Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 4794 ggr
szirius
9/10/12, 7:36 PM

BEHÖVER GODA RÅD -tråden

Jag vill helst inte skriva i gnälltråden, för jag känner att det inte är vad jag är ute efter eller behöver. Däremot behöver jag en tråd där jag kan skriva ifall jag känner att jag " tappat bort mig " och behöver goda råd. Så jag gör en sån tråd här, så får vi se om nån hänger påGlad.

Ofta behöver man ju bara några kloka ord från nån annan så kommer man på banan igen - för oavsett hur kloka vi alla är var för sig, så är vi extra kloka tillsammans, genom att spegla och delaGladKyss

Annons:
crinalina
9/10/12, 7:39 PM
#1

Jättebra initiativ, Szirius! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Sniff]
9/10/12, 7:42 PM
#2

Håller med, en sån här tråd behövs! Skrattande

målle
9/10/12, 7:44 PM
#3

Toppen! Jag har dock inget emot gnälltråden för ibland känner jag verkligen för att gnälla, men att just behöva råd hör ju inte hemma i gnälltråden egentligen utan i just den sådanhär jättebra goda råd-tråd! Skrattande

[Kathja]1
9/10/12, 7:54 PM
#4

Super duper bra! Satt just och funderade lite över hur jag ska göra med en sak så jag tar det här så får vi se vart vi landar…

Det finns vissa saker som jag ännu inte har jobbat klart med och det är att ta kontakt med folk, gäller även vänner, kan fastna i känslan av att "varför skulle de vilja prata med mig" eller "om de nu vill prata med mig skulle de väl höra av sig" ~ så vet ni lite mer hur jag är.

Nu har jag de senaste dagarna "trillat över" två olika kvinnor där jag har fått en känsla av att detta finns det någon mening med, detta kommer att leda till något nytt. Men att bara sådär ta kontakt och säga "hej jag tror att du och jag kan ha utbyte av varandra" utan att veta vari utbytet skulle vara känns lite motigt.

Så hur tycker ni visa, kloka och förståndiga här inne att jag ska göra?

Om jag nu ska göra annat än vara glad och tacksam över att jag mött dessa kvinnor… Obestämd

szirius
9/10/12, 7:59 PM
#5

Jag börjar dåFlört.

Igår och idag har jag haft en stress i kroppen som inte vill försvinna…på sätt och vis har jag väl svaret själv, att jag behöver slappna AAV och stanna upp, men kanske ni känner igen att just stress är ju en sån grej att man fortsätter o springa snabbare i stället…ett tankefel i huvudet uppstår :  "om jag skyndar mig att få klart alla de här grejerna så kan jag slappna av SEN" …men det där "sen" infinner sig aldrig…nu är kl. snart 20 och trots att jag kört på hela dagen o kvällen känner jag mig inte nöjd, för jag har inte alls hunnit med allt jag tänkt (höga krav javisst). Och försöker jag sätta mig ner o kolla på en film så funkar det inte, jag kan inte varva ner…. Jag var ute också som försök att få syre o god energi från naturen men blev då stressad av det som ska göras i trädgården i stället….

Ibland låser jag mig helt enkelt…i att vilja mer än jag hinner och orkar helt enkelt, och då blir jag på dåligt humör och får dessutom dålig självkänsla, känner mig onöjd med mig själv o tillvaron…

Jag inser att känslan är att jag VILL för mkt…men energin är splittrad åt olika kanter så allt blir happigt. Tom här vid datorn är jag stressad, jag ploppar upp massa fönster samtidigt för att  "hinna med"….

Jag vet att det ligger nåt under det här beteendet…jag är så känslig nu och i stället för att stärka MIG SJÄLV så väljer jag att försöka behaga åt alla håll o kanter för att undvika att nån ska kunna ha nån ogillande åsikt….ajaj, nu dunkade huvudet till i migrän, jag är nåt på spåret här tror jag….

Jag tackar i förväg för kloka rådKyss

szirius
9/10/12, 8:00 PM
#6

Haha, hoppsan vad många som hunnit skrivaGlad

Annons:
[Kathja]1
9/10/12, 8:07 PM
#7

Szirius - en inre stress som den du beskriver beror aldrig på något i det yttre, det handlar bara om ditt inre. Det är något i det som är just nu som får dig att må dåligt och enda sättet att komma på vad är att stanna till och fråga sig själv. Varför inte passa på i kväll när vi gruppmanifesterar och göra en enkelt avslappning/meditation där du innan frågar dig själv var stressen beror på?

För precis som du säger, det spelar ingen roll hur fort du springer eller hur mycket du gör - känslan är kvar i alla fall.

Det handlar i mångt och mycke om att stanna upp och låta laget komma i kapp. Att hitta sin egen fart och att hitta det som DU vill göra just nu, inte vad andra vill eller tror att du behöver. Du är helt enkelt i osynk med dig själv vännen, vilket händer oss alla då och då.

Så välkomna stress-känslan därför att den visar dig att du är på fel väg! Flört

szirius
9/10/12, 8:13 PM
#8

#4 Jag är likadan…Flört, jag vet att det ju har med min självkänsla att göra…och i perioder när den är stabil så har jag inga problem alls med att börja prata med folk, ta initiativ och dra igång grejer…för då har jag inget (negativt) fokus på mig själv utan jag gör det för att det känns härligt, jag känner mig själv härlig, allt känns spännande liksom…så….att finna den härliga känslan kanske…Obestämd

men jag är på samma ställe som dig nuOskyldig, så vi får vänta på kloka råd från nån annanSkrattande

crinalina
9/10/12, 8:53 PM
#9

Kathja-R, när jag varit i den situationen som du nu är i så har jag helt enkelt önskat mig en känsla av vad jag ska göra. Ibland har känslan varit att inte göra någonting och då har två möjliga saker hänt, antingen har kontakten uppstått på naturlig väg utan medvetna beslut och val. Vi har helt enkelt matchat varandras energier, men ibland har det tagit ett tag. Eller så har ingenting hänt och då har jag helt enkelt sett det som att vi inte matchade varandra trots att jag trodde det.

Ibland har känslan kommit att jag skulle ta kontakt och kanske helt enkelt bara föreslå en fika, där man sedan känt av varandra lite mer. Ibland har det byggts vidare på det, ibland inte. Beroende på om vi verkligen matchat varandras energier eller inte.

Så, känn efter så blir det som det ska vara, på ett eller annat sätt.

Szirius, precis som Kathja säger så kommer din stress inifrån och du behöver stanna upp och lyssna på ditt inre. Gruppmanifesteringen ikväll är ett bra tillfälle. EFT? Skriv ner allt, allt, allt. Fråga dig själv frågor när du skriver, och låd svaren flöda utan tankar på vad du svarar. Eller skrik ut din frustration. Kanske behöver du få ur dig ilska som byggts upp? Oavsett vad det är, så kommer det inifrån och det kommer inte att försvinna förrän du får det att försvinna, och det får du inte genom att stressa i det ytliga.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/10/12, 9:20 PM
#10

Tack Crinalina - det får bli morgondagens projekt. Skrattande

[Sniff]
9/10/12, 10:18 PM
#11

Behöver goda råd för hur jag ska tänka kring alla rädslor. Hur vänder man paniken till något bra igen?

crinalina
9/10/12, 10:39 PM
#12

Visst ska vi försöka hjälpa dig, Sniff! Vill du berätta lite mer om hur du själv tänker, och vilka rädslor du har och hur det påverkar ditt liv? Du behöver inte om du inte vill, men det kan göra det lite lättare att förstå hur du fungerar.

Vill du inte skriva ut det här, så kan vi ta det privat istället om det skulle kännas bättre. Men det kan vara bra att ha många som kommer med sin input. Du bestämmer själv.

Vill du inte berätta mer så gör vi så gott vi kan utifrån det vi vet.

Kram

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
9/11/12, 12:21 AM
#13

Sniff! Godmorgon och KRAM pa dig!

Laste i en annan trad, att du inte kunde ga pa tyska-lektionen, for att paniken dok upp..

Som Crinalina sager, sa far du garna beratta mera,, om det handlar om tex. i skolan som helhet, om vissa lektioner, om kompisar om nagon viss larare,,,

Om du kanner paniken aven utom skolan, med manga manniskor..

Jag antar att du kanner full frihet, lugn med dina djur,, och det ar ju den kanslan som du ar ute efter att kunna kanna aven pa skolan, med din omgivning, kompisar, och andra,,,,,

Ar finns sa manga kloka och visa kvinnorFlört (Vi verkar ju vara mest kvinnor har),,, som har olika livserfarenheter av olika slag, sa vi kan sakert lotsa dig framat!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
LoAEmma
9/11/12, 12:56 AM
#14

Du är bland vänner här Sniff! Vet hur det är att ha det jobbigt och ångest i skolan…:(

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Sniff]
9/11/12, 7:23 PM
#15

Jo, jag har som sagt socia lfobi, vilket gör att jag mår dåligt i många sociala situationer. I skolan visar det sig mest på språklektionerna, där jag är livrädd för att säga fel om jag måste prata. Ibland är jag helt skakig hela dagen inför tyskalektionerna. Men annars är det obehagligt att gå ensam i korridorerna, att inte veta vart jag ska ta vägen eller att bara sitta någonstans där folk kan se mig och tycka att jag är konstig.

I övrigt är jag osäker bland folk, jag gillar inte att ringa någon eller gå hem till någon (just att ringa på, säga hej och stå där och inte veta vad jag ska göra), att åka buss själv är helt otänkbart och ibland tar det flera dagar för mig att ta mig till en affär. Ju mer press jag har på mig, desto jobbigare blir det.

Tack för ert stöd, det känns fint att ni bryr erKyss

LoAEmma
9/11/12, 11:29 PM
#16

Önskar att du inte skulle se dig som en med social fobi Sniff! Tror bara de orden sätter begränsningar för dig…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Sniff]
9/12/12, 7:45 AM
#17

Jo jag vet, jag har tänkt på det…

crinalina
9/12/12, 10:24 AM
#18

Sniff, precis som LoAEmma skriver så har orden ibland en större makt än man tror, och hur man formulerar sig kan förändra väldigt mycket inom en, både medvetet och omedvetet.

Istället för att använda social fobi så kan vi väl beskriva det som irrationella rädslor. En irrationell rädsla är en rädsla för att något ska hända fast man inte har någon som helst anledning att tro att det ska hända. Man är helt enkelt rädd.

Så vad är en rädsla egentligen? En rädsla är en tanke i huvudet som man låter styra. En tanke.

Tankar föder känslor av olika slag. I ditt fall så är det, skulle jag tro, framförallt, en känsla av att inte ha kontroll, att inte veta till hundra procent vad som ska hända.

Så det du behöver börja med är att förstå hur det hänger ihop.

Allting börjar alltid med en tanke. Och tankar kan vi styra över. Bra va!! Skrattande

Kompetens är ett bra ord att kunna. Kompetens betyder att man kan någonting, att man är duktig på det. Lär dig det ordet och dess betydelse.

Sedan vill jagg att du slutar sätta stämpeln av att du har social fobi på dig själv. Varje gång du tänker orden social fobi så byt ut ordet fobi till kompetens. Social kompetens.

Varje gång du tänker att du har social fobi, så byter du ut orden och medvetet tänker social kompetens istället. Du har social kompetens.

Börja med det, så tar vi lite mer om några dagar. Låt mig veta hur det går. Hur snabbt och lätt det går bestämmer du. Det är du som bestämmer, du har social kompetens.

Kram

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
9/12/12, 1:02 PM
#19

Underbart Crinalina:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
9/12/12, 9:18 PM
#20

Och vet du Sniff, detta är ett socialt nätverk och det är många här som tycker om dej, Du har fått oss till det. Alltså har du social kompetens som bara den!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Håbe
9/12/12, 9:35 PM
#21

Passar på att använda mig av den här alldeles utomordentligt bra tråden….

Det här med meditation. Om man ska sitta med benen i kors, hur sjutton unviker man att få ont precis överallt? Det gör ont i fotknölarna som ligger mot golvet, det gör ont i benen som blir helt bortdomnade och det värker i ljumskarna. Den kropp jag för tillfället är inhyst i är tämligen otränad och inte särskilt vig nämligen. Det är svårt att hålla tankarna borta från inköpslistor, packning av gympapåsar och morgondagens "att komma ihåg" på jobbet redan innan. Om det dessutom gör ont i kroppen gör ju inte det hela lättare.

Är det en träningssak? Precis som att man inte kommer att springa tjejmilen med lätta, studsiga steg första gången man ger sig ut på en joggingrunda om man aldrig tränat förut, utan snarare springa 50 meter i alldeles för högt tempo och sen erfara något som skulle kunna liknas vid en "nära-döden-upplevelse".  Så nästa gång tar man det lite lugnare och kommer i bättre kondition, och teknik, sakta men säkert. Så att man borde fortsätta att sitta så tills kroppen har vant sig och så småning om kommer att gilla det?

Eller är det så att det helt enkelt inte passar mig att sitta så och då borde jag pröva något annat???

Hur svårt kan det vara att bara sitta still och inte tänka egentligen?

[Sniff]
9/12/12, 9:37 PM
#22

#20 Tack! Skönt att höraSkrattande

LoAEmma
9/12/12, 9:38 PM
#23

Hahaha jag känner igen det där!
Visst kan du träna upp muskulaturen genom andra stretchövningar osv tills du kan sitta bekvämt så, men vem bestämmer att man MÅSTE sitta skräddare när man mediterar? Huvudsaken att du sitter så du kan vara avslappnad tycker jag! Som du säger så, annars fokar man ju bara på att det gör ont. Inte så bra.

Angående det att stilla tankarna har jag också svårt för. Brukar foka på en ljuslåga eller dylikt för att kunna få tyst i huvudet. Det är, även det, en träningssak! Testa korta stunder till en början.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
9/12/12, 11:38 PM
#24

Håbe - Helt utan att ha gått någon kurs i hur man mediterar skulle jag vilja säga strunta i att sitta så då. Jag brukar sitta rätt upp och ner i soffan bara, ibland slänger jag upp benen på bordet, men oftast har jag fötterna på golvet bara.

Jag hade oxå problem med att sitta och bara vara i början och då använde jag mig av vägledda meditaioner, sedan när det funkade började jag med att sätta på lite skön musik (för min del utan sång och gärna med piano - finns mängder på youtube) - ta några djupa andetag och sedan bara glida iväg.

För min del kan jag säga som så att jag trodde att det skulle vara krångligare än det är, det var krångligare i början - men sedan fattade jag att det viktiga var att göra det - inte hur.

Sedan finns det de som anser att det ska vara, och göras, på ett speciellt sätt, men så länge som du får något ut av det är det ju bra!

SHIAWASE
9/13/12, 12:00 AM
#25

Habe! Sager som Kathja!

Sitt skont! som det passar dig.

Jag sitter i min alsklingsfatolj!! Borjade ocksa med harlig musik, finns SA mycket healing, mediationsmusik,,, jag tycker t e x om Deva Premal, som sjunger Indiska mantran,,,,,,det blir ocksa som instrumental musik, och lattt att glida ivag.

Strunta i aff forsoka att inte tanka! Du kommer bara att tanka mer da.

Tank dig bara att du satter dig ner och slappnar av i en kvart.

Kommer det tankar, lat dem komma, lyssna pa musiken, andas in, stora djupa andetag som fyller hela dig, andas ut langsamt.

Tank pa det som en skon vilostund, Acceptera att alla tankar snurrar runt.

Fortsatter du regelbundet och slappnar av pa detta satt, sa kommer tankarna att stillas sa smaningom. Ibland somnar man och det ar ocksa OK.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
9/13/12, 5:40 AM
#26

Tackar. Musik har jag faktiskt på. Har hittat några album på Spotify som jag gillar. Brukar använda mig av dem även när jag pluggar eftersom de hjälper mig att samla ihop mig och stänga av intryck utifrån.

Det där med att sitta med benen i kors, det är ju så man uppfattar att det ska vara, om man nu ska göra det på "riktigt". Fördelen med att det är obekvämt är ju att jag inte kommer att slockna då Tyst. I en fåtölj lär det vara en ganska stor risk annars. Särskilt som min enda möjlighet att uppnå total avslappning är att jag gör det när barnen somnat och så dags börjar ju jag också bli trött.

SHIAWASE
9/13/12, 8:33 AM
#27

Tillat dig att sova! De ar saker en valbehovlig somn:) och I och med att du somnar i ett mera avslappnat tillstand an annars, sa gor det dig bara gott!!

Jag kan INTE sitta med benen i kort, rak i ryggen, utan ryggstod, USCH,,,nej hitta den mest avslappnade stallning som gar.

Om du inte vill somna, sa sitt rakt upp och ner pa en koksstol

Bra ar det att ha fotterna pa golvet, eftersom det inte bara handlar om att koppa UPP till universum utan ocksa att JORDA sigFlört Sa man inte "flyger" ivag ,, utan "STAR MED BADA FOTTERNA PA JORDEN" sa att saga (haha)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Håbe
9/13/12, 3:11 PM
#28

Ha ha, fötterna på jorden. Ska komma ihåg det då. Och provar något bekvämmare sätt att sitta på tills nästa gång. Skrattande

Håbe
9/16/12, 8:50 PM
#29

Behöver lite goda råd. Igen..Skrattande. Ni är ju så bra på det här.

Hur hjälper man sig själv att inte ätas upp av andras negativa energier? Jag blir alltid så otroligt påverkad av när människor runt omkring mig är sura eller negativa. Det blir som att jag tar på mig deras negativitet och liksom måste försöka lösa det. Det går ju inte för sig att någon är sur eller arg. Det behöver inte vara mot mig men jag tar åt mig ändå. Min man tex. han är av den långsinta sorten och det är nog den enda egenskap hos honom som jag har ganska svårt för. När det händer något som han inte gillar så släpper han inte det utan går och ältar det och blir butter. Oftast över saker som jag inte alls tycker är viktigt. Väldigt ofta handlar det om pengar- typ att barnen haft sönder något eller slarvat bort något. För mig är det mer så att det är sånt som iofs är trist men ingår i att vara barn. Det händer helt enkelt och man lär sig något av det.

Jag säger åt mig själv att släppa det. Det är hans problem. Jag behöver inte lösa det. Han får ta ansvar för sin känsla. Jag behöver inte ta på mig det, men det liksom tuggar i sig min energi. Vet inte hur jag ska förklara det riktigt. Det gäller inte bara min man utan det kan vara på jobbet, i relation till vänner, övriga familjen….

Hur lär man sig att inte låta sig sugas med av andras dåliga humör och vad är det jag uppenbarligen behöver lära mig av det?

[Torahzen]
9/16/12, 9:40 PM
#30

Jag har samma problem. På sistone har jag jobbat mer med detta. Jag tänker mig att jag är i en skyddande bubbla där bara positiva energier kommer igenom. Det blir som en sköld.

Jag tycker att jag inte känner mig lika trött tex efter jag varit en sväng på stan och träffat mycket folk. Pröva!

Andra som har fler tips så vill jag också veta!

crinalina
9/16/12, 9:52 PM
#31

Jag är bara inne på mobilen idag, men jag återkommer imorgon med tankar, tips och råd. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
9/17/12, 2:44 AM
#32

Habe, Jag har inga direkt konkreta rad, men jag ar nog valdigt bra detta nufortdien tror jag! Jag skfitar bara fokus helt enkelt!

Detta kan ju kannas valdigt patagligt nar det handlar om sin partner tex. Men om jag inte kan skifta fokuse nar den personern ar i samma rum, sa gar jag i vag, gor nagot annat.

Ovningar som Torahzen namner tror jag ar bra! Det blir konkret,,,, och genom att gora sadan ovning sa "drar" man in sin aura, vilket det nog handlar mycket om , om auran ar for "utspridd" sa ar man inte inne i sig sjalv, och paverkas av andra latt. Skapa sitt eget territorium helt enkelt.

For mig har detta att inte paverkas kommit stegvis med min utveckling,,att foksera pa mig sjalv, vara uppkopplad till mig sjalv.  Och saker som tidigare skulle ha triggat igang massor inom mig,, paverkar mig inte alls nu for tiden.

Tanken, att detta har inget med mig att gora,, det ar inte mitt problem, har forankrats sa djupt hos mig,, att andras irritation , negativitet inte kan na in till mig.

Detta har gjort att jag inte drar till mig sa manga sadana personer. Har personer i min omgivning en dalig och negativ dag, sa kommer de automatiskt inte i min narhet:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/17/12, 6:34 AM
#33

Jag får hålla med SHIA - det där är något som blir bättre med tiden. Ju mer du kan fokusera på det positiva, det du har att vara tacksam över, desto lättare blir det att ta det där. Det glider liksom bara förbi OCH det bli färre och färre sådana möten!

Men det är ju inte ett speciellt konkret svar… Tungan ute

Jag tror att det bästa är att avleda sig själv, helt enkelt "blunda" och titta på något annat helt enkelt. Inte tänka släpp det, släpp det, släpp det ~ därför att då fokuserar du bara på det du vill bli av med.

Flytta istället fokus en liten bit, är din man tjurig, titta på hans skor och tänk at de passar honom bra, eller han har fina ögon, eller tänk på något annat bra med honom - eller inte på honom alls. Dagdröm dig bort till en plats där allt är frid.

Kanske prova Tvärtom-leken - "min man släpper INTE småsaker", "min man är INTE tjatig då det gäller pengar" - eller vad det nu kan vara som passar.

Och prova gärna Toras övning med bubblan!

Det finns annars en väldigt bra ljusövning, men det kräver att du kan vara ifred i 10 minuter och det har jag förstått kan vara svårt att få till…

  • Men det du gör är iaf att du sätter dig (eller du kan stå oxå) - ta några djupa andetag - in genom näsan och ut genom munnen. Slappna av. Blunda. Föreställ dig så ett stort ljusklot som kommer från Universum/Gud mot dig, det är vitt och skimrande och består enbart av KÄRLEK. Föreställ dig hur detta ljus av kärlek omfamnar dig, sveper runt dig, och in i dig - det fyller varje vrå av dig. Känn hur ditt hjärta fylls av lugn och kärlek. När du känner hur du laddas så föreställ dig att du skickar iväg en stråle av detta ljus till din man (eller vem det är du stör dig på) - föreställ dig hur denna stråle sveper runt personen, runt och i precis som med dig själv. Gör övningen så länge som det känns bra.

Det du gör med den övningen är att du fyller på dig själv och den andre med ljus och kärlek och ju mer av den varan du har desto mindre plats finns där för negativa känslor! Så det är en bra övning även att göra förebyggande.

Hittade den i en bok och har provat den en massa gånger och den funkar kanon. Brukar göra den där övningen även då ingen är irriterad bara för att fylla på mig och min familj - låter min ljusstråle svepa iväg över världen till mina tre ungar och till min man. När jag är "duktig" och gör några gånger i veckan så sovar han faktiskt bättre!

Håbe
9/17/12, 6:52 AM
#34

Tack! Jag känner hur jag fylls av värme bara av att läsa din beskrivning av ljusövningen :-) Ska absolut prova den. Inte bara när jag är på väg in i en dålig känsla.

Och det där med bubblan låter också bra. OCH att det blir bättre med tiden.

Funderar lite på det där med varför jag suger åt mig så mycket. Om någon är arg, även om det är på mig, gapar och skäller, så kan jag ganska lätt skaka det av mig. Min son och jag kan ryka ihop så det slår gnistor. I två minuter och sen är det ur världen. Men när folk är sura eller nedstämda så händer det något i mig. Det räcker att en kollega bara är lite låg en dag. Eller att någon går omkring och tiger och är sur. Det behöver inte alls handla om mig. Det kan helt dränera mig på energi och jag fattar inte varför?

Annons:
[Kathja]1
9/17/12, 7:04 AM
#35

Jag tror att det oftast beror på att man är skör själv, ju stabilare man står på jorden desto bättre motstånd har man mot negativa energier. Och sedan är vi olika "känsliga" till vår natur tror jag. Men man kan träna sig i att bli stark, i att skydda sig.

Sedan är det oxå viktigt att du renar dig från negativ energi. Ta för vana att göra det varje dag - annars läggs det lager på lager. Ett bra sätt är att då du duschar föreställer du dig hur allt negativt duschas av dig, all negativ energi åker ut i avloppet. Det gör jag alltid när jag har gått av ett jobb-pass för att bli av med jobbet så snabbt som möjligt.

Ett annat sätt är att helt enkelt ställa dig rätt upp och ner och bortsta bort det negativa. Borsta med händerna på armar, kropp osv som om du skulle bli av med skräp. Skaka sedan händerna så att det lossnar från dem oxå. Föreställ dig under tiden mentarlt vad det är som händer och tacka Universum/Gud för hjälpen med att bli lugn, trygg och ren.

Det finns en massa knep, man ska bara göra dem oxå. Skrattande

SHIAWASE
9/17/12, 7:11 AM
#36

Jag forstar den kanslan Habe! Man brukar prata om energitjuvar,, men andra kan bara stjala energi om du tillater det. Sa ovningar, som bubblan och ljusovningen ar JATTEBRA!! tror jag.

Att lara sig att behalla sin energi for sig sjalv, att inte tillata nagot intrang.

Jag har karateexercise traning (typ karateaerobics) en dag i veckan. En kvinna dar kan vara SAA LAAG,, nar jag ar pa bra humor och uppkopplad till mig sjalv, sa kan hon inte paverka mig alls. MEN nar jag INTE ar uppkopplad till mig sjalv, inte ar i linje med mig sjalv, sa kanns det INTE bra att ha henne dar (om hon da ar lag) for jag blir alldeles urlakad sjalv.

Pa sista tiden, sa har det hant nagot intressant. De ganger som jag inte kanner mig pa topp och har kant ungefar som om "hoppas att hon inte kommer idag"  (och hon ar lag) sa av nagon underlig anledning sa far hon forhinder och kan int komma:) Nar hon kommer sa mar hon oftast hyfsat bra, ,,Men aven om hon inte gor det nar hon kommer, sa mar hon bra nar hon gar, eftersom jag ar pa topp och genom detta sa lyfter jag upp henne till min niva, for att vi ska kunna matcha varandra.

Vi moter bara de vi matchar vibrationsmassigt.

Kan jag halla mig i "hog" vibration, kan jag ocksa lyfta upp min omgivning.

Men nar jag sjalv inte ar i sadan vibration glider jag lattare ner och matchar deras vibration:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
9/17/12, 10:19 AM
#37

Något som hjälpt mig mycket med just att lära mig att inte påverkas av andras humör är The Optimist Creed av Christian D. Larson, srkiven 1912.

Den går så här:

Promise Yourself:

To be so strong that nothing can disturb your peace of mind.

To talk health, happiness and prosperity to every person you meet.

To make all your friends feel like there is something worthwhile in them.

To look at the sunny side of everything and make your optimism come true.

To think only of the best, to work only for the best and to expect only the best.

To be just as enthusiastic about the success of others as you are about your own.

To forget the mistakes of the past and press on to the greater achievements of the future.

To wear a cheerful expression at all times and give a smile to every living creature you meet.

To give so much time to improving yourself that you have no time to criticize others.

To be too large for worry, too noble for anger, too strong for fear, and too happy to permit the precense of trouble.

To think well of yourself and to proclaim this fact to the world, not in loud word, but in great deeds.

To live in the faith that the whole world is on your side, so long that you are true to the best that is in you.

För mig så är denna Creed något som jag återkommer till ofta när jag "tappar" min väg eller inte vet hur jag ska ställa mig i en situation. Den första är den jag använder mig av mest i mitt dagliga liv. To be so strong that nothing can disturb your peace of mind. Jag har i mina dagböcker, kalendrar och annat skrivit ner denna i första uppslaget för att alltid ha den nära till hands, och för att liksom bära den med mig.

Så länge jag lever efter dessa visa ord så är jag på rätt väg.

Detta är grunden i mitt lugn, men naturligtvis så krävs det ibland lite mer påtagliga saker också. Att gå iväg in i ett annat rum kan vara en bra sak om man kan. Att fokusera på något bra hos dem är också ett jättebra knep. Att minnas att deras humör handlar om dem och har ingenting med dig att göra, låt dem äga det, är en bra sak. Övningen med bubblan är också bra.

Även fast det är så att det är du som har manifesterat det så behöver det inte vara någon annan lärdom i det än att du ska lära dig att hantera andra människors dåliga humör. Och ju bättre du lär dig desto mer sällan dyker de upp. Träna i alla situationer du kommer över. Kassakön som tar lite tid är ett utmärkt exempel då många tappar tålamodet snabbt och en efter en genomsyras av sin irriation. Där har man chansen att stanna till och njuta, och tänka att det finns en mening med det och ingenting går snabbare för att man själv också blir sur och irriterad. Det enda som händer med det är att man mår dåligt och det kan ta ännu längre tid för att man sänder ut dem energier man gör.

När det gäller mannen så har jag lärt mig att göra så här. Om min sambo är på dåligt humör så låter jag honom vara det, det handlar om honom det får han äga. Jag kan däremot ge honom en kärleksfull kram och tala om att jag älskar honom, och oavsett vad så har vi varandra och det är det viktigaste. Ibland blir det bara en kärleksfull kram, och ett konstaterande att okej ditt humör är inte på topp så jag går undan så ni två får vara ifred.

För vi har alla dåliga stunder och dåliga dagar, och det är okej. Men min dåliga dag och dåliga stund handlar om mig och de tankar och känslor som jag har. Även om det är om vår gemensamma ekonomi så är mina känslor och tankar om det mina, och bara mina. Jag har ansvar för dem, inte min sambo. Och lika åt andra hållet.

Om det är främlingar på bussen eller annat så vänder man bara bort blicken och fokuserar på något annat trevligt istället samtidigt som man kan med glädje kan konstatera att man själv är på bra humör och att man är tillräckligt stark för att vara opåverkad.

Och tjejerna har redan talat om för dig att det blir bättre med tiden, och det har de alldeles rätt i. För ju tryggare man blir i sig själv, och ju mer man förstår om att vi alla ansvariga för oss själva och vårt egna beteende, men inte för andras, desto snabbare och lättare kommer det att börja gå utav bara farten.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/17/12, 11:07 AM
#38

Min syrra brukar säga att man ska tänka att dom är ballonger, som bara svävar iväg, inget man behöver fokusera på :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
9/17/12, 2:47 PM
#39

#37 vilket underbart inlägg Crinalina! Njuter och berörs och MINNS hur jag också brukar tänka när jag är i fasKyssKyssKyss…behöver alla påminnelser i världen just nu…Oskyldig

Jag minns också en tröstande och hoppfull sak nu, som man inte ser när man står mitt i det, men som jag gjort så många erfarenheter av:

Ju mer man jobbat med detta, desto fortare kommer man tillbaks i fas när man väl hamnat "utanför" iblandGlad. Jag känner tex.att Crinolinas ord nu var vad jag behövde för att klara av en vecka med släkten, som jag ser fram emot men ärligt talat också bävat lite inför…FlörtTyst. Nu påmindes jag om denna självklara sanning: jag behöver inte tillåta någon annan att rubba mig, jag kan behålla min känsla av kärlek oavsett vad de sysslar med och har för världsbild.

Jag tycker också Crino påpekar en grej som är viktig. Jag tycker inte att man på rutin ska radera ut alla bekantskaper som är lite gnälliga eller negativa…utan det är ju ypperliga, fantastiska tillfällen att kunna öva på att

1) fokusera på deras goda sidor - och därmed se det magiska som ofta sker -hur dessa sidor då växer

2) öva på att inte dras med ner. Klarar man av att bibehålla sin inre frid och ett kärleksfullt hjärta oavsett vilka man har runt sig har man funnit en fantastisk källa.Kan man bli mer FRI? Glad

crinalina
9/17/12, 3:23 PM
#40

Szirius, glad att kunna vara till hjälp och tack för din fina hälsning! Hur gör man sådana??

Det fina med att när man lär sig och övar på sina bekanta är att man märker att de förändras. Eftersom jag inte tillåter deras dåliga energier att påverka mig så blir de istället påverkade av mina goda energier. Så alla vinner på det.

Jag märkte detta tydligt senast jag var hem till Sverige. Den lilla staden som jag bodde i innan jag flyttade är ett väldigt negativt ställe. Den har höga siffror självmord per capita, är man lycklig så går man på droger, går man ut och tar en öl en tisdag är man alkoholist, och har man drömmar som man följer så ska man tryckas ner.

Jag var alltid lite annorlunda från de flesta andra, troligtvis för att jag inte är född och uppväxt där, och jag tog mig ju till slut bort därifrån. Men vid det laget så var nästan alla mina drömmar nästan helt begravda och glömda. Sorgligt men sant så är det verkligen som den ser ut där.

Iaf så var jag orolig inför min resa dit, att jag skulle låta mig påverkas av allas negativitet och falla ner i ett djupt hål igen, men så mindes jag The Optimist's Creed och skrev ner den och tog den med mig. Vid ett enda tillfälle, när jag satt på stan och bara sjönk bort i atmosfären så kände jag hur negativitet började trycka på. Det var så påtagligt så jag är säker på att jag hade kunnat ta på den, rent fysiskt. Jag sa då till mig att jag är starkare än att låta mig påverkas, och så tittade jag in i mig själv och min inre glädje och positivitet.

ALLA jag träffade var glada och positiva, inte en enda var negativ, inte ens mitt ex som är en otroligt negativ person och vars farfar dött dagen innan, var negativ. Det var som att runt om mig så fanns en bubbla av positivitet, kärlek och glädje och när mina vänner kom in i den bubblan så var det så dem var också.

Det var ett par mycket lyckade dagar. Det var också sista gången jag fick träffa en av mina kära vänner som ett par månader senare beslutade sig för att avsluta sitt liv. Han var så otroligt tacksam och glad att få träffa mig och, precis som alla andra, så glad för min skull att jag var lycklig äntligen.

Så det är en win-win när man använder sig av sina bekanta för att öva. Det skapar en gladare och positivare atmosfär även i de mest negativa av atmosfärer. Det börjar med en en människa.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
9/17/12, 5:12 PM
#41

Tack för massor av bra tankar och råd alla. Tar dem till mig och fortsätter att öva. Jag lär mig lite sakta men säkert små nya saker varje dag och jag kommer allt närmare den person jag vill vara.

Annons:
Otroulig
9/18/12, 7:47 PM
#42

Ni skriver så fint och jag blir så tacksam och förundrad att jag just idag uppmärksammade att jag verkligen lyckades med detta. Att behålla min sköna energi. Trots allt negativt omkring mej. Många bra tips och tankesätt här!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
9/19/12, 7:42 AM
#43

Otroulig, Visst ar det harligt nar man kanner att man kan gora det!!! Precis som du sager, man blir lite forundrad!! Liksom , har sitter jag och ar glad och mar underbart, aven om hela min omgivning skulle rasa ihop:) Vi ar ju bara bast , tillsammans har!! Jag ar sa tacksam till alla har,, for allt som jag far av er!!I Love You

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/28/12, 12:19 PM
#44

Jag sitter fast! Och en del av mig tror att jag sitter fast för att jag behöve sitta fast - den delen säger till mig att ta det lugnt sov i 14-dagar om det känns bra, det löser sig när tid är. Men den andra delen i mig säger att det borde hända saker NU, allt är förberätt, humöret är på plats, tilliten är där, livet är gott som det är, önskningarna är skickade, drömmana är stora, känslan är rätt - så varför måste jag vänta?!

Vet ju att jag ska nöja mig med att andas och vila middag då det känns rätt, och just nu gör det faktiskt det - känner mest att jag vill SOVA. Men så får jag dåligt samvete och prestationsångest och tänker att det borde vara något annat jag ska göra för att det ska lossna…

Men nu när jag sitter här och spånar med mig själv så känner jag ju att jag ska ta det lugnt och sova när det känns rätt. Sova och meditera är nog det enda jag känner för just nu! Och det är väl en mening med det oxå tänker jag. Tack för den insikten - tänkte att jag behövde fråga er om råd men ser att jag ju visste svaret själv, hi hi.

[Evigheten]
9/28/12, 12:36 PM
#45

Tänk vad bra det kan vara att skriva ner sina tankar som du gjorde nyss och kom sedan på svaret själv ♥ Härligt härligt!

LoAEmma
9/28/12, 12:49 PM
#46

Själv har jag tagit tag i mitt hem och använder Feng shui när den är som bäst; RENSAR!

Tagit tag i mina bokhyllor, nu är allt dammat, jag har rensat bort lite böcker samt "byggt om" hela så man får en annan bild att titta på när man kommer in i rummet. Jättenöjd!
Mycket i livet lossnar ju när man rör runt i energierna i ens hem, mycket som sitter fast lossnar :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
9/28/12, 1:18 PM
#47

Visst är det härligt att rensa! Även när man storstädat. Då känns det som energierna flödar fritt, som en lätthetskänsla i hemmet. Rent och fint blir det med =)

MathildaF
9/28/12, 1:30 PM
#48

Vet inte om den här tråden är rätt att skriva i men behöver lite råd iaf. Jag har ju som sagt levt med ätstörningar i 7 år periodvis, först av anorexia och det utvecklades senare till bulimi. I mars så gick de så långt att jag var nere på botten och gick med på att få hjälp. Lyckades manifestera mig till en ätstörningsklinik uppe i Mora som har väldigt gott rykte om dig och hjälpt många tjejer bli friska. Iaf så var de ett stort steg för mig att ens börja äta normalt och regelbundet och självklar fanns det en oro att gå upp i vikt. Men alla som jobbar där och andra patienter sa att man inte behöver oroa sig för att deras metod funkar verkligen. Enligt dom så ska man äta husmanskost och röra på sig i lagom dos och då ska kroppens förbränning komma igång och man håller sig smal. Det är alltså inte tillåtet att äta light produkter av något slag. Nu har jag hållt mig till deras plan sen i Juni i somras med undantag får någon dag när de inte riktigt funkar för mig med maten, men annars har jag skött de bra. Iaf så kände jag att jag ökat i vikt och tog upp detta med personalen, de svarade då att eftersom jag "misshandlat" min kropp i så många år så kan de ta upp till 3 månader för kroppens förbränning att komma igång. Men nu har de gått 4 månader och jag fortsätter öka i vikt:/ kan typ inte ha mina kläder längre. Så nu vet jag inte vad jag ska göra? Funderar på lchf men vill inte förstöra för mig själv när jag är mitt i en behandling men samtidigt mår jag bara sämre och sämre ju större jag blir. Och jag har ju faktiskt sett att deras behandling funkar på andra tjejer och dom är hälsosamt smala. Så varför funkar det inte på mig?

Annons:
MathildaF
9/28/12, 1:35 PM
#49

Kan tillägga att de tagits massa prover på mig men inget visar på att de skulle va nåt fel på kroppen

[Kathja]1
9/28/12, 1:46 PM
#50

MathildaF - Utifrån vad du skriver så borde det kanske vara som så att de vet vad de pratar och och håller på med, eller vad tror du själv? Vilket känns rimligt - att de vet vad de gör eller att allt du har hört om dem är fel och de vet inte vad de gör?

För att sedan släppa dem och fokusera på dig - eftersom du har levt med en rädsla för att bli tjock i så många år så krävs det en del arbete då du nu ska släppa den rädslan - och så länge som du är rädd för att BLI TJOCK och GÅ UPP i VIKT så är det det du fokuserar på - med andra ord det som du manifestera.

Jag tror att du behöver hitta ett lugn och en tillit i att de som nu får hjälpa dig faktiskt vet vad som funkar och ett lugn i att allt har sin tid - du kanske går upp lite nu, men när tiden är så kommer du att stabiliseras på din idealvikt - en vikt där både du och din kropp mår bra.

Försök att inte tänka på detta för mycket, foksuera på saker som får dig att må bra, och om din vikt och din kropp inte är en av dem så försök att hålla dina tankar ifrån det ämnet. Även om jag fattar att det är svårt!

Hitta saker med din kropp och din vikt som får dig att må bra. Kanske orkar du mer nu, eller du kanske är friskare, eller…? Hitta en känsla som känns lättare än känslan av oro för att gå upp i vikt.

[Evigheten]
9/28/12, 1:56 PM
#51

Vad bra gjort av dig att du tog det steget och kontaktade kliniken och fick hjälp, eloge till dig för det! För nu kommer både du och din kropp må bättre allt eftersom. ♥ Kyss

Kanske är det just dom oros tankarna på att gå upp i vikt som gör att det fortsätter bli så? Om du haft sådana…

MathildaF
9/28/12, 2:24 PM
#52

Kathja: Tack för ditt svar. Jag vill ju lita på dom eftersom jag pratat med tjejer som behandlats där och det har funkat jättebra för dom. Så de känns skönt att se bevis på de. Men ändå kommer tankarna att tänk om det inte funkar på just mig? Det är svårt att släppa ibland:/ Jag skulle tro att jag tänker lite för mycket på de kanske och att de kanske bromsas upp av de. Men det är väldigt svårt att ha tålamod med det när de gått 4 månader som varit väldigt jobbiga. Ska försöka fokusera på något annat och hoppas på att de lossnar för mig. Ibland behöver man höra det från någon annan:) Evigheten: Tack:) Just nu är det lite svårt att vara stolt över det men det kommer säkert när jag är helt frisk och tagit mig igenom alla motgångar. Då kommer jag förhoppningsvis vara stolt över mig själv:)

SHIAWASE
9/28/12, 2:42 PM
#53

Mathilda F,,

Ja,, att forsoka fokusera pa annat ar ju det basta:)

Att vara snall mot dig sjalv, att hitta saker som du tycker om med dig sjalv, att uppskatta dig sjalv, din kropp, dess styrka,,

Vi pratar ju ocksa om vikt har pa forumet,,

Men i alla diskussioner, sa har vi alltid natt till slutsatsen, att allt handlar om att tycka om sig sjalv, att acceptera sig sjalv, som jag ar precis ar och nu… Det kommer inte pa en gang. Men bara att du tillbringar tid har, (OCH naturligtvis att du hittade den dar kliniken), ar jattebra.

Nar man hittar den kanslan, sa spelar inget annat nagon roll langre.

Berom dig sjalv!!!! Acceptera dig sjalv!!! hitta saker som du tycker om dig sjalv!! Tillat dig sjalv att inte vara "perfekt" !!!! Tillat dig sjalv att inte vara duktig!!! Tillat dig sjalv att ha tillit till personalen:) Tillat dig sjalv att ha tillit till dig sjalv,, tillat dig sjalv att lata ditt JAG (hogre Jag) floda igenom dig.

Ett litet steg i taget, det racker,, men berom dig sjalv for varje steg!!!

Aven om du inte tycker att det utat sett ser ut att "fungera" sa fungerar det!!! Du ger din kropp den naring den onskar,, Du borjar varda din kropp som du har forsummat,, Din kropp kanner tacksamhet,, och borjar aterga till sin " normala" form!!! Din kropp ar bara glad:)

Sa lat din kropp gladjas ett tag!! Aven om du det betyder en storre storlek!! Tillat dig att vara FRI, fri fran allt tvang, fran alla masten, FRI fran kontroll!

Tillat dig sjalv att SLAPPA ALLT!!! helt enkelt att bara VARA!!!

Da njuter bade du och din kropp som mest!!!!

Tillat dig att bara vara ett med flodet:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
9/28/12, 2:42 PM
#54

Det är väl även en del av sjukdomsbilden att vara rädd för att gå upp i vikt? Detta ska du ju också få hjälp med, så att du kan leva ett hälsosamt FRISKT liv sen:)
Heja heja dig Mathilda :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MathildaF
9/28/12, 7:35 PM
#55

Shiawase: Tack för dina råd. De du skriver låter ju logiskt men ibland är det svår att få till de. Försöker ta till mig av de du skriver och ska försöka skynda långsamt framöver. Vissa dagar går ju faktiskt bättre än andra och jag kan känna mig glad och lycklig en del dagar. Detta med självkänslan och vikten är nog den sista pusselbiten för mig att få till något positivt, allt annat i mitt liv kan jag känna lycka i och tacksamhet över:) Emma: Tack! Visst är det en del av sjukdomsbilden men kan tillägga att jag inte är underviktig så därför är det jobbigt att öka i vikt. Men visst när jag tänker efter och var som smalast i gymnasiet (var nere på 44 kg) då var jag FÖR smal, det kan jag se nu, men då var jag inte nöjd och ville bara ner i vikt ännu mer. Pratar ju med personalen på kliniken och målet viktmässigt som jag har i förhållande till min längd är en hälsosam vikt. Deras mål är ju i slutändan att jag ska kunna bli nöjd med mig själv. Det är en tuff kamp men jag är iaf en bit på vägen:) Tack alla för era svar och ert peppande. Det hjälper mig verkligen och jag är glad som hittar hit. Även om jag nånstans har anat vad jag gör för fel genom att stressa och inte lita på din tillräcklig och att jag har för bråttom. Men ibland behöver man höra de från folk utifrån.

Annons:
crinalina
9/28/12, 8:26 PM
#56

MathildaF, du har ju fått massor goda råd och tankar och du tar till det som du är mogen för att ta till dig.

Jag vill också trycka lite på att du ska lita på personalen som jobbar med detta hela tiden, de har gått utbildningar och de får betalt för att göra just detta.

Sedan kan jag förstå att det blir en stress att få en förändring i kroppen som du kämpat och jobbat mot så länge. Det är ju något som sitter i ditt huvud. Det positiva med det är att du faktiskt kan bestämma vad du ska ha ditt huvud. Det är en bra sak att lära sig och komma ihåg, i många situationer. Du bestämmer. Tankar och känslor har inte ett eget liv, du bestämmer. Även när det verkar som att de tar kontrollen över dig, så är det du som bestämmer. Du kan ta tag i de jobbiga och dåliga tankarna och säga; jaha, ni tror att ni är så jäkla duktiga och bra, men vet ni vad, vad ni säger har ingen makt över mig.

Och preci som personalen säger så tar det tid för kroppen att ställa om sig. Det tar tid för kroppen att ställa sig varje gång man ändrar sin kost radikalt. Även när man går från att tex husmanskost till lchf så är det en övergångsperiod som kan vara i flera, flera månader. Anledningen är ju att man har vant kroppen vid en sak, så den har lärt sig fungera med den saken och under en lång tid. Och det vet ju de flesta av oss att det tar tid att lära om.

Vi kan ju bara titta på oss här inne. Vi har gått från att leva "Vanliga" liv till att leva "Loa" liv, men eftersom vi är så invanda vid det gamla sättet så tar det lite tid att ställa om sig så det går per automatik.

Så lita på både dig själv och personalen.

Och du, du har kommit så här långt. Bra jobbat! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
9/28/12, 8:36 PM
#57

Crinalina: Du skriver jättebra grejer:) Försöker som du säger att ta till mig av det jag klarar just nu. Ett steg i taget. När jag känner mig redo för att ta in mer så går jag bara in här och läser igenom alla råd igen.

MathildaF
9/28/12, 8:39 PM
#58

Är på behandling uppe i Mora var 4:e vecka. Så jag är alltså där 1 vecka sen hemma i 3 veckor så fortsätter det så. De vill att det man lär sig där uppe under veckan ska man ta med sig hem till "verkliga" livet och få in det i vardagen. På måndag ska jag åka upp till Mora igen. Ska bli skönt att kunna prata ut me personalen där om alla tankar

[Kathja]1
9/28/12, 8:45 PM
#59

Det kommer att gå bra MathildaF, ta det bara ett steg i taget och var snäll mot dig själv. Tänk att det har tagit dig många år att bli den du är med de tankebanor du har och nu ska du trampa nya stigar och det behöver få ta sin tid.

Se det som när man trampar en ny stig i skogen - första gången du går din nya väg så syns det inga spår, när du har gått där 10 ggr så kan du kanske urskilja att något har ändrat sig i naturen men det är inte förän efter du har gått där 100 ggr som även andra kan följa din stig. Så låt det ta sin tid så kommer det nya att bestå även i framtiden.

MathildaF
9/28/12, 9:41 PM
#60

Vilken fin beskrivning Katjha:) Det känns redan lite bättre efter allt ni skrivit:)

Otroulig
9/28/12, 11:36 PM
#61

Jag har faktiskt för mej att hjärnan fungerar precis som Kathja säger, nya nervbanor bildas, de måste skolas in, man skapar en stig så att signalerna vänjer sig vid den nya vägen. ( haha en Stig) Allt handlar om att omprogrammera sig. Heja dig Mathilda !! Jag väger säkert 75 kg och är strålande lycklig !!! Det är hur jag mår som är viktigast !

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MathildaF
9/28/12, 11:39 PM
#62

Tack otroulig:) härligt att du mår bra och är nöjd med dig själv:)

Annons:
[Kathja]1
9/29/12, 9:51 AM
#63

Stig är bra "han"!Flört

Theleonora
10/3/12, 2:53 PM
#64

Usch, känns inte alls bra. Blev ju erbjuden jobb i måndags och sa vad jag ville ha för lön och nu kontrar de med ett jättelågt erbjudande. Och jag är inte bra på att förhandla alls och allt känns som ett skämt. Känner inte alls för det nya jobbet längre med tanke på den lönen. Så hur ska jag göra? Om jag väger för och nackdelar så är mitt nuvarande jobb bättre på alla sätt men enda anledningen till att jag kanske borde välja det här nya jobbet är för att jag slipper pendla och att det är ett fast jobb.. Har ju ev chans på ett annat jobb i en annan stad också… Eller rättare sagt en rekryterare som är intresserad. What to do?


crinalina
10/3/12, 3:01 PM
#65

Jobbig situation, men det finns ju anledningar till att saker sker. Först och främst så har du ju manifesterat det låga erbjudandet. Varför? Är det av rädsla att du ska få ett lågt erbjudande, eller är det för att du egentligen inte vill ha jobbet och vill ha en anledning att tacka nej?

Mitt råd är att skriva ner de frågorna, och andra om du kommer på fler, coh sedan skriver du utan att fundera på det ner svaren på dem. Inga eftertankar, inget medvetet, bara låt orden flöda fritt. Det brukar vara ett bra sätt att reda ut när man inte vet svaret.

Nästa steg är att tex meditera, eller gå en promenad i en rogivande miljö. Nära naturen om det känns bra för dig. Och tänk på någor annat, skifta ditt fokus för en stund.

Du vet i ditt inre vad som är rätt väg för dig att gå. Följ ditt hjärta, dina goda och bra känslor. Låt inte tankar styra ditt beslut. Håll din vision av vad du vill med ett jobb levande.

Svaret finns i varför du manifesterat fram ett lågt erbjudande.

Lycka till! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/3/12, 3:48 PM
#66

Tack Crinalina!!!

Jag tänkte att jag skulle göra som du sa. Började hyperventilera. Var ju så arg på situationen och att behöva göra ett val. Ringde till en annan rekryterare som försökt få tag på mig i flera dar. Och tänkte ok, det finns andra jobb. Det kanske är meningen att jag flyttar… Jag tänkte göra som du sa helt enkelt, andas gå ut och bara vara. För att lugna ner mig och sen tacka nej, vänligt men bestämt imorgon bitti.

Men då ringer telefonen och hon ger mig jobbet, inte till den lön jag krävde men vi möttes halvvägs. Svårt att säga nu om det var rätt eller inte, men nu har jag tackat ja iaf. Hm, tyvärr kan jag inte säga att jag är glad för jag är fortf frustrerad… Arg… Och besviken…

Men det känns som att det var en hel del känslor som kom upp och som jag borde ha tagit hand om lite bättre. Kanske är därför jag är besviken också, att jag inte kunde hantera det här helt och hållet på egen hand, fast å andra sidan hanterade jag det bättre än tidigare men det märks att jag har mkt kvar… Suck.


crinalina
10/3/12, 3:53 PM
#67

Var inte frustrerad över att du har mycket kvar. Det har vi alla inom olika områden. Och när vi minst anar det så dyker situationer upp som testar oss och får oss att förstå just det. Det är en bra sak. Till nästa gång så är du ännu bättre än du var den här gången. Du löste situationen. Bra jobbat!

Ta nu några djupa andetag och känn glädjen över det nya jobbet! Woohoo!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/3/12, 4:31 PM
#68

Tack Crinalina!!

Ja, i några dagar har jag kunnat se det på det sättet när nya situationer dykt upp men den här kvinnan lyckades göra mig så förbannad. Och jag har inte kunnat släppa det än, så därför kan jag inte känna mig glad över vad jag åstadkommit. Men det kanske kommer när ilskan släppt…


Håbe
10/4/12, 6:48 PM
#69

Ok, jag behöver helt klart lite kloka råd angående sjukdomar!

Jag blir typ aldrig sjuk. Lite förkyld någon gång ibland men oftast är det så att jag känner lite ont i halsen, sen går det över och några dagar senar däckar familjen. Går det maginfluensor så kan jag känna lite så där orolig, "undrar om det är något på gång?" men familjen blir hur dåliga som helst. Klart man blivit lite immun mot det mesta efter 27 år på förskola, men jag tänker att det också, så klart!, handlar om min inställning att "Jag blir aldrig sjuk!" Jag kanske har någon enstaka sjukdag var tredje år eller så.

MEN… när jag blir sjuk så är det alltid vid absolut sämsta, tänkbara läge. När det bara inte går att vara hemma. Eller stör något jag planerat. Som sist när jag skulle till skolan första gången så rann näsan som en fontän. Var inte jättehängig men särskilt fräsch känner man sig ju inte. Och nu, jag har ont överallt- i ljumskarna, handlederna, knäna, ryggen, nacken, huvudet och UNDER fötterna. Och jag har feber! Jag får verkligen ALDRIG feber. Det händer liksom inte. Och imorgon är en av de sämsta dagarna, ur bemanningssynpunkt, på väldigt länge. Flera beviljade ledigheter. För många egentligen men det gällde begravningar för två. En av dem som är borta är vår kokerska så någon måste ta köket. Det finns helt enkelt inga resurser och ta av. Och då blir jag sjuk! Hur sjutton ska jag kunna ringa och sjukanmäla mig med gott samvete imorgon? Men jag känner mig för eländig för att bita ihop och gå dit ändå.

Varför blir det så här varenda gång? Vad är det jag gör för att framkalla det? Ja det är klart- att jag tänker att det måste bli så varje gång jag är sjuk, men det är lite svårt att tänka annorlunda när det är min sanning.

Ett annat alternativ är att jag blir sjuk, tänker stanna hemma, och då blir barnen också sjuka så jag måste ta hand om dem istället för att vila själv.

Annons:
crinalina
10/4/12, 7:31 PM
#70

Håbe, ja, om du tänker att det vore ju typiskt vid ett sånt här tillfälle som jag blir sjuk, så blir du ju sjuk om du inte ändrar ditt sätt att tänka. Jag har lärt mig att om jag blir sjuk så är det för att jag vill bli sjuk, jag tillåter det av någon anledning. Frågan du ska ställa är varför du vill bli sjuk? Varför tillåter du dig att bli sjuk just nu? Känner du stressen av det som kommer imorgon redan nu och vill undvika det kanske? Du kan bara bli sjuk med din tillåtelse att du blir det så rannsaka dig själv.

När det gäller att barnen blir sjuka när du blir sjuk så är nog det för att du känner dig skyldig för att du blir sjuk och att du minsann borde straffas för det. Återigen. Inget sker utan din tillåtelse. Vi kvinnor har ju lärt oss att vi inte får vara sjuka och verkligen vara sjuka och ämliga, som män blir. Men det är ingenting som beror på att vi är olika i fysiken utan det beror helt enkelt på att vi tänker olika. Män får vara riktigt sjuka, och bara ligga soffan och vara skitdåliga. Kvinnor får inte det. Eller rättare sagt. Män använder sig av sin rättighet till det. Vi kvinnor gör det inte (eller jag gör men jag är ett undantag hehe). Det är helt enkelt så att du när du blir sjuk manifesterar saker att göra för att du inte får bara ligga på soffan och vara ämlig, för att du är kvinna. Och om inte barnen då var hemma och var sjuka också så är det ju precis det du skulle kunna göra. Det går ju inte för sig.

Flört

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
10/4/12, 7:47 PM
#71

Det där med sjukdom är lite spännande faktiskt. Jag är sån där som alltid är frisk, eller iaf aldrig sjuk nog för att få ligga i sängen och tycka synd om mig. Har väl hänt en ggr de senaste 6 åren tror jag.

Min man däremot han har alltid blivit lätt sjuk och sådär härligt manligt sjuk. MEN nu efter 9 år med mig, varav 7 som sambo, så blir han inte sjuk lika ofta.

Hans förra fru, mamman til hans barn, är sån där som släpar ungarna till sjukhuset för minsta lilla och så är de båda sönerna OFTA sjuka. Och då de har en tandens att bli oroliga i magen vid stress då ska hon ha det till att de är laktosintolleranta osv osv.

Jag har bara tagit mina ungar till sjukhuset då jag trott att de har fått hjärnskakning, brutit armen eller då de inte hade ätit på tre dagar - typ. Och de är väldigt sällan sjuka och så har det alltid varit.

Så jag tror absolut att man styr sjukdom via sin inställning till det samma! Det precis som med annat så gäller det att bli medveten om hur ens tankemönster ser ut kring detta. Och sedan styra tankarna och inställningen åt det håll man vill.

crinalina
10/4/12, 8:05 PM
#72

Jag gick på mellanstadiet när jag insåg att jag själv kunde styra över det. Det var 1a April och vi hade bestämt att alla i klassen skulle ringa till fröken och sjukanmäla oss. Jag gick verkligen in för det och verkligen kände hur febern kom krypande och vips så hade jag feber och huvudvärk och vad det nu var jag "låtsades" ha. Så när jag ringde till fröken så var jag sjuk på riktigt. Naturligtvis så var ju det jättetråkigt för jag fick ju inte vara där och se frökens min när hela klassen dök upp trots alla sjukanmälningar. hahaha Skrattande

Sedan dess har jag utnyttjat det ibland när jag har känt att jag inte ville gå på någonting eller göra någonting eller bara behövde ett break från ett överstressigt jobb. Fast sedan jag flyttade till Spanien så har jag bara använt det under en period, och det fick mig att byta jobb för jag insåg att jag var på helt fel ställe för mig. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
10/4/12, 9:11 PM
#73

Håller ju med såklart. Men att jag skulle bli sjuk för att undvika en jobbig dag köper jag inte. För då skulle jag vara sjuk ungefär hela vinterhalvåret.

Sen kan jag verkligen, innerligt, önska mig sjuk ibland. För att jag är slut och känner att jag skulle behöva vila lite, men inte då. Kommer ihåg när jag var 14 och mina småsyskon hade påssjuka. De har väl aldrig blivit pussade grundligare än då, men inte sjutton fick jag någon påssjuka heller.

Och att jag tänker att det är så typiskt att det alltid måste vara krisläge så fort jag blir sjuk, det är ju en manifestation så god som någon. Men det är svårt att tänka annorlunda när jag "vet" att det är så.  Det är ju inte så att jag går och tänker "bara jag inte blir sjuk, bara jag inte blir sjuk!" utan jag börjar ju få lite småont i halsen först och då först tänker jag nog att "nu är det inte läge att bli sjuk. Men nästa vecka går bra." Annars förutsätter jag nog snarare att jag ska vara frisk. För så brukar det vara.

Men helt klart är det så att jag har svårt att koppla av och faktiskt tillåta mig att vara sjuk. Någon nytta borde man ju göra i alla fall. Få se om jag klarar av att låta bli imorgon. Nu är jag ju så stel i lederna så det kanske inte är några problem med det. Fast det är klart. Jag har usb-minnet med bilder från jobbet i väskan så jag kan ju passa på att göra lite dokumentation som jag ligger efter med …

crinalina
10/4/12, 9:19 PM
#74

Håbe, vi har alla massor av omedvetna tankar. Så vitt du är medveten om så börjar det med halsont, men eftersom vi manifesterar precis allt i vår värld så vet vi att så inte är fallet. Det börjar alltid med en tanke, och en känsla. Det fysiskt onda kommer aldrig först. Någon anledning finns det inom dig till att du väljer att bli sjuk vid svåra tillfällen. Vad det är kan bara du veta.

Och gör dig själv en tjänst. Om du har manifesterat att vara sjuk se till att njuta av det. Lev i ditt nu även då. Även det är någonstans en önskan som blivit uppfylld som du bör visa tacksamhet för och se till att njuta av. Så låt bli det där usb-minnet, ligg på soffan under en filt och kolla på filmer hela dagen. Njuuuuuut av att vara sjuk!! Vad är det annars för mening med att manifestera det? Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
10/4/12, 9:22 PM
#75

Skrattande Ska försöka

[Evigheten]
10/7/12, 12:19 PM
#76

Känner mig rätt nere idag…mina ensamhetskänslor har kommit tillbaka. Fast egentligen är det inte så konstigt eftersom jag inte har några vänner direkt eller någon kille och min släktingar åsånt bor långt bort. Har iförsig mina barn så helt ensam är jag inte. Men varför känner jag mig ensam då? varför kan jag inte känna mig nöjd att jag har barnen som ger sällskap.

Vad gör man för att bara vara nöjd som det är egentligen…Obestämd För det finns säkerligen massvis med helt ensamma personer som kanske tom lever under hemska förhållanden. Så det jag har borde jag vara nöjd med och inte önska nåt mer socialt umgänge.

Annons:
SHIAWASE
10/7/12, 2:21 PM
#77

Evigheten! slappna av och vanta tills du hittar tillbaka till dig sjalv:)

Du ar ju jattebra pa att vara nojd som det ar! Just nu befinner du dig utanfor Vortex, du ar inte i linje med dig sjalv,, sadana ganger ar det ingen mening att fundera!!

Las dina inlagg fran nar du AR I VORTEX ,,, Helt annan vibration,,,

Hade jag inte sett att det var samma signatur och Avatar, sa hade jag trott att inlaggen ar fran skilda personer! SAAA stor skillnad ar det.

SAA, slappna av,, hitta lite vagar tillbaka till Vortex,sa kommer du inte att kanna dig ensam langre:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
10/7/12, 2:51 PM
#78

Jaaaa… och drick lite te sålänge Glad kraaaaaaam

[Kathja]1
10/7/12, 2:52 PM
#79

Det är helt okej att vara nere ibland! Unna dig att tycka synd om dig en stund, ta hand om dig, pyssla om dig så kommer det att lätta.

Andas! Sedan kan du prova att lyfta blicken och le emot regnet, eller solen om den är framme.

Att komma förbi ensamhetskänslan gör man på samma sätt som med alla andra känslor man vill bli av med - genom att byta ut den mot något som känns bättre, genom att hitta något positivt i att vara ensam.

Och självklart ska du önska dig sällskap, vänner och relationer! Men tänk på dem utifrån vilken känsla du vill ha då du har dem, inte utifrån där du är nu, så gör det sedan då du känner dig lättare till sinnet.

Under tiden kan du ju känna samhörigheten vi har här inne - vi har nog alla många fler och tajtare relationer med varandra här än vad de flesta har totalt! Kyss

Otroulig
10/7/12, 4:41 PM
#80

När jag hittar glädjen och lyckan i mig själv har jag inte behov av någon annan. Ibland tror jag själv att jag fått ensamheten som en gåva för att inse hur rolig, underbar och omtänksam jag är. Jag förstår din känsla och den hamnar jag i som alla ovan säger när jag inte är upplajnad. Mys med ljus och the eller poppa musik. När jag frivilligt valde bort sällskap för de drog ned min energi och istället valde att vara själv så upptäckte jag att jag stärktes. När jag blev starkare så drogs nya människor in i mitt liv. Rätt människor :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Evigheten]
10/7/12, 5:27 PM
#81

Så sant Shiawase när jag mått bra så har det känt bra precis som det är faktiskt, så bara hitta vägen tillbaka igen. En kopp te på vägen dit lät riktigt gott, det ska jag göra ikväll o bara mysa med nån bra film när barnen somnat=)

Suttit och funderat på vad som är bra med att vara själv, som du sa Kathja och det finns ju faktiskt flera saker. Bara vara tacksam över det och se framemot nya bekantskaper!

Kul att höra ett exempel av dig otroulig, det är nog så det blir när man bara är nöjd med att vara själv då kommer alla härliga oilka typer av relationer in i livet.

Ja det är faktiskt härligt gäng här inne, man kan ju berätta om allt man funderar på här inne och det är ju en slags kontaktnät det med Glad

Tack för ni skrev allihopa ♥u fick jag nåt o fundera på och jobba vidare med. Tror det här kan ha dykit upp i samband med den där abc-någonting…på healing som jag varit med på några dagar. Jag hade nog inte jobbat klart med den här biten riktigt. Kanske haft det omedvetet att jag är ensam. Men nu kommer jag hitta ett sätt att vara nöjd som det är med. För det är ju det som krävs för att någonting nytt ska kunna komma in med!

[Kathja]1
10/7/12, 5:35 PM
#82

Evigheten - Det kan säkert vara ABC-healingen som har skakat runt lite. Jag gick runt i en vecka som i ett töcken, massa grejer som yrde runt och trött som attan. Men nu är jag så pass städad inombords att jag känner hur det spritter i hela mig, fullt av nya idéer och en skön känsla av "nu jäklar" inombords.

Du kanske skulle köra några ABC till… Skrattande

[Evigheten]
10/7/12, 5:50 PM
#83

Ja då är det ju det! Först märkte jag ingenting men nu efter min fjärde gång som jag varit med kom det här helt plötsligt bara! bara sådär!

Jaa jag tror det behövs, har redan skrivit upp mig för ikväll =)

Utöver det här gör jag mina 30 minuters guidade meditation som ska heala kroppen med. Så kör mkt nu hehehe

Dök ju upp en tanke att övervinna en fobi under en sådan med. Förut har jag bara velat undvika det jobbiga och nu är jag inspirerad att komma över fobin!

mkt pågång är det nu…fast det är ju positivt Glad

Annons:
[Kathja]1
10/7/12, 5:56 PM
#84

Ibland är det bra med mycket på gång, lika bra att rassla runt ordentligt när man ändå håller på. Och tänk så bra det blir när det är klart (för denna gången iaf)!

crinalina
10/8/12, 3:22 PM
#85

Nu har jag anmält mig till ABC-healingen ikväll, och jag tänker fortsätta med det så länge jag känner att det behövs och det är gratis. Jag har ju en väldigt känslomässig vecka med min styvpappas dödsfall, sambons födelsedag och sonen som flyttar hit. Jag kommer dessutom inte kunna vara med på begravningen när den blir av vilket känns inte så bra. Först tänkte jag att jag väntar med att anmäla mig tills den här veckan är över, men så tänkte vad bättre tillfälle än just nu. Mina känslor ska ju ut och jag känner mig öppen för alla olika typer och sorters känslor och tankar just nu. Känner jag glädje är jag glad, känner jag sorg är jag ledsen. Det ska bli väldigt spännande att se vad som sker med mig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
10/8/12, 8:21 PM
#86

Blev så inspirerad av att alla provat ABC healing så skrev in mig Där för ikväll med. Jag undrar bara hur man får svaret? Kommer de inifrån bara sådär? Jag skrev att jag vill ha hjälp med blockeringar

LoAEmma
10/8/12, 8:26 PM
#87

Jag kan säga att jag personligen inte fattar hur han gör, vad han gör eller vad som ska hända. Man kan skriva upp sig men man behöver inte, hur han då vet vilka han ska sända till vet jag inte ;)

Men jag har varit med typ tre nätter, har drömt massor och rätt hemska/stressande drömmar. Nu känns det som jag håller på bli sjuk. Så nåt har säkert satts igång.

Men jag är nyfiken på hur det funkar, och vad det är! Healing är det ju inte säger han själv…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
10/8/12, 8:31 PM
#88

Det kommer innifrån. Många har nog drömt en massa "nytt" och för vissa så ploppar det upp nya tankar och idéer. Sedan finns det dem som bara känner sig annorlunda. Men det är vad du gör av det hela som är avgörande.

Själv har jag drömt en massa och jag var super trött den första tiden. Fick en känsla av att det jag gjorde var att städa i mitt inre, bort med gammal skit och spindelväv så varje morgon efter att jag har varit med så har jag tackat för att jag får hjälp att städa och bli hel. Ut med det gamla och in med det nya. Skrattande

MathildaF
10/8/12, 8:31 PM
#89

Jag förstår inte heller riktigt hur han går tillväga. Och vad ska man göra 23.59.59? Ska man bara vara vaken och vara fokuserad på de eller?

MathildaF
10/8/12, 8:34 PM
#90

Okej. Då är de väl bara att vänta och se om de dyker upp något nytt. Kanske måste vara med några ggr för att komma in i de. Skadar väl inte att prova iaf:)

Annons:
[Evigheten]
10/8/12, 8:34 PM
#91

loAEmma: Såhär skrev han till mig när jag undrade samma, så då förstår man (=

#16 Evigheten,

som du skriver, jag healar ingen. Healing betyder hel. Jag har lärt mig att på ett telepatiskt plan påvisa för de jag arbetar med hur de själva kan välja att titta på en obalans och därefter göra ett nytt val. Väljer jag att kvarhålla obalansen eller väljer jag ett nytt tillstånd som är i balans?

Därmed har du om du väljer ett balanserat tillstånd helat dig själv eftersom du valde helheten. Dvs i förening med istället för i separation ifrån.

Mathilda jag trodde inte nåt skulle hända nästan för det var efter fjärde natten som jag helt plötsligt dagen därpå fick fram olustkänslor och sen dagen efter det, idag alltså Flört vaknade jag upp 1 timme innan väckarklockan ringer och är hur pigg som helst och mår nästan som vanligt igen

[Kathja]1
10/8/12, 8:38 PM
#92

Du ska inte göra något speciellt. Brukar du sova så sov, eller kolla på tv eller vad du nu vill göra så dax.

Jag har kört varje dag i en vecka efter att jag först mådde skit, fick tillbaka ångestkänslor som jag inte har haft på MÅNGA år - då rådde Kent mig att köra varje dag i 14 dagar. Den första veckan var jag bara väldigt trött men nu är jag pigg som attan och det kommer en massa idéer mest hela tiden (jag ville ha hjälp att komma loss). Så prova och tänk inte för mycket.

MathildaF
10/8/12, 8:41 PM
#93

Okej. Då få jag väl vara med några ggr och se. Men man ska vara vaken vid den tiden 23.59.59???

MathildaF
10/8/12, 8:50 PM
#94

Då hänger jag med lite bättre Kathja:) tack för förklaringen.

[Kathja]1
10/8/12, 8:50 PM
#95

Nej du kan sova!

Theleonora
10/8/12, 9:01 PM
#96

Hoppar in här jag med! Jag är också nyfiken på hur den här ABCn funkar. Jag skulle vilja veta om jag lyckas jobba med mina blockeringar eller inte. Jag inser ju att saker och ting dyker upp men räcker det med att dessa känslor eller tankar eller händelser kommer upp till ytan för att man ska känna sig fri från dem? Vad tror ni?

Efter att nån fick till svar att tröttheten berodde på kontrollbehovet som denne har så låter jag mig själv vara trött och som ikväll har jag återigen bara legat i soffan för jag tror att mitt kontrollbehov har triggats av diverse händelser idag. Har sån molande värk i pannan också, lite som 3-öga-aktivering känns det som. Har gått runt med vibrationer i pannan hela dagen på jobbet och nu har det blivit till värk. Har inte orkat träna eller nåt.

Hoppas ju kunna bearbeta så mycket som möjligt under den här tiden så att jag är som en ny frisk person när jag börjar på det nya jobbet :). Och träffar den där rätta killen ;). Och får den där fina lägenheten, bara sådär.

Crinalina, beklagar verkligen din sorg.


[Kathja]1
10/8/12, 9:23 PM
#97

Jag har iaf valt att inte fundera så mycket på vad som sker, känna eller analysera - utan har bara tackat för den hjälpen jag har fått. Och så har jag varit lugn i att allt som ska återställas och städas ut kommer att göra det oxå. Och eftersom jag bad om hjälp att "komma loss" (tröttnat lite på att "bara" vara lycklig och nöjd!) så har det ploppat upp flera idéer som jag nu spinner vidare på och hoppas på att jag ska kunna förverkliga inom kort.

Är helt överygad om att mitt Jag vet vad det ska göra för att komma i balans utan att jag "tänker ut det" -  lite som med Loa - överlåt HUR och NÄR till Gud. Skrattande

Annons:
Otroulig
10/8/12, 9:47 PM
#98

Jag har oxå varit med några gånger på ABC. Första natten skrev jag ned 4 olika drömmar. Drömmer fortfarande väldigt mycket. Lite intressant att jag insett att jag drömt sanndrömmar. Fick en tydlig dröm inatt som jag mycket väl kan tänka mej vara en kommande bekräftelse på att det verkligen är sann drömmar det handlar om. Vi får se.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
10/8/12, 10:07 PM
#99

Jag tror också jag har haft en sanndröm hittills. Men jag tror att den utspelar sig minst 1-1,5 år framåt. Ska bli spännande att se!!

Men sen vet jag att jag har drömt i princip varje natt men jag kommer inte ihåg mina drömmar längre. Undra vad det beror på?

Kathja, Nu var det ju det här med mig och mitt kontrollbehov ;) som gör att jag inte kan låta saker och ting bara vara utan måste vara inne och pilla. Och sen kan jag rättfärdiga det lite med att, men om mitt jag vet hur den ska återställa balansen, varför har den då inte gjort det än? Och nu när Kent visar mitt jag hur den ska återställa balansen, varför behövs fler än en gång till det?

Jag tänker vara fräck och vara med varje kvällSkäms. Har ju så mycket blockeringar så det inte är sant.


crinalina
10/8/12, 10:13 PM
#100

Jag ser fram emot det så himla mycket. Att få den här chansen och möjligheten att rensa ut och rena mitt inre från sånt som finns där och stoppar mig på olika sätt från att leva som jag vill leva fullt ut. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
10/8/12, 10:16 PM
#101

Jag har också kontrollbehov och annan skit som jag behöver bli av med.

Jag tänker också vara med så mycket det går…

[Kathja]1
10/8/12, 10:19 PM
#102

Kontrollbehov är allvarliga grejer! Flört

Jag kan tänka mig att eftersom vi väl har diverse blockeringar som gör att själva reset-grejen inte alltid går helt lätt och friktionsfritt. Men det är bara vad jag tror. Obestämd

Personligen kände jag att jag ju iaf ville må lika bra som innan jag gjorde det där innan jag var nöjd! Och där är jag nog snart.

[Evigheten]
10/9/12, 7:41 AM
#103

Ja visst är det en härlig chans alla fått CrinalinaGlad Tänk vad mycket man kan manifestera sen som man vill, när man har rensat ut all skit som stått ivägen för ens drömmar!

fuyfuydesu
10/9/12, 9:00 PM
#104

Hej! Vill börja med att tacka för alla goda råd som även hjälpt mig i denna tråden.

Är ny inom LoA och har mest läst på hittils, inte medvetet manifesterat.

Det är en sak jag har problem med dock. Man ska ju sluta oroa sig och sluta vara rädd, men hur gör man om man råkat tänka något dåligt eller oroat sig och det kanske var innan man började med LoA, då blir man ju orolig och rädd för att det ska manifesteras, hur blir man av med den oron? Rädslan för att dåliga saker kommer manifesteras pga något man oroat sig för tidigare?

Det är som att jag blir livrädd för att tänka alls!

Annons:
crinalina
10/9/12, 10:02 PM
#105

Hej fuyfuydesu och välkommen hit!

Det där är väldigt vanliga och normala tankar och funderingar, som de flesta har när de nyligen börjat lära sig LoA. Så ta det bara lugnt så ska vi nog tillsammans kunna förklara lite för dig så du kan lugna dig.

Det som händer när du tänker och känner är att du sänder ut signaler, eneriger, och du får tillbaka mer av samma energier. Så går du runt och oroar dig, oavsett för vad det är, så får du tillbaka mer saker att oroa dig för. Går du däremot runt och känner dig lugn och glad så får du tillbaka mer saker som får dig att känna dig lugn och glad.

Därför är det viktigt att du skiftar ditt fokus från att känna oro och rädsla, för du får tillbaka mer av det annars, men det behöver inte i form av dina tankar utan det är känslorna som är det viktiga.

För att förstå lite mer så är det vad du känner som är det viktiga. Tankarna är viktiga på det viset att de styr våra känslor. Om du har dåliga känslor så betyder det ALLTID att du har dåliga tankar. Om du har bra känslor så betyder det ALLTID att du har bra tankar.

Det bra med det är att du kan styra dina tankar, och därigenom så styr du dina känslor. Detta kan man göra genom att bli medveten om sina känslor först, sedan sina tankar, och därefter så byter man ut sina tankar till glada och positiva tankar, och på så vis skiftas även känslorna och energierna.

Detta gäller även med saker som du tänkt innan du blev medveten om LoA, så länge de inte redan har manifesterats och du upplevt dem.

Bli uppmärksam på dina känslor, och när du märker att du känner oro och rädsla, så tänk till lite på vad det var du tänkte på som fick dig att känna så. Därefter så kan du helt enkelt börja nynna på en sång som får dig glad, eller tänka på en rolig sak som du sett eller som hänt, en plats som får dig att må bra, eller en person som gör dig glad, eller ett husdjur brukar vara bra.

Lycka till oh fortsätt att fråga om du behöver!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

fuyfuydesu
10/9/12, 11:16 PM
#106

#105 Tack för ett jättebra svar crinalina! Var tvungen att läsa igenom ett par gånger för att jag verkligen skulle förstå, men nu behöver jag inte oroa mig eftersom energierna ändras io.m att jag ändrar på tankarna/känslorna. Det där med att göra sig medveten om sina känslor och tankar hade jag förstått innan, men inte att det var så enkelt att bara känna sig glad och må bra så ändras energierna.

Om jag har fattat rätt så kommer inget av det jag oroat mig för inträffa sålänge jag ändrar tankarna/känslorna?

Vill även tacka hela LoA.ifokus för att ni hjälpt mig komma ur en djup depression, även fast jag inte ens skrivit något här innan :D Har fått hur många aha-upplevelser som helst här.

KRAM

crinalina
10/9/12, 11:25 PM
#107

Du har förstått alldeles rätt. :-) Och vad härligt och roligt att höra att vi har varit till hjälp! Men du vet väl att det är du som manifesterat det? :-) Kul också att du börjat skriva, det är alltid roligt med många vinklar på saker och ting. :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
10/9/12, 11:40 PM
#108

Välkommen hit!! :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
10/11/12, 8:55 PM
#109

Oj, vad den här ABCn tuffsar till en. Efter lite frustration och gråt och att jag sen skrivit ner en massa som kommit upp tänkte jag passa på att fråga om råd om en helt annan sak som jag tänkt men som jag inte kommit till handling att printa ner här.

Nu är det så att jag på nåt sätt har "låst" mina dagar till att jag jobbar 8-17 och sen ska jag träna och sen dusch, äta nåt, sen slappa framför datorn (kanske inte att jag bara tränar varje dag men..). Jag gillar inte den här låsningen och att jag har så svårt för att ta mig iväg och kanske träna mitt på dagen eller luncha med nån vän istället för att alltid göra saker efter jobbet. Jag känner mig oflexibel. Är det nån mer som känner igen sig?! Eller förstår hur/vad jag menar?

Mitt problem nu är ju att nu när det är mörkt och jag kommer hem så sent så orkar jag inte ta mig ut för att träna… Jag har tappat motivationen till att laga mat. (Känns som att ABCn har tagit mig tillbaka i tiden till den person jag inte ville vara, men så kan det gå…) Jag tänker mig att om jag nu tar mig iväg på lunchen och tränar så innebär det ju såklart att min arbetsdag verkar längre, men det är väl ingen big deal för jag gör ju oftast inget särskilt på vardagkvällarna förutom att rå om mig själv. Om jag nu har planerat bio eller fika försöker jag planera det till runt 19-19:30 tiden så jag ska hinna med att träna däremellan. (Kan nog vara stressen över att ha det såhär som har gjort att jag inte orkar träna eller laga mat). Och nu känns det som att jag trasslar in mig plus att det bara är ett i-landsproblem. Trots allt hoppas jag ni förstår vad jag menar och kan komma med tips!


[Kathja]1
10/11/12, 9:16 PM
#110

kameleonten - Jag får säga att jag inte riktigt förstår frågan. Obestämd

Gör du saker som du VILL göra, eller är det saker du INTE vill göra? Är det saker du inte vill göra men tycker att man ska göra - skit då i dem! Är det saker du vill göra som du inte hinner med kanske du ska ta bort annat?

Jag har i princip helt slutat med saker jag gjorde för att jag måste, ska det göras så ska det vara för att jag vill. Tror t.o.m att jag skulle kunna säga upp mig den dagen jag inte kan hitta glädje i att gå till jobbet. Helde fattig än olycklig.

Jag skulle nog vilja råda dig att hitta det du mår bra av och så skita i resten! Viljan att träna kommer att komma tillbaka när du mår bättre och det samma gäller att vara social osv. Ibland behöver man gå i ide och grotta ner sig lite. allt har sin tid och just nu är det kanske tid att bara vara.Kyss

Theleonora
10/11/12, 9:31 PM
#111

Du har så rätt i det du skriver!

Men det jag tänkte på, svårt att frå fram i skrift, var som man kan se i amerikanska serier. Alla jobbar och de är nöjda med det, sen hinner de med en massa annat också. Medans när jag kommer hem från jobbet är jag helt utmattad, vilket inte är så konstigt just nu för jag jobbar i princip 6,5 dag av 7 dagar iom att jag pendlar mellan två städer. Men jag har haft perioder när jag har varit jätteduktig och planerat kost- och träningsschema på söndagen, gjort matlådor, förbereder kaffebryggarn mm kvällen innan jag ska lägga mig och ibland även vad jag ska ha på mig. Sen har jag enligt mig själv haft en perfekt dag där jag åkt till jobbet, kommit hem, äter nåt byter om och går iväg till träningen. Kommer hem och sen slappar.

Det jag upplever som nåt som jag inte vet var det kommer ifrån är distinktionen mellan jobb, träning, umgänge mm. För mig är allt så åtskillt. När jag är på jobbet är det som att jag är i ett (hårt draget) fängelse, i den bemärkelsen att jag måste göra mina 8 h där för att kunna leva mitt liv resten av tiden av dagen. Jag har tex extremt svårt för att som sagt åka iväg och träna under lunchen och komma tillbaka och då behöva sluta en timme senare för att jag valde att träna under lunchen. Medan jag kan se det på annat sätt som att jag egentligen vinner nån timme för när jag väl kommer hem behöver jag ju inte lägga nån tid på att träna utan då har jag tiden för umgänge.

Funderar på att det här beteendet kanske är en del av min kontroll… Hm, ska klura lite och vänta och se om ni förstår :)


Annons:
[Kathja]1
10/11/12, 9:51 PM
#112

Jag tror att ajg förstår hur du resonerar det var nog bara att det för mig känns så främmande att köra ett fullspäckat schema om man inte mår bra av det.

Men som med allt annat så gäller det ju att hitta ett vettigt förhållningssätt och bra känslor gentemot det man ska göra - att känna att saker är "måste" att man är "stressad" och "pressad" är bara kontraproduktivt. M.a.o det leder inte till något gott.

Försök att hitta dina VARFÖR. Varför jobbar du? - får du ut det du vill ha av jobbet, har du rätt känsla? Varför tränar du? -får du ut det du vill ha av träningen, har du rätt känsla?

Om inte, hur kan du reglera det du gör så att du får det?

Sedan tror jag att väldigt många känner det som du! Livet är fyllt av måsten, saker man tror att man måste göra. Men du kan alltid välja något annat. Personligen anser jag att det är strukturellt osunt att jobba 40 timmar/veckan! Man bli asa-trött på det. Själv har jag ju turen att jobba i längre pass när jag väl jobbar. Så visst jag är på jobbet i 49 eller 65 timmar, men så är ajg oxå ledig var 3e vecka!

Det handlar ALLTID om att hitta (eller skaffa sig!) en balans i livets alla delar - fundera över hur du ska kunna få det. Vad kan du dra ner på? Vad kan du göra annorlunda för att känslan ska bli lättare? För det är känslan och ditt förhållningssätt som är viktigast!

Många frågor! Flört

Theleonora
10/11/12, 10:05 PM
#113

Fast jag mår ju bra av att träna och äta rätt och umgås med vänner. Det kanske bara är jobbet jag inte mått bra av och/eller på. Jag har ju pendlat i 2 h t/r varje dag vilket gör att jag får jobba i 6,5 dag istället för 5 dagar. Så inte undra på att jag är trött. Hoppas att jag orkar mer nu iom det nya jobbet där det bara tar 10 min med bil att ta sig dit till.

Allt utanför jobbet mår jag ju bra av :). Problemet har ju hittills varit jobbet och att hitta ett ställe jag trivs på, både med arbetsuppgifter men även med kollegor. Nu har jag ju trivts med kollegorna men inte arbetsuppgifterna. Får se hur det blir på det nya, annars får jag byta igen ;). Kanske skulle haft lite tålamod, men inser också att det inte är en frågeställning som bara jag som pendlar har, utan flera i min omgivning är likadana (kanske att jag attraherat till mig såna människor) men även folk på jobbet.. Sen har jag ju haft den här typen av funderingar även när jag jobbade i min stad innan.


[Kathja]1
10/11/12, 10:15 PM
#114

DET är ju bra! Då vet du ju vart problemet ligger, eller hur? På jobbet, eller rättare sagt i din inställning och dina känslor kring ditt jobb.

Eftersom du säger att du har haft det så här på andra ställen och du redan nu oroar dig för hur det ska bli på det nya tror jag att du hade tjänat på att sätta dig och gå igenom vad det är du egentligen tänker och känner kring ditt jobb. ANNARS riskerar du att ta med dig det negativa från detta jobbet till det nya.

Det gäller att se VARFÖR det är som det är, blir som det bli och känns som det gör! Och sedan göra nya val - val som gör att du kommer att trivas kanonbra med ALLT på det nya jobbet.

Det är samma grej som när någon träffar kille efter kille efter killa och ALLA är lika dana. Du är fast i ett möster och måste bryt det för att komma vidare.

LoAEmma
10/11/12, 10:41 PM
#115

Jag förstår det där med fängelse och tidspress!!
Känner mig också låst av att jobba, även om jag både vill och behöver göra det, så får det mig att känna mig stressad. Jag har även ett eget företag som jag jobbar med, men har ändå rätt mycket ledig tid. Och vad stressar jag till? tänker jag ibland. Att sitta och slappa i soffan tror jag, bara vara hemma och må gott :)

Tror mycket kommer att lösa sig när du får två (dubbelt så mycket!) lediga dagar i veckan och slipper allt pendlande :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
10/11/12, 11:03 PM
#116

Ja, innerst inne vet jag nog vart problemet ligger ;)

Ska bli skönt att slippa pendla och ha mer tid till mig själv, förhoppningsvs mer flexibilitet. Sen tror och hoppas jag att jobbet kommer vara mer stimulerande i och med att jag kommer ha nytta av min utbildning, plus det jag har jobbat med det senaste 1,5 året. Perfekt mix egentligen, trodde aldrig jag skulle få ha användning för min utbildning nånsin. Men samtidigt vågar jag inte hoppas eller vara glad, för jag är rädd att jag ska bli för besviken om det inte blir så som jag tänker mig. Gah, nu blir jag frustrerad på mig själv igen över att jag är så komplicerad.

Jag tror du har rätt Kathja, jag måste VÅGA sätta mig ner, tänka och känna ring mina viktiga beslut i livet, men jag är nog för rädd för att inse att jag kanske har valt heeelt fel hittills. Hm, ska nog kolla på det här imorgon igen och se om jag får nya insikter.

Jaaa LoaEmma du förstår. Och när jag sitter på jobbet så har jag hela tiden också en känsla av att jag måste göra allt snabbt och bli klar med det. Jag lägger liksom inte så mkt tid på mina uppgifter, och behöver hela tiden mer och mer för att bli stimulerad… Man kan tro att jag inte är noggrann men det är jag. Sen iom att mitt arbete är så självständigt så passar jag på att gå hem tidigare ibland och tänker att då kan jag träna och sen jobba efter att jag tränat men inte blir det så.. För då har jag ju redan gjort dels mina jobbtimmar men även jobbet, eftersom jag alltid ligger flera steg före.

Hehe, slappa och sitta i soffan. Ja, varför stressar jag också till det??? Det har jag ju hur mkt tid som helst till och att jag omedvetet planerar för det är ju också helt absurt. Det ger mig inget att sitta i soffan, jag önskar att mina sovtimmar var tillräckliga för att få mig utvilad så jag slapp spendera mina kvällar i soffan. Jag som gärna vill umgås men inte orkar, lite lat…


LoAEmma
10/11/12, 11:26 PM
#117

För mig är det avkoppling, nedvarvning…Att sitta med datorn, bara mysa, katten är med. Ja då mår jag bra! Egentid :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
10/12/12, 7:12 AM
#118

Flickor glöm inte att det där fängelset det har ni skapat själva, det finns bara i era huvuden och beror på era tankar. Och tänk så bra det är, för det innebär att det är NI och ingen annan som styr fänglsets varande och inte varande - har ni tänkt dit det kan ni tänka bort det. Skrattande

Jag har oxå varit där ni är, när man stressar för att kunna slappa och när man väl slappar är man för stressad för att kunna njuta. Gäller bara att bryta en taskig trend och börja tänka, och därmed göra, annat. Kyss

Annons:
Otroulig
10/12/12, 11:26 AM
#119

Men vad är det här???? Alla är banne mig gnälliga idag?? Tycker inte att jag är det….. Hmm, ändå så attraherar jag till mej dom. Dålig självinsikt alltså. Tycker det är svårt att veta hur man ska agera ibland. Ska på hundkurs i helgen och tränaren är bra och har inriktningen belöning och beröm. Det är ju bra LOA tänk, men på rasterna pratas det mest om alla som INTE gör så, vilka fel andra gör, hur poliserna är dumma som skjuter hundar osv. Jag kan ju inte gå därifrån. Tror banne mej jag ska hålla en kort LOA introduktion i helgen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
10/12/12, 11:32 AM
#120

Fast jag kan absolut slappa när jag väl är där :)

Jag har däremot ett annat problem på jobbet som jag skulle behöva råd kring!

Jag HATAR orättvisor. På slutet har chefen/cheferna dels klagat på oss på otrevliga sätt, samt bestämt saker över våra huvuden som försämrar för hela verksamheten och ger oss mycket mindre kontroll över dagen. (Vi får inte ha schemat tillhands).

Känns som det styrs bara för att det ska styras, istället för att prata med oss vuxna människor.

Sen blir jag även otroligt frustrerad över att inte mina tankar kommer fram, jag har idéer till förbättringar här och där, pratar en hel del med cheferna men dom är mest stressade, går iväg medan man pratar med dom osv.Får inget gehör! Jag sitter även och irriterar mig mycket på småsaker…
Detta leder till att inte jobbet känns så bra alla dagar. Jag trivs med mina kollegor och jobbet i stort, men frustrationen är stor vad gäller såna saker.

Försöker att få attityden "dont worry be happy" men det känns svårt!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
10/14/12, 11:46 AM
#121

Torahzen - läser här att du också har ett kontrollbehov. Hur har det gått för dig med att hantera det? Sitter och googlar en massa men kanske enklast att prata med nån som också lider av det och utbyta erfarenheter…

Även andra med kontrollbehov är välkomna att ge tips!


LoAEmma
10/14/12, 11:54 AM
#122

Hehe jag har också ett stort kontrollbehov, tror det är rätt vanligt.

Ingen gav något råd på mina funderingar här ovan, jag har pratat med min kille om detta nu och även fått en del insikter själv. Känns fint…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
10/14/12, 11:58 AM
#123

Emma! Nyfiken pa dina insikter:)

Ingen som har gett dig nagra rad heller,, formodligen, for att du utstralade att du egentligen vet svaret pa fragan sjalv!! Kan jag tanka mig:) Just darfor kul att hora vilka svar du kom fram till:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
10/14/12, 12:05 PM
#124

Okej….jag som tänkte mig att få hjälp av er!

Nä men att all frustration egentligen ligger hos mig, jag vill MER!

Min kille säger det ibland, att jag ska göra nåt annat än det jag gör nu! Att jag kan mera :) Samtidigt är det jobbigt att höra…. Jag har ju även ett företag, men jag känner frustration även där!
Så nu vet jag inte alls vart jag ska ta vägen yrkesmässigt. Företaget ska jag absolut ha kvar, men kanske vidareutveckla?!

Har svårt att inte engagera mig i mitt jobb, vilket leder till mkt frustration när jag hela tiden ser saker inte andra ser och inte blir lyssnad på.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
10/14/12, 12:08 PM
#125

Ah, missade dina funderingar, är så inne i mitt kontrollbehov ;). Och den här ABC gör att jag är i min egen bubbla, hehe.

Jadu, angående orättvisor på jobbet har jag svårt att råda dig, speciellt i din situation. Rent spontant känns det lite som härskarteknik och tom att din närmsa chef kanske själv inte har så mycket att säga till om utan att besluten om kontroll över schemat kommer snäppet uppifrån.

Själv har jag ju blivit lite orättvist behandlad och efter att ha sagt till och verkligen pratat med min chef vid 3-4 olika tillfällen och insåg att hon inte vill göra nåt åt det, valde jag att sluta i förtid. Det kändes verkligen som att jag hade gjort allt jag kunnat och jag fick inget gehör. Och så sista gången jag samtalade med henne började jag med samma replik som allt; du, jag har ju sagt ett flertal ggr att xxx och då började hon med sitt försvar, varvid jag kontrade med att: ledsen men nu är det försent. Jag har fått ett annat jobb.

Angående dina förslag och ideer som du kommer med. Oftast på företag, jag har själv bara jobbat på väldigt stora företag (i världsklass) så brukar ens förslag och förbättringsarbete ta minst 6 månader att få nån att lyssna på (konstig meningsbyggnad men hoppas budskapet kom fram). Så där skulle jag råda dig till att ha lite tålamod. Speciellt med tanke på att det låter som att det är förändringar på gång uppifrån och då är det nog svårt att även lyssna på folk nedifrån. Nu är det ju så att det de uppifrån säger väger tyngst tyvärr.

Hoppas det var till nån hjälp?! :S

Berätta gärna mer om ditt kontrollbehov, om det är ok? Jag kan bli så ledsen för jag vet att det är många som har kontrollbehov och andra issues men på nåt sätt hindrar mina issues mig från att ha allt det jag vill ha. Vilket är goda och nära relationer med andra, en fin pojkvän mm. Medan jag ser andra på min arbetsplats som har så märkliga saker för sig men likt förbaskat så har dom allt det jag vill ha.

Sen kan jag bli lite ledsen för egen skull (tyckte lite synd om mig själv senast igår) om att det verkar gå så bra för en del i ABC-tråden medan jag själv bara mår dåligt nu och är rädd för att i slutet på oktober så kommer jag fortf må dåligt och innan allt det här började, hade jag börjat må bra…


Annons:
Theleonora
10/14/12, 12:21 PM
#126

Jag skrev visst mitt svar under tiden ni skrev erat. :)


LoAEmma
10/14/12, 12:23 PM
#127

Tack för dina tankar och råd!!

Angående kontrollbehov så är det ju något man vill bli av med, eller vända till något positivt. Alltså, FOKUSERA på dess motsats :)
Inte googla och snöa in på ämnet, då förstärks det ju bara. Det är mitt bästa tips :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
10/14/12, 12:31 PM
#128

Nu när jag läste dina egna insikter om ditt jobb så kan jag också se din frustration. Och att du frågar efter mer och kanske behöver mer stimulans på jobbet. Men jag ville inte föreslå ett byte, för att jag tycker det låter för drastiskt, iaf för egen del och därför vill jag inte råda andra till det heller bara sådär. Jag är mer av den tanken att, förutsatt att man trivs på sitt jobb, gör det som står i ens makt att ändra på det man vill. Inser man att nu kan jag inte göra mer utan att själv dras ner så kan man börja fundera på större förändringar som nu att byta jobb.
Det måste ju kännas jättebra att ha din kille vid din sida som råder dig? Och som ser vad du behöver? Gulligt ju :)

Svårt det där med kontrollbehov speciellt som det är svårdefinierat.Jag har tex inte förstått att bara för att jag vill känna mig fin innan jag går ut i det kläder jag bär att det  här är ett kontrollbehov. Eller att jag avbokar saker i sista sekund är ett kontrollbehov, den här varianten är ju iofs mer allvarlig än med klädproblematiken. Men ju fler kontroller desto mer begränsar man sig själv.

Svårt att veta vad motsatsen är när man inte alltid vet vad kontrollen är.


LoAEmma
10/14/12, 12:46 PM
#129

Ja det är gulligt, jag är bara ovan. Annars får man ju mest välment medhåll liksom. :)

Att ha kontroll på sin tillvaro handlar om trygghet, ingen annat :)
Litar man på livet och på sig själv behöver man inte ha "styr" på alla detaljer.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Theleonora
10/14/12, 12:57 PM
#130

Tack för ditt svar!

Men jag behöver nog liiite mer konkreta tips så om någon mer har förslag eller goda råd tar jag tacksamt emot! :)


SHIAWASE
10/14/12, 1:07 PM
#131

Kameleonten:

Nar det galler kontrollbehov, har jag inte sa mycket att komma med,, jag har inget sadant:) MEN det som Emma sager haller jag helt med om.

Att fokusera pa Kontrollbehov, att prata om det, forstarker det och du far mer av det. Vill du andra pa kontrollbehov, sluta prata om att du ha kontrollbehov :)

Finns ingen anledning att analysera saker och ting:) Sarskilt inte om det ar nagon egenskap du inte tycker om. Acceptera att den finns dar. punkt slut. Sluta sedan att fokusera pa den. Andra fokus, andra kanslor. Hitta din inre karna.Kanns det bra,, fortsatt. Kanns det inte bra,,, andra fokus!! Analysera inte sonder nagot.

Fokusera pa att ma bra, hitta dig sjalv,, fokusera pa ditt , dig sjalv! Nar du ar upplajnad med dig sjalv, sa forsvinner automatiskt kontrollbehov,,, for som Emma sager, ar man trygg i sig sjalv, och vet att man inte kan kontrollera det okontrollerbara, men att man KAN kontrollera sitt liv,,, genom fokus och kanslor… Da kan inget kontrollbehov existeraFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
10/14/12, 1:27 PM
#132

Jag läser lite sporadiskt här, men nu är jag här!

Kameleonten, Målle, LoaEmma mfl: Jag har verkligen kommit till insikt att jag ska bli bättre på att lyssna och inte komma med förklaringar eller lösningar direkt innan personen pratat färdigt. Det är oftast min man.

Jag får verkligen hålla mig för att inte slänga ur mig något.

Jag hade en "intervju" på jobbet om vad en kollega på en annan avdelning jobbar med. Vi samarbetar i vissa projekt men det är inte alltid man faktiskt vet vad andra jobbar med. Hon är med i ett kommunikationsprojekt och där skulle hon intervjua en kollega, mig. Det var jättekul och vi bestämde att jag skulle intervjua henne. Oj, vad nyttigt för mig att LYSSNA på en annan. intressant också, för det är sällan man pratar så om sitt jobb.

Jag vet inte om det beror på att jag är "van" att "ingen" lyssnar på mig. Jag insåg detta för ett tag sedan och tycker redan jag är bättre på att känna och visa att jag är värd att lyssnas på. Att mina synpunkter räknas.

En annan nyttig övning är att "gilla läget". Jag menar jag behöver inte göra allt själv och det behöver inte göras på mitt sätt. Ibland kanske det inte blir lika bra, men oftast bara annorlunda och det duger. Något blir gjort (det kan dröja om jag ska göra det). Då är det bättre att det är gjort och jag fokuserar på det istället för att haka upp mig på resultatet.

Annons:
SHIAWASE
10/14/12, 1:58 PM
#133

Forsoker just nu att Marknadsfora LoAEmma pa FB,, sa att hon till slut kan koncentrera sig bara pa sitt foretag:)Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
10/14/12, 2:12 PM
#134

Tack för era svar!

Ni har alla så rätt, men beroende på var jag själv är i min utveckling så är det lättare att ta till sig av det ena mer än det andra. Jag funderar på om inte bäst är att fokusera på mig själv och att stärka min självkänsla och mitt självförtroende, som du säger Shia.

Och just att vara i nuet och gilla läget, enligt Tora :) Jag har också haft extremt svårt att lyssna och avbröt alltid folk, det kan jag göra nu också när jag blir otålig. Men jag är många ggr bättre nu än vad jag var då. Så det går åt rätt håll. Tack för att du delar med dig!

Men just nu har jag en nervös känsla i magen som gör att jag inte kan tänka klart. Ska ta mig ut från lägenheten och sen kanske jag blir klarare i huvet.

Kram på er


[Torahzen]
10/14/12, 2:22 PM
#135

Ja, ta dig ut en sväng och bara vara och uppskatta allt det psitiva idag.

Kyss

LoAEmma
10/14/12, 4:06 PM
#136

Haha tack Shia, underbart!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
10/14/12, 7:30 PM
#137

#129 Att ha kontroll på sin tillvaro handlar om trygghet, ingen annat :)
Litar man på livet och på sig själv behöver man inte ha "styr" på alla detaljer

Kyss

Jag märker verkligen hur mkt roligare livet blir om man tar det som det kommer. Visst kan man ha planer - men att bara följa med om planerna ändras gör att man kan fortsätta må bra, ha kul, njuta av livet.

Jag kan vara ganska duktigSkäms på att kunna få spel om planer plötsligt förändrades - är det tex bestämt att nån ska komma och de ringer i sista sekunden och avbokar så kan jag känna mig hängig hela kvällen…."ååååå, jag som hade sett fram emot det här…åååå vad tråkigt det blev nu…" Makens försök att gaska upp mig o säga " men VI kan ju ha mysigt" hjälper föga. Enbart pga att JAG är fast i att min förväntan nu har blivit en besvikelse.Det kan gå riktigt tröööögt ibland för mig att vända på det där…men ibland går det på en sekund. Så olika. Men jag är iaf MEDVETEN om att det är roligare att följa med livet än streta emotFlört

crinalina
10/14/12, 7:44 PM
#138

Jag brukade ha ett ganska starkt kontrollbehov som jag utvecklade efter att ha varit ihop med en kille i många år som hade det. Jag var tvyngen att ha kontroll på saker för att det inte skulle bli bråk. Han var väldigt psykiskt och känslomässigt nedtryckande så jag ville undvika att få höra att jag skulle bo på gatan utan honom, att jag var en värdelös mamma osv osv. Så kontrollbehovet blev ett faktum.

De tillfällen då jag först började märka det hos mig själv var dock efter vi gjort slut och jag träffat ny kille och vi skulle laga mat, tacos, och jag blev jätteupprörd för att han inte hackade grönsakerna i exakt den storlek och form jag ville ha dem. Om någon skulle hjälpa mig i köket fick jag i många år ångest och var tvungen att bita mig i läppen för att inte flippa ur.

Med tiden så har upptäckt fler och fler områden som jag haft kontrollbehov inom, tex städning av hemmet. Jag har fortfarande svårt att städa tillsammans med sambon då han gör på hel fel sätt och i helt fel ordning. Men jag vet vad det är och kan gå in i ett annat rum, eller gå ut en stund och låta honom göra det han vill göra.

Om det är kontrollbehov att vilja känna sig fin och avslappnad i de kläder man har när man går utanför dörren så har jag definivt kontrollbehov även där, och fortsätter gärna ha det, men det är inget som hindrar mig eller får mig att undvika eller missa saker så det kanske inte riktigt räknas då.

I övrigt så har jag lärt mig mer och mer genom åren att lita på att allt blir bra till slut ändå. Jag kan slappna av och låta sambon göra på sitt sätt mer och mer, även om jag ibland kommer på mig själv med att muttra om något för mig själv. Då säger jag bara att jag är minsann inte perfekt jag heller, och så är det borta.

Mitt råd är också att sluta fokusera på det. Var medveten om att du har det och när du märker att det du gör har kontrollbehov skrivet över sig så stanna upp, se det för vad det är och hitta en bättre tanke och känsla om det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
10/14/12, 7:49 PM
#139

Vad trevligt att bli citerad, tack för det szirius Flört

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Theleonora
10/14/12, 8:29 PM
#140

Det du skrev var ju klockrent Emma. Och jag är medveten om det, men samtidigt är jag medveten om att just idag så var det du skrev på några trappsteg högre upp i nivå än vad jag är på, så därför har jag behövt ha lite fler konkreta exempel.

Idag har jag varit ett vrak.

Var iväg en sväng och träffade några kompisar och dom klättrade och jag kollade på :S. Men sen tog vi en promenad och jag fick ur mig en del, men likt förbaskat är jag fortf frustrerad nu när jag kommit hem… PÅ samma låga nivå som jag var innan.

Szirius; jag kan också ha svårt för att ändra känslan när nån avbokar i sista sekunden. Du har åtminsone din sambo du kan umgås med men igår var alla upptagna och jag blev sur på den här tjejen för hon planerar in saker och sen avbokar hon dem. Hon behöver inte planera in saker för hade hon inte berättat om den där festen hade jag ju inte vetat det. Känns bara retligt och hennes beteende är fegt och barnsligt… Och nu har hon avbokat för andra gången och när hon gjorde det då föreslog hon att jag skulle följa med hon och hennes kompis på nåt på fredag som kommer varvid jag kontrade med att jag är upptagen då. Då vet jag från början att det inte blir nåt och behöver inte vänta på att hon ska avboka. Kontroll eller inte… ;)
Sen tycker jag bara det blev tråkigt att sitta hemme en lördagkväll samtidigt som jag insåg att jag var trött för nåt annat.

Men alla tankar och allt har ju typ förstört delar av min lördag och även söndag. Det är inte bara hennes beteende utan blev sur på mig själv för att jag umgicks med en tjej igår som jag egentligen inte vill umgås med. Hon är så negativ och bara rackar ner på allt jag gör, från att planera min mat och laga den på en söndag till jagvetintevad.. Ska absolut inte höra av mig till henne nåt mer iaf.

Tack Crinalina för att du delar med dig! Problemet med icke önskvärda beteenden är ju när man utövar dem så är man omedveten om dem i stunden och inser det när det är försent. Som när jag skulle kontrollera fotografens jobb, han hade varit här och fotat min lght inför en ev försäljning. Kan jag inte bara lita på att han gör sitt jobb, så som han alltid har gjort??


crinalina
10/14/12, 8:44 PM
#141

kameleonten, när man har blivit medveten om ett beteende så brukar det bli så att man inser snabbare och oftare när man gör det. Det är en process men att bli medveten om det och erkänna det för sig själv är första steget. Andra steget är att acceptera att det är så. Tredje steget är att ta ett aktivt beslut för att man vill förändra det.

När man har gått igenom de tre stegen så kommer det att börja gå av sig själv att man inser när man är mitt i det. Och varje gång man inser det efteråt är ett steg i rätt riktning och en möjlighet att lära sig tänka om. Nästa gång du inser efteråt så sätt dig ner och så tänker du om hela situationen som att du gjort som du vill göra istället, med en glad känsla i kroppen.

Vad gäller vänner så har de en enorm förmåga att spegla en själv. Du får som du sänder ut och som du själv antingen är eller är rädd för att du, eller dem, ska vara. För att ändra den saken och hitta vänner som är som du vill vara så måste du börja med dig själv. Var exakt så som du vill att dina framtida favoritvänner vill vara. Vill du att dina vänner ska ringa dig och vara med på saker, ring dina vänner och fråga om de vill vara med på saker. Det betyder inte att de måste säga ja. Det är inte det viktiga. Däremot är det ju bra om du säger ja när de ringer. Vill att de ska tycka om och älska dig precis som du är så tyck om och älska dem precis som de är. Vill du ha vänner som får dig att må bra och som trivs i ditt sällskap. Må bra och trivs i ditt eget sällskap! Du är källan till vilka vänner du har och hur det behandlar dig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Torahzen]
10/14/12, 9:38 PM
#142

Tack för det ni skriver. Jag funderade just vad motsatsen till kontrollbehov är och TRYGGHET känns väldigt logiskt. Nu kan jag fokusera på det och att följa med. Blir något ändrat så är det bara att tänka: Jaha, nu det blev det en oväntad vändning. Det är säkert bäst så.

Jag har många gånger blivit besviken över avbokade kompisträffar. Jag har inte så stort socialt umgänge (än) så när jag väl har bokat något så ser jag verkligen framemot det. Det har känts många gånger som att det är mer regel än undantag att det blir inställt. flera gånger kanske jag har behövt vil och vara för mig själv, men så många gånger…?

Trygghet har länge varit mitt ledord just för att jag inte känt trygghet.

Nu känner jag mig TRYGG I MIG SJÄLV och har lättare att FÖLJA MED.

TACK!

Theleonora
10/14/12, 10:23 PM
#143

Tack Crinalina! Jag håller med dig, borde bli mer och mer medveten nu, ska tänka på det, om inte före så efteråt. Men nu kommer det fler saker upp där jag har visat mitt kontrollbehov men som kanske inte var till in nackdel, svårt det där. När ja var hos tandläkaren så var det jag som upptäckte några hål när jag kollade på bilderna snarare än tandläkaren. Och han tyckte jag var duktig. Men nu när jag är medveten om det och inte kommer ingripa nästa gång jag hamnar i samma situation så kanske jag inte attraherar en sån tandläkare som behöver min hjälp ;)

Ang. vänner: hon som avbokar saker i sista sekund har jag träffat via nätet och bara en gång. Sen har vi försökt träffas men hon avbokar hela tiden. Medan jag aldrig har kommit med nåt förslag till henne för att sen avboka, och jag gör inte det heller. Hur menar du att hon speglar mig?

Den andra negativa tjejen vet jag att jag måste dumpa. Vi klickar inte alls och jag har bara behållt vänskapen ifall att. Men nu har jag fått nog på riktigt.

Tora: Jag har inte heller ett stort umgänge och därför blir det så påtagligt och jag blir så känslig när nån beter sig illa eller avbokar på det här sättet. Och jag försöker skaffa fler vänner för jag vill verkligen ha många och bra kompisar i min omgivning. Men jag får göra som du, fokusera på trygghet istället så kommer det när jag är i rätt vibration.

Ang vibration, måste jag erkänna att den senaste tiden har jag varit mitt gamla, lite återhållsamma negativa ledsna jag, och då märker jag genast vilka som hör av sig och vilka som inte gör det. Den här ABCn tar kål på mig och i helgen har jag varit helt slut och sovit jättetugnt och inte varit utvilad när jag gått upp. Ont i ryggern har jag också. Måtte det löna sig. Annars har jag tappat min balans.


[Torahzen]
10/14/12, 10:38 PM
#144

Kompisar som avbokar kan ha helt legitima skäl som sjuka barn eller så, så det är inte direkt HUR de avbokar utan ATT det blir avbokat.

I helgen har jag träffat TRE kompisar = NÖJD!

Theleonora
10/14/12, 10:43 PM
#145

Absolut kan de det, men i min umgängeskrets är det ingen som har barn och det är inga bra ursäkter. Hon ringer och säger att hon är sjuk men låter otroligt pigg. Det var första gången och andra gången drar hon till med en dålig ursäkt och kommer med ett skamförslag. Men det är var helt fine att hon avbokade första gången men kom inte med nåt förslag du inte kan hålla…

Jag har träffat 4 kompisar, men är inte nöjd för att lördagen blev som den blev ;S


Theleonora
10/14/12, 10:45 PM
#146

Menade inte att skylla på sjuka barn inte är en bra ursäkt. Kanske verkar så…


Annons:
LoAEmma
10/14/12, 11:21 PM
#147

Ojoj så ofta träffar inte jag mina vänner! Tror du behöver reboota helt vad gäller vänskap nu, känns som du bara irriterar dig och blir arg och besviken i dagsläget. Sätt dig ner, skriv en önskelista, se din egen roll och sedan släpp det. Jag tror du söker och vill för mycket just nu.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
10/15/12, 12:10 AM
#148

Kameleonten,

Nar man borjar jobba aktivt, medvetet med LoA, sa ar den viktigaste aspekten som man maste acceptera att man har FULLT ANSVAR FOR SITT EGET LIV.

JAG, och bara jag, ar ansvarig for vad som hander i min tillvaro, vilka personer som dyker upp etc.

Nar man val har accepterat detta. Da ar det lattare att borja skifta, for da vet man att jag kan bara andra pa saker, pa vanner, genom att andra mig sjalv.

De som dyker upp speglar mig. Utat satt kanske man inte verkar vara lika, men ingen kan dyka upp i din tillvaro som inte stammer overrens med din frekvens, som inte du har attraherat.

Och ju mer du pratar om dessa personer som du INTE vill ha i din omgivning, ju mer du pratar om saker som de gor som du INTE tycker om , desto mer far du av det.

Du skickar ut signaler till universum som sager,, Jag tycker INTE om nar hon gor si och sa, sa ge mig mer av detta, Tack! Jag tycker INTE om nar hon avbokar, sa ger mig mer av detta, tack! OSV.

Fokusera pa DIg, och bara dig. Strunta  i andra.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

fuyfuydesu
10/15/12, 4:25 PM
#149

Funderar på om jag fortfarande har kvar lite stress, eller om det bara är en dålig ovana. För isåfall är det undermedveten stress, för jag känner mig inte stressad. Men det är så att det mesta jag gör (förutom de saker man gör lugnt som t.ex. meditera, kreativa saker osv) gör jag i turbofart! Alla säger att jag ska lugna ner mig, men jag känner mig lugn. Tror ni att det är en ovana/vana eller att jag fortfarande är stressad?

crinalina
10/15/12, 4:37 PM
#150

Det spelar ju ingen roll vad vi tycker eller tror. Frågan är vad du tycker och tror?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

fuyfuydesu
10/15/12, 6:30 PM
#151

Förlåt, kanske formulerade lite dåligt. Funderade mer på om man kan ha undermedveten stress utan att känna sig stressad?

Otroulig
10/15/12, 7:08 PM
#152

Ja tänk det tror jag, om man har speedat tillräckligt länge. Då blir det ens verklighet. Men du behöver ju inte så. Det kan du bara komma på själv. Testa och var lite i slowmotion och känn hur det känns.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

fuyfuydesu
10/15/12, 7:39 PM
#153

Okej. Tack för tipset! Ska börja testa med en gång :) Egentligen mest för att det gör min omgivning så stressad, de blir stressade av att jag gör allt så snabbt, men min sambo säger att det är undermedveten stress, fast kanske ska lyssna mer på mig själv istället? Får känna efter när jag varit i slow motion om det är det jag verkligen vill.
Vill bara klargöra att jag ej vill att folk ska tycka och tro åt mig, men bra att få fler perspektiv på det då det får mig att tänka mer.

Annons:
Otroulig
10/15/12, 8:25 PM
#154

Det blev lite tokigt, jag ville skriva att du behöver ju inte vara så;) eller sån. Ja du förstår. Men har man hållt på med nåt väldigt länge så känns det ju konstigt att göra på annat sätt. Jag kom att tänka på min käre pappa som blev helt förundrad när han fick medicin mot sin struma. Då kan man ju vara lite speedad inombords. Han sa " kan man känna sig så här lugn, det är ju fantastiskt " men i och med att du mediterar så har du ju nåt att relatera till. Du kanske bara är snabb och effektiv :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
10/15/12, 8:32 PM
#155

Jag tror att det beror på hur du känner. Jag är tex en väldigt effektiv person. När jag gör någonting så gör jag det alltid snabbt, och effektivt. Jag är snabb att städa, snabb att handla osv. En gång storhandlade jag en rågad kundvgn med matvaror på en kvart, utan att stressa. Jag var bara organiserad, visste vad jag skulle ha och var allt stod, och hade en lista i ordning av det.

Min omgivning kanske tyckte att jag stressade (nu är det ingen som funderar), men det gjorde jag inte. Jag är helt enkelt sådan som person att när jag gör någonting så går det snabbt. Däremellan är jag istället lat och älskar att inte göra någonting.

Så det var därför jag undrade vad du själv anser? Mår du dåligt av det, eller är det din omgivning som själva får dåligt samvete för att de inte är lika effektiva som du är?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/15/12, 9:19 PM
#156

Tack Shia!! Har varit lite i obalans i helgen. Men nu har jag gaskat upp mig. Ska jobba med mig själv, med att må bra och stärka mig själv så jag inte rubbas av vad min omgivning gör eller av yttre omständligheter helt enkelt. Kram


fuyfuydesu
10/15/12, 9:38 PM
#157

crinalina: Det känns som att du beskriver mig där, haha!
Jag är precis likadan, blir snarare stressad av att göra saker långsammare.
Så jag mår ju bättre av att göra saker snabbare, så istället för att lugna ner mig kanske jag borde be min omgivning att inte ta åt sig av att jag gör allt fort, för att det är ju inte stress det handlar om isåfall :)

Något som jag tänkt på då jag funderar var det du skrev i ditt svar högre upp i tråden till mig: "Om du har dåliga känslor så betyder det ALLTID att du har dåliga tankar. Om du har bra känslor så betyder det ALLTID att du har bra tankar." Det går ju även att applicera på denna situation, då jag ej känner någon dålig känsla eller stress av det jag gör, då borde det ju inte vara något dåligt!
Tack för bra svar! <3

crinalina
10/15/12, 9:59 PM
#158

Precis fuyfuydeso, ditt liv handlar om att du ska må bra. Och gör du något som inte är bra för dig så mår du dåligt.

Följ alltid de bra känslorna. Skrattande Inte vad andra säger. Det andra säger, även om det dem säger handlar om dig, handlar om den som säger det. Det är deras uppfattning, baserat på deras erfarenheter, deras tankar och känslor och sett att se på saker. Det har absolut ingenting med dig att göra. Inte ens om de säger något riktigt dåligt eller ger en jättebra komplimang så handlar det egentligen inte om dig. Det handlar om att du inte passar, eller passar jättebra, med deras bild av någonting. Så följ dig själv och dina bra känslor.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/15/12, 10:17 PM
#159

Det andra säger, även om det dem säger handlar om dig, handlar om den som säger det. Det är deras uppfattning, baserat på deras erfarenheter, deras tankar och känslor och sett att se på saker. Det har absolut ingenting med dig att göra. Inte ens om de säger något riktigt dåligt eller ger en jättebra komplimang så handlar det egentligen inte om dig. Det handlar om att du inte passar, eller passar jättebra, med deras bild av någonting. Så följ dig själv och dina bra känslor.

Så bra skrivet Crinalina!!!


szirius
10/15/12, 10:40 PM
#160

Ååå vad jag tycker att jag har svårt att stå kvar i den där vetskapen just nu…och att inte ta illa uppOskyldig av att vissa släktingar har skapat en bild av mig som jag själv inte känner stämmer…jag känner mig ofri, fast jag VET att jag ju är hur fri jag tillåter mig själv att vara…på nåt sätt finns väl en längtan…att bli sedd som den jag ÄR…förstådd liksom.Eller accepterad skulle räcka.

Vi väljer annorlunda, men i deras ögon väljer vi " fel" eftersom vi inte väljer som dem (just i detta fall handlar det om karriärshets och att ha en sträng uppfostran där man endast accepterar högsta betyg i alla ämnen av sina barn). Vi å andra sidan skulle ju aldrig komma på tanken att påstå att deras val är " fel"Flört. Vi tycker och tänker och lever olika helt enkelt, och jag vill så gärna att det ska kunna fungera mer smidigt än vad det gör när det ständigt ska hamna i nåt behov från deras sida att "tala oss till rätta". Samtidigt betyder dem så mkt  och jag tycker verkligen om dem ÄNDÅFlört, så att klippa några band känns det inte som att det är tal om för min del. Jag försöker helt enkelt att inte ta åt mig, acceptera att det där at vilja berätta vad andra ska göra är DERAS blinda fläck som jag inte kan förändra, jag kan stå kvar i kärlek och oavsett vad de tycker så kan vi leva som vi vill ändå. Och har de svårt med det så är det ju deras problem. Men det där är verkligen lättare sagt än gjort…Obestämd i hjärtat vet jag, men när vi ses känner jag obehag periodvis…

Annons:
Robb
10/18/12, 2:00 PM
#161

Verkar finna många kloka människor här så jag tänkte fräckt nog passa på att be lite om råd. Glad

Jag har känt mig kass efter en separation för några månader sedan. Tänker mkt på henne och det känns jobbigt att jag inte kan gå vidare. Tänker alldeles för mkt på henne och oss trots att det är helt meningslöst. Vi var inte rätt för varandra men ändå tycker jag att det är jobbigt och har svårt att gå vidare. Jag skulle väldigt gärna kunna släppa tankarna på det förgångna och leva i nuet, men jag har svårt för det!

Jag har, som så många andra, problem med att ta kontakt med nya människor. Beror väl på dålig självkänsla som sitter i sedan barndomen antar jag. Jag är blyg helt enkelt och vill jobba bort det, livet har ju så ofantligt mkt att erbjuda! Istället för att känna mig blyg och inte våga ta kontakt vill jag känna mig självsäker och bekymmerslös och kunna ta kontakt med alla människor jag ser!

Mitt liv är egentligen, om man ser till förutsättningarna, fantastiskt! Jag är snygg, har ett bra jobb, en fin lägenhet, pengar, bra familj etc, men jag är inte lycklig! Berättade det här för en tjejkompis och hon trodde mig inte, det verkar helt enkelt så osannolikt. Men det känns som att mitt nervsystem är programmerat på att vara negativt just nu och älta en massa om mitt ex som jag ändå inte vill ha tillbaka för det kommer aldrig att fungera mellan oss. Men eftersom jag har lite social anxiety så tänker man ju på hur bekvämt det var när man var i ett förhållande och inte behövde lämna sin komfortzon mer än nödvändigt.

Har någon några tips? Antar att många har eller har haft liknande upplevelser. Tusen tack på förhand! Glad

[Evigheten]
10/18/12, 8:46 PM
#162

Ja jag har haft sämre självkänsla med och pga det hamnade jag i dåliga förhållanden. För att man ska kunna verkligen vara lycklig så behöver man älska sig själv för precis den man är.

Ett bra sätt som fått mig att gå framåt på den biten även fast jag har en pytteliten bit kvar som jag känner lossnar helt närsomhelst,det är positiva affirmationer. Säg det flera gånger om dagen och från början kan det kännas som en lögn men tillslut blir det en sanning. Tex. "jag duger, jag är värdefull"

Det var det jag kom på.

Men det finns flera här inne som har bra svar på mkt tycker jag, dom dyker nog upp snart Glad

SHIAWASE
10/19/12, 12:21 AM
#163

Robb!

Lycka kan bara komma inifran sig sjalv, vilket du nu har borjat komma pa (komma ihag, ar egentligen battre uttrycksatt, eftersom ditt JAG redan vet det). Ofta soker vi lyckan utifran, genom saker, manniskor,forhallanden,,,,, Men man upptacker sa smaningom att inte ens ett karkeksforhallande  kan gora en lycklig om man inte ar lycklig med sig sjalv.

Men du har ju hittat hit!!!Har pratar vi standigt om hur vi ska hitta in till oss sjalva, manga av oss vil ju ha de dar SAKERNA som du redan har (haha).

Titta garna igenom sidan har, det finns massor av rad , och godsaker!

Aven pa ovningar som Evigheten namnde, Nar du borjar aktivt fokusera pa att hitta tillbaka till dig sjalv, uppskatta dig sjalv, sa KOMMER DU ATT GORA DET!

Hitta bocker  som tilltalar dig ,  Har inne laser manga av oss, Abraham-hicks, the Secret ,, och manga andra bocker.

Tank inte sa mycket pa att du maste slappa ditt ex. utan ta detta som en chans att hitta dig sjalv,, hoja din sjalvkansla! Tankarna pa ditt ex kommer att forsvinna automatiskt!

Hang garna med oss har, skriv och las och njut!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Robb
10/19/12, 8:46 AM
#164

Tusen tack för svaren! Jag jobbar med positiva affirmationer framför spegeln och försöker även jobba med visualisering, men det sistnämnda tycker jag är svårt. Inte så konstigt när man inte jobbat med det innan så klart.

Jag är numera fullt medveten om att lycka enbart kommer innifrån. Jag vill känna en glädje och positiv känsla när jag lägger mig på kvällen och när jag vaknar upp på morgonen! Att uppskatta de enkla sakerna i livet och inte vara så resultatorienterad. Många strävar efter att få pengar, drömhuset, drömjobbet etc men min erfarenhet är att när du får en sak så är du nöjd en liten stund men sen vill du ha ngt ännu bättre och häftigare och blir därför missnöjd igen.

SHIAWASE
10/19/12, 8:56 AM
#165

Da ar du pa god vag Robb:)

Lycka innefran,,,, plus att kunna gora alla de saker man vill gora, ha roligt, skratta mycket, njuta,,,, Uppskatta enkla saker, men ocksa njuta av ekonomisk frihet, att jobba med nagot man brinner for, att kunna resa nar man vill, gora vad man vill, hjalpa de som ar i behov av det:)

Nar man har insett att lyckan kommer innefran, da ka man ocksa uppskatta de materiella sakerna battre,, man vet att man kommer att vilja ha MER, att man vill ha en ny utmaning, men man vet ocksa att det inte ar nyckeln till lyckan!

Meditation ar ocksa bra, att stilla tankar, att lara sig att bara vara, da nar du kanslan av karlek till dig sjalv ocksa.

Ibland kan affirmationer ha tvartom verkan,, om det inte KANNS bra!! Sa uppmarksamma dina kanslor!! Det ar KANSLAN som ar nyckeln till allt:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
10/19/12, 9:44 AM
#166

Robb - Det handlar i mångt och mycket om att skaffa sig ett annat fokus. Att hitta det i livet som du är nöjd med, som får dig att må bra. Ju mer du fokuserar på det desto lättare kommer det att gå och allt eftersom kommer du att ändra din energinivå. Och det du sänder ut är det du får tillbaka. M.a.o ju mer positiv enerig du sänder desto mer positivt får du tillbaka.

Börja med att vara tacksam över vardagsssaker, ju fler ggr per dag du skickar tankar av tacksamhet desto bättre!

Robb
10/19/12, 9:45 AM
#167

Ja exakt det är ju känslan som är det viktiga. Och än så länge har jag inte fått till det riktigt. Försöker även att meditera ibland, men har svårt för det också. Negativa tankar far omkring både när jag mediterar och visualiserar.

Annons:
[Kathja]1
10/19/12, 9:49 AM
#168

Då tycker jag att du ska stunta i att göra det just nu. Kan du titta på solen och känna tacksamhet, eller kanske vara tacksam för att du har mat i kylen, en tandborste, en säng, ett jobb - ja vad det nu kan vara. Börja där, i det lilla och ta det andra sedan. En sak i taget så kommer du att vara på banan snart.

SHIAWASE
10/19/12, 9:52 AM
#169

Forsvara inte till det sa mycket, utan tank inte pa att du ska meditera, satt dig ner och lyssna pa harlig musik,, kommer tankarna lat dem komma,, ta en promenad i skogen, eller vad som helst! Eller bojra med att titta pa filmer du mar bra av och tycker om. Sluta att titta pa nyheter, annat som du INTE mar bra av!! At mat som du bara njuter av!  Kolla bara pa internet-sidor som du kanner att du mar bra av,,,, etc. Detta ar det basta som borjan till meditation etc. HItta bocker som passar dig, You Tube grejor (jag rekommenderar ju naturligtvis Abraham-Hicks) ….. Fokusera pa saker som gor att du mar bra!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
10/19/12, 10:03 AM
#170

Ja tacksamhet är faktiskt en väldigt bra start. Att varje kväll innan man somnar och varje morgon innan man kliver upp, känna tacksamhet för olika saker. Det kan vara en simpel grej som att vi i Sverige har dricksvatten i kranen. Det finns alltid något att vara tacksam över, litet som stort Glad

szirius
10/19/12, 10:10 AM
#171

Jag tycker att du verkar klok och medveten Robb, jag tror att det kommer att bli enkelt att skifta för dig - du har redan "tänket" i digGlad.

#164 Att uppskatta de enkla sakerna i livet och inte vara så resultatorienterad.

Det här kände jag i hela kroppen i morse. Nästan alla jag känner är resultatinriktade - och visst uppnår de mkt, men till vilket pris? De är ÄNDÅ inte lyckliga, de är mer stressade än mig trots att de har både bättre levnadsstandard och karriärsflyt. De njuter inte av sina semestrar och tjafsar sönder sina relationer. Just för att det finns så mkt prestation inblandad i allt.

Igår hade jag en dag då jag grubblade och kände mig irriterad, ville vidare, framåt, jag störde mig på saker som behöver göras osv. Deppade ihop lite över att skafferiet som nyss var fullt nu är tomt igen, såna grejer. Sen i morse vaknade jag i en helt annan vibration - nöjd, tacksam. Och när jag gjorde kaffe i köket och såg ut genom fönstret så kände jag : jag behöver absolut ingenting mer än det här för att må bra. Jag är nöjd med en kopp kaffeSkrattande.Det hela berodde såklart på att jag idag är i frid med mig själv och kan då uppskatta vad som helst. För som vi skriver om rätt mkt härinne så kommer lyckan av att KÄNNA SIG lycklig - och det kan man göra helt oavsett yttre medel!!

_Wohoo, nu får jag ett litet lyckorus - för det är så härligt att känna den här totala friheten som detta ju innebär : JAG KAN VARA LYCKLIG PRECIS NÄR SOM HELST!  Jag börjar NU!Skrattande
_

Robb
10/19/12, 10:11 AM
#172

Man har ju hört talas om tacksamhetslistor, kanske är en bra start? Men det är väl samma sak där som med allt annat; KÄNNER man det inte så är det väl inte heller så meningsfullt?

Men med affirmationer pch visualiseringar så kan man väl behöva jobba på det ett tag innan känslan kommer kanske? När man sagt positiva saker till sig själv framför spegeln tillräckligt många gånger så kanske känslan kommer?

Även om jag är lite vilsen nu så är jag stolt att jag tar tag i de här frågorna istället för att t.ex. ta till alkohol eller förtrycka känslorna med att gå in i ngt nytt förhållande innan jag har hittat tillbaka till den jag egentligen är!

SHIAWASE
10/19/12, 10:19 AM
#173

Jag personligen ar ingen tacksamhetslista-person,,, Det ar just sadant du maste kanna dig fram till. En sak som kan verka positivt for vissa kan ha tvartom-effekt for andra.

Mitt forslag ar som tidigare, borja hitta saker i vardagen som du trivs med. SLUTA att gora saker, titta pa saker, lasa saker som far dig att INTE ma bra.

Kanns det ratt. Borja att skriva ner saker som du ar tacksam for etc. MEN gor BARA det som KANNS ratt.

Om det bara ar ord, och inte kanslan ar med, ,, sa uppfattar Universum KANSLAN,, INTE dina ord.:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
10/19/12, 10:31 AM
#174

Precis som Shia säger så gäller det att hitta sin väg till glädje och harmoni. KÄNSLAN är alltid det viktiga och det so ska vägleda dig i ALLT du gör. Känns det bra så är det bra - för DIG.

Gör listor om det får dig att må bra. Skaffa dig en visionboard, affirmera, visualisera, gör en actionplan osv osv  - OM DET KÄNNS BRA! Annars ska du göra något annat.

Titta på en film, kramas, ta en promenad i skogen, fika med en vän, krama ett träd, sitt och njut av en stilla stund - eller vad det nu kan vara.

Varje sak du gör som får dig att må bra är bra.

Annons:
[Evigheten]
10/19/12, 10:34 AM
#175

Ja tacksamhet är alltid bra så länge man inte förstorar själv processen kring det hela. Egentligen räcker det bara att sitta rakt upp och ner och bara komma på 1 sak man känner tacksamhet för i början, och känner man inte tacksamhet då kanske man siktade lite för högt.Kanske bara vara tacksam över att få sova med tak över huvudet och inte ute i regnet eller nåt.

Eftersom du är stolt över dig själv att du tar tag i det här och vill hitta dig själv, kanske du tom är tacksam över det? =)

Sen stämmer det med affirmationer när man vill ändra ett beteendemönster man haft ett tag. Det känns inte äkta från början men ju mer man fokuserar på de positiva affirmationerna så ändras tankarna kring det och man blir glad när man säger dom eller tänker på dom.

Så fungerar LOA, det du fokuserar dina tankar på desto mer av det får du. Så en liten tanke om att man duger precis som man är kan kännas som en lögn från början, men ju mer fokus tankarna ligger på den känslan då växer sig den tanken så stor att man vet det är så och då blir det en sanning för en själv. Det är så LOA fungerar.

Robb
10/19/12, 10:43 AM
#176

szirius: Det här kände jag i hela kroppen i morse. Nästan alla jag känner är resultatinriktade - och visst uppnår de mkt, men till vilket pris? De är ÄNDÅ inte lyckliga, de är mer stressade än mig trots att de har både bättre levnadsstandard och karriärsflyt. De njuter inte av sina semestrar och tjafsar sönder sina relationer. Just för att det finns så mkt prestation inblandad i allt.

Du har så rätt! Glad Och ja, jag har tänket i mig. Jag har läst väldigt mkt de senaste månaderna. Det är ju väldigt viktigt för hälsan också att hitta sin inre ro; jag pajade magen totalt under sommaren men den är bättre nu. Dock känner jag fortfarande av ett obehag beroende på att mitt psykiska välbefinnande inte är där det borde ännu.

Shiawase: Häromdagen blockade jag mitt ex på sociala medier. Det tog mig ett par månader att svälja stoltheten och göra det, men jag fylls av obehag av att se vad hon gör så känns bättre att undvika det.

Jag tror ändå att jag ska försöka jobba vidare med affirmationer och visualiseringar, även om det är svårt. Har hört många som säger att det kan känns löjligt i början men att det släpper efter ett tag och man börjar tro på det man säger. Är fullt medveten om att det är känslan som är det viktiga.

MissInAction
10/19/12, 1:34 PM
#177

Robb,

Precis, det finns ingen anledning att krångla till saker och ting. 

Att vara medveten är en bra början. Att inte förlora sig i tankar och inre dialoger etc. utan att faktiskt vara medveten om vad alla dina sinnen uppfattar. Hur behagligt det där tyget känns mot din kropp, hur gott det nykokta kaffet doftar, hur vacker soluppgången är, hur goda de ugnsrostade grönsakerna är…. när du uppmärksammar såna saker, så är det lätt att uppskatta dem, och då har du ju faktiskt tacksamheten väldigt nära till hands! 

Du kan också, precis som de andra redan sagt, fokusera enbart på det som du älskar. Ibland måste vi göra saker som vi inte älskar också - gör dem men ägna dem ingen tanke eller energi!

Ägna hellre en tanke åt allt som du älskar: din favoritfärg, att din favoritlåt spelas på radion, att få se ett vackert djur, någons ögonfärg eller någons hår, ett par skor, varje film du älskar, höstlöven i träden, vädret, vinden, regndropparna mot din hud, en familjemedlems omtanke, en väns skratt, en växt/blomma, varenda bok du älskar… Bli medveten om allt du känner till, och tänk eller säg att du älskar det. 

När vi tänker och säger positiva saker, så är det egentligen omöjligt att känna negativa känslor. Precis som att det är omöjligt att känna negativitet när vi ler. Man kan klistra på ett leende och det kan kännas löjligt, men man märker hur känsloläget förändras!

Tacksamhet, uppskattning och kärlek är tre känslor som du kan känna, och sätta ord på, inför allt som är positivt i ditt liv. Ju fler gånger om dagen, desto bättre. Antingen säger du en sak, eller så många du kommer på, eller så sätter du en tidsram på exempelvis en minut. Så länge det fungerar för dig. 

När du ser något som du vill ha, vara eller uppleva - då är det bara att säga ja! till det, och göra sitt bästa med att drömma och fantisera, visualisera hur det känns att redan ha uppnått det! Glad Det är då du hamnar på rätt frekvens för just det du vill ha - och sänder ut kärlek - och ju större del av tiden du är där, desto bättre kommer det att kännas, och desto mer positivt kommer du att få tillbaka.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Robb
10/19/12, 2:23 PM
#178

Det här forumet måste slå någon form av rekord i hjälpsamhet; tusen tack för svaren! Skrattande

Klockrent inlägg MissInAction. "Att inte förlora sig i tankar och inre dialoger etc. utan att faktiskt vara medveten om vad alla dina sinnen uppfattar" är precis vad jag har problem med. Mina tankar svävar iväg i en massa "tänk om jag gjort så här, tänk vad jobbigt om det händer" o.s.v. Till ingen nytta naturligtvis, det är jag fullt medveten om.

Jag ska ta till mig vad du skrivit och verkligen försöka leva i nuet. Ikväll ska jag dessutom ha en liten eldningsscermoni där jag skriver upp konstateranden från mitt förflutna, förlåter mig själv för mina brister och eldar upp skiten. Glad

Ska försöka bli bättre på mina visualiseringar och dagdrömmar. Att vara socialt självsäker är en visualisering jag försöker med; att gå in på en pub och prata med alla och vara avslappnad och inte bry mig om följderna.

SHIAWASE
10/19/12, 2:42 PM
#179

Tack Robb!!

Det här forumet måste slå någon form av rekord i hjälpsamhet; tusen tack för svaren

Jag var precis och kikade pa nagra andra forum, vilket jag inte gor sa ofta,,men det KANDES inte bra, sa jag kom snabbt tillbaka hit,, och pa en gang sa kande jag en "hemmakansla" som "AHHH va skont att komma hem!!" Och det forsta inlagg jag laser ar ju da ditt!!! Kul.

Nu menar jag ju INTE att det ar nagot galet med de andra iFokus sidorna, jag menar bara att jag TRIVS sa OERHORT BRAAAAA! Har inne:) Helt enkelt. Hoppas att du ocksa Robb ska trivas hos oss..!! ha trevligt med din eldningscermoni!Glad

Och MissInAction!! Kanonbra inlagg:) Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
10/19/12, 2:47 PM
#180

Jaaa jag håller med dig helt Shiawase! underbart gäng här inne ♥ Glad

MissInAction
10/19/12, 3:39 PM
#181

Haha, ja, jag kan tänka mig att goda råd också kommer på de religiösa sajterna? Jag har inte varit där. Och inne på Kolhydrater brukar det krylla av "goda råd" men också av tjafs. 
Det är en annan slags öppenhet här inne, som jag verkligen uppskattar!! ♥

Så visst. Goda råd kommer ofta flygande. Och sedan avgör man själv vad man vill och kan ta till sig. En dag kanske poletten trillar ner Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Robb
10/19/12, 3:51 PM
#182

Haha, jag hoppas att poletten trillar ner och träffar mig i skallen och att jag vaknar upp med en ny totalt avslappnad attityd! Tungan ute

Jag antar att många har varit i situationen att de är nyseparerade. Skulle ni rekommendera ngn specifik affirmation? Jag tänker på henne hela tiden i princip och fylls av obehagskänslor. Framförallt när jag tänker mig att hon har gått vidare på ett "bättre" sätt än mig och har kul och träffar en massa snubbar. Jag vill ju så gärna vara glad för henne och känna mig avslappnad med det, men är så jävla besviken på mig själv för att jag inte är det.

En av mina affirmationer är "jag blir genuint lycklig av andra människors lycka och framgång!"

Kanske bara är mer tid som krävs iofs. Jag är för resultatbaserad och blir lätt otålig och besviken på mig själv för att jag inte utnyttjar livet bättre och går runt och nojjar om det förflutna. Är ju inte personen jag vill vara! När jag kommer över min social anxiety och blir lyckligare så lär väl allt lösa sig iofs… Skrattande

MissInAction
10/19/12, 4:27 PM
#183

#182
Hehe, nu kom jag att tänka på Den perfekta affirmationen som du hittar i den tråden, följt av en liten diskussion, som visserligen avstannade där Glad Kanske du hittar något att låna där!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
10/19/12, 8:36 PM
#184

Robb, du gillar att läsa. Jag vill gärna tipsa om The Work, ett sätt att tänka och jobba med sina tankar. Byron Katie heter författaren. Hon har skrivit flera böcker.

Du har redan kommit så långt så du förstår helt logiskt vad du vill, nu ska du bara ändra ditt gamla tänk, som ger dig dina känslor och resultatet hur du mår. Din väg dit är din egen. Vi försöker ge dig tips från våra erfarenheter. Plocka vad du vill.

Själv hade jag fastnat i tanketräsket att bara jag var älskad av en man skulle allt vara bra. Tjena….NU är jag hur lycklig som helst i mig själv. DU är den enda du har med dig hela livet, om du lyckas bli lycklig med DIG själv,  så är allt annat en bonus :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
10/19/12, 9:09 PM
#185

Hej Robb, kul att se dig här på vårt fantastiska och underbara forum! Även jag har ju lite tips och råd att komma med, mycket kan det bli men plocka det du känner att du kan ta till dig just nu. Om du sedan vill kan du ju gå tillbaka hit vid senare tillfälle och se om något mer trillar på rätt plats.

Brukar du skriva? Jag har personligen väldigt svårt för att bara sätta mig rakt upp och ner och affirmera eller visualisera, däremot så skriver jag. Vilket jag ju gör mest hela tiden ändå, men så fort jag har tankar och funderingar, drömmar eller "problem" så skriver jag ner dem. Tankar, funderingar, och problem skriver jag även ner de spontana svar jag får från mitt inre. Alltså det som kommer till mig utan att jag tänker efter.

Drömmar skriver jag mer utförligt om hur jag vill att det ska vara, hur jag ska känna och hur det får mig att må. Hitta det sätt som får dig att må bäst! Inget sätt är fel så länge det ger dig en bra känsla. Det är det viktiga.

När det kommer till att önska sig materiella saker så är det helt möjligt att vara lycklig och vilja ha mer av det bästa hela tiden. Vi är i ständig rörelse, livet är i ständig rörelse och det vi omger oss med behöver också vara i rörelse. Det yttre ska matcha ditt inre, och tvärtom. Så känner du dig som att du bör bo i en lyxvilla, dröm om en lyxvilla. Det man däremot ska förstå är att det inte är lyxvillan som ger dig din inre lycka utan det är du själv och hur du tänker och känner.

När det kommer till ditt ex så tycker jag att det var bra att du blockade om du inte mådde bra av att ha henne där. Det du behöver göra är att ändra ditt fokus och flytta det från henne/er till dig och bara dig. Strunta i att tvinga dig själv att känna glädje för hennes skull, fokusera på att du ska känna glädje för dig själv istället. När du gör det så kommer det för henne automatiskt. Förlåt dig själv för att det inte funkade och tacka dig själv för att du gav det chansen och dig den erfarenhet.

Hemligheten med att släppa något jobbigt och kunna gå vidare är att vara tacksam för det, för att man fick chansen att lära sig något man inte redan visste, för att man fick möjligheten och kunskapen att kunna utvecklas mera som person och människa. För att man tack vare den erfarenheten och lärdomen har kommit minst ett steg närmare att hitta sin inre lycka.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
10/20/12, 10:26 AM
#186

#184 det där är en så himla vanlig tankefälla, ser den hos typ alla mina singelvänner. Fast du är ju medveten om denGladKyss

Men många ser inte själv hur otroligt ego det faktiskt låter ocksåTyst att vilja bli älskad,vilja bli sedd, vilja ha ha ha. Men kärlek handlar väl minst lika mkt om att SJÄLV älska någon? Kärleken i att GE är ju underbar! Det är fasen aldrig nån som säger "om jag ändå hade någon att slösa min kärlek på…" fast jag tror ju att man längtar efter det också, fast man liksom hakat upp sig på allt man själv vill få ut av en relation…Obestämd

Men sådär är det ju med mkt, det som "saknas" tror man är anledningen till sin känsla av att inte må på topp. Fast allt sitter i känslan och kan förändras där också.Jag är ju där själv och svänger hit och dit…Ni kan ju kanske gissa hur många gånger jag halkar in på att sakna en speciell liten bebis tex…många kanske tycker att det inte är samma sak, men i grund och botten är det ju det: Fokus hamnar på saknad och det skapar smärta, i stället för att fokusera om och se att man kan känna glädje och harmoni HÄR OCH NU.

MissInAction
10/20/12, 1:07 PM
#187

Åh det här är jätteviktigt. När man känner saknad och längtan så är det egentligen inte kärlek man känner, och utstrålar, utan avsaknad! Avsaknad och kärlek är två skilda saker och ändå är de så lätta att blanda ihop när man känner dem. Det var en insikt som började komma till mig då jag läste i Kraften härom kvällen.
När du känner och ger kärlek, då älskar du allt med den personen, händelsen, saken etc. och du hamnar på samma frekvens som denne. När du sänder ut den här kärleken så får du också den tillbaka. Så när man älskar en annan människa, så är det kanske sin egen kärlek man känner av, och därför känner sig så lycklig Glad och den andre känner likadant. Det är lite snurrigt att tänka på, men helt logiskt, tycker jag!

Edit: Fast det har kanske ingenting med den här tråden att göra just nu SkämsOskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
10/20/12, 3:01 PM
#188

Det har jattemycket med traden att gora. VAD AR KARLEK!!! det ar nog det som vi har svart att definiera!

Saknad, langtan ar INTE karlek.

Karlek ar att kanna karlek till ALLT:) helt enkelt. OBEROENDE aV hur nagon beteer sig:) Det ar SANN karlek:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
10/20/12, 4:05 PM
#189

Ja Miss Inaction, det är så fantastiskt när man inser det!! När jag gick där och saknade mitt ex och kärleken så insåg jag att det var min egen kärlek jag saknade, han hade fått mej att älska på ett sätt jag inte gjort förut och DET finns ju kvar! Min förmåga att älska! Jag är oerhört tacksam att han speglade mej och att jag fick se vilken underbar kvinna jag är och kan vara och vilken oerhörd kärlek som bor i mig.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
10/20/12, 4:50 PM
#190

Ja visserligen, ni har ju rätt! Kärlek har med allt att göra! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
10/20/12, 6:15 PM
#191

Jaaa! vad bra du tog upp det MissInAction, det är så lätt att blanda ihop dom och så viktigt att förstå skillnaden!

Kärlek är allt vi behöver och sann kärlek sker när man ger av sin kärlek utan att kräva någonting tillbaka ♥

----------------------KÄRLEKSREGN TILL ALLASkrattande----------------------------------

----------♥------------------♥------------------------♥----------------------♥-----

♥----------------♥------------------♥-----------------------------♥----------------♥

-----♥----♥------------♥------------------♥----------------♥--------------♥----------

----------------------------------♥--------------------------------------------♥-----♥

--♥----------♥--------------♥-----------------------♥----------------♥-----------------

--------------------♥------------------♥-----------------♥----------------♥-----------

------♥-----------------♥----------------------♥---------------♥------------------♥---

Robb
10/20/12, 6:37 PM
#192

Tusen tack för alla vackra och varma inlägg! Så många kloka ord. Glad

MissInAction : Den perfekta affirmationen ska jag testa iaf, ser bra ut. Glad

Otroulig : Helt rätt! Jag är fullt medveten om att jag kan och ska hitta kärleken inom mig själv. Sann kärlek och vägen till lycka är, som många av er skriver, att ge kärlek och inte förvänta sig någonting tillbaka.

crinalina : Nej, jag skriver aldrig. Men jag ska testa. Absolut tror jag också att nyckeln till att gå vidare är att känna tacksamhet för det som har varit. Jag har lärt mig otroligt mkt och är en ny människa nu. Jag är helt inställd på att hitta min egen inre lycka, vilket ju är det viktigaste man kan göra.

Ni skriver alla kloka ord om kärlek! Att ge utan att förvänta sig något tillbaka, helt underbart. Kyss Och att känna tacksamhet för det som har varit. Älskar det.

Jag är fortfarande väldigt resultatorienterad och är frustrerad på mig själv för att jag inte kommit längre i mitt tankearbete. Men som ni märker så har jag ju en viss insikt i det iaf. Sen får man väl ha lite respekt för att det tar lite tid att ändra tankemönster som har funnits i kanske 20 år…

Robb
10/20/12, 9:24 PM
#193

Otroulig: Har du ngn länk till var jag kan köpa boken? Jag hittar många böcker av henne, men ingen som heter The Work…

szirius
10/20/12, 9:32 PM
#194

# 193 jag hjälper till lite här, den heter " Älska livet som det är" på svenska, där förklaras hur " the work" fungerar. Superbra bok!

Otroulig
10/20/12, 9:37 PM
#195

Hehe, jag var kanske lite otydlig. Hennes metod kallas " The work" jag har en bok framför mej nu som heter " Älska livet som det är" . Den är utgiven av ICA bok förlag. Har läst en annan oxå, kommer inte ihåg vad den hette. Tror inte det spelar så stor roll. Det är en metod att möta sina tankar och känslor på, man ska ställa sig 4 frågor egentligen:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Robb
10/20/12, 9:50 PM
#196

Hehe, då är jag med på banan. Glad Givet köp. Ska lägga en beställning på lite böcker i nästa vecka, får se om jag kan hitta några andra som också verkar vettiga…

Otroulig
10/20/12, 10:15 PM
#197

Ok, Tips: för affirmationer: Louise L Hay: du kan hela ditt liv. För självförtroende: Mia Törnblom, ( min start) Sanna Edhin, "finn din egen styrka" väldigt allmänn tar upp lite smått och gott. Lite djupare: Neal Donald Walsch, " samtal med Gud " Ännu djupare: Eckhardt Tolle " Ditt inre syfte" den kanske passar dig, det känns så:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
10/21/12, 11:26 AM
#198

Efter min insikt igår och efter att ha funderat lite så insåg jag att jag lätt tar in andras känslor och gör dom till mina. Nu vet inte jag vilken nivå det är på men jag tror att jag hjälper dom till och med. Lite frustrerande för egen del eftersom jag inte är redo att hjälpa någon annan förrän jag själv blivit hjälpt. SÅ nu till min fråga och det jag behöver råd med:

Hur ska jag göra för att inte ta in andras känslor, tankar ja elände helt enkelt? Kan inte minnas att jag har tagit in nåt positivt, vilket iofs kan bero på mitt umgänge.

Tack på förhand!


crinalina
10/21/12, 2:13 PM
#199

Jag jobbade några år inom äldrevården hemma i Sverige, och sedan som personlig assistent, men där kraschade jag totalt. Blev sjukskriven och fick antidepressivt. Min läkare var kanonbra och han beskrev det som att man har ett fönster där man tar in intryck och känslor från andra, och vi har olika stora sådana fönster. Mitt fönster var jättestort, sa han. Sedan har man ett till fönster och genom det fönstret släpper man ut dessa intryck och känslor igen. Mitt fönster för utsläpp var jättelitet. Detta gjorde ju att jag tog in massor, men släppte inte ut någonting alls nästan. Ingen bra kombination. Jag blev att byta yrke och då blev jag bartender istället. Mycket gladare och friskare intryck, om än fulla. haha

Först och främst så har du ju nu tagit ett enormt stort steg genom att bli medveten om det. När man blivit medveten kan man förändra det, det går inte innan.

Något som hjälper mig är att jag hittat tryggheten inom mig själv. Jag bestämde mig helt enkelt för att sluta låta andra påverka mig, sedan valde jag medvetet bort att umgås med personer som var negativa och som mådde dåligt. Och ja, man får faktiskt göra det. Vill man så kan man återuppta kontakten när man bliivt stabil i sig själv och inte längre påverkas, men chansen är stor att man då inte har någon som helst önskan att göra det. Titta på filmer som får dig må bra, lyssna på musik som får dig må bra, gör saker som får dig må bra. Strunta i vad alla andra kan tänkas anse om att du är singel och sitter hemma själv en lördagkväll. Mår du bra av det är det rätt för dig.

The Optimist Creed, skriven av Christian D. Larsen 1912 är kanonbra att läsa varje dag, och varje gång man vacklar. Du hittar den lätt om du googlar, eller på The Secrets hemsida.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/22/12, 5:18 PM
#200

Tack Crinalina! Ok, jag vet inte hur jag ska göra. Inser ju att flera ur min umgängeskrets måste bort men då har jag nog INGA vänner kvar…Ska klura lite på det och se om jag kan lösa det på annat sätt.

Iaf, går mådde jag ok/bra så jag tog kontakt med en tjej jag inte haft kontakt med på ung 2 mån. Hon blev sur på mig för att jag inte ville svara vad jag skulle göra nån dag när jag var ledig. Sen har hon betett sig barnsligt annars också. SÅ då slutade jag höra av mig och hon likaså. I förra veckan hörde hon av sig ióch undrade hur jag mår och tyckte att det var längesen. Jag ville inte ta upp nåt via sms. Så nu igår när jag mådde ok kontaktade jag henne och skrev. "Hej X! Vill du ses nån kväll i veckan och prata lite? Oavsett utfall kan det ju vara skönt att ha pratat ut. :) Kram" DÅ svarade hon "Hej! Javisst, jag jobbar till 15:30 varje dag. Ses onsdag kanske? Ja du, jag vet inte, men hoppas att det blir ett bra utfall:). Vet inte riktigt vad osm har hänt.. Kram"

Hur tolkar ni andra hennes svar? Jag har mina funderingar men vill gärna höra era :)


[Kathja]1
10/26/12, 7:25 PM
#201

Var på väg att skriva i Fuck-tråden men känner att det är bättre att ta det här. Sitter på jobbet och känner till 100% att jag är klar med detta nu!!!! Jag har noll intresse av att vara anställd, att ha ett jobb med fasta tider och andra som talar om för mig vad jag ska göra.

Jag VET att allt kommer att lösa sig till det bästa och att jag kommer att få det jag vill och behöver, men just i detta NU är det trögt att hitta något som lättar upp. Känner mest för att gå här ifrån. Det beror väl till viss del på att jag ahr slitit som ett djur de senaste veckorna och att lösningen som gör att jag kan skita i detta är tabar, men inte här ännu. Det är svårt att fokusera rätt i det läget, eller iaf för mig just nu.

Har den senaste tiden jobbat på med att hitta mitt NU, att må bra och följa min inre känsla för vad jag behöver och vill göra just nu så då jag inte kan det, som nu då jag måste jobba, blir det som en krock.

Så jag tar gärna emot lite glada tillrop och tips för hur jag ska kunna undvika att krocka och halka av jag-mår-bra-banan då jag behöver vara på jobbet i 65 timmar i sträck…

Otroulig
10/26/12, 7:36 PM
#202

Ok, först acceptera bara, fast det tror jag du har gjort:) att så här är läget, du vill ha ett nytt "jobb" men just nu är du där. Om jag inte fattat helt fel så är du på ett "hem" för problem ungdomar. Du har sagt att du är väldigt bra på det du gör. Du hjälper dessa killar, se det fantastiskt underbara i det!!! Du kan faktiskt göra avtryck på dessa killar som förändrar deras liv, de kanske inte fattar det nu och du kanske aldrig får en bekräftelse på det. Men LITA på det. Du har ett jobb just nu som gör skillnad!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Kathja]1
10/26/12, 8:33 PM
#203

Tack! Började le då jag läste ditt peppande svar Otroulig! Så är det, jag gör skillnad just det jag faktiskt vill hålla på med  - att göra skillnade i människors liv. Och så HAR jag ett bra schema där jag det känns som att jag har väldigt mycket ledig tid, trots att jag jobbar heltid.

SÅ, nu känns det bättre. Tack, tack, tack!!!! Kyss

crinalina
10/26/12, 9:38 PM
#204

Ja, exakt så! Du har ju ett jobb där du verkligen får hjälpa och förändra andras liv. Det är ju det du vill göra.

Kanske är det så att du har missat lite att se vad det faktiskt är du gör. Varför har du det jobbet? Finns det någontind med att jobba där som du behöver lära dig innan du är klar där? Inte om jobbet i sig eller om att hjälpa andra, men om dig själv? Kanske är det just det som Otroulig skriver. Att du måste inse, förstå och lita på att du har betydelse, du har förmågan att påverka och få andra att tänka till, och någonstans efter att de korsat väg med dig kommer de att kunna stanna till och tänka. Vad var det nu hon sa den där "kärringen" på hemmet som var så bra?… och så tar de ett beslut som för dem till en bättre plats.

Kanske ska du lära dig att sluta fokuera på pengarna? Och jobbet med jobbet, så att säga? Sluta fundera på arbetstider och lön och andra materialla saker och istället helt enkelt lära dig att lägga ditt fokus på det bra du gör för andra, att det är DET som är anledningen till att du manifesterade just det jobbet.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
10/26/12, 9:48 PM
#205

Crinalina - Vis som alltid! Det ligger nog mycket i det du säger, att det fortfarande finns saker att lära annars hade jag ju gått vidare vid detta laget. Antagligen är jag inte redo för stordåd ännu, men det kommer när det kommer.

Och jag ÄR bra på det här, och jag gör skillnad  - men ibland är det svårt att vara här och nu och inte vilja vara större, bättre och mer redan i detta NU. Inte i morgon, utan NU.

Men det är lugnt för det mesta, är faktiskt väldigt nöjd med mig och mitt liv. Och vet att jag inom kort kommer att ha glädjande nyheter att skriva om här inne. Känner det i hela mig. Och bara den känslan är gott nog. Skrattande

crinalina
10/26/12, 10:02 PM
#206

Men är den känslan gott nog? Du verkar ganska ofta känna frustration över att nästa steg inte kommer. Kan det vara så att du står med ena foten upp i luften redo att ta klivet, istället för att stå stadigt med båda fötterna där du är och bara känna tryggheten och säkerheten i att det kommer när det är rätt? Jag får känslan att du "väntar". Att snart, snart så kommer det, istället för att bara släppa tanken på det och verkligen bara vara där du är just nu. När man verkligen bara är där man är just nu så finns inget snart. Då finns bara här och nu.

Bara en liten fundering och observation utifrån hur jag upplever att dina inlägg om ditt jobb känns. Inte med resten av ditt liv utan just med jobbet. Det var lika för mig nämligen har jag insett nu, att jag omedvetet hade ena foten uppe sådär för när DET skulle komma…

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
10/26/12, 10:16 PM
#207

Det är den för det mesta, MEN det ÄR svårt då jag vet vad som faktiskt hänger i luften rakt framför min näsa, något som kommer att vända upp och ner på mitt liv totalt. Så med tanke på det så tycker jag att jag klarar mig finemang. Men självklart så behöver jag bli bättre. Var på något sätt lättare innan då drömmarna, eller sättet drömmarna skulle kunna bli sanna var höljt i dimma och bara fanns på "jag tror"-nivå. Nu har vi något konkret att vänta på, och då är det ibland svårt att inte vänta. Om du förstår.Obestämd

SHIAWASE
10/27/12, 12:37 AM
#208

Kathja, Jag tror att det har jobbet ar det basta du kan ha,, for att du ska kunna sa smaningom gora exakt det du vill,,,, Du far all tranng som du behover, du lar dig mycket om dig sjalv, om hur de du hjalper fungerar. Allt detta kommer du behove nar du tar nasta kliv framat.

Jag tex. hade egentligen ingen lust i borjan att vara inblandad i dojon pa sa satt att jag skulle instruera. Dojon var min mans grej, trana och vara aktiv, ja, men inte "jobba" inom den och instruera, jag ville ha mitt eget jobb. Sedan sa hande saker som "tvingade" mig till att instruerar (nagra slutade etc),, Och till slut sa instruerade jag sex dagar i veckan, pa lordagar tre pass, akte hemifran kl. 8 kom hem kl. 18. Da var min minsta 4 manader.

(dagtid jobbade jag ju med mitt egna jobb)

Eftersom jag inte kunde andra situationen sa var det bara att acceptera. MEN jag kunde inte njuta av det…… Hade inget medvetet LoA tank da. Men liknande, visste att jag maste acceptera for att kunna skapa en forandring.

Sa jag kampade nog emot ratt sa bra,,, med andra ord pa ytan accepterade jag men inom mig kampade jag emot.

I och med att jag kor bil mellan de olika traningsstallena, ratt sa langt, sa fick jag mycket tid att tanka. Och det var da jag borjade oppna upp!! Under bilkorningen fick jag ideer, borjade kanna av mina chakran etc.  Detta ledde till att jag borjade meditera oc genom meditation borjade jag uppskatt barnen och att instruera, hittade ju senare A-H osv.  Jag borjade lyssna pa A-H You Tube under bilkorningen, sa jag borjade t o m se fram emot lordagar, nar jag fick tillbringa en hel dag med A-H (haha). Och nagonstans dar accepterade jag situationen fullt ut,,,,jag slutade kampa, utan att jag visse om att jag hade slutat kampa. Och nu helt plotsligt sa instruerar jag inte lordagar, de flesta vardagar men inte alla. Denna forandring har skett utan att jag knappt har markt det.

Och tack var att jag instruerar sa mycket har jag fatt sa mycket insikter, tack vare det sa kommer min bok att bli av eftersom den kommer att handla just om barn, budo, uppfostran, uveckling etc.

Sa nu vet jag ju att hela den biten var det viktagste ja kunde gora,,, och det basta,, och det som har gett mig sa mycket. Men schema massigt sa andrade sig inte situationen forran jag hade slappt all totalt, forran jag befann mig i FULL ACCEPTANCE, och andrade fokus.  Sedan vet ni ju hur saker har borjat rulla pa av bara farten!!

Det kanns som du fortfarande (nar det galler jobbet ) kampar emot, och inte har natt detta fulla acceptance stadiet!  och det ar dar bromsklossen sitter.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
10/27/12, 12:50 AM
#209

haha, kom pa en sak nu nar jag hade skrivit klart mitt langa inlagg, att instruera, det manifesterade jag redan nar min mellandotter var 3 ar,, tills dess, hade jag sagt,, ALDRIG instruerar varje kvall, sa visst kom det. Sa jag hamtade dottrarna pa dagis, gjorde matlador at dem, och tog med dem till traningen varje kvall.. Och tyckte inte alls att det var kul,, MEN accepterade i "kampa-emot" tillstand:) Sa naturligtvis lyckades jag ju da manifestera till mig HELA lordagar som toppen pa detta nar min minsta var 4 manader(haha)…..

Sa, mitt rad till alla som vill skapa en forandring,,,, titta pa dig sjalv, befinner du dig i FULL ACCEPTANS, av situationen, eller kampar du emot,,, och bara intalar dig sjalv att du accepterar. Dar ligger den stora skillnanden,,, for mig tog det ett visst antal ar till att acceptera till fullo, till att upskatta och vara tacksam for situationen,, utan nagot som helst motstand inblandat!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
10/27/12, 8:04 AM
#210

Visst är det väl så. Och jag ska inte klaga för jag har fått PRECIS vad jag bad om - en möjlighet att göra skillnad, få pengar så livet går runt, en möjlighet att föreläsa OCH tid att göra annat så som njuuuuuta av livet och mig själv. Så tack för det.

Det är som det är och det ÄR BRA! Skrattande

Håbe
10/28/12, 8:57 PM
#211

Behöver verkligen, verkligen alla goda råd jag kan få angående en viss situation i mitt liv. Något som påverkar mitt mående så otroligt mycket och som återkommer allt oftare, men det är så stort så jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja och hur mycket jag är beredd att lämna ut om mig själv så här till allmän beskådan. Vet att det finns personer jag känner som rör sig på iFokus och jag vet att de har varit här på LoA även om det var länge sen vad jag vet om. Men jag klarar inte att reda ut det själv. Gaah! Är det nu man ska sätta sig och meditera eller något och hoppas på att poletten bara faller på plats av sig själv? Tills jag kommit på något bättre så får jag nog fortsätta att gå och gnissla tänder verkar det som.

Jag vill ju bara ha lugn och harmoni i mitt liv! Suck!!!

Otroulig
10/28/12, 9:29 PM
#212

Kanske en stängd tråd? Kram!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
10/28/12, 9:53 PM
#213

Ja en stängd tråd kan ju tjejerna fixa, med bara dom du vill ha råd av :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
10/28/12, 10:45 PM
#214

Kan ni inte lägga upp trådar i under gruppen Medlemmar (hemlig grupp)? Trodde att alla i den gruppen kunde det. Tungan ute

Kan ni inte det så bara PMa någon av oss tre så fixar vi en tråd som inte vem som kan läsa utan bara vi i Stammisligan. Det är ju inga problem!

Håbe
10/29/12, 5:38 AM
#215

Jo jag ser att jag kan göra det nu. Jag ska bara få ihop tankarna kring det först så ska jag skriva ner det. Tack.

Otroulig
10/29/12, 10:35 AM
#216

20 pers ska sägas upp av 35!! På mitt jobb. Försöker och lyckas rätt bra med att ha tillit, känner dock för alla som är oroliga och kommer att bli drabbade. Om man nu kan bli drabbad…. Det kan man ju inte, insåg det just. Det bidde en tummetott av vårt fina företag…..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
SHIAWASE
10/29/12, 10:53 AM
#217

wow!!!! 20 av 35,,,,Go with the Flow OtrouligGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
10/29/12, 10:53 AM
#218

wow!!!! 20 av 35,,,,Go with the Flow OtrouligGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
10/29/12, 11:47 AM
#219

Tack snälla Shia precis vad jag behövde!! Yes!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
10/29/12, 11:59 AM
#220

Otroulig!! Kanske låter hemskt att säga men sluta genast att känna för alla som är oroliga och kommer att drabbas!! Att känna för andra är samma sak som att känna för dig själv, det betyder att du drar oro och att drabbas till DIG!! Känn glädje för att du får stanna! Fokusera enbart på DIN del och DIG och DIN sida av det, hur hemskt och egoistiskt det än låter! De känslor du sänder ut är det du får tillbaka!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
10/29/12, 12:36 PM
#221

#219 Otroulig vassego;) Och tva av samma inlagg blev det ju ocksa:)

Haller med Crinalina helt och hallet!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
10/29/12, 1:35 PM
#222

Ja jag önskade mej ju en kärleksfull chef som jag kände respekt för, det är ju nu han kommer och jag har ju drömt detta oxå :) Näe, jag går faktiskt inte runt och känner med, dvs samma känslor. jag försöker som vanligt sprida glädje och kärlek! Helt otroligt att jag kommit så här långt!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
10/29/12, 1:54 PM
#223

Tank vad mycket lycka detta forum ger!!! Sa fantastiskt underbart, roligt, och harligt att se, uppleva de steg framat som alla tar!!!!Wow!!! sager jag bara,,,,, HARLIGT!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
crinalina
10/29/12, 3:40 PM
#224

Bra Otroulig! Starkt jobbat!

Visst är det helt fantastiskt hur vi utvecklas!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
10/29/12, 6:36 PM
#225

Jaa det är riktigt kul att se!! alla går framåt här inneSkrattande

Vi är synkade!!

MissInAction
10/30/12, 3:05 PM
#226

Nu har jag två saker i tankarna. För det första. I mitten på september sa jag till sambon att okej, den sista oktober vill jag att sovrummet är klart (golvlisterna) och är det inte det, så får du flytta in där nu och göra klart medans du bor där. Det var över 50 dagar, och totalt sett har det gått över 2.5 år nu sedan han började…. och ni vet hur less jag är på alltihop. Och inte en enda gång på de här senaste 50 dagarna har han varit där!! 
Imorgon är alltså "sista dagen". Vad ska jag säga till honom? Jag misstänker att enda sättet att få honom att faktiskt flytta in där är att bokstavligen kasta ut honom härifrån. Annars blir det bara "jaja" och så lunkar han på här hemma… eller rotar sig i soffan, rättare sagt.

Den andra saken. Nu har jag två dagar i rad sett en tjej inne i stan, som är så lik en som gick i min gymnasieklass för 11-13 år sedan! Jag har ingen aning om var hon bor nu för vi har inte haft någon kontakt sedan dess, men det är verkligen likt henne. Vad tror ni det betyder?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
10/30/12, 3:12 PM
#227

På fråga nummer 1 svarar jag: Ut med honom! Visa att du menar allvar! Du får inte bättre än du skapar dig! Du har gett honom en tidsfrist, stå för det! Vad är du rädd för?

På fråga nummer 2 svarar jag: Vad tror du att det betyder? Det handlar ju om dig och inte om oss.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
10/30/12, 3:16 PM
#228

Kan bara hålla med föregående talare. Tungan ute

MissInAction
10/30/12, 3:44 PM
#229

Meh. Jag har ingen aning om vad det betyder att jag tror att jag har sett en före detta klasskompis! Tungan ute
Antingen har det med henne att göra, men vad förstår jag inte. Eller så har det med utbildningen att göra - kanske det faktum att jag börjat tänka på Hippologutbildningen igen. Eller så handlar det om Rättvik, där den här skolan låg. Men jag får fortfarande inga aha-känslor.

Ja, vad är jag rädd för? Att det blir sämre mellan oss kanske? Det var ju mer eller mindre av bekvämlighetsskäl som han flyttade in hos mig i februari -10, eftersom han hade börjat en utbildning inne i stan och han bodde tre mil utanför. Sedan har han blivit kvar bara. Inte mig emot egentligen, men det är TRÅNGT!!!!!!!! Och jag känner mig fastfrusen och fängslad då han ockuperar soffan, och vi trängs i en enkelsäng. Bläh.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
10/30/12, 3:53 PM
#230

Så du är rädd för att det ska bli sämre mellan er. Ok. Men du är inte riktigt nöjd som det är heller. Ok. Så då måste en förändring ske för att det ske en förändring. Du har gett honom ett datum och gott om tid att göra det som ska göras och han har inte ens gjort endaste liten sak. Det låter för mig som att han inte har någon respekt för dig och ert förhållande utan bara bryr sig om att han har det bekvämt där han är.

Om någon förändring ska ske så måste du se till att den sker. Vad den förändringen leder till är ju upp till dig. Om du vill att det ska leda till en förbättring mellan er, ja då är det ju med den framförhållningen du ska göra detta. Då är det ju med tron och tryggheten att detta är för ER, att det är bra för ER som du kickar ut honom.

Att bara låta det bero, att låta honom stanna där han nu är på fastsydd i soffan, leder ju bara till att du får mer av just precis det du redan har. Att ni trängs i en pytteliten lägenhet, och han sitter fastsydd på soffan.

Och det är ju inte vad du vill med resten av ditt liv, eller ens den närmaste framtiden av ditt liv. Så ut med honom. Vad det leder till är upp till dig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
LoAEmma
10/30/12, 3:56 PM
#231

Håller med! Dags att visa att du menar allvar!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
10/30/12, 3:59 PM
#232

Suck, ja. Det blir att få till ett seriöst snack imorgon. Utan distraktionsmoment. Jag ska skriva ner lite grejer och komma med förslag, så att han ser att jag vill fortsätta - men på andra villkor.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
10/30/12, 4:27 PM
#233

Bra! Lyft fram allt positivt du ser och har sett hos honom, höj honom till skyar men förklara att hur mysigt ni än har haft det i din trånga lilla lägenhet så är det dags att vidga era vyer och utveckla erat förhållande nu. Förklara att du vill fortsätta vara med honom men att du också har insett att det tar död på er om ni skulle forstätta som ni gör nu. Att du bara vill ert bästa, att det är dags för rörelse framåt nu. Osv osv. Skrattande

Det är viktigt, det är alltid viktigt i diskussioner med och om andra, att inte skuldbelägga någon. Vem som helst som känner sig påhoppad och skuldbelagd går in i försvarsställning och då kommer ingenting positivt ut ur diskussionen.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
10/30/12, 5:16 PM
#234

#233
Ja absolut är det viktigt!! Och jag kan inte se någon anledning till att han inte skulle vilja gå vidare och tillsammans göra det bättre för oss! Förvånad Det vore ju bra märkligt isåfall. Och trist.

Kanske dags att låsa den här tråden snart och börja på en ny, jag tror att runt 250 inlägg så stoppar det automatiskt Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
10/30/12, 5:18 PM
#235

Det stoppar på 300 och det kommer en varning när man kommer upp till 250. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
10/30/12, 5:23 PM
#236

Aha dåså! Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
10/30/12, 6:33 PM
#237

Anklaga inte utan tala utifrån dig själv och hur du upplever det som är, och glöm inte att säga att du älskar honom. Kyss

Annons:
MissInAction
10/30/12, 7:18 PM
#238

Mm det är så jag får göra Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
10/30/12, 11:16 PM
#239

Bra, Bra rad du har fatt MissI:)

som Kathja sa, anklaga inte,,,, utan for en positiv men tydlig diskussion.
Man kan ju aldrig anklaga nagon eftersom man sjalv ar ansvarig for det man har dragit tills sigFlört Nar ni pratar, fa honom att forestalla sig hur mysigt ni skulle ha om ni skulle bo i den andra lagenheten!! Hur det skulle kannas att ata frukost dar, att kunna sova med utrymme, att ha plats for grejer, lattstadat,,  forsok fa honom att hitta kanslan av att "Ah!!,, vad harligt det skulle vara att fa iordning dar" Jag tror jag har namnt det forut,, men skulle ni inte kunna fixa iordning i lagenheten tillsammans?? Det kanske ar lattare for honom att satta igang da?(Brukara vara sa med barn(hihi) om man tjatar pa dem att de ska gora nagot sa hander aldrig nagot, me om man borjar gora det tillsammans, sa satter de igang, och det slutar med att de gor allt sjalv av bara fartenFlört)

Var tydlig med att det INTE funkar som det ar nu,  men lyft fram det underbara med att ha en storre luftigare lagenhet!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
10/30/12, 11:20 PM
#240

Tack för ert stöd ♥
Ja nu är det verkligen dags för mig att plocka fram min inre pedagog! Har insett för länge sedan att med män och små barn måste man vara tydlig, haha. Oskyldig


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
10/30/12, 11:27 PM
#241

Heja heja, du har verkligen allt att vinna!
Ser fram emot att läsa här snart hur bra det gick, och när ni flyttar in sen :)

Lovar att han kommer må bättre av att inte sitta fastsydd i soffan också!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
10/31/12, 11:07 AM
#242

Hjälp! Jag kan ju inte både låta bli att anklaga och säga att jag älskar honom, och kasta ut honom! Hur hanterar jag det? Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
10/31/12, 11:19 AM
#243

#242 joodå, det GÅRGlad. Om du är jordad i dig själv så behöver det inte bli laddat. Var bara konkret och tydlig, typ här går min gräns.Spännande att få höra hur det går! Du fixar det här!

[Kathja]1
10/31/12, 12:26 PM
#244

Det är klart att du kan!

Du börjar med att vara i en bra känsla, sedan säger du att du älskar honom men att det som är nu får dig att må XXX, och för att du ska må bra och för att ni ska ha det bra och kunna fortsätta att älska varandra så behövs att, han flyttar hem till sig - eller vad du nu vill få sagt.

Utgå ifrån dig själv, dina känslor och din uppfatttning, den är aldrig fel för dig och det måste han respektera.

Du fixar detta gumman!

Annons:
SHIAWASE
10/31/12, 12:36 PM
#245

Absolut!!! Miss,, det FUNGERAR,, helt sakert, den vibration Du befinner sig i just nu,, kan inte manifestera nagot annat!!! Det ar en HELT TOTALT annan vibration  jamfort med for nagra veckor sedan!!! Sa varl lugn, han kanner din karlek, men inser ocksa vad som maste goras!! kram pa dig!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
10/31/12, 7:32 PM
#246

Hela dagen idag har jag känt ett pirr i magen. Lite nervöst för hur samtalet ska gå och ifall någon överraskning från hans sida skulle dyka upp. Och så efter middagen så frågade jag äntligen om han visste vilken dag det var idag - det visste han! Dagen då sovrummet skulle vara klart Flört
Jag satte mig ner bredvid honom och sa att jag älskar honom, och jag vill fortsätta tillsammans med honom, men då måste det till en förändring! Haha, vad tror ni händer? Han börjar reta mig! Älskar du mig? Älskar du mig? Älskar du mig? Flört
Nåja. Han verkade vara med på noterna. Vi har gjort en kompromiss dock, eller jag har gjort en. För han frågade om han får bo hos mig tills de är klara med arbetet här - sedan i somras arbetar han som kabeldragare och nu är de i vår stadsdel och 10 minuters promenad härifrån, i kanske några veckor till. Ja, det gick jag med på.

Tidigare under dagen gjorde jag en lista med positiva saker med lägenheten - de allra viktigaste och största. På baksidan av det har vi nu skrivit ner (ännu en gång) exakt vad som är kvar att göras i varje rum och i vilken ordning, samt vad som behöver handlas. Så första stopp blir på lördag, och då ska sovrummet bli färdigt!!! Skrattande
Nästa rum blir köket. När de två är klara så kan man bo där och då är det enklare att fixa på det som är kvar, vilket är att måla tak och väggar i vardagsrummet, sedan lite småfix i fårrådet och badrummet.

Så, jag har inte kastat ut honom ännu! Flört men det känns bra!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
10/31/12, 8:18 PM
#247

Toppen, bra jobbat!!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Otroulig
10/31/12, 8:23 PM
#248

Heja dig Miss!! Bra!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
10/31/12, 8:33 PM
#249

Jaaaaa! Bra jobbat! Nu är första steget taget. Peppa och stötta, hjälp honom att hjälpa er framåt och in i er framtid! Coolt att du sa att du älskar honom. Härligt vågat!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
10/31/12, 8:40 PM
#250

Härligt att läsa Miss!! Är glad för sin skull:). Kram


[Kathja]1
10/31/12, 8:50 PM
#251

Bra jobbat tjejen! Det kommer att bli just så bra som du vill att det ska bli. Lite mysigt att han retade dig när du sa att du älskar honom, känns som att han visste att du gjorde det men hade svårt att säga det redan innan. *kärlek*

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: