Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2689 ggr
MissInAction
8/28/12, 7:20 PM

LoA och lingonvecka

Ni tjejer, hur har ni tänkt kring lingonveckan? 

Det här är en video från en tjej som jag har följt i snart tre år, och det som hon berättar här är helt nytt för mig - något som jag inte alls tänkt på förut!

Att som kvinna, är "the moon cycle", menscykeln, en välsignelse och en fantastisk möjlighet att göra sig av med negativa energier, tankar och känslor.. i samband med att man blöder.. och samtidigt släppa in mer positiva saker som man vill ha i livet.

Det låter jättebra, tycker jag! Jag ska definitivt tänka om för jag tycker att hon har en poäng i det hon säger. Detta med att "ge tillbaka" blodet vete tusan om jag vill göra dock.. vet inte hur jag skulle få till det rent praktiskt. Och man lockar ju till sig rovdjur! Men tanken är intressant.

Så… vad tänker ni kring det här? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
8/28/12, 10:20 PM
#1

#0 Haha, visst är det roligt hur ofta vi synkar med tankarna här inneSkrattande.

Jag hade precis tänkt "tipsa"  Kathja om att fundera lite på sin inställning till pmsFlörtOskyldig( har sett att det återkommit i fuck-tråden), då jag är ÖVERTYGAD om att hon kan förändra sin inställning till det superlätt! KyssKyss

Jag är tacksam för min mens och jag ser också perioden innan,då jag är extra känslig, som en möjlighet att få syn på vad det är jag har kvar att arbeta med, då det flyter upp till ytan denna period. Det är en tacksam tid att bearbeta, rensa ut och förlösa saker som suttit fast eller legat i det undermedvetna.

Jag brukar vara synkad och ha mens då det är fullmåne - så det är en superbra tid att göra olika cermonier ute i naturen under fullmånens skenGlad

Ok, nu ska jag kolla vad hon säger i filmen….

MissInAction
8/28/12, 10:57 PM
#2

Haha, häftigt att du också tänkt på det! Cool

Det är ju egentligen jättesmart när jag tänker på det, både logiskt
och själsligt - att jag inte tänkt på det förut! Som sagt, jag ska verkligen tänka på det och utnyttja det här, det återkommer ju varje månad.

Jag brukar kalla mig själv för premonstruell dagarna innan mens - jäklar vad det kan smälla till, och tårarna kan spruta.. Skäms Så det finns definitivt utrymme för förbättring här! Flört

Du får berätta sedan vad du tänker om videon!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
8/29/12, 10:16 AM
#3

Hmm jag undrar då lite nu om det kanske finns ngn annan anledning än den rent fysiska till att min mens tycks vara sen ungefär varannan månad…de första 2 ggr trodde jag att jag var gravid, denna gången lever jag på som vanligt och den får komma när den kommer, men samtidigt kan jag tycka att det skulle vara skönt med en cykel på 28-29 dagar som jag hade i början på året. Visst är det skönt med fler mensfria dagar, men faktum är att mensen inte stör mig nu som den gjorde förr då jag tom skaffade minipiller som gjorde att mensen uteblev helt, vilket jag tyckte var underbart då, men för snart 1 år sedan bestämde jag mig för att sluta med piller för jag ville fungera "normalt" och kanske är det så att kroppen tagit lite tid på sig att stabilisera sig och få cykeln som den är tänkt at vara för mig? Att de första månaderna efter jag slutade med p-pillerna var regelbundna för att "rensa" ut resterna av hormoner etc från 11 års oavbrutet p-pillerätande? Och nu är allt ute ur kroppen och har då fått denna cykeln som jag har..?

[Torahzen]
8/29/12, 1:00 PM
#4

Intressant tanke! Jag har PMS och en del värk så det går åt typ en ask alvedon varje månad.

Jag håller på att släppa mina rädslor och det vore nåt att göra det varje lingonvecka.

szirius
8/29/12, 2:51 PM
#5

#4  Do it! Glad

Om ni inte har läst Eckart Tolle kan jag absolut rekommendera honom, han tar upp mkt av detta med "SMÄRTKROPPEN" och hur man kan iakkta den och arbeta MED den i stället för EMOT den, tex som i detta fall, att se det som en unik möjlighet vi kvinnor får att faktiskt rensa ut en massa skit-tankar o grums som vi lagrat i kroppen en månadFlört.

Pms verkar drabba såna som biter ihop och som inte accepterar sina känslor fullt ut. Kanske man bestämt sig för att "melankoli är en dålig känsla" så då trycker man bort den såfort den kommer. Men även melankoli behövs och den är varken dålig,farlig eller negativ om man bara låter den vara.

Att tillåta ALLA känslor kan skapa en känsla av att livet är nyanserat, jag gillar den tanken och det ordet…nyanseratTungan ute

Jag har varit ett pms-monster och åt tom medicin för det när jag var yngre, men de senaste åren har jag haft långa perioder utan varken pms eller särskilt mkt mensvärk - men det dyker upp igen som ett brev på posten om jag haft nån månad där jag varit mkt spänd, stressad etc.

[Torahzen]
8/30/12, 12:27 PM
#6

Intressant! Jag måste låna boken av Tolle. Jag behöver lite verktyg för att acceptera min känslor. Just nu är det nog mykcet rädslor som ska ut…

Nu har jag huvudvärk och ska ta en promenad på lunchen!

Annons:
målle
9/9/12, 3:57 PM
#7

Hela min cykel var ca 2 veckor försenad denna månaden, men nu när väl lingonveckan kommit igång är jag faktiskt väldigt tacksam för det. Visst hade jag kunnat vara gravid oxå, inget emot det inte, men på ngt sätt visste jag att mensen skulle komma så småningom och nu är jag glad att den kom, för om det skulle varit som så att jag inte var gravid och ändå inte få ngn mens hade inte varit som jag vill ha det för då tycker jag det är ngt som inte är som det ska vara..nu blev allt bara 2 veckor förskjutet och visst det är helt OK sålänge mensen kommer sen, vilket den gjorde! Så tack för det! Skrattande

Håbe
9/9/12, 6:40 PM
#8

Ha ha, jag skulle just leta reda på den där "lingontråden" för en fråga och så låg den plötsligt bland de översta i inläggslistan. Tack för det målle, då slapp jag leta Cool.

Min fundering, eller fråga om råd egentligen, är hur jag ska hantera det här med med pms. Är väl iofs ingen pms-häxa, (tror jag Förvånad) men jag tappar liksom livslusten varenda gång. Allt är bara grått, trist, eländigt och allmänt bedrövligt. Det finns liksom inget hopp om livet att hitta i mitt sinne några dagar innan. Jag bara "vet" hur meningslöst allt är. Spelar ingen roll hur mycket jag försöker tänka på bra saker, den negativa sinnestämningen tar helt över. Skulle man må så här längre perioder så skulle det nog kallas för depression. Nu sitter det i 2-3 dagar och så kommer mensen och plötsligt har jag ingen aning om vad jag surade över. Vad var det som var så eländigt liksom??? Om jag hade en något sånär regelbunden menscykel så skulle man ju kunna ha lite framförhållning men nu kan det vara en månad, två veckor, ett kvartal…..mellan och då blir det lite som att världen rasar samman och man fattar ingenting och sen, "jaha!Var det bara det!" Men oftast anar jag väl att det kanske är pms det handlar om. Av erfarenhet helt enkelt.

Men hur ska man hantera det? Känns som att jag hinner tänka så mycket negativa tankar och känna så mycket missmod, under de här få dagarna så att det borde bli knökfullt med uppfyllda, tråkiga manifestationer resten av tiden. Hur borde jag tänka, göra för att ändå ta mig igenom de här dagarna på ett bra sätt?

MissInAction
9/9/12, 9:12 PM
#9

#8
Jadu Håbe, jag sitter och undrar lite samma sak. Hade ett smärre helvete för några dagar sedan, särskilt en dag som började bra men svängde tvärt på eftermiddagen. Sedan sa jag till sambon när vi stod i affären: jag tror jag har pms. Han tittade på mig, flinade och sa: nähä? Han har lärt sig det där, och förhoppningsvis tar han inte åt sig av mina humörsvängningar, men vem vet?? Och jag mår inte heller bra av det.

Så om någon klok person här inne har några tips så tar jag också gärna emot dem! Kyss Även om jag inte blir direkt deprimerad, mer att jag blir extremt lättretlig, irriterad och lättrörd. 

Kanske det är en idé att ägna sig åt skapande i någon form? Skriva, teckna, måla, sticka, snickra, baka.. det som känns bra.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MissInAction
9/9/12, 9:13 PM
#10

Jag är i slutskedet av min vecka nu och jag har inte lyckats ta reda på hur man kan göra sig av med dåliga känslor, energier och vibbar. Hur gör man?? Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
9/9/12, 11:15 PM
#11

Som vanligt handlar ju detta också om att vända tanken så känslan vänder också. Kan vi kontrollera så mkt annat i vår omgivning borde ju positivt tänkade även kunna dämpa PMS :)
Annars finns det nåt som heter Remifemin på hälsokostbutiker…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Håbe
9/10/12, 6:57 AM
#12

Fast det är ju just det som är problemet. Just under de dagarna så lyckas jag verkligen inte. Det är inte så att jag inte försöker. Jag kan vända känslan i just det lilla ögonblicket men det svarta, ledsna är så mycket starkare just då. Det tar över. Hade jag haft lite överblick så hade jag kanske kunna jobba på det några dagar innan men nu går ju inte det heller.

[Kathja]1
9/10/12, 9:14 AM
#13

Jag som oxå har försökt med att tänka bort PMS kan säga att det är starka krafter man har att göra med. Innerst inne så vet man ju med sig att det  på något sätt "ska" vara så att man har mens med allt vad det innebär och har man som jag haft PMS i princip varje månade sedan man var 13 år så har det rotat sig ordentligt.

Men självklart måste det gå att tänka annorlunda och därmed slippa det. För min del finns det ALDRIG några tankar kring att "nu är det snart dax" för jag har noll koll, trots mens i 30 år blir jag lika förvånad varje månad, hi hi. Tror t.o.m att min man har bättre koll på när det är dax än vad jag har.

Jag brukar oftast inte förän jag just känner mig JÄTTE deppig komma på att ja just det, mens-dax. Tungan ute

Annons:
SHIAWASE
9/10/12, 9:19 AM
#14

Ja, jag har ju aldrig erfarit PMS, sa jag kan inte bidra till diskussionen..Flört

Har heller aldrig haft nagot illamaende vid graviditer,, jag har liksom aldrig tankt att PMS eller graviditetsillamaende kan uppsta………..Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/10/12, 9:26 AM
#15

Skönt för dig! Jag fastnade i tankar kring hur det var när jag var liten, i fall mamma klagade på detta så att jag kan ha lärt mig det från henne. Jag växte upp med bara kvinnor, det var jag min lillasyster, min mamma och min mormor - så det borde ju ha varit en hel del hormoner i rörelse - men jag minns det inte så faktiskt. Det enda mens-relaterade jag kommer ihåg var att vi firade min första mens med tårta! Min mammas idé, det var ju på det glada 70-talet, hi hi.

Men jag vet att jag alltid har känt av det, har det inte varit att det gjort ont så har gått blivit deppig - det deppiga mer som vuxen.

När det gäller graviditeter har jag alltid mått KANON bra, tills det är dax att föda för det har tagit låååååång tid att få ut dem. Tungan ute

Men det är nog samma där, jag var helt inne i att jag skulle få mina barn i tid - och alla kom för tidigt, vissa mer än andra - men alla tre kom innan utsatt datum. Skrattande

crinalina
9/10/12, 5:30 PM
#16

Jag kan inte heller bidra till pms-diskussionen eftersom jag inte heller direkt har några pms-symptom.

Vad vi äter påverkar ju våra hormoner så att tänka på vad man stoppar i sig innan och under tiden kanske kan hjälpa lite? Att lära känna sin kropp även där? Det är ju kanske ingen magisk direkt-resultat-lösning, men i längden kanske man kan lära sig styra det bättre.

EFT? Har något provat det?

Att stegvis lära hjärnan att tänka om. Afformationer, affirmationer, bränna upp pms:en, skicka iväg den på ett moln, lägga den i låda och låsa och kasta bort nyckeln?

Meditation?

Vad gäller min graviditet så mådde jag skit i princip hela, men det bottnade sig i kaotiska saker och instabilitet runt omkring mig. Jag var dock från första början säker på (trots att alla andra sa motsatsen) att jag skulle få en pojke och att han skulle födas för tidigt men vara helt frisk. Och precis så blev det ju naturligtvis. Skrattande Han föddes 5 veckor för tidigt och var helt frisk.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
9/10/12, 9:02 PM
#17

Hehe, just idag skrevs det här blogginlägget, av en bekant till mig. Hon hade fruktansvärd pms men också depressioner, och har blivit hjälpt av kostomläggning.

Just lågkolhydratkost, vare sig det är LCHF eller mer paleolitisk kost, reglerar ju hormonnivåerna och därmed kan man öka eller minska i vikt beroende på vilket man behöver, och balansera humöret och måendet och komma ifrån sockerberoende. Jag är själv sockerberoende och märker hur fantastiskt jag mår, både fysiskt och psykiskt, när jag håller kosten. Och min IBS är som bortblåst. Det är ju bara det där att minsta lilla snedsteg gör att jag ramla rner i avgrunden igen, djupare än nånsin. Just nu är jag där nere igen, rent kostmässigt och beroendemässigt, men å andra sidan så mår jag ändå bra. Fast jag kan må bättre.

Så jag ställer mig definitivt bakom rådet att testa - vad har man att förlora liksom? Förutom några kilon!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
9/11/12, 6:53 AM
#18

Jag äter också lchf-kost sen några år tillbaks. Mer eller mindre. Precis som du så trillar jag dit mellan varven. Det är inte så att jag trillar dit idag och återgår till rätt kost imorgon. Tappar jag greppet så kan det ta månader att komma på spår igen. Men precis som du säger så ger lchf-kosten mig ett mycket större lugn och en helt annan balans i humöret. Så jag försöker alltid ta mig på banan igen. Men jag slipper inte dipparna dagarna före mens. Kanske faktiskt så att de till och mer blir tydligare. För att jag är så jämn i humöret annars så märks det tydligare när det ändras än när humöret far upp och ner mest hela tiden.

SHIAWASE
9/11/12, 7:17 AM
#19

Apropa graviditer! (lite OT men hoppas det ar ok)

Sa ar det en intressant sak.

Min forsta dotter, tog det tid att "producera" Hade bestamt mig att NU vill jag ha barn, men det tog over ett halvar innan jag blev gravid.

Hon kom 10 dagar forsent, och forlossningen var LANG, LANG ,,,, UTAN nagon so helst bedovning elle hjalpmedel.

Hennes personlighet ar ocksa, sa, lite seg, fastankrad ,,,

Mellan dottern var inte planerad, hon blev till trots skydd:) Foddes nagra dagar fortidigt den 22:a den manaden, aldta dottern foddes ocksa den 22:a en annan manad, mellan dottern foddes 23:58 den 22:a,, Vi kom in till sjukhuset vid 9:e de sa att det kommer att ta hela natten, kl. 22 satte allt igang, som en explosion, och VIPS var hon ute.

Hennes personlighet ar ocksa sa, explosiv!!! ALLA kanslor ar det gladje, ilska , sorg ALLT forsa ut HELA TIDEN.

Tredje dottern.Hade inte ens tankt att foda tre. Men HELT PLOTSLIG, sa kom det till mig att "JAG MASTE FODA EN TILL" inte att jag VILL HA en til, det var sa starkt sa jag kunde liksom inte motsta, tog ut spiralen, nasta manad var jag gravid.

Hon ar fodd den 16:e. Datumet var satt till den 8:e, men hade hon kommit da hade jag inte kunna vara med pa min dotters dagis-jul-show som var den 15:e. (har ligger man inne och blir ompysslad i en vecka ungefar). Mellan dottern klappade magen mest varje dag och sa "snalla kom den 16:e, sa mamma kan komma pa jul-showen,,, den 15:e kom, jag var med pa jul-showen, den 16:e pa morgonen kom varkarna och hon var ute pa en sekund!!

Forlossningen, ocksa den intressant. Vattnet har aldrig gatt tidigare for mig,, Fick varkar vid sex-tiden pa morgonen, tankte vattnet gar nog, sa bast jag lagger in enbinda, nagon sekund efter att jag hade gjort detta sa gick vattnet, hon foddes en timma efter.

Nummer tre. AR total solid, bestamd, den som styr och paverkar oss mest av alla,, en SJAL som ar MYCKET visare och aldre an vad vi andra ar,,,,HOn ar strang mot oss (haha, trots bara fyra-ar) men har den visaste av sjalarna , tror jag..

ALLA forlossningar, och dess personligheter hanger ihop,, valdigt intressant, tycker jag:)

Nu far ni val aterga till PMS biten, men tyckte detta kunde vara ett intressant, tillagg :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/11/12, 7:35 AM
#20

Intressant!

Fick mig att tänka på mina tre, har faktiskt aldrig tänkt på hur deras förlossningar faktiskt återspeglas i hur de är nu! Super intressant.

Min son, som är äldst, hade jag speciella känslor för redan innan han kom ut och de finns där fortfarande, trots att han är min son och trots att han finns i Autralien så är vi NÄRA varandra.

Min äldsta dotter kom för tidigt, var lite extra koll på henne innan hon kom ut efter som hon slutade att växa under några veckor. Var den snabbaste förlossningen av mina tre. Hon är den mest självständiga oeh egensinniga av de tre, den somjag har haft mest knöligheter med under hennes uppväxt.

Och min yngsta, oxå en tjej, hon ville aldrig komma ut! Var på väg in tre gånger innan hon väl kom, gick aldrig över tiden dock. Och hon är den som är tajtas med mig, vissa dagar kan vi prata 4-5 ggr i telefon.

Annons:
SHIAWASE
9/11/12, 8:12 AM
#21

Visst ar det intressan Kathja!!! hur vi hanger ihop pa det icke-fysiska planet,, och hur det visas i graviditeten och forlossningenFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
9/11/12, 9:02 AM
#22

Där har jag alltid sett ett samband. Jag blev inlagd för sammandragningar, och en liten bildning, 6ca 6 veckor innan utsatt datum. Fick tabletter och sprutor för att lugna ner och slappna av musklerna. Det hjälpte inte, efter 5 dygn så fick jag värkar och blev nerkörd till förlossningen. Eftersom det var 5 veckor för tidigt och barnet låg i sätesbjudning så ville de stoppa värkarna så jag fick dropp, för att lugna och slappna av musklerna. Vilket det gjorde för en stund, men sen var de tvungna att öka dosen. Så fortsatte det i nästan tolv timmar, tills de inte kunde öka något mer. Värkarna fortsatte men jag öppnade mig bara 2 cm. Då sa dem att det här barnet är väldigt envist och gör precis det vill, och det vill ut nu. Så det blev akut kejsarsnitt. Han har alltid varit enormt envis, alltid gått sin egen väg oavsett vad andra sagt och gjort, och han vet vad han vill. Haha Så visst hänger det ihop.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
9/11/12, 9:05 AM
#23

Underbart Crinalina! hahaGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
9/11/12, 10:45 AM
#24

Läser och andas djupa andetag…tårarna trillar här, många känslor…det är som nån slags terapi för mig just nu, allt som har med graviditeter, förlossningar,syskon etc att göra.Känner mig LEDSEN NER I DJUPET.Men det är ok. För det är vackert också. Alla känslor får finnas.

Jag har väldigt liknande berättelse som Crinolina med sonen, värkarna satte igång alldeles för tidigt men stoppades med medicin, men sen föddes han ändå 5 veckor för tidigt med akut kejsarsnitt, bråttom, bråttom. Han har NOLL tålamod, det liksom finns inte i hans väsen, hur mkt vi än försökt "öva" på dettaFlört.Nu,nu,nu! Men han är min läromästare i att leva i nuet, för han släpper ju allt lika fort också…det är bara att hänga med liksom.

Med Emma har hela graviditeten handlat om tillit.Att vila i det. "Allt är som det ska" har en röst sagt inom mig många många gånger och jag har funnit en frid i det. Hon kändes så trygg, så lugn…och glad. En HELT annan energi än sonens. Och just tilliten, och budskapet "allt är som det ska" känns fortfarande som kontentan. När det kommer till LIV och DÖD är allt som det ska.

Åååh,nu svänger känslorna, nu kommer tacksamheten ingalopperande igen.

Otroulig
9/14/12, 7:27 PM
#25

Åh szirius, nu trillar mina tårar med när jag läser

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
10/4/12, 3:20 PM
#26

Jag undrar nu HUR man kan göra för att göra sig av med känslor man inte vill ha, I samband med lingonveckan? Har ni några konkreta tips?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
10/4/12, 3:46 PM
#27

Wow, vilka superintressanta inlägg om graviditeter och förlossningar! Tack för dem!! ♥♥♥  Så coolt med den korrelationen..

(lite efter här.. :) )

Annons:
SHIAWASE
10/4/12, 4:03 PM
#28

Linnease, det ar jattefascinerande med graviditeter, forlossningar, och personligheter, etc. Man liksom bara VET och KANNER att den sjalen har bestamt sig for att komma hit till mig/oss, man VET att det ar ingen slump,, och just det med personligheterna ocksa! !! fantastiskt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
10/4/12, 6:57 PM
#29

Oki, jag känner mig ignorerad här :-(


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
10/4/12, 7:33 PM
#30

Hur kommer det sig att du känner dig ignorerad? För min del har jag inga tips då det gäller detta, känner av både mens och ägglossning, så därför kunde jag inte ge dig dem. Obestämd

crinalina
10/4/12, 7:56 PM
#31

MissInAction, det gäller då som vid alla andra tillfällen i livet. Att man först gör sig medveten om vad man känner, och sedan stegvis jobbar sig uppåt mot hur man vill må.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
10/4/12, 9:34 PM
#32

Tipset i videon handlar ju om att göra sig av med känslor som ilska, irritation osv och kanske jobbiga minnen. Och jag förstår principen och tycker det låter toppen! Men jag kan inte för mitt liv förstå HUR jag ska gå tillväga för att göra det i samband med mensen. Problemet handlar inte om hur jag vill känna, utan att "release emotions".


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
10/4/12, 9:51 PM
#33

För att kunna släppa känslor måste man veta vad det är för känslor man släpper, så medvetandegörande är alltid viktigt om man är ute efter release emotions. Iaf i min erfarenhet. Om man inte vet man har att göra med så vet man inte hur man ska göra med det. Prova att tänka på att mensen är just dem känslorna du släppa kanske….

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
10/4/12, 10:05 PM
#34

Som jag uppfattar det så förstärks känslorna under eller före mensen, PMS, det är ett tillfälle att gå in i känslorna, gå igenom dom. Det är förutsättningen för att kunna släppa dom.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
10/4/12, 11:08 PM
#35

Mm senaste månaderna har jag väldigt tydligt märkt av PMS, jag blir så fruktansvärt lätt irriterad och kan börja gråta oväntat för allt och inget. Så visst kommer jag närmare känslorna strax före, men det brukar svalna lite under själva lingonveckan sedan. Så jag letar fortfarande efter en metod att göra mig av med dem.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
10/5/12, 7:45 PM
#36

Svårt det där…har själv inte haft pms i vanliga fall men fick det i samband med tiden jag mådde väldigt dåligt (depression) Hade det ett tag efter med nu kommer det bara ibland. Vissa månader inget alls åsså kommer det en månad där jag har pms dagarna innan…

Kanske att hela kroppen? Tror sånt kan hjälpa mot allt

SHIAWASE
10/6/12, 12:52 AM
#37

MissInAction

Mitt svar till dig blir samma som i den andra traden.

SLAPP tankar pa enskilda amnen sasom PMS , vikt, mat etc. Strunta i att leta efter metoder.

Att kanslor kommer upp NU ar ju JATTEBRA,, for det betyder att du redan har borjat rensa ut!!!! Sa var glad och tacksam for det. Du ar redan pa ratt spar!!!

Lat alla kanslor komma ut, acceptera dem. FOKUSERA inte pa specifika motstandsbitar. Det finns MASSOR av motstand inom oss som vi har samlat pa oss,, nar vi slapper motstand sa valler kanslorna fram.

Ofta nar man mediterar sa kan man borja stor grata utan anledning, det ar motstand som frigors.

Lat det ske.

Utfor sedan processen som jag skrev om,, att strunta i att tanka pa enskilda amnen och manifestationer. Fokusera bara pa dig sjalv, hitta dig sjalv, titta las saker som far dig att ma bra, undivk annat. UPPMARKSAMMA varenda liten kansla, bli MEDVETEN om VAD du KANNER JUST NU,, KANN hur fantastiskt det kanns nar du borjar vanda pa kanslor, nar du medvetet klattrar uppat, nar du kanner att du mar battre an vad du nagonsin har gjort,,Det betyder att du har hojt din vibration!!! Fokusera INTE pa enskilda amnen forran du har hittat en viss stabilitet, och inte forran du har hittat TILLITEN till dig sjalv, till universum!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: