Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1967 ggr
[Kathja]1
2012-09-20 21:45

Chakrabalansering

Jag har idag varit helt upp och ner, fullt upp att göra och ingen förmåga att hitta en annan känsla då jag först hade för mycket att stå i och sedan blev så trött att jag skulle ha kunnat somna med huvudet vilande på bordet.

Men nu får vi ju alltid vad vi behöver så när jag surfade runt lite för att ha något att göra nu på kvällen (är ju på jobbet och får inte lägga mig förän kl.23) så kom jag in på en sida om chakran.

Det ledde till att jag frågade mig själv vilken färg jag behöver idag och svaret bli BLÅ, nu en stund senare och en stor dos av blå känner jag hur jag sitter och ler. Fortfarande svin-trött men nu NÖJD och tillfreds mot innan då jag var trött och trött, och lite irriterad. Lätt som en plätt blev jag balanserad och på ett mer harmoniskt humör!

Jag är inge super proffs på detta med chakran men lite att läsa finns här. Vill du ta reda på vilken färg du behöver just nu så är det bara att fråga dig själv "vilken färg behöver jag?" och svaret kommer att ploppa upp i huvudet på dig.

Den färgen du "hör" den kan du tänka på eller titta på så mycket det går, då fyller du på och balanserar upp i det chakrat. Hur det funkar det vet jag inte riktigt, men jag har märkt att det gör skillnad och det är det viktiga för mig. Prova du oxå!

Annons:
crinalina
2012-09-21 19:58
#1

Jag började måla en tavla med chakrafärgerna för ett par månader sedan eller så, som jag inte avslutat ännu. Jag hade då problem med att få till violett och indigo till rätt nyanser men har köpt en ny basfärg som jag kan änvända till dem. Tavlan står på staffliet snett framför mig när jag sitter i soffan och jag tittar på den varje dag och känner hur jag olika dagar dras till olika färger. Men en del dagar fastnar den inte, coh det är nog de dagar jag behov av Indigo och Violett. Det är också ett flertal personer som sett denna ofärdiga, banala tavla som stannat till när de gått förbi, och tittat lite extra och sagt att de gillar den. Jag antar att de har behov av någon av de färgerna som jag fått till. :D

Jag ska nog ta mig för att måla lite mer på den under veckan som kommer. Jag kanske gör om den helt, fast med chakrafärgerna förstås. Jag gillar nog inte motivet riktigt….

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-09-21 20:02
#2

Det är framför allt ett VÄLDIGT enkelt sätt att komma i balans och må bättre. Tex kan man sparka igång sin libido (sexlusten) genom att titta på orange. Så fräckt! Ja inte bara libidodelen utan att det funkar så lätt. Jag gillar enkelt. Skrattande

målle
2012-09-25 12:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har bara lite smått skummat igenom vad ni skrivit här men ändå lyckats uppfatta lite grand. Satt här nyss i fåtöljen och kände hur ländryggen spänner, känns stel och nästan värker lite lite, kom på att jag läst (googlat) om de olika chakran efter att jag skummat lite här och visste att ngt kallades "navelchakrat" och att ryggen bla representerades där. Gjorde en Google-sökning på navelchakrat och har läst en hel dle nu och tror minsann eller nej jag vet att det är där jag har obalans till och från..därför får jag dessa tankar och känslor om att avra oälskad av sambon, att han ska lämna mig, problem i magen och att ländryggen ständigt är stel och inte alls så stark och smidig som jag vill ha den!

Att färgen dessutom är orange är väl inget som förvirrar mig, sedan i somras fullkomligt älskar jag en stark klar orange färg! Förr hade jag ingen "favoritfärg" men jag har två sedan månader tillbaka och de är orange och grön. Fast bara en viss nyans, en stark, färgklar nyans.

Jag har ju länge varit medveten om mina tankeproblem kring att känna mig oälskad och att bli lämnad och har inte riktigt vetat hur jag ska göra för att bearbeta de känslorna. Jag har blivit rådd till EFT av en del här men EFT verkar inte vara "min grej" men nu har jag ju hittat min grej! Jag ska bearbeta mina tankeproblem med chakrahealing! Jag ska skaffa orangea saker, jag ska måla orangea färger, jag ska nog till och med besöka en typ Sök & Finn-butik och kanske inhandla ngn sten eller CD-skiva med helande egenskaper!

Jag hittade mkt intressant när jag googlade och jag kommer fortsätta googla!

crinalina
2012-09-25 14:19
#4

Visst är det spännande!! Jag har också en mycket stark dragning till orange, speciellt de perioder då jag känner mig "svag" inombords. En av anledningarna till att jag älskade vårt vardagsrum första gången vi klev in här, ja redan när jag såg bilder, var de oranga tavlorna på väggen, och detaljerna på matrumsbordet (vi hyr möblerat). Min chakrafärgstavla har två bakgrundsfärger, blå och orange med största delen orange. Idag när jag skulle klä mig för promenad kände jag att jag ville ha orange på mig, dels för att jag kände en dragning till det men även för att mina skor är vita och oranga, och då insåg jag till min förfäran att jag bara har ett endaste klädesplagg som innehåller orange, och det är en klänning.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-09-25 15:00
#5

Jag har inte ngt plagg alls som har orange i sig! Inga skor heller! Jag har mitt nagellack så jag kan ju bära orange varje dag om jag vill, men jag ska nog införskaffa ngt orange plagg!

crinalina
2012-09-25 15:13
#6

Jag skulle också vilja ha ett orange nagellack, men jag vet ju att det är ingen större idé eftersom jag bara kan ha nagellack några dagar sedan måste jag ta bort det eftersom jag jobbar med mat. Det är en av de saker jag för övrigt visualiserar när jag visualiserar en ny karriär, att jag kan ha fina manikyrerade naglar. Det är ju liksom bortkastade pengar för mig att gå och få manikyr då naglarna blir förstörda när jag har dem i diskvatten flera timmar om dagen, tre dagar i veckan. Skrattande När jag har den nya karriären på gång ska jag måla mina naglar orange, eller jag ska låta någon annan måla dem åt mig!! Yaaayyy!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
2012-09-25 15:59
#7

Jag ar en GRON person. Har alltid tyckt om blatt, men nu ar det GRONT, MEN aven orange, som jag ALDRIG har tyckt om forut.

Tex. mitt favoritrum dar jag sitter just nu, har djup-grona gardiner, och en orange ikea lampa , och min oranga favorit fatolj (Golv-fatolj helt underbar, som man sover och mediterar i jattebra,, ) Ljuset i rummet blir ju oranget, eftersom lampskarmen ar STOR och oragne, de djup-grona gardinerna, gor att det blir varim och skont::,, Jag har aven orange,roda sittkuddar pa golvet  och en gron matta,, ett trevligt rum, som nastan ar bara mitt!!!

Mala naglar kan jag ju heller inte gora, maste vara korta ocksa (karate traning=omalade och korta naglar),,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-09-25 16:16
#8

Ååh grönt har jag märkt en dragning till på sistone! När någon har ett smaragdgrönt plagg på sig känner jag en sådan stark kärlek till det. Jag vill också ha ett smaragdgrönt plagg. Helst en klänning, eller en blus, eller båda. Jennifer Love Hewitt hade en så snygg grön klänning på sig i ett Ghost Whisperer avsnitt jag såg för ett tag sedan och ända sedan dess så tittar jag extra mycket på grönt.

Shia, det rummet låter helt underbart!!!

Vi har ju ett gästrum som det är tänkt att jag även ska ha som kontor, men sängen där inne tar så stor plats och jag gillar inte mitt skrivbord, så jag har skickat ut önskningar om en bäddsoffa istället och så att jag ska få hit min pappas sekretär från Sverige så jag kan använda det. Det är en del av min dröm att skriva, att sitta vid pappas sekretär. Det är vid den jag ser mig själv när jag lägger ifrån mig bunten med papper efter att jag korrekturläst det för sista gången. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-09-25 17:42
#9

Jag föreslog min man att vi skulle måla orange i sovrummet, men trots att jag förklarade fördelarna med det så vägrar han att ha den färgen, får väl tänka att han är nöjd som det är… Cool

Annars är jag LILA, men även orange, även om jag inte klär mig i det har svårt för att ha färg, är en sådan där som klär sig i svart för det mesta. Min man är BLÅ, väldigt blå. Det är roligt det där med färger tycker jag. Både hur man kan se människor som färger och detta hur man kan känna att man behöver en färg. Och det är ju så enkelt att balansera upp sig på detta sättet.

målle
2012-09-26 08:25
#10

Kathja - du kan ju köpa orange sängkläder! Skrattande Min sambo är typ livrädd för färg, det ska helst vara vitt, beige och sådant som lätt kan bli trist i mina ögon. Jag är mycket för de varma, burriga, mustiga färgerna som finns i det orientaliska. Gillar även buddhasaker och elefanter etc så jag är väl "lagd åt det hållet" Skrattande

Upp till toppen
Annons: