Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 917 ggr
MissInAction
2012-09-17 11:19

Mesmer - animal magnetism

Hehe, det slog mig precis när jag tittade på Mesmer, att den har en hel del LoA-tänk i sig. Han pratar om en kraft som finns i allt levande. Och om hur alla sjukdomar och åkommor kommer exempelvis från våra känslor och minnen osv. Och att var och en har kraft och möjlighet att påverka vårt öde. Och att det enda som är viktigt är nu.

Har inte tänkt på det förut, trots att jag sett filmen flera gånger - Alan Rickman är min favoritskådis - men idag trillade poletten ner Skrattande

Okej, det som Franz Anton Mesmer praktiserade kanske inte helt faller under ramen för LoA, men jag kan tänka mig att han kände till det, eller åtminstone var det på spåret. Han verkar mer ha varit fokuserad på månen. Det han trodde på kallade han för animal magnetism. Hur som helst mycket intressant, tycker jag! Och vacker, fascinerande film. Stämningsfull.
Någon som sett den? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
2012-09-17 16:30
#1

Jag har inte sett den, men jag hade en liknande upplevelse igår (konstigt va? hahaha) när jag såg Bruce Almighty (Bruce den Allsmäktige) på tv. För er som inte har sett den så är spelar Jim Carrey en kille som får ta över rollen som Gud för ett tag. Och även om långt ifrån allt i filmen är i enlighet med LoA så var det vissa saker som fick mig att fnissa till.

I en scen så vill Bruce ha tillbaka sin flickvän som dumpat honom för att han betedde sig som en idiot, även fast hon fortfarande älskade honom. Och eftersom Bruce är Gud så försöker han med all sin makt att få henne att komma till honom, men hon påverkas inte det minsta lilla, och till slut så tvingas han ge upp och säger uppgivet: ja ja, jag vet, den fria viljan.

Han får sin önskan uppfylld till slut, när han inte längre är Gud, och har släppt sin önskan för att istället ge henne en chans att vara lycklig. Det var hans nya önskan.

Verkligen något att fundera på när det gäller relationer. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: