Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1665 ggr
målle
8/30/12, 10:04 AM

Rädsla

Sitter här nu mitt i värsta åskovädret och åskknallarna är riktiga bombsmällar och blixtrarna skrämmer nästan livet ur mig och funderade lite på det här med rädsla.

Jag har faktiskt aldrig förr varit rädd för åskan, förr brydde jag mig inte när det åskade, tyckte mest den var fascinerande och visst är den väl det fortfarande, men när blev jag rädd för åskan och framförallt blixtarna? Fick genast upp tanken på att jag dessutom blivit mer rädd för spindlar än jag varit innan. Det är proppfullt av långbenta äckliga spindlar i vår källare och i övriga huset med för den delen, men det är inte förrän på senaste månaderna som jag blivit så äcklad/rädd för spindlarna att jag inte ens går ner i källaren om jag inte absolut verkligen, verkligen måste!

Det slog mig att min rädsla för åskan och spindlarna måste ha med att jag kommit mina egna känslor närmre? För LoA lär mig hur jag ska lyssna och hantera mina känslor och självklart blir det väl också så då att även de "mindre bra" känslorna såsom rädsla även förstärks?

Hur ser ni på detta?

Annons:
LoAEmma
8/30/12, 10:19 AM
#1

Intressant tänk! Jo det är nog en möjlighet, men rädsla är ju inget vi vill ha i våra liv.

Testa EFT (knackningar på akupunkturpunkter) för att snabbt jobba bort rädslorna!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
8/30/12, 10:22 AM
#2

Jag har försökt mig på EFT men blev bara stressad av de videor jag sett om hur man ska göra, dock kan jag säkert komma på min egen metod Skrattande

Min sambo undrar ju såklart hur jag kan vara rädd för en så liten sak som en spindel och nog undrar jag väl egentligen detsamma! Haha.

LoAEmma
8/30/12, 10:25 AM
#3

Ah nä inte känna stress vännen :)

Jag är superrädd för spindlar! Särskilt såna där långbenta med liten kropp som brukar finnas i källare, huuuuuu!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sugarcream
8/30/12, 10:40 AM
#4

Jag är rädd för både spindlar o åska, men kan leva med det Skrattande. Åskrädslan har dock släppt lite. När jag var barn var jag livrädd när det var åska. Åskade här med imorse. Den väckte faktiskt mig när jag sov så gott :(

målle
8/30/12, 12:04 PM
#5

LoAEmma - det är precis sådana vi har i källaren! De är så jävla vidriga! De hänger liksom uppochner i sina långa ben och ser ut som ett paraply typ, hua! Och de springer SÅ snabbt och tro mej, de är ÖVERALLT i vårat hus!

LoAEmma
8/30/12, 1:10 PM
#6

Fy bubblan, då måste du bli av med din fobi, eller flytta ;)

Ja dom verkar ju inte ha nån väv att väva heller, dom bara sitter där och är onödiga…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
målle
8/30/12, 2:13 PM
#7

Usch ja! Ja jag vill ju flytta men det blir inte än på ett tag, men jag har ju sänt en önskning på ett fint spindelfritt icke-i-behov-av-renovering hem, så det kommer väl snart förhoppningsvis Skrattande

LoAEmma
8/30/12, 2:21 PM
#8

ah ja då slipper du spindlarna snart!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
8/30/12, 2:28 PM
#9

I sure hope so! Allt hänger ju på mig och hur jag mår Skrattande Jag kanske måste börja uppskatta spindlarna?? Måste jag det? Jag menar för att verkligen kunna uppskatta detta huset osv för att vara nöjd med mitt nuvarande boende så jag kan få mitt riktiga hem? Fast jag har svårt att se vad för positivt de ger! Skrattande

målle
8/30/12, 3:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Kolla, här har vi en utav tusental (typ) och denna är ändå en av de mindre i storlek! Ni ska se de nere i källaren och i garaget!

SHIAWASE
8/30/12, 3:39 PM
#11

Har var det diskussion pa gang!!

Radsla ar nog som vi pratat om tidigare,,, forst maste vi acceptera den,, och sedan slappa taget,,,

De enda "fobier" jag har ar insekter (spindlar ingar, men har har vi sa mycket varre, sa spindlar har blivit ok,,,,),, Men jag har aldrig tankt pa att jobba bort dem,,, jag ser det inte som en radsla ,, Obestämd men det ar val en slags radsla antar jagOskyldig

Men andra radslor,,, kan man ju borja stalla sig fragan varfor? Vad kan handa? varfor ar jag radd for detta? etc…

Nar jag var barn var jag radd for att do,, men nu vet jag ju hur allt hanger ihop sa det ar jag inte nu,, och i och med att doden for mig inte existerar, sa har jag inga andra radslor direkt (mer an insekterFörvånad)

I vissa fall,, kan det nog vara kopplat till tidigare liv ocksa,,,vissa av vara radslor Det har inlagget blev mest losa funderingar, inga sarskilt bra rad, men det kanske finns nagon som har mera erfarenhet av radslor?!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
8/30/12, 3:43 PM
#12

Andras funderingar kan även vara tips och råd för ngn annan! Så fundera på du! Oftast slutar det i en massa funderingar som löser många knutar för många Skrattande

Vad har ni för äckligheter där borta då SHIAWASE?! Förvånad

SHIAWASE
8/30/12, 3:54 PM
#13

Jag vill inte namna dem,, for da kanske de dyker uppFörvånad Stora Kackerxxxx

tex. (ni far lista ut sjalva,,, ) Skrattande

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Sugarcream
8/30/12, 5:52 PM
#14

De tunna spindlarna med tunna långa ben e inte jag så rädd för. Bryr mig inte så mkt om de finns en hemma men däremot e jag såå rädd för svarta spindlar haha, bara svarta. Och inte om de e pyttesmå. Men en gång klev det in en jättestor, som min handflata stor spindel genom fönstret o satt på väggen. Helt galet stor o jag bor ju i Sverige. Såå rädd jag var. Jag tror min rädsla mest e för att de e så fula o äckliga? Jag menar jag e ju inte rädd att den ska bita mig :)

målle
8/30/12, 8:36 PM
#15

Sugarcream - var glad att du "bara" är rädd för de stora svarta! Jag e rädd för typ alla spindlar! Jag har oxå haft en såndär stor svart grej på mitt sovrumsgolv en gång när jag var yngre, jag hade aldrig någonsin sett så stor spindel i Sverige förr och jag var bombis på att den måste ha följt med mej från utlandet haha men efter lite googlande och forskande kom jag fram till att det med största sannolikhet var en helt vanlig Svensk husspindel, och de kan bli stoooora! Min rädsla ligger i samma som din, jag vet ju att d einte är farliga, jag dör knappast av en sån spindel vi har här hemma men de är så äckliga med sina spretande äckliga ben och när de hissar ner sig i spindeltrådar är jätteläskigt!

SHIAWASE - haha fy fan ja de är äckliga! Minns när lillsyrran bodde i Karibien och jag hälsade på och då bodde i deras hem i 2 veckor med små krabbor krypandes på badrumsgolven och stooora kackerlackor flygandes i rummet på natten (en flög in i huvet på mig en kväll) VIDRIGT! Jag frågar mig än idag hur jag klarade att bo 2 veckor i deras hus som höll normal standard för en liten by de bodde i… Skrattande

målle
8/30/12, 8:39 PM
#16

jag har förresten lite äckliga bilder på kackerlackor, spindlar och krabbor som jag fångat på foto om ngn vill se! Hehe Flört

målle
8/30/12, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Kolla in den här mysiga krabaten då Skrattande Hade 2 st sådana i kirskålen i trädgården. Myyyysigt! NOT!

Upp till toppen
Annons: