jag tror att de kan ha kommit inbäddade i den första veckans virvlar. Däremot så märker jag att jag får aha-upplevelser om mitt tänk och hur jag reagerar på olika saker väldigt mycket. Jag inser att jag tänker på ett visst sätt och kan då enkelt bara bestämma mig för att det tänket är mitt gamla jag, mitt nya jag tänker annorlunda. Och då försvinner det och allt känns lättare.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-20 00:34
#29

#27
Den är underbar! Glad Och både Sean Penn och Dakota Fanning är så bra skådisar ♥ 

Jag har deltagit i ABC två nätter i rad nu. Känns lite konstigt att säga med tanke på att den här natten inte är slut ännu, men ändå Tungan ute Och hittills har jag bara känt positivt. Känner mig glad och uppåt och drömmer intressanta drömmar - vilket jag tycker att jag gör i vanliga fall också, och brukar alltid komma ihåg dem.
Igår natt drömde jag att jag pratade med folk om min utveckling och mina känslor, bland annat min kärlek till Göteborg. Lite lustigt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-20 00:43
#30

crinalina,
Det du skrev senaste i goda råd-tråden, om att vara tacksam för det förflutna… GråterKyss
Det kändes lite som att hela min barndom nyss flashade förbi inom mig när jag läste ditt inlägg samtidigt som jag lyssnade på Lassie med Ainbusk Singers. Hehe, jag satte åter igång den där svenska playlisten i Spotify. Vet inte om du kommer ihåg den låten. Den låg på svensktoppen eller motsvarande då jag var kanske 9-11 år och den brukade spelas på förmiddagarna innan mina ridlektioner. Bra minnen ♥

Det är väldigt svårt att beskriva vad det var jag kände och upplevde, men jag var otroligt närvarande i dina ord och musiken och mina minnen samtidigt, och var alldeles varm inombords - det kändes som att energierna bokstavligen flödade igenom min kropp. En känsla som om jag vore i ett rus. Och jag kände den tacksamheten som du pratade om!! 

Nu har jag lyssnat på ytterligare en sång och nu blev det Tomtens sommarsång med Michael B Tretow ♥ haha jag älskar den mannens musik Skrattande Så det är fortsatt kärlek!!! TACK! KyssSkäms


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-20 00:44
#31

Och nej - jag har inte druckit någon alkohol!! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-10-20 19:49
#32

Jag har nyss anmält mig till kvällens/nattens "avläsning" inte för att jag riktigt förstår HUR det går till, men det visar sej säkert och ni som redan testat verkar tycka det är bra grejer Flört Hur får man svaren liksom? Jag ställde även denna frågan i healing-tråden men jag är nyfiken Skrattande

Otroulig
2012-10-20 20:45
#33

Tja, jag tror svaren kommer olika, det hela grundar sig i att du innerst inne själv har svaren tror jag. Jag har fått mina ledtrådar i mina drömmar. Sen tror jag att man kanske inte får enkla svar utan kanske att vissa tankesätt eller problem man har kommer upp till ytan. På ett eller annat sätt och du har möjlighet att välja hur du reagerar, på ditt gamla sätt eller på ett nytt sätt som öppnar upp för en ny känsla.. Luddigt kanske?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2012-10-20 22:08
#34

Man får ju nästan lov att prova den där ABC-healingen som alla pratar om nu. Den verkar ju sätta igång en hel del.Spännande!

Annons:
målle
2012-10-21 20:48
#35

Jag var ju med i gårdagskvällens/nattens ABC-healing men jag vet inte om det gav ngt….jag fattar inte riktigt…ni andra verkar få så mkt utav det…kanske ser jag det bara inte…ska kanske anmäla mig till kvällens och se om jag får ngt tydligare "svar"..

MathildaF
2012-10-21 20:53
#36

Målle: du kanske ska slappna av och inte tänka så mycket på något tecken. Tycker du ska prova några gånger till:) ja märkte inte av nåt efter första kvällen heller. Men de kanske funkar bättre för vissa och sämre för andra.

Theleonora
2012-10-21 20:56
#37

Målle: i början så märkte inte jag heller på det sätt jag gör nu. I början mådde jag mest bra, men det var säkert ytliga blockeringar som kanske löstes upp på 30 minuter. Han har ju skrivit i tråden att vissa blockeringar löses upp genast i princip medan andra kan det ta upp till 5-6 mån för att lösas upp.


Håbe
2012-10-21 21:01
#38

Jag märker inte heller av något men hänger på idag igen. Jag vet inte riktigt vad jag väntar att det ska hända, men jag har önskat hjälp med att hitta bättre balans i mitt liv. I själ och kropp. Den resa som jag redan påbörjat här men som behöver lite hjälp mellan varven. Ganska mycket hjälp ärligt talat Cool. Skillnaden nu är väl att jag oftast vet hur jag ska få den hjälpen och ATT jag behöver den över huvud taget. Så all hjälp på traven som jag kan få för att nå mitt bästa jag tar jag tacksamt emot. Så jag hänger på ABC-healingen så länge den erbjuds. Rätt som det är trillar saker och ting på plats.

målle
2012-10-21 21:10
#39

Hmm ja som ni skriver ska jag väl bara slappna av och låta allt vara, precis som han Kent själv skriver…många ggr försöer jag för mkt att jag missar mkt, så var det ju i början för mig med LoA, nu är jag hemma på LoA så nog ska jag bli mer hemma på ABC-healing med Skrattande Jag skriver upp mig för kvällens oxå så får vi se vad som sker, OM ngt sker. Skrattande

MissInAction
2012-10-21 21:24
#40

Ja jag tänker att så länge det känns bra och det inte känns fel och obehagligt, så varför inte liksom?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-10-21 22:23
#41

Månne, det krävs säkert mer än en gång för att du ska märka något. Och det är inte ens säkert att du märker något nu, men om du fortsätter så länge du kan så är jag säker på att du kommer märka skillnad. Du kanske inte drömmer, och du kanske inte får tydliga "svar", men i framtiden när du befinner dig i någon sorts situation som du tidigare har haft svårigheter med så kanske du inte har det längre. Jag kan inte säga att jag direkt märkt av det, men jag märker att jag släpper på blockeringar jag vet att jag tidigare haft. Om jobb tex. Helt plötsligt VILL jag ha ett heltidsjobb. Det har jag aldrig tidigare velat. Och jag känner mig mer avslappnad inombords. Lugnare och tryggare. Men jag kan inte säga att jag drömt eller mått annorlunda under processens gång. Jag fortsätter så länge det bjuds, och jag är säker på att så länge JAG TROR på det så funkar det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Håbe
2012-10-22 07:01
#42

Vet inte om det här har med ABC-healingen alls att göra, eller "bara"en vink från universum.

Jag vet med mig att jag sitter alldeles för mycket vid datorn. Har lite lätt för att fastna här och svårt att komma igång med något annat ibland. Särskilt på helgerna blir det på tok för mycket segande vid datorn istället för att göra något vettigt. Vara med barnen framför allt men även att fixa hemma. Det är som att jag är för seg för att göra något vettigt men inte blir man piggare att bara sitta och slösurfa heller.

I alla fall- igår fick jag först se ett inlägg, en bild, på facebook "Follow your dreams. They know the way". Får massor av sånt varje dag men just den här stannade kvar och jag delade den vidare. Så i natt drömde jag att jag var på en flygplats. Jag och min son väntar på att få gå ombord på vårt plan. I vänthallen står en dator som jag börjar spela spel på. När jag är klar går vi tillbaks till incheckningen och och upptäcker att alla människor är borta och får då veta att vårt plan har åkt.

Eftersom jag så tydligt la märke till just det inlägget på fb och minns just den här drömmen så antar jag att det är meningen att jag ska ta det till mig. Sitter jag vid datorn hela tiden så missar jag viktigare saker i livet. Jag var redan medveten om det men nu blev det tydligare.

[Kathja]1
2012-10-22 09:27
#43

Håbe - kul att läsa om din hint från Universum om att du sitter ör mycket vid datorn, har själv fått en hel del sånna den senaste tiden. Så det är dax att dra ner på den tiden och lägga tiden på att skapa mitt liv och min framtid - jag ska skriva ihop en kurs och ett föredrag, eller iaf en kurs.

Och vara ute mer. Tungan ute

SHIAWASE
2012-10-22 10:43
#44

Jag tllbringar ju mycket tid framfor datorn, eftersom det ar ett arbetsverktyg.

Och jag tillbringar ju aven en hel del har!!

MEN det intressanta ar att sedan jag borjade bli aktiv har inne, sa har jag slutat att titta pa tv, jag har slutat att kolla in aftonbladet Foten i munnentex.

Jag anvander bara datorn till att hitta braiga saker, mes har inne, sedan pa FB, min FB sida har blivit ett positivt centrum kanns det som!! Dyker aldrig upp folk som klagar utan massa uppskattning etc!!. Och ibland You Tube  med A-H (fast dessa lyssnar jag mest pa i min iphone nar jag kor bil).

Sa aven om jag tillbringar mer tid vid datorn an forut, sa har jag bara bytt ut "skraptid" till "KVALITETS LOA TID" och den tid jag har tillbringat har har hjalpt mig att fokusera och manifestera och forbattra sa jattemycket sa jag sager bara TACK!!

MEN, haftigt med Universums tecken till dig Habe,,, Det ar nog BALANS det handlar om . OCH KVALITET istallet for KVANTITET!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-10-22 12:03
#45

Uh, jag sitter också mycket framför datorn, det är min avkoppling när jag är hemma :) 
Men visst, som precis just nu skulle jag hellre vara uppe och röra på mig, jag ska iväg och träna osv, men det är ju såå skönt att sitta i soffan under filten och läsa här istället…!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-10-22 12:27
#46

Häftigt tecken, Håbe!!
Hitta det som du vill göra och uppleva varje dag Glad

De tecken som jag tycker mig ha fått från ABC'n är nog att jag ska välja vad jag lägger min energi på. Exempelvis att visa tålamod med de jag älskar och bryr mig om. Att inte lägga mig i diskussioner som jag vet kommer få igång mig och irritera mig och ändå inte ge mig något. Detta har jag sett flera gånger igår t.ex. och jag kopplar detta till ABC. Det är något jag har tänkt på förut men nu är det dags att jag faktiskt gör det också.

Angående datortid…
Jag har haft egen dator i 8 år nu och visst har det gett mig många roliga timmar, fina vänskaper och relationer. Så jag uppskattar verkligen datorn som verktyg. För egen del är det viktigt med, som shiawase säger, kvalitet! För några år sedan spelade jag en massa Facebook-spel. Farmville tog upp så vansinnigt mycket tid. Slutade med dem alla.

Så tänkte jag för några år sedan att vad vill jag minnas när jag är äldre och ser tillbaka på mitt liv? Att jag slösade bort min dyrbara tid på att slösurfa och spela på datorn? Eller umgås med de jag älskar? Göra och uppleva det jag älskar? Jag insåg att jag måste hitta en balans. Fortfarande är jag inte helt nöjd med hur det utvecklat sig, för iFokus har så många intressanta sajter och det tar sådan tid när man vill kolla vad som hänt, och delta i diskussionerna. Personligen har jag mycket svårt att koppla bort just det. Och om man tar en paus på några dagar eller mer, så har man ju ett berg att gå igenom… vare sig det är FB eller iFokus..


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-22 12:53
#47

MissInAction  - Det där berget förstår jag precis vad du menar! Var utan dator från fredag till söndag, men när jag kom hem orkade jag dra igång den så det fick vara till idag - och HJÄLP vad med grejer ni hade skrivit. Fast det är oftast så tycker jag, när jag inte hinner vara inne är ni som mest aktiva. Obestämd

MissInAction
2012-10-22 13:01
#48

Det var precis det som hände i somras när jag var i Göteborg också! Då gick jag bara in på iFokus via min mobil och läste uppdaterade inlägg. Alla nya inlägg som ni startat, hade jag helt missat och jag orkade bara inte gå igenom det när jag kom hem! Rynkar på näsan Jag gick igenom en del av dem lite pö om pö sedan, när jag kände för det. Så även om man vet att det är "bra saker" så kan det kännas övermäktigt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2012-10-22 13:33
#49

Jag tänker att det jag behöver få till mig eller engagera mig i det kommer jag att läsa.

crinalina
2012-10-22 14:07
#50

Hallå, försöker ni två få till det att vi skriver mindre här? Var försiktiga med vad ni önskar, det kan gå i uppfyllelse! hahaha Tungan ute

Håbe, superhäftigt meddelande och mycket klarare än så kan det ju knappast bli. Kvalitet istället för Kvantitet, i allt.

Precis som Shia så ser jag ju min dator som ett verktyg, problemet är att ibland så tar slösurfandet över. Men det beror nog på att jag har för mycket tid så jag behöver inte vara fokuserad och effektiv när jag är använder den. Vad gäller spel på facebook så har jag valt bort alla spel som "kräver" att man är aktiv varje dag och jag har bara spel som jag spelar om jag känner för det och har tid. För mig så har det en funktion då det är stunder då jag bara kopplar bort allt annat och bara är.

Från ABCn kan jag fortfarande inte säga att jag fått tydliga signaler, däremot så har jag blivit klarare i mitt tänkande och i mina känslor kring saker. Jag känner att det är blockeringar som försvunnit, och att inspiration och idéer dyker upp oftare och tydligare, och vid rätt tillfällen.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-22 14:11
#51

crinalina,
Näe verkligen inte! Förvånad
Det är väl snarare så att jag skulle önska att jag inte känner att jag måste läsa precis allt hela tiden. Jag vill ju, men kanske att världen inte går under om jag inte gör det? Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-22 15:51
#52

Hm, jag tror inte att jag skrev, eller tänkte, att någon skulle skriva mindre. Tungan ute

Håbe
2012-10-22 15:56
#53

Jag använder ju också min dator till mycket bra saker och det säger jag ingenting om. Både min man och jag är nog väldigt mycket datormänniskor. Det finns trots allt en orsak till att via träffades via internet Flört.

Det är den där slötiden jag invänder mot. Att jag blir sittandes, med spel på fb, andra spel, surfar runt…o.s.v. allt utom att göra något vettigt av tiden. Och man blir så fruktansvärt energilös. Avskyr mig själv när barnen kommer och frågar "mamma kan vi spela något (tex)?" och jag svarar "Inte nu, jag orkar inte" Det är mindre nu än tidigare men jag faller väldigt lätt tillbaks och ju mer det blir desto mer orkeslös blir jag och det är det jag vill, och behöver, komma ifrån.

LoAEmma
2012-10-22 16:00
#54

Ja det är väldigt lätt att man fastnar, och att man tappar energi, absolut!!

Jag känner ändå att jag gör saker jag gillar på nätet, läser fb, och läser och interagerar jättemycket här! Läser om kurser, googlar om saker jag vill veta mer om osv.

Men skulle säkert kunna kapa ner till hälften, men vet inte riktigt vad jag då skulle lägga tiden på hihi….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-10-22 18:37
#55

Om jag missar att läsa något som jag verkligen behöver läsa, så tror jag att jag får en eller flera nya chanser!

Annons:
Theleonora
2012-10-22 23:04
#56

#24 Evigheten: vilken lång video. Brukar du kunna fokusera så länge utan att sväva bort med tankarna? Jag är imponerad. :)


[Evigheten]
2012-10-23 08:01
#57

Haha ja det går faktiskt väldigt enkelt att bara flyta iväg just för att den är guidad, då fokuserar jag bara på vad han säger Tungan ute

Minns även när en granne började borra precis mitt under den meditationen. Jag bara ignorerade ljuden och fortsatte "sväva iväg" Men det är svårt att förklara hur det blir enkelt…men övning ger ju alltid färdighet! Det finns även kortare varianter, det kanske är en bra start för digGlad

szirius
2012-10-23 19:13
#58

jag är helt ur balans nu, så jag känner knappt igen mig själv. Känner mig så rädd för allt.Nu är jag rädd för att det här aldrig ska ta slut, den här utrensningen. Jag mådde bra i början, sen hade jag nån dipp och sedan hade jag underbara dagar och nätter då det sprudlade kärlek, idéer, energi, jag kände att jag var påväg, att jag var i mitt JAG. Sen nu har jag bara rasat totalt och undrar om det är nåt fel på mig -hur mkt skit kan man ha, jag tycker att jag är så öppen och även medveten och andlig men nu värker hela kroppen och tankar och känslor snurrar och hoppar hit och dit. Jag önskar verkligen, verkligen att det är " GENOM OCH UT" som jag kör just nu!  Jag VILL ju få bort allt, jag vill inte gömma och spara och stagnera nån minsta stans, upp och ut - det har jag ju bett om. Men det HÄRFörvånadTyst! Var inte beredd på vilket mastodontjobb som fanns i mig. Jag är ju extra känslig nu också mitt i min sorgeprocess, men jag tror inte att man kan "vänta in" en tid då man är stark, för jag tycker ändå att man är stark när man är svag, om ni förstår vad jag menar….men ….Vill se ljuset i tunneln, att det blir bättre igen snart…

förlåt för gnällelignäll

[Torahzen]
2012-10-23 19:19
#59

Kram på dig szirious! Kyss

Jag är hemma i en rejäl förkylning. Idag fick jag ett psykbryt för en struntsak och undrar varifrån alla rädslor och virriga idéer kommer ifrån.

Jag jobbar med att öppna mitt hjärta för att ge och ta kärlek. Jag har tydligen stängt in det bra även om murar rämnar sakta men säkert.

Jag känner igen det där att man är stark när man är svag. Jag förstår precis vad du menar.

Det blir bättre!

Mera kramar på dig!!! Kyss

crinalina
2012-10-23 19:25
#60

Szirius, det är ju jättebra att du får ur dig allt nu. Det är ju ändå en hel vecka kvar av Kents gratishealing och tills dess är jag säker på att du har kommit på rätt köl igen. Det här är starka grejor och vi har alla saker som ska ut, som behöver ut för att vi ska få ut vår fulla potential. Låt det komma och tillåt dig att vara svag. Visa din styrka genom att vara svag precis som du själv säger. Så låt det bara komma så mycket som möjligt, och imorgon, eller dagen efter så kommer du att ha rätt sida upp igen. Starkare och bättre än någonsin förr. Men alla skrymslen och vrår tomma.

En jättestor kram med en massa kärlek till dig! ♥

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
2012-10-23 19:31
#61

Kram på dig Szirius!

Om det är till nån tröst har jag hela tiden tyckt att du verkar ha sån styrka efter det som hänt, iaf av det jag läser i trådarna. Så nånstans där inne finns den styrkan men samtidigt så finns ju de här andra känslorna också. Och jag förstår att du är nere och mår dåligt (tro mig, den här ABCn har inte varit nådig mot mig heller) men om du känner efter så vet du ju själv också att du inte kommer stanna i det här tillståndet för alltid heller? Det är övergående.Den här utrensningen sker för att du ska kunna må bra snart igen.

Om jag tar mig själv som exempel, idag har jag bara legat i sängen. (Som tur är kunde jag jobba hemifrån från sängen och tack och lov fick jag jobb gjort). Sen har jag varit på gastroskopi och jag kan inte fatta att jag sa nej till lugnande, sa iofs Oh nej första gången läkarn kom fram med slangen för att sedan bestämma mig för att ok, gör det. Och då gick det bra. Men aldrig att jag hade klarat det utan all utrensning som har skett, jag var tom lugn och har varit det hela dagen. Känns iofs som att jag har haft nån form av skydd runt mig idag. Idag har jag sån extrem huvudvärk nu att ögonen värker, förstår inte vad jag gör framför datorn. Har själv haft det extremt tufft i några dagar men jag har bestämt att jag ska vara med till slutet på månaden. För även om det är jobbiga saker som kommer upp så får jag upp det nu och kan gå vidare från det, bearbeta det. För det är som Kent har sagt till mig (redan förra året) att mitt kontrollbehov håller ett hårt lock över mina känslor och låter mig inte bearbeta sånt som hänt för att skydda mig själv. Men det kontrollbehovet inte "inser" är att det där måste hanteras. Och sen kommer glädjen komma (trots att jag själv har svårt att se det nu).

Så stå ut, lite lite till så kommer vändningen!

KRAM


linnease
2012-10-23 19:38
#62

Jag var där förra veckan! Liksom helt orimligt rädd för allt överallt, undrade om jag nånsin skulle komma ur det, hur mycket skit finns det att städa upp egentligen?! Började äntligen lätta i förrgår, halvbra igår och känns riktigt bra idag. Som att det verkligen är urstädat.. och är på en helt annan nivå nu än jag nånsin varit tidigare på massor av saker

Bara håll ut, det är snart över :) ♥♥♥

Annons:
linnease
2012-10-23 19:39
#63

åh, förresten, när det blev för mycket har jag intuitivt hoppat över att vara med ett par kvällar tills det lättat, givit mig själv lite paus..

[Kathja]1
2012-10-23 20:34
#64

Andas! Det kommer att bli bättre.

crinalina
2012-10-23 20:57
#65

Jag känner nästan avundsjuka på er som fått den där starka reaktionen. Jag har ju inte märkt av någonting starkt känslomässigt som jag vet om. Men jag hade ju min första healingvecka under en turbulent vecka så jag tror att det kom där. Jag märker ju en skillnad, men jag känner att jag skulle vilja ha det där brytet nu. Det jag kände den där första veckan känns som att jag vill att det ska ha med min förlust att göra, inte med min rensning av kroppen. Jag vill ha dem åtskilda.

Samtidigt så märker jag som sagt en stor skillnad inom mig, speciellt i min kreativitet och i att jag faktiskt tar tag i det nu istället för skjuter det framför mig. Jag märker att jag tror på mig själv nu, jag är inte längre rädd för att misslyckas. Mycket blockeringar är borta.

Nu ska jag nog titta på första delen av Torka aldrig tårar utan handskar. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
2012-10-23 21:06
#66

Ja alltså, det är inget att vara avudnsjuk på ;). Du verkar ju ha fått bort dina blockeringar utan det där brytet, jag hade nog hellre haft det lite mindre smärtsamt. För mig har den här månaden hittills varit ett enda stort moln som jag svävat i. Ibland vet jag inte vart jag är eller vad jag gör, så dåligt mår jag och är helt borta i tankarna. SÅ jag är extremt tacksam för att jag har klarat av min vardag hittills. Sen att jag får såna perioder (eller har haft mest hela tiden förutom en och annna bra dag som paus ;)) beror ju på att jag har så mkt undanträngda känslor som i sin tur beror på en väldigt tuff uppväxt. En terapuet jag gick till sa till mig: jag fattar inte att du står upp med tanke på allt du har varit med om. Och ja, jag kände mig lite som i den där historien med gubben med två val. Jag har valt att stå upp, men eftersom jag har kämpat så hårt har jag inte alltid kunnat vara lika glad och positiv och leende för det har hela tiden pågått en kamp inom mig.

Kram och tack för att ni finns!


crinalina
2012-10-23 21:26
#67

Ja naturligtvis är jag ju även tacksam för att jag inte fått det där brytet också, men jag är också väldigt mycket en känslomänniska och jag behöver ibland starka bryt för att släppa ordenligt och sedan resa mig upp och gå vidare. Jag har nästan aldrig varit sådan att jag hållit mina känslor inom mig, och lagt de på lager eller gömt dem i skrymslen och vrår. Förutom åren innan jag gick in i väggen, vilket ju också var anledningen till att jag gick in i väggen. Att jag är väldigt öppen och släpper ut alla mina känslor och tankar är väl också en anledning till att jag inte får något bryt. Men hur som helst så har jag märkt en viktig och stor skillnad.

Kram och tack för att DU finns!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-23 21:33
#68

Det är ju avläsning och balansering i energierna som han sysslar med, Kent, och själva healingprocessen får vi sköta själva - med allt vad det innebär Glad

Jag har tänkt i ett par dagar nu skriva om en sak som jag tänkt på men det har alltid fallit bort, så det får vara i den här tråden.
Oavsett varför vi får såna dippar och nedförsbackar, så kanske det är så att det känns starkare nu än förut, eftersom topparna och dalarna är så mycket djupare. Normalt nu så är vi kanske högre upp än vi var förut, så dessa dalar kommer kanske att kännas tyngre och jobbigare. Men sedan åker vi uppåt igen!

Det var liknande när jag medicinerade för depression och ångest för ett antal år sedan och beklagade mig över ångestattackerna som jag tyckte hade återvänt till mig sedan jag börjat må bättre - låter som en paradox kanske men så kändes det. Hon jag pratade med, en vårdpersonal, sa att det är ju för att tidigare mådde du jämndåligt hela tiden och skillnaderna var inte så stora då… medans nu när du mår lite bättre så märker du tydligare av när ångesten smyger sig på.
Förstår ni liknelsen? Jag tror det kan ligga något i det, att när vi har höjt oss själva så känns de där dalarna mer läskigare än tidigare…?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-10-23 21:49
#69

Jag vet inte, jag tycker nog att dalarna är betydligt grundare nu när jag är högre upp. Hela mitt leva har liksom flyttat högre upp. Inte bara topparna utan även dipparna är högre upp på skalan. Jag faller inte lika djupt och det är inga uppförsbackar tillbaka, helt plötsligt är jag bara tillbaka på toppen igen.

Däremot så märkte jag ju stora skillnader just under min första ABC-healingvecka just på grund av att jag hoppade upp och ner i känslor precis hela tiden. Ena stunden sorg efter min styvpappa och nästa stund glad för att sonen skulle flytta hit. Ena minuten på min nu lägsta botten (som är betyyyyydligt högre upp än sist någon nära gick bort) och nästa minut på min nu betyyyyyydligt högre högsta topp. Däremelle hade jag ju även glädjen att få överraska min fina sambo på hans födelsedag och göra honom lyckligare än någon tidigare gjort. Så i jämförelse absolut lägsta och absolut högsta är fallet högt, men resorna upp är små.

I samband med denna healing så vet jag inte om man åker så mycket upp och ner, man är mer på en nivå ganska länge om jag förstår det rätt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
LoAEmma
2012-10-23 23:32
#70

Jag har inte märkt nån skillnad alls…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-10-24 00:26
#71

Jag marker ingen skillnad direkt heller, men jag befinner mig just nu i ett fantastiskt bra stadium. Som Crinalina sager, jag bara kanner hur jag har hojt upp mig sjalv till en fantastiskt niva.

Jag har aldrig heller sparat pa nagot, lagt lock pa nagot,, sa jag tror ite att jag ar SAA mycket  som ska ut, och det som jag har hft, har jag nog bearbetat de sista aren. Men jag kanner en fantastisk harmoni, och jag tror ABC-healingen kan hjalpa for att finslipa balanseringen (som MissInAction sager sa ar ju vi sjalva som gor det)

Det dar med berg och dalar kan jag halla med om. Sarskilt nar man precis har borjat kanna av topparna, men fortfarande har saker kvar i bagaget som maste rensas ut lite da och da. DA kanner man av dessa dalar sa enormt starkt, eftersom gapet ar sa stort.

Men nar man senare lyfter sig till en "niva" hogre, da har man byggt upp en tillit, sa man aker inte ner sarskilt langt, och man kommer upp pa topp latt.

Det ar hela en process, som aven om det finns likheter mellan oss, sa ar den individuell, eftersom vi alla befinner oss i olika faser!!

Det viktigaste ar att TILLATA det komma, och ha TILLIT till sig sjalv och Universum. Tillat det komma, ta emot forandringen som sker, valkomna skiftningen som det kommer att leda till!

Klamra inte fast vid det som har varit och ar, valkomna med gladje och karlkek det vibrationsskifte som du ar pa vag att gora!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-10-24 10:45
#72

Jag har nog inte heller märkt ngn större skillnad, bortsett från att jag somnat gott och sovit gott hela natten, utan öronproppar och utan att störa mig på sambons lustiga andningar när han sover FlörtSkrattande

Inatt drömde jag dock ngt riktigt sjukt och äckligt och sedan ändrade sig drömmen och övergick i ngt väldigt sorgligt så jag grät i sömnen och då vaknar jag alltid och gråter på riktigt (detta med att gråta i sömnen har hänt många ggr men det var ett tag sedan sist)

Jag tror jag hade mitt "bryt" innan jag gick på ABC'n, förra onsdagen nämligen då jag klagade på svärmor ni vet Flört Jag kom ju fram till en hel del insikter under min långpromenad där. Jag har känt mig lugn och behaglig sedan dess och jag önskar och hoppas att jag fortsätter såhär bra. Jag trivs med tillvaron nu. Allt känns bra.

Jag tänker fortsätta med ABC'n tills den tar slut tror jag.

[Torahzen]
2012-10-24 12:48
#73

Jag tänker fortsätta hela perioden detta fina erbjudande pågår!

crinalina
2012-10-24 12:56
#74

Ja, det tänker jag också göra. Jag ser ingen som helst anledning att inte göra det. Det kostar inget, det tar ingen tid och jag tror att man alltid har mer saker att lösa upp och komma i balans med. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
2012-10-24 13:43
#75

Ja jag bestämde mig för att vara med de sista dagarna nu! när man ändå har chansen att lösa upp blockeringar, tror iförsig inte att det finns fler att medvetengöra, men man förlorar inget på att vara med, snarare vinner!!

Är hursomhelst jätte harmonisk,balanserad och kärleksfull just nu. Riktig härlig känslaGlad Kan vara distanshealingen som gjort nån extra verkan utöver mina egna healingstunder och abc. Tacksam över att jag fick den chansen!

SHIAWASE
2012-10-24 13:47
#76

Precis som Crinalina sager,,, man har alltid saker som man vill slappa eller balansera!!! sa det ar ju verkligen ett harligt tillfalle som Kent erbjuder oss!!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Evigheten]
2012-10-24 13:57
#77

Ja helst om man inte gjort det på mååånga många årGlad

szirius
2012-10-24 14:24
#78

Märker så tydligt hur jag reagerar osäkert på det som skrivs också, som att jag gör nåt fel som har så mkt att rensa…som att man är BÄTTRE , man är LYCKAD om man är i harmoni och mår braaaaaa…..jag har ju också jobbat med mig själv enda sedan tonåren, gått olika terapier,kurser osv och känner att jag verkligen gjort ett hästjobb med mkt…bearbetat trauman och vågat möta olika smärtor…så då blir jag nedslagen över att det ska vara så mkt kvar. Jag vill OCKSÅ, kanske blir jag avundsjuk på flödet Shiwi o Crinolina o Evigheten har…inte som i att jag missunnar er, inte ALLS, bara ett " jag vill också! Jag är trött nu på det här!"

Kanske har vissa saker med ålder att göra också, vad tror ni? Även om man kan gå utanför tiden också egentligen, så känns det nånstans som att man kanske behöver tid för att lära känna sig själv helt på djupet…ju längre man levt, desto fler erfarenheter har man ju gjort, som man har lärt sig av….förstå vem man är och vad man vill och inte vill, ja allt sånt…

Jag är 33 och kände mig så trygg i att ett till barn skulle komma nu, det kändes så rätt i tid och i hela mig, att DET var vad jag skulle lägga min kärlek och energi åt de följande närmaste åren. Nu är jag plötsligt jätteförvirrad och ska hitta ett nytt spår framåt, känna mig fram, lyssna…men jag blir på nåt sätt ARG mitt i allt, jag var så på G, jag har mått bättre för varje år och så känns det som att jag halkat 10 år bak i tiden nu, med ångest och oro.

SHIAWASE
2012-10-24 14:38
#79

Szirius! Jag tror personligen att det har mycket med alder att gora!!! Jag tror att det ar just darfor som det ar sa viktigt for oss att leva massor av ar for vi behover erfarenheter som tar  oss vidare:)

Nar jag var 33 var jag inte ALLS i samma fas som jag ar nu:) Da hade jag en dotter pa tre ar( nu har jag ju tre),,,Vi hade precis flyttat hit till Tokyo, men vi bodde i en jattliten lagenhet,,,men saker flot pa,, sen har vi haft upp och ner och upp och ner…Da visste jag redan vad jag ville,, (ett exempel ar att skriva en bok) men var frusterad over att inte komma nagon vart.  Nu kanns det som om jag borjara komma ikapp mig sjalv!!!
Sista dottern fick jag nar jag var 39:)

Sjalen har ju inget med den fysiska aldern att gora,,

Men generellt sett, sa ar den fysiska aldern viktigt,, vi BEHOVER vara erfarenheter for att na insikter for att verkligen komma ihag!

Nu verkar du ju sa klok Szirius,, MEN slappna av….. aldersmassigt ligger ju i alla fall jag langt fram!!!! Och jag har antligen natt en skon plats :)

Och tank vad tacksam jag ar for alla dessa ar och for alla upplevelser, och for allt som kommer att komma till mig!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-10-24 14:41
#80

szirius, jag kan ju inte ens i mina vildaste mardrömmar förstå och sätta mig in i det du känner och går igenom när det gäller Emma.

Däremot så ser jag dig som en mycket vis och kärleksfull människa. En person som känner sitt inre, som förstår livet och känslor och vad som är viktigt. Att du är där du är just nu är sådant som du behöver ta itu med för att kunna gå vidare, vilket spår det än blir, men det tar inte på något sätt ifrån dig det faktum att du är en vis och kärleksfull person. Du är omtänksam och du har massor av positiv energi som tränger igenom ända till oss genom skärmen och internetetern. Men en sådan sak som du varit med om, som du nu går igenom, kan man inte vara förberred på. Det spelar ingen roll hur vis och kärleksfull man är, hur stark man är i sig själv. Sorg måste ut, och till sorgen hör ilskan och frustrationen, förvirringen och lidandet. Det måste ut, och det gör inte dig till en sämre person på något vis över huvudtaget.

Jag tror att ålder har en viss betydelse just för att man har haft mer tid på sig att skaffa sig erfarenheter, men det är inte så enkelt heller. Jag har träffat personer som är lika gamla som min son och nästan lika visa som jag pga de erfarenheter de redan har haft. Sedan har vi ju alla olika erfarenheter, vissa har mer av en del och andra mer av andra. Vilken nivå och vilket stadie vi är i beror alltså även på hur mycket vi jobbar och har jobbat med att komma framåt och uppåt.

Du har nu en erfarenhet som jag inte har, och som jag aldrig kommer att få. Du kommer i framtiden att kunna dela med dig av det du lär dig från det till andra som går igenom det. Du ser inte just nu att detta du går igenom nu, denna dipp, är en lärdom som du kommer bära med dig och bara du kan i framtiden bestämma vad du tar med dig från det.

Det måste vara jättejobbigt att behöva ta itu med alla tankar och känslor, men jag vet att du kommer att gå starkare och visare ur det. Det finns inget annat alternativ än det. Inte för dig, du är för vis för det.

Och om inte du själv kan se och känna den visheten just nu, så kan du lugnt luta dig tillbaka och låta oss stå för den biten. Vi vet att du är vis, och vi alla här uppskattar och älskar den person som du är och det du har att dela med dig av. Vi har alla tagit lärdom vid ett eller flera tillfällen av det du har att lära oss.

Kram och massor med kärlek, och tack för att du är du! Kyss

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Denna kommentar har tagits bort.
[Kathja]1
2012-10-24 20:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

szirius - Det ÄR lätt att hamna i det där att man jämför sig med andra. Andra har mindre problem, är mer lyckade, rikare, snyggare, bättre, lyckligare osv osv - MEN DET ÄR HELT IRRELEVANT!

Alla gör vi vår egen resa. Det är min resa som gör mig till den jag är och din resa som gör dig till den du är. Hur jag hanterar mitt liv, eller var jag står har ingen som helst betydlese för dig och din resa i ditt liv. DET är något jag har fått jobba med.

Att du utvecklas och växer är det viktiga, jämför dig bara med dig själv.

Otroulig
2012-10-24 22:45
#83

Szirius, efter att ha läst dina inlägg både här och på andra forum så har jag beundrat denna visa, varma, kärleksfulla kvinna. Jag har i alla fall en automatisk ålders referens som jag kopplar på och därför blev jag så förvånad när jag såg kortet på dig, en strålande ung vacker pingla. Med all denna visdom så hade jag fått för mej att du skulle vara mycket äldre. Tänk vilka fördomar jag har. Jag kan känna igen mej i att jämföra min utveckling med andra. Jag har haft ett bekvämt och normalt liv och ändå mått skit och haft superdålig självkänsla. Det kändes som att mina sorger och känslor inte hade nåt värde bara för att jag inte haft traumatiska upplevelser. Det du upplever nu har jag inte varit i närheten av och kan bara föreställa mej. Jag vill bara förmedla kärlek och värme. Det vill vi ju alla. Jag tror att det är önskvärt att vara ödmjuk för allt som kommer upp, att verkligen ha respekt för alla känslor och händelser som vi får. Även om vi inte förstår det själva just nu, så tror jag att det finna en inre visdom i oss, vår själ, som har en agenda. Jag önskar dig frid.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Torahzen]
2012-10-25 09:49
#84

Idag känns det som om en massa känslor sitter på utsidan. Jag är irriterad och i obalans. Tur att jag är hemma i förkylning. Det skulle inte vara kul att jobba idag om någon råkade säga något "fel".

Jag ska vila och meditera så jag återfår min balans. Förhoppningsvis en promenad också.

Jag ska ta det lugnt med datorn idag. dvs bara lite dator idag.

MissInAction
2012-10-25 10:10
#85

#84
Låter som en bra plan! Kanske någon rolig film eller serie funkar också?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-10-25 18:18
#86

Jag hade ju ett litet bryt igårkväll då jag grät över min styvfars död, sen lugnade jag ner mig, men sen fick jag spel på sambon och sonen över någon löjlig grej och gick och la mig arg, ledsen och irriterad. Och somnade så, något jag ALDRIG gör annars. Vaknade lugn i morse och minns som vanligt inte drömmarna jag haft. Under dagen så har jag jobbat och i mitt huvud har scener och känslor från Torka aldrig tårar utan handskar som jag kollade på igår, hela serien, och som jag fann både nostalgist, gripande, hemsk och kärleksfull. När jag sen stod och väntade på bussen hem så kom jag på mig själv med att tänka på min styvfar och första raden i In Memoriam om honom spelades upp om och om igen; (Hans namn) är död. Om och om igen. Då insåg jag att försvarsmekanismen i mig höll mina tankar på Torka aldrig tårar för att den var nära mitt humör och mina känslor, men för att samtidigt hålla mig borta från tankarna på min syvfar. Fascinerande hur man fungerar och hur jag inser hur saker inom mig fungerar.

I övrigt så känner jag fortfarande helt lugn, harmonisk och tjock i lycka. Både sonen och sambon kom in och hälsade på mig jobbet idag. Samtidigt till och med. Tack för min fina familj!

Jag litar fullt på att jag kan hantera vad än som kommer min väg under den här ABC-healingen. Vilka blockeringar och känslor jag än har gömt undan så har jag ju redan genomlevt den äkta händelsen från det.

Jag känner mig också helt lugn i att vad jag än gör så kommer det som jag har önskat mig att komma till mig. Så nu sitter jag och äter chips helt lugnt eftersom jag VET att jag har önskat mig drömkroppen redan och oavsett hur jag ser ut så älskar jag mig själv, och de som älskar mig älskar mig ändå. Så jag äter chips och är nöjd och lycklig för det. Och det är sååååå skönt.

Idag på jobbet så kände jag att jag ville hinna med 5-bussen hem, och vi är normalt inte klara med allt förrän tidigast 5 så då missar jag den precis och får vänta i nästan en timme till nästa. Så jag tänkte att det skulle vara skönt att hinna med den men skulle jag inte göra det så gör inte det någonting. Då kan jag gå och lämna in lotterienumrena och ta en kaffe och läsa eller skriva lite tills nästa buss. Och vid det så lämnade jag tanken eftersom jag visste att om det är meningen att jag ska ta 5-bussen så kommer jag att hinna med den. Jag jobbade i lugnt - normalt tempo och tio i 5 var klara och jag hann med bussen. Tack för det också.

Denna känsla av lugn och trygghet har jag fått tack vare balanseringen jag kan göra i mitt inre med hjälp av Kent och ABC-healingen vilket är anledningen till att jag skriver det här i denna tråd. Så tack för det också! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-10-25 18:54
#87

Jag har bokat stol hos Kent på söndag, ABC healing på distans. En halvtimme. Jag hoppas att det är meningen att man får lite feedback, jag kanske är stängd…. Jag har knappt haft några dippar alls. Snarare tvärtom, är tryggare och tjockare ( älskar det uttrycket) av lycka än någonsin. Har drömt mycket, speciellt i början. Nu känns det nästan klart. Men tänkte ändå testa på söndag och se om det händer nåt mer. Onekligen så har jag ju nån obalans kvar, för en del icke önskvärda fysiska åkommor finns ju kvar.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2012-10-26 15:42
#88

Outrolig, du måste berätta hur det går!

Håbe
2012-10-26 16:50
#89

Nån påverkan har jag av healingen i alla fall. Märker inte så mycket annars. Har sovit ganska ryckigt och vaknat mycket några nätter nu. Men i natt har jag sovit som en klubbad oxe. Vaknade inte av att min man gick upp och gick till jobbet. Vaknade vid 5-tiden och konstaterade förvånat att min dotter låg i sängen. Hade ingen aning om alls att hon kommit dit. Jag sover annars väldigt lätt och registrerar precis allt som händer. Känns som att jag oftast sover med ett öra vaket.

målle
2012-10-26 18:36
#90

Alltså jag fattar fortfarande inte HUR den här ABC-healingen fungerar! Det Kent beskriver har jag supersvårt att ta in och förstå..Obestämd

Men jag somnar snabbt och bra och sover bra utan störningar och jag tycker det varit så sedan jag anmälde mig till hans gratis-grej och jag är ju självklart jätteteacksam över det han gör absolut och jag VILL anmäla mig till varje kväll tills det är slut, främst för jag upplever min sömn och framför allt insomningen som behaglig och bra! (jag som haft sömnproblem uppskattar detta ENORMT!!)

Dock undrar jag (skrev även denna fråga i Healing-tråden om ABC) om det är ngt man ska tänka på, alltså ngt speciellt att tänka på när man är med i detta…ska man fokusera på saker man vill ha förbättrade? Jag fattar liksom inte riktigt.. Skäms

Men varje kväll sedan jag började med ABC har jag sagt tyst till mig själv att jag vill somna lugnt, bra och ostört och sova lugnt, bra och ostört. Och sedan blir det ju så också! Toppen Skrattande

Men jag har fått uppfattningen att ABC är bra om man har "problem" med ngt eller blockeringar..och just nu kan jag inte se att jag har ngr sådana…..kan ABC'n ändå vara värt att vara med i då? Vad anser ni? Varför använder NI Kents hjälp med ABC just nu?

Annons:
Otroulig
2012-10-26 18:47
#91

Ja jag tror ju att jag har gamla mönster jag behöver bli av med, en del känner jag till och jobbar med, men sen tror jag att det finns mer jag inte är medveten om. Jag tror att all kroppslig smärta eller defekt kommer ur tankar, känslor och blockeringar. Jag har t.ex haft diskbråck och känner fortfarande av detta. Jag har även känningar av artros i ett knä även om det blivit otroligt mycket bättre det senaste året. Jag tror att man kan läka sig själv och det är det jag vill ha hjälp med.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-10-26 19:00
#92

Man kan be om något specifikt eller allmänt tror jag. Jag bad om hjälp att städa ur gammal skit och hjälp att få idéer kring vad mitt nästa steg ska vara i livet. Fick en massa idéer som nu ligger och gror till sig. Skrattande

målle
2012-10-26 19:05
#93

Hmm okej, men HUR ber du om detta? Tyst för dig själv eller skriftligen till Kent? Och hur alltså på vilket sätt får du idéerna?

[Kathja]1
2012-10-26 19:09
#94

Tyst för mig själv. Det räcker ju att jag vet för det är jag som ska städa mig (även om jag inte fattar hur!)

De bara ploppade upp, och när de väl hade ploppat upp i mitt lilla huvud fick jag en förfrågan om jag gjorde just det jag kom på att jag skulle göra och det såg jag som ett tecken på att jag var på rätt väg. Skrattande

Ena gången var jag tex ute med mannen och hundarna i skogen och fick helt plötsligt för mig en grej som jag tänkte kunde vara bra att göra. Så de BARA ploppade upp.

Otroulig
2012-10-26 19:27
#95

Grejen är ju att djupt därinne i oss själva så VET vi vad som är bäst för oss. Vårt högre jag, vår själ eller vad man nu vill kalla det. Det vi t. ex upplever när vi är i vortex. Det Kent gör är som jag ser det öppna lite kanaler så att vi lättare kan hitta dit. En del upplever att det är ett hinder som man måste tampas med, en klar blockering. Det kan ju vara smärtsamt, men något man behöver ta tag i för att komma vidare. Detta är helt min personliga tolkning, man får tycka vad man vill:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-10-26 20:18
#96

målle, så här är det. Om du har något som du VET att du har blockeringar angående så kan du i ditt huvud helt enkelt bara tänka att detta vill du ha hjälp med att få bort. Det känner Kent av. Men om du har en massa olika blockeringar eller annat som hindrar energiflödet inom dig så behöver du inte tänka något annat än att du tror på att det fungerar. För precis som med allting annat, du får det du tänker och tror. Om du tror att det fungerar och hjäper dig så gör det det. Om du tror att det löser upp blockeringar, vare sig det är något du är medveten om eller inte, så fungerar det. Men om du tvivlar eller inte tror på det så är det ju DET du får också.

Det Kent läser av/scannar av är hur dina energier flödar inom dig. Där det finns blockeringar tar han bort dessa. Jag har tex inte medvetet önskat hjälp med någon särskild blockering utan han har helt enkelt läst av mig och tagit bort de blockeringar som dykt upp. Jag tror att alla har en mängd olika blockeringar som hindrar våra inre energier för att flöda helt fritt dit de vill. Men det betyder inte att man är medveten om dem. Och är man inte medveten om dem kan man inte jobba bort dem. På detta vis behöver man inte vara medveten om dem utan de kan helt enkelt bara lösas upp och försvinna.

Jag har under de här veckorna som jag kört det blivit mer vaken, och klar i huvudet, fått mer energi och är inte längre helt inaktiv när jag kommer hem från jobbet. Jag har fått inspiration och vet precis hur jag ska gå framåt med nästa steg för att komma dit jag vill, och jag gör det. Jag skriver varje dag och har under den här veckan skrivit flera tusen ord bara sådär.

Iförrgår grät jag en massa, igår var jag irriterad och sa ifrån till flera olika på framförallt facebook, natten till idag var första natten jag vet att jag drömt. Jag vet att jag drömde om flera olika jobbiga saker, men att jag också hittade "lösningen" eller helt enkelt kunde konstatera att "jaha, är det så det är, det kan jag ju lägga bakom mig nu, det påverkar mig inte längre" i sömnen. Jag minns inte ett dugg av vad det var för saker, vilket ju är perfekt eftersom jag nu har lagt det bakom mig.

Jag har under hela den här tiden sovit superbra och vaknat utvilad varenda natt.

Hur det fungerar spelar inte någon roll för mig, det enda jag bryr mig om är att jag känner ATT det fungerar. Men som sagt, det gör det för att jag tror på att det gör det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-10-27 13:20
#97

Jag är väl lite av den typen (kanske hänger ihop med mitt lilla kontrollbehov) att jag vill veta HUR saker och ting fungerar för jag får mer förståelse för det då, lättare att ta in, ja jag vill gärna veta HUR helt enkelt, men å andra sidan så släpper jag lite på det där och litar till fullo på Kent och det han gör!

Han hade skrivit att jag har inlärda mönster och kopieringar av mina farföräldrar…jag kan för allt i världen inte alls fatta vad han menar, men säger han så så är det så och huvudsaken nu är att jag får bort det där och kan gå vidare. Jag mår ju toppenbra idag och har så gjort sedan flera dagar tillbaka. Jag sover kanonbra och ser till att tacka för det varje morgon jag vaknar och inser hur bra jag sovit och somnat!

Annons:
SHIAWASE
2012-10-27 14:24
#98

Malle, jag laste inlagget,,,men jag tycker att det var fantastiskt,,, for just som han sager, sa ar den verklighet som vi ar medvetena om i var dimension inte den enda verkligheten, vi har sa manga andra band med varandra,, bade tidigare liv, men kanska parallella verkligheter eller vad det nu kan vara. Jag bryr mig inte om att forsta, har inget behov att forsta, jag kanner om det ar bra eller inte, kanner om det ar ok, eller inte. Och detta kanns ok.

Jag har inget heller just nu som jag vill medvetet "ta i tu med" ,, MEN jag vet ju att jag fortfarande har bitar som behovs balanseras upp,,, ABSOLUT(hehe),,

sa jag ar SAA tacksam for det/den som kan hjalpa mig att hjalpa mig sjalv annu mer!!!!

slappna av ,,, forsok inte att forsta:) Du mar ju sa bra nu,,,

Och du har ju redan den installningen , sa allt ar bara bra!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-10-27 14:43
#99

Jag försöker inte förstå, alltså jag lägger inte ngn energi på att tvunget försöka förstå. Jag har bara konstaterat att jag inte alls förstår men sedan har jag släppt det där och låter det vara där. Jag behöver inte förstå heller Skrattande Dock är det en liten del av mig som vill förstå, men det är nog mest av ren nyfikenhet och att jag vil uppleva det där "aha-moment", men jag behöver inte uppleva det! Så jag släpper det och litar på det Kent säger och gör och sålänge jag mår bra, cover bra och allt känns bra låter jag det vara så/där! Skrattande

Theleonora
2012-10-28 17:02
#100

Otroulig, hur gick ABC healingen som du hade bokat? Ringde du in på nåt nummer? Hur återkopplar han?


Otroulig
2012-10-28 19:53
#101

Hej, jag bokade på hans hemsida och fick ange adress och tel nummer. Sen fick jag påminnelser både på mail och via sms. På sms.et stod det att jag skulle ringa ett 023 nummer : Falun, jag tyckte att det var lite konstigt för allt skulle ju vara på distans, men lydig som man är så ringde jag , men hamnade hos en telefonsvarare. Så jag laig i sängen och försökte öppna upp och koncentrera mej. Fick lite känningar i bröstet och lite tings känslor och sen började mitt vänstra ben att pirra ( har ju lite skador i knäet som jag även tror har påverkat ryggen) får lite " restless legs" känslor och lite aggressioner. Efter halvtimmen så ringde mobilen och det var Kent som undrade varför jag ringt. Han förklarade att det inte var meningen att man skulle få någon återkoppling, att han skapar ett virtuellt program som går igång och sen får man se vad som händer. Dock när han ändå hade mej på tråden så fick jag fråga lite och han svarade. Han sa att aggressionerna inte hade med knäet att göra och att Restless legs panik känslorna bara var min Drama Queen som ville visa sig lite. Mitt knäe hade nåt med min pappa att göra, att han hade lärt mej nåt när jag var 16 och att det hände nåt med knäet när jag var 32. Det min pappa lärde mej hade jag kanske redan släppt ( ingen positivt lärdom tydligen) Ja jag vet inte, jag har haft trauman med knäet många gånger just när jag var 32 har jag inget noterar, men det är möjligt nåt hände. Min relation med min pappa var bra, han dog ju för 12 år sen. Kent sa att man behöver inte fatta allt men att jag hade ett behov av att förstå och då kunde jag meditera och genom att fortsätta med det komma till insikt. Jag tänker lita på att det som kommer upp kommer upp. Tänker inte fundera så mycke mer. Ska försöka meditera mer regelbundet så får jag väl se om det dyker upp några jaha upplevelser.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2012-10-28 19:59
#102

Åh tack! Vad kul att du ringde numret och tack vare det fick du ju prata med honom och få en massa information. :) jag funderade på att ringa men såg att det var ett Falun-nummer och jag tänkte men han är ju i Stockholm, sen tänkte jag att han säkert kopplat telefonen. Men aja, jag ringde inte till slut. ;) däremot mailade jag honom så får se vad han svarar. Jag hoppas på att han kan ge mig en del info!


Otroulig
2012-10-28 20:38
#103

Du är mer kvicktänkt än jag, hehe, men jag är inne i en fas på jobbet där jag gör som jag blir tillsagd, så det gick av bara farten.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2012-11-06 16:31
#104

Otroulig! När har du din samtalstid med Kent? Är det idag?

Nu när ABCn är igång igen har jag knappt sovit… Men jag drömde iaf att jag nu simmade över en å eller ett litet vattendrag var det mer. Först i drömmen lät det som att jag skulle behöva ta färja över för det var långt till destinationen och det var mycket vatten som sagt. Men jag sträckte ut en arm och tog mig ut i vattnet och det var inte så farligt. Så jag simmade över vattnet. Jag tror att jag ahr fått bekräftat en hel del kring min självkänsla och min egen utveckling inom området. Att jag har passerat tröskeln.


Annons:
crinalina
2012-11-06 17:07
#105

Hurra!! Vilken talande dröm! Den säger ju helt klart, i min tolkning iaf hahaha, att det tryggaste vägen var att leta reda på den där (tråkiga) färjan men att du var modig och tog dig över till andra sidan på ett snabbare och fortfarande helt säkert sätt på egen hand. Underbart! JAAAA! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-11-06 18:48
#106

Kameleonten - du valde DIN VÄG! Heja dig, snacka om att du är på rätt väg, din väg. Skrattande

Jag bokade in mig en en 7-dagars med Kent och satte igår fokus på min vikt och min kropp - idag har jag varit hungrig hela tiden! Äter som vanligt ochg så två timmar efter är jag SUPER hungrig!

Lite rolig förändring tycker jag. Kan dock inte bestämma mig för ifall min kropp med dett vill säga att jag ska äta oftare eller om den bara jobbar på att slanka till sig…

Jag äter nog generellt sätt för lite tror jag. Får väl be om lite mer vägldning så att det blir rätt. Obestämd

Theleonora
2012-11-06 19:27
#107

Jaaa, tack!! Så var det, jag valde MIN VÄG :). Woohooo!!

Jag har varit och tränat idag trots att jag varken sov inatt eller natten innan och jag tränade igår med. Men det var inte det jag ville ha hjälp med av Kent. Men som tränings- och kostintresserad måste jag säga att när jag är seriös med mitt schema då brukar jag också äta nästan varannan timme. Alla som ser mig undrar hur jag kan få plats med så mycket mat eftersom jag är så nätt, haha. Men att äta regelbundet sätter igång ämnesomsättningen och mitt råd är att försöka få i dig så mycket protein du kan för då får du bäst effekt! Du har ju hund så då får du ju en del motion på det sättet och nu när din ämnesomsättning kommer öka av att du äter oftare så är du också på rätt väg :)


[Kathja]1
2012-11-06 20:21
#108

Antog att det var ÄTA jag skulle göra. Läst om en 3 timmars "regel" för ett bra tag sedan och den brukar jag försöka hålla, men det är lätt att glömma bort då jag inte är så mycket för att äta. Fast jag VET att jag behöver äta mer, kanske skulle skaffa mig en matklocka som Skalman, hi hi.

MissInAction
2012-11-06 20:27
#109

Vi har fortfarande stenålderskroppar och våra förfäder hade förmodligen inte regelbundna mattider, beroende på tillgång på mat, klimat osv. Lyssna på kroppen och skit i klockan - tiden är ändå bara en illusion Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-11-06 20:40
#110

Ska det bli bra får min kropp byta språk. Men det är väl det den har gjort idag. Åt för en timme sedan och nu är jag hungrig igen! Fokuserar på att det är BRA att äta ofta och att det innebär att min ämnesomsättning har dragit igång, inte att man blir tjock av att äta mycket och ofta. Tungan ute

crinalina
2012-11-06 20:50
#111

Jag struntar nu helt i tider, vad jag äter, hur ofta och hur mycket. Jag äter om jag är hungrig och det jag känner för. Däremot så har jag märkt att jag äter mindre och oftare än jag gjort tidigare. Och det skönaste är att jag äter precis allt helt utan dåligt samvete. Just ikväll äter vi pizza!! Muuuums!!

Jag älskar ju mig själv för att jag är den otroligt fantastiska person jag är, vilket även gäller min kropp. Den och jag är ett. Är jag fantastisk så är den fantastisk. Mår jag bra så mår den bra. Är jag lugn och trygg så är den lugn och trygg. Jag funderar inte längre, väger mig inte längre, funderar inte längre. Jag bara är och jag bara mår superbra. Jag struntar i allt utom att jag är perfekt precis som jag är. Inifrån och ut. För att det är normalt för mig att vara perfekt. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
2012-11-06 22:26
#112

Kameleonten, först måste jag säga vilken bra dröm! Jag tolkar det oxå som att du gick din egen väg och framför allt att du vågade ned dej i känslorna=vattnet och kom upp på andra sidan. Och ja, jag har precis pratat med Kent och är lite förvirrad. En del saker har jag inte minsta minne av eller kan relatera till. Men det kan ju vara saker som jag inte förstår😳. Sen pratar han om så stora saker och egenskaper som jag tydligen har i mig och jag har ännu inte förstått dom. Och gissa vad som hindrar mej ????😉KONTROLLBEHOV 😃. Jag kontrollerar t.om mina drömmar. Hahaha! Jag som tycker att jag blivit så flexibel. Så där ser man. Sen sa han att min enorma sorg jag känt och trott varit karmisk är andras sorger och känslor som jag snappat upp som en radiomast.. Kanske du känner igen? 😉 Nåväl, jag ska anmäla mej månaden ut och hoppas på att våga släppa kontrollen. Hur var ditt samtal?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-11-06 22:31
#113

Har ni beställt någon specialterapi med Kent? Eller ingår samtal i 7-dagars?? Är det de samtalen som kostar 99 kr som ni pratar om?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-11-06 22:50
#114

Tack Otroulig! Älskar den här typen av drömmar som har ett budskap och framförallt säger att jag är på rätt väg :).

Hehe, jag kände mig också lite förvirrad och kände att jag behövde samla mig, förstod inte riktigt vad vi pratade om. Vi pratade om allt och inget. Han körde nog en annan approach med mig, men kontentan var iaf att jag har gjort framsteg och det är bra. jag har ju också kontrollbehov och sen var det tydligen ett stort tomrum (saknaden av pappa men det måste vara på ett djupare plan). Jag är också väldigt inkännande och tar in ALLA andras känslor vilket ju har skapat kaos hos mig, jag vet inte vem jag är mitt i allt och jag vet inte vad jag ska göra av allt. Men nu ska jag vara i min egen bubbla ett tag, hehe. Den får vara rosa ;) Och bara ta hand om mig själv och älska mig själv!!

Sen ska jag boka in ett till samtal och prata med honom om 2-3 v.

Miss: det finns nåt som heter kostnadfritt inledande möte på hans sida. Boka det om du vill prata med honom.


Otroulig
2012-11-06 22:51
#115

Ja jag vet inte egentligen. Jag bokade ju en stol och sen skrev jag in vad jag ville ha hjälp med i " meddelande rutan" och sen dök det upp ett mail där han sa att jag kunde boka in en telefon tid. Jag gör som jag blir tillsagd, hehe.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-11-06 22:56
#116

Haha, ja ibland är det bäst att göra som man blir tillsagd Flört
Inledande samtal låter ju bra, fast det är väl knappast inledande nu när dels den här 7-dagars har börjat, och sedan deltog jag i den ABC som pågick nyligen också. Känns ju dumt att beställa inledande samtal nu Skäms


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-11-06 22:57
#117

Han måste vara världens tålmodigaste man den där Kent. Jag tror att vi gör olika alla, och vi ställer typ 100 frågor och han bara ger och ger och ger. Det är helt underbart!

Theleonora
2012-11-06 22:58
#118

Men det heter ju bara så :)

Och jag förstår vad du menar. :)


Annons:
MissInAction
2012-11-06 22:58
#119

Hahahah ja det är han antagligen!! Tungan ute
Förhoppningsvis. Alternativt att han tar ut sin frustration någon annanstans. Nädå.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2012-11-06 22:59
#120

Jaa, helt otroligt!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2012-11-06 23:02
#121

Ja, han är helt otrolig! Så lugn och sansad och sånt tålamod :)


LoAEmma
2012-11-06 23:06
#122

Kul att ni pratar lite kost och hälsa!
Själv har jag så svårt att få till det med maten nu….vill mest bara äta mackor och känner mig äcklad av massor med olika sorters mat :(
Vill äta hälsosamt och gott, eftersom jag tränar och vill ner lite i vikt så är det ju såå viktigt att äta bra! Men som det är nu får jag knappt till tre ordentliga mål mat om dagen!

Hmm, hur går man till väga om man vill anmäla sig till den nya ABCn? En utförlig beskrivning med länk tack hihi!
Sen vågar jag inte prata med honom i telefonen, är ju som många andra i min samtid lite lätt fobisk vad gäller att prata i telefon med okända haha…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Otroulig
2012-11-06 23:27
#123

Emma, gå in på www.kentasp.com gå in på "det här kan jag få hjälp med" gå till Bokning och ta Seven, då bokar du en vecka i taget, i meddelande rutan i bokningen skriver du Healing iFokus, så är det gratis:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
2012-11-06 23:43
#124

Okej då fixar jag det direkt!! Inget annat man skulle skriva?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
2012-11-07 18:21
#125

Jag har anmält mig med nu, det börjar på måndag=) Men samtal är det något annat ni beställer? typ nån avläsning av honom?

Annons:
Otroulig
2012-11-07 19:27
#126

Evigheten, nja, det var han som föreslog det. Sa att jag skulle boka ett samtal så då bokade jag den här "förberedande samtal."

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2012-11-15 18:55
#127

Ang kosten, hur har det gått för dig Kathja? Jag har också bara blivit mer hungrig nu :S inte bra, samtidigt som jg har tappat motivation till träning :(, inre bra det heller. Och så fort jag har nåt hemma så äter jag det, godis glass you name it. Mår inte riktigt bra av det. Funderar lite på vad den här ABCn gjort. Ibland kan jag känna mig ordentligt ut balans men jag hoppas att det kan komma nåt bra ur det också… Jag vet inte om jag ska se nån relation till när jag var yngre och hade lite ätstörningar under en period. Känner bara suck. Är så mycket jag vill få ut och sitter inte vid datorn nu. Skulle behöva skapa en hemlig tråd dessutom. Får se om jag kommer till den punkten.


[Kathja]1
2012-11-15 19:28
#128

Det har gått lite upp och ner, försöker att stunta i det och gilla läget och mig själv. Har oxå varit helt upp och ner, om de så beror på ABC-healingen eller på att det är mycket eneriger och förändringar i görningen det vet jag inte.

Men jag försöker att göra som Leijla sa i videon jag la upp, gilla läge, omfamna känslan och tänka att det som sker det sker av en anledning. Jag faller ibland in i jag-måste-förstå-tankar, men jag vet att då blir allt bara svårare. Så gilla läget och omfamna känslan är det som gäller. Skrattande

Theleonora
2012-11-15 19:47
#129

Ok tack! Ja, jag följer ditt exempel du har ju helt rätt. Tråkigt att vi är upp och ner och inte bara uppe men det är nog bara att gilla läget :). Sitter och spelar wordfeud som en del i min flykt och sen när jag vågar försöker jg gå in i ångesten så jag får ut den. Kallar på ärkeängel Mikael ganska febrilt så om no andra inte får svar vet ni var han är ;)


[Kathja]1
2012-11-15 19:52
#130

Hi hi, det är okej -  tror att han fixar flera av oss på en gång.

målle
2012-11-29 18:26
#131

Igår hände en rätt intressant grej som jag inte riktigt kan släppa som jag definitivt tror har med ABC'n att göra (som jag verkligen gått in för denna veckan, sista veckan typiskt..) Men två av mina största rädslor visade sig i två helt olika humorserier!

Den första rädslan är en rädsla jag (nog) egentligen inte varit speciellt rädd eller oroad över förr men nu under ABC'n framförallt har den tanken/rädslan dykt upp och ligger och stör lite emellanåt, dvs en rädsla att min sambo ska lämna mig för han vill gå tillbaka till sitt ex (sin sons mamma) Detta visade sig genom serien "2½ men", där pappan till pojken (minns inte namnen på karaktärerna) börjat träffa sitt ex igen, alltså mamman till han son, och varenda gång jag sett den serien har han (pappan) antingen avrit hopplös singel eller dejtat ngn annan och typ "hatat" sin ex-fru.

Sedan har vi rädsla nummer 2, då var det genom serien "that 70's show" och där har Jackie ett förhållande ed Steven (detta måste vara nyare avsnitt då Donna är blond bla..men men det hör inte till saken hihi) och hon går på bröllop med Fez för Steven vill inte följa med och Jackie tvingar Fez att låtsas vara hennes fästman för hon vill verkligen ha en ring på fingret men tror eller vet inte om Steven vill "gänga sig" och när hon tillslut ställer Steven mot väggen och frågar får hon bara "jag vet inte"-svar och hon kan inte acceptera de svaren, hon MÅSTE veta om de har en framtid ihop och det slutade med att hon "var tvungen" att lämna honom….typ sådär är jag med (till och från) att jag måste veta saker. (kontrollbehov)

Jag har dock lugnat ner mig angående nummer 2..jag accepterar mitt NU mkt mer än jag gjorde förr och jag känner inget större behov av att jag MÅSTE veta..sålänge jag har det bra nu så kommer resten sen.

Jag vet att dessa scener ur två helt olika humorserier är ngt som jag ska fundera över och se över. Släppa taget, sluta nojja.

UT med det gamla, IN med det nya!

Otroulig
2012-12-02 12:05
#132

Jag har haft en period nu när det dykt upp en massa skit tankar och känslor. Jag har ju fått till mej att det skvallras och baktalas om mej. Vilket då förmodligen innebär att det är jag som gör det och behöver ändra på detta. Det känns svårt i ett fall och jag kan banne mej inte låta bli. Jag tycker i och för sig inte att det är skitsnack om man pratar om sanningar. Det är så många som är så förbannade på den här personen så vi triggar ju varann. Men det verkar som att han finns i mitt liv för att jag ska lära mej. Nåväl, jag har ju haft en period när jag känner hur jag retar mej på folk oxå. Jag noterar ju detta ganska snabbt och försöker fokusera på nåt bra istället. Sen kom min ur ilska tillbaka igår. Tappar helt konceptet och blir ursinnig på en millisekund. Detta försöker jag få ur mej genom att slå och banka i kuddar. Sen har jag börjat klanka ner på mig själv, skit tankar om hur fet, slö och osocial jag är. Detta försöker jag oxå vända. Tycker det går väldigt mycket upp och ner. Det kommer så många saker på en gång. Förut kändes det som jag kunde fokusera på en sak i taget, men nu känns det som att alla sidor jag behöver jobba med dyker upp i en enda stor gröt. Det är mycket nu…..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
2012-12-02 12:34
#133

Andas, omfamna känslan och le emot solen så ska du se att du snart är ur den där perioden. Kyss

szirius
2012-12-02 12:39
#134

# 132 KÄRA DUKyss. Kolla i insiktstråden och se vad jag skrev tidigare idag - ketchupeffekten! Precis samma upplevelse för mig. Svårt att se var man ska börja när det är så många grejer på så många plan samtidigtObestämd.Men du - VI VÄXERFlörtOskyldig

[Kathja]1
2012-12-02 12:43
#135

Vi VÄXER så det knakar här inne! Det är så roligt att se och få vara en del av.Kyss

Otroulig
2012-12-02 13:04
#136

Så skönt att ha er här som förstår❤❤❤❤ Jag gjorde precis så, gick ut i den gnistrande snön och satte upp en ljusgardinen i buske och lekte med jyckarna:). Vi är ju medvetna om att det är just skit tankar och att vi egentligen är hur underbara och perfekta som helst. Vi bara glömmer det emellanåt;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Håbe
2012-12-20 06:21
#137

Vad är det för healing på FB som flera pratat om nu? Sånt vill jag ju inte missa.

[Kathja]1
2012-12-20 08:52
#138

Det är något som jag blev inbjuden till,trodde att jag bjöd in dig oxå! Ska genast kolla in det och se till så att du blir det. Skäms

[Kathja]1
2012-12-20 08:55
#139

Hade missat dig! Men nu är det fixat. SORRY!!!! Skäms

Annons:
Håbe
2012-12-20 12:11
#140

Att jag inte sett det betyder ju iofs nödvändigtvis inte att du missat mig. Ordning och reda, planering och framförhållning är inga grenar jag skulle ställa upp i om de var med i OS :-) men nu har jag sett det och anmält mig. Tackar så mycket för inbjudan.

[Kathja]1
2012-12-20 12:13
#141

Men jag hade missat dig. #erkänner# Skäms

MissInAction
2012-12-20 12:41
#142

Jag har heller ingen aning om vad det är för healing ni pratar om. Fast å andra sidan så märker jag att det händer rätt mycket med mig redan nu så jag kanske inte behöver det för tillfället Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-12-20 12:45
#143

Du får kolla på dina evenemangsinbjudningar på FB. Skrattande

Otroulig
2012-12-20 14:10
#144

Temat idag var tydligen fortsättning på igår, ut med den gamla och in med det nya, vilken " tur" för mej, för jag har tagit ett retur varv idag. Att jag inte SLÄPPER frustrationen bara och INSER att ALLT ÄR MÖJLIGT!!!! Är det månntro för att jag verkligen ska inse att jag ska vidare?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2012-12-20 14:36
#145

Jag har bjudit in de jag kommit ihåg. Jag ska kolla ikväll igen. Det är kl 21 varje kväll fram till imorgon 21 december…

Håbe
2012-12-20 17:48
#146

Fram till den 23:e tror jag.? Lite sent att komma in nu då så här på sluttampen kanske, men någon nytta gör det säkert.

Annons:
Theleonora
2012-12-20 18:04
#147

Jag bjöd in mig själv till den och det ångrar jag inte en sekund. Hon är hur bra som helts, känner alltid av energierna starkt. Riktigt häftigt!

Otroulig, jag kan säga att jag kände ett bakslag igår. Irritation på nåt som inte hade berört mig under hela tiden som jag har haft distans till saker och ting, men just igår så brast det. Men nu har jag fått distans igen, och bearbetar annat ;). Hehe, alltid är det nåt..


[Torahzen]
2012-12-21 23:17
#148

Ja, till den 23 var det visst. Skönt två dagar till då av underbar healing.

Upp till toppen
Annons: