Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1825 ggr
[Kathja]1
9/22/12, 11:07 AM

Ge och du kommer att få

Hela grejen med Attraktionslagen är ju just detta att det du ger det får du tillbaka. Ge kärlek och du får kärlek. Ge av din vänskap och du får vänskap. Ge av dig själv och andra kommer att ge dig av sig själva.

Vi har lärt oss att för att tjäna pengar så måste man jobba. För att få en resa måste du köpa den själv. För att driva bolag måste du investera pengar. Osv, osv, osv.

Attraktionslagen lär oss annat! Skapa dig ett gott liv så kommer det att fyllas på med saker som får dig att må bra. Var öppen för livets och Guds gåvor och du kommer att upptäcka att de är oändliga.

Vi har hört det förut, men SLÄPP ALLA TANKAR PÅ HUR och du ska se att allt kommer att lösa sig på bästa sätt.

Ett bra exempel på det är min man, han är generös och ger gärna av sitt kunnande och sin tid till andra utan att kräva tillbaka - han hjälper sina vänner då de behöver det. Förr kunde jag bli lite matt på att han aldrig tar betalt eftersom vi inte är super rika. Men med tiden så har jag insett att det spelar ingen roll för det ger sig i slutet i alla fall vi får tillbaka mångfalt om än inte i pengar.

Nu har han blivit erbjuden ett delägarskap i ett företag, han får 26%  av företaget och det han investerar är sin tid och sitt kunnande. Den som ger får tillbaka. Och det är inte första gången har får erbjudanden som detta.

Att ge är att öppna dörren för att ta emot.

Tack för det. Skrattande

Annons:
Otroulig
9/22/12, 1:32 PM
#1

JAAA!

På min kurs (kommer nog att tjata lite om den nu ;) ) så pratade vi om positiv feedback. Jag berättade hur jag är väldigt frikostig med den, berömmer ofta mina Medarbetare. Då frågade en av de andra, men vad får du tillbaka? Jag sa, jag behöver inget - jag ger för att jag vill ge och det jag får tillbaka kan vara en bättre stämning och gladare Medarbetare.

För jag tror att givandet måste komma från hjärtat med kärlek utan någon förväntan att få något tillbaka.

Sen VET jag ju att det kommer tillbaka - men inte i vilken form som du säger Kathja.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
9/22/12, 1:40 PM
#2

Jaaa, sager jag ocksa. Allt for ofta forvantar vi oss att fa nagot tillbaka,,,

Sarskilt kanske i ett forhallande,,

Men gor vi nagot for att vi forvantar oss nagot tillbaka sa ar var kansla inte ren energi (ren ar inte ett sarskilt bra ord , men) och vi far nog inte det vi FORVANTAR oss da.

Nar vi kan GE utan att forvanta oss nagot,, det ar DA det kommer,,,,

Vilken underbar man du har Kathja!!!

Och vad harligt med din kurs Otroulig!! Tjata garna om den,, Jag ar ocksa bra pa att "tjata" om saker som jag kanner har klickat till, eller nagon upplevelse som var fantastisk!!! Vi far ta del av den positiva energin!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/22/12, 1:51 PM
#3

Visst är det så! Precis som att vi mår bäst av att vara lyckliga bara för att vi kan, eller dagdrömma bara för att det gör oss gott så blir det bäst när vi ger utan att tänka på att få tillbaka. Och det räcker,  vi ger därför att vi mår bra av att ge - även om vi vet att det vi ger det kommer vi att få tillbaka på ett eller annat sätt en eller annandag - men det är inte det viktiga.

Och ja, Shia - han är UNDERBAR! Kyss

Upp till toppen
Annons: