Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 2516 ggr
gladmymlan
2012-09-17 15:19

exempel på hur LOA kan verka när man önskar nåt.;)

Bara för att det är lite kul, tänkte jag ta ett exempel på hur Lagen om Attraktion kan verka när man önskar sig något;

För några år sedan bestämde jag mig för att jag ville ha en hund. ( detta var innan jag visste om The secret/ LOA)

Jag ville ha en bästa-vän-hund, som skulle vara min följeslagare i livet.

Den skulle vara underbar, trogen som Lassiehunden och vacker etc.

Det var egenskaperna jag önskade.

Jag ville ABSOLUT inte ha nån bichonfrise-pensionärs-krullig vit hund.Det var jag säker på, för min mormor hade haft en hemsk sådan hund en gång och usch vad jag tyckte illa om den hunden. Det visste alla jag kände om oxå, för jag hade berättat hur hemska såna bichon-hundar är och dessutom fula.( tyckte jag.)

Så satte jag ut en annons om att jag ville ha en hanhund i ettårsåldern, som skulle vara si och så". Jag låg på kvällarna och fantiserade om hur min hund skulle följa och vara med mej som om vi vore sammankopplade.

Jag fick massor med svar om hundar som skulle ha nytt hem. Säkert femtio svar om inte mer. Ett av svaren, var från en familj från andra sidan sverige som hade en liten hund som skulle byta hem pga tidsbrist.

Rasen? jodå en bichon-frise-blandning, ullig och vit i all sin prakt. NÄ tänkte jag aldrig i livet. NEVER! nope! fy usch och tvi…

Men…dom hade skickat med en bild på hunden i brevet. Jag vet inte varför men jag kände nåt tvång att åka alla 30 mil med hela familjen för att titta på den där fula vita hunden som jag absolut minst ville ha ( hm..?)

när vi kom dit, öppnade de dörren och hunden mötte mej…Jag slängde mej ner på golvet i hallen och blev där i en timme klappandes och babblandes med denna helt underbara hund..:)

han var helt klockren. kärlek vid första ögonkastet. Han följde naturligtvis med oss hem, och han har från den dagen ( fyra år sen nu faktiskt) ALDRIG vikt en tum från min sida. Han skiter i precis alla i familjen förutom mej. Han valde. Jag valde. Lagen om attraktion parade ihop oss.

Han är sån perfekt matchning, att vetrinären sa att det måste vara något alldeles extra band som han och jag delar, eftersom vi är så totalt synkade tillsammans, min allra allra bästa vän jag nånsin haft är denna hund, och vida överträffar alla mina fantasier om hundar tidigare.

Ja, rolig anekdot,

och om man ser lite på mitt tankesätt då, så inkluderade det "vad exakt jag ville ha specifikt" samt "vad jag absolut INTE ville ha väldigt specifikt" och notera; lagen om attraktion lägger inte märke till ordet "inte" utan det jag fokuserade på var vad jag fick.

Och trots att jag då fick "levererat av universum" både det jag VILLE ha, samt det jag INTE ville ha…så blev det exakt så bra som bara universum kan skapa ändå:)!

så…vad man "tycker" är ofta helt orelevant ( som ni säkert vet) det är vad man KÄNNER som räknas. Att jag i detta fall tyckte vita hundar var fula…ja det kan jag lova att den inställningen försvann lika fort som min lille Nickehund dök upp;) nu har jag förresten två vita bichon-hundar sen ett par år tillbaka…underbar ras! fniss fniss!;)

kram på er!

Annons:
SHIAWASE
2012-09-17 15:39
#1

Gladmymlan, fantastisk bra historia och beskrivning av hur LoA fungerar!!!

Det ar ju just darfor det ar bast att undvika att vara  for specifik, Universum levererar de  bast av detaljerna! Det anda vi behover tanka pa ar ju kanslan.

Latt att glomma bort,,, men sa kul att bli pamind genom andras erfarenheter.

For mig ar det ungefar sa med min man(haha) Jag visste precis vilken typ jag ville ha, men ABSOLUT INGEN JAPAN.Flört Sa jag fick precis det, en person med de egenskaper jag onskade, som ocksa ar Japan. Sa kan det ga:) Och vi trivs ju bra med varandra annu:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-09-17 15:39
#2

hahah underbar anekdot gladmymlan! Visst är det väl häftigt hur det fungerar?!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-09-17 15:50
#3

Underbar historia! Kom att tänka på vår "inte-tråd", eftersom just det där man säger jag ska inte om ofta blir av. Jag skulle INTE jobba med missbrukare och vad gör jag nu? Jobbar med missbrukare såklart!

Så det är klart att du fick rasen du INTE skulle ha, man får det man fokuserar på, hi hi.

MissInAction
2012-09-17 18:39
#4

Ja det här var ju en riktigt kul historia! Vad fint att du fick din bästishund! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-09-17 18:49
#5

Ja jag tänkte precis på det med, man får ju det man tänker på även om det är nåt man inte vill ha =) fast det kan ju sluta med något bra av det hela som på era två exempel, både det ni ville ha och inte ville ha blev som en hopbakad önskan som manifesterades!

Kul att läsa om sånt här! man blir ju inspirerad! Glad

Tiana
2012-09-30 12:34
#6

Haha! Det stämmer ju!

Jag ville ha en man som låter mig ha min frihet och gå min egen väg, och lösa mina egna bekymmer mm. Har haft ex som försökt lösa alla mina problem och det var Riktigt Jobbigt!

Tror ni inte jag blir levererad en egenföretagare som jobbar en himla massa? Skrattande Och ja, vi går fantastiskt bra ihop!

Annons:
Upp till toppen
Annons: