Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 2986 ggr
crinalina
2012-09-12 12:22

Favoritfilmer och serier

Det är ju som vi alla vet bra att släppa sina önskningar och bara vara. Ett bra sätt att göra det för en stund är att titta på filmer eller serier som får en att känna en massa olika typer av känslor.

Det är bra just för att man då kan leva i känslor utan att vara känslomässigt bunden till det som väcker känslorna, för egen del.

Så jag tänkte att vi ska ha en liten tråd om vilka filmer och serier som får just dig att må bra, att skratta och gråta.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-09-12 12:28
#1

Serie - Gilmore Girls!

Film - Love Actually, Under the Tuscan sun

crinalina
2012-09-12 12:35
#2

När jag ville komma i rätt känsla för ett förhållande och för kärlek så var min absoluta favoritfilm The Holiday, en underbar och härlig film med Cameron Diaz, Kate Winslet, Jude Law och Jack Black. Filmen har ett starkt LoA-budskap och så mycket glädje och kärlek, jag har aldrig lyckats se den utan att börja skratta och gråta.

När jag vill känna en massa olika typer av känslor så tittar jag på serien Glee, en serie om ett gäng olika ungdomar på en high school som på ett eller annat sätt hamnar i Glee-klubben, en show choir. De är alla olika och i början så kämpar de emot både varandra och sig själva för att så småningom ha byggt upp en stark vänskap och gemenskap där alla vågar vara sig själva, där de uppmuntras att följa sina drömmar och allt detta byggs runt om och med musik av alla olika slag. Denna serie får mig att både skratta och gråta samtidigt, att bli arg, ledsen och förtvivlad, att se hopp och känna kärlek. Och den får mig att sjunga och älska musik mer än jag normalt gör.

Ibland så börjar jag tvivla på att jag verkligen vil skriva, att det är min dröm att skriva, då brukar jag titta på en film som heter Magic Beyond Words - the J.K Rowlning story (unofficial) som handlar om just J.K Rowlings liv och hur Harry Potter blev till. Även denna film får mig att både skratta och gråta, den ger mig rysningar in i benmärgen och den är full av LoA-budskap. Den får mig att hitta tillbaka till min kärna och känslomässigt minnas vad det är jag drömmer om.

Gilmore Girls är en annan fantastisk serie, av många killar kallad snackserien för att de pratar mycket om fort i den. Den handlar om en ung ensamstående mamma och hennes tonårsdotter. Den här serien får mig nog inte att gråta så mycket, men jag skrattar en del och framförallt så känner jag ett lugn och en harmoni när jag ser den. Jag vet att Kathja-R har en stark och stor erfarenhet av den, men den får hon själv berätta om.

I övrigt så gillar jag musikaler, Grease, Mamma Mia (ABBAs låtar får mig alltid på bra humör), Sound of Music osv.

Vad gillar du? Vilka serier och filmer får ditt hjärta att vakna till liv?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2012-09-12 12:43
#3

Ja just det Love Actually, en fantastisk film fylld med massa kärlek som ger en massa bra känslor!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-09-12 12:51
#4

Den och G.G kan jag se hur många gånger som helst, blir så mys-lycklig av dem. Skrattande

Alexandraea
2012-09-12 16:24
#5

Åh Love Actually är min mys-jul-film. Ser den varje år, men bara runt jul. Glad

Favorit-serier är Arrested Development eller The Office (UK) om jag vill skratta, eller Greys Anatomy om jag känner mig mer dramatisk. Glad

Såg en riktigt LoA-film för ett tag sedan. Under the Tuscan sun heter den (gissingsvis Under Toscanas sol på modersmålet). Även om de aldrig nämner attraktionslagen så kan man som LoA-are hitta flera små hintar om den under filmen. Dessutom fick den mig att vilja lämna allt och köpa ett gammalt hus i Italien. Glad

[Kathja]1
2012-09-12 16:27
#6

Alexandrea, visst är den mysig! Jag har hunnit se den MÅNGA nånger, ger den rätta mys-känslan.

Annons:
crinalina
2012-09-12 16:28
#7

Den måstte jag kolla in!! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-09-12 17:56
#8

Under Toscanas sol är en av mina favvisar!! Ja visst vill man köpa ett hus där, iallafall står Toscana hög(s)t upp på min att resa-lista :-)

Annars är jag, iallafall på vintern, ett riktigt tv-freak.
Favvoserier är:
CSI
Criminal minds
Lyxfällan
Arga Snickarn
House
Greys anatomy

Ja, typ så :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-09-12 18:01
#9

LoAEmma, jag förstå att du kan försvinna in i de flesta av dem serierna, men om du ska nämna filmer och serier som får dig att må bra och skratta och gråta kanske inte CSI och Criminal Minds stå på den listan.. Eller? haha

Men jag älskar också dem serierna så jag är med på det på ett sätt också. Jag tänkte nog mer på filmer och serier som just framkallar positiva känslor inom en. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-09-12 18:06
#10

Jag förstår det, men jag delade med mig av dem ändå. Jag mår bra av att titta på dom, spännande osv :)

Men det var väl Loa-filmer osv…

Då säger jag Under Toscanas sol. Dagboken. Eeh…var allt jag kom på just nu.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-09-12 18:08
#11

Nej då det behöver inte vara LoA-filmer eller serier.

Jag kan också "må bra" av att titta på den typen av serier, så det är okej. Men det är en annan typ av må bra jag får av det. Men vi är alla olika. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-09-12 18:17
#12

Emma - ursäkta mig, men jag får ont i magen av Lyxfällan, fattar inte hur man kan titta på det där, och ännu mindre vara med. Har väldigt svårt för sånna där "hänga ut sig själv eller sin familj" - program. Och hur ska man kunna manifestera en god ekonomi och välbefinnande när man tittar på människor som mår skit?

Nej, tacka vet jag G.G eller Buffy, älskar avsnittet där allt är som en musikal, kunde flera av låtarna innan, men nu var det ett tag sedan. Tittade mycket på den serien med mina barn då vi hade flyttat ifrån deras pappa så den står för så mycket annat (positivt) för mig.

LoAEmma
2012-09-12 18:49
#13

Nä GG och Buffy kan inte JAG med hehe…

Jag gillar såna program, även Du är vad du äter… Vet inte, kanske är nån sadistisk sida av mig. Men jag känner att jag lätt skulle kunna jobba med att få såna människor på fötter igen, som hamnat snett med sånt där.

Jo, en serie jag tittar på nu är Once upon a time. Där är det sagor och magi med, det är ju Loa iallafall :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
2012-09-12 19:10
#14

Ha, jag registrerade inte ens att det stod Lyxfällan. Ja sådana program leder inte till något gott alls att titta på. Det föder bara rädslor och dåliga känslor. LoAEmma, du kanske ska börja sålla en del i vad du väljer att titta på? Börja analysera och känna efter hur olika program får dig att må och känna. För det har en betydelse. Börja välj program som FAKTISKT får dig att må bra. Som du själv säger, det är sadistiskt att titta på dem. Du vältrar dig och låter dig frodas och må bra av andras dåliga känslor. Det finns inte en chans att det någonsin kan få dig må så bra som du vill må. Det stoppar dig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-09-12 20:20
#15

Sambon och jag tittar mkt på bilprogram och matprogram, då tex Top Gear (riktigt roligt) Masterchef, helst svenska versionen då såklart men Amerikanska går bra den med, Hells Kitchen ser vi på och imgn ska vi kolla in den nya Kockarnas kamp eller vad den nu heter. Eat Street på TNT Nordic e riktigt gottigt att titta på det med!

Filmer ja…jag har mina favoriter, men kan inte säga att jag känner ngn speciell känsla inför de, eller egentligen gör jag väl det eftersom jag gillar de och sett de minst 10 ggr var men gud vet vilka känslor med tanke på filmerna haha, de är iaf Pulp Fiction, True Romance och Romper Stomper är bra den med! Jag har säkert fler filmer men dessa tillhör mina favoriter!

Jag gillar inte alls den typen av serier som ni nämnt här, men det är tur det att vi är så olika! Skrattande Jag gillar ju ER istället! KyssSkrattande

Håbe
2012-09-12 21:18
#16

Jag ser sällan om filmer. Man vet ju hur de slutar liksom. Men "Medan du sov" tror jag att jag sett säkert 10 gånger. Vet inte riktigt vad det är som griper tag i mig men jag bara älskar den. Den är så romantisk och söt och samtidigt lite sorgsen. Egentligen urfånig men jag älskar den verkligen.

Åååh, nu skulle jag vilja se den snart igen! Hade den förrut på vhs men det var länge sen.

Annars älskar jag också CSI. Alla tre men mest NY. Är lite småkär i Mac Taylor tror jag men det håller jag tyst om inför min man Cool.

crinalina
2012-09-12 21:52
#17

Åt, mycket bra film Håbe! Har också sett den massor med gånger! Ja, jag älskar också CSI, alla tre men mest NY. Criminal Minds, Bones, Castle, Spårlöst försvunnen och en massa liknande serier. Och Brittiska deckare/polisserier som Midsomer Murders och Inspector Morse. Law and Order är också på listan av sånt jag gärna tittar på till vardags. Det är ju också kring dem ämnena som jag skriver mest när jag skriver fiction. Men för att må bra, för att hamna i rätt känsla och släppa tankar på önskningar så duger de inte alls. Då vill jag skratta och gråta, gärna samtidigt. Väckas till liv. Känna den inre kärleken och harmonin. Då tittar jag på det jag nämner i början av tråden.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-09-12 23:16
#18

ÅH Love Actually är helt underbar! Kanske min favoritfilm <3 Och även jag ser den varje år, vid jul Skrattande Min favoritskådis Alan Rickman är ju dessutom med i den Oskyldig

Jag visste faktiskt inte om Magic beyond words!! Tack så jättemycket för tipset! Är ju ett stort Harry Potter-fan. 
Så, ja. Jag får väl säga Harry Potter-filmerna då. De väcker så mycket känslor hos mig, allt från lycka till djup sorg. Verkligen en fantastisk historia som har en stor plats i mitt hjärta.

Svart katt, vit katt är en annan favoritfilm, en riktig feelgood-film! Rekommenderas varmt. 

Tonari No Totoro/Min granne Totoro är en annan favorit, en japansk tecknad film om vänskap och.. andlighet. Feelgood-film!

Bland favoritserier finns Sex and the City. Mår alltid bra av att titta på den! Skrattande Och den kan ge mig insikter. 

En serie på samma tema är Lipstick Jungle. Underbar!

Dead like me är en serie som är komedi och lite drama, men mest komedi. Handlar om en tjej som välsignar själar innan människor dör, så det är mycket död i serien, men lättsamt eftersom det är en komedi, så den handlar väldigt mycket om livet Glad

Merlin är en annan serie som jag älskar, handlar om Camelot, magi, riddare etc.. precis min smak.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-09-12 23:42
#19

Åh jag missade ju att nämna "Så som i himelen" - så bra när man behöver gråta av sig och rensa i systemet lite, hi hi.

MissInAction
2012-09-12 23:46
#20

Jaha, ska vi ta med gråtfilmer så nominerar jag dessa:

I am sam. Gråter mig igenom den filmen. Den är så stark <3

Simon Birch. Gråter floder till den med.

The curious case of Benjamin Button. Också en gråtfilm.

Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Kathja]1
2012-09-12 23:52
#21

Ibland behöver man gråta elller vara arg för att sedan bli glad.  Men det ska vara mysigt och med kärlek, och gråt  - gäller iaf mig. Skrattande

SHIAWASE
2012-09-13 00:14
#22

Oj! Har var det manga tips.

Jag har tidigare varit en valdigt tv-person, men har nu knappt tittat pa tv pa flera manader,

Jag har inte heller haft tid att titta pa serier. filmer pa internet heller, men

Om jar tid sa brukar jag titta pa:

Gilmour Girls

How I met my mother

Greys Anatomy

Medium

Ghost Whisperer

Solsidan tittade jag pa forra aret

och liknande,

lattsamma, roliga,

Filmer, vill jag har varme, karlek i .

TIttar aldrig nu for tiden pa saker som inte far mig att ma bra. Tidigare kunde jag sitta och titta pa tv-program dar de tar upp tex. jattetjocka manniskor, eller de som ha problem av andra slag, Nu stanger jag av om sadant dyker upp.

Skont att kanna att man valjer, det som far en att ma bra.Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
2012-09-13 08:21
#23

Ja e rolig serie är Pappas pengar, gapskrattar alltid  men annars e jag lite dåligt på att hänga med på serier…Sex and the city kollade jag med på förut! den är bra=)

Annars är Rat Race en film som får mig att vika av skratt Skrattande

Kate & Leopold är en riktig kärleksfilm ♥

Det finns ju så många bra filmer!

målle
2012-09-13 08:34
#24

Håller med om Sex and the city! Den serien gillar jag och Mad Men!! Ojoj den är så bra! Nog dne enda serie jag egentligen gillar, annars orkar jag inte med serier SkrattandeSolsidan såg jag oxå på såklart! Det skulle väl komma ny säsong av den?? Mia och Klara, riktig humor i min smak! Skrattande

En annan film jag såg som satte känslor i spel var Kronjuvelerna, har ni inte sett den kan jag rekommendera den. Det var en lite speciell film men..ja jag gillade den skarpt!

Annars gillar jag skräckfilmer, eller thrillers, det ska helst vara spännande och gärna lite läskigt Skrattande Jag hade en period för ca 6-8 år sedan då jag var helt frälst i japanska skräckfilmer, många av dessa finns i amerikanska versioner, som tex The Ring, The Grudge etc, men de amerikanska versionerna har plockat bort mkt av det läskiga tycker jag, så jag föredrog att se originalen på japanska istället Skrattande

SHIAWASE
2012-09-13 08:51
#25

Namen Usch da malleFlört Skrackfilmer tittar jag INTE pa,, The Ring har jag ju sett, for den var sa beromd har,, men the Grudge kanner jag inte till:)Kul att du tyckte om originalen i allafall!!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sugarcream
2012-09-13 08:54
#26

Jag gillar också lyxfällan haha men jag mår bra när jag ser det och tvärtom känner jag mig jätteduktig när jag jämför mig med de som är med och deras ekonomi. Jag känner att jag e glad som har kontroll över mina pengar och köper allt med MINA EGNA pengar. Du är vad du äter gillar jag också och det är för att jag är intresserad av hälsosam mat och vill ha inspiration från programmet. Kollar knappt på tv annars. Känner mig för rastlös för det :) Men älskar humorserier som Solsidan och Kvarteret skatan. De gör mig glada. Förr kollade jag mkt på serier som "ensam mamma söker" "bondr söker fru" mm men inte längre, känns inte så kul längre. Fast igår såg jag halva bonde…Och det e ju så kul se de bli kära :)

[Evigheten]
2012-09-13 11:57
#27

jaa Solsidan är roligt oxå!

Annons:
LoAEmma
2012-09-13 12:02
#28

Sugarcream, precis så känner jag också för dom serierna!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Alexandraea
2012-09-13 21:25
#29

Ja jag håller med om Lyxfällan, när jag tittar på det så känner jag mig glad och tacksam för att jag har en fungerande ekonomi.

[Kathja]1
2012-09-13 21:46
#30

Men det är, enligt mig, fortfarande att må bra på andras bekostnad. Höja sig själv genom att sänka andra. Har svårt att se kärleken i den handlingen. Men visst mår man bra av det så är det ju ett steg åt rätt håll.

Sugarcream
2012-09-13 22:28
#31

Jo kanske låter elakt men jag tänker att jag alltid ska vara bra på att hantera min ekonomi, när jag ser det. Och den har inte blivit sämre :) Tycker ju "synd" om de som är med men samtidigt har de satt sig i sitsen själv plus att de faktiskt får hjälp med sitt problem och förhoppningsvis lär sig och får ordning på ekonomin.

MissInAction
2012-09-13 22:48
#32

Ett TV-program som jag älskar att titta på men tyvärr inte sett på säkert ett år nu, är Extreme makeover Home Edition. ÄLSKAR verkligen att se hur fint det där teamet gör det, hur fint det nya huset blir, och hur glada och lyckliga och rörda människorna blir, som ska få bo där <3 Och ja, jag gråter varje gång jag ser det programmet Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Alexandraea
2012-09-13 23:11
#33

Nja, fast jag ser det inte som att man gör det på någon annans bekostnad. Det är ju inte så att man sitter och gottar sig i att de har det svårt. Samma sak som att man kan vara tacksam över att ha ett hem, ett jobb att gå till, en familj etc allt detta uppskattar man ju i vetskapen om att vissa människor faktiskt inte har just det. Men det innebär ju inte att jag njuter av att de har det sämre än jag. Samtidigt som jag uppskattar mitt eget liv mer så får jag även ångest över att de människorna mår dåligt och jag blir alltid glad och lättad för deras skull när det ordnar sig för dem i slutet av programmet.

crinalina
2012-09-14 20:16
#34

För mig väcker Lyxfällan negativa känslor för att jag förr levde ett liv där jag hade väldigt svårt att sköta min personliga ekonomi. Inte för att jag var dum i huvudet, eller inte ville, utan jag hade mentala och känslomässiga spärrar som hindrade mig från det. När jag då såg sådana program så påminde det mig om de sakerna, och i många fall gjorde det mig förbannad också för att jag förstod det som de som "hjälper" antingen är för dumma för att inte förstå eller så ignoreras det i programmet, att för många är detta samma sak som ett missbruksproblem där man måste förstå de grundläggande och bakomliggande sakerna till dessa människors agerande. Det handlar inte, i vissa av fallen, om att dessa människor är för dumma för att förstå hur man faktiskt ska göra. Personligen så försökte aktivt få hjälp för ekonomiskt missbruk, och det är ett välkänt problem i dagens samhälle, och det enda jag blev hänvisad var att skaffa autogiro till alla mina räkningar.

Nåja, så för mig så är det på andras bekostnad på det viset att jag faktiskt inte tror att folk blir hjälpta i det programmet. Visst för stunden, men i längden krävs det mer för att ändra sitt sätt att agera och tänka, vilket vi ju vet här.

Men detta är ju min syn på det hela.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
crinalina
2012-09-22 02:31
#35

Nu ksn jag bara säga ÅÅÅÅÅHHHH, jag har precis sett Under Toscanas Sol för första, men absolut inte sista, gången.

Vilken underbar och fantastisk film och sååååå mycket LoA i den! Jag log rakt igenom hela filmen av underbara härliga känslor.

Kände ju också igen med en del saker, som tex med språket och när hon sa att det var ju inte direkt väntat att hon skulle lära sig polska i Italien. Jag kunde ju iofs prata flytande engelska redan när jag kom hit, men jag hade ju inte väntat mig att träffa en engelsk man, jobba på ett engelskt cafe, och vara så pass flytaande i (brittisk) engelska att tom britter och irländare frågar var i landet jag kommer från. hihi, har aldrig ens varit där.

Tillbaka till filmen så kan jag verkligen rekommendera den som en må-bra-film, och även som en öppna-ögonen-film. För man får en bra inblick att man får tillbaka det man sänder ut.

Sedan älskar ju jag Diane Lane, jag tycker att hon har en fantastisk varm utstrålning, och snygg är hon också! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-09-22 08:02
#36

Visst är den underbar! Man ler filmen igenom. Skrattande

SHIAWASE
2012-09-23 10:54
#37

Har precis tittat pa Nowhere Boy, om John Lennons uppvaxt:) Tycket om den!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-10-02 15:12
#38

Jag har ju totalt missat att nämna den bästa saken med Under Toscanas Sol. När duvan skiter henne på huvudet så ses det som ett bra tecken. Dagen efter min och sambons första date så gick jag ut på en promenad och blev skiten mitt på huvudet av en duva. Då var det någon som talade om just det för mig. Att det betyder tur. Och det var det ju. Ett bra tecken helt enkelt! Skrattande

Och just ja, när vi först flyttade in vår fina drömlägenhet var trappan upp till takterrassen full av nyckelpigor. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-10-02 15:23
#39

#38
Haha ja jag har också hört att det ska betyda tur. Det var någon med östeuropeisk bakgrund som sa det.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-10-21 16:23
#40

Jag har ju efterfrågat en film om pengar. Och nu har jag hittat en. Den heter The Ultimate Gift, och handlar om Jason, en bortskämd och arrogant kille som ärver sin superduperrika farfars hela förmögenhet. Men för att få arvet så är det vissa saker som han måste göra. Han skickas via sin farfars testamente och inspelade videos till olika ställen i världen för att göra, och erfara olika saker. Saker som han absolut inte vill göra. Varje erfarenhet förändrar honom utan att han själv förstår att han förändras. Han träffar också en tjej med en ung dotter, som är döende, under resans gång. Det Jason inte förstår är att hans farfars önskan är att Jason ska hamna på en bra plats inom sig själv, att han ska lära sig uppskatta livet och inte dyrka pengarna, att livet handlar om kärlek och att ge, att vara lycklig, och att när man väl har dem sakerna inom sig så kommer pengar som en bonus, inte som något man suktar efter och älskar för pengarnas skull utan för allt gott man kan göra med dem.

En inte på långa vägar rättvis beskrivning av budskapet i filmen. Ett budskap som jag tror att de flesta missar om de inte är medvetna om LoA.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
2012-10-21 17:19
#41

Åh, den hamnar på nedladdningslistan Crinalina! Tack for tipset! :)

Annons:
Theleonora
2012-10-21 20:38
#42

Åh Crinalina, den har jag sett. Den är så bra och han är så snygg :)


SHIAWASE
2012-10-22 00:39
#43

Tack Crinalina! Tankte just iga, att jag skulle vilja se en film,,som jag kan ma bra av med nagot LoAigt i sig!!! Ska kolla upp den,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-10-22 00:47
#44

Shia, filmen har även ett visst sorgligt inslag, men det är mycket LoA även i det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-10-22 00:53
#45

Ja det kan jag forsta. Nar man far upp ogongen for hur LoA fungerar, sa ser man lite annorlunda pa "sorgliga" saker,,, vad det nu kan vara:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-10-24 21:59
#46

Om ni tittar på The Ultimate Gift så missa inte eftertexterna. Det händer viktiga saker även under dem. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2012-11-04 13:06
#47

Jag behöver lite filmispiration! Någon som har förslag på måbrafilmer som vi inte redan har nämnt i den här tråden? Med måbrafilmer menar jag filmer som har en positiv energi vad gäller det mesta. Förslag mottages tacksamt! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
2012-11-04 13:16
#48

Jag har skrivit ner några filmer som jag tror kan vara må-bra-filmer men inga jag har hunnit titta på än. Kanske ser nån film ikväll om det inte är nåt bra på tv, förutom mina psykologiska thrillers ;), så har jag skrivit upp dessa:

Wedding date

PS. I love you

Kärlek i NY

Love and other disasters

En serie jag började kolla på lite igår är Partners (serie, hittade tipset hos Irina) och jag gillar några av skådespelarna där så den kommer jag titta på. Sen är New Girl (serie) ganska goofy och lättsam.


Annons:
[Kathja]1
2012-11-04 13:18
#49

Ska klura lite…

Har du sett "My life in ruins"? Den gillar jag, LoA tänk och lagom söt.

Amelie från Montmartre - är ju oxå underbar!

[Kathja]1
2012-11-04 13:23
#50

My life in ruins

Amélie (Amelie från Montmartre)

Just like Heaven

Ghost Town (Livet från andra sidan)

crinalina
2012-11-04 13:34
#51

Åååh, tack för snabba svar!

Kameleonten: PS! I love you! Är en helt fantastisk och underbar film, som har en hel del LoA i sig mellan raderna. Var beredd på gråt av både glädje och sorg. Och en av mina absoluta favoritskådisar är ju med på ett hörn, Jeffrey Dean Morgan.

Jag har även sett några av de andra, men resten ska jag kolla in! Tack!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-11-04 13:43
#52

Tack, Crinalina for din fraga!!!!!haha, sa FANTASTISKT kul,,, egentligen,

Jag har haft saaa mycket sista manaderna och har inte kunnat tiltta pa filmer som jag skulle vilja,,, SAAA iGAAR, sa satte jag mig framfor datorn och TANKTE att NU vill jag se nagon bra film,, kollade lite pa hulu, men hittade inget,, sag en ratt ok film, men anda inte,, och idag, har jag jobbat med oversattning hela dagen, pa eftermiddagen kande jag igen att NU VILL Jag ha en bra film,, men hittade ingen,,,,

OCH sa kikade jag in har sa finns ju MASSOR av harliga tips!!! tack! och tack:)

Aterigen,, vi ar SAA synkade ,, sa man blir ju forvanad,, fast det inte ar nagot att forvana sig over, eftersom We Are All One,, men andaTungan ute

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-11-04 13:49
#53

The Accidental Husband är en annan av mina favoriter, också den med Jeffrey Dean Morgan, och Uma Thurman.

Visst är det väl underbart Shia, hur synkade vi är!

En annan favvofilm är Notting Hill.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-11-04 13:54
#54

Ja fantastiskt,, och nar jag nu har suttit sista dagarna och funderat pa filmer sa fick jag en forfragan att oversatta fem av Camilla Lackbergs tv-filmer!! (eller tre tror jag men de ar uppdelade pa fem),, Inte bekraftat annu, men att oversatta filmer ar KANONKUL!!! Titta pa film, ha scriptet, oversatta,,, och ha KUL!! och fem stycketn… YES,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2012-11-04 13:57
#55

Ser ni på " så mycket bättre" ? Med blandade svenska artister som tolkar varandras låtar? Jag tycker att de programmen är så fyllda med kärlek och respekt mellan artisterna. Det skapar förståelse och bygger broar. Tydligen gjorde Magnus Uggla nåt igår som slog an hos folk, för hela min FB var fylld med kommentarer. Måste kolla på svt play.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
crinalina
2012-11-04 14:02
#56

Jag tittar inte på svensk tv, eftersom jag inte har svensk tv såklart. Men kan ibland om det är något speciellt kolla efteråt. Jag såg Torka aldrig tårar utan handskar härom veckan. Fantastisk miniserie. Har också tagit hem De Halvt Dolda som jag kolla på när jag känner att det känns rätt.

Min fb var också fylld av kommentarer om Ugglas framträdande igår, så jag har också tänkt att titta på svt play. Tack för påminnelsen! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-11-04 14:04
#57

Sorry att det blev lite tjatigt i #49 och #50, det hakade sig då jag skickade #49 så den syntes inte först.

Jag ÄLSKAR "Så mycket bättre" men årets säsong är väl sådär, men det är svårt att slå förra året kanske. Och så har jag lite svårt för just Uggla, försöker att förstå varför han är arrogant och dryg, men inser att jag bara får strunta i det och njuta av annat. Ändra fokus det kan man ju, för det mesta. Tungan ute

SHIAWASE
2012-11-04 14:17
#58

Ja, jag har ju noll koll pa svensk tv,,, forra aret, brukade jag titta pa natet, men nar jag automatiskt slutade att titta pa tv… sa blev det ocksa att jag automatiskt slutade att titta pa natet ocksa,, kanske finns det en del dar att titta pa ?:)

Min FB sida har blivit en sida med endast karleks- och lycka meddelanden,, !!! hur nu det kunde handa??   Sa var det INTE for ett ar sedan!! Sa ett tag slutade jag att ga in pa FB,, och NU har det exploderat,, helt fantastiskt:)!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-11-04 14:35
#59

Love and other drugs är en jätterolig film!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
2012-11-04 14:54
#60

Kom på att jag har ju sett den ;). Ja, den är bra. Love and other drugs.


MissInAction
2012-11-04 15:05
#61

Det är lite synd att jag inte kan njuta av att titta på PS I love you, för jag läste boken innan och det är mycket som skiljer och boken är ungefär tiotusen gånger bättre Obestämd men jag kan tänka mig att man gillar filmen om man inte läst boken!

Drömmarnas värld/ What dreams may come, tycker jag är en härlig LoA-film med feelgood-känsla

Djävulen bär Prada. Tjejfilm och feelgood!

Mumford

Wall-E

Tonari No Totoro

En oväntad vänskap/ The Intouchables - går på bio ännu ♥ ♥ ♥ ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-11-04 15:19
#62

MissInAction, jag brukade också känna så förut om jag läst boken och sen såg filmen. Sedan valde jag att tänka om. En bok är en bok och den utspelas ALLTID i MITT huvud och ingen kan någonsin göra en film av det som finns i mitt huvud utom jag. Det betyder dock inte att filmer gjorda på böcker jag har läst är dåliga. De är bara filmade utifrån någon annans huvud och har ingenting med den filmen som var i mitt huvud att göra. Helt skilda saker, helt skilda historier. Ojämförbara helt enkelt.

Jag har till exempel läst Män som hatar kvinnor, jag har även sett den svenska filmversionen och jag har sett Hollywoodversionen. De har alla olikheter och de har alla likheter och det har de ju eftersom de är filmade utifrån andras huvuden, och inte mitt.

Lika med HP-filmerna. Vissa stämmer jättebra, andra betydligt mindre. I mitt huvud. Men både böckerna och filmerna är utifrån J.K Rowlings huvud då hon hade sitt säg i alla filmer. Ändå skiljer det sig åt.

Respektera böcker och filmer var sig som, som separata media. Det är ju faktiskt helt omöjligt att göra en film med alla detaljer man kan ha med i en bok. Det är inte rättvist att att jämföra.

Och PS I love you är en helt fantastisk film, med en helt fantastiskt varm känsla och massor av kärlek och hopp i den. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
MissInAction
2012-11-04 15:29
#63

Ja crinalina, jag håller till större delen med dig Flört Det är skilda media och det är tur att båda finns. Det är klart att jag alltid spelar upp vad som händer när jag läser, i mitt eget huvud. Det är det som är så fantastiskt med vissa böcker - de blir en sån verklig och stor del av ens tillvaro - kanske för resten av livet.

Det var ju någon annan som skrev script till HP-filmerna så just filmerna är ju inte Joans alls. Hon har "bara" godkänt dem. Och HP-filmerna är iofs ett bre exempel för där tycker fansen så otroligt olika! Och jag tycker att det varierar väldigt i film-serien hur pass trogna böckerna de är, och inte. Men ja, jag förstår absolut hur du menar!

För mig är Harry Potter-filmerna absolut feelgood-filmer! Särskilt ettan. Men sedan blir de ju mörkare och mörkare och kanske inte så mycket feelgood längre Oskyldig

Vad sägs om Saltkråkan och Pippi Långstrump då? För mig är de otroligt mycket feelgood! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2012-11-04 15:35
#64

Det är någon annan som skrivt scripten, ja, men Joanne hade inte godkänt dem om hon inte känt att de var i linje med hennes vision av böckerna. Hon hade sista säg i dem, så jo, jag skulle nog vilja säga att de är efter hennes huvud också. Skrattande

Ja, jag tycker också att de är feelgoodfilmer, och det är också en hel del LoA-tänk i dem. Men jag har sett dem så mycket så därför är jag ute efter nya filmer, som jag inte redan har sett. Annars kan jag gärna se filmer jag gillar både 1 och 100 gånger. Skrattande

Hmm, de gamla Pippifilmerna betydde mycket för mig som barn, det kanske vore något. Pippi var nog min första idol.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
2012-11-04 19:09
#65

Det som jag tycker är mest störande när man läst boken före att ha sett filmen är när de ändrar på detaljer som det liksom inte finns någon mening med. Och ibland faktiskt på saker som är var viktiga för handlingen i boken. Att bilden av personerna kanske inte stämmer är väl en sak men att göra om saker som faktiskt är väsentliga för handlingen har jag svårt att förstå.

Som i Hungerspelen till exempel. Det var så mycket saker som bara var jättekonstiga och som man lika gärna kunde ha gjort som boken beskrev men valde att göra något helt annat så att man förlorade den kraft det hade i boken så det bara blev obetydliga effekter.

MissInAction
2012-11-04 19:12
#66

OT men håller med dig om Hungerpselen, Håbe! Exempelvis LAMMGRYTAN/grottan och brödet!! Tyst

It's complicated är en sån film som jag mår bra av också.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2012-12-19 17:14
#67

Har för mig att vi hade en LoA-filmtråd, men hittar den inte.

Hade nyss på en film samtidigt som jag klädde granen, en gammal film som hette " the cristmas-list". Hittade den på youtube. Inte världens bästa, men med LoA-stuk, absolut. Önska innerligt, ge av hjärtat, tro på det goda och det kommer till dig, typFlört.

crinalina
2013-01-03 22:28
#68

Jag tror att det är den här tråden, men den har ju som vanligt hamnat lite off-topic som våra trådar så lätt gör. Hehe

Jag såg en film häromdagen som helt föll mig i smaken. Jag är ju ett stort fan av filmer och serier som har musik i sig, och den här filmen är helt för mig. College, a capella-grupper, tävlingar, kärlek, vänskap och bråk. Den heter Pitch Perfect, och kom ut 2012, tjejen som har huvudrollen heter Anna Kendrick och kan ses i ett flertal olika filmer, bla twilight-serien. Hon är en av mina nya må-bra-skådisar och har vid 27års ålder redan vunnit ett flertal priser för både Broadway och film.

Man kan definitivt hitta LoA i den, när man är insatt i ämnet. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: