Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2406 ggr
[Kathja]1
2012-09-07 15:35

Åldrande

Fastnade i ett program på 4an där man får följa några plastikkirurger - detta fick mig att tänka på detta med åldrande och även kroppsförändringar.

Rent realistiskt så borde man ju kunna "tänka" sig ung, eller vad tror ni? Har för mig att jag har läst någon stans att vi människor egentligen är programerade att leva längre än vad vi vanligtvis gör. Även det faktumet att vi oftast lever på ett annat sätt än vad vi är skapade för borde ju oxå påverka…

Men till frågan - om man ser sig själv som "ung", m.a.o pigg, frisk, rörlig, slät i skinnet, fast i hullet osv så borde man ju skapa det, under förutsättning att man tror på det och inte har för mycket blockeringar är klart.

Eller vad tror ni andra? När vi ändå håller på at tänka oss rika, vältränade och slanka kan vi ju passa på att tänka oss vitala och unga också. Tungan ute

Annons:
SHIAWASE
2012-09-07 15:48
#1

Jag tror ju att det finns en fysisk bit med,, sa vi kan nog inte bibehalla hela var ungdom (fysiskt) ELLER sa kan vi det egentligen , men tror, som jag gor att det inte gar!!

MEN , det ar ju en stor skillnad pa manniskor sarskilt nar man nar over 40,50,, da blir gapen stora mellan samma aldrar. Da visar livet spar.

Min lilla mamma tex. som snart ar 80, tror folk att hon ar i 60-ars aldern (hon ar en ritig LoA:areGlad)

Min svarmor daremot, som ar i samma alder ser verkligen ut som att vara i den aldern.

Och deras tanke satt foljer detta. Mamma ar som sagt en LoA:are i grund och botten,,, medan Svarmor ar bitter och klagar over det mesta,,, (fast hon tycker om att prata med mig:) blir tydligen pigg av detFlört haha)

Men nar det galler fasthet i hull och hy,, sa tror ju jag alltsa att det finns nagot  fysiskt dar so vi inte kan komma ifran (och DET begransare ju mig da, kanske , eller???)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-07 15:57
#2

Men visst är det en intressant fråga?

Jag fundera vidare, om nu allt är energi (vilket det självklart är!) så är ju allti i våra kroppar det oxå, och om vi kan pengar, hus, bilar, mående, människor osv oasv så borde vi ju kunna styra även detta. Vi tror på att vi med rätt tänk kan tänka oss smala, då borde det ju gå att tänka sig ung. Inte ung som i 10 eller 15 år om man är 45, men ung som i 30 i alla fall. För vad är skillnade då det kommer till att tänka sig smal, m.a.o styra fettet och musklerna, och då det gäller att styra lystern och elastisiteten i huden?

LoAEmma
2012-09-07 16:02
#3

"…men ung som i 30 iallafall."

Hehe, tackar!! Är visserligen på mitt 33e år men jag kan fortsätta se mig som ung då ;) Har inga rynkor iallafall!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-09-07 16:06
#4

Precis! Da borde vi kunna se ut som vi vill, tills den dagen vi bestammer oss att vi inte vill vara kvar i var fysiska kropp langre!

Men vi har ju sa mycket motstand mot aldrande,, att vara UNG ar bra,, vi kampar emot sa mycket,, det ar rynkkramer hit och dit,, och skonhetsrad hit och dit, och allt detta bygger ju bara upp motstandet inom oss! Det ar val dar, det ligger.,

Vi lever i kontrast,

ALLA, upplever kontraster for att expandera.

Dessa kontraster manifesterar sig ofta i fysisk form,,, sjukdomar, fysisk degradering,, etc.

Sa det ar val dar det ligger.

Om vi skulle befinna oss i VORTEX hela livet, sa skulle vi sakert ocksa kunna vara precis som vi onskar , fysiskt alltsa,,men utan kontraster sa expanderar vi inte,, Att vara i Vortex hela tiden, betyder att vi gar tillbaka till det icke-fysiska tillstandet,,,

tror jag..

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
2012-09-07 16:34
#5

Nu tog du VERKLIGEN upp ett intressant ämne Kathja!

Allt är ju energi…. och det finns ju folk som tänkt bort sin cancer osv som har med kroppen att göra…så varför skulle det inte funka på celluliter, rynkor,fastheten i huden?Tungan ute

Men det är nog väldigt inprogrammerat ända sen man var liten, för ALLA pratar om att man åldras ända sen man var liten, så man har fått det budskapet inpräntat… och då blir det en självuppfylld profetia!

Du har en tanke där SHIAWASE med att om man tror man behöver antirynkkrämer tex då bekräftar man ju att man har rynkor, har ett motstånd mot rynkor.

Det här var jätteintressantGlad

Forever young! på ut och insidanFlört det är det nya nudå!

SHIAWASE
2012-09-07 16:41
#6

hahaha!!!! Tror ni inte att JUST NU PA TV (las mina andra inlagg pa klotter traden) sa visar de en pingis tavling for aldre i Sverige!! dar aldsta personer ar 100 ar !! och ser ut som hogst 70!!! MASSA pigga tanter och farbroder, och den japanska reportern ar helt till sig!!! Otroligt (fast de ar det ju inte),,

Tank va,, Forsta gangen man satter pa tv:n pa tre manader, sa synkas allt ihop med detta forum och mig (som svensk)haha

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
linnease
2012-09-07 17:48
#7

Hittade två superintressanta Abraham-Hicks-klipp på ämnet! Gillar ämnet men fattar inte heeeeeelt än..

Tror absolut man kan se ut och fungera som en 25-åring hela livet.. och att fysiskt åldrande mest är motstånd man bär runt på som inte tillåter kroppen att fungera optimalt och reparera sig som den ska.

Vore det dock inte lite förvirrande om alla såg ut som 25, men några är hundra och några verkligen är 25? Har ni sett filmen In Time? Skön scen när en kille i 25-årsåldern presenterar sin mamma, 25, sin fru, 25, och sin dotter, 25.. haha!

http://www.youtube.com/watch?v=BD9v7d1hALo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=ztaiikNGyTI

[Kathja]1
2012-09-07 18:35
#8

Jag tror oxå att det kan vara som så att just inom detta området har de flesta av oss rejäla blockeringar efterom vi alla "VET" att man blir gammal och dör - vi kan förloppet. Men som inom alla andra områden borde det ju gå att lära sig att tänka om och i alla fall hålla sig frisk, vital och rynkfri tills man är 87år. Men kan man tänka det kan man göra det. Flört

Btw  -bra film det där linease!

[Evigheten]
2012-09-07 19:50
#9

mm tror jag ska testa på att vända tankarna på det här och se om det händer nåt…har framförallt en del gropar i låren som jag vill träna bort men när jag tänker efter så är jag rätt besatt av att kolla varje dag om dom e kvar…då attraherar jag bara att dom ska vara kvar med, när jag fokuserar på dom. Att jag inte kom på det här förut!! men bättre sent än aldrigTungan ute

crinalina
2012-09-07 20:20
#10

Intressanta tankar. Jag har nästan alltid sett yngre ut än min ålder, det gör hela min familj, förutom under perioder då jag inte levt som jag velat leva.

Idag får jag väldigt ofta höra att jag ser ut att vara allt från 25 till 35, och eftersom jag faktiskt är 42 så får jag ju hela tiden bekräftat att jag ser yngre ut än jag är.

När jag får frågan hur jag gör så svarar jag alltid att jag tror att det är för att jag älskar livet, jag älskar mig själv, mitt liv och allt jag har omkring mig, varenda liten detalj och helheten. Det svaret har jag gett så länge jag kan minnas, redan innan jag blev medveten om det, och det beror väl på att jag sett och känt mig ung när jag har älskat livet, och sett och kännt mig gammal när jag inte har älskat mitt liv.

Jag har aldrig hållt på med att smörja in min hy med en massa krämer. Jag provar i perioder men slutar snart för att jag börjar känna mig "fel". Under många år så var de enda tillfällen jag var utan smink direkt efter duschen tills jag hade på mig nytt smink direkt efter duschen. Puder var det jag använde för färg, det sägs täppa till porerna så man åldras i förtid.

Visst har jag kråkfötter runt yttre ögonvrån men det har jag haft så länge jag kan minnas, det har mina bröder också och de har också haft det så länge de kan minnas. Hade en diskussion med ena brorsan om det när han var typ 22.

Så, ja, jag tror absolut att man kan påverka det genom hur man tänker.

Det kanske kan vara en hjälp på traven för en del av er att veta att varenda en av våra kroppsceller förnyas någon gång inom en femårsperiod. Så de celler du bestod av för fem år sedan är alla utbytta idag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-09-07 22:13
#11

Jag är på nåt sätt i en helt annan energi nu…jag känner att ingenting av att "skapa en 25-årig kropp" känns intressant för mig…jag känner mig just nu väldigt förvissad om att det finns flera spår i detta stora universum…eller såhär: vi lär oss olika saker beroende på vilken väg vi väljer. Vi kan säkerligen välja en energi som låter oss stanna i en 25-årig kropp, men kanske vi då förlorar något annat…Obestämd? Jag tänker att ålderdom kan vara en sån själslig upplevelse som - beroende på vilken inställning vi har - kan göra oss väldigt ödmjuka inför livet - och därmed fridfullt lyckliga. Jag ser det inte alls som något nödvändigt negativt alls med ålderdomen, om man kan acceptera den lotten med tacksamhet …som att en ny tid börjar.

Jag förstår att man kan vilja ha en vital kropp och en klar knopp, men jag tror att helt andra insikter och lycka kan komma till oss om vi välkomnar vår ålderdom…ett lugn.

Men jag kan absolut tro på att vi är gjorda för att hålla mkt, mkt längre än vi gör (detta står det om i  "samtal med Gud") …så egentligen kanske jag är ute mer efter att frigöra sig helt och hållet från ålderGlad. Inte hänga upp sig på "25 år" utan bara rätt och sätt ta hand om sin kropp, sin själ och sin ande så bra vi bara kan…ge den bra näring på alla plan.DET är jag med på!

Fast jag tycker att rynkor är vackra - de skvallrar om erfarenhet. Grått hår likasåGlad.Jag hoppas att jag kommer bejaka och välkomna min ålderdom med öppna armar den dagen den kommer. Sen får vi se då…det kanske blir när jag är runt 200 sådär…Tungan ute

Om jag ska vara väldigt personlig så har jag börjat känna att jag tror att det kommer en tid då vi kan gå över till andra nivåer utan att det blir såna enorma glapp som det är nu mellan liv och död…det blir mer som en glidning…en skiftning….

crinalina
2012-09-07 22:25
#12

Ja, jag har inga problem alls med att tala om för människor att jag är 42, jag anser mig inte vara det minsta gammal. Jag ser gärna ung och orosfri ut, för jag tror att det är mycket där det ligger. Jag märker även ofta att människor som inte träffat mig och inte vet hur jag ser ut, men som ser vad jag skriver, här och på andra ställen, ofta tror att jag är äldre än jag är. Detta beror ju såklart på att jag har en öppenhet för livet, och  använder min erfarenhet av livets vändningar på ett positivt och lärande sätt. Och jag vill ju inte ändra på en enda av sak. Att se ung ut är skönt för det ger mig en positiv respons när jag talar om vilken ålder jag är. Att vara så vis som jag är ger ofta samma positiva respons. I slutänden väger de båda upp varandra.

Jag har för övrigt blivit spådd 3 gånger, av 3 helt olika personer, på 3 olika sätt vid 3 olika åldrar. Alla dessa 3 visade på att jag skulle bli runt 100 år gammal. Jag har redan planerat hur jag sitter på ett väldigt trevligt, kärleksfullt och välskött hem för äldre personer och dricker Baileys, skrattar och är social med de andra, och flörtar med småpojkarna på 75. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-09-07 22:25
#13

Håller med dig på sätt och vis. Skulle gärna vara snygg och fast i hullet, hi hi, i alla mina dagar - bara visheten och klokskapen växte. Jag skulle så inte vilja vara mig själv som 25 åring! Men det är en intressant tanke iaf och bara för att man kan så måste man ju inte göra det. Flört

Annons:
LoAEmma
2012-09-07 22:30
#14

Intressanta tankar och idéer Szirius!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-09-07 22:33
#15

Jag måste erkänna att jag hela tiden tänkte det rent kroppsliga, det mentala, känslomässiga, kunskapsmässiga och själsliga hade jag inte ens med i tankarna om att någon skulle vilja vara 25 i längre än nödvändigt.

Varje ålder är den bästa hitills har alltid varit min livsfilosofi, och det har det ju naturligtvis också alltid varit. Och då menar jag det som inte är kroppsligt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-09-07 22:44
#16

# 15 det där har jag snott från dig crinisKyss, bästa åldern är nu, bästa årstiden är nu, bästa tiden är nu. Härligt detTungan ute

[Kathja]1
2012-09-07 22:46
#17

Japp, bästa åldern är NU!

Håbe
2012-09-09 20:44
#18

Ååh, jag tycker att det är vackert med åldrande. Ok jag vill inte ha krämpor, sjukdomar och annat förfall i kroppen, men rent utseendemässigt så har jag inga problem med att det syns att jag är 45 och inte 20. Med åldern kommer jag mycket mer överens med mitt utseende än vad jag gjorde förr. Två graviditeter och 2 långa amningsperioder har definitivt satt sina spår och ändå tycker jag mer om det jag ser nu än vad jag gjorde då. Det ska bli intressant att se mig själv som en liten gråhårig gumma :-)

[Evigheten]
2012-09-09 21:24
#19

Jag har själv ända sen tonåren då jag såg gamla gummor och gubbar som tränade på olika pass..att sådär ska jag oxå bli när jag blir gammal! Jag vet nu med att det kommer bli så för det är otroligt självklart att jag alltid kommer vara hurtig och pigg.

Jag tycker om att vara ungdomlig, så för mig skulle det inte göra nåt om jag såg ung ut som en tant hellerTungan ute

LoAEmma
2012-09-09 23:11
#20

Åhh jag vill också vara hurtig och pigg!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Evigheten]
2012-09-10 08:13
#21

Då kör vi tjejmilen när vi är 80 då LoAEmmaFlört hihi

stillness
2012-09-10 08:13
#22

sZirius: jag håller med dig där msåte jag säga, livet är ju ett äventyr och vi lär occ att se på saker och ting genom våra olika erfarenheter

Varje ålder har sin charm.

Det är väl mer inställningen, känslan som gäller?

det finns tex killar som är 20 år som beter sig som 50 åringar och tvärtom, Insidan är viktig det tror jag.

Jag är öppen för law of attraction i beilive in magic vem vet vad vi kan manifestera? mycket vi inte vet.

Men jag tror att med Lugn och 100% FULL ACCEPTANS AV SIG SJÄLV

är nyckeln något jag tränar på själv att omfamna  mig just nu med allt inre och yttre oavsett om ja gillar det eller ej alltså omfamna sig själv med kärlek för det har sin plats och inte skapa motstånd.

Samhället idag är väldigt skruvat på detta för vi ser bara UTSIDAN.

och vad blir resultatet? alla blir dockor en falsk roll lee och smila och det finns till slut ingen ande i människan ( av humanisering)

RÄDSLA är något vi människor brottas med i hela våra liv

rädsla rädsla rädsla , rädsla inför döden , rädsla att förlora jobbet,rädsla att missta sin partner och rädsla för att bli gammal och ful, men kan vi träna oss på att redan möta dessa rädslor och acceptera detta att allt har sin plats och skapa inre frid?

ibland lättare sagt än gjort men jag vill tro på att carpe diem, omfamna dig själv här och nu helt lev livet.

Och vi tränar på det Universum eller vad säger ni

:)

SHIAWASE
2012-09-10 08:21
#23

Stillness,

haller med ! Att omfamna sig sjalv som den man ar har och nu,, ar forutsattningen for att man ska kunna skapa en forandring ocksa!

DEt handlar ju inte bara om sig sjalv,, OMFAMNA NU, Acceptera nu, acceptera kanslor, detta ar en forutsattning for att kunna ga vidare… forst da kan vi satta igang att skapa,, och ar vi fri fran allt motstand kan vi nog skapa allt,, aven saker som vi inte ens kan forestalla ossa nu.,vi ar sa begransade i vara forestallningar,,,

Har man hittat sig sjalv, sin karna, ar man upplajnad med sig sjalv, sa behover man ingen bekraftelse utifran , da finns ingen plats for radslor, man BEHOVER inte karlek utifran, eftersom man AR KARLEK, ,, Man BEHOVER det inte MEN eftersom man AR KARLEK, sa blir man omsvarmad av Karlek.Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

stillness
2012-09-10 08:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

På tal om hälsa:

Jag tror med att samhället är enkelt fockuserat på hälsa idag.

själv har jag testat mig fram mycket och jag tror på bla bra kost,motion/träning gör underverk men det är inte allt.

Vi lever i ett robot system där många skall anpassas 8-16 jobb arbetstider och vi sitter still aidag mer än någonsin (kulturen,kontorsjobb) och detta kräver att vi måste ta igen detta på ett gym i en instängd gymlokal.

Förr levde vi i mer samklang med naturen och fick allt detta naturligt, man tänkte inte ens nu tränar jag med att jag bär mjölk,skottar snö,krattar löv eller att nu äter jag ekologiskt detta var en naturlig del i livet inbakad så att säga, så långt har vi avvikit idag.

Man pratade, hade små samhällen nära inpå sig man fick ventilera sig man HJÄLPTE VARANDRA, man KÄNDE VARANDRA

idag har vi stora samhällen där många är själva och pratar med psykologer , vill ej hårdra detta för svart o vitt nu för det är det inte)

Vi bor i små lägenheter,alla är rädda och låser dörren direkt efter sig klick, man känner inte ens sina grannar utan alla är misstänkta  pga

medias Terrorism (Rädsla) programmering.

Men poängen är att vi har blivit en produkt i mina ögon en robot lite så

och hälsa att må bra på insidan är MÅNGA KOMPONENETER tror jag och störst är väl bla FRIHET, hur många är fria idag med sina jobb?

vi är så beroende (osjälvständiga) av systemet och tjänar systemet blint ,Man ljuger,stjäl etc för systemet skulle kollapsa om ärlighet styrde,

många av oss äger inte våra hem utan tar lån efter lån och blir slavar till Bank eliten (illuminati) resten av livet.

jobb som ofta baseras på rädsla, rädsla att ej få sålt si o så varje månad, konkurera med andra.

Har varit i naturen ett par dagar och det var så skönt att bara släppa alla intryck ifrån samhället, utseendefixering för man påverkas kan jag känna , bara komma ut och leva med naturen Hinna med och känna naturen, detta är ju något vi håller på o tappar i o med konsumeringsamhället där vi kopplar in oss på smartphones och kopplar bort naturen, sedan är allt en balans men frågan är nog om många inte redan är ur balans omedvetande?

Jag tror vi får bli självständiga igen, bilda små samhället och ta tillbaka vår frihet för utvecklingen av samhället är ju mer stress och effektivitet och detta kommer inte att hålla alls tror jag. detta bildar SLAVAR

Glad

[Kathja]1
2012-09-10 18:42
#25

Lite intressant med tanke på denna tråd. Fick idag ett utskick ifrån Människans Resurser AB - där man ska hålla ett föredrag som man kallar "Stoppa Åldrandet" även lite mer spännande läsning här. Om någon är intresserad… (gick tyvärr inte att kopiera texten från sidan Skrikandes)

stillness
2012-09-10 20:10
#26

Raw Food är med väldigt revolutionerande inom detta med att förnya cellerna när man äter färsk ekologisk levande mat ifrån naturen

Obs inga djur :)

Se Video nedan

Mimi kirk 73 år gammal och full av energi

Vegan sedan 50 år och har nydligen börjat med Raw Food

Glad

SHIAWASE
2012-09-10 23:48
#27

Stillness!

Jag tycker att det finns fantastiska saker i den varld vi lever!! Varfor inte foksera pa dessa istalletGlad Ingen mening att lagga fokus pa de saker man inte tykcer om.

Man kan ju alltid valja, vill man bo ute i naturen, i ett enkelt liv, sa kan man ju valja att gora det! Men det finns ju jattemanga som alskar storstad, farten , neonljuset, etc

Personligen tycker jag att internet ar fantastiskt!!!! Tank vad harligt, TACK VARE internet, sa kan vi alla prata med varandra. Tack vare internet, slipper jag ga ut och handla nar jag inte har tid. Tack vare internet, kan jag ha kontakt med kompisar och familj i Sverige, utan att behova betala, tack vare internet far jag en INKOMST, tack vare internet, sa kommer massa nya oversatnings uppdrag. Tack vare internet, kan jag skriva av mig allt jag vill i en blogg, folk laser och uppskattar,jag behover inte ge ut en bok for att gora min rost hord…

Detta bara om internet,,

Det finns massor av andra saker som ar HARLIGT med den varld vi lever i , sa varfor inte UPPSKATTA och FOKUSERA pa detta?!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
stillness
2012-09-11 15:19
#28

shiawase: härligt att vi alla är unika egna utryck av gud och kan utrycka oss olika ge olika kontraster och få oss tankeställare.

Jag vill i mina inlägg röra runt i grytan så att ni o jag själv ifrågasätter vår värld omkring oss med alla utmaningar vi ser nu där ute.

Jag känner på min andliga resa att man kan inte förneka mörkret, det har sin plats och jag tycker det är naivt om man inte vågar tala om mörkret runtomkring vår värld om dess manipulatörer tex

(illuminati frimurare,bilderbergruppen) som äger detta pengasystem som snart kommer att kracha i usa som vill chippa oss alla med RFID-CHIP och skapa ett kontrollsamhälle.

LJus och mörker har vi alla i oss inre och yttre vi kan lära oss mycket i dessa kontraster om vi itne stöter bort något av det.

För att ondska skall ta över krävs det att goda människor inget gör.

Ja internet är en gåva av gud :)

I kina har man inte tillgång till hela för myndigheterna stänger av usch! låga energier som gör sånt kontrollera människor.

SHIAWASE
2012-09-11 15:27
#29

For mig finns inte ondska:) Det vi kallar ondska ar nagot varat ego har skapat,,,, nar vi ar uppkopplade till oss sjalva sa existerar inte ondska,

darfor funderar jag heller aldrig over ondska,,, det ar nagot som inte finns i min tillvaroKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
2012-09-11 15:33
#30

Jag har oxå läst en del om det här för ett år sen ca… vet oxå att det finns men om man inte vill att det ska hända så ska man inte ägna någon uppmärksamhet åt det alls.

stillness
2012-09-11 15:51
#31

Evigheten om folk vaknar och blir medveten om saker så kan vi förhindra att det manifesteras

jag köper att fockusera på allt got i världen men som sagt vi har mörker och ljus i oss Låga och höga energier (kärlek/rädsla)

Om inga står upp för det som är rätt så kommer vi att leva i ett kontorllsamhälle likt 1984 George Orwells för det finns dessa medvetande som vill detta i världen

Världen är tyvär inte helt i kärlek änn utan det är en kamp då vissa vill förslava oss

Jag tror ju att vi måste prata om detta så att vi alla vaknar och kan säga NEJ till systemet, se bara på hitler hur det gick där när inga sade ifrån och bara anspassade sig

jag vill inte sitta i ett  koncentrationsläger och prata om änglar och kärlek

hoppas ni förstår mig rätt

Glad

[Evigheten]
2012-09-11 16:04
#32

Nä jag håller mer med Moder Theresa som sa: Jag går inte med i någon motståndsgrupp som kämpar emot krig/våld utan har ni en fredsrörelse så går jag gärna med

Men jag förstår ditt tänk, men för mig blir det fel att kämpa emot något. För det du kämpar emot stannar kvar.

Det enda som går att göra för att få positiva saker att hända är att vara glad hela tiden! och desto fler människor som väljer att göra så, desto större positiv kraft växer sig över hela världenGlad

SHIAWASE
2012-09-11 16:10
#33

Ja, jag har ju sagt mitt ,i en annan trad. For mig FINNS DET INGEN ONDSKA.

PUNKT SLUT!!! VI AR KARLEK, punkt slut! MEN du kan bara kanna den karleken nar du ar uppkopplad till dig sjalv, ondksa och illvilja kanner du nar du ar separerad fran dig sjalv!! DET finns INGEN OND KRAFT!!! ALLT ar karlek!!! Ljus , underbar, stralande, sprudlande, lysande, omhuldande, fantastisk, ALLT ar Karlek!!! FOKUSERA pa att upptacka detta, sa blir livet till en enda KARLEKSBUBBLA!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-09-11 16:14
#34

stillness, det känns lite som att du inte riktigt har förstått hur Attraktionslagen fungerar. Enligt den lagen så attraherar man mer av det man fokuserar på. Detta betyder att om du fokuserar på det du kallar ondska så får du mer av just det.

Moder Teresa sa något i stil med att hon kommer aldrig att delta i ett möte mot krig, men ge henne ett möte för fred så är där varenda gång.

Det är så Attraktionslagen fungerar. Bara för att man fokuserar på det positiva i världen betyder inte det att man inte är medveten om att det finns negativa saker. Men man löser inga problem genom att fokusera på problemet, man kan bara lösa problem genom att fokuera på lösningen.

Lösningen när det gäller negativa saker i världen är inte att ge mer fokus åt negativa saker i världen. Lösningen är att lyfta fram allt det positiva mer, att lägga fokus på allt det bra som existerar som massmedia och så många människor idag inte har föstått existerar ens. Lösningen är att lära människor att kärlek och fred i världen börjar med varje enskild människa, i varje enskild människas centrum, den enskilda människan själv.

Kärlek och fred börjar med dig och mig, genom att vi pratar, tänker, känner och fokuserar på kärlek och fred. När vi gör det så sprids det som ringar på vattnet ut från oss, och människor i vår omgivning inspireras till att prata, tänka, känna och fokusera på kärlek och fred, och så börjar ringarna spridas ut från dem till deras omgivningar. Det är på det sätten man förändrar sin värld, sin omgivining och hela världen till det bättre. Inte genom att fokusera på negativitet och "ondska". Det enda som kommer av det fokuset är mer av just negativitet och ondska.

Det finns en anledning till att vi här inne alltid fokuserar på det positiva och det är just detta. Ingenting gott har någonsin kommit utifrån att fokusera på något dåligt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
2012-09-11 16:18
#35

Jag håller med SHIAWASE om att det inte finns någon ondska. Allt är Gud och Gud är GOD därför finns det bara godhet. Sedan har vi den fria vilja och då kan vi välja bort Gud (eller kärlek och ljus om det tilltalar dig mer) och där Gud inte finns blir ett tomrum, en brist på kärlek - det blir det många väljer att kalla ondska.

Precis som att mörker inte är något i sig, utan bara brist på ljus. Sä därför behöver vi inte fokusera på ondskan, eller förstå den mer än att den beror på "kärleks-brist", och sedan välja Gud/Kärlek/Ljus och sprida det. Därför att där det finns ljus kan det inte finnas mörker. Där det finns kärlek finns ingen kärleksbrist sk ondska.

Och att dra upp Hitler är ju en klassiker, men han gjode det han gjorde därför att han där och då ansåg att det var det bästa, han gjorde det han trodde och tyckte var rätt och han gjorde det av kärlek. Och de flesta av befolkningen höll med honom, där och då.

Att leva efter Attraktionslagen är att tillåta allt att vara som det är, inget är bättre än något annat. Och vem är jag att dömma? MEN vi bör alla sträva efter att vara våra bästa jag, att leva i kärlek till oss själva och till andra - gör vi det kommer det många kallar ondskan att försvinna.

(VÄLDIGT OT, men det är ju min tråd och ett intressant ämne, hi hi)

SHIAWASE
2012-09-11 16:21
#36

Perfekt Crinalina!!Skulle vilja ge dig minst 10 gilla klickar!!You Are HotYou RockYou're The Best

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2012-09-11 16:27
#37

Och har kom Kathja!! ungefar samtidigt!! Inte latt att hanga med har,,,

Skickar nagra Perfekta, gilla smajlis till Kathja ocksa:)  

I'm A StarBouquetMeditate

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-11 16:32
#38

Söta du!

Nu kör vi visst snack om ondska i två trådar Tungan ute men att starta en egen "ondske-tråd" känns lite överkurs, vi som fokuserar på KÄRLEK och HARMONI. Flört

stillness
2012-09-11 16:33
#39

Som david Icke säger Love is the only truth everything else is illusion

Glad

szirius
2012-09-11 23:03
#40

Jag tycker om hur buddismen uttrycker detta……det handlar inte om godhet och ondhet utan om omedvetenhet och medvetenhet.

Ett annat uttryck jag kommer att tänka på är:

Mörkret är endast avsaknad av ljus.

Så. Enkelt och i sin totala sanning.

Där vi upplever mörker i oss själva, i våra tankar o känslor - släpp in ljuset och det försvinner. DET är LoA!

Och där vi upplever mörker i andra, där behöver vi ha tillit. Allt är som det ska. Det finns omedvetenhet, men vi kan bara "sköta oss själva" och om vi gör det med kärlek och ljus( jaja, uttjatade ord) så kommer den energin bli starkare och starkare på jorden och andra kommer dras med. Jag är ÖVERTYGAD om detta. Att sköta sig själv betyder INTE att döma och bedöma andra/ samhället/politiken osv.

I LoA brukar det nämnas att det finns INGENTING positivt med kritik. Och jag börjar verkligen känna detta.

Kathja brukar ta upp detta, som står i " the work" : vad är MITT område, vad är DITT område och vad är GUDS område?

Och ja Stillness, hela bankväsendet och hur världen styrs idag med några få människor som roffar åt sig mer och mer utan hänsyn kommer kanske krascha, men då får vi ta emot det och lita på att ur detta kommer nåt nytt, ännu bättre att födas.Glad

stillness
2012-09-11 23:23
#41

sirius: väldigt bra skrivit :)

att vara bli medveten att liksom vakna upp

haha kom o tänka på ett kristet utryck sent skall syndaren vakna?

Ja vi har ju nu chansen att införa ett bättre system helt klart, människans spirit är stark och kärlek kommer leda vägen

Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: