Annons:
Etikettloa-tacksamhet-och-uppskattning
Läst 2423 ggr
Otroulig
2012-09-27 22:10

Feedback

Vi är ett sånt härligt gäng härinne som stöttar och peppar varandra. Jag tycker att det är en fantastiskt öppen känsla här!! I samband med detta så vill jag ta upp det här med feedback. Vi som är här vill bara väl och ge råd som hjälper. Ibland kan det kännas som att råden inte hjälper ( jag själv har fått skäll på mina råd i andra forum) Jag tror att alla vill väl. Ett råd eller en feedback är inget annat än en present från en människa till en annan. Presenten utgår med värderingar ifrån den människan som ger den. Man känner tacksamhet när man får en present. Den kanske inte var vad man önskade eller väntade sig höra. Men man kan spara den, plocka fram den efter ett tag och omvärdera den. Man kan även inse att den aldrig kommer att passa. Men det jag lärde mej på kuuuuuursen, fick mej att få en jaha upplevelse. Det är en gåva, jag behöver inte argumentera, eller ifrågasätta. Jag kan tacka och ta emot. Göra vad jag vill med gåvan. Jag tyckte det var fint. Jag tycker vi är fina som råder varandra och jag har upplevt så många klockrena råd som går rätt in i hjärtat på mottagaren. Men en dag kanske det inte känns så. Då önskar jag att jag i alla fall kan se det som en vackert inslaget paket som någon bemödat sig med att slå in så fint. Spara den och se om den kanske passar lite senare.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
LoAEmma
2012-09-27 23:57
#1

Helt rätt :) Nu får du ta och berätta vad det är för spännande kurs du gått!!? :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-09-28 00:20
#2

Visst ar det sa Otroulig!

Det ar ju sa att ta till sig rad, ar just bara det man tar till sig det som passar in just nu. Och var det nagot som inte stamde, sa ar det ju bara att strunta i det! och kanske plocka fram det vid ett annat tillfalle, ..eller inte:)

Ar vet vi ju , de flesta av oss antar jag,,att ma skapar sin egen tillvaro, ingen annan kan skapa i min tillvaro, sa det finns ju ingen anledning att bli upprord over ett rad som inte gav mig nagon inspiration till forandring just da:) Som du sager. Vara tacksam for presenten!

MEN det ar sa harligt nar det flodar av tankar, kanslor, rad, funderingar, insikter etc. som det gor har inne, for det ar alltid nagon som far sig an Aha upplevlse, ofta ar det ju ocksa sa att den som skriver blir bast hjalpt:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-28 10:15
#3

Vad fint skrivet! Och så sant. För visst är de som så att här inne kan man inte säga en sak och räkna med att INTE få en vägledning, tips, råd eller ett glatt tillrop. Här är högt i taket och en underar tillåtande atmosfär.

Men som alltid gäller det ju att mottagaren känner in om rådet känns rätt eller fel - plocka godbitarna så blir det stålande bra.

Otroulig
2012-09-28 13:22
#4

Loa Emma, konflikt hanterings kurs:) Shia det kanske är därför( att vi som här inser att vi skapar vår eget liv) som ingen tar åt sej eller känner sig missförstådd? För det är som Kathja säger: högt i tak och underbar atmosfär. Och jag bara älskar det!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Evigheten]
2012-09-28 14:05
#5

Ja det är verkligen ett härligt gäng här inne ♥ Man får och ger råd och alla är hjälpsamma när någon har "fastnat" och ibland går råden rakt in som en sanning ibland inte. Då krävs det lite tid för att man ska förstå det hela. Men alla råd är bra! För tillslut så klickar det till. När man minst anar det så tänker man: "aha nu förstår jag"

[Kathja]1
2012-09-28 14:10
#6

För att inte tala om alla gånger som någon annan får ett råd som gör att man själv kommer till en ny insikt. Snacka om att vi är uppkopplade med varandra! Kyss

Annons:
crinalina
2012-09-28 19:47
#7

Visst är det så!! Och det gäller ju inte bara råd utan även komplimanger, eller andras åsikter över huvudtaget.

För några år sedan så fick jag en komplimang av en vän som jag avfärdade som de flesta av oss lärt oss att göra. Min vän tittade då på mig och sa. Det där är oförskämt mot mig.

Jag undrade ju vad hon menade och hon förklarade att om säger att hon tycker att jag var fin i håret så är det hennes åsikt, och vare sig jag håller med eller inte så menar hon väl med att uttrycka den åsikten.

Då lärde jag mig att vara tacksam för komplimanger. Men med tiden så har jag också fått ytterligare insikter om detta. Som min vän sa så är det ju hennes åsikt, och den är grundad på vad hon tycker och har egentligen ingenting med mig att göra.

Detta sista är mer användbart när någon säger någonting mindre bra eller snällt. Deras åsikt är deras åsikt och den har ingenting med dig att göra utan handlar enbart om dem.

Och det är väl det som, kanske omedvetet, förstår här inne. Först och främst att vi alla vill varandra väl, och att det vi uttrycker är vår egna åsikt som handlar om oss och inte om den vi råder. Passar rådet så Tjohoo, då har vi varit till hjälp. Passar det inte så är det lika okej det också. Kanske hjälper vi någon annan istället.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-09-28 19:54
#8

Hahahaha "kuuuuuursen" haha!

Kyss

[Evigheten]
2012-09-28 20:01
#9

Det där var precis vad jag behövde höra!

Som jag, jag gillar att få komplimanger. Men det enda som räknas är egentligen vad Jag Själv tycker om Mig Själv. För har man den styrkan då spelar det ingen roll om någon annan säger något om mig som inte är bra. Då tar man inte åt sig något. För det är bara deras åsikt och den berör inte mig eftersom det enda som egentligen räknas är vad Jag tycker om Mig Själv ♥ Glad

Upp till toppen
Annons: