Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2064 ggr
[Kathja]1
9/27/12, 8:30 AM

Allt har sin tid

Vi har ju kunnat konstatera att vi behöver påminna oss om det vi redan vet, det är så lätt att i sin iver att göra rätt och få till det där drömlivet glömma bort hur det faktiskt funkar.

Två av de där självklara sakerna blev jag påmind om idag när jag var ute med hunden. Precis vid vår dörr har en vinbärsbuske bestämt sig för att växa. Någon gång har jag suttit på trappan och rensat vinbär, ett vinbär har trillat ner på marken och från det bäret har det nu blivitt en JÄTTE buske! Där vi har våra planterade vinbär trillar det ju ner bär varje år, men där har då inte blivit några nya buskar. Obestämd

På den busken håller nu löven på att gulna och trilla av, men där finns oxå en massa små skott till nästa års löv - där var t.o.m några pyttelöv som redan hade tittat fram.

Så den busken påminner mig om att på rätt ställe där böjade den växa trots att det inte skulle gå - precis som med oss och våra drömmar och liv. Under rätt förutsättningar så växer vi.

Och den påminner mig även om att allt har sin tid! Nu är det höst men busken VET att förr eller senare så är det läge att slå ut sina nya bebis-löv så den gör sig redo, den förbereder sig så när rätt läge är så är busken beredd.

Och det är ju just det där vi bör påminna oss om! För att växa så behöver vi ge oss själva rätt förutsättningar och vi behöver inte stressa, oroa oss eller tappa tron ~ allt sker då det är dax, då vi är redo, då tid är. Därför att allt har sin tid.

Så tack busken för påminnelsen.

Annons:
Otroulig
9/27/12, 11:57 AM
#1

Vad fint Kathja, det var en vacker, symbolisk beskrivning. Tack!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
9/27/12, 5:31 PM
#2

Mmm, ja det var verkligen en symbolisk och fin tolkning som grep tag i mig när jag läste din text Kathja. Tack för denKyss

[Kathja]1
9/27/12, 5:48 PM
#3

Skrattande

crinalina
9/27/12, 6:54 PM
#4

Kanonbra parallell Kathja, verkligen lättförståelig och fint beskrivet. Lätt att greppa! Skrattande

Detta är alltid en bra sak att bli påminnd om.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/28/12, 10:30 AM
#5

Det är ju så, om vi bara ser den oändliga potential vi har då vi alla är ett och en avbild av det gudomliga, samtidigt som vi ser att allt sker då det är tid för det - så kan vi nå hur långt som helst.

Om vi bara kan vara lugna i vår tro till att allt kommer att ordna sig när tid är, om vi bara kan vara mer som busken och inte fundera på HUR och NÄR så kommer allt att lösa sig - alla bitar kommer att falla på plats.

Det är när vi jobbar mot livets och Guds naturliga plan och upplägg som det blir fel - när vi jobbar mot flödet genom att fundera ut HUR och NÄR istället för att bara VARA och NJUTA i HARMONI. Kyss

[Sniff]
9/28/12, 1:34 PM
#6

Tack för påminnelsen!

Jag har nu oändligt med tid och behöver aldrig stressa. Jag hinner allt jag vill, för allt ordnar sig med tiden. Hur skönt som helst! Skrattande

Allt får ta den tid det tar, om det är meningen att det ska hända så kommer det hända ändå, kanske när man minst anar det. Det är ingen idé att gå runt och vänta!

Annons:
LoAEmma
9/28/12, 2:01 PM
#7

Har det hänt nåt särskilt Sniff? Du verkar så glad och lättad liksom… :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Sniff]
9/28/12, 4:57 PM
#8

#7 Jag vet inte… Jag mår bra helt enkelt! Skrattande Jag är nöjd och inspirerad och känner mig härligt lugnGlad

Otroulig
9/28/12, 5:35 PM
#9

Sniff, UNDERBART!!!!!!Kyss

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
9/28/12, 7:54 PM
#10

Sniff, kom ihåg den här känslan. Lägg den i ditt minneskort så du vet hur du ska önska att du känner om du någon gång behöver. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Sniff]
9/28/12, 11:49 PM
#11

Tack, det ska jag verkligen göra! Det är precis så här jag vill ha detSkrattande

LoAEmma
9/29/12, 12:13 AM
#12

Glad för din skull Sniff!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
10/10/13, 10:49 AM
#13

Kom att tänka på detta då Shia skrev om din bok i Tacksamhetstråden. Det är så lätt att glömma! Har vi inte det vi vill ha så är vi inte där, det finns fortfarande saker som ska göras, tankar som ska tänkas och blockeringar som ska lösas upp.

ALLT HAR SIN TID. Under tiden är det bara att andas och njuta, lyssna på vad det är du ska göra. Stressa inte, vill inte en massa, utan var lugn i att allt kommer att komma i sinom tid - om du bara gör det du ska göra. Och det är att i varje sekund se till vad du behöver göra för att vara 100 % harmoni och kärlek. Det är att vara öppen och mottaglig för Guds hjälp, vägledning och gåvor.

Jag gick ju tex igång för ett tag sedan, skulle fixa lokal och dra igång grejer - hade bokat träff med intressanta människor och var bara whiiii. Då tog det brutalt STOPP eftersom hunden slant och vi trodde benet var ur le. De blev veterinären och en massa meck med att hitta pengar till det.

Allt det ledde mig tillbaka till kärnan - att trösta mitt inre barn och finna grundtrygghet i livet. Och varje gång jag tänker att jag borde kanske ta i det där igen så blir jag FÖRLAMANDE trött och inget blir gjort. Men varje gång jag hittar något som hjälper mig i helandet av mitt inre barn så blir jag WOW.

Jag är där jag ska vara just nu, och det är även du. Tids nog skriver jag min bok. Tids nog har jag mina event. Tids nog talar jag till massorna. Men idag helar jag mig själv.

Annons:
[Kathja]1
10/10/13, 10:55 AM
#14

Och medan jag skrev ovan så fick jag detta på mejlen…

Kathja, no matter what else you might feel or think, it's working, flawlessly, magically, and without exception. Your thoughts, beliefs, and expectations are the sole cause of the effects of your life. And while this may give you pause and have you wondering why you've not yet met with some of the successes you've sought, let it also empower you as you remember that the floodgates must fly open and the Kingdom must be revealed at the precise moment you release whatever else you might have felt or thought about it not working.

Tallyho,
    The Universe

szirius
10/10/13, 11:01 AM
#15

Jaa, jag håller så med. Börjar förstå detta mer och mer…följa energierna. Allt har sin tid. Och det är så skönt att känna det där att " om jag inte har något ännu som jag vill ha, så finns det mer att göra". Så enkelt. Självklart. Det är bara att pula på. I kärlek och tillit.

Otroulig
10/10/13, 11:39 AM
#16

Åh, jag rös när jag läste ditt mail❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
10/10/13, 9:30 PM
#17

Där var den!! YES!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/11/13, 9:03 AM
#18

Apropå att allt har sin tid dök denna text upp som en bekräftelse.

_“The intention that you hold is so significant that we cannot overstate its importance. We want you to consider your intentions before entering into any sort of arrangement, before you decide to take any action, before you consider even having a conversation with another person. The intention will speak volumes. It will carry the frequency of whatever it is that you are participating in.

When you infuse things with an intention, that intention is felt by those who experience what it is you have created. Your intention also will give you a window to your personality, to what it is that you desire, and what it is that you fear. And therefore knowing your own intentions is far more important than deciphering what someone else’s intentions are. Because you can always be the one who is intending to hold the space of love, and compassion, and service.

And when you are making your intentions be for the greatest and highest good of all in the collectiv…__e, well then you are tapping into an even bigger source of power and energy. Because the more people that are involved, the more of a momentum is gained and the more energy is pulled forth from the higher realms.

We want you to be clear about your intentions so that you know exactly what it is that you are striving for. Think about your overall intentions for this lifetime and think about the intentions that you hold for each day, each interaction, each project. When you do this you are putting that intention into all of those things, and that can drive the direction and will be felt by everyone else who is participating and experiencing it.

So be very, very aware of the intentions before you go into anything that you might wish to participate in. And also be aware of your overall intentions, for they will serve you in getting to the core of what it is that you are all about. It is our intention to guide you and to support you, and we appreciate that you are even listening to us. So we appreciate your intention to receive that which we have to offer. And we love you unconditionally, without needing to know what your intentions are.”_

Andemeningen är att se till så att du har din intention klar INNAN du ger dig in i saker och ting eftersom din intention kommer att avspeglas i det du gör och det är din intention som andra svarar upp på.

[Kathja]1
10/11/13, 11:42 AM
#19

Mycket bekräftelse på att allt har sin tid…dagens mejl från Neal Donald Walsh…

On this day of your life, I believe God wants you to know…

…that progress is not measured in miles, it is measured in inches.

Do not wonder why things are "taking so long." In fact,

everything is rolling out exactly as it needs to, using

not a minute more than Perfection requires.

Rest easy and be at peace. Life is working its magic

even as you take your very next breath.

There. See? You could almost feel the Perfection,

couldn't you?

Theleonora
10/11/13, 1:21 PM
#20

Gah blir så frustrerad igen. Jag tror ju att jag har varit tydlig med mina intentioner men har fått det svart på vitt att det inte är så. Vilket innebär att jag står still i ett motstånd. Jag är ju flöde!


Annons:
Otroulig
10/11/13, 7:47 PM
#21

Jag fick oxå en gåva i temat - allt har sin tid och jag tror att Theleonora kan suga på denna karamellen med mig 😉

Lyssnade på ett AH klipp om förhållanden. 

Han pratade om att först när vi var i alignment med oss själva så kunde vi ju möta den som verkligen är rätt. Så varför ödsla tid liksom…om vi verkligen kommit fram till vad vi VILL ha, så behöver vi ju inga temporära förhållanden för att ta reda på vad vi INTE vill ha. Är vi verkligen i alignment med vortex så kommer ju rätt person.

Lite som Kathja - vissa saker måste lösas upp innan vi är redo att ta emot " DEN STORA GREJEN" den riktiga grejen. Som vi sedan naturligtvis bygger vidare på. 

Jag inser ju att jag har haft massor att bearbeta med just vad gäller min syn på män och förhållanden. Så fine, och jag känner verkligen detta: hellre utan än nåt halvdant. Jag behöver inte ta reda på vad jag INTE vill ha, jag vet vad jag VILL ha. Så förmodligen är det därför tiden gått. Jag behöver hitta mig själv. Min själ vet redan vem jag är och hur min kommande man ska vara.  Så jag behöver nu bara lära mig att leva och agera i min själs önskan. 

Å dä ä ju liasom dä som ä poängen med hela livet 😃

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
10/11/13, 8:00 PM
#22

Jag gillar att den här tråden uppdateras hela tiden :).

Måste säga att universum kan inte vara med tydlig och ändå så tvivlar jag… Och jag vet ju allt det där hur det ligger till, jag kan nog hålla i egna föreläsningar vid det här laget men lyssnar jag på mina egna råd, näe. Var iaf på yoga idag och det var underbart härligt, fick en del insikter och ville börja gråta men höll mig till jag kom hem. Lyssnade på Robert Najemy på vägen hem och han pratade om hoppalång-eft så då kände jag att det är det jag behöver. Nu har jag suttit och kört den också. Jag bara undrar hur mycket finns kvar liksom??! Tro mig Otroulig, har bearbetat och bearbetar män och förhållanden på löpande band, killarna dyker upp ööööveraaaallt. Är ju helt utmattad snart (vill ju såklart mitt ego få mig att tro) men jag vet ju i mig att när jag väl är mig själv så kommer allt ske med värsta flowet och jag kommer ha energi till allt. Så allt är som det ska vara och allt sker i rätt tid! Yes! 

❤️ 🌊


[Kathja]1
10/13/13, 9:10 AM
#23

Idag kom ett (ännu) ett mejl, denna gången från ACIM.

Father, how still today! How quietly do all things fall in place! This is the day that has been chosen as the time in which I come to understand the lesson that there is no need that I do anything. In You is every choice already made. In You has every conflict been resolved. In You is everything I hope to find already given me. Your peace is mine. My heart is quiet, and my mind at rest. Your Love is Heaven, and Your Love is mine.

The stillness of today will give us hope that we have found the way, and travelled far along it to a wholly certain goal. Today we will not doubt the end which God Himself has promised us. We trust in Him, and in our Self, Who still is One with Him.

Det handlar helt enkelt om att hitta till TILLIT, att vara lugn i att allt är som det ska vara, att vi genom att vi har önskat kan släppa frågan kring HUR till Gud, det är inte vår sak att lösa, och då kommer vi att bli bönhörda.

Otroulig
10/13/13, 10:29 AM
#24

Tack Kathja❤️ den texten fick mig in i en härlig vibb direkt!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
10/13/13, 10:46 AM
#25

Jag får hela tiden svaret : oroa dig inte. Släpp all oro.

Jag förstår detta, och jag känner att det verkligen ÄR så, att utan oro så är allt som det ÄR, det är tillit i allt som har skett, i allt som sker, i allt som ska ske.

Men oro är ännu en automatisk drivkraft som drar igång i mig, som jag får ta mig tid att släppa på…den är inte högljudd så att den rasar i mig längre…men den dyker lätt upp, svag, pickande, gnällande och skapar en tyngd…så för mig, är det att hitta vägen att HELA TIDEN släppa detta automatiska mönster, bryta och fylla med annat tills det inte finns automatiskt i systemet längre…

[Kathja]1
10/13/13, 11:46 AM
#26

Jag trillar tillbaka in i detta hela tiden, och nu kan jag gå runt och bara vara utan att stressa över att andra GÖR en massa. Och när jag har haft för högt tempo landar jag alltid en i period av ligga i soffan och pilla navelludd och fundera på sakernas tillstånd.

Alla gånger jag känner att jag har fastnat och borde göra något och frågar om vägledning får jag till mig att jag ska fortsätta att göra det jag gör. Bara vara, njuta av livet och leva i kärleks och tacksamhet. 🌊

Otroulig
10/13/13, 12:20 PM
#27

HiHiHi, det här är nästan löjligt. Följande läste jag på FB idag, gissar att några av er redan har sett detta, från Neal Donald Walsh.

Tema eller 😉

Nothing has to happen immediately, this minute, or "right now." It's okay to pause for just a moment. Just take a breath. Then go quietly inside. Ask Life Itself to lead you to your best outcome.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
10/13/13, 1:05 PM
#28

Överallt SKRIKER det att ALLT HAR SIN TID, andas och njut, lämna åt Gud att lösa HUR. Vila lugn i kärlek och tillit till att allt är som det ska och dina böner är hörda. ❤️

szirius
10/13/13, 7:21 PM
#29

Själv har jag ett litet meltdown här, känner mig såhärGalenFunderarBombKräksFår idéIllamåendemen allt är som det ska…

Aaaaaaaaaaaaaaa, det är JAG, mitt EGO, min RÄDSLA att missa nåt, som skriker emot det där att "allt har sin tid" just nu…jag fattar det, men litar inte på det fullt ut…jag tror att jag missar dörrar, att jag undviker, är för rädd, missar mina chanser, stänger in mig, hittar bortförklaringar för att ta för mig mer…och att det ALDRIG kommer bli annorlunda…tiden bara gåår och gåår….

Jag vet att saker händer hela tiden inuti, att så mkt har skett sedan jag kom hit…samtidigt…jag har varit här 6 år…det är ju en evighet! Särskilt då tiden går så snabbt. Swisch så har 6 år till gått och jag är på samma plats….vet inte vad jag vill heller!🤪

Det är hela det här med mitt sanna jag…vet inte om jag får hybris eller nåt…tänker att jag är ämnad för nåt mer…jag vill göra en skillnad…jag har tappat mitt engagemang på nåt sätt…handlar knappt ens ekologiskt längre, jag som BRANN för detta tidigare, tänkte att jag kanske skulle jobba med det…eller med nåt annat uppbyggande för jorden…nu gör jag inte ett skit. Sitter på min kammare och pillar naveln…dyker en temadag upp så vågar jag inte gå…jag har förändrats och KRYMPT som människa. Jag var så himla modig när jag flyttade hit, då red jag på vågen att jag klarar allt, jag lärde mig språket, allt kändes bara spännande…men nu har jag liksom stängt mig…åt alla håll…

Jag famlar också i hela barngrejen. Mitt önskefokus har ju legat på en till bebis så många år…och nu…känns det som att allt det är förändrat inom mig. Det kändes så rätt och bra just DÄR och DÅ. Nu är allt förändrat. Och jag vet inte åt vilket håll jag ska fokusera nu. Jag vet inte vilka böner jag ska sända ut!

När jag frågar Kathja, så får jag OCKSÅ svaret att jag gör precis det jag ska göra🤔…och när det känns bra så känns det ju såååå braaaa✨…..engelskan känns rolig, jag kan se en vision om att det kan byggas upp till nåt…och dansen är ju också kul. Men det är som att jag vill nåt MER. För samtidigt längtar jag UT, fast jag är rädd att säga det högt, för jag vill inte bli av med detta🤐…tillit, tillit, tillit…typ nån dag i veckan jobba med andra i nåt projekt eller nåt…få input och inspiration av andra, samarbete, gemenskap, allt det….det finns en sån längtan efter det inom mig, men jag är samtidigt så rädd. Ja-nej-ja nej…jag är en jojo i mina energier.

Jag har all möjlighet nu - sonen är stor, maken har sitt, jag kan planera mitt jobb själv…skulle kunna gå nån kurs eller vad som helst…men jag hittar inte UT. Rent praktiskt stoppar jag mig också…" jag har ingen bil, det går inga bussar, det finns inga pengar" och jag är helt enkelt bekväm när det kommer till kritan. 

Shoot , vänner! Med allt som plingar upp i er i det jag skriver…själv vet jag varken ut eller in…🤪(det är väl en slags kris också efter Emmas död, det förstår jag, när fokus på barn var så konstant under lång tid…och nu har det helt ruckats, jag känner det inte längre…)

ojojoj, vad det rasslar när jag skriver, har knappt andats hahaha

[Kathja]1
10/13/13, 8:09 PM
#30

Puss på dig vännen!

Vaddå inget händer?!?! Du växer ju så det knakar! Och självklart får vi svaret att vi ska göra det vi redan gör därför att du, precis som jag, i varje stund VET att allt som räknas är att må bra och vara i harmoni. DET är allt som räknas.

Men kanske fokuserar du för mycket på vad du vill GÖRA, istället för att hitta hur du vill KÄNNA och MÅ?

Det är så lätt att hamna i PANIK jag MISSAR LIVET! Men livet är fyllt av tillfällen, hoppar du inte på det ena tåget som leder framåt så kommer där snart ett nytt. Som Shia brukar säga - ALLT är rätt, inget kan vara fel.

När stressen kring "jag-borde-kanske-göra-något-annat-än-det-jag-gör" kommer så beror det alltid på att vi har tittat utanför oss själva, vi har jämfört oss med någon annan. Det är bara en påminnelse om att vi har tappat fokus på våra JAG, att vi börjat lyssna på andra och inte lyssnar på oss själva och Gud.

Och självklart är du ämnad att göra skillnad, om det är vad du vill. Du kan göra allt du vill och du har förmågan att förändra världen, precis som alla har, du gör det redan i varje möte, i varje tanke, bara genom att vara sänder du kärlek till skapelsen. DET är att göra skillnad vännen.

Så andas allt är som det ska vara, harmoni är bara en tanke bort. 🤗

Otroulig
10/13/13, 8:21 PM
#31

💋 måste jag säga först.

Fina Szirius, jag känner igen din känsla. Att vara ämnad för nåt. Men då kan jag säga att är det någon som gör skillnad så är det ju DU!!

Alla barn du har kontakt med, dels som danslärare, engelska lärare, eller helt enkelt bara pyssel stunder. FATTA vad du gör skillnad! Bara genom att vara den du är!

För din son, din man, hans familj hehehe😉 för alla du träffade i somras. 

Jag tror att ibland så tror vi att det ska vara så organiserat, när det egentligen är i det dagliga livet vi gör skillnad. Jag gör skillnad med mina nya arbetskamrater. Jag gör skillnad när jag kanske kan fixa jobb åt en fd kollega. Jag gjorde skillnad när jag sprang och hjälpte en gammal dam att öppna en butiks dörr i fredags. Vi gör skillnad hela tiden!!!

Det är det som serveras som vi kan göra skillnad i, DET är vårt mission!

Där vi är, vi har ju kommit dit för en anledning. Det är DÄR vi ska vara.  

Sen kan det leda till andra saker. Vi har vår fina Shia som kommer att skriva en fantastisk bok som kommer att göra skillnad. Vi har Kathja som gör skillnad bara genom att vara sig själv på sitt jobb. Hon kommer så småningom att prata för skaror, men just NU är hon där hon ska vara. 

Sen tror jag att vi ibland har det lite jobbigt när vi omgrupperar oss. Saker händer och vi ska ändra fokus. Vi …eller ok, JAG har inte så lätt att omgruppera. Jag blir bättre - men det tar fortfarande tid. Jag tror att nu går det fortare, så det vi ska göra - bör göra är mer att bara ta emot det som kommer just nu, att inte lägga ned så stora ansträngningar på att förutse saker. Att ha en plan. Ha ett mårl.

Herregud jag, har bara anställning fram till i december, Förr skulle jag gått upp i stress 😮 och oroat mej. Nu tycker jag att det är roligt att det är lite öppet 😃🌈

Och du sex år……jösses, jag har bott på samma ställe i 16 år, jobbat på samma ställe i 17 år. Det är ju varje dag som räknas.  

Det är möjligt att du har nåt STÖRRE på gång i framtiden. Men jag tycker att du gör något fantastiskt stort varje dag. Varje vecka. I alla möten du har!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/13/13, 8:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Det är om inte annat tydligt att vi ska fatta att allt faktiskt har sin tid. Denna dök just upp på FB…

Otroulig
10/13/13, 8:32 PM
#33

😂 Hahaha, fast för en gångs skull så känns det som att jag faktiskt är i fas med alla råd 🥳🏆🎈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
10/13/13, 9:08 PM
#34

Åh szirius! Känner så igen mig i det du skriver, min turbulens fortsätter o h jag vill ju egentligen bort från allt som har med den här staden att göra. Ville ju inte ens hit från första början. Eller…?! Ok men nu vill jag iaf härifrån, jag vill liksom se en stor förändring i det yttre som blir ett bevis på att mitt inre har omgrupperats. Men ist så sitter också jag och lyssnar på en massa klipp på youtube och känner att jag inte gör nåt. Känner mig värdelös på jobbet och i mina relationer. Att kroppen värker som den gör tar också av min kraft. Kör en massa EFT och är less på allt nu. Värken släpper inte. Jag är sååå less på det här med personlig utveckling men det känns som att det inte finns nån återvändo. Bara låta allt hända igen och allt komma upp, släppa, acceptera, förlåta och gå vidare. Men är allmänt nere, mest pga värken som inte släpper, pga all inaktivitet. Gymmet, träning och promenader. Va är det liksom?! Att vara klar i huvet vad är det?! Vänner?! Vad är det?! En kärleksrelation. Tjena, VAD är det?? Nä nu får det vara nog. Over and out.


Annons:
Otroulig
10/13/13, 9:13 PM
#35

Grejen är Thea, du kan flytta hur många gånger som helst och hur långt  som helst, du har DIG med dig hela tiden och allt som hör därtill.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
10/13/13, 9:47 PM
#36

❤️🤗 menat i all välmening gumman, låt allt bara vara ett tag ❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
10/13/13, 10:04 PM
#37

Tack mina solrosor! 

Kathja, jo så är det nog, har tappat bort mig lite i det där att måendet behöver komma först…jag tror att det är det rätta görandet jag behöver hitta för att måendet ska komma på plats.  Tack för påminnelsen🤗

Otroulig, åh vad du är bra på att peppa darling! Känner verkligen din kärlek❤️ ( och tack för din Fb-kommentar, ja det ÄR vackert här ;) Du beskriver precis det jag själv känner och är övertygad om är den enda sanningen egentligen✨: att vi förändrar i varje stund, i våra dagliga möten - om det så bara är att vi gör skillnad för en enda människa under en vecka så är det STORT.  Och det största kan vara att finnas för dessa ungdomar som jag har runt mig om dagarna…just nu iaf, för jag får det svaret att jag ÄR på rätt plats och GÖR rätt saker….jag har bara bråttom av nån anledning…just rädd att livet ska flyta iväg och så vaknar jag upp o inte har gjort nåt med det…

Och jag har för höga krav helt enkelt🤐…är förvirrad av hela karriärsgrejen, känns som att jag ju gör min GREJ, men att det är nån karriär…njaaaee…( sant att det är jämförande, så många i min omgivning som bara pratar jobb o karriär nu…blir lite off…hänger inte med, är inte där…)

Jag behöver fnula på detta…för det är när jag läser orden " vara ditt fulla/sanna jag" som jag automatiskt får upp bilden av att det ska handla om stordåd🤔…det är ju det idealet jag behöver plocka ner lite…eller snarare se att det kan betyda så mkt mer än vad jag tänker i min snäva tankevärld…i min tankevärld handlar det om stora scener, bestsellerböcker, skivkontrakt, utsålda kursweekends ja ni fattar, stort stort stort. Och jag tar inte ens ett steg framåt i nåt av det, det är bara fantasier utan förankring…försöker tänka på fröet….en liten idé nu som kanske kommer gro först om 15 år, vid rätt tid, vem vet? Tålamod….

Thelli, kanske det är just träning som skulle få dig att varva ner nu? Trötta ut kroppen med snabba promenader? Känner igen mig i ditt snurr, det är för mkt i huvudet, du behöver jorda dig vännen. Och jobba med kroppen! Dansa vettja😉 Go bananas, bara skit i allt, skrik rakt ut, höj volymen, bestäm dig för att ha skitkul med dig själv! Eller bli riktigt aaaaarg. Sjasa ut sig så att du inte orkar mer, så ska du se att energierna skiftar sen! Kram!

[Kathja]1
10/14/13, 8:31 AM
#38

Det hade ju varit lite hårt om att leva sitt sanna jag alltid innebar att man skulle göra stordåd! Då hade det ju varit lätt att se vilka som var "sanna" och vilka som inte var det. 😉

Och en av grejerna är ju att vi inte har bråttom, det du inte hinner med denna gången hinner du med nästa gång. Du är evig vännen och därför är det i sin ordning att allt har sin tid, inget är fel, det bara är.

Vi har tittat på tv-serien The Borgias under helgen och började just att prata om hur mycket ljusare och kärleksfullare världen är nu jämfört med den tiden (1500-talet) - men inte gjorde de fel, de gjorde det som var bäst för dem då. Och även de har fått möjlighet att fortsätta sin resa. Tänk bara vad vi kan ha varit med om innan nu!

Men visst är det svårt att inte hamna i känslan av JAG VILL NU! Det är kanske den största biten i vår livs-läxa…

Red - fick just denna och tänker att den är det jag skrev så jag slänger in den här.

En påminnelse från ACIM…

Where would I go but Heaven? What could be a substitute for happiness? What gift could I prefer before the peace of God? What treasure would I seek and find and keep that can compare with my Identity? And would I rather live with fear than love?

_You are my goal, my Father. What but You could I desire to have? What way but that which leads to You could I desire to walk? And what except the memory of You could signify to me the end of dreams and futile substitutions for the truth? You are my only goal. Your Son would be as You created him. What way but this could I expect to recognize my Self, and be at one with my Identity?
_

linnease
10/15/13, 3:27 PM
#39

Chilla.. ;) ^_^

szirius
10/15/13, 6:16 PM
#40

#38 Det hade ju varit lite hårt om att leva sitt sanna jag alltid innebar att man skulle göra stordåd! Då hade det ju varit lätt att se vilka som var "sanna" och vilka som inte var det.😉

Sant. ( sorry mitt A funkr dåligt…) Fast jg inser tt jg nånstns tänker så ändå….🤐för de som är helt i lignment manifesterr ju direkt o hela tiden o då kn det ju inte bli nnat än stordåd🤔. Jg tänker på personer som Mozart, Da vinci, uppfinnre etc etc…..

Haha…ja chilla….om inte dett liv så NÄSTA - då JÄVLR 😃😛

linnease
10/15/13, 11:02 PM
#41

Läste nåt citat nånstans, att Gud måste verkligen gilla vanliga människor, annars hade h*n inte skapat så många av dem :)

Annons:
szirius
10/15/13, 11:13 PM
#42

#41 haha…tror mer på att hen inte ger upp…hoppas hela hela tiden att vi ska FATTA nån gång😃🤪

SHIAWASE
10/16/13, 2:59 AM
#43

Vi lever inte varat forsta och inte heller varat sista liv nu.

Det finns inget vi behover fullgora.

Var sjal har ett syfte med detta liv. Vilket varat ego inte vet nagot om.

Sa vara sann mot dig sjalv, ha tillit till DIG,, att allt ar som det ska. Aven om vi kan kanna att vi vill gora nagot for att hjalpa varlden, jorden etc.

Sa ar det kanske inte tankt att vi ska gora nagra stordad den har tiden. Kanske ar det sa att vi detta liv ska leva i lugn och ro bara.

Kanske ar det sa att vi ska leva i tvasamhet, eller sjalv,

Kanske ar det sa att vi ska erfara barn och dess uppfostran eller inte.

Vi vet inte.

Men varat JAG VET.

Sa ha tillit till ditt JAG, se till att vara i linje med ditt jag sa mycket du kan, sa kommer du ocksa att VETA att allt ar precis som det SKA VARA , att allt har sin tid,, kanske nu, kanske om ett ar, om tio ar, i nasta liv.

Det spelara ingen roll, for nar vi ar i linje med var sjalv, vart jag sa ar vi ocksa nojd med det vi har just nu for vi vet att det ar RATT for mig:)

Nu ar ju inte hela livet forutbestamt,,, utan vi navigerar det sjalv,, men for det behover vi ocksa vara i linje med varat JAG, och vara nojd med det vi har NU,, da kan vi ocksa skrida framat i varat skapande~~

Men vi kan bara skapa tillsammans med varat JAG.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
10/16/13, 6:53 AM
#44

Tänk, jag kände nog som dig lite förut Szirius och hade då just den här frustrations känslan. Att jag skulle göra nåt stort, att jag hade en mission . Nu vill jag mest bara hitta tillbaka till den där närheten med naturen och kunna leva i den, med den. Frustrationen och väntan är borta.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
10/16/13, 8:33 AM
#45

Gud skiter i om vi fattar, eller inte, vi lever inte för hens skull utan får vår egen. ❤️

szirius
10/16/13, 4:00 PM
#46

allt har sin tid - tema🌊

Otroulig
10/16/13, 9:08 PM
#47

Åhh den är så underbar, Han är så underbar, beskrivningen på ett förhållande är så underbart och det är ett av mina favvoklipp. Tack fina Szirius❤️

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
10/17/13, 9:23 AM
#48

Ahh, denna rädsla för att göra fel,, och ändå inte riktigt veta vad det felet skulle kunna vara,,,,men med en känsla av att katastrofen väntar,,,

Jösses,,,,🥵

Fyrkanten har utökats,, blivit rymligare och insikten om att det bara är en inre föreställning, som inte ens behöver åtlydas,, utan endast behöver upptäckas för att ta oss vidare på Livets resa.

Härligt befriande. ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: