Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 1815 ggr
MissInAction
10/5/12, 8:43 PM

Hungry for change - gratis film om hälsa!

Vill dela med mig av en film som man kan se gratis på den här sidan till och med imorgon lördag kväll. Jag tittade på den ikväll och det är en av de mest inspirerande dokumentärer jag sett ♥ 

Detta är antagligen den mest inspirerande dokumentär jag sett! ♥ Jag hade till och med lust att gråta av glädje och kärlek i slutet. Om ni tittar, så kommer ni nog att förstå Glad

Den handlar om hälsa - att hälsa är vårt naturliga tillstånd och att vår kropp vill vara frisk och sund. För att hjälpa den så behöver vi ge den näring, och bli uppmärksamma på alla de gifter som vi får i oss av processad och felaktig "mat". Som en kvinna i dokumentären sa, om det är tillverkat i ett labb, så krävs det ett labb för att smälta maten. Och om bäst före-datumet håller längre än mig, så äter jag det inte. Flört

Det sägs att övervikt är ett skydd, för exempelvis depression, misshandel, trauman och stress. Detta då utöver att fetma orsakas av socker och sötningsmedel - inte fett! Om man betänker detta så är det väldigt logiskt. Och ser man sig omkring så hittar man troligtvis många exempel.
Den senaste kvarten i dokumentären bara osar det LoA Skrattande ♥ Då pratar de om hur vi behöver älska oss själva för att inse att vi är värdefulla, och först då kan vi känna i vårt inre att vi inte behöver några extrakilon.

Det pratas även, mest i slutet, om vikten av visualisering! Hur viktigt det är att visualisera den människa man vill vara, den hälsosamma kropp man vill ha. Att detta är ett sätt att kommunicera med sitt medvetande. För att visualisering är ett universellt språk, och dessutom är det ju omedelbart Glad

Känns som att jag skulle kunna skriva jättemycket om det här ämnet, men jag lämnar det där. Jag vet att en och annan här inne är inne på lågkolhydratkost, så detta är nog inte särskilt nytt för er - men förhoppningsvis inspirerande! ♥

Filmen kan du se här


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
10/5/12, 10:04 PM
#1

Ett mycket intressant ämne och är man inte insatt i hur det fungerar så bör man absolut lära sig om det!

Vi har ju pratat en del om just vikt och kost, till viss del för att vi är flera här inne som är lågkolhyldratare.

Extrakilon beror på lite olika saker för olika personer, tror jag. Dels kan det bero på kosten, du äter helt enkelt inte på det sätt som just din kropp mår bra av att äta. Man behöver helt enkelt lära sig att lyssna vad kroppen säger att den inte mår bra och vad den mår bra av. Och det är inte det lättaste då vi ofta förvirrar det med vad vi är sugna på. Det gäller att lära sig skilja de två olika sakerna.

Dels kan det också bero på, eller beror också på, dina känslor kring mat och vikt.

Men sedan har vi en bit till, och det är extrakilon är saker som du går och bär på inom dig som visar sig i kilon. Har du extra kilon så har du något i ditt liv som stör ditt riktiga och äkta jag. (Där fick jag en insikt om mig själv, det är därför mina kilon håller sig stabilt på 8-10 kg mer än jag egentligen är. Då gärller det att komma på vilken del av livet som jag behöver utresning i.)

Vilken eller vilka frupper tillhör du? Har du extrakilon så finns det en grund till det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
10/5/12, 10:13 PM
#2

Jag är ganska säker på att jag tillhör den sista gruppen -  X antal kilo extra för att visa mig att jag bär på "gammal skit". Vem vet vad som händer nu då jag har storstädning i mitt inre! Skrattande

linnease
10/5/12, 11:15 PM
#3

jupp, här med :)  och jag rensar också, spännande…

MissInAction
10/5/12, 11:56 PM
#4

Visst är det spännande!

Jag fick en del aha-känslor också när han pratade om visualisering av kroppen och hur visualisering är det universella språket. 
De allra, allra flesta förstår det. Visar du en bild på solen, så vet folk vad du talar om oavsett om ni kommer från olika länder.
Och för mig känns det logiskt att prata med mitt inre medvetande med hjälp av visualisering!
Och det blir tydligt hur viktigt det är att använda visualisering i våra önskningar till Universum. Det räcker inte med "jag vill ha mycket pengar" utan vi måste visualisera ordentligt. Så som vi har pratat om så mycket Flört

Och jag behöver definitivt titta på sånt här regelbundet, eftersom jag har en förmåga att falla ner i sockerträsket… den här gången har jag varit där nere i fyra månader! Jag är lite kluven hur jag ska förhålla mig till mat/vikt också nu när jag "hittat" LoA på riktigt. Jag kan inte bortse från att mat faktiskt påverkar oss. Det funkar inte att försöka intala mig att jag kan äta precis vad jag vill och förbli frisk och smal. För det är inte möjligt - viss "mat" gör oss sjuka. Obestämd
Så jag är numera kluven till hur jag ska förhålla mig till mitt sockerberoende. En del av mig vill ta till mig det som Irina (Rosa solglasögon) säger, att är jag sugen på pasta så äter jag det - jag äter vad jag vill och älskar mitt liv. Och en annan del vill äta rätt, dvs. äta protein, fett och grönsaker.. levande föda.. och slippa sockret. Men sockret finns överallt Skrikandes
Förstår ni dilemmat? Ska jag slappna av och äta det jag vill och "lita på LoA" eller vara strikt med maten?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
10/6/12, 12:05 AM
#5

Jag tycker att du ska utesluta det som du vet att du inte mår bra av, och när du gjort det så ska du lära dig lyssna på din kropp utan att tänka. För din kropp talar om vad du mår bra,av och inte. Ett sug är olika beroende på om det kommer från hjärnan eller från kroppen. Är du osäker så håll dig till det du vet. Lägg märke till hur kroppen mår efter olika typer av intag. Sluta lyssna på andra och på hjärnan. Det är kroppen som vet vad kroppen behöver. Inte hjärnan, inte du. Kroppen.Det viktigaste är att förstå kroppens olika signaler, vad de betyder och varifrån de kommer.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
10/6/12, 12:22 AM
#6

MissInAction,

Just nu kan du nog int slappna av och ata vad du vill, for du har inte den tillit till LoA, dig sjalv och unifversum. Med andra ord, du har fortfarande en stark tro inom dig att sockret inte ar bra, att viss mat inte ar bra.

De har vi flesta.

Valj darfor det som KANNS bast.

Om du TVINGAR dig sjalv att inte ata det du vill, utan bara "nyttigt" , men pa grund av det blir irriterad, stressad eller vad det nu kan vara da ar ju INTE det bra, aven om det ar nyttig mat.

MEN om du tillater dig att ata vad du vill, inklusive en massa onyttigheter, men far samvetskval och angest av dedt, dar ar ju INTE det bra heller.

Sa nar du star vid ett val, kann efter vad som kanns bast,,, valj det val som kanns bast av de tva, just for den stunden.

Det ar val vad du kan gora just nu.

Samtidigt, forsok att slappa tankarna pa mat, viktminskning, nyttigheter etc.

I alla fall for ett tag, tills du kanner en mer naturligt, positiv installning.

Fokusera pa allt annat som far dig att ma bra!

Som alla andra kommentarer sager,, Vikt , missnoje  med kropp , utseende etc. beror ju INTE pa maten, det ar ju andra saker vi har inom oss. (Nar man ar  i linje med sig sjalv, sa valjer man automatiskt mat som ar bra just for mig,,,detta ar individuellt)

Nar man blir medveten om LoA, och skapar medvetet, sa ar ju de forsta stegen man maste ta , INNAN man borjar fokusera pa manifesteringar etc. att HITTA SIG SJALV. att HITTA ett satt att lajna upp med sig sjalv, att hoja sin vibration.

Under den processen sa rensar man bort massa motstand som finns inom sig.

Sa det ar den processen du hellre bor fokusera pa.

Detta genom meditation, eller meditationsliknande ovningar, borjar vara uppmarksam pa kanslor, acceptera kanslor, lara sig vanda pa dem, lara sig titta pa saker pa annat satt, kanna karlek och uppskattning till sig sjalv till sin omgivning, Kanna tacksamhet till livet som det ar har och nu. Kanna gladje, inspiration. Fokusera BARA pa saker, information, lasning, tv etc som far dig att ma bra. UNDVIK , valj bort, ge INTE uppmarksamhet till sadant som INTE far dig att ma bra.

Det ar den har processen som ar den viktigaste…Nar man sedan har kommit en bit pa vag,, kan man pa ett mera objektivt sett titta pa sig sjalv och de motstand som fortfarande finns kvar, och nar man har kommit en bit pa vag, hojt sin vibration nagot, da kan man ocksa mera aktivt arbeta bort motstandet, for man borjar fa tillit till sig sjalv och Universum. Man TROR inte langre att det kan fungera man VET och har total tillit.

Men detta kan man inte gora innan man har gatt igenom processen ovan, att hitta sig sjalv, rensa bort en del utan att fokusera pa specifika motstand.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
10/6/12, 1:01 AM
#7

I vissa stunder tror jag att jag har koll på läget och vet vad jag ska göra - sedan försvinner det TystFlört

Det var nog för sju år sedan som jag insåg att jag var sockerberoende, men det var för knappt två år sedan som jag verkligen tog tag i maten, för viktens och hälsans skull för det gick stadigt åt fel håll. 
Kruxet är att det är inte bara att äta det som jag vet att jag mår bra av. Om det vore så enkelt så skulle jag må toppen för länge sedan! Beroenden funkar ju som så att det går inte att resonera bort dem. För att man har ett irrationellt beteende och hjärnan har blivit biokemiskt omprogrammerad. Så det är inte så enkelt.

Men jag tror att när jag mår bra/bättre och älskar mig själv, är harmonisk… då har nog mer energi och mer styrka att ta mig igenom vad jag än företar mig. Som sagt, jag tenderar att hamna i sockerträsket. Månader av sockerfrihet kan förstöras på ett ögonblick, för att jag tror att jag kan ta en kaka eller ett glas juice… och så är alla knappar triggade igen och spiralen är igång. Så visst har jag haft "vita" perioder, och då mår jag fysiskt helt underbart! Och även psykiskt. Känner mig lättare och energisk och harmonisk. Rent logiskt så är det det allra bästa och jag är bara dum som inte håller mig till det. Men.. hjärnan är stark. 

Så tills vidare jobbar jag med min kärlek till mig själv. Tipset som de gav i slutet av videon, det som fick mig att nästan gråta, tycker jag om och tänker testa - med modifikationen att inte ha någon lapp på spegeln. Se mig själv i ögonen i badrumsspegeln två gånger om dagen, säga att jag accepterar mig själv fullständigt. Att överhuvud taget tänka positiva tankar om mig själv. Precis som jag så ofta jag kan påminner mig själv om att "remember to remember" - alltså vara medveten om var jag har mina tankar - för de påverkar hur jag känner, och hur jag agerar.

Nu så. Nog svamlat för idag - nattis på er FlörtKyss

Edit: Nuför tiden fokuserar jag på hälsa och inte på vikt, även om de hänger ihop på sätt och vis Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
10/6/12, 1:45 AM
#8

Bra tankar MissInACtion!!! Fortsatt sa.

En sak till. Sluta att anvanda ordet beroende, sluta att prata om dig sjalv som beroende, sluta att skriva om det!!

Du tykcer om saker med socker i !! Helt enkelt:)

Jag har faktiskt aldrig hor talas om sockerberoende forran pa sistone, pa olika svenska sajter.

Sverige, och andra vasterlandska lander tycker om att skapa massa "beroenden".

Ta bort detta ord ur ordforradet!

Finns ingen anledning att stampla en beroende-benamning.

Bara att hora det gor att et kanns mycket svarare att undvika.

"Jag ar beroende, ett beroende kan man inte kontrollera,beroende ungefar som en sjukdom , som man maste fa "behndling" etc. USCH!! Kanner du allt det negativa som bara sipprar fram fran den meningen!!Flört

Jag dricker kaffe varje morgon, jag vill gora det for jag kanner mig piggare, och det ar gott och en underbar stund.

Forr drack jag kaffe hela dagarna.

Nu dricker jag pa morgonen, ibland en gang till under dagen.

Jag tycker om kaffe,, ibland mer , ibland mindre:) Jag gor PRECIS som jag kanner for!!:)

BEROENDE ar ett ord som samhallet har skapat for att satta stamplar pa folk och for att bestamma vad som ar RATT och FEL.  Titta bara alla beroenden som samhallet har skapat pa de sista 10 ,20 ar!!

Du ater socker for att du "tror" "kanner" att du mar bra just da:) Du tycker om den sota smaken, det far dig (kanske?) att slappna av och ma bra for stunden!! Det ar OK!

Du behover inte bota dig fran ett beroende:) Du behover bara ma bra,,,

Sa smaningom kommer du att hitta kanslan pa ett annat satt, du ar pa god vag!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
10/6/12, 9:27 AM
#9

Jag äter också för mycket socker. Så jag ska verkligen fokusera på vad jag vill ha, det som är nyttigt och jag mår bra av det både fysiskt och psykiskt.

Jag är vig slank och vältränad. Jag är full av energi och kärlek!

MissInAction
10/6/12, 10:12 AM
#10

Finns rätt många människor som "tycker om" kokain också… de blir nog tyvärr inte friskare av att använda de orden Obestämd Sanningen är att socker är absolut inte bra, i någon mening alls, för någon. Allt det medför är skada. Ruset vi känner kommer av att de triggar biokemiska processer i kroppen och det höjer blodsocker dessutom, och i förlängningen leder det till fetma och diabetes. Troligen kan vi lägga en längre lista till eländen det orsakar, exempelvis alzheimer och MS. 

Såååååååååååååå. Under sommaren har jag undvikit att se mig som beroende, inspirerad av Irina…. men som sagt, jag är väldigt kluven. 
Det är inte bara att vifta bort. Det är skillnad på att ha ett sug efter något och att vara beroende. Och i mitt fall så har jag en hormonell obalans, PCOS, vilket i många fall brukar vara förstadium till diabetes typ 2. Dit vill jag INTE! 

Beroendeforskningen i Sverige har alltid varit inriktad på alkohol och narkotika, på senare år sex och spel. I USA däremot, framgångslandet, ligger de långt före och där ser man beroendesjukdomen som en, med olika utlopp.. varav socker är ett. Hit räknas även spannmål, vitt mjöl är en stor bov.
Kolla in listan längst ner på denna sida.

Visst är det väl så att man inte vet mycket av det som inte "angår en", som man inte har bekymmer eller erfarenhet av själv. Så jag klandrar inte de som inte känner till sockerberoende. Men det är synd också.

Jag önskar att jag helt kunde ta till mig det du säger, Shiawase! Dock har jag sett och upplevt så mycket elände, och läst så mycket om elände och framgångssagor, att det känns väldigt avlägset. Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
10/6/12, 10:28 AM
#11

Fast jag har lärt mig någon gång att vad vi än stoppar i oss så anpassar våra kroppar sig till det (ska jag INTE säga till mina "pundar-grabbar" på jobbet!) och att det faktiskt ÄR våra tankar och känslor kring det vi äter som avgör ifall vi blir feta eller sjuka av det. Obestämd

Alexandraea
10/6/12, 11:23 AM
#12

Jag är också rejält sockerberoende (samt fd bulimiker), så till den grad att jag hållit på att komma försent till jobbet för att jag suttit och hetsätit torkade fruktbitar ur musli-paketet, eller ätit kladdkaka, som jag kastat dagen innan, direkt ur sopkorgen. Precis som hon säger i filmen så var jag tvungen att hälla diskmedel på det jag kastat för att försäkra mig om att jag inte skulle äta det senare. Jag försöker komma ihåg vad det var som påbörjade förändringen hos mig. Det första steget var nog att jag började jobba med hälsokost och därmed började utbilda mig inom kost och hälsa och vad som faktiskt hände i kroppen när vi åt vissa saker. Jag lärde mig att läsa innehållsförteckningar på förpackningar innan jag köpte något, äta på bestämda tider (körde strikt GI) etc. Sedan hittade jag LCHF och det blev ett jättekliv för mig, från att ha varit GI-fixerad och konstant stressad över när och vad jag skulle äta för att inte blodsockret skulle falla och sockersuget skulle sätta igång, till att känna ett totalt lugn i hjärnan och kroppen och enbart äta när jag är hungrig. (Om LCHF nu är en religion (sekt) så "tie me up and call me Jesus!")

MEN den verkliga förändringen kom i samband med LoA när jag lärde mig att förändra mitt tankesätt. Jag tror att nyckeln till att bli kvitt beroendet ligger i att släppa taget om det och bara låta det vara, fokusera på allt annat som gör dig lycklig. Som Shiawase också säger, om du klassificerar dig själv som beroende som kommer du att forsätta vara det. Men om du inte ger ditt beroende någon energi, någon uppmärksamhet så kan det inte överleva, till slut så kommer det att bli tvunget att försvinna ut ur ditt liv för att ge plats åt allt det andra fantastiska som får dig att må bra. Jag vet att det är lättare sagt än gjort när sockermonstret i hjärnan skriker på uppmärksamhet, men babysteps, förvänta dig inte att lösa allt på en gång, då blir det för mycket stress och fokus kring det hela.

Sedan gillade jag även det de pratar om i filmen om att lägga fokus på näringsaspekten av mat, att äta för att man tycker om sig själv och sin kropp och därmed vill tillföra den alla viktiga näringsämnen. Istället för att tänka "Jag vill äta det där men jag kan inte", så tänker man "jag kan äta det där men jag vill inte (för att jag vet vad det gör med min kropp)."

Alexandraea
10/6/12, 11:49 AM
#13

Jaa, just det skulle jag ju också skriva, har upptäckt att när jag själv är stressad över min vikt och fokuserar på att jag vill gå ner så går jag antingen upp eller står stilla, men när jag släpper taget och struntar helt i vad jag väger och bara är lycklig och mår bra med att vara den jag är så går jag ner i vikt. Även fast jag äter samma typ av mat båda gångerna.

Glad

Annons:
MissInAction
10/6/12, 12:24 PM
#14

Amen, Alexandraea! Tungan ute
Jag har inte så mycket att tillägga just nu, eftersom min resa har varit ungefär densamma. Under de senaste snart två åren har jag läst nästan allt jag kommit över som handlar om kost och hälsa och sambanden däremellan och det har verkligen vänt upp och ner på mitt liv. Till det bättre. Men många gånger önskar jag att jag levde i ovisshet och slapp bli så provocerad när folk sitter och äter tårta eller mackor och gnäller över hur tjocka de är och hur sjuka de är FörvånadTystSkrikandesSkrattande

Men ja, över lag så håller jag verkligen med er, och tror och vill tro på - att om jag ger all min fokus och energi till det som är positivt för mig, då mår jag bättre och då kommer de mindre bra aspekterna av min hälsa att behöva trängas tillbaka!

Ett steg i rätt riktning gjorde jag i somras, då jag slängde ut alla mina immodium/motsvarande, för att de upprätthåller ju mina magproblem då jag alltid har dem med mig! Förvånad Visst har jag fortfarande magproblem men jag klarar mig utan piller! Och med bättre föda så mår magen kanon ♥ 

Själv har jag inte vägt mig nu på kanske en månad. Jag känner mig på att min viktnedgång har gått tillbaka, men jag kommer fokusera mer på hur jag känner mig och hur kläder sitter. Och på min fantastiska, perfekta kropp! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Alexandraea
10/6/12, 1:18 PM
#15

Ja det där med vägningen är också en grej jag tänkt på. Förut hade jag alltid vågen ståendes framme i sovrummet för att kolla (dagligen) om jag gått upp eller ned. Nu har jag ställt undan den bakom byrån så att jag inte ens kan se den, jag glömmer bort att den överhuvudtaget existerar och det kan gå flera månader mellan vägningar.

Just nu ger jag ingen fokus alls åt min vikt, förutom den lilla stund jag sitter och skriver min tacksamhetslista på morgonen och jag tackar för min fantastiska, vackra friska kropp. Glad Sedan lägger jag resten av dagen på allt som jag tycker är roligt, mitt jobb, nya design-projekt jag vill göra, vad jag och mina underbara vänner ska hitta på till helgen, gosa med min katt, inreda lägenheten etc. Medans jag tänker på annat roligt så fixar universum min vikt och min hälsa.

Åh det där med att bli provocerad av andras matvanor kan jag känna igen och är något jag jobbar med. I alla fall när 90% av de andra på min praktikplats är totalt fettskrämda pulveridets-bantare, och de lovordar sockerstinna svältdieter som har gjort att de gått ner 1 kg på två dagar. Oftast brukar jag bara vara tyst och låta dem göra sina egna val i livet, men igår hade jag ett svagt ögonblick så när en av tjejerna stod och berättade om hur hon bantade/svälte sig med chokladpulver-shake så kunde jag inte hålla mig utan slängde ur mig att jag har slutat banta helt för jag vill kunna njuta av livet fullt ut. Och att jag faktiskt hade gått ner 5 kg den senaste tiden enbart genom att vara lycklig och äta vad jag vill. Tungan ute Hon sa ingenting tillbaka…

MissInAction
10/6/12, 6:24 PM
#16

#15
Haha, bra sagt till kollegan! Flört
Jag låter också för det allra mesta bli att säga något, för de allra flesta är mer eller mindre fettskrämda och indoktrinerade med sockermat och tror på allt de läser i kvällspressen, och det är så tröttsamt att försöka resonera med dem. Men när folk skryter om hur de bantat sig ner i vikt brukar jag säga att jag gått ner 15 kg på att äta mig mätt på världens godaste mat och utan att träna Tungan ute Motion och träning behövs egentligen inte alls för viktnedgång, men jag gör det för att jag mår bra av det.. för tillfället så simmar jag.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
10/6/12, 9:18 PM
#17

Jag tänkte förut idag på argumentet att våra tankar om mat och hälsa styr hur vi mår och om vi blir överviktiga/underviktiga och inte. 

Sedan fettskräcken tog fart ordentligt runt 80-talet så har ju light-produkterna bara ökat, och råden folk har fått är att äta fettsnålt och därmed mer spannmål och socker. Folk har köpt det och ändrat sina matvanor efter det. Folk tror naturligtvis på det. Och hur många äter inte husmanskost, fettsnålt, vad vi kallar "vanlig mat", i tron att de ska hålla dem friska och smala.. medans i verkligheten blir de fetare och sjukare.

En fet person kan gå till doktorn och få rådet att äta fettsnålt, eftersom hen börjat utveckla diabetes. Den personens tro ligger i att maten ska göra hen frisk. Men det sker inte.

En skeptiker som testar lågkolhydrat däremot, tappar oavsett vad hen tänker och tror, vattenkilon i början, och om hen fortsätter så lär personen tappa i vikt om den behöver, och öka i vikt om det är det den behöver.

Så jag kan inte se att det argumentet håller. Så många äter fettsnålt och tror att det håller dem friska och normalviktiga, men det gör det inte. Alltså spelar det roll vad man stoppar i sig.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
10/7/12, 12:32 PM
#18

Filmen är intressant!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: