Annons:
Etikettklotterplank
Läst 4356 ggr
[Kathja]1
2012-10-05 09:29

Klotterplank 4!

Då är det dax att fortsätta med del 4 av den populäraste tråden - vår klottertråd! Del 3 hittar du härSkrattande

Annons:
Theleonora
2012-10-05 10:16
#1

Då passar jag på att vara först och fortsätter lite på samma tema som innan. Dvs jobb… Har köpt mig lite tid till slutet på dagen idag. Budet är samma som det var i onsdags, de viker sig inte. Igår var jag för trött för att känna nåt och gå in i rätt känsla. Men jag lyckades ta itu med en annan jobbig känsla iaf. Men sen läste jag inne på ABC-tråden att anledningen till att en annan person var trött var pga komtrollbehovet som den personen har och då Kent tidigare har sagt till mig att jag är ett kontrollfreak (och det är jag medveten om) så tog jag åt mig av det och lät mig själv vara trött och vila och inte tänka. Om jag ska gå efter listan så fick det nya jobbet mer plus iaf. Vet inte om jag i det här tillståndet (med alla känslor som bubblar upp) kan fatta ett beslut. Enda anledningen jag är rädd och osäker är ju för att jag kommer komma till nåt nytt med det här nya jobbet, och det nya är ju alltid mer skrämmande i förhållande till det trygga. Sen är det så lurigt med livet? eller mina egna tankar och mitt inre motstånd att nu när jag har möjlighet till nåt nytt är jag helt plötsligt ok med mitt nuvarande jobb… Är inte det bara taskigt. Men, när jag mår bra och är i balans då tycker jag ju att jag klarar alla utmaningar och kan gärna hoppa på det nya jobbet!! Och klara av alla utmaningar som det för med sig.. För just nu står jag still på mitt nuvarande jobb och min arbetsmoral sjunker och jag känner ju en inre konflikt eftersom det här inte är jag..


MissInAction
2012-10-05 10:50
#2

Tittar ut och ser blå hösthimmel och höstträd runt huset! ♥ ♥ ♥ Glad

Jag tänker ta mig en långpromenad i naturskyddsområdet här intill på eftermiddagen, med kameran, då ljuset närmar sig solnedgång för då blir det lite mjukare och färgerna brukar bli bättre Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-05 10:56
#3

Kameleonten - Det låter som att du har fattat ett beslut. Tungan ute Härligt tjejen. Nu är det bara att köra och visa dem att du är värd GULD. Och vem vet, det kanske dyker upp ett drömjobb bakom knuten.

MissInAction
2012-10-05 13:20
#4

Heh… jag tog en lite kortare timmes-promenad istället, med kameran.
Helt plötsligt så blev jag dock osäker på vilka inställningar jag skulle använda för att fota landskap, alltså avstånd. Gick och grubblade och tänkte lite på halvt att jag skulle skriva en fråga inne på iFokus och hoppas att någon svarade snabbt, men det verkade för krångligt. Äh, det blir som det blir, tänkte jag. 

Kände mig glad och tillfreds där ute i solen, bland träd och vind, och med min fina kamera. Kameran är en superzoom, en slags hybrid av kompakt och system, så det är ingen värstingkamera men jag gillar den Glad och så möter jag en kille bärandes på en kamera med en halvmeters objektiv! xD Haha! Skrattande Snacka om att känna sig lite i lä.

När jag gått kanske 5 minuter insåg jag att jag kunde ju ha frågat den mannen om vilka inställningar jag skulle använda! Han borde ju veta Förvånad Han hade ju bara dykt upp där, mitt framför mig… och om jag bara hade haft huvudet med mig så hade jag kunnat fråga.. om jag hade vågat Skäms


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-05 15:11
#5

Det var ju därför han kom! Du hade ju bett om hjälp. Skrattande

linnease
2012-10-05 15:38
#6

Mitt liv är så röööööörigt! Pust.. Fixa mig snälla!!!!! ObestämdSkrikandesOskyldigSkrattande

Annons:
Krissegy
2012-10-05 17:06
#7

Jag höjer ögonen från datorn och kollar ut i höst vädret. Solens färger värmer de gula höstlöven som en efter en faller till marken. I våldsamma spiraler blåser höstlöven upp från den kyliga grusvägen.  De ståtliga träden blir nu nakna och gråa, utan färg och värme. För snart kommer ett täcke att lägga sig över land och stad. Med ett svagt ljus värmer solen mitt ansikte, jag stänger ögonen och tar in all energi som solen ger mig. Jag sänker blicken igen fast nu med ett leende.

Medans jag skrev detta så gjorde jag precis samma sak Skrattande

MVH Kristina

What we think, We become

Theleonora
2012-10-05 18:08
#8

Tack Kathja! Det känns bra att ha fattat ett beslut. Nu ska jag bara meddela alla det och hoppas det tas på ett bra sätt på det gamla jobbet.

Sen ska jag börja leva mitt liv så som jag förtjänar det och må himla bäst, heeela tiden!!


linnease
2012-10-05 19:00
#9

Mysig tråd! En vän tog med mig på Friskis&Svettis (superfina lokaler här i stan!!!), allt känns mycket bättre nu Skrattande

målle
2012-10-05 19:03
#10

linnease - berätta hur jag kan fixa dig på bästa sätt! Ska jag köpa superlim? Lite målarfärg kanske? Eller puts? FlörtKyss Skämt åsido, jag vill gärna hjälpa dig, vet bara inte hur ännu….*funderar*

Kathja - för att kommentera från klotterplank 3-svaret, kesella i bullarna kan jag ju prova! Och smör/socker/kanelkladdet kan jag blanda mer och dessutom ha riktigt mkt mer än recpetet säger!

Förresten var det en ny tjej i gruppen på Arbetslivsresurs idag och en stark känsla säger mig att hon tillkommit för mig..jag tror hon har ngt att "ge mig"…vi pratade lite som hastigast ute på parkeringen efter mötet och vi pratade om yoga av olika slag av ngn anledning jag inte kan minnas/komma på nu…jag har funderat på yoga ett tag men jag tror dte är ngt större denna tjej kommit för! Det får tiden utvisa!

Annars sitter jag hemma i min lugna ensamhet nu med en kopp hemmagjort te, en skiva citron, en bit ingefära och kokt vatten Glad lillmannen är på skoldisco (Skrattande) och stormannen irrar runt på stan under tiden, typ Skrattande fast snart är de hemma igen då blir det väl lite fredagsmys!

[Kathja]1
2012-10-05 19:18
#11

Är på jobbet och tog mig nu en te och musli-paus. har beställt en lugn helg som ska gå SUPER fort. Vill att det ska bli nästa vecka bums - vet inte varför faktiskt, bara en känsla av att det nästa vecka kommer att hända något STORT. Bara känslan är trevlig, har ju gått runt i ett off-läge hela veckan pga den där ABC-healingen. Men jag tror att jag är på väg ur off in i on nu!Skrattande

målle
2012-10-05 19:19
#12

Ååååh wow vilka häftiga grejer det händer här med oss! Jag blir galen så coolt det är! Jag har nu lyckats vända min känsla pang bom från att tidigare idag känna mig uttråkad, smått deprimerad, tristress, känna att mitt liv och jag är värt så mkt mer till att känna en skön, lugn känsla i kroppen, ungefär som när man är lagom full hihi. Kärlek! Och jag vill SÅ JÄVLA GÄRNA att vi ska ses snart!! Vad är det som hindrar oss som ändå bor relativt nära varann att ha en liten retreat, vi måste väl inte vänta till alla kan komma till Hawaii?

Bara så ni alla vet, jag bor i Skåne och jag vill träffas NU!

Carpe Punctum! Carpe Diem! Citius, altius, fortius! Futurum nobis est!

[Kathja]1
2012-10-05 19:25
#13

Jag är gärna med på en träff! Vi är ju iaf några som bor i västra/södra Sverige så något skulle vi väl kunna ordna tycker jag. Obestämd

Annons:
målle
2012-10-05 19:28
#14

Ja men klart vi kan! Man kan ALLT bara man VILL! FlörtSkrattande Jag är redo!

LoAEmma
2012-10-05 20:16
#15

Jag har typ 100 mil dit :(

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
2012-10-05 20:23
#16

Kameleonten, har du pratat med den här Kent privat här på iFokus? Eller träffat honom live?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

linnease
2012-10-05 20:46
#17

Ååh, jag har oxå haft känslan av nåt stort till och från på sistone! Och gärna träffas, kul.. skön energi härinne nu, haha, var tvungen att översätta Målles latin med google translate: "Njut av Stinger! Fånga dagen! Snabbare, högre, starkare! Bli en av oss!"

Har en känsla av att det inte blev helt rätt översatt där.. Glad

Jaa Målle fixa mig! Skrattande Säg åt mig att ta det lugnt, det ordnar sig, och jag måste inte veta hur allt ska gå till genast just NU utan att jag bara ska hålla mig lugn o följa intuitionen!

(hur gör man när man saknar nån sååååå mycket så det är bara för mycket??)

linnease
2012-10-05 20:48
#18

Kathja, jag har läst på din hemsida att du är sådär intuitiv och medial, kan du inte bara berätta för mig vad som ska hända och hur det kommer gå till?!? ;)

Theleonora
2012-10-05 20:57
#19

LoaEmma, nä, jag har inte träffat Kent. Hurså?! Skulle gärna göra det dock, så kanske han kan laga mig :)

Och nu så kom tvisten i jobb-situationen. Jag som hela tiden trott att det är en fast tjänst, så har de kört med nåt lurigt i avtalet att det är visstid. Nu blir jag less på dem, nästan så jag har lust att skälla ut dem… Skriver iaf inte under nåt förrän jag pratat med facket mfl…Gah, bah, wah!


Theleonora
2012-10-05 21:00
#20

Sorry LoaEmma, är lite disträ. Kent hade ju en liknande tråd förra året där han körde en kroppsskannin och balansering. Och det var då han sa till mig att jag är ett kontrollfreak ;). Jag kan ju bara hoppas att jag har blivit bättre men kontrollbehov är svårt att jobba bort på ett år, iaf för min del. Har ju så många issues ;)

Ja, Kathja, du som är intuitiv. Kan du inte säga hur jag ska göra med det här jobbet? De driver mig till vansinne ;)
Älskar din blogg förresten. Den känns så positiv!


Annons:
[Kathja]1
2012-10-05 21:10
#21

Linn - klart att jag kan göra det, ska bara ha en lugn stund så löser jag det. Jobbar ju i helgen så kanske svårt att ordna de närmsta dagarna, men annars tar jag det tisdag/onsdag för då är jag ledig. Fast en manual för hur du ska göra och vad som ska hända kommer du ju inte att få… Tungan uteOskyldig

Kameleonten - Alla är det, det gäller bara att lite på det man får till sig. Kul att du gillar det jag skriver  - alltid nice med feedback. Kan kika lite på dig och ditt jobb när jag får det lugnt här på jobbet.

Men tills dess - ANDAS! Eller skrik, skrik är nog bäst tror jag. Innan känslorna tar över dig helt för då går det inte att tänka. Försök att hitta VARFÖR det väcker så starka känslor. Vad är det för något som har triggats igång? Antagligen något som inte ens har med jobbet att göra… Obestämd

linnease
2012-10-05 23:13
#22

Men jag vill ha en manuaaaaaal! Skrattande Hihi

SHIAWASE
2012-10-06 00:34
#23

Ni kan val filma er traff!! Sa vi andra far va med pa ett horn:)

Jag kan ju bara saga att hanga har sa mycket och SKRIVA mycket har varit det absolut basta for mig. De sista manaderna sedan jag borjade skriva har gjort att jag har hojt min vibration enormt, och NU  borjar det som sagt handa saker.

Jag har under dessa manader inte haft kontakt med saker som inte kanns bra. Jag har inte tittat pa tv, jobbat, varit har,, skrivit (SKRIVA AR ABSOLUT det basta, for da ar du fokuserad pa ett amne under en langre tid, och lever dig in idet, skriva om positiva saker, om harliga kanslor etc. alltsa). Har det varit nagot, nagon i min omgivning som har gjort, sagt nagot som inte kanns bra har jag liksom bara ,, latit det rinna av,,vant bort fokus fran det.

Och jag har KANT hur vibrationen har hojts,,, och nu nar det hojda vibrationstillstandet har stabiliserats, sa borjar de "fysiska bevisen" komma:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-10-06 07:10
#24

Linn -Skriver bara en om du gör som jag säger, och det tror jag inte att du fixar! Flört

Shia - Nice! Du får lära oss andra hur man får till det, vi som fortfarande haltar och kanske inte får till de STORA grejerna ännu. Tungan ute

linnease
2012-10-06 09:49
#25

Hehe..

Men Kathja, ingen får ju nånsin till de stora grejorna! Det är omöjligt! För så länge man tycker de är stora betyder det att man tycker dom är långt bort eller osannolika eller bara några få lyckliga klarar av det eller nåt sånt.. Annars hade de inte kännts stora :)

Man får bara det som känns som nästa naturliga steg, det som känns lätt och nära och logiskt och sannolikt :)

[Kathja]1
2012-10-06 10:24
#26

Smart! Tack, för påminnelsen, även om stor inte behöver vara svår eller oövervinnerlig, bara att man får jobba lite mer för att bana väg, och så är det ju annars hade vi nog varit ASA-rika flera av oss vid det här laget.

Det är vilken känsla man lägger i ordet STOR. Flört

SHIAWASE
2012-10-06 15:03
#27

Ja du Kathja,,nagra stora grejor tycker jag ju inte att jag har fatt till, MEN,,, just det har att det LOSSNAR,, och kanslan av att det LOSSNAR!!! den ar ratt sa fantastiskt,,

En stund kanns det som "the next logical step" nasa stund kommer tararna, bara for att det ar SAA fantastiskt.

OCH , det ar inga stora saker anda,,, men att KANNA att det jag har fokuserat pa i sa manga ar BORJAR KOMMA, BORJAR FALLA pa plats,, OCH jag vet att det gor det for att jag antligen har kommit ikapp mig sjalv vibrationsmassigt:)

Och jag har jobbat hyfsat aktivt  tva ar nu, MEN den storsta vandningen kom i Juli, nar jag borjade skriva har!!!! ABSOLUT STORSTA VANDNINGEN. Och i och med det, sa slutade jag tittta pa tv. OCH jag har haft sa mycket jobb, sa jag har inte haft tid till annat an att jobba, fixa hemma och vara har. JAG HAR INTE GJORT NAGOT ANNAT,, sedan i JULI. OCH JAG har nog aldrig matt sa bra!! Och jag har nog aldrig lyckats vara sa fokuserad tidigare:)

Sa det ar mitt recept:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
linnease
2012-10-06 17:44
#28

♥♥♥♥♥♥

känner mig ärad att vi fått och får vara del i den stora vändningen!! så coolt!! vi är grymma här ju!! enskilt, och ännu bättre ihop!!

[Evigheten]
2012-10-08 05:42
#29

Jag köpte en spikmatta. Har ju hört att det är bra och har börjat ligga på den varje kväll samtidigt som jag slappnar av till musik och mediterar med en gosig filt ovanpå. Känns så bra för kroppen på nåt vis! Rekommenderas verkligen (=

målle
2012-10-08 08:57
#30

Igår spelade jag Bingolotto med min mor, jag vann 100 kr i kontantvinst Skrattande Och hade Bertil 3 kommit på sista bingon hade jag suttit här med en Volvo V70 Skrattande Men jag hade en riktigt skön och avkopplande myskväll med min kära mor och det kan inga pengar eller Volvobilar i hela världen ersätta!

Idag ska jag fika med en vän i stan, det ska bli skönt att få komma ut och iväg bland lite folk!

MissInAction
2012-10-08 11:19
#31

Det här är lite bizarrt Foten i munnen

Blev en lite oväntad natt i förrgår. Jag la mig rätt så sent, strax efter halv två, och precis när jag höll på att somna så hörde jag dunsande på våningen ovanför och ett otäckt gräl, med skrik och gråt och vädjande nej. Jag vet inte vilka som bor ovanför men det är ungdomar, jag hör dem festa och prata högt rätt så regelbundet. Så jag tänkte att nu slår de väl ihjäl varann, det lät otäckt men man hör ju inte exakt orden när det är ett tak/golv emellan. Så efter någon minut ringde jag polisen, som var här på några minuter - de har alltid bilar här ute i förorten. Under den korta tiden det tog för dem att komma hit, så hörde vi hur någon stack ifrån lägenheten och hur hissen gick ett par gånger. När jag kom ner i trapphuset för att släppa in poliserna, såg jag hur tjejen satt ute på trappan och grät och skrek hjälp mig. Hon ville inte komma in. Som tur är så dök poliserna upp, två st. Oj vad jag skakade, antagligen av en kombination av trötthet och frusenhet och att jag var orolig. Ena polisen stannade ute med tjejen och den andra gick in i trapphuset med mig för att höra vad jag har hört och sett. Och det enda jag tänkte på var hur snygg han var?? SkämsFlört Jisses alltså, är det sunt? Nu verkade ju tjejen inte ha några synliga fysiska skador iaf så jag antog att hon "bara" mådde psykiskt dåligt, så kanske jag släppte oron för henne..? 

Jag gick upp till min lägenhet igen iaf och strax efteråt ringde de igen och frågade om jag kunde komma ner och öppna dörren igen. Så jag fick prata lite mer med snyggingen, men sedan gick jag in till mig och lyckades väl ganska snart somna i sambons armar.

Konstig natt!
Och om man nu attraherar allt… hur och varför har jag lyckats attrahera detta? Förvånad
Det händer rätt ofta, att när jag är ute och går på skogsvägar så är jag rädd att jag ska hitta ett lik liggandes… och då blir jag ju tvungen att ringa polis. Kan det var så enkelt?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
2012-10-08 12:08
#32

Hm, egentligen inte heeeelt produktivt att fundera på varför du attraherat det, för då får du ju mer! :) :)  Bättre att fundera på vad du nu vill ha och uppleva istället för det. ♥ Men men, om man fattar vad det är kan det ju vara ännu lättare att vända det.

Så hur var känslan i hela upplevelsen? Om du zoomar ut lite? T.ex. nån känsla av sårbarhet eller osäkerhet? Använd det sen för att hitta den motsatta känslan och så vet du vad du skulle vilja ha, uppleva, manifestera istället! T.ex känna mig säker, veta vad jag vibbar, veta vad jag manifesterar, veta att världen är en vacker och trygg och helt ofarlig plats för mig, veta att "all is well!", veta att jag bestämmer vad jag vill ha i mitt universum och hur jag vill ha det..

Aahhh.. jag börjar gissa ett samband :) t.ex allt du skrivit om socker och hur du är övertygad om och har läst om hur farligt det är för kroppen, en känsla av att det finns saker därute som kan påverka dig och hota dig… kan det vara nåt sånt?

SHIAWASE
2012-10-08 12:43
#33

Vi attraherar händelser med samma vibration som vi sänder ut.så precis som Linnease säger ,är man mycket fokuserad på saker som kan hända, på rädslor etc så attraherar man händelser som ligger inom samma vibrationsomfång.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-10-08 12:51
#34

#32
Ojoj nu drar du i en massa trådar, linnease! Cool Jag får massor att fundera på nu. Så djupt har jag inte tänkt själv!

Jag känner väl å ena sidan att, det vore väl inte fel att träffa dem igen Oskyldig fast det är ju inte alltid i positiva sammanhang som man träffar på poliser. Så det kanske inte är någon bra idé. 
Våra grannar ovanför har stört otroligt mycket i perioder, förra sommaren spelade de musik på stark volym hela dagarna i två veckor, ut mot balkonen… så till slut fick jag nog och ringde hyresvärden, och sedan blev det tyst. Nu festar de ibland, fram till 2-3 på natten. Så kanske jag vill att de ska flytta härifrån? Obestämd

Känslorna jag fick när jag insåg att det var ett stort gräl var ju att jag var rädd att någon skulle skadas allvarligt, eller värre… detta är ju trots allt Gottsunda Obestämd När jag pratade med polisen där nere och då hon var i närheten, så var jag ju lite rädd att hon skulle komma ihåg hur jag ser ut sedan, eller fatta att det var just jag som ringt dem, och hota mig eller nåt. Vem vet vad folk har för skumma kontakter?

Så, mina känslor var nog oro för andra och oro för mig själv. Motsatsen till oro måste vara trygghet. Vem vill inte ha trygghet?? Det kan jag inte påstå att jag känner här faktiskt, jag går som regel inte ut här på kvällarna när det är mörkt, eftersom det händer så mycket skit.

Visst kan det vara så, som du säger, att rädsla och oro är något som gnager i mig! Jag har alltid varit en orolig person, vilket jag nog har tagit efter min mor. "Men hur ska det där gå?" Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
linnease
2012-10-08 13:00
#35

Hihi, visst är det kul att få massor att fundera på! Jag gillar sånt :)

Fast du låter ju inte speciellt orolig alls nu  Skrattande Kanske bara var en sak du förväntade dig kunde hända i Gottsunda med den stökiga lägenheten, ganska logiskt.. Och det du fick ut av det hela var en snyyyyg polis, hehe, låter ju som dina vibbar är på en ganska bra plats :D :D

crinalina
2012-10-08 13:14
#36

Min tanke drar sig då åt ett litet annat håll. Jag har ju förstått att du oroar dig och att du söker en allmän känsla av trygghet i dig själv och ditt liv. Du skriver att du kanske attraherade det för att du vill att dem ska flytta, men jag tror att det är tvärtom. Jag tror att det är du som vill ha anledningar att flytta, och om du känner att det är ett oroligt område så får du ju mer av det och då kanske saker händer som gör att ni till slut flyttar. Naturligtvis så är ju detta något som du gör på ett omedvetet plan. Den snygga polisen kan ju ha varit en manifestering av att du sett någon snygg polis på tv och tänkt att det vore ju trevligt. :D haha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-10-08 13:24
#37

Jag tänker också att det är du som ska flytta… Att känna sig trygg i och kring sitt hem är otroligt viktigt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-10-08 14:46
#38

Å, jag såg inte förrän nu att Shiawase också svarat Glad

Vet ni, vi ska flytta! Men det är en långdragen historia. Sambon och jag blev ihop midsommar 2009. Våren 2010 började vi prata om att flytta in i den tomma lägenheten som hans mormor bott i, och som varit uthyrd någon tid sedan hon gick bort. Renovering påbörjades, och sedan har det mer eller mindre stagnerat. 2.5 år och snart 3 har gått sedan det påbörjades och bara sovrummet är nästan klart!! Skrikandes Fy fasen alltså, när det gäller den där lägenheten så är mina energier inte positiva! Sambon har sagt att han och hans pappa ska fixa det själva, för det är för dyrt att anlita folk. Lägenheten är rätt så nedgången. Problemet är ju att han är nog den långsammaste och lataste människa jag träffat… det tog ju ett år innan vi blev ihop Flört det är bara jag ska och jag gör det imorgon eller i helgen hela tiden. Och så blir det ändå inget. Han är en mästare på att skjuta upp saker!!! Han ligger bara i vår soffa (som jag ju inte får plats i) och tittar på sin dator. 

Jag har gång efter gång gett upp hoppet om lägenheten, men sedan börjar jag tjata igen för jag står inte ut!! Min lägenhet är 1rok på 36 kvm och han har nu bott här sedan februari 2010. Vi sover två vuxna i en 90-säng och jag har ont i kroppen varenda natt och mår psykiskt dåligt över det, och gissa hur många gånger jag sagt det. Och jag sitter mest vid mitt skrivbord och dator, för soffan är ockuperad.

Ja, ni märker ju… inte är jag särskilt nöjd med tillvaron här SkrikandesGråter


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-10-08 14:54
#39

haha! MissInAction,, inget att skratta at kanske,:) Men din beskrivning ar lite draplig,,

Borjar ju halla med ovan,, Kanske dags att flytta??Flört

Men kanske kan vara bra att titta pa andra alternativ????  Det kanske inte ar sa latt att hitta.

ELLER sa far du ta tag i renoveringen, du verkar ju vara handlingskraftig!!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-10-08 14:56
#40

Där ser du! Men du behöver ändra ditt tänk. Han gör ingenting, det är dyrt att anlita folk, han är så långsam och lat, han bara ligger i soffan, han är en mästare att skjuta upp saker…. Hmmm…. är du medveten om vad du manifesterar där? Kanske är det så att du inte vill flytta till den lägenheten, och inte han heller, och därför manifesterar du att inget händer? Prova med att ändra hur du tänker kring din sambos beteende, sluta upp med att irritera dig, börja tänk att han är så snabb när han gör saker, det går så fort. Om du inte kan få rätt känsla för det så använd dig av tvärtom-metoden och tänk så som verkligheten ser ut idag. Använd ordet inte. Han är INTE snabb, han får INTE saker gjorda, lägenheten är INTE klar, det är INTE billigt att anlita folk osv osv. Låt din sambo sköta sitt tänk, du sköter ditt eget.

Du skriver dessutom, i fet stil, att du INTE står ut. Det du säger egentligen är ju att du står ut.. Det sänder ut signaler till Universum att du är nöjd som du är.

Bli medveten om varenda tanke du tänker kring detta, för det är inte sambon som stoppar att DU flyttar, det är ditt liv, dina manifesteringar, du som skapar det. Ta ditt ansvar! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-08 15:20
#41

Skratta du, Shiawase, det har jag gjort många gånger åt den här historien Flört

Jag sa til honom i mitten på september, att han har på sig till 31 oktober att få klart sovrummet, för nu är det bara golvlister som ska upp och sedan är sovrummet klart! Fatta att det stått stilla där i ett helt år….  Är det inte färdigt då så får han flytta in där, så att han har "nära till arbetet". Det har han själv sagt flera gånger, att det vore praktiskt.

Och ja, jag är mycket väl medveten om mina tankar. Det första halvåret var jag väldigt positiv till det hela, men då det slutade hända saker och mina försök att dra med mig honom dit (han har nyckel) inte gav något, så blev jag frustrerad. Förstår inte hur han kan påstå att han bryr sig om mig då han tycker det är helt okej att jag har ont i kroppen varje natt och inte kan sova ordentligt.. samtidigt som han inte vill lyfta ett finger.
Ja, det är mina tankar - men han har väl också tankar och förmåga att handla?

Sälj skiten! Det har jag sagt så många gånger, för jag är trött på att det inte händer något. Och att han får flytta hem till föräldrarna. Men tror ni att han gör det? Obestämd Alternativen som det ser ut nu är hyresrätter och den kötid jag har räcker till förorten (där jag bor nu) men jag är ju mellan jobb och sambon är timanställd, så det är egentligen inget alternativ just nu. 

Har vi förresten inte pratat om att vi ska sända ut signaler till universum om att vi mår bra och trivs? Så jag jag sänder ut signaler till universum om att jag "står ut" så borde det ju förstärka att jag trivs här? Och att trivas med sitt liv som det är, sägs ju alltid vara en förutsättning för att få mer av det man trivs med. Men det är kanske skillnad? Obestämd
Hur som helst, jag har tänkt mycket på mina tankar kring detta, och i perioder har jag lyckats ändra dem, men när jag inte ser någon förändring i hur han är så ger jag upp och faller tillbaka.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
2012-10-08 15:28
#42

Att stå ut är absolut inte någon positiv känsla i grunden, tvärtom så säger det jag vill inte vara här, jag vill inte ha det så här MEN jag står ut.

Att må bra och vara nöjd betyder att man trivs och mår, att man älskar det där man är men för den delen kan tänka sig någonting ÄNNU bättre.

Att stå ut betyder att det inte är bra.

Och ja, visst har han tankar och känslor och allt sånt han också, men nu handlar ju ditt liv om dig och dina tankar och känslor. Du manifesterar precis allting in i ditt liv, inklusive hans sätt att vara, bete sig, tänka och känna. Jag erfar det hela tiden med mitt förhållande. Min sambos beteende speglar precis hela tiden mina tankar. Det gör din sambo med dina också. Så för att ändra hans beteende behöver du ändra hur du tänker och känner. Det går inte alltid över en natt, men ditt fokus ska vara på dig och dig och dig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-08 15:43
#43

Jag ska bli mer ego helt enkelt! Fokus på mig! :-) Ursäkta mitt korta svar, jag sitter på bussen nu lite försenad att hjälpa till på en engagemangsmässa. Men jag vill säga att jag tar till mig allt ni säger! :-)


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-08 16:47
#44

Inte särskilt Loa av mig, men jag känner spontant… KASTA UT KARLSLOKEN!! Hehe…

När jag läser hur du beskriver ditt liv så känner jag mig helt fast, energilös och lite desperat liksom. Måste UT!

Har haft en seg pojkvän förut jag med, som jag såklart hade manifesterat och så vidare….men jag vet hur det är. En av de främsta saker jag nu vill ha hos en man är handlingskraftighet!

(Inget LoA-svar, bara rakt ur mina känslor!)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-10-08 17:00
#45

haha LoAEmma, jag måste erkänna att det var min första spontana tanke och känsla också. Även jag vet hur det är, och jag vet också att jag själv manifesterade det. Jag tänkte dock att det var något som fröken M själv skulle komma fram till. Jag har slutat råda folk till att dumpa sina partners, även om jag anser det vore det enda rätta och det bästa. Istället försöker jag lära dem att tänka på sig själva, sitt välmående och hur de vill må och känna och därifrån kunna fatta sina egna beslut om förhållandet. Det betyder dock inte att jag tycker precis så som du tycker. Framförallt, MissInAction, pga det du skriver om att han inte bryr sig att du har ont i kroppen från att sova i den lilla sängen.

Men, du har som sagt själv manifesterat det, och du kan själv förändra det. Låt mig dock ge dig ett litet exempel på hur en man, i mina ögon, bör reagera. Min sambo har alltid rökt inne och när jag först flyttade in hos honom så var jag också rökare. Dock slutade jag efter någon månad medan han fortsatte röka inne, även i sängen. Jag kände att eftersom det var hans lägenhet och han betalade hyran och han alltid rökt inne så kunde jag inte säga något. Till slut så fick jag rökhosta fast jag själv inte längre rökte och jag sa att vi behöver prata om det här och undrade om han kanske kunde sluta röka i sovrummet iaf. Han sa direkt att självklart, och från den dagen så slutade han röka inomhus helt och hållet. Utan diskussion, utan att fundera. För för honom så betyder mitt välmående något. Bara en liten sak att fundera på.

Och LoAEmma, vem säger att det inte är LoA att kasta ut en karl som inte lyfter utan stjälper en? Naturligtvis är det LoA att göra sig av med sådant som inte får dig att må så bra som du vill och är värd att må.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-10-08 17:17
#46

Skrattande Ja låt ingen trycka ner eller förstöra ens energier!
Även om man någon gång har attraherat till sig detta så behöver man absolut gå vidare om man inte mår bra av det.
Nej jag vill inte heller råda till sådana beslut, men just förhållanden man/kvinna är något jag brinner för och jag kan bli väldigt känslomässigt engagerad när jag hör att någon inte har det bra!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-10-08 17:21
#47

Ja, jag är också passoionerad för just man/kvinna förhållanden, och jag tidigare rått mina vänner till än det ena eller än det andra. I slutänden har det ju ändå alltid varit deras egna beslut, och ibland krävs det att man säger hårt och ärligt rakt ut vad man anser. Jag har dock gått från att göra det om det går att undvika och istället jobbar jag med att få personen ifråga att själv komma fram till den slutsatsen genom att påvisa saker och situationer. Men rakt och ärligt är bra när det krävs. Och vi menar väl här inne. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-10-08 17:29
#48

Ja jag menar absolut väl jag med :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
2012-10-08 17:37
#49

Självklart! Ingen som tror något annat här inne! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-10-08 18:39
#50

Utifrån snacket om karlar skulle jag vilja tillägga att meningen med livet är att leva i lycka och harmoni, att känna kärlek till sig själv, till andra och till livet - och att få kärlek. Kärlek är omtanke, kärlek är ljus, skratt och glädje. Har man inte det i sitt förhållande är man på ett ställe där man inte får det man innerst inne vill ha och behöver.

Då har du tre val:

  1. stanna kvar och fortsätt att vara i disharmoni vilket leder till sjukdom och missmod.
  2. göra något åt det som är så det bli i linje med det man behöver
  3. dra vidare för att skapa det där man innerst inne behöver och stävar efter

MEN man ska, precis som vi alla vet, inte glömma att man har skaoat sin relation själv, man har bjudit in den där lata, fulla, fula, otrevliga, snygga, snälla eller kärleksfulla mannen/kvinnan själv. Frågan är varför? VARFÖR har DU skapat de förhållandet du har NU?

Det är där du behöver vara för att komma vidare till något bättre, med eller utan den personen du lever med nu. För om du inte kan se VARFÖR komer du att skapa samma sak igen, och igen, och igen…

Enligt mig är livet för kort för att slösas bort på taskiga förhållande och vi alla är värda bättre och framför allt det finns alltid de som uppskattar oss, älskar oss för den vi är och som skulle göra ALLT för oss.

Otroulig
2012-10-08 18:57
#51

Haha, jag tänkte precis göra ett inlägg här:

JAG VILL KÄNNA MEJ KÄR IGEN, HA EN MAN I MITT LIV ATT ÄLSKA.

På nåt vis försvannn det behovet och nu tänkter jag - Ähh jag har det himla underbart som jag har det :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-10-08 20:23
#52

Haha, Otroulig! Ja själv är bäste dräng - ensam är stark, etc etc. På många sätt är det skönt att bara ha sig själv att rå om! Flört

Visst är det intressant ändå med relationer. Vet att det varit uppe på tapeten lite då och då i olika trådar. Och i mitt fall så har jag ju verkligen medvetet attraherat denna kille eftersom jag som sagt var kär i honom i ett år innan vi blev ihop. Och ungefär halvvägs dit så accepterade jag att han ville vara vänner, och visade det för honom också, att jag var glad och nöjd med mig själv. Men då mjuknade han visst Flört

Nåja, jag har tänkt ibland på om vi är rätt för varandra, men så långt jag kan sträcka mig är att vi är särbos ett tag, tills vi har mer yta att bo på tillsammans. Jag har ett stort behov av att få vara för mig själv, och det går ju inte när man bor såhär trångt, och han är alltid hemma såvida han inte jobbar. Han tycker om att sova trångt (nära, som han säger) medan jag vill kunna ligga som jag vill och slippa trycka ihop armar och ben. På många sätt är han ändå underbar och omtänksam, och jag kan inte föreställa mig att vara utan honom.. jag har försökt.

Jag har en sambo som diskar varje dag, som kan laga mat, som har kläder på sig (mer än kallingar) och som är handlingskraftig och generös - och som jobbar hårt med att få lägenheten färdig! Flört

Under tiden så tar jag till mig rådet att fokusera på mig och min lycka. Det har jag ju jobbat på mer och mer, att göra saker som jag mår bra av, och utveckla nya intressen och så, engagera mig i volontärverksamhet eller vad det nu kan vara. Så får han sköta sitt.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-08 20:49
#53

Väldigt, VÄLDIGT konstigt att man känner sig som man håller på bli sjuk när man rensat ut hela medicinskåpet idag…. Eller inte så konstigt. Mer, LoA typ… ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-10-08 21:07
#54

#53
Haha, ja jag kan tänka mig det faktiskt! Man blir nog lite nojig Tungan ute
Jag har gjort mig av med mina immodium och faktiskt så klarar jag mig utan, det tar lite längre tid bara innan jag återhämtar mig.

Men det nog rätt tänkt. Att inte ha för mycket "ifall att-prylar" hemma som mer eller mindre inbjuder till sjukdom och ohälsa! Det är en balansgång, det där.. för råkar man ut för något obehagligt så vill man ju gärna ha saker hemma också Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-08 21:42
#55

Ja det är ju så! Men här var det enkelt, två tredjedelar eller mer av allt hade gått ut datum så det var bara att lämna in på apoteket :)

Är ju ett bra tecken, att jag inte har behövt det heller :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
MissInAction
2012-10-08 22:25
#56

Jamen precis, mediciner och apoteksprylar som passerat bäst före-datum är alltid bra. 

Förresten, när jag lagt mig igår och skulle somna, så poppade det upp bilder i mitt huvud, väldigt tydliga, på hur jag vill att mitt hus ska se ut invändigt! Jag stod liksom inne i den stora hallen och såg mot ytterdörren - stort kök med bl.a köksö och plats för hund Tungan ute till vänster när man kommer in, och efter det kommer ett inglasat utrerum med soffa, fåtöljer, fint träbort och en hammock! Rakt fram från hallen finns ett stort vardagsrum med läshörna, soffa med schäslong (tror jag att det heter) och stor tv, bokhylla och tavla. I högra hörnet ligger sovrummet med stor härlig säng, två nattduksbord, betjänt, stor garderob och tavla, men jag är inte nöjd med hur det ser ut än så det kommer jag att ändra om! Badrummet mitt emot har jag inrett med jacuzzi-badkar, fint handfat, vackra linneskåp i trä, avlastningsbänk och förvaringskorgar i naturmaterial, samt gröna växter. Jag har skissat på ett papper alltså. Vill egentligen göra det i 3D i datorn, men har inget program för det och det skulle nog inte bli så vackert Flört Än så länge har jag bara en våning, eller så får jag skarva på med ett till A4, haha! För jag gillar öppna planlösningar och inte så förtjust i trappor. Lite kul blev det att jag hade placerat sovrummet i det som enligt feng shui skulle vara min kärleks-bagua! Tja.. apropå att flytta då… Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-10-09 00:37
#57

Nar det galler relationer, sa har jag slutat helt att ge rad angaende relationer!

Detta efter att jag helt har insett att relationen egentligen ar oviktig nar det galler mig och mitt maende. OCH darfor att vi har attraherat relationen av en anledning. OCH ,, att det ar sa individuellt nar det galler relationer.

SA, MissInAction,, ha kvar din karl du:)Kyss Och fortsatt som nu att fokusera pa dig sjalv, och din connection!!

Gor lite sma andringar i beskrivningar som " att sangen ar trang" ,, till typ som att vad mysigt att fa kanna narhet,,elller liknande.

Nar du lajnar upp mer och mer med dig sjalv, kommer du sakert att kunna inspirera honom till lagenhetsfixning, eller att salja den, ni far pa nagot satt en storre lagenhet , en bredare sang etc.etc. !!

En sak till, nar det galler relationer,  inget bra kommer av att bryta en relation om man sjalv inte ar i fas:) Med andra ord, bryta en relation for att tro att man ska ma battre,,, Bryt en relation nar man sjalv mar bra, och kanner att det ar dags for att ga vidare. Det ar stor skillnad !!! OCH ENORMT VIKTIGT!

Man kan aldrig "fly" fran nagot:)

Annars ar det stor risk att man attraherar liknande typ, eftersom man inte har "gjort klart den biten " som var anledningen till att man attraherade just den personen. Man har inte hojt sin vibration, utan ar pa samma vibrationeplan, vilket betyder att nasta person man attraherar vibrerar insom samma vibrationsomfang.

Sa, fokusera pa sig sjalv,,,,, sa faller ovriga bitar pa plats!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-10-09 08:57
#58

Hehe ja, jag tror att jag helst vill vehålla honom! Cool Jag ville prata med honom om detta igår när vi hade lagt oss, men jag struntade i det och pussade lite på honom istället, och somnade ganska snabbt. Han är en bra människa och jag älskar honom (även om jag aldrig sagt det). Det känns som att vi kompletterar varandra bra. 

Tänka att det är mysigt att vara nära, det provade jag i somras, och jag kom på något sätt ifrån det.. det tar så otroligt mycket energi att tänka tankar som inte överensstämmer med hur kroppen och huvet mår Förvånadmen jag vet att det är det enda rätta! Ändra tänk - så kommer känslorna med - och fokusera på mig!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-09 09:03
#59

Miss I - Nyfiken fråga - svara om du vill…

Du skriver att du älskar honom, men aldrig har sagt det. Du berättar för oss men inte för honom. Varför? Man gör som man vill i allt i livet men kärlek är viktigt och att få älska och känna sig älskad är viktigt. Jag tror att alla människor och alla relationer mår bra av ärliga och uppriktiga "jag älskar dig". Man själv mår bra och den andre mår bra. Därför min fråga.

Tänk om du kan förändra din relation bara genom de orden… Flört

MissInAction
2012-10-09 09:21
#60

Ja det är en rätt dum grej egentligen. När jag gick in i det här förhållandet så tänkte jag att den här gången ska jag inte säga det först. Men så gick tiden, och det blir svårare och svårare… för nu känns det som att det skulle bli en jättegrej Förvånad
Grejen är att jag tror att han har sagt det till mig, men jag är osäker eftersom jag knappt hörde vad han sa.. en eller två gånger.

I min familj hörde jag aldrig de orden. En gång har jag hört pappa säga det till mamma och då grät han, de hade bråkat. Däremot så har jag sagt det i mina tidigare förhållanden, inga problem egentligen! Men nu är det som att det blivit en spärr, bara på grund av dumhet Obestämd
Däremot så tvivlar jag inte på att han älskar mig.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-09 09:36
#61

Det är bra att ni inte tvivlar men ord är starka - jag tror att det skulle göra skilland. Man måste våga för att växa! Kyss

[Evigheten]
2012-10-09 10:04
#62

Jaa precis! och om det känns konstigt att säga det rakt ut så kan du alltid skriva ett gulligt meddelande på nån lapp där du skriver du älskar honom ♥

Gäller bara att ta första steget…sen känns det naturligt att visa sin kärlek med ord med (=

Annons:
crinalina
2012-10-09 10:22
#63

Härligt att ni är trygga med varandra och att ni vet att ni älskar varandra. Jag håller dock med om att ord är starka. Jag har i nästan alla mina tidigare förhållanden varit den första att säga Jag älskar dig, och när jag träffade min sambo så bestämde jag mig också för att jag inte skulle vara först med att säga det och att det skulle ett visst antal månader först iaf. Ungefär tre månader in i vårt förhålande så dog hans mormor och han sa det först, och jag sa det tillbaka trots att det var tidigare än jag bestämt mig för att det skulle vara. Och det kändes inte helt rätt, som att det var rätt tidpunkt och vi var heeeelt där än. En vecka senare så tog han tillbaka det, hahaha, och jag sa bara jaha, det kan du ju göra om du vill, jag vet ju i alla fall vad du känner. Han hade väl väntat sig någon sorts drama kring det, men jag vet ju att sorg har ett starkt grepp och man beter sig alltid normalt under sorg så jag tog det för vad det var och tänkte att jaja, det kommer. Och det gjorde det.

Vi vet mycket väl att vi älskar varandra, att vår kärlek är en once-in-a-life-time kärlek, och vi är trygga med varandra. Men trots det så säger vi säkert tio gånger om dagen att vi älskar varandra och hur mycket vi älskar varandra, och vi menar det precis varenda gång. Vi säger det för att känns bra att säga det, att muntligt dela med sig, för det gör den andra glad, och för att det gör oss själva glada att säga det. Vi säger det inte i förbigående utan vi säger det med kärlek i samband med kramar och pussar, vilka vi för övrigt också är väldigt generösa med.

Det jag vill säga med detta är att ord har en otrolig förmåga att hålla en på rätt plats känslomässigt. Att hjälpa till att hålla fokus på var man är och att man är där man vill vara, med den man vill vara där med.

Man måste våga öppna sig i ett förhållande, man behöver inte berätta alla sina hemligheter och varje detalj om sin bakgrund, men när det gäller vad man känner inom förhållandet tror iaf jag att öppenhet med känslor är enormt viktigt, och även jag tror att om du vågar ta det första steget, så vågar du allt här i livet. Och jag tror att om du tar det första steget så förlöser du en massa energier som har fastnat för er. Sätter dem i rörelse åt rätt håll. Startar vågor på vattnet som får båten att förflytta sig mot land liksom.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-09 14:49
#64

Haha, vad häftigt att hon kommer med den här videon just idag! Cool

Ni vet när man kan prata med någon om en viss person, och det visar sig att båda har olika uppfattning om personen, fastän personen ju helt uppenbart är samma?

Det här är ju precis på temat som vi har pratat om här och så många gånger tidigare! Min uppfattning om en annan människa handlar aldrig om honom/henne, utan om mig och min person.  

Hon kom in på det här ämnet med tanke på det energi-skifte som vi fått i år och som många förmodligen känner av. Allt har blivit så intensivt och förändringsprocesser och reningsprocesser har satts igång. Jag tror att många här känner igen sig? Glad
Jag tycker det är jättespännande med det här skiftet! Känner absolut vad det är de talar om. Det lite lustiga är att många uppfattat det som att Jorden kommer gå under.

Äh nu är jag så trött.. har en lätt men ändå rätt så handikappande förkylning och varit ute i regn och snålblåst.. brrrr! Ska nog lägga mig och vila lite ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2012-10-09 14:50
#65

Usch vad jag skäms, när jag för första(och av någon konstig anledning sista;) gången fick höra dessa ord, sa jag: Redan?! Herregud, så klumpigt ! Av en man som verkligen sparade på orden och menade vad han sa. Men jag har förlåtit mej själv och kan skratta åt mej idag:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-10-09 15:02
#66

#65
Haha, awww! Vad förvånad man skulle bli av ett sånt svar Förvånad Man kanske i värsta fall tänker sig att personen inte svarar alls, så det var ju lite oväntat!
Det var lite roligt faktiskt, men samtidigt lite hemskt. Skönt att du kan skratta åt det nu CoolKyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2012-10-09 16:23
#67

Passar nästa i tråden "kom ut ur garderoben" :) Så jämra klumpigt

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-10-09 16:42
#68

Den tråden blev ju ingen hitt, vi är visst inte så många pinsamma typ här inne. Flört

MissInAction
2012-10-09 20:25
#69

Någon sån tråd har jag inte sett! Måste leta Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Evigheten]
2012-10-09 20:45
#70

Det finns inga seriösa killar! Det har jag kommit på, så lägger ner allt med killar dom behövs ändå inte!

crinalina
2012-10-09 20:52
#71

hahah Evigheten, har du den inställningen så finns det ju inte det, i din värld iaf. I min värld så finns det en fantastisk man som är omtänksam, kärleksfull, intelligent, skötsam, respektfull, stöttande, uppmuntrande, inspirerande, bra i sängen, älskar katter, omhändertagande, självständig, en del i vårt i förhållande och allt annat positivt man kan tänka sig också. Men det var ju för att jag förväntade mig det också. Flört

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-10-09 20:56
#72

Oj, det lät bittert Evigheten.

Men du har rätt i att de inte behövs - hel blir du i dig själv och kramar kan man få av vänner. Fast lite trevligt är det allt att ha en egen "gos-gubbe", hi hi. Och du vet, de är seriösa först när du ser dem som seriösa. Flört

Hade att snack med en tjej om det för ett tag sedan, hon var så orolig att hennes kille skulle vara otrogen. Hon är inne på detta med Attraktionslagen så hon vet ju att det hon tänker och känner är det som blir, men så frågade hon mig om jag aldrig varrit orolig. Och där kunde jag bara svara NEJ.

Jag har aldrig varit orolig och jag har aldrig råkat ut för det - och detta trots att mina barns pappa aldrig hade varit trogen innan han träffade mig och det samma gäller min nuvarande man (han var ju t.o.m gift då vi träffades). Och nej jag är inte naiv, jag VET att det är så.

Eftersom det aldrig har funnits i min sinnevärd har det heller aldrig manifesterats.

Lite OT kanske för inte vet jag om dina killar har prasslat, men lite med tanke på att vi skapar våra relationer utifrån våra tankar och känslor (ja, det vet du ju redan).

Så alla de där oseriösa grabbarna har DU bjudit in i ditt liv. Välkomna dem och tacka för dem därför att de är där för att du har manifesterat dem och de lär dig vad du vill få ut av livet och relatoner. Kyss

MissInAction
2012-10-09 21:07
#73

Det finns seriösa tjejer också! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-10-09 21:24
#74

Jo jag vet att det finns bra killar för andra, eller det finns killar överhuvudtaget för andra men det e som ni säger jag har ju attraherat det här även fast min önskan är att få träffa någon. Hur jag än har gjort somh ar ju inget hänt pga hur jag säkert tänker. Men då kan jag lika gärna skita i det hela för det kommer ändå inte hända.

Så tänker leva ett liv i ekonomisk frihet med barnen istället och bo i vårat drömhus

Otroulig
2012-10-09 21:48
#75

Evigheten, jag har varit singel i snart fyra år, men jag är övertygad att det finns en underbar, kärleksfull man därute som vill dela sitt liv med mej och som kommer att bli så överlycklig över att få träffa en sån underbar kvinna som mej. Har varit singel största delen av mitt liv men mina män har blivit mer och mer underbara. Så nästa är den rätte!!om jag så får vänta till jag är 70. Det tänker jag fortsätta vara övertygad om ( tänkte skriva tro, hehe) Men det är jag, var och en har sin egen övertygelse. Mitt liv just nu är underbart även utan man.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Sniff]
2012-10-09 22:10
#76

Oj, här har jag missat en hel delSkäms

Jag vill bara skriva av mig lite. Genom medvetet användande av LoA har jag lyckats nå fram till precis den här känslan som jag vill ha. Jag har lärt känna nya människor, som är precis så som jag vill ha dem, och jag är fullt tillfreds med livet just nu! Jag har massor av roligheter att se fram emot!

Det som förvånar mig är att jag inte längre går omkring och funderar på kärleken, jag "kräver" inte det längre. Förut kunde jag knappt vänta på att få hitta rätt kille, men nu så… känns det helt lugnt. Jag har mina vänner och jag är helt nöjd med att ha dem som bara vänner. Visst, om de försökte få mig att falla över kärlekströskeln skulle det inte vara svårt, men jag söker mig inte självmant dit. Jag är bara så lycklig över att få känna dessa människor på vilket sätt som helst, och om det är vänner vi ska vara så får det vara såGlad

Annons:
crinalina
2012-10-09 22:14
#77

Åååh Sniff vad underbart roligt och härligt att läsa att du mår så bra. Och det är ju just för att du mår så bra i dig själv som du fått dina nya vänner och det är ju också för att du mår så bra i dig själv som du kan känna att du inte "kräver" kärleken från någon annan längre. HuurrraAAAA!!! Bra jobbat! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-10-09 22:15
#78

Vad härligt sniff!!!!! Det är super!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-10-09 22:30
#79

Haha, lite på ämnet… i en video jag tittar på just nu på YT, så läser en tjej ur henne bok som precis släppts. Hon nämner då boytox. Kan ni gissa vad det betyder? Flört Tydligen är det som detox, men för relationslivet, så man använder det för att rena dåliga dating-energier. Haha, vilken grej!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-10-10 07:52
#80

#75 Jag brukar tänka sådär oxå men när det inte händer något konkret bara en massa fina ord från killar men inga träffar, jag vill det ska hända nåt, men men

Jag har inte kunnat sova inatt och har en stor klump i magen och har tappat matlusten helt..det var längesen jag kände såhär så hoppas bara jag orkar fokusera på plugget bara. Har en tenta nästa vecka så.

Sen får jag väl gå efter känslostegen o försöka hitta en pytteliten bättre tanke kanske…försökte verkligen inatt jag tänkte jag tänkte att den rätte finns där ute. Jag drömde tom om det och vaknade o sa samma sak igen. Men det känns som jag inte riktigt tror fullt ut på det just nu. För att tänka på ett liv helt ensam då mår jag skit kasst, jag är mera förhållandetypen men jag tar inte vem som helst heller, och dom jag tycker är intressanta dom visar intresse men ingetmer händer, kanske jag vill för mkt så därför händer inget.

LoAEmma
2012-10-10 12:44
#81

Inatt drömde jag att jag fick mejl från Kent! Där det stod typ att Neej inte vara kvar på xxxxx (stället där jag hyr mitt behandlingsrum)…Om drömmarna har mkt att göra med ABC-grejen känns det ju coolt när man till och med får budskap direkt ifrån honom Skrattande

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-10-10 12:47
#82

Coolt Emma! Så vad ska du göra nu då?

MissInAction
2012-10-10 12:55
#83

Evigheten,
Brukar du tänka på feng shui och LoA ihop? Titta exempelvis på hur ditt hem ser ut. Har du saker där som symboliserar kärlek och harmoni? Eller sänder de ut signaler om ensamhet och negativitet? Finns det plats för kärlek? Eller är det fullt? Ett exempel kan vara att alltid ha två av prydnadsaker, och aldrig en. 
Lite tankar som dök upp.. ♥  Glad

Jag har tvättstuga nu, och jag tror att tjejen som har andra delen av tvättstugan (man ser igenom) är hon som satt ute och grät häromnatten, alltså min granne ovanför som hade haft bråk då jag ringde efter polisen. Först så kände jag mig lite obekväm vid den tanken, trots att jag inte är hundra på att det är hon, men sen tänkte jag att det är nog för att jag undrat hur det gått och om hon var okej. Kanske var hon där samtidigt som mig för att jag skulle kunna fråga Glad
Men nu vill jag inte fråga, dels så känns det dumt då jag inte är säker på om det är hon, och sen vill jag inte lägga mig i mer. Men lite roligt ändå!

För övrigt såg jag en liten spindel idag på badrumsgolvet. Jag har en extremt jobbig fobi för de där odjuren! Den här stod ju då stilla länge nog för att jag skulle hinna titta närmare och konstatera att det är en spindel, och hämta papper och en sko att döda den med. Tyvärr så missade jag så att den började springa omkring och det är så jääääkla äckligt!! Gråter Men jag fick den till slut. 
Jag har gjort lite framsteg på fobifronten dock, och börjat namnge de kräk som jag ser, och så säger jag "hej Inge" eller vilket namn som nu dyker upp. De säger att det hjälper en att avdramatisera det hela lite. Och ja, det funkar faktiskt. Men jag tycker fortfarande att de är vidriga och äckliga och läskiga och jag vill inte ha dem i mitt hem! 
När jag var i tonåren ville jag ha en spindel som husdjur, då tyckte jag om dem… men sen hände något och fobin var ett faktum. Så jag vet ju rationellt att det går att vända. Men.. huuua…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
SHIAWASE
2012-10-10 13:02
#84

haha, MissInAction,, tala inte mera om dina fobier, spindlar alltsa:) skriv inte om dem. Tank inte pa dem. Det ar mitt rad:) Ge dem ingen tankekraft, helt enket!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2012-10-10 13:03
#85

Och Emma!! Vad harligt! hoppas du far massor av insikter!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-10-10 13:04
#86

Ja jag tittar ju redan efter andra lokaler och möjligheter. Just nu sitter jag lugnt i båten, vill inte förändra för mkt så jag tappar kunder i dagsläget. Men rätt grej kommer att dyka upp snart och då kommer det gå som på räls för mig och företaget :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-10-10 13:20
#87

Precis som det ska va!!)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-10-10 13:24
#88

Jag har inte orkat läsa allt ni skriver här nu på ett par dar, men det är bara för jag har mkt som sker runtomkring mig i mitt liv just nu. Jag har fått praktikplats för min arbetsträning och jag var där idag för vårt första möte och det är väl ingen slump att personerna och arbetsplatsen är för mig. Det kan nog inte bli bättre! Otroligt vänliga människor som förstår och vet och framför allt VILL ha mig där. Jag börjar kl 9 på måndag och jag vet inte riktigt hur jag ska kunna tacka för detta! Jag känner mig inte tillräckligt tacksam!

I eftermiddag kommer även svärmor hit igen, hon har bara beställt tågbiljett hit…ingen hem…så jag räknar med minst 4 veckor av hennes besök även denna gång. Men nu har jag "förberett" lite, tvättkorgen är tömd så hon ska nog inte tvätta våra kläder iaf och jag dammsög, skura badrummet och moppa golven igår  Flört och jag har inte stressat upp mig över hur länge hon stannar och att jag "måste" umgås med henne, då lillmannen är i skolan och sambon på jobbet. Jag kommer ju själv att vara på "jobbet" och jag ska BARA tänka på mig själv och vad JAG vill göra även om hon är här, jag behöver inte känna att jag måste umgås med henne. Även om jag har lite sådana tankar är de långt ifrån så många som sist och eftersom jag kommer börja med min praktik nu och kanske komer vara smått utmattad efter de dagar jag är där kommer jag bara vara så som jag vill vara. Hon får fika själv i stan isf. Men jag ska försöka fortsätta fokusera på att allt kommer bli lugnt, skönt och bra. Jag vet att jag kan säga nej till henne och jag kan umgås med mina vänner och familj även om hon är här. Dessutom får jag och sambon lite mer tid till varann även om lillmannen är här då farmor är här också då lillmannen och farmor är bästa vänner och han vill leka och vara med farmor hela tiden så det är ju skönt på sitt sätt Skrattande

SHIAWASE
2012-10-10 13:41
#89

Malle!!! Vad harligt allt later!!! DETTA ar vad vibrationsskifte handlar om !! UNDERBART:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-10-10 14:15
#90

Jag har bara så svårt själv att se och känna det rätta..det känns som att jag inte vågar lita på mig själv och vad jag känner…kanske har jag fått lite för mkt info/intryck på en gång nu, tror att mitt möte på praktikplatsen satt mej i lite virrvarr. Det känns så iaf. Får försöka att bara vara i mitt NU och inte känna efter så mkt, jag VET ju vad som komma skall, både på svärmorsfronten och praktiken så jag behöver inte sitta och tänka ut ditten och datten, bara vara här och NU så kommer alla bitar att falla ner på sina respektive platser snart. Phu, andas.

Tänk er en tornado full av pusselbitar virvlandes runt i luftvirveln. Så småningom kommer pusselbitarna falla på plats till en vacker och behaglig "bild" men jag kan inte stanna en tornado, den får dra förbi eller dö ut av sig själv och jag har då aldrig sett en tornado virvla i all oändlighet..och vad gör man då när en tornado drar förbi? Jo, man "gömmer" sig och låter den dra förbi eller dö ut. Så enkelt.

Annons:
MissInAction
2012-10-10 14:43
#91

Grattis till praktikplatsen, målle! Vad är det för ställe, alltså vad ska du göra? Glad

Haha, skönt att du inte stressar upp dig över svärmors besök och hoppas att du kan fortsätta att ta det med ro. Hon kommer trots allt att vara gäst hos er

Shiawase, vilka fobier?? Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-10 14:45
#92

Åh, jag måste slänga in den här… sitter och lyssnar på skön musik här och så dök den låten upp. ♥ Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-10-10 14:55
#93

Wow,, Denna lat tog mig tillbaka till Sverige,,,,, Precis innan jag kom hit till Japan for 23 ar sedan, sa lyssnade jag MYCKET pa Leonard Cohen bland annat,, har inte gjort det pa flera ar nu, sa hans rost gjorde att jag gjorde en Time Slip:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-10-10 14:58
#94

MissInAction - det är på en vårdcentral så jag kommer få göra allt utom skriva journaler Skrattande så det finns mkt jag kan pyssla med och det känns så kul! Skrattande

Ja hon är gäst hos oss och jag vet (som sist) inte varför jag ska stressa upp mig så! Jag säger ju bara nejtack om jag känner nejtack, inget konstigt med det. Men jag känner bara att jag vill vara henne till lags och vara trevlig etc, men jag vet att hon älskar mig så jag kan inte göra ngt fel (haha det där lät lite väl högmodigt) men det är så faktiskt. Hon är väldigt glad i mig och jag i henne med såklart, hon är jättegullig och snäll så egentligen kan jag bara sluta tramsa och frotsätta leva mitt liv och göra det JAG behöver göra och vill göra. That's it! Men jag känner mig mer på rätt spår än i somras isf då hon var här i 4 veckor.. Skrattande

linnease
2012-10-10 15:30
#95

Hos mormor, inge internet här, hittade en dator på biblioteket.. Oj va mycke ni har skrivit, va kul!! Skrattande Ska tillbaka och äta middag strax, får åka ner på stan imorrn så jag hinner läsa :)

MissInAction
2012-10-10 16:27
#96

#93
Haha, kul när sånt händer! Flashbacks Cool

#94
Oj kul! Har man praktik på en vårdcentral så har man antagligen lite mer i bagaget än jag Tungan ute
Tycker det låter sunt, det du skriver. Fokusera på dig och ditt nu, du kan väl vara trevlig ändå liksom, haha…


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-10-10 20:17
#97

MissInAction - hur menar du med mer i bagaget? Det ska bli riktigt kul med praktik där! Glad Ja jag kan vara trevlig ändå, haha!

Annons:
MissInAction
2012-10-10 20:35
#98

Jag menar positivt, att man har mer/andra kunskaper än vad jag har. Själv kan jag inte tänka mig att jag skulle få vara på en vårdcentral Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-10 21:01
#99

Målle - Vad härligt att allt känns så rätt för dig! Njuuuuuut, det är du värd. Inte nojja, bara njuta.  Kyss

målle
2012-10-11 12:44
#100

MissInAction - jag har inga kunskaper som helst inom vård eller vårdcentralen så nog skulle du med kunna få praktik på ett sånt ställe om du vill! Jag har endast handelsbakgrund Skrattande så jag sadlar om ordentligt nu och det är härligt!

Kathja - tack. Själva praktiken känns verkligen kul och jätterätt! Och på min promenad i förmiddags pratade jag lite med mig själv, så som jag brukar göra, att sluta nojja och sluta skapa problem som inte ens behöver existera! Lev i ditt NU och gör vad DU vill (alltså jag då Flört)

Idag är jag ensam hemma med svärmor och jag mår inte riktigt bra, kännermig febrig och hängig men har ingen feber. Jag tycker det är jobbigt att vara hemma med henne. Jag kan inte hjälpa det! Det blir så otroligt nära inpå och jag har ett enormt behov att få vara själv (och mig själv) och det känns svårt att vara det när jag är ensam hemma med henne. Dessutom är bilen hon brukar använda när hon är här avställd och ur funktion och sambon kör sin nya bil och pickupen och min bil står på gården, men det känns som att jag måste iväg om hon vill iväg någonstans. Självklart kan hon få låna min bil, men hon vill ju ha med mig..Hon frågade nyss om jag hade några planer för idag och nej det har jag ju inte och det talade jag om. Men hon typ väntar sig att vi ska åka iväg och fika i stan och kolla på löpcenter etc och jag orkar inte!! Jag sitter ju redan nu och planerar vad jag ska göra om dagarna efter jag slutat min praktik kl 12…varflr känner jag såhär? Hon är ju snäll, gullig, hjälpsam, jag gillar henne verkligen men jag vill ändå inte umgås med henne och eftersom jag inte har ngt jobb känn det som jag "måste" göra det eftersom själva "anledningen" till att hon kommer på besök är ju i skolan om dagarna..så jag sitter ju här och längtar och hoppas att timmarna ska gå så sambon kommer hem med lillmannen så jag kan slappna av från att umgås…Åh jobbigt!

MissInAction
2012-10-11 13:09
#101

Återigen, målle, hon är gäst hos er!
Det finns människor som inte bryr sig ett dugg om sina gäster och så finns det de som inte lämnar dem ifred alls. Det de har gemensamt är att det kommer från deras egen föreställningsvärld och hur de känner att de måste vara/göra.

Världen går inte under om hon får klara sig själv - hon är väl vuxen? Flört
Och även du är vuxen och har ditt eget liv, som ingen bara kan klampa in i och styra och ställa kring. Det är fortfarande du som bestämmer! Och det är du som skapar skuldkänslorna - det är en sån bit som jag vet att många behöver jobba med för vi har det liksom i oss Obestämd men jag lovar, att det känns så skönt när man slipper dem!

Angående praktiken så fick jag för mig att du hade jobbat inom vården förut och därför fått praktikplats just där Glad Jag har aldrig hört talas om att någon haft praktik på vårdcentral nämligen, om det inte handlat om läkarstudenter. Så nu har jag lärt mig något nytt! KUL att det känns så bra! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-10-11 15:00
#102

Jag har tänkt på en sak. Vad fort saker kan manifestera sig så man ska verkligen vara försiktig med vad man pratar om!

Cool

MissInAction
2012-10-11 15:26
#103

Nu blir jag nyfiken, Evigheten!! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-10-11 18:21
#104

Fastnade i det du skrev målle om att du pratar med dig själv. Jag har aldrig prata med mig själv speciellt mycket  - men när jag åkte till jobbet i går så slog det mig just hur bra det är att prata med sig själv för att lyfta frekvensen.

Men som sagt eftersom det aldrig har varit naturligt för mig, vet ju att många har "röster" som snackar negativt osv, så har jag faktiskt inte sett det som en fördel  på det sättet - utan bara som en fördel att jag inte har en liten jag som rackar ner på mig i tid och otid. Men det är ju en tillgång som humörs och frekvenshöjare.

Ja, ja bättre sent än aldrig. Här ska pratas! (borde kanske ligga i insiktstråden…)

Annons:
MissInAction
2012-10-11 18:29
#105

Har alltid pratat mycket med mig själv, jag med. Det gör jag nästan alltid när jag är ute och går, eller när jag är själv hemma och pysslar med något. Och många gånger har det varit ältande men ännu oftare handlar det om saker som jag vill ska hända och att jag föreställer mig att det händer nu.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-10-11 20:34
#106

#71 och #72 Jag kunde faktiskt inte ta till mig något av det ni skrev samma dag som jag hade en kaooos dag!

Men nu gick jag tillbaka och läste igenom det hela och det stämmer ju jag har nog haft det där i mig lite att oroa mig om de verkligen är seriösa eller trogna. Men dom tankarna ändrar jag på nu! Tack för ni tog upp de hela ♥

Varit riktigt skumma dagar som en berg o dal bana det märks att abc-healingen verkligen rensar bort en massa ur kropp & själ nuGlad

#103 Egentligen ska jag inte ta upp de då det inte var nåt positivt, men kör för denna gången Tungan ute det var nån dag sen det var prat om nån som hade en mörkrädd barn hemma och då berättade jag om min dotter som haft det men de e borta och läste vad de andra skrev med. Gissa vad min mellersta son då sa dagen därpå jo att han var mörkrädd, utan anledning fast de var inte sådär riktigt, att han verkade rädd men ändå. Han körde nån dag o sa så. Men inte nu längre

[Kathja]1
2012-10-11 20:48
#107

Så är det ju ibland - att man inte är redo för ett budskap, men bra att du går tillbaka och läser det igen!

Theleonora
2012-10-11 21:12
#108

Apropå ingenting så byter jag nu jobb :). Vi kom överens till slut. Tack alla för er stöttning!! Det värmer!

Angående att prata med sig själv. Jag tycker jag "hör" röster i mitt huvud hela tiden som pratar med mig, det kommer upp så mycket tankar och funderingar och insikter så jag knappt vet hur jag ska hinna med. Får så många insikter dagligen att jag blir helt utmattad. Men så länge det fastnar är jag nöjd.


[Kathja]1
2012-10-11 21:23
#109

Grattis! Det kommer att bli kanon bra kameleonten.

Det är lite spännande det där med prat i huvudet, i mitt lilla huvud pratar det ibland en massa, men bara när jag startar en konversation. Annars brukar jag ha små trudeluttar som går på repeat i huvudet på mig. Tungan ute

Men som sagt nu har jag börjat prata mer med mig själv för att höja min energinivå - funkar fin fint. Skrattande

Theleonora
2012-10-11 21:35
#110

Tack!

Ja, själv har svårt för att höja min energinivå på det sätt som ni verkar kunna göra, av det jag läst i tråden. Det kanske kommer för min del. Jag tror (fast jag inte vill acceptera eller erkänna att jag gör det) att jag skjuter undan mina känslor och sen blir det bara frustration av allt som sedan kommer ut i gråt :S. (Det är bra att jag är medveten iaf ;) )


[Kathja]1
2012-10-11 21:53
#111

Jag har oxå varit väldigt dålig på att känna - men jag jobbar på det. Till slut inser man att om man väljer bort alla negativa känslor väljer man även bort de positiva. Så vill jag kunna känna lycka och kärlek måste jag våga känna sorg och ilska oxå.

Annons:
Theleonora
2012-10-11 21:58
#112

Ah, det har du rätt i. Kanske är därför jag är så avtrubbad :S

Hm, insikterna bara fortsätter att komma. Snart är jag utmattad för idag ;)


LoAEmma
2012-10-11 22:22
#113

Grattis Kameleonten! Fick du den lön du begärde?

Ja i mitt huvud är det ständigt nån låt spelandes haha… och jag pratar jättemycket med mig själv i tankarna, ibland högt också. Men det var mer förr, nu kan jag ju adressera det till katten när jag vill prata högt hihi!

Att andra röster pratar i mitt huvud har jag inte upplevt/märkt :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
2012-10-11 22:26
#114

Tack! Nja, vi möttes halvvägs och det stannade där. Jag har lite att jobba på när det gäller förhandling eller förändring rentav :)

Hehe, var nog lite otydlig kanske. Menar inte riktigt röster i huvudet på det sättet utan det är mer tankarna som jag adresserar till som röster. Kan inte påstå att jag hör röster. ;)


målle
2012-10-12 15:35
#115

MissInAction - jo jag är helt med på vad du skriver och det är ju bara jag som fjantar mig egentligen. Jag tror jag kom på igår att jag har ngt typ av kontrollbehovs-problem. Jag vill gärna ha stenkoll på saker och ting annars börjar jag fantisera och "skapa" ihop scener i mitt huvud om eventuella problem som kan uppstå etc, just eftersom att jag inte VET hur det kommer bli. Men jag kan ju nästan omöjligt VETA hur framtiden ser ut! Jag får sluta med det där, bums! Men jag är åtminstone glad att jag inser detta själv och vet vad jag behöver jobba med!

Katjha - Ja börja prata mer med dig själv! Jag tycker det hjälper mkt bra! Speciellt i samband med en promenad tex, då man lättare kan skingra eventuella tankar och just bara koncentrera sig på sig själv och sitt eget samtal med sig själv!

Theleonora
2012-10-12 15:44
#116

Åh, tusen tack Målle för det du skrev. Jag insåg precis hur mitt kontrollbehov yttrar sig, iaf en lite del av det. Jag inser att jag många ggr drömmer mig bort men inte enbart för att fantisera ett worst case scenario utan även för att fantisera ihop bra saker i framtiden (som aldrig sker för det är ju bara en illusion, rena fantasier). Mitt psyke har jag upplevt som väldigt komplicerat, så att det nästan inte velat få mig att förstå hur jag utövar den här kontrollen. Men nu vartefter jag skriver kommer insikter hela tiden. Åter tack!!


målle
2012-10-12 15:54
#117

Kameleonten - OJ, varsågod! Skrattande Jag har själv ALDRIG sett mig som en person med kontrollbehov tidigare förrän igår kväll då farmor och lillmannen gjorde matteläxan. Jag sprang i köket för att kolla att det blev gjort rätt och att de inte glömde ngt och kände tom en liten knut i magen över det! Herregud tänkte jag för mig själv, jag har kontrollbehov!! Släpp saken, sa jag till mig själv. Farmor fixar det där och skulle det bli så att de missar ngt lär inte pojken få smisk med linjalen av fröken! Världen går inte under! Sluta se problem i allt som KAN komma att ske i framtiden! Det kan likväl bli bra saker som sker och dessutom är framtiden just framtid, den har inte inträffat ännu så varför måla upp en katastrof som inte ens behöver inträffa! Och sen vet vi ju allihop här att fokuserar man på skit är det skit man får..så jag får skärpa mig nu och släppa kontrollen!

Theleonora
2012-10-12 16:42
#118

Jag har heller aldrig trott att jag har kontrollbehov och jag har inte sett sånt som är kännetecknande för kontrollbehov som ett sätt att utöva kontroll. Men min omgivning säger det och fler som läst av mig och jag inser det efter att ha googlat en del på det också igår kväll.

Där stod det saker som att när man har planerat in nåt, nån aktivitet med kompisar och känner att man måste avboka det för att man upplever att man inte har kontroll över situationen eller att man måste säkerställa så man har rätt kläder på sig innan man går nånstans osv så är det tecken på kontrollbehov. Jag har iaf inte haft det med killar jag dejtat eller när det gäller tex stänga av spisen och liknande som vissa kan ha. Och den här senare typen är ju mer uppenbar. Men jag har den enligt mig själv lite mer dolda typen. Och nu insåg jag ju att alla mina fantasier om hur bra saker och ting kommer vara om ditten och datten händer också är ett sätt att kontrollera saker på. Samt även tankar om saker och ting som går fel och hur fel det kan gå har ju varit ett sätt att skydda mig själv på.

Har inte drömt ett tag nu iom ABCn men inatt drömde jag att jag tog ut nåt "dåligt" ur magen. Kanske var det den här insikten och en hel del annat under den här tiden som gör att jag gör mig av med allt "skit" och det var det drömmen symboliserade. Hoppas hoppas!!


Annons:
målle
2012-10-12 16:58
#119

"Kontrollbehov kallas ett fenomen då en individ har behovet att ha kontroll och bestämma över en situation med andra grupper eller enskilda individer. De som har kontrollbehov mår oftast väldigt dåligt av att själva behöva anpassa sig till en grupp/situation och hittar gärna på olika strategier för att undvika detta"

(gogglat och hittat infon på Wikipedia) Jag skrattade åt infon för dte där är JAG!

Ojoj nu blir jag mer och mer säker på att jag verkligen har kontrollbehov! Oj vilken insikt!

Jag är bortbjuden till en vän imgn och tänkte nyss skicka ett sms till henne för att fråga hur kvällen ser ut, ska vi äta? Ska vi vara hemma hos henne hela kvällen? Ska vi gå ut? Etc etc etc! KONTROLLBEHOV!

Om jag ska iväg någonstans, kan vara ett enkelt möte, ett kalas inom familjen, en fest med vänner, ja det spelar egentligen ingen roll kan jag byta kläder framför spegel OTALIGA ggr! Fråga min sambo Flört KONTROLLBEHOV!

Ojoj, vilken uppenbarelse, vilken insikt! Jag hade aldrig trott att jag var ett kontrollfreak, för jag har nog som du sett det på annat sätt, tex folk som mer "uppenbart" kontrollerar, jag gör det oxå mer dolt och jag mår ju för guds skull inte bra av det!

Otroulig
2012-10-12 20:59
#120

Insikts tråden nästa!;) visst är det härligt med såna här jaha upplevelser!! Lite OT ni skrev om trudelutter i huvet. Statoil tror jag har en reklam med en stackars mamma som blir halv galen av en sång " jag är en gummibjörn, jag är en gummibjörn…" DEN har jag haft i skallen idag! Idiotiskt och skrattretande!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-10-12 21:47
#121

#120
Hahaha, ja den låten tenderar att fastna i huvet Flört
Det kunde varit värre! Någon extremt melankolisk eller aggressiv låt. Så att sjunga att man är en gummibjörn är väl rätt okej ändå!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MathildaF
2012-10-13 09:23
#122

Har börjat känna mig lite nere stundtals. När jag sitter med mina vänner kan jag bara känna att nu vill jag gå härifrån och gråta. Känns tråkigt att känna så då jag förrut varit deprimerad i samband med min sjukdom. Har ju känt mig bättre senaste tiden och nu är de tillbaka. Kan nästan känns panik över att "må dåligt" igen. Även om de inte är hela tiden. Hoppas på att de bara är någon slags utrensning från ABC healingen och att jag mår ännu bättre än tidigare efteråt. Igår när jag kom hem efter 2 drinkar ute så låg jag och tänkte dåliga tankar och kände mig arg och ledsen. Tog typ tillbaka en del önskningar som jag idag ångrar att jag gjorde. För idag känner jag faktiskt att jag vill att önskningarna slår in. Men visst gör de inget om man tänkte "dåligt" igår? Attraktionslagen måste ju känna av att jag faktiskt vill ha mina önskningar för idag känner jag ju för dom, och nästan alla andra dagar också. Fast bli ändå lite orolig:/

[Kathja]1
2012-10-13 12:54
#123

Borde egentligen städa men känner då rakt inte för det! Njuter istället mys-lördag med min älskling. Soffhäng, sovande hundar och prat där vi löser världsproblemen.

Vi skulle egentligen ha eldat ris och skräp idag men vädret slog om till regn och blåst så det får bli en annan dag. Skiten ligger ju kvar så det är ju lugnt. Skrattande

Istället fastnad vi i ett snack kring att inspirera andra. Det är så många som försöker att ändra andra att tror det de tror, helt till ingen nytta enligt mig. Varför försöka få en människa som uppenbarligen tror att jorden är platt (det ser man ju!) att tro att den är rund? Är ju ett lönlöst företag, bättre att i så fall lägga sin energi på att inspirera den som står och funderar på om jorden ÄR platt eller rund - den personen är iaf öppen för nya tankar.

Eller varför inte bara nöja sig med att vara salig i sin egen tro? Ja, det där vet ju vi LoA:re redan, tillåtande är ju en del av det vi håller på med…

Theleonora
2012-10-13 18:20
#124

Vad tomt det var här idag…

Så jag passar på att gnälla av mig lite. Vill så gärna ha lite fler vänner och vara en del av en gemenskap, en del av folk som bryr sig. Vill ha folk runt mig som bryr sig. Blir lite frustrerad.

Jag har lärt känna en tjej via nätet (där jag säker nya vänner, inget annat) och vi har träffats en gång men varje gång efter det så föreslår hon nåt och sen samtidigt är det hon själv som avbokar det. Och sen umgås hon med sina vänner ist. Märkligt beteende. Och jag har aldrig förväntat mig att hon ska ta med sig mig på fester med sina kompisar men som sagt hon föreslår det sen avbokar hon.. Dåligt. Blir lite less.

Och så sitter jag själv en lördagkväll, känns tråkigt. Samtidigt är jag själv väldigt trött för att hitta på nåt med nån annan men jag tror det beror på att jag känner att jag inte kommer få gehör om jag hör av mig till nån. Har hört av mig till två andra tjejer om att hitta på nåt och den ena var jag ute med igår och hon orkar inte och den andra har inte återkommit än.

Behövde nog bara skriva av mig lite…


MissInAction
2012-10-13 18:48
#125

kameleonten,
Känner väl igen mig! Inte i att jag aktivt letar vänner visserligen, men att vilja ha det som du beskriver. Det är något jag saknat i vuxen ålder.

Själv ska jag gå på bio ikväll Glad Min sambo vill inte så jag går själv. Gillar att gå själv på bio. Det känns liksom lyxigt på nåt sätt. Kanske prova det? Det är ju inte som att gå på nattklubb själv, för man sitter ju ändå tyst i mörkret.

Så till något helt annat då… poliser! Tungan ute
För snart en månad sedan dök det upp en tråd inne på Hittekatter, där någon sa sig ha hittat en skadad kattunge tillsammans med dess döda mamma och syskon i en kartong längs en väg. Det blev enorm uppståndelse och en insamling startades, och en Facebook-sida sattes upp, med kontonummer till insamlingen. Detta har nu uppdagats som bedrägeri!
Sajtvärden har nu polisanmält det och uppmanar även alla som skänkt pengar till den lille kattungen att göra en polisanmälan. Jag skänkte 300 kr. Har aldrig tidigare gjort något liknande, men jag såg denna tråd via uppdaterade inlägg och kände att jag vill hjälpa - trots att jag egentligen inte hade några pengar, utan bad mina föräldrar om hjälp då.
Ikväll gick jag och sambon till centrum här i förorten för att köpa pizza. På vägen dit såg vi två polisbilar och när vi var inne i pizzerian gick det förbi två poliser utanför, och på hemvägen såg vi ytterligare två-tre bilar. Undrar vad det är Universum försöker säga mig?? FlörtJag tänkte naturligtvis att detta är ju typiskt Gottsunda en lördagkväll - de vill väl hålla sig i närheten. Men sen så slog det mig att det är ju för att jag ska ringa och göra en anmälan. Jag har tänkt på det hela eftermiddagen och inte velat ringa då sambon är hemma, för jag tycker det är lite pinsamt hela den här grejen - han vet inget, tror jag. Men jag inser att jag får väl ringa ändå, jag stänger in mig i köket och han sitter ju vid datorn med lurarna på Glad
Så… nu ska jag gå och ringa!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Theleonora
2012-10-13 19:08
#126

Vilken härlig insikt! 300 kr är ju inte lite pengar, för dom kan du gå på bio ung 3 ggr ;)

Jag önskar att jag kunde gå på bio själv utan att känna mig ensam. Får se om jag vågar öva på det nån gång. Får bli en sån grej att göra för att bryta gamla mönster. Hm, har ju velat gå och se Taken2 utan att få med mig, kanske ska göra nåt av det här snart. Tack för förslaget!!

Jag letar aktivt vänner och då är jag på en sida med andra som också gör det. Men om man inte är seriös i sitt sätt så borde man ju vara schysst och säga det, eller inte höra av sig. Det funkar för min del och det är ok. Men inte hålla på att planera och sen avboka med struntursäkter… Blir så trött på vuxna människor och sen inser jag samtidigt som jag säger det att det finns inga vuxna. Ska nog omdefiniera det begreppet :S

Aja, nu ser det ut att bli en lugn kväll här hemma vilket säkert är bra. För det var väl meningen att det skulle bli såhär och det är väl nåt jag själv har önskat på nåt sätt… Så bara att gilla läget.


MissInAction
2012-10-13 19:40
#127

Det är kanske inte för sent att gå på bio?? Glad Lite beroende på hur och var du bor, förstås.

Jag brukar köpa biobiljetter via Hyresgästföreningen, då kostar de 74 kr styck eller nåt! Perfekt! Så jag har samlat på mig ett gäng, plus att jag valde två via Miljonlotteriets vinstshop då jag avslutade min prenumeration hos dem. Förr gick jag inte alls ofta på bio, max någon gång om året, men nu har det blivit ett nytt intresse - nästan lite beroende FörvånadTungan ute Jag verkligen älskar stämningen och doften på biografer, det får mig att må bra.

Nu har jag iaf ringt och gjort en anmälan via telefon, vi pratade rätt så länge och hon var noggrann med att få med allt viktigt. De där pengarna känns väl rätt så oviktiga i sammanhanget, men jag hade mycket hellre gett dem till en katt som finns i verkligheten och behöver hjälp! Och jag önskar väl att.. what goes around, comes around.

Ska göra mig iordning lite och strax dra iväg och se Looper Glad Det blir finfint ögongodis (Joseph Gordon-Levitt ♥ ) även om de har sminkat honom till nästan oigenkännbar Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-10-13 21:23
#128

Usch, mår så extremt dåligt. Var längesen jag mådde såhär dåligt. ABC i kombination med yttre omständigheter… Gah.


[Kathja]1
2012-10-13 22:11
#129

Dra täcket över huvudet vännen! Kura upp i soffan med en "gråt-film", ät för mycket glass, skrik i skogen - må piss om det är det du känner att du behöver. Flyt med känslan tills den är lite lugnare och du kan börja ändra den, kämpa inte emot den - det gör bara att den blir kvar längre.

KRAM Kyss

crinalina
2012-10-15 22:37
#130

Idag har jag hängt med min son. Vi har suttit i varsin ände av samma soffa och pysslat på våra respektive laptops, vi har också tittat på The Secret (första gången för honom Skrattande), gått en promenad på stranden och plockat snäckor och börjat planera för den närmsta tiden.

Lycklig! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
2012-10-15 22:42
#131

Tack Kathja, så blev det också. Var så arg och frustrerad och orolig och allt på en gång. Tror jag fick ut ganska mycket negativt/dåligt i helgen, plus att jag fick lite insikter efter att ha läst en tråd inne på healing: Gamla sår och rädslor läker bäst i nuet. Den tråden (allt som skrivits i den) har gett mig insikter som jag inte kan formulera i ord, utan jag bara vet! Så idag har jag känt mig mer som jag ska känna mig och åt rätt håll. :)

Härligt Crinalina! Hoppas ni får många många fina stunder tillsammans :)


[Kathja]1
2012-10-15 22:52
#132

Kameleonten Kyss

Efter 15 timmars jobbande, vilka har gått i ett rasande tempo, fick jag äntligen satt mig och läst ikapp här inne. Men allt för trött för att skriva något mer än detta. I mon upp halv sex för att köra i 16.5 timmar till - tur att jag är långledig sedan. Skrattande

Annons:
crinalina
2012-10-15 22:54
#133

Det är jag säker på att vi får, målet för mig är att min vibration om livet och sätt att tänka ska smitta av sig mer och mer till honom. Jag känner att jag besitter en kunskap om någonting nu som jag inte hade när han var yngre så jag har aldrig kunnat lära ut det till honom. Och eftersom han idag är 23 år så kan jag inte bara lära honom, utan det blir väl med hjälp av manipulation och vibration och diskussion. Han har tyvärr ibland en inställning och attityd till saker som får mig att gå igång på alla cylindrar, en inställning och attityd som han lärt av fel personer och eftersom min son även har en liten släng av Asperger så sitter de rätt så rotade och det krävs lite trixande för att få honom att ens lyssna och tänka till. Men jag brukar lyckas med tålamod. Bara jag kan hålla mig lugn. Han är den enda i världen som kan få igång mig på det viset. hahaha Det är kärlek det!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-15 23:36
#134

Sa någon Asperger? OskyldigTungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-10-15 23:43
#135

Haha ja jag!!:-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-15 23:52
#136

Jag känner igen det, alltför väl Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-16 08:07
#137

Gick igenom min FB-presentation nyss och snubblade över ett underbart citat av en av mina favoritförfattare Glad

No matter how you feel today, get up, dress up and show up
Paulo Coelho


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-10-16 12:00
#138

Idag SNÖAR det för fullt här!!! Vitt vitt…

Ska ut med bilen nu som har sommardäcken på, håll tummarna för mig Flört

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-10-16 14:15
#139

Åh SNÖ! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Evigheten]
2012-10-16 14:20
#140

Jasså har snön kommit i norrland, från mina hemtrakter. Här är det barmark fortfarande

[Sniff]
2012-10-16 14:22
#141

Det snöade tydligen i morse men det missade jagGråter Allt jag har fått uppleva i dag är spöregn… Obestämd

crinalina
2012-10-16 14:39
#142

Här har vi 21 grader varmt i skuggan, klarblå himmel och strålande solsken. Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
2012-10-16 14:45
#143

Mysigt Crinalina Glad

SHIAWASE
2012-10-16 15:03
#144

sno kan jag sakna,,, tank vad harligt nar allt ar vitt!!! Vi har ocksa 25,26 grader varmt fortfarande,, kvallarna ar svalare nu i allafall:)

Men en riktigt vinter skulle ju inte vara helt fel!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-10-16 15:09
#145

Näe, jag har varit hem till Sverige 2 gånger sedan jag flyttade hit för 3 och ett halvt år sedan och båda gångerna har varit på vintern. Snön i sig är en sak, den har jag inte så mycket emot, däremot mörkret är hemskt. Och snö har vi bara ett par timmar bort om man behöver det så nog klarar jag mig utan den hemska svenska, mörka vintern. Däremot så är det mysigt om man kan åka dit för en vecka eller så, det är ju otroligt vackert med nysnö och frost i naturen.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-10-16 17:37
#146

Jag hatar snö!

Annons:
målle
2012-10-16 18:10
#147

Förra veckan var jag in på stadsbiblioteket här i min stad och skaffade lånekort! Jag hade inte satt min fot på ett bibliotek på många år innan dess och så fort jag klev innanför entredörrarna möttes jag av en väldigt skön och behaglig stämning. Det är ju lugnt och skönt på bibliotek och herregud vad bra det är med bibblan! Varför har jag inte tänkt på det så förut? Du kan läsa hur mkt som helst, vad du vill, när du vill GRATIS!!

Idag var jag dit igen och lånade tre böcker, en om ayurveda, en om kristaller och en om tankens kraft. Ska försöka hinna bläddra igenom dem alla tre innan jag ska lämna tillbax de, annars får jag väl låna om de eller låna de igen en annan gång! Skrattande

I like bibblan!

MissInAction
2012-10-16 18:16
#148

Ja att vi har bibliotek är fantastiskt, tycker jag! ♥ 

Man kan ju gå dit och bara läsa tidningar, eller läsa i någon bok, eller bara vara. I vårt stadsdelsbibliotek kan man spela schack Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Sniff]
2012-10-16 18:58
#149

Bibblan är bäst ju! Skrattande

Nu när vi var på väg hem från agilityträningen (det ni, vi cykade i kallblåst och spöregn, planen var en enda stor vattenpöl, men det var kul ändå!) så blev regnet till små vita snöflingor… Så himla härligt! Skrattande

LoAEmma
2012-10-16 19:30
#150

Crinalina, tyyyyyst hahah…jag vill också ha värme och ljus….

Jag älskar också bibliotek! En mysig trygg stämning och massor med härliga böcker!!

Tar alltid med för många hem så jag blir alldeles stressad av allt jag ska hinna läsa…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-10-16 22:55
#151

Håller mig ifrån Fuck-tråden då det sällan är bra att skriva där men måste bara få ur mig det. FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUCK jag önskar mig ett annat jobb! Ett med alla dessa fördelar men utan nackdelarna! Nu ska jag försöka sova och i mon går jag på lååååååååång ledighet och det är tur det.

MissInAction
2012-10-17 22:56
#152

Ikväll har jag tittat på första säsongen av Sex and the City - en av mina absoluta favoritserier någonsin ♥ Skrattande
Hur jag än känner mig så blir jag alltid på bra humör och får en bra känsla när jag ser den serien.

Jag köpte en shoe box (haha passande va) för säkert ett år sedan, DVD dessutom så inte ens modernt längre, men men) och inte förrän ikväll kände jag att det var läge att börja titta. Jag är sådan som inte kan påbörja nya böcker och serier om jag känner att jag har "unfinished business" eller något jag behöver göra hemma, som städning eller jobbsök eller annat. Men idag äntligen. Skrattande Nu har jag ytterligare fem säsonger kvar att gotta mig i, även om jag redan sett alla avsnitt ett par gånger, hihi… tror jag iaf! Det återstår att se.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-19 13:57
#153

Citat som jag gillar, ur Kraften

"I början fanns bara sannolikheter. Universum kunde bara bli till om någon observerade det. Det spelar ingen roll att observatörerna dök upp sju miljarder år senare. Universum existerar därför att vi är medvetna om det"Martin Rees (F. 1942)
astrofysiker


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Evigheten]
2012-10-19 14:42
#154

Det är så stort det där och väldigt intressant. Undrar om det blir en ny dimensionsskifte i dec som det spås om. Vore verkligen coolt om det händer Cool

MissInAction
2012-10-19 15:41
#155

#154
Det är nog på gång, ja!
Vi har ju, flera av oss, pratat om hur energierna har skiftat och hur allt har liksom "ökat farten" de senaste åren, och särskilt i år. Jag tror absolut att något är på gång att hända - något spännande Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-10-19 15:57
#156

Bibblan är super! Det finns så mycket intressant att läsa och jag skulle verkligen inte ha råd att köpa alla böcker jag vill läsa!

[Evigheten]
2012-10-19 16:43
#157

#155 Ja kanske det är just därför som många just nu verkar höja sin egen energi nivå precis runt den här tiden…stämmer iallafall på migTungan ute

[Torahzen]
2012-10-19 17:16
#158

Det liksom ligger i luften!

MissInAction
2012-10-19 17:54
#159

Men vad häftigt! Jag tänkte också slänga in en YT-video här, med en svensk låt Skrattande
Satte på en playlist i spotify, med bara svensk musik. Många bra finns det. Så komm då denna. Och nu efter det kom Peps Persson - Oh boy Tungan ute

Jag gillar Marie Fredriksson som sångerska, hon har en behaglig röst och får alltid med sig känsla i texterna. Just den här låten har lite tunga stycken och är väl inte positiv rakt igenom, men jag fick en skön känslan av den nyss ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-10-19 19:06
#160

Åhh längesen jag hörde den låten! kul =)

Annons:
crinalina
2012-10-19 20:01
#161

Jag är huuuuuuungrig!!! Så nu måste jag laga mat. Lång dag som började med tidig morgon för att skaffa NIE-nummer åt sonen (Identifikationsnummer för utlänningar som vill arbeta här i Spanien) men när vi var på plats så fick vi veta att numren var slut för dagen, kom tillbaka på måndag. Så på måndag lär vi dit igen, ännu tidigare. Så sonen bjöd på frukost istället. Därefter var det brand vägg i vägg med jobbet när jag kom dit, det påverkade dock inte oss. Sedan en stressig men snabb dag på jobbet, och en buss som försenad hem. Men, sonen fick besked idag att han fått jobbet han sökt. Wooohooo!!  Skrattande Och nu ska jag steka fläskfile!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-10-19 20:18
#162

Hahaha, numren tog slut! Gud vad roligt! Det finns ju oändligt med nummer :)

Vad roligt Crinalina, att han fått jobb!

God middag!

Tja måste nog käka nåt annat än chips kanske….har en fantastisk vitvin/smör sås som väntar på sin kompis laxen i kylen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-10-19 20:20
#163

#162
Hahahahahaha! Ja jisses, hur kan numren ta slut?? SkrattandeTungan uteFlört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-10-19 20:44
#164

Här har det blivit en del chips med och dip, fredagsgotta blev det idag!Tungan ute

crinalina
2012-10-19 20:46
#165

Jamen hallå, detta är ju den spanska solkusten! Ineffektivitetens paradis! hahaha

Man måste först gå till den nationella polisen tidigt på morgonen (vi var där kvart i nio och var för sent ute), med pass, passkopia och adress (man kan inte kopiera där så man måste ha kopia med sig) och så får man blanketter och en nummerlapp och en tid när man ska komma tillbaka samma dag, sedan ska man gå till banken och betala 20 euro, fylla i blanketterna och få kvitto och stämplat, därefter så går man tillbaka på tilldelad tid och lämnar in alla papper osv, och 1-2 dagar senare så får man gå tillbaka för att hämta sitt NIE-nummer.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
2012-10-20 09:18
#166

Ha ha, var polisstationen där likadan som den vi var på när pappas moped blev stulen? Jag baxnade när vi fick komma fram till en polis som satt på en trästol bakom ett skrivbord och skrev in anmälan på en riktigt gammal SKRIVMASKIN!!! Pekfingervalsen var det också. Pappret var sånt där med karbonpapper imellan. Det var som att kliva in i en scen 15 år tillbaks i tiden. Hur charmigt som helst Skrattande.

MathildaF
2012-10-20 10:26
#167

Missinaction: jag älskar den låten du la upp med Marie fredriksson:) brukar inte va så jätteförtjust i svenska låtar men den låten älskar jag:)

Annons:
Otroulig
2012-10-20 12:30
#168

Hmm, har ont i halsen idag. Samtidigt jag konstaterar detta inser jag oxå att min telefon och dator behöver ladda sina batterier. Jag behöver förmodligen själv ladda lite batterier :) Tack för den insikten.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-10-20 12:49
#169

#166
Hahha! Vad härligt Skrattande Var det i Sverige?? 

#167
Eller hur, den är underbar ♥

#168
Jamen idag är väl en perfekt dag att ladda batterierna! ♥
Se någon skön film eller meditera eller promenera?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-10-20 20:11
#170

Håbe, nu kom vi ju aldrig så långt som in, men senast jag var där så var det ett stort rum med öppen yta mitt i och skrivbord runt omkring som en barriär mellan "dem" och "oss", och trästolar, men de hade iaf datorer tror jag, fast jag ska nog inte svära på att det var det. Det var ju tre och ett halvt år sedan. Jag återkommer med info när jag varit där på måndag!

Otroulig, nu gav du mig en tanke. Min laptop har nämligen problem med att slå igång, jag får hålla in knappen länge och hårt innan den kickar igång. Och de senaste dagarna har min mobil inte velat starta laddningen om jag inte först slår av den. Då startar den och då kan jag slå på den igen. Jag behöver nog en energikick i mitt liv. Jag tror att det nya jobbet jag ska söka blir perfekt! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-21 12:10
#171

Lite lustigt, en grej som jag har tänkt på flera gånger… det är flera här inne som har blåa avatarer!! Olika motiv, men ändå blått. Det har gjort mig lite förvirrad ibland för det tar längre tid för mig att koppla ihop namnet med bilden (och i förlängningen med vad ni skriver) - har ni tänkt på det? Skrattande
Kolla in färgernas betydelse på wikipedia Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
2012-10-21 12:18
#172

Blå är min favorifärg! Älskar blått, alla nyanser av blått.

Borde bli bättre på kommunikation och att vara tydlig helt enkelt. Har för mig att den blåa färgen representerar haslchakrat. Skriver mer sen, är på väg ut nu.


Håbe
2012-10-21 12:41
#173

Borde sätta mig och jobba lite men jag har verkligen ingen lust. Men jag borde….   Tar en kopp kaffe först och inväntar inspiration.

crinalina
2012-10-21 13:22
#174

Det är väl egentligen bara Evigheten och kameleonten som har blåa avatars just nu. Personligen så ger den blå färgen mig en känsla av lugn och sinnesfrid.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Evigheten]
2012-10-21 18:29
#175

Blå är min favoritfärg med Glad

MissInAction
2012-10-21 18:39
#176

Jag hade för mig att det var fler? Evigheten, kameleonten, Otroulig… Torahzen hade väl blått förut också? målle har blåa toner i sin bild Glad
Ja jag tycker att det är och har varit mycket blått iaf! För mig är det en färg som känns "hemma" på den här sajten Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-10-21 19:59
#177

Min var lila förut.

MissInAction
2012-10-21 20:09
#178

Aha! Nåja. Jag tyckte mig se ett mönster iaf, och det var trevligt att det var just blått, tänkte jag Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-10-21 20:28
#179

Jag hade ju en bild med en typ blå gubbe som höll i ett rött hjärta, kanske ska jag ta tillbaka den avataren igen! Jag har undvikit att ta tillbaka den för ni skulle kanske inte känna igen att det var jag då Skrattande

Jag läser oftast inte vilka ni är till era alias utan jag kollar bara på bilden typ så när ngn ändrat sin Avatar känner jag plötsligt inte igen er då haha! Som tex Torahzen.

Personligen gillar jag orange och grönt lite extra mycket

Håbe
2012-10-21 21:06
#180

Jag vill också ha någon fin bild men jag har inte ens orkat räkna ut hur man gör Skäms. Till att börja med måste man ju ha en bild som liksom är "jag" och det vet jag inte var jag ska hitta någonstans. Så jag får fortsätta av vara en sån där trist skuggfigur tills vidare.

MissInAction
2012-10-21 21:39
#181

Håbe,
Klicka på Mina inställningar uppe till höger på sidan. Där ser du en bild och under den ska det stå [ändra] med röda bokstäver, klicka där! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Håbe
2012-10-21 21:44
#182

Aha! Ja det var ju JÄTTESVÅRT…inte Skrattande. Får försöka hitta någon bild då. Har ingen själv som jag gillar och bilder man hittar på nätet får man ju inte använda hur som helst. Det ska ju vara något som stämmer ihop med mig.

Tack för hjälpen förresten!

MissInAction
2012-10-21 21:48
#183

Jo precis, ursvårt! Flört Nä men det finns bilder i vissa databaser som man får lov att använda. De vill väl oftast iofs att man ska ange upphovsman ändå, och det vet jag inte hur man ska lösa i ett sånt här fall. Har du inga egna bilder alls på datorn? Något vackert träd, någon frukt, något djur, blomma, kretskort eller vad vet jag Tungan ute
Det är väl ingen brådska iofs. Vi känner igen dig så länge du har ditt nick!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-10-21 21:50
#184

Tror bara jag har bilder på barnen. Men jag får väl ta och fota något som jag gillar.

LoAEmma
2012-10-22 12:10
#185

Jag har ju min älskade kisse på bild jag! Tyckte det var en passande bild eftersom han sitter på datorn med, fast bilden är ett par år gammal…han fyller tre nu i dagarna :D

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-10-22 13:45
#186

Han ar saaa sot Emma:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-10-22 15:58
#187

Idag hade jag en faktiskt riktig toppendag på praktiken! Jag var utvilad, helt "stresslös" i morse och jag ville SJÄLV göra saker på praktiken! Jag sorterade post, skrev upp schema på tavlan, jag tom tog emot 3 kunder/patienter! Det känns verkligen KUL och roligt att vara där, att ta mig dit! Jag har precis den känslan inför min praktik (mitt "jobb) som jag önskat och det är underbart! Jag har roligt och trevligt på "jobbet"!

Dessutom var jag på gymmet efter praktiken! Mitt liv är på G igen! Wihoo! Nu ska jag börja med middagen!

[Kathja]1
2012-10-22 16:00
#188

Jag tycker att du ska kalla ditt "jobb" för ditt JOBB - kalla det för det du vill att det ska vara så kommer det oxå att bli det. Skrattande

Annons:
målle
2012-10-22 16:01
#189

Ja men självklart Kathja! Ibland tänker man inte riktigt rätt från början! Så tack för den påminnelsen!!! ♥

LoAEmma
2012-10-22 16:02
#190

Shia, tack!! :)

Målle, åå va kul att det går bra!!
Håller med Kathja, kalla det för ditt jobb, helt klart!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-10-22 16:06
#191

Tack det gör jag from NU! Skrattande

SHIAWASE
2012-10-22 16:10
#192

Idag, alldeles nyss, hade jag den mest fantastiska upplevelse… pa FB.

Nar jag gick pa lagstadiet, (fran ettan till sexan) sa var var klass den brakigaste, mest ohanterbara som nagon larare kunde tanka sig, vi bytte larare standigt,,,

Men , oj vilken harligt klass vi var… De som ansags VARST ,,, var tva tvillingpojkar,,,som jag umgicks mycket med men som alla var radda for,, som jag forsokte spoa upp (jag tycket inte om att killar ska sta over tjejer,haha) men misslyckades,, (fick stryk med andra ord, haha)  Men jag har alltid tyckt om dem,,

Och sa idag,,sa  kommenterade en av dessa tvillingar pa en annans kompis status,, ohch kommentaren var sa TOTALT LoA,, sa jag var ju tvungen att ga   in pa hans sida (var inte van-connectad med honom da) och naturligtvis sa star Hicks som hans favorit,, kollar pa hans brors sida och likadan!!! Skickar vanforfragan , far svar pa engang, chattar med en av dem,,, ett helt underbart chatt,, bara liksom SAAA harligt,,Oj sager jag.. en trevlig underbar handelse,, OCh sa harligt, eftersom jag skriver och pratar mycket om barn , (det ar ju det min bok ska handla om ),,, att vi INTE ska domma barnen for hur de ar nar de ar barn.. Det passar ocksa SAAAA bra in pa min mellandotters klass, hon har det riktigt jobbigt nu (hon vill INTE FORMAS!!!),,,sa tack, tack,,,, till dessa tva VARSTINGAR(haha!!).

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2012-10-22 17:42
#193

Usch, imorgon ska jag på gastroskopi. Nån som har gjort det? Så fort jag fick tiden och la på telefonen så började jag gråta av rädsla. Sen gick jag in till min chef för att säga att jag jobbar hemifrån för att kunna gå på gastroskopin på em och då började jag gråta inför henne :S. Så försökte hon trösta mig vilket fick mig att må ännu sämre för då kände jag mig så ensam. :(


Miwis
2012-10-22 18:50
#194

Kamelionten- det kommer säkert att gå jätte bra!

Har bekanta som gjort det & vet att det går att få det gjort under lätt narkos om man vill (ev. behövs det att man står på sig lite). Det kanske är ett alternativ som gör att det känns lättare?

Det kommer gå super bra!

crinalina
2012-10-22 19:00
#195

Jag har aldrig gjort det eftersom hälsa är perfekt, men jag flera i min familj och i min vänkrets har gjort det. Ingen av dem har blivit skadad eller dött så jag tror nog du kan vara helt lugn och trygg. Och kom ihåg att det blir som du tänker att det blir. Visualisera ett lugn och att det går superlätt och bra, och innan så tackar du för att det går snabbt, lätt och enkelt, och för att du får göra det, personalen som gör det, de som uppfunnit och byggt maskinen, och din perfekta hälsa. Andas lugnt och fint och le. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Theleonora
2012-10-22 19:14
#196

Tack för era ord!

Jag bad att få extra mycket lugnande så sköterskan har noterat det :). Hehe, ingen har skadats eller dötts, bra att veta ;).

Jag är otroligt tacksam att jag får den här möjligheten till att kolla min hälsa, men varför ska allt sånt vara så obehagligt…

Ska kolla in här imorgon och fylla mig med positiv energi och lugn och för att det ska gå snabbt.


Håbe
2012-10-22 20:13
#197

Var är gruppmanifisteringstråden förresten??? Jag hittar ingen.

LoAEmma
2012-10-22 20:33
#198

Oj vi har nog glömt det denna veckan :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-10-22 20:42
#199

Jamen oj! Sätter genast upp en, bättre sent än aldrig!! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-10-22 20:57
#200

Jag har varit bortrest så därför ingen tråd, har visst blivit min grej.

Otroulig
2012-10-22 21:01
#201

Kathja, hur var det nu då?

Var tjejträffen givande eller slöseri med tid…Flört

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-10-22 21:12
#202

Givande! Fick prata mycket om "mitt" (m.a.o. Medvetet Skapande) - och så god mat till det. Vi hade en trevlig kväll med mycket skratt och prat, och lagom med rödvin. Flört

Annons:
crinalina
2012-10-22 21:14
#203

Bara för att du alltid gör det. Jag brukar aldrig hinna. Men idag har det varit snurrigt med att fixa arbetstillstånd och grejer åt sonen så det föll helt bort att det ens är måndag. Nåja, vi är ju bara människor här inne. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-10-22 21:17
#204

Och jag tänkte på det igår när jag satt på tåget, men idag var det helt borta ur mitt huvud. Men det är snart måndag igen. Skrattande

crinalina
2012-10-22 21:23
#205

Eller hur!! Det är ju snart måndag igen! Och jag tror att många av oss är "upptagna" med ABC-healingen just nu också. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-10-23 00:00
#206

Ja, jag vaknade faktiskt kl. 4 (21:00 er tid) och kom pa att vi hade glomt bort traden!!Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-10-23 12:01
#207

Sitter uppkrupen i ena soffhörnet med laptopen i knät och skriver. Tack vare ABC-healingen har en massa blockeringar släppt och jag har äntligen börjat skriva på något jag planerat att skriva i över ett år nu. Tidigare har jag inte hittat rätt format, rätt vinkel, rätt ord, rätt inspiration, rätt någonting. Jag har bara vetat hur det ska kännas att både skriva det och vad det ska ge. Så igår när jag satt på ett café i stan och väntade på min son så tog jag upp min anteckningsbok som jag alltid bär med mig och vips så hade jag påbörjat ett format som känns rätt, med rätt vinkel, rätt ord och nu har jag rätt inspiration. Så tack till Kent Asp för det.

Nu ska jag fixa någonting att äta och lite kaffe sedan ska jag fortsätta skriva. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-10-24 11:55
#208

I  går eldade vi hela dagen. Oj vad med grejer det gick upp i rök! Gamla papper, skolböcker, sängar, utemöbler, högtalare från 80-talet, en soffa… ja och en massa träd och pinnar oxå. Det känns så skönt, och min samlare till man var så duktig då de mesta var hans gamla grejer. Ut med det gamla och in med det nya!

Annars är jag just nu inte i en fas av "stå och stampa" - jag VET att det bara är att gilla läger och njuta av det som är och det funkar för det mesta. Men så ibland så kommer tankarna av att jag kanske skulle jobba mer aktivt för att komma vidare. Och då blir det bajs!

Jag vet att jag har behövt lära mig att Bara vara och njuta av det som är, var sopig på det för, men väldigt bra på det nu för iden. Så nog har även denna period haft ett syfte och fyllt en funktion. Och eftersom alllt fortfarnade bara är, i ett tillstånd av harmoni och stiltje så ska det (väl) vara så.

Var sak har sin tid påminner jag mig om varje dag. Men det är lätt att tappa jagfokuset och titta på andra som har fullt upp med roliga och inspirerande projekt. Tungan ute

Men allt handlar om att det är bra som det är, allt har sin tid och det kommer när det kommer - under tiden har jag det väldigt bra! Tack för det.

SHIAWASE
2012-10-24 12:25
#209

Ja du Kathja,, visst ar det svart iblandKyss

jag har haft en laaang sadan period,,, har inte lossnat helt, men det kanns ju som om det ar pa gang, och nu mar jag battre an nagonsin!, sa jag har nog lossnat valdigt mycket!!

Men nar jag tittar tillbaka pa denna laaaanga period,, sa marker jag ju hur otroooligt mycket som har skett inom mig,,,

Och jag inser nu vardet av denna period, och ar oehort tacksam till mig sjalv for att jag har kunnat hantera den saaaaaa underbart bra!!! Tack for mig… Jag ar fantastisk:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
crinalina
2012-10-24 12:38
#210

Jag är i en fas när jag känner totalt lugn. Jag är trygg i det jag redan har och uppskattar det enormt mycket och jag känner att jag är helt rätt med inspiration och mitt skrivande. Och det är såååå skönt att känna så. Jag har ingen brådska någonstans, jag är precis där jag ska vara nu och jag är på väg framåt i rätt riktning. Det räcker för mig. Jag lider ingen brist på någonting över huvudtaget. Jag har precis allt jag behöver och jag har precis allt jag har önskat mig och varit i rätt linje för. Resten kommer när jag nu lutar mig tillbaka och bara gör och fokuserar på det jag vill göra, utan tankar och funderingar på om. SÅÅÅÅÅÅ härlig känsla!! Lugn och skön! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-10-24 12:43
#211

Underbart Crinalina!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2012-10-24 12:47
#212

Jag är fortfarande hemma i en förkylning. Jag tar tillvara tiden med att vila och fortsätta att rensa papper. En del ska eldas, andra ska in i pärmar,med förhoppningen att det ska bli ordning äntligen och så lite kvar som möjligt.

Jag gillar ordning och reda, det är jag. De senaste åren har varit så omtumlande att kaoset i mitt liv har visat sig i mitt hem. Vilket är helt förståeligt. Nu ska ordningen bli fullt ut upprättad, psykiskt som fysiskt!!!

SHIAWASE
2012-10-24 13:24
#213

Krya pa dig Torahzen!

Jag gillar ocksa ordning och reda, men tycker bast om nagon annan fixar det,,, och just nu har jag inte annu lyckats manifestera att nagon annan fixar ordning och reda at mig:)Flört Sa det ar bara hyfsad, ordning och reda an sa lange!!

Min audition som jag hade igar gick bra:) Sa jag ska vara med i programmet, fortfarande inte sadant som jag i slutanden kanske onskar, men det kanns helt ok,, det var en rolig audition igar,,  sa det blir nog kul!!

Det ar ju bra for mig att synas,,, sa blir det ju lattare for min bok ocksa!!!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2012-10-24 13:26
#214

Får jag bara ordning på mig själv och mitt hem så kan jagtänka mig att organisera upp hemma hos andra! Jag tycker det skulle vara jätteintressant tillsammans med Feng shui.

Så kanske jag kommer hem till dig och JOBBAR! Förutom vin, massa prat och mys…

crinalina
2012-10-24 13:36
#215

Vad roligt Shia! Kommer du att översätta boken till svenska och/eller engelska?

Torahzen, krya på dig!

Här är det alltid rörigt, och jag har slutat bry mig så mycket om det. Det är sådana som vi är helt enkelt. haha Min energi läggs på roligare saker, både den osynliga energin och den fysiska. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-10-24 13:37
#216

Håller med dig Torahzen :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Torahzen]
2012-10-24 13:41
#217

Ska vi göra nåt tillsammans?

SHIAWASE
2012-10-24 13:45
#218

Ja ni ser!!! Sa smaningom kommer ni att komma hit,,,, KUUUUL!!! och Tack pa forhand.. god mat kan jag fixa i massor, och gott vin och sake eller vad ni nu vill ha:)

Nar det galler boken, Crinalina, sa vet jag inte annu,, det vore ju definitivt kul!! Vi far val se hur den blir , nar den blir klar om den "passar" utanfor Japan… Naturligtvis sa kommer jag ju inte kunna att halla tyst om det,, sa ni kommer att bli underrattade(haha)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-10-24 13:49
#219

Haha, ja det är svårt att hålla tyst om bra saker! Speciellt här inne! Fast jag tycker i och för sig att bra saker ska man dela med sig av! Sedan är det ju upp till dem man delar med sig det till vad de gör med den informationen. Jag älskar när det går bra för andra! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-10-24 18:15
#220

Torahzen, menade du mig?Glad

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
2012-10-24 20:01
#221

Japp! Du gillar ju också Feng Shui!

crinalina
2012-10-24 20:02
#222

Nu sitter jag och gråter ögonen ur mig. Min syster skickade tidningssidan med dödsannonserna och In Memorian för min styvpappa, han jobbade som fotograf i 30 år på dagstidningen i deras stad. In Memorian var skriven av hans arbetskamrat och det var en så slående klockren beskrivning av min styvfar och det gick rakt in i mig och rakt in i mitt hjärta att jag aldrig mer kommer att få se den varma, kärleksfulla blicken i hans ögon, eller hans slagfärdiga skämt igen. Det slog mig helt plötsligt i mitt djup att han är borta. Det är väl säkert det jag väntat på, det som gjort att jag känt att behöver bryta ihop.

Kram

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-24 20:15
#223

Kram, crinalina! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
målle
2012-10-24 20:28
#224

Jag känner mig EXAKT som crinalina i #210, EXAKT! Jag önskar inget speciellt just nu för mina önskningar är redan sända, jag har dessutom fått många utav de redan och de andra..ja de är ju på väg, i rasande fart så som jag lever nu, tillbakalutad, njuter av tillvaron, känner mig lugn, bekväm, sover bra, har roligt, mysigt, trevligt, kärleksfullt, vänligt och så mkt mkt mer! Min praktikplats är exakt så som jag önskat! Tack för det!

Jag är nog genuint lycklig just nu även om jag inte känner den där euforiska känslan som kan kännas vid fullkomlig lycka, detta är en annan typ av lycka (tror jag) en mer "tjock", "krafitg" lycka, en mer bestående så att säga. Det är liksom såhär jag ska ha det. NU är jag I vortex! Snart, snart MITT I smeten!

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK!!!!!!

(får kanske skriva samma i tacksamhetstråden..fast å andra sidan spelar det ingen roll, huvudsaken jag känner tacksamhet!)

crinalina
2012-10-24 20:34
#225

Tack MissI!! Tårarna har slutat spruta nu för stunden. Jag är ju iaf inte rädd för känslor av något slag och jag vet att jag överlever och går starkare ur dem. Det är väl därför de inte stannar och slor rot. Jag är ju fortfarande lika ledsen men det sprutar inte ur mig.

målle, UNDERBART! För mig så är den "tjocka" känslan av lycka som du beskriver mer betydelsefull än den euforiska är. Alla kan vara i euforia stundvis, men den där tjocka känslan är det jag känner också nu. Även fast jag har suttit här och sprutat tårar en stund, och fast jag är jätteledsen så är jag fortfarande tjockt lycklig! haha underbar beskrivning!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-10-24 20:36
#226

Kram till dig Carina!!

Torahzen, ja det vore superkuuul! Vart bor du? Eller det kanske vi ska ta i andra tråden ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-10-24 20:37
#227

Hahaha ja visst var det en rätt bra beskrivning. Det var liksom på bästa sätt jag kunde beskriva det! Vi är TJOCKT lyckliga! Haha! Skrattande

MissInAction
2012-10-24 21:24
#228

Haha! Fett är ute - TJOCKT är inne! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-24 22:18
#229

Idag hade jag köpt en påse chips för en tia. Ingen favoritsmak, men slog ändå till. Sambon gillade den idén Flört
Så han sa när han hällde upp dem i en skål att det var bra att du köpte chips! Och vad svarade jag? Ja, jag är bra! SkrattandeFlört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
2012-10-25 07:30
#230

God morgon Glad Jag har varit vaken i 1.5 timme eller kanske mer. Var så trött men samtidigt klarvaken, och vrålhungrig! 

Nu väntar jag på att smöret ska bli mjukt så att jag kan göra chokladsnitt. Tänkte - om de blir lyckade - ha med dem till Harry Potter-föreningens extra årsmöte ikväll, det är en riktig fika-förening!!

Baka före kl 9 på morgonen?? Det måste verkligen vara rekord för mig Skrattande

Idag ska jag hitta ett par riktigt fina och sköna vinterstövlar, då mina favoriter har sett för många lagningar. Och så behöver jag hitta passande kläder och attiraljer för föreningens halloweenfest på lördag. 

Men först: dusch och hårtvätt och auraputsning! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Evigheten]
2012-10-25 09:05
#231

Det låter som du med hunnit med en massa här på morgonen hihi Själv har jag skjutsat barnen bytt till vinterdäck och hunnit handla vinterkläder till min dotter, och nu är man hemma och åt nyss frukost och laddad inför en pluggdag! Glad

Hoppas kakorna blir goda =)

SHIAWASE
2012-10-25 09:45
#232

Oj!!! vad ni ar effektiva,,, Har aldrig bytt dack sjalv, vad duktig du ar Evigheten, Tur att man bor i service-landet,, sa man inte behover gora sadant som man inte tycker om Flört,, men hur kan du handla vinterklader till din dotter, innan du ater frukost????Förvånad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2012-10-25 10:12
#233

Evigheten,
Var handlade du kläder före kl 9?? Skrattande

Kakorna har sina skönhetsfel.. ojämna i tjocklek och längd osv men de är väldigt goda! Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-10-25 10:13
#234

Nää jag kan inte heller byta däck självFlört så perfa att lämna bilen på bilverkstaden hihi

Jo du förstår när jag lämnade bilen så skulle det ta en timme så då gick jag till Ica Maxi som öppnar kl 08.00 och det finns typ allt där och då hittade jag vinterkläder och fleeceunderställ där=) Råkade vara rabatt på båda grejerna med Tungan ute

[Evigheten]
2012-10-25 10:15
#235

Huvudsaken dom e goda Skrattande nu blev jag sugen på nåt gott!

MissInAction
2012-10-25 10:16
#236

Jaa såklart! Maxi eller Coop swischade förbi i mina tankar men det ville inte fastna riktigt Tungan ute
Nu ska jag bege mig ut is taden!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-10-25 10:22
#237

Ha så kul!

Här ska jag iväg o träna sen plugga sen hämta barnen åsså iväg och åka skridskor, det blir spännande o få se minstingen åka för första gången Skrattande

Annons:
SHIAWASE
2012-10-25 10:26
#238

haha, evigheten,, jag fick bilden att av en "superkvinna" framfor migFlört Som byter dack, skjutsar barn och koper klader bara sa dar, for att fortsatta till nasta momentum:)) Kul med extrapris, man blir ju sa glad da!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-10-25 10:33
#239

Jag har aldrig bytt däck i hela mitt liv. Är uppfostrad i "kvinnor kan"-anda men vissa saker har jag inte brytt mig om att lära mig, så som allt som har med bilar att göra!

Idag är det lönedag så en annan ska åka till Falkenberg och Willys för månadens matinköp. Skönt när det är gjort, gillar att ha mat hemma.

Sedan ska jag njuta av ännu en ledig dag innan det är dax att jobba helg.

[Evigheten]
2012-10-25 17:35
#240

Haha det hade varit en synSkrattande mig som superkvinnan, fast det är jag ju ändåFlörthihihi

Jag minns att min pappa skulle lära mig byta däck innan jag fick körkortet för sånt skulle man kunna minnsann, ansåg hanTungan ute bytte faktiskt däck dåFlört men det föll i glömskan när jag hade karlar till att göra det istället haha och nu bilverkstäder,massa karlar där med!

Gott att vara hemma nu igen, väntar på att maten ska bli klar sen blir det ta det lite lugnt.Sortera tankarna lite efter lite info från en viss person. Positivt men samtidigt förvirrande… så ska sova på saken som dom säger(=

Miwis
2012-10-25 23:13
#241

Hej!

Jag vill bara dela med mig av ett jätte enkelt motto, som jag säger till mig själv ibland när jag behöver, som en liten påminnelse Glad

Like it or leave it

Lite för att påminna mig själv att bara uppmärksamma sånt jag tycker om/som känns fint. Jag har märkt att det kan passa när det gäller allt möjligt :)

/Kvällshälsning från mig

SHIAWASE
2012-10-26 00:24
#242

Bra motto Miwis!!Glad Godmorgon halsning fran mig!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: