Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 918 ggr
szirius
9/12/12, 10:12 AM

"Det kan jag hantera!"

Jag klipper in den här övningen i en egen tråd i stället.Jag kom att tänka på den iom Crinolinas starka "tvärtom -upplevelse" vid senaste manifestationskvällenGlad.

Kanske har jag skrivit om denna övning tidigare, men den tål att upprepas. Kanske ni tycker att den verkar underlig, med fokus på så mycket negativt, men grejen är just att man går FÖRBI det och höjer sig ÖVER.

Den går ut på att man ska tänka

" Vad är det värsta som kan hända?" Och så kommer man fram till det.

Sen ska man tänka " Och det kan jag hantera!"

Och så håller man på så, man låter bara rädslor o katastroftankar o allt rulla på, typ : jag kommer aldrig hitta nåt jobb - det kan jag hantera! - men då kommer vi få sälja huset - det kan jag hantera! - men vi kommer få bo i en trång ful äcklig lägenhet mitt i stan - det kan jag hantera! - o min man kommer lämna mig - det kan jag hantera! - o sonen kommer börja umgås med fel personer o knarka o stjäla - det kan jag hantera! - o det blir världskrig - det kan jag hantera! osvosvosv.

Ja ni fattar. Allt som känns laddat tappar laddning efter ett tag och man kan börja skratta åt hur man håller på o plågar sig med totalt ologiska tankarFlört. Sen brukar det iaf för mig uppstå en underbar frid efteråt…man har liksom varit ner i allt mörker man nånsin kan komma på och insett att man kan hantera det också. Och sen "slår man upp ögonen" efter den här övningen och kan känna sån otrolig tacksamhet för precis ALLT.

Det är rätt magisktGlad.

Annons:
crinalina
9/12/12, 11:07 AM
#1

Återigen szirius, underbar övning som jag tror har en massa makt och jag tror att en massa positivt kan komma från den.

Det man gör är att man inser att oavsett vad som händer så kan man hantera det! Och det är när man har den tryggheten i sig själv som man kan slappna av och njuta av det man har idag.

Perfekt övning, och bra att den fick en egen tråd!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
9/12/12, 1:54 PM
#2

Ja, det tar verkligen udden av det "värsta som kan hända" och man får perspektiv på saker och ting. Det kan ju faktiskt finnas en högre mening med många saker som man inte ser i första hand…

MissInAction
9/12/12, 2:07 PM
#3

Jättebra tips, tack så mycket! Helt logiskt också Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
9/14/12, 8:33 PM
#4

Idag när jag satt och läste och drack mitt efterjobbetkaffe på mitt vanliga efterjobbetcafé så fick jag en stark känsla av att jag skulle ta upp min skrivbok och penna som jag alltid bär i väskan.

Jag hade ingen aning om vad jag skulle skriva men jag började iaf och det visade sig att jag skulle skriva om tankar och känslor och funderingar kring en del av mina önskningar som inte är här ännu.

Jag lät orden bara flöda utan att fundera på det och insåg efter ett tag när jag stannade upp att det jag gjorde var denna övning.

Steg för steg så gick jag igenom vad jag vill, sedan vad som händer om det inte blir så, steg för steg) och vad som händer om det blir på ett annat vis, och vad som händer om det blir ett tredje vis osv. En massa olika scenarion och händelser i samband med en hel massa olika önskningar dök upp.

Jag beskrev det positiva jag har eller vill ha och gick igenom det negativa om det försvann eller inte kom, och så beskrev jag det positiva om det försvann eller inte kom. I slutänden så ledde allting naturligtvis till en och samma sak. Jag har alltid mig själv, och vad som än händer så kan jag hantera det. Jag har hanterat allt hitills och ingenting som sker kan få mig mer än tillfälligt ur balans.

När jag var klar så infann sig en stark känsla av lugn inombords, en trygghet i mig själv och en glädje i allt som jag har.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: