Annons:
Etikettloa-och-relationer
Läst 2151 ggr
[Axia]
2012-08-27 14:20

Bli fri i, eller från, en relation?

Jag och min pojkvän har nu varit tillsammans, till och från, i ca 5 år och jag känner att mitt tålamod och min ork är så gott som slut:(

I pauserna vi har haft har iaf jag utvecklas väldigt mycket personligen. Han påstår att han också har utvecklats och kunnat gå vidare från det dåliga mellan oss tidigare men han beter sig fortfande på många sätt lika "hemskt" som förr, även fast jag bemöter honom på ett annat sätt än jag brukat.

Jag hade ett sådant fokus tidigare när vi började träffas igen den här gången, jag visste precis hur jag ville känna i relationen, men efter en tid nu börjar det fokuset suddas ut. Jag vantrivs inte, men jag trivs inte heller :s känns som om mina känslor för honom har svalnat och jag har ingen gnista eller motivation kvar.. :\

Han/vår relation är oerhört krävande för mig. Ibland dränerande. När jag konfronteras av hans påståenden, attityd och när han väller ut sina hemska tankar och tro om mig/vårt förhållande, över mig tvingas jag hjälpa honom i timmar för att övertyga honom att det han tänker inte är sant och inte har med nuet att göra för att få honom lugn. Sedan kan det ta dagar innan jag får energin tillbaka till att orka vara med honom igen.. "Fulladdad"blir jag aldrig när jag är i en relation med honom, för han kräver min energi, uppmärksamhet och att jag är beredd att ta konfrontationer hela tiden. Han har problem med sina tankar och han kör över mig med dom väldigt ofta.

Vi har pratat om det så många gånger och tyckt att vi kommit fram till kärnan i problemet och hur han ska göra med det…men det sker aldrig nån förändring. Det hjälper inte att jag påminner o hjälper honom i det, det blir alltid samma visa:\

Jag börjar bli förtvivlad nu när jag inte orkar hjälpa eller älska honom längre och visionen av oss håller på suddas ut. Delvis för att jag inte vill förlora visionen av oss, förlora det vi har som är bra eller hans familj som står mig så nära.

Men jag har så länge önskat och visualiserat att detta ska gå över, att vi får det bra och att hans extrema beteende kommer att gå över men nu börjar jag ge upp hoppet. Den bilden av oss går knappt se längre och jag känner mig urlakad på energi.

Jag vet inte hur jag ska orka ta mig igenom det här ? Jag vet inte om jag kan vänta längre till, eller ens om han är den rätte för mig längre:(

Jag vill så gärna bli fri, antingen i vår relation eller från vår relation, men jag vet inte vilket jag vill mer?

Behöver verkligen några goda råd i det här läget Skrikandes

Annons:
crinalina
2012-08-27 15:42
#1

Jag skulle nog vilja säga att du vet precis vad du behöver för att bli fri. Svaret finns hos dig. Vi kan ge dig massor av input och goda råd, men alla dem kommer att vara utifrån oss, och inte utifrån dig. Den enda som kan veta är du.

Vad vill du med ditt liv? Hur vill du må i en relation? (Tänk inte er relation, utan din drömrelation bortsett från vem din partner är) Hur vill du känna, må och vara i en relation? Vem är du?

Fortsättningsfrågor på ovanstående frågor:

Är du där i ditt liv? Mår du så i din nuvarande relation? Känner, mår och är du den du vill vara i din nuvarande relation? Är du den du är innerst inne?

Det finns många fler frågor man kan ställa, men detta kanske ger dig en början.

Allt handlar om dig, inte om honom. Kanske är det så att er relation har fyllt sin funktion och det är dags att gå vidare.

Det som är rätt vid en tidpunkt i ens liv, behöver inte vara rätt vid en annan tidpunkt. Livet, människor och relationer är rörliga och förändras hela tiden. Ibland förändras man med varandra, ibland från varandra. Men den tiden man hade tillsammans var man menade att ha. Då.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-08-27 16:59
#2

Du har fått jättebra svar av crinalina, kan bara hålla med henne. 
Det är jättetufft att avsluta en relation, men ibland är det det enda alternativet, särskilt när det bara leder till destruktivitet.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-08-28 00:53
#3

Axiz, du skriver att du har utvecklats, men samtidigt ar du valdigt fokuserad pa honom,  ungefar som om att det ar han som star for det destruktiva i forhallandet. Sa ar det ju inte. Precis som Crinalina skriver, sa handlar allt om dig.

Om inte du ar i synk med dig sjalv, sa kan du aldrig hjalpa nagon annan, han maste hitta sig sjalv, och du maste hitta dig sjalv.  Om man ser till att fokusera pa sig sjalv, kanna efter vad JAG villl gora, vad som far MIG att ma bra , vad som far MIG att skratta, etc. sa kan man hitta sig sjalv, och komma i synk med sig sjalv utan att bryta ett forhallande. MEN, ofta kan det vara svart, eftersom nar du befinner dig i det forhallandet, sa kan det vara svart i att strunta i hur verkligheten ser ut.

Det enda sattet att bli FRI ar att hitta sig sjalv, komma i synk med sig sjalv.

Vare sig ni fortsatter relationen eller inte (det kan du sjalv bara kanna efter villket som KANNS bast), sa sluta helt med att lagga fokuset pa honom, pa hans beteende etc. Ingen kan stjala energi fran dig om du inte tillater det!

Du far det du vibrerar, sa du maste helt enkelt fokusera pa att andra DIN vibration,,, da kommer saker som inte matchar den, inte att komma in i ditt liv , vilket betyder att antingen forsvinner tex. personer som inte matchar din vibration ut ur ditt liv, eller sa forandras de sa att de matchar din vibration!

Men hur det an blir, var TACKSAM mot din pojkvan, for att genom erat fohallande, sa ar du pa vag till nya insikter, till att inse att allt handlar bara om dig och DIG, du vet nu hur du INTE vill att ett forhallande ska vara, vilket betyder att du ocksa vet HUR du vill att ett forhallande ska vara.

Rekommenderar dig att ga igenom artiklarna pa forumet, (grundlaggande info om LoA,,, etc) Lasa gamla tradar om relationer, det finns MASSOR,,,,, Fortsatta att bolla med oss har, for ofta kan det kannas som ett otillfredsstallande svar att allt handlar om mig, att man inte kan skylla pa nagon annan, hur hemskt de an beteer sig.

For att verkligen kanna att det ar sa, sa kan det ta sin tid, innan det KLICKAR till, men nar det val har gjort det sa ar den insikten fantastisk, och oerhort lattande, att inse att man aldrig mer behover "skylla" pa nagon annan, att ingen kan gora "intrang" i mitt liv, utan min tillatelse, att sa lange jag fokuserar pa mig sjalv, sa kommer allt att ga bra etc. etc.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-08-28 16:49
#4

#3 Om inte du ar i synk med dig sjalv, sa kan du aldrig hjalpa nagon annan, han maste hitta sig sjalv, och du maste hitta dig sjalv.  Om man ser till att fokusera pa sig sjalv, kanna efter vad JAG villl gora, vad som far MIG att ma bra , vad som far MIG att skratta, etc. sa kan man hitta sig sjalv, och komma i synk med sig sjalv utan att bryta ett forhallande.

Så härligt att läsa tankar som man själv kommit fram tillKyss. Har funderat på detta nu pga vår sorgeprocess, som ser så oerhört olika ut. Man vill hjälpa sin älskade men jag har märkt att vi lätt dras ner av varandra i stället, om vi båda är låga.Det som fungerar bäst för oss, just nu, är att fokusera var och en på oss själva och finna vår egen "må bra-känsla". Sedan, när vi är i den, så kan vi umgås i kärlek.

Dvs: FÖRST hitta sin synk med sig själv, och om den är stabil så kan andra bli lyft av den, men om man själv är svajig så kan det snarare bli platt fall när man försöker hjälpa…

SHIAWASE
2012-08-28 16:53
#5

Ja Szirius, ni gar ju igenom en del kan jag tanka mig,,,, men det ar ocksa en lattnad nar man inser att man inte KAN ta ansvar for nagon annan, utan att det anda man kan gora ar att fokusera pa sig sjalv!  OCH, som du sager nar man var och en har hittat sin egna "ma bra-kansla" sa kan man umgas i karlekKyss

Fint, och harligt:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Axia]
2012-08-28 22:16
#6

Tack för era svar!! ♥ Jag förstår att svaren jag letar finns nånstans inom mig men det har blivit till ett kaos i mitt huvud den senaste tiden och svaren har blivit svåra att se för alla skenande tankar och föreställningar och känslor som kommit ivägen. Men era kloka hjälper mig att ta ner mig själv på jorden igen, och att ställa dessa frågor till mig själv kommer absolut vara till hjälp för att kunna rannsaka mig själv:)

LoA är nytt för mig. Jag är knappt påläst om det men känner en dragning till det.. har en känsla av att det kan vara rätt väg att fortsätta min utveckling på. Jag får ta och läsa på lite mer om det Skäms

I relationen känner jag i varje fall att det "tar stopp här" på något vis, jag kan inte bli/vara den jag vill vara och egentligen är, när det är såhär.. Jag kommer inte "framåt". Jag förstår att det handlar om mig själv, inte om hur han beter sig..

Men jag har kört fast nånstans, för det känns just nu verkligen som att jag inte kan hantera hans beteende eller vårat förhållande längre, men det är alltså inte sant?

Det handlar alltså bara om att jag har haft mitt fokus riktat åt fel håll?? På honom istället för på mig själv och vad jag vill känna? Skäms

Annons:
SHIAWASE
2012-08-28 23:58
#7

Axia! Ja, det handlar om digGlad Kanske kan det vara lattare att fokusera pa dig sjalv,om ni avslutar erat forhallande? Kanske inte,, Om inte nagot av dessa alternativ kanns helt BRA och RATT, sa kann efter vilket som kanns battre uta de tva, battre for DIG. Lamna honom ute ur bilden.

Sedan ocksa, valjer du att avsluta , sa se till att befinna dig i ett tillstand dar du inte lagger nagon "skuld" pa honom, ,,, for da betyder det att du behaller samma vibration, sa aven om du avslutar forhallandet med honom, sa kan nasta person du attraherar bli liknande, eftersom det ocksa kommer att vara nagon som matchar din vibration:)

Men ta och las,,, ta det lugnt, skynda inte pa.

You Tube clip med Abraham-Hicks ar jattebra! Dar finns massor ocksa om just relationer!!

Att du har hittat hit, borjat stalla dessa fragor, borjat titta pa dig sjalv, betyder att du redan har borjat skifta ditt fokus och din vibration!!! Sa du ar redan pa vagGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Axia]
2012-11-30 20:47
#8

Oj, nu kan jag verkligen se hur jag har varit upphängd på HONOM. Sedan jag börjat fokusera mer på mig själv istället och visualiserar mitt liv som jag vill ha det och mina relationer, så känner jag mig betydligt friare. Och per automatik verkar jag ta mig ur den här relationen GladJag känner att den inte är bra för mig och nu när jag vet vad jag vill ha verkar det ge mig en otrolig drivkraft! Skrattande

crinalina
2012-11-30 21:46
#9

Härligt Axia!

Det är ju otroligt lätt att hänga upp sig på just HONOM/HENNE istället för att lägga fokuset på sig själv. Men jag tror att alla relationer blir bättre när man har sig själv och vad själv vill och mår bra av i fokus. Det betyder ju inte att man inte kan kompromissa, det betyder bara att man har valet och man utnyttjar det.

Grattis! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-11-30 23:25
#10

Ah Underbart Axia!!!

Tank vad andring av fokusering kan skapa forandring !!!!

Kanslan av FRIHET! Det ar saa viktigt for oss:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: