Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1950 ggr
[luneri]
2012-10-13 13:11

Omedvetna önskningar och dagdrömmar

Ibland när jag tänker tillbaka inser jag att sådant jag innerst inne önskat eller velat har slått in. Det känns alltid väldigt märkligt. Även de små tankar man har på förändring sker trots att man inte är fullt medveten om dem. Det gäller bara att slappna av och tro att allt löser sig, har jag lärt migGlad

Det jag framförallt tänker på är en vänskap som inte var särskilt givande för mig utan mer av ett energitagande. Innerst inne önskade jag nog att jag inte ville ha nära vänskap med den personen pågrund av hur negativt det påverkade mig, senare skedde en drastisk omvändning i vår vänskap, och kanske var det svaret från attraktionslagen. Jag gjorde ingenting egentligen. Jag tycker ju ändå om personen. Jag har funderat ganska mycket på varför det blev såhär eftersom jag medvetet inte sagt något illa eller något som fick det att bli så.

Så min insikt är att  även de små önskningar man inte är medveten att man önskar sig slår in.

Idag när jag åkte hem med bussen började jag dagdrömma (något jag är bra på:P ). Jag började tänka på hur roligt det hade varit att bo i ett stort gammalt hus (herrgårdsstil). Och jag hade en städerska som jag är så glad att ha och ger blommor och bakverk för att visa henne tacksamhet, (och snäll och trevlig är hon också). efersom jag inte kan städa huset själv när jag har andra sysslor. Dessutom hade jag ett särskilt rum för min konst som det gick riktigt bra med och den jag vill hålla på med och utveckla. Och förstås bor jag där med min man som är min drömpartner och lever lyckligt med.

Drömma kan man alltid, om det slår in är en annan sakTungan ute Jag är ganska bra att ta ut svängarna på sådant som inte är möjligt. Inte som det ser ut i dagens läge iaf. Men drömmar har inga begränsningar!

Vad har ni för drömmar som är taget direkt ur er egen fantasi?

Annons:
[Kathja]1
2012-10-13 13:45
#1

"Små" drömmar slår oftast lättare in därför att där har vi inga blockeringar och de är inte så viktiga vilket gör att man inte lägger in en massa känsla av JAG VILL HA DETTA NU! Vilket ju oftast blir ett fokus på avsaknad. Skrattande

SHIAWASE
2012-10-14 01:51
#2

Verkligheten har heller ingen begransning egentligenFlört Det ar vi sjalva som begransar verkligheten, eftersom , som Kathja sager, vi har blockeringar som ar sa djupt inprantade inom oss nar de galler STORA drommar som de flesta i var omgivning tror ar omojligt,, inkulsive var sjalva.

Men visst ar det harligt att flyta ivag i drommarnas varld, och bara skapa det ena efter det andra!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[luneri]
2012-10-14 09:24
#3

Så egentligen borde det bästa vara om man inte är medveten om sina önskningar så att blockeringarna inte uppstår, om man inte kan hantera dem.

Ja visst är detGlad

Blockeringarna uppstår av ett invant mönster som vi har lärt oss som vi tror är verkligheten. Tex ett litet barn har inte lärt sig detta och för den är möjligheterna mycket större har jag märkt eftersom fördommarna inte finns där. Det är intressant egentligen hur vi vlir påverkade av vår omgivning.

[Kathja]1
2012-10-14 10:38
#4

Visst vore det smidigt Eller att inte öra så stor sak av sina önskningar, men det är ju det som är att ha tillit. Att kunna slänga iväg en önskning och sedan glömma bort den därför att man vet att allt kommer att bli.

LoAEmma
2012-10-14 12:20
#5

Hm, själv är jag förkyld (blev det efter jag rensat ut mitt medicinskåp!?) och sa igår till min kille att; jag har inte jätteont i halsen, det känns mer rivigt liksom. Och vad händer?! Hela natten har jag haft sjuukt ont i halsen och inte kunnat sova!!

Be careful what you think about… Och ordet INTE också haha.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
2012-10-14 12:33
#6

Själv råkar jag ut för det mesta jag inte vill råka ut för.

Tex när jag sitter och fikar med nån vän och berättar om hur duktig jag är och nu har jag börjat äta ordentligt och jag tränar regelbundet. Och vad händer då, dagen efter finns det ingen motivation till att varken äta ordentligt/nyttigt eller gå iväg till gymmet.. *butter*

Vet inte om det är jag eller om hon också drar ner mig. Ibland känns det som att när nån blir avis på en så "skickar" de negativa vibbar som gör att man hamnar i obalans. Är jag den enda som tänker/känner så?


Annons:
Theleonora
2012-10-14 12:34
#7

Luneri - Har ni förlorat kontakten, du och din kompis?


[fruGåshud]
2012-10-14 14:59
#8

Tänker på vad du säger om vänskapen som förändades. Något liknande hände mig ganska nyligen. Allt slutade med en skräll, flera personer var inblandade och jag förlorade allihop. Försöker hitta en förklaring till varför det gick så illa, av skitsaker som tidigare ingen skulle brytt sig om. Resultatet för min del blev att jag gjorde den nödvändiga flytten från staden, utan brytningen hade det tagit längre tid, men jag ältar fortfarande det som hände.

SHIAWASE
2012-10-14 15:09
#9

Jag skrev haromdagen , vibrationsskifte, tror jag traden heter. Inget star stilla, VI star inte stilla, nar man borjar att utveckla sig medveten sker det skiftningar i frekvensen, i vibrationen.

SAKER, MANNSIKOR som inte passar in inom samma frekvensomfang, forsvinner helt plotsligt, brutalt, utan att man forstar varfor. ELLER sa forandras de.

SA alta inget, ALLT AR SOM DET SKA.

VI valjer att fodas,  vi kommer hit till denna fysiska tillvaro som EN FYSISK person. Vi valjer familj, sedan vanner etc. MEN vi AR ALLTID EN INDIVID. Helt sjalv.

Njut, uppskatta av de moten av de vanner, familj etc. som du har, men var meveten om att den viktigaste av alla relationer ar relationen med DIG SJALV.

Alla andra moten forandras:) Och det ar helt OK, det ar sa det ska vara!!! Man kan inte FORLORA nagot,, det forandras bara:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[luneri]
2012-10-14 15:40
#10

#6 Vi har ingen kontakt alls just nu, vilket jag tycker är ganska synd iome att vi umgicks rätt mycket innan, men på ett annat sätt känns det lite befriande också eftersom jag blev mottagare av alla negativ energi.

Vad har den personen för inställning till träning och att andra lyckas? Kanske det är avundsjuka eller något annat som sänder ut negativ energi och påverkar dig.

Jag har också kännt så. Jag brukar få samma respons när jag pratar om min egen viktnedgång eller träning, och då brukar jag istället hålla tyst helt och hållet om min träning och försök att gå ner i vikt för den personen som sänder ut sådana vibbar. Men sedan finns det andra personer som sänder ut så otroligt god energi och det känns som att man kan prata om allt med de personerna, och jag mår alltid väldigt bra själv efter att ha umgåtts med en sådana personer.

[luneri]
2012-10-14 15:59
#11

SHIAWAZE, Jag läste om ditt inlägg om vibrationsskifte. Jättebra inlägg! Det är mycket jag känner igen mig på din beskrivning.

Upp till toppen
Annons: