Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 2027 ggr
SHIAWASE
10/1/12, 2:58 PM

Känslan av frånvaro VS Känslan av att må bra

Har inte varit inne pa www.abeforum.com pa ett tag, kikade in nyss,

det forsta mina ogon hamnade pa var detta svar!:)

as long as the absence of what you want is more important than the way you feel, it will slow you down. When feeling good is what's more important to you, then things are easy.

Och detta sager allt!!Fokuserar vi mer pa avsaknad pa franvaro, an pa hur vi kanner, hur vi mar just nu!!,,,sa,,

OCH detta hanger ihop med den INSIKT som jag nadde idag (las insikts traden)

Det kanns som manga av oss har fattat det har,, MEN man glider ju tillbaka,, in i olika kansloengagemang hela tiiiden:)

Men detta ar karnan,,, nar det galler manifestation i alla fall.

OCH for att ma bra,, sa maste vi hitta oss sjalva!! Koppla upp till JAG, till varat till karnan,,

dit ar narmaste vagen meditation eller liknande ovningar:)

DAAA , nar man nar kanslan av att det viktigaste ar att ma bra!!! att inget liksom spelar sa stor roll, det ar DA  som manifestationen ar nara och dyker upp!!

Sa slappna av,, ma bra,, njut

Kanner du att du ar mera fokuserad pa saknad, pa franvaro,, (av det du vill HAAA)

Sa andra tankemonster,, andra fokus..

Och for mig var det nog detta som jag andrade idag! (insikts-traden)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
10/1/12, 3:57 PM
#1

As long as the absence of what you want is more important than the way you feel, it will slow you down. When feeling good is what's more important to you, then things are easy.

Åååh, underbart! Det där klingade an i mig direktKyss

" Du kommer aldrig dra till dig bra saker så länge dina tankar är fokuserade på brist.Tänk härligheter och ditt liv blir härligt." har nån skrivit.(Same, same but different)

JUST där går jag vilse gång på gång på gång…Oskyldig och framförallt är ju bristkänslan så himla OBEHAGLIGSkrikandes…vilket ju är himla BRASkrattande, för då vaknar jag upp snabbt och kan fokusera omTungan ute.

Jag tror faktiskt att 100% av mina känslor som har med otålighet, frustration, gnällighet, irritation, hopplöshet etc har med tankar kring BRIST att göra, som ligger och gror…

Ganska intressant att inse!!!FörvånadGlad

SHIAWASE
10/1/12, 4:24 PM
#2

Ah!!! Szirius, vad vi har langtat efter dig!! ja, jag vet, dessa ord var vad jag behovde ocksa,,

Jag har haft kvar kanslan av BRIST (du hittade ordet at mig) i all min positivitet,, och det var nog det jag hittade igar:)

Tack till dig Szirius som bekraftade och hittade ORDET BRIST som jag inte kunde hitta!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
10/1/12, 6:16 PM
#3

#2 åååh, men har ni?SkämsGladKyssJag har varit i Sverige utan datorFlört

och varsågod -och tack själv!

LoAEmma
10/1/12, 6:48 PM
#4

Jaa jag har undrat vart du har varit!! Men tänkte att du var här i trakterna ja :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Otroulig
10/1/12, 7:33 PM
#5

Ja, hejhej Szirius!! Kul att se dig.Skrattande

Håller med er, att skicka iväg sin önskan och sedan gå och längta och känna brist, eller en saknad att man inte har det. Det fungerar nog inte alls och är det lättaste felet att göra.

Det är väl därför man ska släppa önskan.

Jag har ju haft intensiva önskningar med en saknad av brist. Nu har jag släppt mina önskningar - det kändes lite svårt först. Som att jag sviker mej själv på nåt skumt vis - som om jag inte längre vill ha det.

 Det VILL jag, men det känns inte livsviktigt längre. Jag mår bra utan allt det jag önskat - änteligen!! Och att önska och önska känns bara tjatigt. Jag VET hur jag vill att mitt liv skulle kunna se ut och jag VET att jag skulle vara lika lycklig där. En del av mina behov skulle bli uppfyllda.

Men det går alldeles ypperligt precis som det är nu!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Evigheten]
10/2/12, 7:51 AM
#6

Jag är nog inne i en sån liten period. Jag bara Är. Tänker inte så mkt på mina önskningar just nu, utan njuter bara av det vi har och vare kväll mediterar jag för att fylla upp mig med unversums kärlek, helande kraft. ♥

Annons:
crinalina
10/2/12, 2:07 PM
#7

Jag har varit i en berg- och dalbana ganska länge nu, fast jag har ändå hela tiden stått med fötterna på jorden och trivts enormt mycket med det liv jag har idag. Men samtidigt så vill jag ju mer, och jag kom till en punkt då jag kände att jag behövde en rejäl omskakning, av mig själv, av något i mitt liv. Inte en omskakning på ett negativt sätt men en omskakning.

Jag har gillar förändringar och jag gillar risker och det har inte funnits några som helst risker i mitt liv på länge nu. Med risker så menar jag chanser till stora och positiva förändringar. Risken ligger i att våga ta steget och lämna tryggheten bakom sig.

Så hur gör man det utan att möjligheten visar sig? Ja ni, det vet jag fortfarande inte. Däremot så har ju mitt liv fått sig en omskakning på ett positivt vis i och med att min son flyttar ner. Han har bokat resan och sökt jobbet, men han har inte hört någonting om det än. Och det är ju en manifestering jag skapat själv naturligtvis. jag har under en tid saknat honom väldigt mycket och önskat att jag fanns närmare honom så jag kunde åtminstone ge honom tryggheten i att vara i närheten vid behov. Och, ja, eftersom jag inte har ens den minsta lilla önskan att någonsin flytta tillbaka till Sverige igen så flyttade Universum runt saker så att han skapade sig en önskan att flytta hit istället.

I samma veva som detta händer så har fler och fler av mina vänner, både i Sverige och här nere fått nya jobb. Det betyder att det är någonting på gång för mig. Samma sak hände när vi slutade leta lägenhet, fler och fler av mina vänner hittade sina drömlägenheter och snart dök ju även våran upp.

Det är flera saker som faller på plats just nu. Jag har tex börjat jogga och jag har ett mål med det. Jag planerar nämligen att springa Malaga marathon nästa år i december. Jag som aldrig har sprungit tidigare tycker det är superskoj.

Det jag tror har hänt är flera saker. Dels så har jag slutat fundera så mycket över framtiden och pengar och istället så har jag börjat planera saker. Sambon fyller 40 nästa torsdag och jag håller på att planera en överraskningsmiddag för honom med vänner den kvällen. Min present till honom blir en vårresa till Italien och jag håller på att planera saker om Italien att ge honom på hans födelsedag. Jag har börjat springa (lite i taget) och planerar för det. Framförallt så har jag tillåtit mig själv att känna det jag känner för de delar av mitt liv som jag vill ha en förändring i. Dvs jobb och pengar. Jag har tillåtit mig själv att känna mig trött och irriterad, för en kort minut, på jobbet när jag är på jobbet, om det är så jag känner. Likväl som jag känner mig glad och trivs på jobbet, när jag känner så. För det är båda delarna.

Jag tror nämligen att en del av mitt problem varit just där. Jag har inte tillåtit mig själv att känna det jag vantrivts med utan skuffat undan dem känslorna och fokuserat på bara det bra. Men så länge det bara är bra känslor har jag ingen som helst anledning att vilja ha en förändring heller. Det krävs ett visst missnöje för att vilja ha en förändring. Jag älskar mitt jobb, men jag är också trött på det ibland och jag är jättetacksam för de pengar jag tjänar, men jag är trött på att inte tjäna mer pengar. Jag är jätteglad för den lediga tid jag har, men jag är förbaskat uttråkad under en del av dem också.

Oj, detta blev långt och jag vet inte ens om det har med tråden att göra. Behövde nog bara skriva av mig lite. hehe Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
10/2/12, 2:44 PM
#8

Kul lasning Crinalina!! Harliga insikter, och underbar utveckling :) och mycket klokheter!!

Jag tror just det att om man skuffar undan vissa kanslor, eftersom man forsoker att fokusera pa det braiga,, sa gor det att man signalerar dessa kanslor (vantrivsel, brist eller vad det kan vara) till universum.

Det ar darfor som det ar sa viktigt att uppmarksamma, acceptera alla kanslor!!! Erkanna att man har dem,,.. FOr att sedan kunna slappa dem.

Men det later enormt harligt med spring-traning, italie resa!!!! Harligt:) Underbart:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: