Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1365 ggr
gladmymlan
2012-10-08 19:28

wow märkligaste manifesteringen hittills...

Det här bara måste jag berätta;)

Jag har ju "manifesterat fram" gård, eget företag, egen musikstudio, bla bla hästar mm…och allt är klockrent som i min "drömversion".

Men ännu mer,

I somras var jag och tog en ridlektion på ett ställe som red in och sålde hästar. Jag gick lite fel i början, och fram till helt fel häst, ( som jag trodde jag skulle rida lektionen på)

När jag såg hans fina ögon blev jag ju genast förälskad i denne häst, men eftersom det är av islandsras så vet jag ju pris-bilden.

Jag "connectade" med honom och stod där och bara tyckte han var så gräsligt vacker.

Jag fick veta han var till salu för över 30 tusen och ja..det har jag ju inte redigt.

Jag red i alla fall den där lektionen och sen åkte hem med den där oerhört vackra bilden av unghästen i mina tankar.

Jag vet inte riktigt vad jag gjorde mer! Men nu efter fyra månader, så ringde ridinstruktören ( som jag bara träffade den där endaste gången men som av nån anledning sparat mitt nummer) och frågade om jag fortfarande var intresserad av den fine unghästen.

Ja om jag är! sa jag såklart!

Jo för det är så att han inte gick riktigt rent på besiktningen när han skulle säljas och ägarna hinner inte reda ut honom, det kan ju bara vara överansträngning med men ingen har ju råd att stalla in för flera tusen en häst som bara står still…och han är för fin för att "ges bort" på nätet då kanske han kommer i orätta händer som bara vill tjäna en slant,

men så kom jag bara plötsligt att tänka på DEJ, och hur glad du var i honom. Och du har ju eget stall…så om du VILL….- japp skrek jag i luren innan hon han säga klart frågan..:)

Igår hämtade jag hem honom, och han går så fint och är så glad och härlig..:)

Dessutom var de oroliga för lastningen mm, att han skulle hoppa eller rycka,

men jag hade ju redan "bestämt" att den där hästen är cool, han bara kliver in och sen åker vi hem! för han vet även han att han ska hem till mej!…

och jodå han bara klev in på två minuter, sen åkte vi hit och han klev av lika fint och rätt in i min hög med mina andra hästar och blev en i gänget direkt…

lite märkligt, när han var så pass vacker, importerad från island och lovande rörelser, såna hästar brukar kosta även om dom har nån "skavank" eller så.

Jag är rätt ursäker på att han är kärnfrisk faktiskt…ett bra exempel på när lagen verkar, det är enkelt, det är medvind, det är "nästan för bra för att vara sant" och det känns definitivt rätt i magen på en.

när inga tvivel finns, så finns ju heller inget motstånd..och då kan man få en dyr häst alldeles gratis bara så där!

summa summarum, vi låser oss ibland vid "om jag bara hade tjugo tusen till det eller det" men det bästa är ibland att hoppa över hela den biten med "HUR" man ska ha råd med något, och istället bara fokusera på Att man har det redan och är glad över det!

jag är fast borde inte vara, väldigt förvånad över alla småmärkliga saker som att ridläraren som borde ha massa elever, kunde komma ihåg mej, råkat sparat nummret och att det var just Han som jag ville ha som hade en dålig dag vid besiktningen;)….

ja det var en liten berättelse det!;)

kram på er!

Annons:
Alexandraea
2012-10-08 19:34
#1

Wow vilken häftig berättelse! Glad Det slutar aldrig förvåna mig hur fantastisk LoA är!

Otroulig
2012-10-08 19:35
#2

Åh, vad härligt Gladmymlan, du är min idol :) Jag önskar mej mycket av det du har.

Visst är det fantastiskt när man får en sån där underbar kontakt med hästar. Man blir kär helt enkelt!

Jag förstår att du är glad!!

Shit va coolt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
2012-10-08 20:14
#3

Oh fantastiskt!!! Du är verkligen grym på det här :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sugarcream
2012-10-08 20:18
#4

Åhhh vad bra :) Kul o läsa :)

MissInAction
2012-10-08 20:30
#5

Du är ju grym!!! Fasen vad häftigt! Och så underbart när man får en sådan kontakt med hästar ♥ 

Jag blir så glad när jag hör sånt här, det är kärlekens kraft! Blir väldigt inspirerad av dina berättelser Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-08 20:34
#6

Så  super kul för dig och för oss som fick ta del av det. Det är ju tydligt att du inte har några blockeringar kring att manifestera vad du nu råkar vilja har. Najs! Önska på. Skrattande

Annons:
crinalina
2012-10-08 21:43
#7

Underbar manifestation gladmymlan! Du är verkligen sådär fenomenal på att manifestera det du vill ha som vi alla innerst inne också är. Tack för att du delar med dig och tack för att du visar oss hur enkelt det egentligen är. För precis så där är det det ska vara. Man ser något som man älskar, önskar man hade det, och sedan släpper man det. Helt. Och bara fortsätter leva och njuta av det man redan har. Det är då det händer. Grattis! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-10-08 23:54
#8

Ah!! Basta morgonlasningen jag kunde fa, TACK. Underbart!! Just som du sager gladmymlan, annu ett bevis pa att vi ska struna i HUR,,!!!

Sitter med mitt morgonkaffe, och den har dagen blir en toppendag, kanner jag pa mit!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
2012-10-09 07:53
#9

Vilken härlig manifestation!Skrattande Grattis till den fina hästen ♥

MathildaF
2012-10-09 12:26
#10

Vilken manifestation:) härligt!

gladmymlan
2012-10-09 16:48
#11

Ja det är så roligt;) Jag tror jag har lite lätt att visualisera fram saker och önskningar, eftersom jag har en stor fantasi-inlevelseförmåga och även drömmer så intensivt att jag tycker mej ha "upplevt" allt på nätterna ( som att åka till månen eller rida genom usa etc)

Det i kombination med att vara uppväxt med en uppfostran där allt "var möjligt" ( även om det inte var det i verkligheten så var inga drömmar för stora eller för svåra) ( på gott och ont kan tilläggas!)

Fast med "mina visualiserings-framgångar" så kommer andra "besvärligheter" i kölvattnet istället. Som att tankar om att "det nog är för bra för att vara sant" gärna vill poppa upp. Tankar om att "jag är för Hungrig på saker" och kommer sluta som kärringen i den där fiskar-sagan som bara önskade mer och mer till hon hamnade isamma koja hon var från början..Det är inte i lag med själva "lagen om attraktion" men gamla invanda tankespår är svåra att bryta.

Så jag går lite i KBT terapi för att lära mig att inte ta varenda tanke som "sanning", och bara sista veckorna har massa saker plötsligt "lösts upp"

KBT och lagen om attraktion går lite hand i hand, då det handlar om att tänka i andra banor, inte låsa sig fast i samma spiraler, och att acceptera utan att döma eller värdera tanken-känslan.

Men det var en lång väg som kändes nattsvart hit, med utbrändhet och total uppgivenhet senaste åren,

nu ser jag vilken fantastisk välsignelse denna utbrändhet var/ är. Det är en gåva, för den fullständigt tvingar en till att plocka av sej alla skal och roller och spel, tills man är en liten liten plutt kvar bara. Sen får man börja bygga upp igen från början.

En chans till ett nytt liv helt enkelt, även om det vid första anblick mer kändes som ett straff eller helvete rent ut.

Tackar för att jag får bidra med lite små berättelser då och då, tycker bara att det är så fantastiskt skoj att lagen om Attraktion verkar på så många sätt men med samma slutresultat;) man får det man tänker på..:)

MissInAction
2012-10-09 20:22
#12

Ja absolut går LoA och KBT hand i hand! Den tanken slog mig också i våras, då KBT handlar om att bli medveten om sina tankar och hur de påverkar våra känslor, som i sin tur påverkar våra handlingar. Allt hänger ihop och allt blir så mycket enklara och man känner sig så mycket lättare i sinnet när man tänker i positiva banor! Glad

Det känns "bra" att veta att även de som haft svårigheter tar sig upp igen och kan manifestera fantastiska saker Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2012-10-09 22:07
#13

Tack gladmymlan för att du delar med dig av din historia. Jag tror att många som läser, som mår dåligt, får hopp och ser ljuset i tunneln. Vägen till ett bättre liv går ibland via ett mörkt hål. Tack

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
2012-10-09 22:11
#14

Vi är ju flera här som hittat till LoA just efter att vi på olika vis och av olika anledningar varit nere i mörka hål. Jag gick tex in i depressionsväggen och tog mig ur den. Efter det hörde jag talas om LoA. Jag har dock alltid haft ett visst LoA-tänk inom vissa områden, men naturligtvis ingenting som jag varit medveten om. Jag tror att det för många är lättare att se nyanserna och man vet att det tankarna har makt både på positiva och negativa håll.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

brusida
2012-10-09 22:46
#15

Vad underbart att det går för dig! :D är ritkigt avundsjuk har precis kommit in i det här så försöker att tänka "om". :P

Det finns inget bättre än starkt band mellan sig själv och ett djur. sen bilr ju hästen speciell för att man har tilit, förtronde, äventyr, roligt och utveckling m.m tsm :D

Ser verkligen upp till ALLA som kan "styra" och få det dom önskar sig. Hoppas själv att jag kommer dit snart! ^^

SHIAWASE
2012-10-10 00:56
#16

Gladmymlan, harlig inspiration att hora om dig!

Ofta kan det vara svart att skala av allt, och mota sig sjalv. Men om du verkligen vill ga framat sa ar det  nodvandigt (sarskilt i de fall dar du har mycket i bagaget som ligger kvar och utgor ett motstand!). For att ga framat maste man slappa pa motstandet, och det gar ju inte bara att lagga ett lock pa det,, for ratt som det ar sa ligger motstandet dar och puttrar pa och valler over. Det har ju inte forsvunnit.

Sa ta en titt pa det, och slang, brann bort det!!

Sa harligt att hora om de som har tagit detta steg,, och mota sig sjalv, och sedan ga vidare:) !!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: