Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 1726 ggr
enjoylife
9/30/12, 9:32 AM

Hej alla :)

Vad kul att komma in här efter några månader och läsa era inlägg! Saknat er :)

Jag skulle behöva eran hjälp med tips och råd, eller iaf lite stöttning.

Vad gör man om det förflutna sätter käppar i hjulen för en? Jag tänker allmänt runt detta men framförallt, i mitt fall, i relationer.

Jag gjorde så många snesteg i just relationsdelen(vänner, familj, kärlek, lärare, ja allt) när jag var yngre(dålig självkänsla delux), kan säga från tidiga tonår till kanske 21-22 års ålder. 25år idag. Allt blev sån kaos för mig när jag gick in i en personlig liten kris för 2-3 år sen och det var då jag kom i kontakt med attraktionslagen. Jag älskar den jag är, den visdom jag fick genom att jag mådde dåligt och jag har lärt mig så mycket!! Jag dömmer inte folk, jag ser det goda i allt. FÖRUTOM mina gamla relationer, och jag vet att det inte grundar sig i dom utan i mig själv men det är fortfarande ett problem när jag försöker mig på nya relationer. Jag bor i en väldigt liten stad och det är alltid någon som känner någon, osv. Jag blir så rädd så fort jag försöker skaffa mig nya bekanta, för jag tror alltid att dom ska få reda på saker från mitt förflutna. Och faktiskt, så fort jag pratar om mina tonår så mår jag dåligt. Och detta gör att jag glider ifrån mina försök på nya relationer ganska fort.

Jag har utvecklas så mycket!! .., jag vet precis vem jag är och vad jag vill, och jag älskar det! Men detta gör att det blockeras för mig. Jag vill våga ta för mig igen, vilket jag inte gör. Jag får ångest så fort jag tar för mig för mycket, och det grundar sig i rädsla. Jag vill bara slappna av och vara, mig! Utan att det leder till ångest och massa tankar om vad folk vet, tycker och tänker. Jag är ofta väldigt social och glad i stunden. Men sen faller det så fort jag blir själv en stund.

Hoppas ni njuter av hösten och alla fina färger :), det gör jag! Kramar

Annons:
SHIAWASE
9/30/12, 9:47 AM
#1

Hej enjoylife!

Ofta kan vi behova forlata oss sjalva. Om du mar bra nu, och ar saker i dig, sjalv men inte har folatit dig sjalv for vad du gjort, eller vad du har dragit till dig eller vad du har gatt iganom tidigare,, sa kommer ju dessa situationer upp.

Aven om man har vuxit upp, sa nar man kommer hem till mamma, sa studsar man tillbaka till tonarskanslan,, tex (haha).

Du ska ju inte forlata dig for att du har gjort nagot FEL, for det har du inte,, utan bara forlata och acceptera for att ga vidare:)

Hoʻoponopono filosofin, kan vara ratt sa bra nar det handlar om att slappa pa blockeringar som har med att forlata, accepter:

I'm sorry, I forgive, I love you ar det mantrat de lar ut.

OCH det handlar INTE om att gora nagot for att man har gjort nagot DUMT, eller DALIGT,, mera att acceptera att man inte har gjort nagot fel, att allt ar ok, att bade mitt tidigare jag, mitt jag idag ar HELT ok , allat ar precis som det skavara!

Det finns ingen anledninga att titta tillbaka till din tonarsperiod, men att fokusera pa att acceptera,, att du ar den du ar idag, JUST FOR ATT,, du gick igenom det du gjorde under tonaren:)

Forsok hitta sakerheten inom dig sjalv, sa att aven om nagon skulle dyka upp, kommentera om nagot sa beror det dig inte for att du vet vad och vem du ar idag!

Det ar helt enkel en fastgrundad blockering! och ALLA blockeringar gar att fa bort.

Las lite i EFT traden kanske!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
9/30/12, 2:23 PM
#2

Hej, jag kom att tänka på sorgbearbetning. Det finns ett företag som Skapats av en man som behövde göra upp med sitt förflutna. Det finns länkar på deras hemsida med föreläsningar som jag lyssnade på och blev helt tagen. Sidan heter www.sorg.se. Har kopierat en länk till del 1 i föreläsningen. http://urplay.se/161021 Det finns även en bok man kan köpa och första delen finns att läsa på deras hemsida. Hoppas att man fortfarande kommer åt föreläsningarna, rekommenderas varmt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/30/12, 3:41 PM
#3

Glöm inte att utan allt det som var hade du inte varit den du är nu! Så även om du inte hittar något att vara tacksam över i det som VAR så kan du kanske hitta saker att vara tacksam över i det som ÄR.

Och sedan handlar det om att förlåta sig själv och gå vidare. Man kan hålla på att älta saker i en evighet, och hänga kvar i dem som en livboj därför att det är det där du kan och känner till - men till vilket syfte?

Du lever ditt liv NU, inte då och inte sedan - bara NU. I varje nu väljer du hur du ska må och förhålla dig och bäst liv utifrån att du vill leva i harmoni och kärlek till dig själv, andra och livet är att alltid stäva efter att må så bra som möjligt.

Så tacka för det som var och släpp det och gå vidare. Själva "släpp det" grejen kan man göra på en mängd olika sätt.

LoAEmma
9/30/12, 9:12 PM
#4

Tack Shiawase, det svaret var även till mig! ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Tiskella
10/1/12, 1:27 AM
#5

Någonting bra måste du åtminstone ha gjort då, eftersom du är en säker och positiv person idag. Hylla det istället.

Vad du än har gjort tidigare var det utifrån de förutsättningarna du hade då, om du tycker det är fel nu, så indikerar bara det en utveckling. Tillåt dig själv att släppa det. Den som du startar en relation med idag gillar den du är idag, det är det enda som räknas.

Här är en bra affirmation: http://www.youtube.com/watch?v=qD7KMlV4hNI

crinalina
10/2/12, 5:09 PM
#6

Hej enjoylife, kul att se dig igen!

Det är framförallt en sak som slår mig när jag läser ditt inlägg och det är att du mår dåligt när du tänker tillbaka på den tiden.

I den meningen hittar du orsaken till alla dina problem med din nutid. Du säger att du hittar det goda i allting som hände då förutom när det gäller relationer och relationer är för de flesta människor det viktigaste i livet. Så vad är det för bra saker du hittat och tagit tillvara på som inte handlar det minsta lilla om relationer?

Som flera redan har påpekat så handlar detta om att du måste acceptera och förlåta dig själv. Dina relationer speglar dig. Dina relationer då speglade dig då. Dina relationer nu speglar dig nu. Om du ser rädslor och problem i dagens relationer och i nya relationer så är det en spegelbild av dig själv. Vad är det för rädslor du har? Vad är det för problem som uppstår i nya relationer?

Det som ofta händer när man går igenom en period som du gick igenom är att man sårar människor i processen, och jag misstänker att det är det som du har problem med. Stämmer det?

Försök att se på det på det här viset: alla relationer du har genom livet är skapade av dig. Du är den enda gemensamma faktorn och det är du som manifesterar/attraherar just den relationen. Det betyder att du har kontrollen över hur den relation är och hur den blir. Du styr. Det betyder att du har makten att ta bort de problem som finns för att istället fylla dina förhållanden med de saker du vill ha i det.

Jag bodde också i en väldigt liten stad där det pratades en massa, och det var extremt svårt att bryta sig ur den bild som folket har om en och vara den man blivit. Det enda sättet du kan göra det på är att äga dig själv, den du var, den du är, det gjorde, det du gör, det du sa, det du säger. Äg det, slå inte ifrån dig. Säg hellre: jag brukade vara den och göra så, men det var då. Idag är jag så här och gör si.

Ta makten från de som pratar. Skvallret och bakomryggenpratandet brukar avta när man själv är den första att berätta de dåliga sakerna med en aura av att äga det.

Har du erkänt, accepterat och lärt dig se det bra med den du var då så kan du äga det och även om du inte kan vara stolt över allt så kan du iaf vara stolt över att du en gång i tiden var vilse men du lyckades hitta rätt väg till slut.

Så det jag vill säga är väl kort och kort att ta kontroll över dina relationer och var ägaren till dig själv igår, idag och imorgon.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Pussgurkan
10/2/12, 10:54 PM
#7

Jag vet hur du känner, har själv varit där. Kanske på ett litet annat sätt - alla är vi unika. Hur som… jag gick och mådde dåligt och mådde dåligt och var rädd tills en dag då jag "plötsligt" blivit lite äldre och fick en aha-blixt i skallen. Lång historia MEN jag lärde mig något som fick det att vända för mig. Kanske kan det hjälpa dig med …

1) Tänk vad DU (just DU) är viktig! Så viktig att någon ANNAN väljer att ta av sin begränsade energi och tid här på jorden för att prata om DIG!!! SÅ VIKTIG ÄR DU!! och speciellt i denna personens liv. Att det sedan är skitprat eller elakt -> SIKIT I DET - det påverkar egentligen inte dig - du blir inte drabbad av dessa negativa energier som den personen drar i/på sig själv av sitt handlande.

Alla vet hur dessa personer är som pratar och hur avundsjuka osv de är - så de som tycker att just DU är betydelsefull lyssnar helt enkelt inte på deras skitprat!

2) Tänk nu att du blir HELT ensam kvar på jorden - alla andra bara POFF borta (tänk nu inte död osv utan bara POFF). DU är allstå ensam och du ska nu fixa allt själv - vill du vara det med den du är?

OM svaret är ja - vad spelar det då för roll vad "POFF" tycker om dig. OM svaret är nej -> bli då den du vill vara med!

Upp till toppen
Annons: