Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1367 ggr
SHIAWASE
2012-08-29 15:25

Fysisk smärta och LoA

Varan LoA Emma inspirerade mig till den har traden Glad Kommer fran FB, och jag skrev kommentar dar ocksa, men kandes som om att mina kommentarer passar battre harFlört (De borjar val undra vilka flum-kompisar som Emma har annars , haha)

ALL smarta, sjukdomar eller vad det kan gora, hanger ihop med det motstand vi bar inom oss. Vi har last om Habes forkylning:) och den fantastiska vandningen hon gjorde genom att acceptera den(haha, jattekul inlagg fran Habe i den traden)

Med Emma sa pratade vi om fysiska smartor, axel, nack smartor etc.

Jag namnde att jag har haft pa senaste aren, enorma smartor i axel, nacke,,, alltsa smarta som nar den satter igang gor att jag knappt kan andas…

Denna smarta uppstod precis nar jag hade haft minsta dottern i sele pa ryggen varje dag nar jag instruerade karate-pass (och utforde alla slag, sparkar och ovningar med henne pa ryggen) i flera manader. Sa jag tog for givet att det kom darifran. Den YTTRE orsaken var sakert dar, men smartan fortsatte, aven sedan jag slutade med henne i sele. Manga sa ( eller inte manga, jag talar inte med folk om smartaFörvånad, men nagra, min man tex) att jag borde ga pa behandling, MEN det var precis i samma veva som jag borjade meditera, borjade verkligen aktivt lara mig om LoA , och aktivt borjade koppla upp till mig sjalv. Dessutom ar jag en person, som sallan soker upp behandlingar for nagot….

Ratt sa snart sa markte jag att jag medvetet kunde fa bort smartan nar den satte in,,, sa da ville jag utforska den biten mera. Jag insag snabbt att smartan kom precis, nar i samma veva som jag borjade oppna upp, och utvecklas, med andra ord, den smartan var allt motstand som jag har samlat pa mig och som maste ut.

Sa nar smartan satte in, sa ACCEPTERADE JAG DEN, satte mig och blundade och andades, fokuserade pa ljus och karlek, och VIPS sa va den borta. For den stunden.

Nar jag val kande mig saker i det, att aven om smartan kommer tillbaka, sa kunde jag fa bort den sjalv, sa slutade den att uppsta,,, den var borta!! (Detta var valdigt lange efter jag slutade bara min dotter, sa jag vet att det inte har nagot med det att gora)

Hade en smart-attack for nagra dagar sedan!! Det var flera manader sedan sist, och det vet jag berodde pa saker som har legat inom mig, innan jag skuttade ut ur bubblanGlad Sa jag tog lugn emot smartan, och satte mig ner,,,, och den forsvann!! var tacksam for det motstand som forsvann.

Fysiska orsaker finns dar, men den EGENTLIGA orsaken ar inte fysisk,,,

Kan vi bli medvetna om detta kan vi slappa pa mycket motstand vi har inom oss:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
szirius
2012-08-29 15:42
#1

Jag kan märka att mkt smärta har med mitt ego att göra…det är egot som gör ont,liksom…och när jag kommer in i känslan att kunna släppa egot så släpper smärtan.

Man kan också ändra sin inställning till själva smärtan…för ofta har man automatiskt ett motstånd till den…den är "fel", det gör "ont" och "ont är dåligt". Och då kan smärta upplevas som att man håller på att bli tokig, man vill klättra på väggarna…men det är inte smärtan i sig, utan MOTSTÅNDET mot smärtan som känns så.

Jag har upplevt flera gånger att när jag kunnat vila helt i smärtan, så ändrar den form. Den kan vara intensiv men helt uthärdlig.

LoAEmma
2012-08-29 15:46
#2

Hahaha Shiawase, va rolig du är!! Kul att kunna inspirera till en tråd iallafall :)

För mig släpper ju smärtan när jag rör armen i ett annat läge…

Men visst har jag tänkt på insidan också, jag brukar oftare ha magont/huvudvärk eller dylikt när det är insidan som gör ont så att säga.

Drog också paralleller till Håbes förkylning, tänkte om jag också kunde se detta som en rensning.

Men efter två månader börjar jag bli LESS. Kan ju inte träna eller något :(

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
2012-08-29 15:48
#3

Bra skrivet szirius! 
Jag tycker det är lite "skönt" att ha ont på ett sådant här ställe, folk fattar vad problemet är och det är inget konstigt, man är inte svag på nåt vis eller så! Ont i magen eller i själen, ångest osv är ju betydligt svårare att förklara och att få förståelse för tyvärr.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-08-29 15:53
#4

Visst är det så! Allt hänger ju ihop. Jag, och allt som är jag, är ju en och samma energi. Vad jag tänker påverkar det jag känner. Det handlar inte bara om abstrakta känslor, utan även om rent påtagliga känslor såsom smärta och värk. Det som manifesterar sig som fysisk smärta kommer från tankar, ofta omedvetna, och det är jättebra om man som första steg kan acceptera att det är just så. Jag får tex huvudvärk ibland och jag vet att det enda det beror på är mina tankar om någonting. Jag accepterar det. Ibland kan jag dock tycka det är lite skönt att må dåligt för ett tag så jag väljer att stanna där, det kan vara bra med en motbalans till att må bra hela tiden, men oftast så tänker jag bara efter vad som kan vara orsaken till värken. Vad är det jag tänkt på och varför ger det mig fysisk värk? Det har hänt att jag totalt ignorerat det och då sprider det sig till mina knän, handleder och axlar för att slutligen sätta sig i ryggen och nacken. Värken försvinner alltid när jag erkänner den, accepterar tankarna och känslorna värken kommit ifrån.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-08-30 08:19
#5

Min mamma led ofta av migrän och otäck huvudvärk för några år sedan och hon hade fått tipset att när hon ändå låg till sängs i det mörka rummet visualisera huvudvärkem som små gråa moln som "flöt" ut med hennes andning upp i skyn. Jag har provat detta ngn gång men jag är en person med väldigt lite tålamod och har svårt att koncentrera mig i smärtsamma situationer, men jag tror att om jag väl kommer över den "tröskeln" kan jag få kanonbra hjälp av mig själv och mina tankar. Nu lider jag väldigt sällan av smärta tack och lov!

SHIAWASE
2012-08-30 08:40
#6

Jag tror att dagliga sma ovningar hjalper,, sarskilt om man har svart att koncentrera sig, just vid smarta,,

Alltsa sma 10 minuters "mini-meditation-stilla-hjarnan" stunder varje dag, aven utan att man har smarta.

Genom dessa, sa borjar man lara sig kanna av energin som flodar, att slappa tankar, att slappa fokus,, sedan kan man ocksa anvanda detta vid smarta.

Smarta ar sa patagligt, sa det blir latt att man "forvarrar" den eftersom man inte kan ta bort fokuset fran smartan,,,

Sedan som vi skrev, sa har det ju med uppbyggt motstand att gora,,, och mar man bra sa dyker den inte upp sa ofta,, men for mig var det att den dok upp precis som jag madde bra!! Just for att kroppen borjade rensa ut gammalt motstand:)

Men hitta ett satt som passar dig att stilla hjarnan,,,,, vanda fokus,,, och anvand samma satt om nagot sadant dyker upp.

Det viktigaste ar ju att vanda fokuseringen,, och for att kunna gora det kan det behovas lite ovningFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
målle
2012-08-30 08:56
#7

Ja jag tycker ju och framförallt vill lära mig konsten i att meditera, slappna av på djupet även mitt på dagen! Kan tänka att det skulle vara bra för mig då jag är sjukskriven för just utbrändhet och stressymptom. Jag vill ju aldrig i hela mitt liv hamna där igen! Jag villl bli frisk och vara så livet ut! Men kan en tur i skogen vara detsamma som att sitta tyst, stilla och blunda? För jag kan känna mig stressad vid meditation där man sitter tyst, mörkt och stilla för jag känner att jag inte lyckas koppla bort ljud och tankar..

Nu gick jag lite OT här, men det har ni nog överseende med Flört

LoAEmma
2012-08-30 10:18
#8

Idag har jag mer ont än nånsin :(

Min kille tyckte det lät jätteskumt att det skulle bero på att jag inte mådde bra inuti som axeln skulle göra ont. Han tyckte ni hade konstiga idéer typ. Han fattar VERKLIGEN inte grejen! 
(Givetvis förklarade jag så gott jag kunde, ingen snackar ner mina vänner!)

Sitter nu med ispåse på armen och ska ta det lugnt hela dagen idag.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
2012-08-30 10:24
#9

Haha karlar (absolut inte alla) har lite svårt för det här tycker jag Skrattande Min sambo är väl likadan men han har inget emot att jag tror (och vet Flört) som jag gör! Skrattande

LoAEmma
2012-08-30 10:25
#10

Hehe det är bra målle!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-08-30 10:53
#11

Jag gillar tanken att jag rensar ut grejer…oavsett vad det är…även en förkylning är en utrensning tänker jag…för mig gör den tanken det lättare att acceptera när sjukdomar dyker upp (snörvlar lite just nu faktiskt….jag rensar UUUTFlört)

T.o.m om jag tex skär mig när jag gör sallad kan jag se det som en hjälp, då jag inte själv kunnat släppa på nåt jag bär på. Jag skär mig,fingret pulserar, jag blir arg och irriterad - och hittar roten till den känslan, nåt som jag stängt in, och så får det komma UUUT. Tack!

Jag upplever att alla såna "tarvligheter" i livet brukar förminskas avsevärt då jag är i bättre balans, för då finns inte behoven för dem. Men jag vill inte fastna i att bedöma det…jag är där jag är..ibland är jag i balans, ibland inte. Det är OK.

Jag vill också nämna att det är oerhört viktigt att vi inte klandrar oss själva och är för hårda att vi " gör fel när vi drar till oss sjukdomar"…det här med sjukdomar och smärta är oerhört komplext tror jag…i många fall kan man läka sig själv, men jag tror även att det finns fall där man valt sjukdomar som en del av sin expansion i detta liv…jag känner flera helt fantastiska människor med stora varma hjärtan, klokhet, högt utvecklad andlighet och förmågan att hela andra, men som själv är sjuka på olika sätt och periodvis har svår smärta.

målle
2012-08-30 12:23
#12

Nu har jag ont i magen (och mår lite illa) efter jag ätit äggröra med makrill, jag undrar om det är den gamla vitpepparn jag hade i både sist jag hade ont i magen efter äggröran och nu. Jag har alltid svartpeppar i annars, men rotade fram ngn gammal vitpepparkrydda…får se om jag lyckas fokusera bort denna mkt obekväma känsla! Örk!

SHIAWASE
2012-08-30 14:58
#13

Malle!  Tank inte meditera utan borja med avslappning,, typ 10 minuter, hitta nagon musik som ar latt slappna av till, eller liknande,, sa smaningom kommer det naturligt!!

Emma,,haha!! Ja, det var ju darfor jag slutade att skriva om detta pa FB :) Men sa lange du vet att det hanger ihop sa ar det ju ok:)

Och till sist Szirius! Som vanligt helt pa prick, sjukdomar ar komplexa,,, vissa valjer vi ocksa pa en hogt sjalslig niva,,, sa vi kan inte forsta allt.

OCH,,, aven om man kan laka sig sjalv, sa ska vi absolut INTE  forneka medicinsk behandling och sjukvard!!! Aven om det handlar om motstand, sa i manga fall sa ar det battre att fa en behandling och daremot aven lindra motstandet,,, etc. Och sarskilt nar det handlar om sjukdomar sa ar det mycket mera komplex,,

Aven nar det galler smarta etc. Kanns det battre att ga till massor(massage), chiropraktor, akupunktur, eller vad det nu kan vara naturligtvis GOR DET!!! ABSOLUT!! Healing ar ocksa bra!

MEN,,, vilken behandling det an ar, sa maste vi sjalva vara oppna for den,,, och jag ar saker pa att den fungerar battre om vi forstar att det hela hanger ihop med varat inreGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Upp till toppen
Annons: