Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1978 ggr
SHIAWASE
2012-09-14 01:42

Härligt med mångfald

Skrev lite i klottertraden, men ville skriva lite mera,,

LoA er LAG, det vet vi ju alla.

Ocksa att den fungerar vare sig vi medvetet andvander den eller inte.

Det som ar det fantastiska i var tid just nu, nar expansionen okar, och vi blir mer medvetna ar att denna lag sprids genom sa MANGA OLIKA KANALER, vilket gor att sa manga flera blir medvetna om den!

Misstaget vi manniskor ofta gor ar att tro att det satt jag har hittat ar det basta sattet.

Denna LAG har ju som vi ocksa vet skrivits i manga olika former, den beskrivs i Bibeln, alla andra religosa skrifter.

Massor av iFokus sajter beskriver lagen ur olika perspektiv, och kallar den inte alltid LoA , alla anvander olika ord men innehallet ar detsamma.

Det togs upp att tex. The Secret fokuserar for mycket pa egot, eller den kommersiella biten.

MEN , tack vare att LoA beskrivs pa detta satt i The Secret , sa har information om LoA natt ut i varlden, till massor av manniskor som aldrig kanske ens skulle ha blivit medvetna om den , om den bara skulle beskrivas i andliga termer tex.

Hittade intressanta artiklar om Silver Birch inne pa Spiritualism iFokus, det ar texter sedan manga ar tillbaka, men innehallet ar detsamma, orden ar olika.

Nar man sedan gar in i LoA och arbetar med den medvetet, sa gar det inte att undvika den andliga biten den kommer naturligt, men vi anvander alla olika ord och termer.

Har pa iFokus finns en mangfald, olika sajter med liknande budskap tilltalar olika typer av manniskor , underbart! sager jag!

Tacksam for mangfald, for att vi manniskor anvander ord och kan beskriva samma sak pa olika satt, for att na ut till olika grupper.

Denna mangfald, leder till expansion, okad forstaelse, och karlek!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Alexandraea
2012-09-14 08:56
#1

Så sant! Jag tycker det är fantastiskt att det finns så mycket lättillgänglig information så att alla har en möjlighet att få lära sig mera om LoA. Hade det inte varit för att The Secret tilltalat mina vänner så hade jag aldrig hört talas om den och därmed inte kommit i kontakt med LoA. Om man inte alls är intresserad av tunga spirituella texter så är det ju jättebra att det finns mer kommersiella alternativ. Själv läser jag en "kommersiell lättläst" bok om kvantteori just nu, just för att jag är nyfiken på ämnet men aldrig skulle orka ta mig igenom någon form av akademisk litteratur i fysik. Pheew!

Detta är väl även anledningen till att många av oss bloggar om LoA också, för att vi vill göra informationen tillgänglig för flera på ett lättförståeligt sätt.

[rore]
2012-09-14 08:59
#2

Shiawase!

JA, men visst är det härligt med mångfald. Det finns godbitar överallt att plocka åt sig och ta till sig av.

Det fina i kråksången är ju att precis som du sriver,,,det är samma men olika ändå;)

Jag har ju alltid varit så rädd för att fastna i ett speciellt fack, men när jag knatat runt och läst lite här och lite där,, så finns det vissa saker/texter/diskussioner som landar och bereder plats o väg.Kyss

[Kathja]1
2012-09-14 09:14
#3

Just det där satt jag och spånade på häromdagen (såklart!), och just det där bidrog till att jag drog igång min blogg där jag i början helt fokuserade på att visa på likheterna mellan LoA och Bibeln. När jag sedan trillade in på det mediala blev det ännu tydligare att det är SAMMA, allt är samma.

Det är inte olika former av samma sak, det är samma sak beskriven med olika ord och på lite olika sätt - men allt är en beskrivning av Gud/Univesum/Alltet - vilket Du nu känner dig bekväm i att kalla det för  - och allt är samma.

Och just att det är olika föklaringar och beskrivningar av samma sak är ju fenomenalt därför att på så sätt når man ut till fler människor. Även om jag personligen tycker att det är trist att så många begränsar sig själv och sitt sätt att se på det hela genom att säga att jag har rätt men du har fel - trots att man pratar om SAMMA SAK.

Så många Andliga som inte skulle kunna säga att de tror på Gud, så många troende som anser att det andliga är förkastligt - och det samma gäller ju LoA folk, även om vi självklart är väldigt ödmjuka och toleranta till vår natur (eller iaf borde vi vara det, hi hi) eftersom tillåtandet är en del i LoA.

Men precis som inom alla andra områden i livet berikar mångfaldet ifall man väljer att se det som något bra och givande.

szirius
2012-09-14 12:07
#4

Detta är ju vad som esoteriken "pysslar med" också, att titta bakom alla religioner och visa att kärnan är samma överallt, bara beskrivet med olika ord. Men det visar att det finns en "ur-sanning" som man finner om man går in i sig själv - sedan kan man sätta olika ord på det…man finner frid, kärlek, Gud, you name it. Där man kan vila och känna ett stort " aha!"  Fina grejer detGlad

#3 Och just att det är olika föklaringar och beskrivningar av samma sak är ju fenomenalt därför att på så sätt når man ut till fler människor. Även om jag personligen tycker att det är trist att så många begränsar sig själv och sitt sätt att se på det hela genom att säga att jag har rätt men du har fel - trots att man pratar om SAMMA SAK.

Jag har en god vän som är djupt kristen och som i början var rätt mkt " rätt/fel", vi/dem" och det var den enda "negativa " energin jag kunde finna i henne, för hon är en fantastisk människa med ett stort hjärta och så mycket värme men jag märkte att när andras tro eller religion kom upp blev hon arg och lite dömande. Jag har pratat MASSOR  om min syn på saken, att allt är samma, personer har olika namn på samma kraft och i varje religion är grunden kärlek, vilket rimmar helt fel om man ska döma dem som har andra ritualer än en själv. Och genom att ha lärt känna mig och förstå att vi faktiskt delar syn på så himla mkt ,trots att jag lever så hednisktFlörtSkrattande, säger hon att hon har lärt sig massor om att  - som hon säger : "bli en bättre kristen", och som jag säger: en människa med mer kärlek, större förståelse och acceptans för allas olikheter och finna att oavsett tro så kan man mötas i kärlek.

SHIAWASE
2012-09-14 13:42
#5

Kloka och fina kommentarerGlad

Det ar ju sa latt ocksa att bli ivrig nar man sjalv kanner att man har hittat "ratt" att det har "klickat" till!! Men SER helt plotsligt allt , allt sammanhang, och onskar att alla andra ska gora det.

Da glommer man liksom bort att samma sak inte klickar for den personen, utan det ar da latt att man hamnar i en situation dar man forsoker "overtyga"nagon annan , fast som den personen kanske har hittat samma kansla men via en annan kanal!!

Men nar man val oppnar upp for allt, sa ar det en sadan harligt kansla att kanna att man har sa mycket gemensamt med ALLA,, trots ytliga olikheter:)

Det racker att man har sin egen overtygelse:) Som vi ser har pa iFokus, sa hamnar vi alla mest pa det forum som "passar" oss bast, och gor lite utflykter ibland for att vidga vyernaGladEller sa ar vi en "all-atare" och ar lite bade har och dar!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: