Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2279 ggr
MissInAction
2012-10-13 14:12

Använd rekvisita i ditt skapande!

Läste i Kraften härom dagen. Bland annat om användandet av rekvisita som en värdefull tillgång i skapandet! En del tips är tagna därifrån och andra har jag nog snappat upp någon annanstans eller hittat på själv Flört

Vi vill känna det vi vill ha i våra liv - så därför är det så värdefullt att omge sig med det som förstärker våra känslor kring det. Bilder, fotografier, föremål, dofter, käder, färger… var kreativ! Allt som hjälper dig att känna positiva känslor inför det du önskar dig, det är det du vill ha omkring dig.

Säg att du vill attrahera en partner. Precis som med allt vi önskar oss, så måste vi känna det som att vi redan har det. Vi måste leva det.

Du kan duka för två vid bordet när du ska äta, det är en sådan enkel sak att göra, men det förändrar också känslan inne i dig! Och det förändrar vad du sänder ut.

Du kan sova på ena sidan av sängen - så att du lämnar plats åt din partner - istället för att sova i mitten och "ta upp hela sängen".

Om du har ett stort garage kan du parkera så att din partners bil får plats bredvid din.

Du kan röja och göra iordning plats för partnerns kläder i garderoben, och partnerns grejer i badrummet!

Och som jag nämnde i en annan tråd, ha aldrig "ensamma" pynt, utan se till att du har två änglar, eller två kärlekstavlor, eller två ljus. Nu vet jag inte huruvida tre är bra om man önskar ett förhållande på tre, men annars kan vi nog utgå från att tre inte heller är bra. Kanske hellre fyra?

Hur är ditt hem inrett? Har du saker och färger som välkomnar och inbjuder till kärlek? Eller finns där saker som utstrålar osäkerhet, sårbarhet och ensamhet? Ta en ordentlig titt på konst och inredning och se om allt känns rätt

Vem vet, du kanske till och med kan köpa en hem parfym som du ibland kan spraya ut så att du känner hens doft där hemma? Skrattande

Om det är pengar du vill attrahera,
lev som att du redan har dem! 

Inred och dekorera så fint du kan hemma, så att det känns lyxigt och kärleksfullt, för dig. Omge dig med lyx, helt enkelt. Det kan vara allt från härliga tvålar till mjuka handdukar, vackra gardiner, mer tid till ditt favoritintresse, 

Se till att det finns plats för pengar i plånboken, så att den inte är fylld med gamla kvitton och annat skräp. Och se till att plånboken är hel! Annars trillar ju pengarna ur!

Prova vackra kläder - utan att bry dig om att titta på prislappen.

Åk på hus- eller lägenhetsvisningar. 

Provkör bilar.

Bläddra i resekataloger och i bostadstidningar.

Var generös! Det du ger, det får du ju tillbaka!

Ha gärna en check där summan står tydligt, och att pengarna är dina.

Om du är inne på feng shui - se till att den delen/de delarna i ditt hem är välstädat och att där bara finns saker som främnar välstånd. Tänk på att även bryta ner detta till varje bagua i ditt hem.

Om vi vill resa till Indien, så måste vi känna hur den indiska luften känns, känna hur det känns att gå på indisk mark, känna doften och smaken av indisk mat, och känna hur det känns att tala med människorna i Indien. Omge dig då med bilder och fotografier från Indien. Föremål därifrån - kanske elefanter eller kossor, eller buddha-föremål. Drick chai-te och ät indisk mat. Ja, ni fattar Flört

Våra sinnen är också fantastisk rekvisita! Om du drömmer om att ha egna hästar - känn in doften av häst, känn hur hästens man och päls känns när du pysslar om den, föreställ dig exakt hur hästen ser ut och tänk ofta på den.. du skulle kunna föreställa dig att du ser den varje gång du tittar ut genom fönstret. Du kan föreställa dig och höra hur de gnäggar glatt och välkomnande när du kommer för att ge dem frukost på morgonen.
Okej, vi kanske inte vill smaka på hästen, men för andra sker vi vill ha så kan vi använda smaksinnet också - exempelvis att föreställa sig och känna hur indisk mat smakar inför Indien-resan.

Är ni med på vad jag pratar om?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2012-10-13 14:12
#1

Oj vad långt det blev Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MathildaF
2012-10-13 14:23
#2

Bra tips:) känner igen några av dem från kraften som jag också läst:) har försökt lite de där med att attrahera en partner, som att duka för två och sova på ena sidan sängen. Men jag kände mig lite löjlig och tyckte inte att de hände nåt. Men kanske dags att prova igen;) Tror jag höjt min vibration mycket sen sist jag provade(minst 6 mån sen)

MissInAction
2012-10-13 14:30
#3

Jamen precis, mycket är taget därifrån! 

Jag "glömde" ju skriva också att om det är en partner man vill attrahera, så är det ju bra att tänka på alla bra egenskaper som man vill att den personen ska ha, och vad man själv får ut av förhållandet. Helt enkelt föreställa sig personen vid sin sida. Och uppskatta hen. Detta har det ju dock pratats så mycket om i andra trådar, om hur viktigt det är att fokusera på känslan man har med personen, och personens egenskaper. Helst då inte på en specifik person, för vem vet om hen är rätt för dig?? Men detta är ju lättare sagt än gjort - själv fokuserade jag på en specifik person… och fick honom till slut Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MathildaF
2012-10-13 14:41
#4

Jag fokuserar också på en specifik person:P haha. Får jättemånga tecken på att de är rätt och att de bara inte tagit fysisk form än. Dock börjar jag nästan tröttna på alla tecken. Vill bara ha honom här NU!:) Men ja, känslan är ju viktig så de gäller att försöka hålla i:)

[Evigheten]
2012-10-13 14:42
#5

Vilken bra påminnelse det här var! Glad

MathildaF
2012-10-13 14:51
#6

Råkade anmäla din kommentar evigheten! Inte meningen. Sorry:P haha

Annons:
MissInAction
2012-10-13 15:02
#7

#4
Jag väntade i ett år Flört haha! Fast ungefär ett halvår innan vi blev ihop så släppte jag det lite mentalt och visade tydligt för honom att jag förstått att han vill vara vänner. T.ex. låta bli att kramas och så när man ses, anstränga mig för att inte flirta. Han har sagt i efterhand att han blev konfunderad över mitt beteende.

Haha, men du, när man klickar på anmäl så får man ju upp en bekräftelse, så där hann du väl stoppa? Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MathildaF
2012-10-13 15:42
#8

Antar att väntan ändå var värt de;) Jag och denna killen har väl haft lite kontakt från och till. Men nu var det längesen vi sågs eller pratade. Dock har hans kusiner börjat "ta kontakt" med mig (kände dom inte när jag och killen Dejtade lite) och ser hans syskon osv hela tiden. Hans namn dyker upp på som mest oväntade ställena. Därför känner jag mig ändå säker:P För man kan ju faktiskt få allt man vill:P Ja fick upp nån ruta där de stod att ja anmält? Sen stängde jag ner den. Haha. Jäkla iPhone!

MathildaF
2012-10-13 15:49
#9

Oops såg en bild på honom med en tjej på Facebook. Trodde dom hade slutar dejta därför var ja väldigt självsäker i och med alla tecken och så. Mn nu känns de inget bra:/ känner mig förvirrad. Undrar varför universum ger mig tecken om han nu har tjej? Har hela tiden haft bra känsla när ja tänkt på honom. Skumt!

[Kathja]1
2012-10-13 16:34
#10

Bra tips, MEN glöm inte att det är KÄNSLAN som är det avgörande. Duka inte för två ifall du känner saknad, eller att det är löjligt, eller om du börjar tänka att det här kommer inte att hjälpa.

ALLT du gör, tänker och säger ska vara med en så positiv känsla som det bara går - och då speciellt sånt här x-tra-grejs man gör för att skapa en viss känsla, eler tillstånd, med tanke att manifestera något specifikt.

Abraham Hicks har sagt så bra  -  Visualisera, affirmera (eller vad ni nu gör)  för att det känns bra, inte för att du ska manifestera eller uppnå något speciellt. Utan enbart för att du gillar att göra det, för att du mår bra av det. DET ska vara syftet, inget annat. Skrattande

Otroulig
2012-10-13 17:49
#11

Ja - det här med att fokusera på en person, jag vet inte jag. När jag läste The Secret första gången så gick jag in med hull och hår och ville ha mitt ex tillbaka - och jag fick en massa tecken på det. Inte fan kom han tillbaka.

Det enda som skapades var att jag inte kunde släppa honom. Jag förlängde bara min sorg och gick inte vidare.

 Jag måste erkänna att jag fortfarande fastnar i det här objekt styrda ibland och ser "tecken" osv. Men inser rätt snart vart jag är på väg och bara ser på tankarna och släpper dom. Jag har utvecklats så oerhört mycket under de här fyra åren, så faktiskt så vet jag inte om jag skulle kunna känna älska honom på samma sätt idag.

Eftersom hans liv innehåller allt det jag vill ha i mitt liv så betyder det ju inte att det är han Universum hittat åt mej, förmodligen en helt annan och mycket bättre.

Så jag vill bara förmedla att vi kanske ska vara lite mer ödmjuka i vad universum levererar. Vi har en önskan som grundar sig i ett behov. Se till det och ta tacksamt emot det som kommer.

OCH var observant på brist känslan. Känner man saknad eller brist så funkar det ju inte. Det ska vara glädje och lycka!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MathildaF
2012-10-13 18:19
#12

De ligger nog mycket i de du säger. Jobbigt att ta in när man faktiskt trott så mycket och de bara dyker upp tecken hela tiden. Men men kanske lila bra att fokusera på annat än kärleken ett tag:P

[Torahzen]
2012-10-13 19:37
#13

Japp, jag förstår precis. Det låter som Feng Shui! Dit hem visar på vilka energier du har och därmed attraherar. LoA och FS kompletterar varandra!

Annons:
SHIAWASE
2012-10-14 02:01
#14

Precis som Kathja sager, Rekvisita ar BRA!!! sa lange kanslan ar dar:)

Lagenheten, och dojon etc. ar sadant som jag har manifesterat genom av att ha haft roligt med att titta pa natet pa olika sidor etc.

Personligen skulle jag nog inte duka upp for tva , om jag vill ha en partner, det skulle kannas som att forstarka att jag INTE har den partner jag onskar just nu. Men det dar ar SAAA olika for oss alla.

Att ga i lyxiga affarsomraden, sitta pa lyxiga kafeer etc. ar olika fran gang till gang. Vissa ganger KANNER jag hur jag passar in, hur bra det kanns, som att DETTA AR MITT STALLE, HAR HOR JAG HEMMA…

Vissa ganger kan det kannas tvartom, som att jag bekraftar att jag ju faktistkt inte har tillgang till min finansiella fridom annu…

Sa KANN er fram hela tiden.

OCH, forsok inte for mycket. Forsok att vara ett med flodet,,, slappna av!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-12-19 19:47
#15

Hahaha! Är inne och letar efter en tråd och hamnade här. Roligt att jag tog Indien som exempel! ♥ Mohammed är ju därifrån… 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2013-12-19 20:30
#16

👍

linnease
2013-12-19 20:49
#17

😃👍

Skön påminnelse också, kan verkligen vara bra att använda rekvisita för att förstärka (om det känns bättre så som vi redan sagt)

Ska ju inreda min nya lägenhet snart, och vill att M ska flytta hit så småningom, ska använda mig av det och känna efter hur det känns att förbereda så han oxå får plats redan från start!

MissInAction
2013-12-19 23:26
#18

Eller ja - hans föräldrar är därifrån 😛 men indiska rötter ♥

LoA-påminnelser är alltid bra att få, ja. Jag brukar faktiskt tänka lite på detta med rekvisita men det är klart att jag kan förbättra det också!

Ja vad kul med din lägenhet linn!! Spännande 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2013-12-19 23:31
#19

Ja tack! Ville skriva nåt i din andra tråd men inget kom till mig idag. Bara lycka till med allt för nu! ♥

Upp till toppen
Annons: