Annons:
Etikettklotterplank
Läst 3926 ggr
[Kathja]1
9/17/12, 8:25 PM

Klotterplank 3

Eftersom det är så underbart att ha en tråd där vi får skriva vad som helst så har vi nu fyllt två Klotterplanks-trådar - den förra hittar du här.

Klottra på vänner!Skrattande

Annons:
crinalina
9/17/12, 8:40 PM
#1

Och jag vill vara först så klotter klotter klotter! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/17/12, 8:43 PM
#2

Hehe okej då tar jag mest emot nu då! :D

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/17/12, 8:48 PM
#3

Ja, det gör du rätt i! Sug i dig allt du bara kan. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/17/12, 8:52 PM
#4

Sitter och kollar på frisyrer… Fundera på hårförlängning och sidecuts! Trött på att se mesig ut, vi vara lika fräck på utsidan som jag känner mig på insidan. Får manifestera några tusen och tips på en bra frisör bara. Skrattande

[Evigheten]
9/17/12, 9:42 PM
#5

En som är grym på hårförlängning är en salong i sthlm Swedish hair line, Charlotte gör det där och det ser verkligen naturligt ut! (har jobbat där)

[Kathja]1
9/17/12, 9:44 PM
#6

Tack för tipset, får väl önska mig en tripp till Sthlm oxå.

Annons:
[Evigheten]
9/17/12, 9:50 PM
#7

En liten roadtripp e ju skoj Tungan ute

LoAEmma
9/17/12, 9:53 PM
#8

Jag ska till min kompis på onsdag och tona och göra lite röda slingor i mitt mörkbruna hår! Precis som du säger Kathja, man vill att det ska synas på utsidan också ;)

Sen blir det en klippning framöver för att framhäva slingorna :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/17/12, 9:57 PM
#9

Visst är det så, det var ju hela grejen med min makeover-vecka för ett tag sedan. Att matcha min utsida med min insida. :D

Nu märker jag att jag oftare är i matchning än innan, men jag är inte helt där än. Men just nu tror jag det är insidan som är ur fas mer än utsidan. hahah. Dessa ständiga underbara förändringar som kräver mitt fokus och min uppmärksamhet. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/17/12, 10:00 PM
#10

Pratade med en kund om det idag, egentligen hinner man inte jobba osv, man har fullt upp med att reda ut allt som händer med en, utifrån och in!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
9/17/12, 10:05 PM
#11

Alltså jag måste fråga er här…det kanske var för 6mån till 1 år sedan som jag var helt lost i en kille, ville verkligen ha honom, vi kan kalla han G nästan besatt och då bestämde jag mig för att be att få se den rätte. Gjorde det i flera dagar och satt och mediterade (vet att jag hoppades innerligt att det skulle vara G ) men efter några dagar som jag satt och mediterade dök det tydligt upp en bild av en annan kille, hela ansiktet såg jag tydligt och det var ingen jag kände igen och jag blev väldigt besviken när det inte var han jag ville ha.

Efter det fortsatte jag bara tänka på G ville ha han tills en dag då jag bestämde mig för att släppa han och vara öppen för att kärleken kan finnas överallt. Då började jag prata med en annan kille F säger vi =) och jag kom på nyligen att han liknar exakt den bild jag såg i mitt huvud. Det känns även som att det finns något, han har sagt det med (vi har inte träffats ännu )

Det jag undrade är om nån av er har frågat sådär och sett något och det har sedan stämt?

crinalina
9/17/12, 10:13 PM
#12

Jag har inte frågat sådär, men däremot så talade jag om för min mamma redan i tonåren att mitt livs kärlek heter P och är engelsman. Och det är han. Det var ju inte direkt man trodde när jag flyttade till Spanien… Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
9/17/12, 10:19 PM
#13

hihi du manifesterade verkligen honom då!Skrattande men min upplevelse vet jag inte om man kan kalla en manifestation på det sättet, manifesterade iförsig ett svar hehe och nu börjar jag verkligen tro att han e den rätte! det sjuka är att när jag tittade mig själv (vid två tillfällen) i spegeln i ögonen kändes det som om hans och mina ögon var ett samtidigt, lite skumt men rätt coolt, måste va ett teckenTungan ute

Annons:
[Evigheten]
9/17/12, 10:22 PM
#14

men måste ärligt medge att jag har tvivlat på alla dessa tecken, men nu börjar jag tro på dom igen, vilken insikt efter våran gruppmanifestation, kanske ska tro på tecknen jag faktiskt så tydligt får.

crinalina
9/17/12, 10:23 PM
#15

"I saw the sign, I opened up my eyes and saw the sign" Sjunger lite Ace of Base så här på kvällskvisten Flört

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
9/17/12, 10:30 PM
#16

Vad lustigt! precis när vi pratat om det Tungan ute

crinalina
9/17/12, 10:31 PM
#17

Det var nog för att vi pratade om det som jag började sjunga det Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
9/17/12, 10:39 PM
#18

Nu är jag med! trodde du hörde låten på radion haha

men nu ska verkligen sova på min nya insikt…o tro på den oxå kan ju vara en bra ide =)

målle
9/18/12, 9:58 AM
#19

Jag vill oxå ha ny frisyr! Jag klippte ju av mig rätt mkt hår för typ 2,5 månader senad ungefär och det såg jättebra ut när jag lämnade salongen men nu har jag ju insett att frisyern inte alls blev som jag hade tänkt mig, visst är den fin men jag vill ha kortare! Mer uppklippt, lite mer fräckhet i håret så att säga Skrattande så jag ska se vilka hundralappar som blir över denna månaden så kanske jag klipper av mig ännu mer hår!

crinalina
9/18/12, 10:12 AM
#20

Jag klippte ju också av mig håret, under min makeover-vecka, fast jag tog saxen själv helhet, och blev jättenöjd. Men redan några dagar senare så kändes det för långt så jag klippte det ännu mer, och blev inte helt nöjd, men tänkte att det växer ju ut igen. Och så efter ytterligare en vecka så tog jag till saxen igen och klippte ännu kortare, men bara i bak, och blev såååååå himla nöjd! Växer som ogräs gör det också, så nu känns det som det börjar bli dags snart igen, det har ju gått en och en halv vecka sedan sist! Hjälp, jag har skapat ett missbruk! Haja, ska nog nöja med ny färg istället.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
9/18/12, 10:17 AM
#21

Jag brukar oxå klippa mig själv - gillar inte att gå till frissan, brukar alltid bli annat än jag har tänkt mig, snällare liksom. Men jag får klippa mig i smyg för jag har en man som vill att håret ska vara LÅNGT, mitt är halvlångt och blir aldrig jätte långt. Men jag skulle vilja ha mer frisyr och fräckare så vi får väl se…

crinalina
9/18/12, 10:28 AM
#22

Precis, och när jag först flyttade hit blev jag varnad hur viktigt det var att välja rätt frossa eftersom det är vanligt att skandinaver blir missnöjda då de ofta har en annan typ av hår. Jag vet ju idag många Grisslehamn som anses vara bra men jag känner ändå lite som att om jag ska bli missnöjd så kan jag lika gärna göra det själv. Då kostar det inget och följer jag min inre känsla så blir det bra. Det är ju inte felfritt såklart, men det är jag och det är klippt med känsla och kärlek.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
9/18/12, 4:06 PM
#23

haha, jag brukar aldrig anvanda mig av FB apps, men idag, sa blev jag ju sa inspirerad:) (undra varforFlört)jag skulle tydligen ha passat som byggare…hmm,  i safall byggare (creator) av mitt liv,, da ar det ok.Kyss

Vilka av er andra har tittat pa vad ni skulle passa till for yrken!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
9/18/12, 4:12 PM
#24

Crinalina! Jag tror att du manifesterade ditt OSREGN hit till oss (haha) Nu skvalar det nagot helt otroligt, och askar, och blixtar, det ar riktigt sant har TOTALT OS-REGN!!!! OCH VARMT,,, man jag var ju tvungen att stanga alla fonster,, . Sa risk for torka och brander verkar vi ju inte ha,, vi har ju tyfoner som kommer forbi den ar arstiden.

Och,, lite kul, vi har ju nastan slutat att titta pa tv i var familj, jag slutade, och barnen slutade. Sa vi har ingen aning om vad som hander i varlden (har slutat att lasa tidningar pa natet ocksa , haha) . Sista dagarna har varit lite tyfon aktigt, sa igar, sa satt jag och pratade med mina tva aldsta dottrar om att vi kanske borde ta en kolla pa tv/nyheter , atminstone en gang per dag, sa vi vet om vi bor forbereda oss pa nagon katastrof(haha),,, Men ingen av oss verkar ha tittat pa tv i dag hellerFlört otroligt intressant, eftersom jag har varit en TOTAL tv och nyhets person…..Jag kan liksom inte forma mig att trycka pa den dar knappen till en varld med information som anda inte gynnar mig,,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
9/18/12, 11:06 PM
#25

Ahh imorgon är jag helt ledig!!!!
Ska träna på gymmet, sen till min bästis som ska färga och slinga mitt hår :)
Känner på mig att det kommer att bli en bra dag :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/18/12, 11:10 PM
#26

Jasså är det där vårt regn är??!! För hit har det inte hittat trots att det försökt hela dagen. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Sniff]
9/19/12, 9:56 AM
#27

Tihi gissa vem som fyller år idagOskyldigCool

Jag blev uppvaktad i morse av pappa, hans flickvän, sju hamstrar, en kanin och en katt (som desperat försökte äta upp fikat). Sen ringde mamma, syrran och brorsan och sjöng för migSkrattande Och så träffade jag en vän som det var ett tag sen jag såg, det var mycket trevligt!

Det här är en bra dag! Skrattande

Annons:
SHIAWASE
9/19/12, 9:58 AM
#28

haha!! Nu maste jag ivag ,,och instruera, men lite kul. I gar hade jag ju min explosion,, och nar jag exploderar sa ar det ordentligt:)

Och nu , idag, hinner jag inte hamta minsta pa dagis, da brukar min aldsta hamta, men hon brukara alltid saga, VAAAAA ,, varfor ska jag gaaaaa!!!!!

Min man dok upp en stund, sa jag sa att A hamtar pa dagis.

Da sager han (som heller aldrig vill hamta) om inte hon hinner hem sa hamtar jag.

Nummer tva kommer hem, hon FAR inte hamta sjalv (bara hogstadie-alder) men hon sager ocksa om inte A hinner hem, sa gar jag och hamtar med pappa!!

HAHA!!! Helt plotsligt sa ar alla jatte- tillmotesgaende.

I gar var de val radda att jag inte skulle komma hem igenFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/19/12, 10:10 AM
#29

Sniff - GRATTIS på din dag! Hoppas att den blir uuuuuunderbar. Skrattande

crinalina
9/19/12, 10:40 AM
#30

Grattis Sniff!! Hoppas du får en lika underbar och fantastisk fortsättning på födelsedagen som den började! Skrattande

Shia, visst är det väl härligt när även de runt omkring en faller på plats, så att säga haha, när man exploderat. BE AFRAID! BE VERY AFRAID!! hahahahaha Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Sniff]
9/19/12, 11:07 AM
#31

Tack så mycket! Kyss Idag är en superbra dag! Skrattande

LoAEmma
9/19/12, 12:18 PM
#32

Grattis Sniff!!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Sniff]
9/19/12, 12:22 PM
#33

Tack!! Skrattande

målle
9/19/12, 2:38 PM
#34

Grattis på födelsedagen Sniff! Skrattande

Annons:
SHIAWASE
9/19/12, 3:13 PM
#35

JAAA Grattis Sniff!!!!Happy BirthdayHula

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MathildaF
9/19/12, 4:46 PM
#36

Behöver hjälp med hur ja ska tänka! Handlar såklart om en kille:P hehe I alla fall så har jag skrivit förrut om min drömkille som jag också har ett förflutet med och om alla tecken på att manifestationen är här men inte i fysisk form. Men så har jag en kompis som har en liten flirt med en kusin till killen jag vill ha. Jag känner även den här killkusinen lite sen innan men vi träffar inte på varandra så ofta längre. För att komma till "problemet" så berättade min kompis idag att hon och den där killen (kusinen) hade messat några dagar nu och han hade väl frågat lite diskret om jag höll på med nån kille eller så( antar att han frågade åt sin kusin som jag har ett förflutet med) då hade lin kompis svarat att nej hon håller inte på med några killar för hon har en kille men det är inte officiellt än. Vilket självklart var en lögn..träffar ju inte ens någon. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till att hon ljög och att hak nu säkert säger till sin kusin att jag har kille. Vet inte om jag ska tycka det är bra eller dåligt. Hur ska ja tänka? En del av mig tänker att det var bra så att han kanske blir lite "svartsjuk" medan en annan del tänker att de kanske förstörde:/ eller få det den effekt jag tror att lögnen fick. Asså kan de vara upp till mig och mina tankar? Känner mig förvirrad.

MathildaF
9/19/12, 4:59 PM
#37

Grattis sniff:)

crinalina
9/19/12, 5:26 PM
#38

MathildaF, sluta fundera och håll ditt fokus på ditt inre. Vi har alla vår fria bölja och det enda man kan göra är att vara sig själv, veta VAD man vill ha och njuta av sitt liv. Bör man får ett tecken så kan man agera på det. Säg däremot till din kompis att även om du förstår att hon ljög för att hon vill ditt bästa, så är det inte något du vill att hon ska göra. Be henne också tala om för hennes "kille" att hon missuppfattat och att du är singel.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
9/19/12, 5:49 PM
#39

Okej:) tack för ditt svar! Ska försöka hålla min braiga känsla kvar och fokusera på annat. Skrev ett sms till henne nu att hon ska säga till killen att det var ett skämt. Så förhoppningsvis löser de sig.

[Sniff]
9/19/12, 7:22 PM
#40

Tusen tack, vad snälla ni är allihopa Skrattande

Otroulig
9/19/12, 7:24 PM
#41

Grattis Sniff!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Evigheten]
9/19/12, 8:47 PM
#42

Jasså du fylller år idag då får jag ge dig ett stort GRATTIS på födelsedagen hipp hipp hurra!

[Sniff]
9/19/12, 9:14 PM
#43

Tack snällisarKyssSkrattande

[Evigheten]
9/19/12, 9:59 PM
#44

Appropå nåt helt annat…började ju dricka citronvatten i syfte att rena kroppen, gjort det i en vecka kanske men nu har det ploppat upp massor av finnar i ansiktet (brukar aldrig ha det annars) kan det vara för att det kommer ut skit ur huden efter rening av kropp kanskeObestämd

crinalina
9/19/12, 10:07 PM
#45

Det kan det absolut vara, Evigheten.Vissa "saker" kommer ut genom huden och då kan det ploppa upp finnar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/19/12, 10:47 PM
#46

Gillar sidor med Önskelistor! Nu har jag "shoppat" nya byxor, skor, stövlar, väska, klänning och en tröja. Me like!

[Evigheten]
9/20/12, 6:55 AM
#47

Då måste det vara det. Men man känner sig som en tonåring igen haha får nog införskaffa nån riktig bra rengöring för huden nu och fortsätta med reningen så allt skit försvinner snart

SHIAWASE
9/20/12, 7:26 AM
#48

Rengoring for kropp och sjal!! Det ar nog vad du just nu haller pa med,, da kommer det ut en massa saker pa ytanGlad

Vilket betyder att du ar PRECIS pa ratt SPAR!!!

Vart tog din fina bild vagen forresten?

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Evigheten]
9/20/12, 8:02 AM
#49

Ja det är nog så! bra att jag blev medveten om dessa känslor, är väl just det som gör jag e på rätt spår då, det känns ju riktigt bra så det är ju något bra med det helaGlad

Nu e bilden tillbaks! Har en tendens att radera alla bilder och info på alla sidor när jag känt att jag inte duger, drar mig undan liksom. Har ju jobbat lite med dom här känslorna förut men trodde dom var borta helt, men nu vet jag att jag behöver fortsätta. affirmera affirmera affirmera! tills det riktigt blir sant denna gång!Glad

SHIAWASE
9/20/12, 8:53 AM
#50

Och andas! Och slappna av !Och njut! Och tyck om dig sjalv, omfamna dig sjalv, acceptera dig sjalv bade nar du ar uppe och nere!!! Du ar fantastisk,,, KANN det,,,, Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
9/20/12, 11:20 AM
#51

Tack för alla goda råd ♥ Kyss

Stod faktiskt och tittade mig i spegeln imorse och affirmerade en massa bra saker och kom faktiskst på att det finns faktiskt bara EN jag, så jag ÄR unik. Även om det finns andra som tagit modellbilder o ser så perfekta ut eller verkar ha en så bra personlighet, faktiskt har ju jag det med, både på ut och insidan. Det finns nåt speciellt med just mig, och ingen annan kan vara mig. Så en kille kan faktiskt välja just mig för det finns bara en jag.Eller en vän kan vilja umgås med mig för att jag är precis den JAG är, och ingen annan kan vara precis som jag, så jag är speciell (och alla andra med för den delen)

Känns mkt bättre redan! men jag får repetera det här varje dag för mig själv nu så det blir en sanning som inte går att rubba!

målle
9/20/12, 2:07 PM
#52

Kan man be Universum om hjälp med att komma i kontakt med min pappa? Kan Universum vara "mediet" eller behövs en person som kanal?

[Kathja]1
9/20/12, 6:22 PM
#53

målle - klart att du kan det! Bara du är öppen för de signaler och budskap som du får så ska du se att du kommer att få kontakt. Det är inte alla som "hör någon prata" eller som "ser syner", ofta kan det vara en sång som kanske påminner om personen, eller en doft, eller att någon annan börjar prata om personen ifråga, eller… Ja vägarna är oändliga!

Men be och lyssna så ska du få se, alla kan. Skrattande

[Kathja]1
9/20/12, 6:32 PM
#54

Vilken otrolig besöksstatistik vi har idag!!! Är runt 3300 stycken här och tassar, heja er alla!Skrattande

LoAEmma
9/20/12, 11:58 PM
#55

Ikväll var det lugnt här!!
Själv ska jag snart upp och jobba men sitter och väntar på en grej som ska hända kl 00.01 haha…

Sen ska jag sova sova!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
9/21/12, 7:11 AM
#56

Spännande Emma! Både ny flört och något som händer mitt i natten - hänger de ihop?  Flört #nyfiken i en strut#

SHIAWASE
9/21/12, 8:12 AM
#57

Emma! Sager som Kathja! Vad hander hos dig pa natten egentligenKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MathildaF
9/21/12, 8:56 AM
#58

Tror de var IPhone 5 som höll Emma uppe inatt? Den släpptes nämligen i Sverige 00.01:) haha.

[Sniff]
9/21/12, 9:25 AM
#59

Vad är det för dag idag? Skrattande

http://isitfriday.biz/

SHIAWASE
9/21/12, 9:35 AM
#60

OK!!!haha,, det var inget mer spannade an sa daFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sniff]
9/21/12, 10:01 AM
#61

Det här är en bra dag! Skrattande

[Kathja]1
9/21/12, 2:15 PM
#62

En telefon var ju inget spännande! Hoppas att det var något annat… Flört

Annons:
LoAEmma
9/21/12, 3:52 PM
#63

Hahaha vad ni är söta! Jo, det var nya iPhone ja…beställde den imorse!
Och nä, ingen ny flört…Skäms

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MathildaF
9/21/12, 4:47 PM
#64

En iPhone kan ju också göra än lycklig:) haha

crinalina
9/21/12, 8:11 PM
#65

Jag är hungrig!! Och trött, och har ont i fötterna. Men jag är glad och mår bra. Vi har haft ett par riktigt bra dagar på jobbet, med mycket gäster och det är såååååå roligt att jobba när det händer saker hela tiden och man har att göra hela tiden. Jag jobbar som bäst under tempo dessutom. Stortrivs då. Så det är därför jag är hungrig, hade inte tid att äta knappt. Fick i mig några bitar kyckling vid fyratiden när vi stängt.

Fötterna hade jag ont i redan igår och det blev kanske inte bättre av att jag efter jobbet åkte till stora shoppingcentret i stan och gick runt där, och säkert blev det inte bättre att jag hittade och köpte ett par nya skor med typ 10 cm hög klack som är såååååååå snygga och precis min stil och fortsatte gå runt där med dem på istället.

Sedan kom sambon också och så åt vi på Kentucky Fried Chicken, och gick på bio och såg den ny Total Recall-filmen med den fantastiskt ögonvänlige Colin Farell. Mumma! Filmen var oväntat bra också och höll mitt intresse hela tiden, fast jag inte är vare sig Sci-Fi eller Action fan av större mått.

Snart ska jag fixa lite bacon och ägg så jag blir mätt. Sedan ska jag lägga mig i sängen och titta på det senaste Glee-avsnittet. Woohoo! Och sedan blir det tidig sömn så jag blir utvilad till imorgon och förhoppningsvis ännu en dag med mycket action på jobbet.

Jag ser fram emot söndag då jag ska omorganisera i vårat kök så det blir mer lättjobbat och mer plats för saker. Sen i veckan ska jag göra en utrensing av min garderob. När jag skulle hitta något att ta med för att ta på mig efter jobbet, inför bion, så gick jag igenom en massa av mina plagg men inget av dem kändes som jag. Inget av dem kändes rätt. Massor med kläder, men inget som var bra. Och så ska jag ju blogga såklart!

Så jag är hungrig, trött, öm i fötterna, förväntansfull, glad och otroligt lycklig!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
9/23/12, 12:10 AM
#66

Har funderat på en sak! Kan de bli så att man försöker FÖR mycket med attraktionslagen? Jag försöker att på kvällarna tänka på dagen och var som varit bra eller fantisera om nåt bra innan jag somnar. Sen när jag vaknar så försöker jag tänka att vad jag än gör, vem jag än pratar med under dagen så ska de vara positiva saker. Så försöker jag dela upp dagen i segment men har fortfarande lite svårt för att stanna upp mellan varje segment. Sen är jag en riktig dagdrömmar som fantiserar mycket under dagarna. Och nu ikväll så läste jag i någon tråd att Kathja gav tips om att sitta med ett levande ljus och skön musik och koppla upp sig till sitt högre jag, vilket jag gjorde. Så nu undrar jag bara om man gör alla dessa "övningar" eller vad msn ska kalla de, om de kal bli för mycket? Som att man försöker för mycket?

crinalina
9/23/12, 12:46 AM
#67

Det handlar om att göra alla dem sakerna till något naturligt i sitt dagliga liv, utan att man medvetet behöver tänka så mycket på vad man gör och varför. Det är en inlärning gsperiod du har nu, låter det som. Att gå igenom dagen på kvällen och tänka igenom dagen på morgonen är sådana sakertex. Ett jättebra tips är att när du gör de sakerna komma ihåg att tacka för dem. Tacksamhet är en viktig nyckel, och inbakat i de vardagliga tankarna kommer det att göra stor skillnad. Dessa perioder kommer och går. Vi utvecklas i faser. Det går upp, sen lite ner, sen högre upp, sen mindre ner osv. Känns det som för mycket ta en liten paus från det medvetna några dagar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
9/23/12, 12:51 AM
#68

Helt naturligt känns de nog inte än eftersom jag måste tänka till för att komma ihåg att göra vissa saker. Men blir kanske en naturlig grej efter ett tag som du säger. Tack för tipset om tacksamhet ska tänka på framöver:))

målle
9/23/12, 12:56 PM
#69

Jag har oxå varit där du funderar över MathildaF, att jag kände att jag nog försökte för mkt och då kändes det inte äkta för mig. Jag låtsades typ och försökte nästan lura mig själv att det var äkta. Jag tänker inte alls i de banorna längre utan jag tror jag mer och mer börjar ta vara på mitt NU och jag kan nog ärligt inte berätta om HUR jag gjort eller HUR jag tagit mig dit jag är idag.

Men precis som crinalina skriver är det en inlärningsperiod och jag hade många frågetecken kring mkt och många saker under den perioden då jag tyckte mig försöka alldeles för mkt! Nu åker jag bara med i strömmen typ Skrattande

Så don't worry, just nu kanske du försöker mkt men efter hand som du lär dig så kommer det så småningom tyna ut! Glad

Annons:
SHIAWASE
9/23/12, 1:10 PM
#70

Mathilda F,, Precis!! Som crinalina och malle sager,, Det tar ett tag. ORD LAR INTE Vi lar oss av vara erfarenheter. Forsoker man for MYCKET, for INTENSIVT, sa ar det latt att man skickar ut en vibration av AVSAKNAD istallet..:)

Men det ar helt ok, for efter ett tag marker man hur det hanger ihop. Man marker att nar man har forsokt det for mycket sa har man dragit till sig sadant som man INTE vill ha!

MEN nar man slappnade av och inte brydde sig sa mycket sa drog man till sig det man VILLE ha.

Man KAN vara aktiv och intensiv i sitt skapande om an lyckas att halla sin vibration pa en "ren" vibration, som ar fri fran motstand… MEN det kan ofta vara svarare, sa darfor att slappna av, inte forsoka for hart, forsoka vara uppmarksam pa det valdigt , valdigt sma manifestationer, bra saker som hander hela tiden!!! Att uppmarksamma dessa och uppskatta dessa!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MathildaF
9/23/12, 2:03 PM
#71

Målle: skönt att höra att du också varit där och lyckats ta dig vidare. Det gör att de känns att de finns hopp för mig också:) Det ger sig väl me tiden antar ja:D

SHIAWASE
9/23/12, 2:15 PM
#72

Sitter har i min ORANGA favorit fatolj, med en ORANGE taklampa,, med ORANGE fargat ljus, och njuter och mar bra….

Laste ju Kathjas Chakra trad,, om vad orange betyder, sa man far val hoppas att mannen kommer hem snartFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/23/12, 2:26 PM
#73

Flört

målle
9/23/12, 2:27 PM
#74

FlörtFlörtFlört

målle
9/23/12, 2:34 PM
#75

Hmm det har slutat regna här tror jag! Avvaktar lite till! Skrattande

MathildaF
9/23/12, 2:37 PM
#76

Tack för dina tips Shiawase;) Försöker ta till mig så mycket som möjligt av allas råd:)

Annons:
målle
9/24/12, 2:01 PM
#77

Oprah Winfrey Show is back!! YES! Jag har på ngt vis önskat mej det efter att jag sett ett par avsnitt av hennes "backstage"program, de allra sista innan hon lade av med sin show och nu går det gamla Oprah Winfrey Show-avsnitt på tv3! Och detta avsnittet som jag råkade halka in på är direkt till mej! Tack!!

Det är olika gifta par som fått beskriva sitt äktenskap med 5 ord, då de fortfarande älskar varann och vill leva ihop men deras äktenskap har blivit med tjafs, slentrian, enformigt etc etc och gästen  är Gary Zukav (författare till "Själens sits" eller "Själens boning") och behöver jag tala om att han och Oprah ständigt har LoA i samtalen till paren? Jag hamnar ju som ni redan vet i "tillstånd" då jag är bombsäker på att min sambo inte älskar mej längre och vill lämna mig och det Gary pratar om är verkligen ngt jag ska ta tillvara på, egentligen saker jag redan vet men jag behöver en extra spark i baken och det kund einte bli bättre spark än detta program! Skrattande Gary pratar med paren om att bli medveten om sina tankar och sin rädsla, att de ska vårda och se om sin andliga relation, känslomässig medvetenhet och Oprah berättar att efter hon läst hans bok "Själens sits"/"Själens boning" blev hon medveten om att hennes avsikter förändrar hennes verklighet! WOW, Oprah är SÅ LoA!!! Hoppas det kommer nytt avsnitt imgn, nu är dte tyvärr slut och jag missade början och en del i mitten då läkaren ringde Rynkar på näsan

Men åh vad häftigt när man får så extremt tydliga tecken!

www.oprah.com/relationships/Spiritual-Partnership-Guidelines

målle
9/24/12, 2:21 PM
#78

Kanoners! Hittade en länk jag postade här först men jag tycker länken ska ha en egen tråd! Kommer strax!

crinalina
9/24/12, 2:32 PM
#79

Min son kom ju tyvärr inte in på den högskoleutbildning som han sökt och stod som reserv på. Detta gör att han just nu bor hos sina (styv)farföräldrar sedan ca en månad tillbaka medan han försöker komma på hur han ska komma på fötter med att få en inkomst och ett eget boende.

Idag kontaktade han mig och frågade om möjligheten till att få jobb och bostad här nere. Boende kan ju jag naturligtvis bistå med till en början men han måste ju söka jobb själv.

Hur som helst, detta kommer sig av att jag har saknat honom så otroligt mycket under de senaste veckorna. Förmodligen för att det är jobbigt som mamma att vara så långt borta när jag vet att jag är den person han litar mest på i hela världen.

Så nu vet jag inte hur jag ska känna mig. Jag känner mig ju superglad för chansen att få träffa honom ofta, men samtidigt så känner jag mig ledsen eftersom jag vet att han egentligen inte vill flytta hit.

Men det är svårt att hitta ett jobb i Sverige idag om man är 23 år och inte har någon arbetslivserfarenhet, inget körkort och ingen praktisk utbildning att visa upp. Han har ju pluggat musik både på gymnasiet och på folkhögskola, med ett år emellan då han pluggade upp betyg på KomVux för behörigheten.

Men, om det är så att han får jobb här nere (finns telemarketingföretag härnere som jobbar mot Sverige tex) så omfamnar jag möjligheten att få ha min son nära mig igen. Tanken på det fyller mina ögon med tårar. Men vare sig ett jobb som det, eller att bo i Spanien är vad HAN vill. Men jag kan ju inte önska att han inte kommer hit.

Suck! Hahah, vilket problem. Jag kan ju lugnt säga att jag inte förstår hur min mamma överlevde med mig som dotter. På den tiden fanns det ju inga mobiler eller internet, och jag flyttade runt i olika städer och hörde ibland inte av mig på ett par månader. Hua! Haha

Men hjälp mig, jag vet inte vad jag ska tänka och känna inför det här. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
9/24/12, 2:56 PM
#80

Vad han gör och vill göra och inte vill göra är ju hans verklighet, inte din Skrattande Så att han har kontaktat dej ser ju jag som att han VILL göra det, han VILL komma ner nu till er och se vad som kan finnas för honom där. Jag tror väl inte att han skulle kontaktat dej om han inte ville. Han ser sig om efter olika möjligheter bara och antingen kommer han ner eller så gör han det inte, everything happens for a reason. Så jag tycker att du ska fortsätta känna det DU tycker och känner inför detta och försöka att inte tänka och känna för honom. Den biten fixar han ju själv Flört Så kommer han ner, njut av att få vara med din son och var bara glad över det, resten fixar han själv! Skrattande

crinalina
9/24/12, 3:30 PM
#81

Ja du har ju naturligtvis rätt i att jag ska fokusera på mig och vad jag vill och känner. Problemet är att jag VET att han inte vill flytta hit, och om inte min son är lycklig så är en del av mig inte heller lycklig. Att han nu kontaktar mig för det är inte för att han helt plötsligt har ändrat sin inställning till att bo här utan det handlar om att han bara får bo kvar hos sina farföräldrar i en och en halv månad till. Därefter står han utan både bostad, sysselsättning och inkomst. Han vet ju att hos mig så är han trygg och säker. Jag är den han finner sin trygghet hos.

Men hans verklighet ser ju ut just som så, att han är i ett läge då han inte har så många alternativ till vad han vill göra utan måste göra det som krävs.

Jag vet att mitt fokus ska ligga på mig och vad jag vill och vad jag känner. Jag vill att han ska vara lycklig och göra det han vill göra. Jag vill att han ska ha en trygghet i Sverige, och inte att han ska behöva lämna det land som är hemma för honom för att han inte har något val.

Men å andra sidan så var att lämna Sverige det bästa som hänt mig och kanske så blir det det bästa som hänt honom också. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
9/24/12, 3:33 PM
#82

Ok, då får ni båda försöka få till det så bra som möjligt! Och ja tänk om han kommer tycka samma som du, att flytta utomlands var det bästa han gjort! Det vet man ju inte ännu Skrattande "LoA:ar" din son oxå?

crinalina
9/24/12, 3:43 PM
#83

Nja, inte medvetet. Han är alldeles för påverkad av den negativa mentaliteten i staden han växte upp, där han nu är tillbaka för tillfället, och av sin styvpappas och hans familjs negativa åsikter, bruksare är ju kända för det. Allt är svårt i livet. Man måste jobba hårt och leva snålt osv.

Min sons naturliga tankesätt är betydligt mer LoAlikt, men precis som jag i min ungdom så har han svårt att hålla fast i sig själv och låter andras energier sluka hans egna.

Han fick The Secret av mig förra sommaren när han varit här i några veckor och skulle åka hem. Han har dock inte läst den ännu.

Men han är inne på meditation och karma och sådana saker, så han är på rätt spår.

Nu när jag tänker på det så kan det nog vara riktigt bra för honom att komma bort från Sverige och den svenska mentaliteten för att kunna ladda ny positiv energi och fokus till det han vill göra. Han vill ju till Japan och göra tv-spelsmusik i framtiden. De senaste åren har han dock fått kämpa så mycket så det skulle nog göra honom gott att bara släppa det ett tag och komma hit och låta mamma få pyssla om honom lite.

Tack målle! Nu känner jag att jag kan fortsätta med mina egna känslor utan att känna att det krockar med hans lycka! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
9/24/12, 4:00 PM
#84

Och nu efter jag kom i rätt känsla för det så skrev jag det till honom och då skrev han att han känner samma sak. Att skulle vara kul och skönt att få umgås mer, och att det kan vara nyttigt för honom! Skrattande Så nu ska jag verkligen känna glädjen av att få ha min son på nära avstånd igen!! :D Woohooo!!!! Och där kommer tårarna. Kyss

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
9/24/12, 4:08 PM
#85

Tänk så bra det kan bli:D

målle
9/24/12, 6:16 PM
#86

crinalina - jag visste väl det!! Skrattande Han VILL visst komma ner till mamma! ♥ Jag tror oxå det skulle vara bra för honom då att komma bort lite, träffa dig, sin kära mor, få lite perspektiv på saker kanske. Han kanske kan lära känna SHIAWASE haha hon har säkert ngn kontakt där i Japan! Skrattande

Härligt att du kom rätt i känslan och verkligen kan glädjas att din son kommer och inte känna dig bekymrad!

Kraaaam!

LoAEmma
9/24/12, 6:18 PM
#87

Kommer bli toppen det där Crinalina!!!♥

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/24/12, 6:19 PM
#88

Jaaa! Nu ska jag tänka på hur jag ringer till honom och frågar om han vill gå och ta en fika innan han ska till jobbet. Och hur han säger nej för att han redan har gjort planer med kompisar! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
9/24/12, 6:27 PM
#89

Just ja, stället han tänker söka jobb på är ett telemarketing företag som jag jobbat på tidigare. Min son känner även tre stycken tjejer från hans hemstad som jobbat där, en kom dit via mig. Hur som helst så söker de personal just nu, och man behöver ingen erfarenhet sedan innan. Så ikväll blir det att skicka en massa jobbenergi till min son också. Är det meningen att han ska hit så får han jobb där. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
9/24/12, 6:27 PM
#90

haha toppen crinalina! ♥

Annons:
Otroulig
9/24/12, 7:42 PM
#91

Crinalina, Han kanske bara behöver tanka lite LOA tänk hos dig:) det kommer säkert att bli jättebra!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
9/24/12, 8:14 PM
#92

Apropå orange, försökte lägga in en bild på min vägg färg i vardagsrummet / matrummet där jag tillbringar den mesta av min vakna tid (funkade inte) men …rätt gissat, knall orange! Så han kommer att få det jobbigt, mannen när han kommer, med den här uppladdningen och efter mitt singelliv i 4 år;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Evigheten]
9/24/12, 8:23 PM
#93

Själv har jag varit singel några år med, ca 3 år nu Glad

SHIAWASE
9/25/12, 12:36 AM
#94

Crinalina!! Harligt att lasa om dig och din son!! Jag tror ocksa att det ar bra for honom att komma bort fran Sverige.

Att komma bort fran sin invanda miljo kan vara det basta nar man kanner sig lite som att, vad ska man gora nu da??

Nar jag var yngre, sa alldeles efter gymnasiet, sa hade jag ju bestamt att aka till Frankrike och lasa ett ar,, allt var ordnat , bostad , Sorbonne-kurs etc. Kvallen innan kom en flod av tarar och jag VISSTE att jag INTE skulle aka. MEN naturligtvis sa vara ja ju tvungen(trodde jag) akte, men visste att DETTA var inget for mig. Akte tillbaka till Sverige efter tva vecka, trorts diverse synpunkter fran omgivningen. Jobbade uppe i Are en sasong , pa sommaren tagluffade jag i tva manader, bodde pa en strand i Grekland i tre veckor. DA helt plotsligt sa KOM DET , INSIKTEN, att jag skulle lasa Japanska, och sedan kom insikten att aka till Japan. (Jag har nog berattat detta i nagon annan trad).

Sa tt komma bort gor att man skiftar fokus utan att behova anstranga sig, och da dyker det upp inspiration och tillfallen!!! Hojta till nar Japan blir aktuellt!!

Otroulig! Harligt,,, din kommande man skulle bara veta vad som vantar honom(haha)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
9/25/12, 6:33 AM
#95

Jisses vad trött jag är! Det finns morgnar då man skulle ge vad som helst för att få sova en stund till. Det här är definitivt en sån!!!

Men lite te, en stund vid datorn så är jag på banan igen.

Och jag älskar känslan av att jag ALDRIG känner "jag vill inte jobba idag".  Inte nu längre. Inte sen jag "av en slump och diverse välklaffande omständigheter…Cool) råkade hamna där jag är nu. Jag inser att det är ganska ovanligt. Att varje dag känna glädje över att få gå till jobbet för att det är så himla roligt.

[Kathja]1
9/25/12, 7:27 AM
#96

Nu har jag de senaste morgnarna då jag vaknat på jobbet varit helt säker på att jag var HEMMA! Vill ha det till att det är ett teckan på att jag snart kan sluta här och lägga 100% på att utgå hemifrån och där göra vad jag vill, fullfölja min livsuppgift. Jag har ju fått en riktining av min sköldpadda Stig (se GRUPPmanifesteringen denna veckan)

målle
9/25/12, 8:37 AM
#97

Håbe - den där glädjen du känner inför ditt jobb är jag på jakt efter! Jag hoppas innerligt få uppleva den känslan varje morgon när jag snart kommer få ett fantastiskt roligt och givande jobb!

Annons:
målle
9/25/12, 8:55 AM
#98

Kl 13:05 på tv3 är det Oprah Winfrey Show! Hoppas det är ngt lika spännande och givande som igår! Skrattande

[Evigheten]
9/25/12, 10:09 AM
#99

Plugg plugg plugg plugg plugg plugg plugg

Sa JAG att det e mkt plugg just nuFörvånad nää det kan jag väl inte ha gjort! det som är sååå lite av sånt den här veckan Flört

målle
9/25/12, 10:13 AM
#100

regn regn regn regn är det SÅÅÅÅ lite av här! FlörtSkrattande

målle
9/25/12, 10:28 AM
#101

Nej hörrni nu skiner snart solen så nu blir det en försenad morgonpromenad! Skrattande

Vi hörs senare! Puss och kram! Kyss

crinalina
9/25/12, 10:30 AM
#102

Jag vill också plugga!! :-) Jag älskar att studera, men det var många år sedan jag gjorde det ordentligt. Göm… jag är ju faktiskt inskriven på en skribentkurs. Kanske är dags att ta tag i den igen. Och om några veckor tänkte jag börja en kurs i spanska som kommun håller i. Yaay! Jag ska plugga!! :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
9/25/12, 10:56 AM
#103

Det är väääldigt lite av gråa regnmoln här med…inget alls faktiskt ser ju baaara den blåa himmelen och den härliga solen skiiiner så härligt så Flört hihi

Jasså Crinalina ska du bli en liten plugghäst du med=) Då blir det en massa plugg pluggipluggis för dig med! Då kan vi bilda klubbSkrattande

crinalina
9/25/12, 11:39 AM
#104

Ja, jag känner ju att jag måste ha något att fokusera på de dagar jag inte jobbar. Spanska är ju bra att kunna när jag bor i Spanien, och jag har försökt men jag har tyckt att det har varit svårt, och så vill de flesta av spanjorerna här öva sin engelska så snart de får chansen. Jag har pluggat på egen hand, gått kurs, tagit privatlektioner, och teoretiskt kan jag mer än jag tror att jag kan, men i praktiken förstår jag inte mycket alls när de pratar.

Nu har jag ändrat mitt tänk! Spanska är INTE lätt!! hehe Det är INTE lätt att få öva sin spanska på ett bra sätt med spanjorer. hihi osv

Och den 15e oktober startar kommunen en nybörjarkurs i spanska för invandrare för en billig penning, på måndagar och onsdagar, och jag är ju ledig månd-onsd varje vecka.

Skribentkursen började jag på förra året vid den här tiden, gjorde första övningen med bra resultat, det är en onlinekurs som man har fyra år på sig att slutföra, men fastnade direkt på den andra uppgiften. Kursen består av att lära sig att skriva nära på allt utom manus, och just den andra övningen handlar om att skriva artiklar. Just när det var dags för mig att göra den uppgiften så skrev jag ju redan artiklar för ett magasin så det kändes lite knasigt redan där. Att jag dessutom måste studera ett magasin som jag regelbundet läser och analysera vissa saker med det gjorde att det tog stopp. Jag läser inga magasin längre. Dels är det svårt att få tag på magasin som intresserar mig och dels är de ju allt anat än billiga att köpa här, om man inte ska köpa på spanska och det funkar ju inte. Kursen är på engelska så magasinet bör vara på engelska. Så jag slutade betala för kursen, men jag kan fortfarande fortsätta den. Nu funderar jag på att kontakta dem och säga att jag vill hoppa direkt till att skriva fiktion och ta resten sedan. det ska man kunna göra nämligen.

Så planen är att om några veckor ska jag ha ett studieschema för både skribentkursen och spanskakursen uppgjort.

Nu sitter jag med en kopp kaffe i gå-ut-och-gå-kläder och väntar på att min telefon ska bli färdigladdad. Jag ska gå en promenad på stranden. Det har jag inte gjort på flera månader nu. Blir nog en liten paus med en liten meditationsstund på stranden också om jag känner för det. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
målle
9/25/12, 11:59 AM
#105

Jag är nyss hemkommen från en helt underbart skön promenad på 4,8 km! 14 grader varmt, solsken lite här och där, lagom vindstyrka och den härligt friska höstdoften i luften! Så skönt! Jag älskar verkligen mina morgonpromenader och det är ngt speciellt med att just promenera på morgonen, luften är alldeles frisk och klar och man piggnar till i varje cell i kroppen. Hyn i ansiktet blir fräscht krispig och lite rosa på kinderna! Jag tycker jag får bättre hy av mina promenader Skrattande

Nu har jag avnjutit en smarrig keso-brunch och ska sitta lite med datorn och tv'n tills Oprah börjar och när Oprah är slut ska jag ut och grundmåla klart garageportarna! Hoppas solen håller sig framme resten av dagen!

LoAEmma
9/25/12, 12:12 PM
#106

Jag har haft en hääärligt morgon! Ska snart ner på stan för en lunchdejt, pirr i magen :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
9/25/12, 1:16 PM
#107

Nej, Oprah hade inget att säga mig idag (tror jag.. Obestämd) så jag går ut och målar klart, så slipper jag ha det ligga och tjata i bakhuvet!

Sen ska jag måla mina naglar, orange! Har ett as-snyggt orange nagellack! Skrattande

[Evigheten]
9/25/12, 1:25 PM
#108

Måla naglarna hade ju varit nåt!

men här är det fokus på plugg och kikar in när jag tar små pauser Glad

crinalina
9/25/12, 2:39 PM
#109

Jag har varit ut på en ca 6 km lång promenad, och jogg, varav ca hälften var längs med stranden. Jag tog en paus halvvägs och gick ner och satte mig en bit från strandkanten och bara njöt av solen, värmen, det glittrande mörkblå havet som i horisonten mötte den ljusblå himlen. På sidorna ser man bara strand och bebyggelse så långt ögat kan nå, och bakom husen växer sig bergen höga. Det är så otroligt vackert när man stannar upp och tittar.  Jag blundade och kände hur solen värmde min hud, jag kände saltdoften i luften och hörde vågorna slå i jämn takt mot stranden. Och jag njöööt. Jag kände ett sådant lugn och en sådan fantastisk harmoni. Sedan gick jag hemåt och var in och handlade mat på vägen hem.

Det roliga var att jag joggade och gick om vartannat, det har jag aldrig gjort tidigare. Men jag har känt ett sug efter att springa under en tid nu så jag tänkte att om suget kommer så gör jag det.

När jag bodde i Sverige kunde jag knappt ens gå promenader pga mina knän, men här har jag inga problem med det. Och det verkar som att det går bra att jogga också. Woohoo!!

Nu har jag precis avnjutit lite bacon och äggröra och ska börja researcha seriemördare för mitt skrivande.

Aaaaaah

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
9/25/12, 2:59 PM
#110

Var precis ute på en skön promenad. Första gången på länge jag inte kände att ja var tvungen att ta mig ut, utan idag var jag verkligen sugen på de:) Försökte inte ens me badhuset idag. Haha. Det får vänta ett tag till:P

MathildaF
9/25/12, 3:01 PM
#111

Crinalina vad härligt det låter att kunna ta promenader längs stranden och sitta och lyssna på vågorna:D

Annons:
[Evigheten]
9/25/12, 3:02 PM
#112

ÅÅh vad underbart det där lät!! Jag tror vi tar och packar ihop här och drar till Spanien och få njuta av det där vi med Tungan ute

Fast det kan vi göra på Loa-retreaten med, lär nog finnns underbart vackra stränder där med ♥

crinalina
9/25/12, 3:16 PM
#113

Jag tror att stränderna på Hawaii är betydligt vackrare än vår strand här. Även fast vi har den längsta stranden i Europa (fastlandet), den är väl närmare en mil lång eller nåt sånt.

Och det är helt underbart, varför tror ni jannars ag manifesterade den?? Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
9/25/12, 3:46 PM
#114

Kom på en lite rolig sak idag:) Min pappa heter Ola och kastar man om bokstäverna så blir de ju Loa

SHIAWASE
9/25/12, 3:52 PM
#115

Crinalina, underbart!!! Spanien ar ju underbart!!!(i min ungdom var jag mest i Grekland dock,,,Flört) Tank vilket harligt stalle du har valt att bo pa,, inte bara besoka utan BO PA!!! Underbart!!

OCh det ar ju du vard!!!!Love Song

Mathilda F, kul med din pappa! du var val kalla honom Loa hadanefter:)Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
9/25/12, 4:07 PM
#116

hahaha, nu kom jag att tänka på Loa Falkman, undrar om han är LoA…??

Shiawase, jag VET!! Jag tänker på det nästan varje dag vid ett eller annat tillfälle, men extra mycket när jag är vid stranden eller när jag är uppe på min härliga terass med utsikten över bergsbyn lysen.

Just nu sitter jag och längtar efter att ge mig iväg ut och springa igen, men det får ju vänta till imorgon. Läser om seriemördare istället!! :D hahaha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
9/25/12, 7:44 PM
#117

Hahah ja tänkte med på Loa Falkman när jag hade skrivit de:) Han om någon borde ju vara LoA. Har by the way en jättebra känsla i hela kroppen. Väntar med spänning på vad det är som ska hända:) Nåt är det iaf:P

målle
9/26/12, 8:22 AM
#118

Jag har sålt tuggummi till Loa Falkman en gång Skrattande

Annons:
[Evigheten]
9/26/12, 10:00 AM
#119

Det vart ju så mkt prat om Loa Falkman så blev ju tvungen att googla om vem det varTungan ute

SHIAWASE
9/26/12, 5:05 PM
#120

Lycka ar att komma hem och fa ta av sig 10 cm hogklackade skor som man har statt i hela dagen,, och dessutom fick sta i pa taget hem (30 minuter)ONT!!!!!

MEN vilken harlig kansla och lycka att ta av sig dem!!!

Inte tycker jag att det ar sa harligt att bara vara barfota annars, sa man ser vad kontrasterna i livet skapar for harliga kanslor:)

Sedan har jag haft kroppen instangd i kjol och kavaj ocksa,,,, sa av med allt!!

Harlig kansla: Som sagt LYCKA!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/26/12, 5:08 PM
#121

Tjusigt Shia! Själv går jag helst barfota, är det värsta när hösten kommer måste ju ta på strumpor. Me NOT like!

Och högklackat går jag sällan i, är ju 176 cm lång så jag blir så väldigt lång då och det gillar jag inte riktigt.

SHIAWASE
9/26/12, 5:20 PM
#122

Ja, jag kan vara tjusig, nar jag satter pa mig karriarkvinno-stilen (haha) som jag hade idag da:) Det var nagon jobb grej.

Forut var det oftare, men nu jobbar jag ju mest hemifran, sa det ar inte mycket sadant nu. Men nar jag ska ut,, och jobba, sa tycker jag om att ha pa mig snygga drakter och hoga klackar!!!  Sa blir jag ju valdigt lang har (ar 168 , vilket anses vara langt har)

MEN ack sa skont att komma hem!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sniff]
9/26/12, 5:45 PM
#123

Åh, ibland tänker jag att jag skulle vilja vara med och förändra världen. Så där på riktigt, jag vill demonstrera och skrika och SYNAS, jag vill vara med när allt blir bättre, jag vill känna mig stolt över min insats och jag vill kunna säga till mina barnbarn att jag minsann var med på den tiden. Jag vill förändra världen!

Sen kommer jag på att det gör jag ju faktiskt! Jag blir mer och mer aktiv i Djurens Rätt, jag anstränger mig för att göra det jag kan för att finnas där för djuren och jag kämpar på för att göra skillnad. Det ska vända, det ska komma en tid då folk ser tillbaka och tycker att det var väldigt underligt att djuren var slavar. Mina barnbarn ska tycka att jag är knäpp när jag berättar om tiden innan djuren befriades. De ska skratta åt mig och bli förvånade när de får höra att jag åt kött tills jag var 13 år.

WIHO, jag blir så glad när jag tänker att vi är mitt inne i något som kan och ska förändras. Jag ska hjälpa till, jag ska göra skillnad!

Nu ska jag måla! Jag är så sjukt glad!! Skrattande

(och ta inte åt er, icke-veganer här på sajten, behövde bara få ur mig lite glädjeGlad)

MathildaF
9/26/12, 6:41 PM
#124

Haha bara för att vi pratat om Loa Falkmsn så såg jag honom på tv nu! Hur ofta händer de liksom? Haha

målle
9/26/12, 6:45 PM
#125

Det är så LoA funkar, man ser Loa överallt! SkrattandeFlört

Annons:
MathildaF
9/26/12, 7:10 PM
#126

Visst är de så:))

crinalina
9/26/12, 7:43 PM
#127

målle, jag skrattar så jag skakar åt den kommentaren!! hahahahahaSkrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
9/26/12, 9:50 PM
#128

Försökte mig på att meditera idag igen. Börjar inse att det är lite smått beroendeframkallande faktiskt.

I alla fall så var det bara att "ge upp". Annars hade jag kommit till jobbet med en stor bula i pannan eftersom jag nickade till och höll på trilla av stolen hela tiden. Hade landat alldeles utmärkt lagom på skrivbordskanten någon meter bort Cool.

[Evigheten]
9/27/12, 8:13 AM
#129

Jag har oxå mediterat lite, förutom måndagens gemensamma så satt jag i tisdagskväll och igår kväll en stund innan jag intar skönhetssömnenFlört Tänkte faktiskt fortsätta med det här, tror ju mer man mediterar desto lättare blir det!

Fick upp nån bild igen, såg barnen gå emot våran bil tror jag det var, var inte så tydligt. Kanske vi var och handla mat  hihi ingen superinsikt med andra ord Tungan ute

målle
9/27/12, 8:15 AM
#130

crinalina - hahahha jag tyckte egentligen dne var lite dålig, men den gick hem ändå! Skrattande

[Kathja]1
9/27/12, 8:16 AM
#131

Det är absolut bra att meditera, då är du som närmast dig själv. Skrattande

[Evigheten]
9/27/12, 8:27 AM
#132

Precis, rätt smart drag då med andra ordFlört Man har ju ändå tillgång till all information man behöver om man når sitt innersta jag…bra jue

Meditera meditera aaahhh… det får bli en kvällsvana som att borsta tänderna!

GladGladGladGladGladGladGlad

Annons:
[Kathja]1
9/27/12, 8:37 AM
#133

Jag har sträckt mig i rumpan! Fatta vad det är knöligt att röra sig med ryggskott i skinkan, hi hi. Börjar tror att jag manifesterade det för att kunna ligga i soffan och slappa. Har varje gång jag jobbat bestämt mig för att när jag är ledig ska jag göra ingenting, bara slappa i soffan, kolla film och gå i skogen - men så har det blivit annat.

Tyvär gör "rump-skottet" att det är svårt att hitta en skön ställning, och jag har sovit dåligt efter som jag har vaknat varje gång jag har vänt på mig. Men srtunt samma,d et går ju över och jag är nöjd och glad för jag är LEDIG.

Och förutom det så kom min man SJÄLVMANT i går och förslog att vi skulle åka till TIPPEN. Yes! Han är en riktigt SAMLARE, ALLT är bra att ha. Men nu ska det slängas.

Ut med det gamla och in med det nya!

[Evigheten]
9/27/12, 9:07 AM
#134

Rump skottet hihihi det lät lite roligt, fast de e ju såklart inget roligt, gött du får anledning att vila nudå=)

Rensa är något jag är verkligen bra på, jag slänger allt ALLT i princip, men min mamma däremot var en riktig samlare pappa oxå. Dom har svårt att rensa ut dom brukar faktiskt säga att det är bra när jag är där för då går det fort att rensa. Jag bara kör på, ut med allt bara Skrattande

SHIAWASE
9/27/12, 9:43 AM
#135

Jag haller att renovera om min hemsida!! Kanns bra!!! Den har varit lamnat at sitt ode, helt och hallet ett bra tag,, MEN nu en totalfornyelse!!! Inte klar an,, men sa smaningom:) Japanska naturligtvis:)

http://www.jsintermix.com

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/27/12, 9:43 AM
#136

Tycker att det är en passande beskrivning! Känns som när jag hade ryggskott, fast i rumpan. Men jag ser det positivt - där måste ju finnas en muskel, annars hade jag ju inte kunnat sträcka mig där, hi hi.

målle
9/27/12, 9:46 AM
#137

Min sambo är världens samlare! Han samlar allt i tron om att "det kan vara bra att ha ngn gång"…jaha, ngn gång var det ja.. Flört Hans son är oxå en riktig samlare, man får verkligen inte glömma kolla hans byxfickor innan man lägger de i tvättmaskinen, jag har hittat stenar, pinnar, plastskräp, glasskärvor, ja you name it! Han plockar ALLT han hittar! Skrattande

Vad roligt det låter med "rumpskott" Skrattande

SHIAWASE
9/27/12, 9:49 AM
#138

Ja du Kathja Rump-skott ar nog inte latt, men se tdet som ett tecken pa att fa vila!!!:) var inlagg var samma tid by the way!!! 9:43, sant ar ju lite kulFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/27/12, 10:16 AM
#139

Jag tror att det där med att SAMLA är en sån där ur-gen eller något, som finns för att våra män ska ge sig ut och samla mat och bunkar upp  - så de är redo att skydda familje eller något.

Har BARA samlar-KILLAR i vår familj, vi flickor gillar att slänga. Skrattande

Annons:
målle
9/27/12, 10:19 AM
#140

Jag tror att vi kan konstatera att våra män är RIKTIGA män då! Flört Riktiga karlakarlar! Tungan ute

Nu MÅSTE jag ut på promenad! Skiter i om det regnar, jag mår ju nästan dåligt om jag inte får min morgonpromenad och igår blev det aldrig ngn! Jag har redan varit ute och hängt upp talgbollar till de små söta pippifåglarna i trädgården och luften är SÅ frisk och fräsch! Det är grått och blött men ack så härligt! (kanske jag för en gångs skull uppskattar hösten i år…??) Glad

Ses!

SHIAWASE
9/27/12, 10:27 AM
#141

Haha! Jag har ocksa en samlare,,, och jag slanger:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sniff]
9/27/12, 12:12 PM
#142

Haha, jag samlar gärna på mig roliga saker… Ibland hittar jag något och sen kan jag inte göra mig av med det, för jag tycker så synd om saken när jag slänger bort denTungan ute

[Kathja]1
9/27/12, 1:45 PM
#143

Jag får säga att det är dålig stil av er att vara VÄLDIGT aktiva här inne mån-ons när jag jobbar men idag när jag är ledig är det helt dött. Tungan uteFlört

SHIAWASE
9/27/12, 2:51 PM
#144

haha! Kathja:) Ja, jag brukar ju vara valdigt aktiv, men igar var jag ju ute i drakt och hogklackat och agerade karriarkvinna!! och  idag har jag ocksa, haft massor,, sitter ju med mina oversattningar och patar med min hemsida:) Men jag forstar dig!! Ibland satter man sig ner och tanker , Ah vad skont NU ska jag in och "prata " med alla,,, och sa dyker ingen upp:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
9/27/12, 4:38 PM
#145

Ja och här har jag suttit och glott i pluggböcker hela dagen och nu har jag brassat på musik och dansar gott medans jag hackar o river lök o morötter till köttfärssåsen. Man ska ju ha kul när man lagar mat oxå Tungan ute

[Kathja]1
9/27/12, 5:53 PM
#146

Hmmm, dålig tajming av mig! Detblev en tur i skogen och en hög med trattisar med hem. Annars har jag mest segat och myst med yngsta dottern som var hemma en sväng. Det är trevligt nu då hon övningskör för då tar hon sig hit från Göteborg på några dagar allt som oftast. Mys pys.

Men nu pussade jag henne just hejdå - dax att åka hem igen, så nu är det bara jag och hundarna hemma.

Annons:
crinalina
9/27/12, 7:02 PM
#147

Kathja, sätesmuskeln är en av de största musklerna i kroppen så det gör ont att ha "skott" i den. Som fd bowlare så har man erfarit det en del gånger, och sett många andra ha det också. Även bowlare kan behöva värma upp ordentligt. Lite roligt var det när jag läste det i morse innan jag gick till jobbet då en annan vän till mig skrev på facebook igår kväll att hon och maken varit och bowlat och att hon sträckt rumpmuskeln så den gjorde ont. Hmmm, förvarning??

Jag är ju oftast här mest hela tiden mån-ons då jag är ledig. Iaf en stor del av tiden. Men sedan jobbar ju jag tors-lör så då är jag ju knappt här.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/27/12, 7:46 PM
#148

Jag är ju ledig fram till fredag em nästa vecka nu så jag ska nog få skriva av mig lite med er. Skönt att ni alla finns iaf, här kan man verkligen skriva ALLT. Så skönt. Tack för det.

LoAEmma
9/28/12, 10:09 AM
#149

Herregud jag skrev just mitt tusende inlägg här på ifokus….GALET!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
9/28/12, 1:34 PM
#150

Min handläggare på Arbetslivsresurs är en riktig LoA:re!! Idag tog hon upp "mindfullness" det blev att jag fick förklara för de andra i gruppen vad det betyder och hur man använder sig av det för jag är ju lite av en expert på det området, precis som ni! Cool Vi fick även "läxa" til nästa gång vi ses och det var att vi skulle tänka ut och skriva ner ett par affirmationer…haha jag sade att det behöver inte jag fundera på, jag använder det dagligen! Skrattande Herregud vad häftigt det är när alla bitar liksom faller på plats i det hela stora livspusslet! Jag kommer aldrig sluta förvånas trots att jag vet hur och varför det sker! Det är bara så coolt! Allt jag ber om får jag! This is lovely! ♥

målle
9/28/12, 2:19 PM
#151

Gaaah jag behöver hjälp med att hitta namnet på en artist och/eller låten! Jag kan för allt i världen inte komma på ngt överhuvudtaget, annars brukar jag googla om jag kan en liten snutt ur texten, men det står bara still!

Jag tror det är en artist som kallar sig för ngt, typ Adele eller Laleh, men jag tror inte det är ngn av de två, det är en låt som spelas rätt ofta nu i svensk radio (omg jag har inte mkt att komma med) men kan ni artistnamn som typ Adele eller Laleh (tror artisten är svensk men sjunger på engelska..)

Ja, skriv ner vad ni än kan tänkas tro!

Om jag bara kunde komma på en bit ur texten!! (min sambo och jag brukar sjunga med i refrängen när vi hör den på radion)

Nuså! Efter lite letande på Mix Megapol's hemsida fick jag tag i vad jag sökte och jag hade fått det lite galet, det jag sökte var Frida Amundsen med Closer!

Tackar!

Otroulig
9/30/12, 7:20 PM
#152

Vad tyst det var här idag då, men det kanske stämmer överens med hur jag mår. Har bara varit hela dagen. Ett tag tänkte jag att jag skulle tvinga mej att plantera om ute blommorna och ta in dom .. Men nej, jag har bara VILAT idag. Promenad med jycken i det fina vädret och sen mest pillat mej i naveln:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/30/12, 7:26 PM
#153

Visst är det! Men det brukar vara lugnt på helgerna tycker jag, folk har väl annat att göra…

Själv har jag varit väldigt duktig idag! Fick STORSTÄDSryck. Har slängt en massa, slitit ner gardiner och dammat högt och lågt. Nu sitter jag och softar med lite skön musik (Adele) och en kopp te i väntan på att mannen ska komma hem från sin tur till Göteborg där han är och lämnar sina söner.

Annons:
Otroulig
9/30/12, 8:08 PM
#154

Väntar på min rensnings gen att aktiveras. Den ligger och slumrar lite. Jag är nog som era män, den som spar han har. T.ex har jag sparat på vin korkar i 20 år. Hörde att det skulle bli brist! Så antingen så kan jag sälja dom dyrt om några år och bli miljonär … Eller så kan jag snart bygga en kork flotte. Det senare är nog mest sannolikt:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
9/30/12, 8:14 PM
#155

Hittade en länk till en sida där de just hade kork-grejer! Kan bara inte komma på vart jag såg den… Men de hade gjort grytunderlägg, badrumsmatta, väggdekoration, bokstäver osv osv av korkar. Så det finns andra alterantiv än flottar om du inte vill ut på havet och guppa. Tungan ute

LoAEmma
9/30/12, 8:33 PM
#156

Jag har varit och badat idag! Med trevligt sällskap…supermyysigt!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MathildaF
9/30/12, 8:46 PM
#157

LoAEmma: har du träffat nån kille?:)

MathildaF
9/30/12, 8:48 PM
#158

Har också städat idag:) de behövdes verkligen:P Har även packat inför resan upp till Mora imon. Känns skönt att åka dit igen:)

LoAEmma
9/30/12, 8:51 PM
#159

Mathilda, jepps :) Vi dejtade hela sommaren, det var inte alls bra…jag gjorde slut…tre veckor senare började vi ses igen och nu känns allt MKT bättre :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
9/30/12, 8:58 PM
#160

Är det han med barn? Eller en annan? Måste ju hänga med ju! Flört

Annons:
LoAEmma
9/30/12, 9:00 PM
#161

Ja precis Kathja, det är han SkrattandeFörvånadCool

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
9/30/12, 9:02 PM
#162

Bra! Då har jag koll. Cool

Hoppas att det blir bra för er denna gången. Kyss

MathildaF
9/30/12, 9:05 PM
#163

Vad kul att de fungerar bättre nu Emma:) Att de går bra för dig i kärleken tar jag som ett tecken på att det kommer göra de för mig me:D Var precis nåt sånt här jag behövde läsa om.

[Kathja]1
9/30/12, 9:11 PM
#164

Jag är törstig, ensam hemma och orkar inte gå ut i köket. Ibland är livet svårt. Flört

LoAEmma
9/30/12, 9:13 PM
#165

Heja Mathilda, klart det kommer bli toppen för dig!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

brusida
9/30/12, 9:31 PM
#166

Varför ska man ha så mycket läxor på helger för ;O fy men nu måste jag ta tag i dom. Måstan man så måste man ;)

Otroulig
9/30/12, 10:53 PM
#167

Kathja tack för tipset;) ja det är bara att vänta på inspiration då, så kan jag börja skapa. Funderade faktiskt på att klä en vägg. Sen kom mitt praktiska tänk ivägen och undrade hur dammigt det skulle bli.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
9/30/12, 11:10 PM
#168

Strunta i dammet och gör något som gör dig glad! Skrattande

SHIAWASE
10/1/12, 1:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#169

Vissa dagar, nar det det ar sa att jag inte behover instruera:) sa brukar jag ta med min dotter , nar jag hamtar henne fran dagis, ner till floden/an som ar alldeles nedanfor dar vi bor (tokyo, Japan) dar sitter vi och pratar, filosoferar, njuter och laddar ner, innan vi aker hem till middagsstok och annat!!

EN Valdigt skon stund,, skulle vilja ha den varje dag!! Men det gar ju inte sa jag njuter av de dagar vi kan ta denna stund:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
10/2/12, 12:07 PM
#170

Loa leverar som sagt alltid och det skiljer sig alltid beroende på vilket humör man har. Det här har jag märkt så tydligt när jag åker iväg med bilen varje gång och radion slås på. Nu de senaste dagarna har det BARA varit toppenbra pepplåtar eller nån riktig härlig kärlekslåt (med ett positivt budskap)

Sååå coolt! Cool

målle
10/2/12, 2:17 PM
#171

Jag längtar efter min sambo, längtar tills han slutar jobbet och kommer hem till mig och jag fick ett plötsligt sug efter hemmagjort potatismos..från ingenstans!

Och snart är det min tur! Att vinna miljonerna alltså! Guld i mun

Hoppas ni alla har en bra dag! Jag har en trött, slö men behaglig dag. Suktar efter en god köttbit och nu då hemmagjort potatismos..sen vill jag mysa med mannen jag älskar.

Igår hade jag en underbar, trevlig, mysig, rolig shoppingdag med mkt shopping och glada skratt med mor och mina två äldre systrar på Gekås i Ullared.

Nu är jag nog färdigklottrad, ville bara skriva lite vad som föll in Glad

Kram på er!

crinalina
10/2/12, 2:55 PM
#172

Jag har också en slapp och slödag. Det enda jag gjort är att jag kört ett Zumbapass. Ville låta gå- och springmusklerna vila lite, men jag längtar ut att springa så det kanske blir en sväng framåt kvällningen iaf. Det är ju på kvällen jag kommer att springa torsdagar och fredagar efter jobbet så det är lika bra att komma in i rutin för det. :D Min vilodag kommer att vara lördagar.

Idag tittar jag på Glee, för ovanlighetens skull och ska snart kika lite på bloggen och skriva nåt till den. Jag fyller på energidepåerna med lite bacon och äggröra (gjord på ägg, grädde och philadelphiaost) mums.

I övrigt så längtar jag som tusan till nästa helg då först sambon fyller 40 på torsdagen och jag har planerat en överraskningsmiddag på restaurang med ett gäng vänner, sedan är vi lediga tillsammans på fredagen eftersom det är helgdag här, Och på söndagen kommer min älskade underbara son hit! :D Yay!! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
10/3/12, 8:48 AM
#173

Idag var jag tuff! Samma läge som förra onsdagen. Barnen till skolan 7.45 och jag börjar 9.30. Lämna dem och sen hem och duscha. Och idag orkade jag inte byta om så jag drog faktiskt regnställer över pyjamasen med tanken "Det kan ju inte hända två gånger" Hur smart är det egentligen???Cool Snacka om att tigga om det så jag ändrade mig snabbt till att "nu har jag prövat det en gång, idag är det ett helt annat läge. Klart jag kommer in". Och det gjorde jag ju. Så nu sitter jag ensam hemma, nyduschad, tyst och lugnt, med en kopp kaffe och några ballerinakex (LCHF-ballerinor så klart TystSkäms). Har en halvtimme till innan jag ska pallra mig iväg till mina goa busungar på jobbet.

[Kathja]1
10/3/12, 8:51 AM
#174

Håbe Skrattande

Annons:
crinalina
10/3/12, 1:33 PM
#175

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Sugarcream
10/3/12, 3:00 PM
#176

Hittar inte gnälltråden i arkivet. Idag är sjuk :( och hjärtekrossad. Längsen jag var sjuk. Visst attraherar man det också? Vet bara inte hur jag gjort det. Är nästan aldrig sjuk. Haft 5 sjukdagar på jobbet under 4,5 år och kanske får jag ta en imorgon. Slutar där snart för har fått nytt och tänkte faktiskt tanken för några dagar sedan att "tänk om jag bara för det kommer vara tvungen ta ut sjukdagar nu innan jag slutar, det vore typiskt"…haha…Kan det ha gjort mig sjuk? Tänkte bara tanken på en sekund inte mer ju.

Känner mig så okaxig idag. Massor jag behöver göra hemma. Tvätta, städa…Men ingen ork. Önskar någon kunde ta han om mig. Typ den jag älskar så mycket :( Som har fullt upp med sina egna problem. Han mår inte bra just nu och vill vara ifred.

crinalina
10/3/12, 3:08 PM
#177

Sugarcream, ja du har själv attraherat att du är sjuk. Varför? En enda liten oskyldig tanke gör dig inte sjuk utan det måste finnas något mer bakom den lilla tanken. Varför ville du bli sjuk just nu?

Vad gäller ditt krossade hjärta så har du attraherat även det, och du fortsätter göra det om och om igen. Det är inte han som krossar ditt hjärta. Det är du själv som gör det. Låt honom vara ifred. Låt honom få reda ut sig själv utan att behöva bekymra sig om dig. Om du verkligen älskar honom och om du verkligen vill ha honom så måste du ge honom det han behöver för att må bra. Även om det innebär att han inte finns i ditt liv. Om han är den du ska vara med så kommer han tillbaka när han och du är redo för det. Idag är ingen av er det. Ingenting gott kommer att komma av att du håller dig så krampaktigt fast vid tanken på honom. Att göra det kommer inte att ge dig honom utan det är troligare att det knuffar bort honom. Släpp honom fri nu. Om du vill att han ska må bra är det det ände du kan göra.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
10/3/12, 3:14 PM
#178

I morgon har jag mote med bokforlaggaren!!! Vi far se vart det leder tillGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
10/3/12, 3:16 PM
#179

Gah, är så frustrerad över livet och allt…


crinalina
10/3/12, 3:21 PM
#180

Shia!!!! Vad roligt!! Och spännande! Och rätt inspiration för mig! haha Tack för det! Skrattande

Ut med det bara kameleonten, och sedan tar du några djupa andetag och löser situationen. Man kommer inte vidare genom att fokusera på problemet. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/3/12, 3:50 PM
#181

Tack Crinalina!

Skakar fortf, men ska ta mig iväg till gymmet snart. Och få ut lite aggressioner. Bara det slutar regna.


Annons:
crinalina
10/3/12, 6:54 PM
#182

Väntar otåligt på att min son ska höra något om jobbet… Suck… Nåja, han kommer ju i vilket fall som helst hit om 12 dagar. Jag ska nog visionera (bra ord tycker jag) att jag messar honom för att kolla om han vill ses på en fika. För om jag måste messa honom och fråga så betyder det att han inte bor hos oss utan någon annanstans här i närheten. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
10/3/12, 7:13 PM
#183

hehe, jag kom på att han har inte haft pengar på sin mobil på väldigt länge nu, och inte varit på WhatsApp på typ två månader så jag skickade ett meddelande till honom som om han bodde här i stan. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/3/12, 7:27 PM
#184

Bra gjort crinalina!! Önskar jag kunde komma med mår bra råd men du verkar ju ha koll på läget.:) själv är jag fortfarande så himla arg sen tidigare idag att jag håller på att explodera. Ska på bio snart och vet inre hur jag ska klara av att sitta still… Och hjärnan funkar inte alls för att ge tips.


crinalina
10/3/12, 7:32 PM
#185

Vad är det som gör dig arg med det kameleonten? Tackade du ja fast du egentligen inte ville?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/3/12, 7:45 PM
#186

Ja, jag kom in i nåt känslotänk och sa ja, fast jag inte ville. Jag gick med på en sämre lön än vad jag tänkt och jag känner mig själv. Det kommer inte bli bra då… Så jag hoppas jag mår bättre imorgon bitti för jag tänker nog samla mod och ringa och säga att jag vill ha högre lön…


crinalina
10/3/12, 7:47 PM
#187

Så bestäm dig för vad det är du vill i ditt hjärta och kom ihåg den visionen. Känn det du vill känna. Och innan du ringer det samtalet imorgon så finner du den känslan igen, och så tackar du för en bra utgång av samtalet du ska till att ringa. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/3/12, 11:19 PM
#188

Tusen tack! Ska absolut göra så och sen meddelar jag hur det går.

Hoppas jag kan sova inatt. :S


Annons:
crinalina
10/4/12, 1:22 AM
#189

Känner mig löjligt lycklig. Jag ligger här i sängen och tittar på TV och kan inte sova och jag har en sådan enorm känsla av kärlek och lycka och glädje. Mina käkar och kinder gör ont för att jag ler hela tiden. Det beror väl inte på något särskilt, eller på många särskilda saker. Och det är väl just det. Det är inte en eller två saker utan en hel massa saker som fyller mitt liv och mitt hjärta med kärlek.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
10/4/12, 9:01 AM
#190

Jag känner att jag bara ÄR just nu. Genomgår en mega rensning i det inre med hjälp av Kent och ABC-healing inne på ihealing. Drömmer så fruktansvärt mycket om nätterna! Tror ta mig tusan att han städar upp i varje vrå.

Fick rådet av honom att vara med i 14 dagar på raken, hur skadad e man då? Hi hi. Känns bra iaf, men känns oxå som att jag ska se till att bara vara, inte tänka, inte analysera - bara andas och titta på det som kommer fram och tänka "jaha, det var det där" och så släppa det vidare till Universum.

Känns bra, men mysko, känner mig lite som en fjäril som är på väg ur sin kokong - kommer ut stark, hel och skinande vacker! Skrattande

SHIAWASE
10/4/12, 9:03 AM
#191

Hej hej!!! Har haft mote med forlaggaren,,, Det verkar liksom vara bestamt!! Min BOK!!! Thojohoo! Bara sadar, jag trodde inte det var helt bestamt, men hon satte igang pa en gang och prata om koncept,, om jag ska skriva eller om en spokskrivare ar battre (som intervjuar mig och utgar fran det, blogg etc)…

Helt bara sa dar.

Jag som borjade tanka pa en bok for over 10 ar sedan. Och nu,, ar det hel logiskt for intte forran nu har jag egentligen nagot att saga!!! Inser jag nu,, Nu har jag liksom natt in till mig sjalv,,, och vet vad jag vill sanda ut:)

Det ar ju ni alla har inne som har hjalpt mig att manifestera fram detta antligen:)

Ar glad , men det kanns mer som The next logical step!! Skon kansla:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
10/4/12, 9:08 AM
#192

Oiiiiiii, vad kul! Vad blir det för bok? Tema? #nyfiken#

Theleonora
10/4/12, 9:11 AM
#193

Grattis Shia!! Och härligt Kathja, jag kan säga dig att du inte ska känna dig särskilt trasig. En annan behöver nog ABC under hela perioden han erbjuder och längre därtill… ;) Kul att det går framåt för dig, det känner jag att det gör för mig med förutom ett lite baksteg igår. Men nu ska jag ringa det där samtalet snart och fixa till det. Eller så tar de tillbaka jobberbjudandet. Vilket som är jag fine med det. Tänkte skriva i insiktstråden om vikten att vara nöjd med det man har och med nuet annars riskerar man (läs jag) att gå med på avtal som kan bli lika illa som den man befinner sig i nu… :S


[Kathja]1
10/4/12, 9:17 AM
#194

Kameleonten - Gulle du! Känner mig inte alls trasig faktiskt, känner mig väldigt hel - men lite ostädad kanske.

Innan du ringer ditt samtal, se till så att du är i rätt energi och att du vet vad du vill - sedan på dem bara! Glöm inte att du är värd en REJÄL lön, ser de inte det så synd för dem.

Det är ju oxå som så att genom att nu bli så säker på vad du vill ha så skickar du DET till Universum och ju starkare och mer övertygand du är desto snabbare kommer det att manifesters. Så det där jobbet till den där lönen KOMMER att KOMMA. Var så säker.

SHIAWASE
10/4/12, 9:25 AM
#195

Den kommer att vara riktad till framst foraldrar, larare:)

Tar upp mitt liv, fran att jag kom till Japan, det jag har lart mig fran Budo, Japanska filosofin,, hur man bor tacklas med de problem vi ser idag som mobbning, uppfostran, min livsfilosofi (NATURLIGVIS sa kommer mina loA tankar med)forlaggaren tycker jattemycket om min blogg:)Skillnader Sverige Japan,  Hon vill till och med gora film av boken sedanKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
10/4/12, 9:35 AM
#196

WoW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Lyckliga jag som har fått lära känna dig. Sitter bara och leeeeeer, glad för din skull. Det kommer att bli KANONbäst, ASA-bra helt enkelt. Skrattande

[Sniff]
10/4/12, 9:48 AM
#197

Härligt Shia, IIIIIIIH vad roligt! Skrattande Stort, gigantiskt megagrattis! Skrattande

Idag har vi "fint" väder och jag är lite nervös över vaccinationssprutan jag ska ta idag. Men jag har fått en härligt morgon, så jag klarar migGlad

målle
10/4/12, 10:20 AM
#198

Jag ska baka kanelbullar idag för första gången i mitt liv! Till min stora förbannelse saknar jag både ena degvispen till bakmaskinen och jag äger ingen brödkavel, men jag ska se till att lösa detta på bästa sätt och hoppas jag får till riktigt smarriga kanelbullar tillslut!

[Kathja]1
10/4/12, 10:33 AM
#199

Tipsade dig via FB - jag har bara en elvisp, funkar fint se bara till så den inte lir för varm! Och en vinflaska funkar fint som kavel. Har oxå dragit igång ett kanelbullebak men hade ingen mjölk så det blev turkyoghurt o vatten istället, får se hur det blir…  Obestämd

målle
10/4/12, 1:01 PM
#200

Jag såg det Kathja, tack! Jag löste det med att skita i bakmaskinen och körde på vanlig elvisp med degvispar, det gick utmärkt! Sedan hittade jag en termos i skåpet som fick agera kavel. Jag tror mitt allra första bullbak kommer bli succé! Första plåten i ugnen nu! Det doftar ljuvligt!

Jag måste erkänna att jag allt är lite stolt över mig själv att jag bakar kanelbullar då jag verkligen inte är en "bak-människa" och har alltid sett kanelbullsbakning som ngt svårt och avancerat men gudars så enkelt det var och det finns nästan inget godare än hemmabakta nybakta kanelisar! Mmmm! Sambon och jag ska njuta ikväll!

målle
10/4/12, 1:02 PM
#201

haha eh jag sket ju såklart inte i bakmaskinen! Skrattande

Theleonora
10/4/12, 1:20 PM
#202

Usch, vi kom inte överens om lönen :(.


Annons:
MathildaF
10/4/12, 1:37 PM
#203

Målle: Skönt att höra att du inte sket i bakmaskinen. Haha Kameleonten: tråkigt! Men då va de nog inget jobb för dig. Du ska se att fe kommer bättre jobberbjudanden mef bättre lön som passar dig perfekt. Lycka till:)

Theleonora
10/4/12, 1:58 PM
#204

Gah, fast nu ångrar jag mig och vill ha jobbet. :( kan de inte ringa igen?


Sugarcream
10/4/12, 2:04 PM
#205

Crinalina du har rätt. Skrev till honom igår att jag ska inte störa honom o att han vet var jag finns om han vill nå mig. Så får han höra av sig när han känner han orkar. Han e sån som drar sig undan och vill vara för sig själv när han mår dåligt. O jag vill hjälpa och stötta. Vet inte hur jag attraherat denna förkylning men hoppas den e borta snart! Så rastlös av att inte kunna göra något.

SHIAWASE
10/4/12, 2:24 PM
#206

Malle!! Det gar finfint att baka bullar med handerna :) utan maskiner alltsa,, det gor jag:)

Sager som Mathilda F dock. Tur att du inte sket i bakmaskinenFoten i munnen

Sag bilderna ocksa,,, JATTEGODA ser det ut!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
10/4/12, 4:02 PM
#207

Jag provsmakade en liten bulle, en kantbit så att säga, det var inte så mkt fyllning i just den men de smakade gott iaf! Nu har jag lagt alla utom 4 st, som vi ska smaska på ikväll, i frysen. Och jag ska baka fler en dag snart för jag har fortfarande 25 g jäst kvar! Då ska jag ha mkt mer fyllning i! Mmm Skrattande

[Evigheten]
10/4/12, 4:22 PM
#208

Fler verkar ha bakat här idag! Jag satte igång för en stund sen väntar på att degen ska jäsa klart nu. Tänkte först köpa bullar men igår bestämde jag mig för att baka och glad är ju barnen för det Glad

LoAEmma
10/4/12, 5:32 PM
#209

Inga bullar för mig idag, även fast det är mitt absoluta favorit-bakverk!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Theleonora
10/4/12, 5:46 PM
#210

Sugarcream: var du inte med på allhealings ABC? Kanske utrensning som pågår?!

Idag åt jag en bulle och den var torr men det gör väl inget när man får en bulle ;) Var längesen jag bakade kanelbullar, har nog inte gjort det sen jag var lite och "hjälpte" mamma baka. Åh, vad kul det var, hela köket var fylld med kanelbullar överallt :). Och de blev så goda också!

Nuförtiden när jag bakar jäser inte degen riktigt.. Hm..


[Kathja]1
10/4/12, 6:08 PM
#211

Bakade oxå bullar idag, blev mitt livs snyggaste tror jag, annars brukar mina bli goda men se lite roliga ut. Mannen har ont efter att ha varit och fixat en tand så jag tänkte liva upp honom med lite bullar - funkade fint och det slutade med att det blev kanelbullar till middag. Så kan det då. Skrattande

Kamelonten - lita på din magkänsla, känns det inte rätt så blir det inte bra. När du ångrar att du ställde krav på lönen och är villig att tacka ja till jobbet iaf känns det som att du slutat lyssna på din känsla om att det inte är rätt jobb och bara lyssnar  på ditt intellekt…

Fokusera på det positiva och var lugn i att allt kommer att lösa sig till det bästa - då kommer det att göra det oxå.

LoAEmma
10/4/12, 6:12 PM
#212

Jättemodigt att du ställde krav på lönen och tackade nej! Helt rätt kameleonten, man ska veta sitt värde :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
10/4/12, 6:18 PM
#213

Åh, gott med kanelbullar till middag. Själv äter jag äggmacka, funkar det också ;)

Ja, egentligen vet jag ju att du har rätt. Men jag känner mig lite "numb/avtrubbad". Vet inte om det är all healing som görs eller om jag har blivit sån och bara stängt av, fast processerna pågår där under istället. Jag har nog lite bråttom för att byta och är extremt trött på min nuvarande arbetsplats där jag inte utvecklas alls. Det är tufft med pendlingen och kostsamt, jag vet inte om bilen klarar av en till vinter. Jag är trött och alldeles utmattad. Egentligen skulle jag vilja ha över helgen på mig att tänka. Men beslut ska ev fattas imorgon. Jag får hoppas på mirakel tills dess ;)

Jag tänker att om jag byter till den här fasta tjänsten så kan jag ju byta när jag vill utan att behöva vara orolig över att inte få jobb på ett tag. Den andra tjänsten jag är på, dvs min nuvarande är ingen fast utan jag har bara 3 mån kvar på den… Gah, så många tankar, som gör att jag ligger helt utslagen i sängen och kommer vara här hela kvällen. Skulle kunna somna snart.


[Kathja]1
10/4/12, 6:31 PM
#214

Det är aldrig bra att fatta beslut när man inte är i rätt känsla, försöke att hitta en bätte elller avvakta med att fatta beslut tills livet känns lättare. Stressa inte fram ett nytt jobb när det känns fel på det gamla. Hitta en bra känsla först.

Backa lite rent mentalt så du får en större bild, och hitta så något som får dig att må lite bättre. Vila så sedan i det och den känslan. Glöm så inte att andas och lita på att allt kommer att ordna sig.

[Evigheten]
10/4/12, 8:25 PM
#215

Ujuj jag och barnen har ätit så mkt kanelbullar så vi storknar…vi blir väl en kanelbulle snart Flört hihi eftersom man blir vad  man äter haha

Men gott var det! och gjorde snurror precis som en släkting gjorde när jag var liten och lika goda blev dom! Så då får väl jag föra vidare den bulltraditonen Tungan ute

Äggmacka lät riktigt gott, matigt och gott!

Otroulig
10/4/12, 8:29 PM
#216

Shiawase!!!! GUD VAD KUL!!!!!! Strålande, GRATTIS! ! Vad spännande! Kathja, känslan du beskriver låter fantastisk!! Vilken vacker fjäril du kommer att utvecklas till, du som redan är så fin! Men vad det bakas !? Pratade om bakning på jobbet idag :) Måste nog önska mej lite i önske tråden ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
10/4/12, 8:33 PM
#217

kameleonten, du har ju en massa anledningar till att du vill lämna din nuvarande arbetsplats men man ska ju i så stor mån som möjligt försöka att gå till saker istället från saker.

Mitt råd till dig nu är lite mer praktiskt då jag får känslan att du låst dig lite. Gör för och emot listor för de två jobben. Lista allt positivt och allt negativt utan att kanske för den skull jämföra dem med varandra utan helt utifrån dina önskningar och känslor. Alltså. skriv inte "det är längre till jobbet" på din nuvarande arbetsplats utan skriv bara "långt till jobbet".

När du har gjort listorna på jobben så gör du en lista på vad du vill HA! Vad är det för känsla du vill ha med ditt jobb? Känslan alltså! Skriv alltså inte "jag vill ha nära till jobbet" utan skriv hellre "jag känner hur skönt det är att ha nära till jobbet" .

När du gjort dessa listor, helst ikväll, så lägger du dem och tankarna åt sidan och innan du somna så tackar du för både det jobb du har och det erbjudande du har, och sedan tackar du för att du när du vaknar imorgon kommer att veta hur du ska göra. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
10/4/12, 8:34 PM
#218

Var nyss och fikade hos en kompis som precis kom tillbaka från sin bröllopsresa, och ett av ställena de reste till var Doha, Qatar. När han visade bilder därifrån så berättade han att de alltid bygger nya lyxiga byggnader där, även fast det finns hur många byggnader som helst som till mer än hälften står tomma så fortsätter de bara att bygga fler hela tiden. När jag undrade varför så sa han att det är för att de förväntar sig att det kommer att komma fler människor som vill hyra/köpa lägenheter eller kontorsutrymmen. Snacka om LoA-tänk! Och med tanke på att Qatar är ett av världens rikaste länder så funkar det ju uppenbarligen för dem. Häftigt med ett helt land som (medvetet/omedvetet?) lever efter LoA. Glad

(Tänk om fler länder kunde förstå hur det funkar, vad mycket vi skulle kunna åstadkomma, speciellt här i Spanien, med tanke på att vi snart går i konkurs!)

[Kathja]1
10/4/12, 8:40 PM
#219

Alexandrea!!! Var har du varit?! Det är ju JÄTTE länge sedan ju. Rynkar på näsan

Theleonora
10/4/12, 8:46 PM
#220

Tack Crinalina!

Har börjat på min lista nu. Satt och tänkte att jag skulle göra en lista men som du säger och mycket väl så låste jag mig, så jag inte ens kunde göra det. Ligger i sängen är och är helt apatisk av den våg av känslor som öser över mig. Och jag blir alldeles handlingsförlamad. Och livet känns tungt.

Men, nu har jag börjat på listan. Ska under kvällens gång fundera på vad jag vill ha och försöka leva mig in i känslan. Och sen be så som du har sagt och förhoppningsvis vaknar jag och bara vet vad jag ska göra för val!!

Men just nu ska jag återgå till att hyperventilera (på tal om andning i en annan tråd ;)).


Theleonora
10/4/12, 8:50 PM
#221

Tack även till dig Kathja!

Just nu har jag svårt att hitta känslan. Som jag skrev ovan så växlar jag mycket i känslor nu och jag hyperventilerar lite och sen försöker jag meditera och så håller jag på… Är inte alls stolt över hur jag hanterar situationen. Men det är som att nåt inom mig vill förhindra en förändring i mitt liv. Samma sak blev det i samband med lägenhetsköp/byte som aldrig blev av och nu det här kring jobb… Jag har ett så stort inre motstånd. Hoppas ABC hjälper mig.

Men du har rätt i att jag måste vara i rätt känsla för att fatta ett beslut och det brukar ju bli bäst då. Då vet man bara svaret, finns inga frågetecken eller tvivel. Bara ett svar!


LoAEmma
10/4/12, 8:51 PM
#222

O nej inte hyperventilera heller Kameleonten! Andas lugnt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
10/4/12, 8:55 PM
#223

Ska försöka!


Annons:
crinalina
10/4/12, 9:03 PM
#224

Kameleonten, anledningen till att jag föreslog att du skulle börja med plus och minuslistorna var just för att det är mer praktiska saker du kan tänka på där, utan att blanda in känslor om du inte vill det. Det gör det lättare för dig eftersom du låst dig.

Därefter så kan du förhoppningsvis slappna av lite mer för då har du svart på vitt vad de olika alternativen är och du kan släppa den biten med jämförande.

Efter det så kan du ge dig på din önskelista som är känslobaserad.

Men det allra första du behöver göra är att andas lugna och djupa andetag. Prova Abrahams-Hicks metod om att dra 3 djupa och långa andetag i ett, så djupa ochlånga som du kan, och sedan andas du ut det stötvis i 5 korta stötar. Fokusera helt på andningen, det är svårt att tänka på annat så det är lätt att fokusera på den, när du gör det. Tills du känner dig lugn.

Därefter kan du börja med listorna.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
10/4/12, 9:07 PM
#225

Det låter som att du skulle vinna på att "bryta ihop" lite kameleontan! Sluta kämpa emot, du ska glida med känslan. Bryt ihop och kom tillbaka starkare. Skrik, gråt och kasta lite saker över att det inte blev som du ville  -sedan är det lättare att andas rätt och hitta den känslan du vill ha.

Så hade iaf jag gjort. Skrattande

crinalina
10/4/12, 9:11 PM
#226

Jaaaa, Kathja, helt rätt råd!! Det är ju precis det du ska göra först kameleionten. innan du gör något annat. Få ur dig skiten!! Skrik i kudden, släng dig på golvet och slå nävarna i detsamma, gråt. Ut med de negativa känslorna! Bra Kathja! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
10/4/12, 9:12 PM
#227

Jaaaa, Kathja, helt rätt råd!! Det är ju precis det du ska göra först kameleionten. innan du gör något annat. Få ur dig skiten!! Skrik i kudden, släng dig på golvet och slå nävarna i detsamma, gråt. Ut med de negativa känslorna! Bra Kathja! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
10/4/12, 9:22 PM
#228

Håller med! Gå in i frustrationen, bryt ihop. Sen kanske en natts sömn. Vad du än gör, går jorden inte under. Kram kameleonten!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Alexandraea
10/4/12, 9:30 PM
#229

Kathja! Haha, jag har varit här lite då och då och smygit fast utan att skriva något. Va gulligt att du märkt att jag varit borta. Glad

Det är så mycket som händer just nu som jag velat berätta för er men jag ville vänta tills allt har manifesterats, men nu berättar jag det ändå, ju mer jag säger det desto verkligare blir det ju. Glad

En av mina bästa vänner ska ta över kontraktet på lägenheten som jag och en tjej har hyrt i andrahand av en tysk kille. Vi har pratat om detta ända sedan den ursprungliga ägaren flyttade till Berlin för två år sedan och nu var det äntligen rätt tidpunkt. Detta kommer att bli helt klart i månadsskiftet, då blir vi tre som bor här vilket innebär att vår hyra kommer att bli kanonlåg plus att det kommer att bli mer som ett riktigt hem nu när lägenheten är "vår" och vi kan inreda hur vi vill. Wohoo!

Jag håller också på att manifestera fram en betald design-praktikplats. Har ju varit arbetssökande hur länge som helst och inte ens blivit kallad till intervju till jobb som jag varit klart överkvalificerad för t o m. I tisdags var jag så frustrerad att jag inte visste vart jag skulle ta vägen så jag började kolla efter jobb i Sverige igen och tänkte att jag nog måste flytta tillbaka. Men så var vi på möte om lägenheten och det gick ju jättebra så jag mådde lite bättre, och sedan gick jag till min nuvarande (obetalda) praktikplats och jobbade på som vanligt och så helt plötsligt så ringer telefonen. Det var från Reebok accessoar-design-avdelning och de hade fått min onlineansökan jag skickat in i förbifarten en vecka tidigare och ville att jag nu skulle skicka dem min portfolio. När jag skickade in den första ansökan så dök det upp en tanke att jag kommer att få den här praktikplatsen, men så glömde jag ändå bort att jag sökt den. Ända tills de ringde och nu är jag helt övertygad om att jag kommer att få den, det känns så rätt! Det här är alltså en betald praktikplats som med min nya superlåga hyra blir fullt möjlig att leva på ända tills jag kan övertyga dem om vilken fantastisk tillgång jag är för företaget och att de bara måste anställa mig på riktigt. Glad

[Kathja]1
10/4/12, 9:36 PM
#230

Alexandrea - Klart att det märks då du inte syns till. Härligt med lägenhet OCH jobb. Heja dig!

Annons:
crinalina
10/4/12, 9:42 PM
#231

Alexandraea, såklart vi har märkt att du inte varit här!! Och så underbart roligt för dig med en betald praktikplats! Jag har märkt just att ibland så behöver man släppa ut frustrationen och aggressionen för att skaka om i energierna lite grann och få det i gungning.

Såklart du får den när du känner så!! Wooohoooo!! GRAATTTIISSS!!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
10/4/12, 9:47 PM
#232

Tack snälla ni!!!!!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Just nu så studsar jag runt på lyckomoln med all min överskottsenergi. Yaaaay!

Precis så kändes det Crinalina, jag var så frustrerad att jag kände hur hela mitt inre bara skrek att NU FÅR DET FAKTISKT HÄNDA NÅT!!!!!!! Och så gjorde det det! Glad

crinalina
10/4/12, 9:53 PM
#233

Jag vet precis vad du menar. Jag fick den insikten förra veckan när jag var på jobbet. :D Vi måste acceptera och välkomna alla känslor, inte bara de bra. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
10/4/12, 10:00 PM
#234

Så sant! Och när man varit riktigt nere på botten så uppskattar man ju topparna desto mer! Skrattande

Theleonora
10/4/12, 10:13 PM
#235

Tusen tack! Ni har så rätt, jag måste bryta ihop men jag kan inte. Vet inte om jag är för paralyserad av allt och alla känslor… Skulle vara så skönt att gå på ett boxpass eller ett löppass vadsomhelst för att få ut den här energin som sluker mig. Men ist är jag som sagt paralyserad. Ska se om jag kan spinna vidare på den här känslan och bryta ihop …

Och sen göra listan klar!


Otroulig
10/4/12, 10:31 PM
#236

Kan du inte gå in i känslan och få ut den, då är det okej! Då kan du försöka andas igenom det. Eller bara låta det vara och ha tillit till att det kommer att bli rätt hur du än gör. Be om hjälp uppifrån

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
10/5/12, 12:22 AM
#237

Oj ,, den har traden har ju exploderat under natten!

Kanelbullar, oppnade min FB nu pa morgonen, och det var prat om kanelbullar och foton pa kanelbullar overallt:)haha

Kamaleonten:  Efter att du har fatt ur dig allting. Om du struntar i pengabitn hur kanns det da??

Jag har gjort massa sadana beslut ,gatt fran val betalt till jattelagt, men bara for att jag visste att det var ratt, och det har visat sig vara helt ratt for det har lett till andra saker senare.  Det ar sakert svart att hitta "kanslan" just nu,, men bortse fran pengabiten, vilket jobb vill du ha? vilket kanns intressantast, mest givande,,,, Hittar du bara till dig sjalv, och kanslan sa kommer svaret automatiskt, just nu ar det tankarna och inte kanslan som styr och just darfor blir det sa jobbigt och svart. Ett traningspass eller liknande for att rensa bort tankarna och hitta tillbaka till kanslan brukar vara det basta.

Men allt kommer att ga jattebra for dig. Ha tillit!! Vad som an hander ar helt OK!! Livet ar standigt i rorelse, sa det ar OK, och allt som hander, sker for ditt basta!!! Ingen "olycka" kan handa, for ALLT ar precis det du behover just nu. Sa slappna av, kann tillit.

Alexandraea!! Klart vi har markt att du intehar varit har!! OCH vad harligt det later med lagenhet, praktik och allt!! GRATTIS GRATTIS!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
målle
10/5/12, 9:12 AM
#238

OMG! Klotterplanket har ju fullkomligt exploderat under natten! Skrattande Kul!

Snart dags för ännu ett nytt klotterplank va?

Mina kanelbullar blev lite mörka i botten, hade de på galler i ugnen men det ska tydligen vara plåt? Och fyllningen kunde varit mer än den dubbla! Och jag kan lätt ha mer smör i degen! Så nu vet jag det, ska ju baka fler bullar på jästen som är kvar som har bf-datum 18/10 så innan dess blir det mer bullbak här hemma. Men för att vara allra första bullbaket igår är jag ändå nöjd och sambon tyckte de var goda. Han gillar bullar med mandelmassafyllning bäst så får kanske testa det nästa gång då..ska även fråga ena syrran om tips på extra saftiga smarriga bullar för hon hade lätt vunnit "Hela Sverige bakar" om on bara varit med! Skrattande

Ska snart iväg till möte i stan..har ingen större lust för det är med sjukgymnasten och inte vår vanliga handläggare..sen ska jag handla rengöringsmedel och hem och städa!

[Kathja]1
10/5/12, 9:26 AM
#239

Jag är såååååå trött!!! Är helt slut, finns inte en cell i mitt jag som vill göra något, vill inte tänka, vill inte andas, vill bara vara - och allt detta pga den där ABC-healingen. För något annat har inte hänt. Och nu är det dax att börja jobba igen efter min lediga vecka.

Jag hoppas så att det kommer att vara värt det, för hjälp vad jag INTE gillar att känna mig off och nästan apatisk.

Målle - ett bull tips är att ha i kesella eller likande i degen då blir den jätte saftig. Jag hade ju ingen mjölk hemma igår så jag tog 3dl "turk-yoghurt" och blandade i vattten så det blev 5dl totalt och det blev KANON. Ett annat tips för att få in mycket klet i bullarna är att blanda smör/kanel/socker ordentligt innan - då blir det lätt att bre på ett bra lager av kletet. mmmm

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: