Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 2010 ggr
PiganX
9/24/12, 3:11 AM

Tyda citatet?

För ett par år sen så sa en medial (fd) vän till mig att jag en dag inte kommer att vara lycklig längre. Men hon berättade inget mer, hon sa att hon inte kunde. Men hon gav mig en "gåta", och det var väldigt viktigt att jag kom ihåg för resten av mitt liv.

Jag har grubblat i flera år nu på det där utan att komma fram till något.. Någon som vill försöka tolka citatet? Ni får tolka det precis hur ni vill, jag är bara glad om jag får höra flera olika tolkningar.

"Om du dör i en dröm och är smart, behöver du aldrig vara mörkrädd igen".

Annons:
[Evigheten]
9/24/12, 6:38 AM
#1

Tror det där mediumet ville sätta "grilller" i huvudet på dig bara…för det finns ingen utskakad framtid, bara möjliga vägar. Framtiden ändras hela tiden för det är Du som skapar den. Glöm inte de bara!

För det där citatet var det konstigaste jag har läst. Men ska jag tolka det så tolkar jag det såhär: Att du är redan smart så du behöver inte vara mörkrädd längre och framtiden ser ljus ut! Den ligger i dina händer vännen Glad

PiganX
9/24/12, 7:29 AM
#2

Alltså, det var inget medium, hon är inte "vem som helst". Hon var en väldigt nära väninna till mig, nu har vi inte så mycket kontakt längre. Och hon sa många andra saker som stämde väldigt bra. Så nej, hon sa inte bara så för att sätta "griller" i huvudet på mig. Obestämd

Kul att du ville tolka citatet iallafall! Tungan ute

[Evigheten]
9/24/12, 7:54 AM
#3

Aha på så vis, kan tänka mig de som spår kan se rätt, om man "råkar" ta den vägen i livet. Men då var det fortfarande Du som skapade det som hände, inget som var förutbestämt. Man kan skapa sitt liv hur man vill, för attraktionslagen verkar vare sig man är medveten eller inte om den. Så varje människa skapar sin egen framtid=)

Tänkte bara så du inte "hakar" upp dig på vad din vän sa, för du väljer själv hur ditt liv kommer att bli, fantastiskt bra va! Glad

Tror även att jag hört om man drömmer om döden är det något positivt.

PiganX
9/24/12, 4:35 PM
#4

Jo, jag använder ju tarotkort själv, och när jag får upp döden så brukar jag tolka det ganska positivt. Tungan ute

crinalina
9/24/12, 4:57 PM
#5

Hmm, jag måste ju också säga att min spontana, och fortsatta, reaktion var och är att någon ville sätta griller i huvudet på det.

Det finns något som heter självuppfyllande profetior. Det betyder att man tror att något ska hända och omedvetet orsakar att det händer. Här inne kallar vi det för LoA.

Att din vän sagt massor med saker som blivit sanna betyder inte att hon vet vad som händer i din framtid. Det betyder att hon planterar en tanke i ditt huvud som du sedan omedvetet manifesterar till verklighet in i ditt liv. Vi gör sådant hela tiden, genom hela livet. Det är så LoA fungerar.

Det där citatet skulle jag inte fortsätta fundera på om jag var du, och än mindre skulle jag lyssna på någon som säger att du en dag inte kommer vara lycklig längre. Det kommer dagar i allas våra liv när vi inte är lyckliga längre (någon nära dör tex), men det betyder inte att vi slutar vara olyckliga för all framtid.

Hur vårt liv och vår framtid ser ut styr vi själva över. Det är ingenting som är utstakat på förhand och som kommer att ske oavsett vilka beslut vi tar och vad vi gör genom livet.

Jag har blivit spådd att jag ska bli närmare 100 år gammal, av tre olika personer, vid tre olika tillfällen och på tre olika sätt. Om jag blir närmare 100 år gammal så beror inte det på att det var förutbestämt utan det beror på att jag manifesterade det, och levde mitt liv på det viset. Jag kan inte gå och ställa mig mitt ute på motorvägen här utanför och förvänta mig att överleva även om jag blir påkörd av bilar, lastbilar och annat. Men jag har blivit spådd att bli närmare 100 år gammal ju… Ja, men allting beror på mig själv och hur jag lever mitt liv, och vad jag manifesterar.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
9/24/12, 8:03 PM
#6

Hej, jag drömmer väldigt mycket och försöker ta hjälp av mina drömmar och om jag skulle drömma att jag dog så skulle jag tolka detta som att mitt gamla jag dog för att något nytt skulle få möjlighet att få komma fram. Du har väl hört talas om fågel Fenix? Jag har vågat se in i ett scenario av det värsta som skulle kunna hända och när jag vågade möta rädslan så har mitt liv vänt (stavas det så?) jag har hittat min styrka. Jag håller med om att det här är inget du ska gå och fundera på. Lev och njut av livet!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
9/24/12, 8:47 PM
#7

Jag får säga att jag tycker att det var en underlig sak att säga till någon, både "gåtan" och att du inte ska vara lycklig längre!

Precis som de andra säger är det ju som så att du i varje sekund skapar ditt liv och i varje sekund väljer du hur ditt liv ska se ut. Du väljer att vara lycklig eller olycklig, helt oavsett vad hon eventuellt såg eller inte såg.

SHIAWASE
9/25/12, 12:45 AM
#8

feliciahanssen!

INGEN kan saga till dig att du inte kommer att vara lycklig en dag. FOR INGEN kan paverka ditt liv,, MEN DU kan paverka ditt liv HUR MYCKET DU VILL!!! ALLT ar upp till dig sjalv.. Vi kan andra, forandra, vi har fullstandig frihet att andra var livssituation.

DU kan skapa ALLT du vill,, Du kan skapa ett liv dar du skrattar, alskar, sprudlar, njuter, och lever fullt ut. Det ar upp till dig. Du kan borja med det IDAG, just NU!!! Det spelar ingen roll hur ditt liv har sett ut, eller hur det ser ut just nu:)

Sa, lyssna INTE pa andra manniskors "rad" om de inte kanns bra, oavsett hur klok eller valmenande den personen ar. DU har ansvar for ditt liv och din lycka. Sa anvand det ansvaret och skapa deig lycka, kann lyckan som flodar fran ditt JAG, och bara vantar pa att fa sprida sig inom dig:)

Har inne ger vi varandra inspiration, rad etc. Men vi tar bara till oss det som kanns ratt i just den stunden,, sa valkommen du ocksa att gora sa, om du har lust!!

Slapp grubblandet pa vad en person sade till dig,, titta in i dig sjalv, och drom om allt det harliga som vantar dig!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
9/25/12, 9:32 PM
#9

Jag tänker också att hon ville sätta griller i huvudet på dig. Det låter som avundsjuka när hon menar att du inte kommer att vara lycklig längre.

Bra tolkningar tidigare. När någon eller någon dör så är det något som tar slut. En del av dig dör, kanske rädslor och då kommer du bara se kärlek/ljuset.

Hur din framtid blir, bestämmer du!

PiganX
9/25/12, 10:13 PM
#10

Fast det behöver ju inte betyda att jag aldrig mer kommer vara lycklig, hon kan ju ha menat att det kommer komma en tuff period i mitt liv.. Tungan ute

[Torahzen]
9/25/12, 10:33 PM
#11

Om det var det hon menade så borde hon sagt just det. Nu vet jag inte i vilket sammanhang hon sade detta, eller vad mer som hon sa.

Bestäm dig för att du kommer att ha ett behagligt liv för det bestämmer du inte hon. Låt ingen annan bestämma åt dig (något som jag håller på att lära mig)…

[Kathja]1
9/25/12, 10:37 PM
#12

De flesta har väl tuffa perioder i sitt liv. Det vi väl vill säga är att om du bestämmer dig för att det kommer att bli tufft så blir det så, men om du bestämmer dig för att det kommer att bli lätt så blir det så. Förväntar du dig att livet ska vara, eller bli tufft, så manifesterar du det i din verklighet eftersom det du fokuserar på är det du skapar.

Så oavsett vad hon nu menade med den där texten så är det du som VÄLJER hur du ska förhålla dig till den och hur du ska reagera på den - du väljer en positiv eller ett negativt förhållningssätt.

Geru
9/26/12, 12:51 AM
#13

Om du dör i en dröm och är smart, förstår du att det bara är en dröm, och rädslan för mörkret försvinner eftersom rädslan för det okända försvinner.

Det är väl typ den bästa tolkningen jag kan göra:p personligen tycker jag citatet är udda.

Men jag menar, dör man i en dröm, förstår att döden inte är farlig så försvinner ju rädslan för mörkret(det okända)?

Fast, o andra sidan, ibland säger ju folk bara konstiga saker…

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
PiganX
9/26/12, 1:12 AM
#14

#13 Hm.. smart!

Geru
9/26/12, 1:17 AM
#15

#14 :p Jag tyckte mer det var långsökt:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Upp till toppen
Annons: