Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 2872 ggr
[Torahzen]
2012-09-11 22:02

Sprudlande själar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi snackade i en annan tråd om att vi är många som sjunger i kör. Jag föreslog att vi "startar" en egen LoA-kör. LoaEmma föreslog namnet

Sprudlande själar

Har ni sett såsom i himlen? I en av slutscenerna så sjunger alla de stämmor och toner som de själva känner för. Det är en väldigt mäktig scen då alla blir samstämmiga OCH är sig själva.

Själv har jag precis kommit hem från höstens första kör-kväll. En hade just fyllt år och vi var hemma hos henne, cirka 30 personer och sjöng. Vilken god och glad stämning!

Jag blir så glad, tra la la!!!!

Annons:
[Kathja]1
2012-09-11 22:24
#1

Underbart! Det där är nog den enda nackdelen med att bo i skogen, har bara kyrkokören och tanterna där att tillgå, om jag inte ska åka 4-5 mil enkel väg. Så en annan får sjunga för sig själv.

[Torahzen]
2012-09-11 22:28
#2

Sjung på! Skrattande

szirius
2012-09-11 22:48
#3

Men har ni inte skype? Där kan man ju prata med flera - då måste man ju kunna SJUNGA tillsmamans också! Ska vi skapa en skype -kör???? Glad

Idag har jag sjungit på " Aint no mountain high enough" hela dagen efter att ha ramlat in på den videon på youtube där de ser helt kära ut på riktigt när de sjunger den….härligt låt!  Jag skulle vilja sjunga den med bandet, men den låten har så mkt stråkar…går iofs att göra om versionen eller fuska med synthen fast det är inte samma…hmm….behöver visst manifestera fram en violinist tom 19 oktSkrattande.

Finns det nån här kanske?Tungan ute

MissInAction
2012-09-11 23:04
#4

Jaa den filmen är riktigt bra!

Hahaha, en skype-kör! Det måste vara världens första isåfall Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-09-11 23:22
#5

Jaa va kul! Tror jag manifesterat det här då jag tänkt lite på att det vore kul att sjunga i kör igen, gjorde det som liten :D

Jag kommer också att sjunga själv, inte nog bra att platsa i en riktig kör hihi! Men jag ÄLSKAR att sjunga för mig själv, gör jag nog mest hela tiden haha…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-09-12 10:31
#6

Jag sjunger för mig själv jag också. Jag har inte hittat någon kör här nere, inte någon som är som jag vill ha den iaf, men det dyker upp när det är dags.

Jag är fruktansvärt dålig på det där med skype. Inte för att jag inte vet hur man gör, men för att jag helt enkelt inte gör det. hehe.

Jag älskar för övrigt teveserien Glee, har någon sett den. Det handlar om en high school show choir, en sk Glee-klubb, och det är en massa härlig musik och en massa härlig känslor och drama. Jag sjunger till det. Underbart.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Torahzen]
2012-09-12 11:07
#7

Intressant take med kör via Skype. Jag har Skype hemma men bara använt några gånger. Det är en liten tidsfördröjning mellan man lyssnar och själv pratar. Jag vet inte heller om man kan höra ni andra så bra när man själv sjunger. Det vore ju trevligt om vi höll samma toner, he he.

Själv sjunger jag gärna hemma, högt och länge. Gubben klagar ibland för att det inte finns någon volymknapp på mig, fniss!

[Evigheten]
2012-09-12 12:43
#8

Jag har inte gått i nån kör, men sjunga det gör jag! man blir ju så glad av att sjunga och dansa till musiken

crinalina
2012-09-12 12:46
#9

Tack Evigheten! Jag slog precis på en film och så läste jag din kommentar här ovan och insåg att jag ville se Mamma Mia istället så jag får sjunga lite! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
2012-09-12 19:24
#10

Åh, jag har filmen Mamma Mia. Jag såg den förra helgen och satt och grät och skrattade om vartannat. Den är underbar!

Håbe
2012-09-12 21:23
#11

Ha ha, jag sjunger nästan också jämt men efter 28 år på förskola så är jag lite yrkesskadad. Oftast är det barnsånger som fastnar i huvudet. Min man bara suckar åt mig när jag gått och sjungit om mamma anka en hel dagTyst. "Snälla, kan du inte sjunga på normala sånger någon gång???"

[Evigheten]
2012-09-13 08:12
#12

Vassegoo CrinalinaTungan ute

Låtar kan verkligen fastna i huvudet ibland!

MissInAction
2014-05-01 14:43
#13

Här var det ju! Sprudlande Själar! ❤️🤗


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
LoAEmma
2014-05-02 21:29
#14

Haha inte ens ett endaste litet spår av ett minne av att jag kom på namnet Sprudlande själar haha! Ja där ser man…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2014-05-03 11:19
#15

Wow hej Emma!! ♥ 😃


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2014-05-03 23:47
#16

Hej MissIn!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: