Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1967 ggr
Otroulig
2012-08-30 21:57

Utmaning i accepterande peppning mottages tacksamt

Hej alla kloka LOA kompisar. Behöver er hjälp. Jag har alltid haft svårt att släppa taget och verkar hamna i situationer som kräver just det för att gå vidare. Just nu har jag en sån utmaning….igen:) Mitt jobb som jag talat om tidigare betyder mycket för mig men från att ha varit en varm engagerad plats är det nu topp styrt av personer som inte har någon kunskap eller erfarenhet av själva verksamheten. Det har drivit mig till frustration. Efter att jag och en Medarbetare har blivit överkörda har jag i protest och i solidaritet sagt upp mitt chefskap. Det träder i kraft på måndag då jag kommer tillbaka från semestern. Efter ett antal trådar här på iFokus så inser jag att jag måste sluta kampen- att kämpa för att kunder och vi ska fungera på bästa sätt. Jag ska acceptera att min chef och jag har olika synsätt. Jag har inget ansvar för det. Även om jag tycker att han inte agerar, inte tar beslut, eller tar fel beslut så ska jag bara acceptera - även om jag vet att det kommer att gå åt h…vete. Det låter väl som en utmaning va!:) Till saken hör att det här har fortgått på olika sätt i flera år! Samma typ av chefer har avlöst varandra. ( nästan) Detta måste ju vara nåt JAG dragit till mej, karmiskt eller inte. Nu ger jag upp. Accepterar och Släpper taget och hoppas att ett nyskapande sker!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
[Torahzen]
2012-08-30 22:10
#1

Dags för nytt jobb? Har du funderat på det?

Otroulig
2012-08-30 22:34
#2

Gissa:) grejen är att jag är en småstadsbrud och vill inte till storstan , men jag har sökt jobb men det går inte i lås. Kommer på anställnings intervjuer som jag tror och hoppas på men det är tydligen inte rätt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2012-08-30 22:57
#3

Ok, kanske ska lägga till lite info för de som tror på karma ( eller de som levt i en småstad) . Han som är min chef är sambo med en av mina bästa fd vänner som är syster till han som jag trodde var mannen i mitt liv som jag båda har haft svårt att släppa taget om. Tjoho, universum verkar ge signaler, eller ?

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2012-08-31 00:07
#4

Harlig rora Otroulig!!

Slappa taget, fokusera pa dig och ditt inre.

Kom upp en diskussion pa FB igar om hur man riktar ilskan, jag skrev dar sa har, texten som diskuterades var citat fran Buddah:

Holding on to anger is like crasping a hot coal with the intent to throwing it at somebody else; you are the one who gets burned.

Jag tolkar det som att vi ska SLAPPA ALL ilska,, var kan vi rikta ilskan? ingenstans tycker ju jag,,, Jag ser det ju som att INGEN kan skapa nagot i min tillvaro, jag har skapat ALLT i min tillvaro sjalv, sa finns det ilska, sa riktar jag d
en mot mig sjavl,,,, och det gynnar inte mig. Jag har skapat ALLT, bade det som ser bra ut och det som pa ytan inte ser bra ut,, jag har FULLT ansvar for min tillvaro, ingen kan orsaka nagot i min tillvaro, men om man forsoker att rikta ilska gentmot nagon annan, sa slar det tillbaka, och jag kommer bara att fa mera av detta i min tillvaro!! sa ser jag det, och sa tolkar jag texten:)

Ovan diskussion var ju inte med LoA:are, du kan ju den biten:)

Men om du vill andra pa tillvaron, sa forsok att hitta en plats i dig sjalv dar du kan sprudla, lysa av energi, och pa sa satt inspirera omgivningen. Det ar ju svart, nar verkligheten ser ut  som den gor,, just darfor maste du hitta nagot satta att slappa fokus fran Chefen.

Forsok att mjuka upp ditt satt att se pa honom som Abraham-Hicks sager:

Go General.

Du talar ovan i valdigt starka kanslor emot honom,, forsok att mjuka upp detta med typ: Jag tycker ju om mitt jobb, och jag ar bra pa det, det ar harligt att se nojda kunder, det skulle vara roligt med ett nytt jobb, och det kommer sa smaningom, sa jag behover inte tanka pa det just nu. Min chef och jag har ju lite olika syn, men det ar ju inget som jag behover bekymra mig om . Jag kanske till och med kan inspirera honom?! Jag ar ju bra pa mitt jobb, och med kunderna! Jag kan sakert vara en inspiration, fran den plats dar jag star pa. Aven om han och jag har olika synssatt pa vissa saker har han ju flera bra egenskaper, som jag har glomt bort att titta pa,, osv osv.

Fortsatt sa tills du jobbar upp din kansla och kanner att DET HAR kan jag ju!! Sa fort att du kanner att borjar fokusera pa nagot specifikt negativt, VAND BORT fran det!!! Prata INTE om det specifikt negativa med kollegor och andra andra fokus,,,

Det kommer inte pa en gang,, men bara du kan vara mindre specifik an vad du ar i ditt inlagg ovan, sa kommer kanslan att vanda lite,, och sedan tar du det ett steg till, och sedan ett steg till.

Sedan ratt var de ar sa forsvinner chefen, eller sa blir han en jattebra chef, eller sa ar du ett nytt jobb, eller sa kommer Universum med en annan losning, sa den behoer du inte alls fundera pa!! Lagg inte heller nagon fokus pa karma biten,, ni har sakert forflutet tillsammans, men det finns ingen anledning att lagga fokus pa det,,

For att andra fokus sa borja skifta fran specifikt negativt ,, till mera allmant,, tills du nar kanslan av positivitet!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2012-08-31 08:19
#5

Precis som Shiawase säger , så pratar du med starka känslor om "allt som är fel"

Börja prata, skriva om det du vill ha med lika starka känslor. börja åtminstone i liten skala som vad du är bra på och trivs med på jobbet. Vilka typer av tjänster du kan söka eller företag du kan kontakta och fråga om de har användning av dina egenskaper.

Jag är i processen att byta jobb och tänker tankar som tack den tid som har varit, jag är bra på detta, detta har jag gjort och försöker förstås lägga tyngdpunkten på hur kul detska bli med nytt jobb, nya arbetsuppgifter, nya kollegor, bättre lön.

Du har redan sått ett frö om nytt jobb, det finns där och väntar på dig!

[rore]
2012-08-31 08:43
#6

Outroulig!

Nyskapandet sker i varje sekundGlad. Det kan vara svårt att se när "vi" sitter fast i gamla tanke och reaktions mönster.

Hur det än är och hur väl "vi " än vill, så kommer "vi " ingenstans så länge vi inte accepterar andra människor för vad de är/vad de gör.

Det är väldig lätt att sitta här bakom skärmen och skriva dettaTungan ute,Oskyldig,för känslomässigt så är upplevelsen stark inombords, när "man" ser och känner det på det viset (som jag tror att du gör)

Den svåra utmaningen för mig genom livet har varit att jag i liknande situationer sprungit händelserna i förväg, blivit förb,,,,ad , frustrerad och maktlös. JAg har reagerat ut min frustration tagit strid och fastnat i kvicksanden, i flera år..innan jag fattade,,

Jag har sprungit ifrån nuet och rakt in i framtiden,, långt långt fram och sett alla möjliga scenarion framför mig. Men som det inte alls ligger någonsomhelst sanning i!

Eftersom det inte hänt. Mitt dömmande utav andra har hela tiden kommit tillbaka och slagit mig i ansiktet.

För att jag inte har sett livets enkla och självklara lösningar!

Betrakta

Acceptera

Vila i Nuet

Kram

Annons:
Sugarcream
2012-08-31 10:23
#7

Jag har försökt byta jobb i flera år utan att lyckas. Periodvis aktivit, emellanåt mindre aktivt men alltid haft nytt jobb i bakhuvudet…Gick tom en utb som skulle vara en bra merit/erfarenhet för att få bättre jobb. Tog examen nu i somras och söker fortfarande efter nytt. Nu jobbar jag halvtid (med extratimmar utöver halvtiden) o jag vill jobba mer för känner att jag har så mycket att ge. Det e kul att jobba när det man vill o jobbar med e som ens hobby, intresse. Jag blir rastlös och omotiverad av att sitta hemma för länge. Jag har svårt för att slappna av men vet jag behöver det ibland.

Otroulig
2012-08-31 12:35
#8

Tack snälla för era inputs.

Shiwase. Det här med stenen var träffande  …ja jag känner ju hur bränd jag blir när jag går till attack. Först när jag läste ditt inlägg igår så gick jag upp i försvar direkt. Haha. Jag har identifierat mej mycket med detta jobb och levt för det, som många andra på arbetsplatsen.

Det var ett gott råd. Go General. Jag har ju haft långa perioder när jag bara pumpat ut kärlek till mina Medarbetare. Försöker få dom att sluta prata negativt.

När det var som värst - på vissa stor möten och dom stod och pratade om hur dåligt allt gick så kunde jag fyllas av en enorm energi uppifrån. Konstigt..

Det är många som kommer till mej när dom är arga eller mår dåligt över konstiga beslut. Så jag får verkligen öva på att hitta något positivt eller konstruktivt i det hela.

Jag ville ha en strategi hur jag skulle agera när jag kom tillbaka. Så att händelse förloppet gick åt "rätt"=mitt/ företagets bästas håll. (som om jag innerst inne vet det Skäms)

Rore satte fingret på det.Kyss Jag måste välja NU i varje ögonblick.

Jag inser att jag måste sluta att döma och bara acceptera. Njuta av mina arbetsuppgifter och mina fina arbetskamrater.

Jag har redan skrivit listor om vad jag vill ha - hur jag vill att min arbetsplats skall vara. Flera år sen. Tycker liksom att jag gjort allt enligt LOAs synsätt. Det är ju det som varit frustrerade - att situationen är statisk eller bara upprepar sig.

Det är ju därför jag försökte få en ny infallsvinkel. Inatt drömde jag att jag total frontade så det verkar som att jag var inne på fel linje…. 

 OK - jag släpper kontrollen, inser att jag inte vet vad som är bäst, slutar döma och bara accepterar och väljer frid och glädje.

TACK!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
2012-08-31 13:09
#9

Alla önskningar, alla frågor, alla svar, alla känslor, alla tankar, alla händelser, alla handlingar, existerar redan i fröform. I frön som gror Nu…om du är uppmärksam.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Otroulig
2012-08-31 14:12
#10

Tack Peter, det verkar som att jag fortfarande lägger min uppmärksamhet på fel saker.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2012-08-31 14:43
#11

Otroulig, rekommenderar nedan video och alla andra videor fran dem (vissa fria fran You Tube , vill man ha mera sa kan man prenumerera pa deras websida)

Varan kara KathjaR introducerade dessa, och for mig var det bara wow!!

Nar jag behover omstallning nu, men inte har mojlighet till stilla meditation.

Satta pa denna video, hog volym, horlurar och full skarm,, KANN friheten, kann hur allt motstand slapper, och uppmarksamheten hamnar pa ratt stalle:)

Detta ar bara en av flera:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2012-09-05 19:17
#12

Tack Shiawase, sparkade gång datorn och såg denna. Fick ett återfall idag av liknande karaktär. Behövde denna.

Tack!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-09-05 19:45
#13

Jag har inte läst igenom alla inläggen så jag vet inte vad du har fått för respons och om du har kommit till några insikter.

Jag ville ändå säga att om du har svårt att släppa taget om saker, situationer och personer så bottnar det i någonting. Varför har du svårt för det?

Vissa har svårt att göra det för att de förlorat saker i tex en brand eller på något annat sätt. Jag blev bestulen på nästan alla mina tillbehörigheter som ung. En historia vi inte ska gå in på just nu.

För andra handlar det om personer. Personer som försvunnit på ett sätt som varit smärtsamt, eller som inte funnits där som man velat. För mig handlade det om att min pappa inte fanns där för mig när jag var liten. Inte av hans vilja utan det handlade om andra personers smärta som gick ut över oss och vår relation.

Det finns en mängd olika anledningar till att man håller fast vid saker. Ofta är det saker man egentligen inte vill hålla fast vid, utan det handlar mer om svårigheten att släppa taget och gå vidare.

Jag höll mig alltid krampaktigt fast vid saker, personer och situationer som egentligen inte var rätt för mig. Det som var rätt för mig kände jag aldrig som om jag höll fast vid, det var aldrig ett "svårt" val. Det fanns aldrig ett val. Det som är rätt är rätt. Det som inte är rätt kämpar man med.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Otroulig
2012-09-05 20:03
#14

Tack Shiawase för

Jag tror faktiskt att det är karmiskt. Har ett "minne" av ett liv där jag uppgick helt i sorg efter att jag blivit lämnad.

Jag var så här redan som liten - grät när mina föräldrar köpte ny bil, vägrade att åka i den nya, var otröstlig när vi lämnade en camping för jag hade lärt känna en hund där, ja jag har massor av exempel. Men inte någon verklig orsak i detta liv vad jag kan erinra mej.

MEN jag har jobbat med detta så jag hoppas att det håller på att släppa. Fastnar inte i det på samma krampaktiga ( haha insåg just att jag använde samma ord som dej) sätt som förut.

Sen tror jagg att även i ovan ärende så ligger det en annan orsak i botten  - se Fuck tråden Glad

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
2012-09-05 21:10
#15

Ahh men sån är jag med! Svårt att släppa gamla grejer! Minnen, vänner, inte jättemycket med saker men…Pojkvänner!!!

Hm, jag led inte brist på nåt som liten men det känns som den där osäkerheten och svårigheten att lämna och lämnas är medfödd.

Hur har du jobbat med den Otroulig?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-09-05 22:02
#16

Slänger mig in i tråden  - har inte orkat läsa allt - men vill iaf tipsa om att EFT är super bra om man har "jag kan inte släppa taget - problem" - värt att prova iaf. Knacka bort känslan!

Otroulig
2012-09-05 22:09
#17

Jag vågade gå in i sorgen och försökte inse vad som låg bakom den, sen tog jag ett rejält tag och började öka min självkänsla med " må bra böcker, jag klädde mitt hem med affirmations lappar och läste oerhört mycket och till slut så insåg jag att allt jag behövde fanns i mig själv. Jag kan förlora allt men JAG är kvar. Det var en otroligt härlig känsla. Jag får ju lite återfall :) men de ser jag som tillfälliga.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2012-09-05 22:12
#18

Ja Katja testade det faktiskt, funkade bra när jag mådde som sämst!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
2012-09-05 22:15
#19

Coolt, den resan skulle jag behöva göra :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Otroulig
2012-09-05 22:17
#20

Blev lite tokigt i mitt inlägg 14 ser jag. Tack Crinalina:) för din vinkling, skulle det vara!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
Otroulig
2012-09-05 22:32
#21

LoaEmma, tja jag vet inte om jag ska rekommendera det här, men jaha upplevelsen kom under en avslappningsövning. Det handlade om att verkligen gå rätt in i rädsla. Jag mådde så väldigt dåligt så jag kände verkligen att "whats the point" så jag började i tanken att " döda" allt som jag älskade i mitt liv, först brände jag ned mitt ex hem och alla de jag älskade där ( som var triggern till sorgen) sen när jag ändå höll på så plockade jag bort allt och alla jag älskade. Det blev först en oerhörd tomhet och sen kom en sån oerhörd kärlek som lyfte mej enormt. Som sagt detta är inte nåt jag rekommenderar. Men just det här att våga möta sin innersta rädsla tror jag var essensen i övningen.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
2012-09-05 22:42
#22

Intressant!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-09-05 23:52
#23

Otroulig!

Jag tror att den ovningen ar bra.

Vi brukara gora liknande i en meditationsklass.

Innan du kankoppla upp till dig sjalv, sa visualiserar vi att man slanger ner ALLT , sarskilt sadant som upptar tankar i en reskvaska och stanger lockset.

Dar ska alltsa allt hamna, barn och man resten:) Jag har inga problem med detFlört MEn det finns ibland vissa , som har svart med det..

Sedan under ovningen om tankar dyker upp igen, sa slanger man ner dem ocksa.

I video serien ovan, finns en som heter Fire ocksa,, den handlar om det att branna allt, for att uppsta som ny!

Aven i vardagen har vi behov att frigora oss fran allt och alla, for att hitta karnan i oss sjalva:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-06 09:50
#24

Vilken bra övning att slänga allt i en väska, men vad gör man med väskan sedan? Obestämd Jag brukar föreställa mig hur allt negativt rinner ur och av mig varje gång jag duschar, man känner sig ren på alla sätt och vis efter det. Även att skriva ner och elda upp är bra.

Om inte annat är det nyttigt för att man, just som shiawase säger, så blir det tydligt vilka känslor, och människor, man INTE kan med att slänga - där har man vad man behöver jobba med.

Det är faktiskt okej att vilja dumpa både man/fru och ungar mellan varven! Tankar och känslor är en sak och att göra det en annan, och det kan vara helande att spy galla över, eller dumpa, eller gräva ner personer i tanken - och det gör att det riktiga livet blir lättare att leva. M.a.o det främjar relationen. Tungan ute

Man ska inte vara rädd för sina känslor, vilka de än må vara, de är bara känslor och du kan alltid styra dem och välja en annan.

szirius
2012-09-06 09:59
#25

#17 och till slut så insåg jag att allt jag behövde fanns i mig själv. Jag kan förlora allt men JAG är kvar.

Kyss

Jag sitter fast lite just nu, eller jag pendlar väldigt…men jag har vetskapen om just detta, då jag upplevt den känslan väldigt starkt…så jag förstår friden som du beskriverGlad.

Och jag håller med om att denna övning är superbra…att inte identifiera sig med det man har runt sig…det är nämligen oerhört lätt att "hänga upp sig" på sin karriär, sin familj, sitt hem eller vad det nu kan vara. Och är det "tjafs" där så kan man dras ner totalt. Tänker man sig in i att vara utan allt det så kan man få kontakt med sitt inre jag.

Då kan även separationsångest (som skrivs om i både # 14 och #15) kunna släppa helt. Det har iaf jag upplevt, då jag haft det…

LoAEmma
2012-09-06 10:04
#26

Jag får snarare värre separationsångest när jag tänker på att slänga bort allt jag har!!! :(

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-09-06 10:18
#27

Det ÄR ett stort steg att enbart vara i sig själv och lycklig i det, vi har lärt oss att vårt välbefinnande och vår lycka ligger i det yttre. Det är vad vi har som avgör hur vi mår - det är ju det budskapet vi matas med.

Att inte kunna släppa saker, eller människor, trots att de i sig inte tillför oss något längre tyder enbart på en trygghetsbrist, inget annat. Vi har hänt upp minnen, tankar, känslor i att "ha saker" och det gör att det känns som att vi slänger vår trygghet då vi kastar saker.

Extrema fall är de som är riktiga SAMLARE, de som inte ens kan slänga gamla förpackningar odyl. Men även att vilja spara på annat visar på en trygghetsbrist.

Så har man svårt för att slänga saker så är det oftast bra att jobba med sin grundtrygghet - tex genom att göra meditationen "möt ditt inre barn" där du träffar dig själv och får möjligheten att ge dig själv en grundtrygghet.

Annons:
szirius
2012-09-06 10:37
#28

#26 ååh, det kan ta tid det där…att våga gå ner till botten i känslan TOTALT för att där nere vända och hitta sitt inre ljusKyss. Man kan tex göra en övning där man tänker "vad är det värsta som kan hända?" och så svarar man på det - och avlutar meniningen  "- Och det kan jag hantera!"

Jag har varit så rädd för många saker i mitt liv och om man låter rädslan styra så kan man inte längre njuta av det man faktiskt HAR. Den här övningen får en att bygga upp sin tro på sig själv att man faktiskt är stark och kapabel att klara sig i alla väder. När man insett det så känns allt man har mer som underbara bonusar…inte som något man måste krampa fast vid. Förstår du hur jag menar?

Du har OCKSÅ den kraften!Glad

# 27 det är inte bara för att släppa saker mentalt  "som inte tillför oss något längre", utan allt, hela rubbetFlört. Att kunna känna sig stabil i känslan "om du vill gå, så gå- jag älskar dig iaf, och jag kan hantera det! " i stället för känslan " om du lämnar mig så skulle jag dö!"

Jag inser alltid direkt nu, att när jag får separationsångest eller en rädsla att bli lämnad, inte älskad osv, så är det MIN EGEN KÄRLEK till mig själv som saknas just då. Boostar jag upp mig själv några dagar och finner den där trygga punkten i mig själv (för mig ligger den i min mage) så försvinner oron.

szirius
2012-09-06 10:45
#29

#27 för övrigt: precis detta handlar ju feng shui om! KlockrentKyss

Folk som sparar minsta lilla snöre " för att det kan vara bra att ha" har något man kallar för "fattigdomstänkande"… man litar inte på att universum ger vad vi behöver…och vi som kan LoAFlört vet att deras tankar blir en självuppfyllande profetia såklart!

Självklart finns en stor skillnad mellan att vara "smart" och ta tillvara på naturens resurser, återanvändning osv.- det är ju bara BRA - och att samla på ratFlört

(Jag rensade nyss ut några lådor och hittade typ 20 ofungerande pennor…såna grejer tex.KASTA!)

SHIAWASE
2012-09-06 12:58
#30

Emma!!!

Las den har meningen. Har har du ditt svar, till varfor du mar som du mar nuGlad Det ar i dessa ord ALLT ligger!!

Jag får snarare värre separationsångest när jag tänker på att slänga bort allt jag har!!! :(

Och det ar OK!!!

For nu vet du vad du ska borja med!!

Nar jag skrev mitt inlagg ovan, om videon (som Kathja forresten har lagt upp!!!) sa var det dig jag tankte pa ,,,, Det ar det DU behover,,,,,

For att hitta till din karna, kanna ro med din karna , sa frigor dig  fran omgivningen,,, Nar du har lyckats gora det sa kommer relationer och annat att forbattras for mycket.

Bara for att man slanger alla i en vaska (som man laser och slanger bort nyckeln, haha, och fokuserar inget mer pa den)eller branner om allt och alla, eller spolar bort dem, eller vad man nu gorKyss Sa betyder de inte att de forsvinner ur ditt liv,, men den del som inte ar bra for dig, med andra ord, det "beroende" (hittar inget bra ord just nu) som man har till andra , att de maste finnas, gora vissa saker for att jag ska vara lycklig, mm det forsvinner, och man far i och med det en battre relation. EFTERSOM man har fatt en battre relation till sig SJALV!! Glad

Du har lyckats fa detta svar (ditt eget alltsa) eftersom du har FRAGAT om det,, Du har sant ut till universum att du nu vill ha en forandring,, Svaret kom fran dig sjalv… Sa nu ar det bara att hitta vagen,,, med liknande metoder som namnts ovan.

Titta sa bra vi ar har att nysta upp vara garnrullar!!!

Det ar bara att fortsatta!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-09-06 18:25
#31

Tack hörrni, vad insiktsfulla ni är!
Szirius, som tur är så har jag relativt lätt för att slänga saker, älskar att rensa och skapa nya ytor osv :)

Shiawase, måste kolla vad det var för video:)
Jaså har jag fått svaret? Från dig, inte universum ;) (hehe jodå jag fattar….)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-09-06 21:03
#32

Jag behöver nog göra en rensning snart, i mitt penga- och jobbtänkande och kännande. Mitt sak- och relationstänkande och kännande har jag full koll på, men det det kanske åker med i bara farten för sakens skull.

Det skönaste jag gjort var att göra mig av med alla mina saker. För några år sedan så fick jag ett jobberbjudande i en annan stad än jag bodde i, sonen var på väg att flytta hemifrån och jag hoppade på chansen till ett nytt liv. I den processen så började jag i mitt inre att göra mig av med mina saker. Jag lyckades med att träffa en kille i gamla staden precis bara dagarna innan jag skulle börja nya jobbet så det blev ett pendlande mellan gammalt och nytt. Min lägenhet i gamla staden var uppsagd och när jag efter ett par månader bestämde mig för att det nya jobbet och den nya staden inte alls var rätt för mig så blev det så att jag automatiskt flyttade in hos sambon. Mina saker fanns det inte plats för så jag började sälja, ge bort och kasta allt. Så när jag dryga halvåret senare helt plötsligt bestämde mig för att flytta till Spanien så hade jag inga saker kvar (förutom div foton, några minnessaker, lite filmer och musik, och så några kartonger och en sekretär efter pappa som jag inte kunde skiljas från ännu).

Det var så befriande att sätta sig på planet och verkligen lämna allt det gamla bakom mig, att veta att jag inte längre var bunden till en massa saker och prylar.

Under åren här så har jag ju samlat på mig saker, men jag har blivit betydligt bättre på att faktiskt slänga sådant som jag inte behöver. Jag ska snart ta tag i min garderob som är alldeles för fylld av kläder som jag aldrig använder. Jag måste ju lämna plats åt det nya.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-09-22 13:48
#33

En liten lägesrapport,

Shia skrev " Sedan ratt var de ar sa forsvinner chefen, eller sa blir han en jattebra chef, eller sa ar du ett nytt jobb, eller sa kommer Universum med en annan losning, sa den behoer du inte alls fundera pa!!"

Jag hade en dröm för några veckor sen att vi skulle få en chef, både vår avdelning och den andra på bygget. Och nu när jag var borta har det gått ut information att vi ska slås ihop!!

HURRA!!!!

Jag kör nu på ännu mer med bilden att ALLT kommer att bli fantastiskt bra, vi kommer ÄNTLIGEN att få en kärleksfull, ärlig, kompetent ledare som vi alla känner förtroende för!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-09-22 13:52
#34

Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: