Annons:
Etikettklotterplank
Läst 3436 ggr
[Kathja]1
8/26/12, 7:35 AM

Klotterplank 2

Här klottrar vi för fullt och tråd 1 börjar bli full så det är bäst att förbereda med tråd 2 så vi kan fortsätta…Flört

Här är det bara att skriva på om allt eller inget och man får vara hur mycket OT man vill. Skrattande

Annons:
SHIAWASE
8/26/12, 8:44 AM
#1

Japanska sommarfestivaler är jättegärliga, massor av trummusik, traditionell dans, tivoli stämning med spökhus och allt möjligt, kanske postar en bild senare:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
8/26/12, 12:19 PM
#2

Det låter spännande! Själv sitter jag här och känner att jag behöver komma iväg på en resa. Njuta av hotellsängar och hotellfrukost, se nya människor, nya platser. Slippa de måsten som är svåra att sålla bort då man är hemma.

Så tack för min fina, inspirerande resa, med god mat, shopping och trevlig samvaro. Och SOL! Skrattande

SHIAWASE
8/26/12, 12:30 PM
#3

Förstår precis! Jag åkte iväg till Bali helt själv i Januari, och det var fantastiskt! Vill iväg själv snart igen!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
8/26/12, 1:21 PM
#4

Fast jag tar gärna med min man… Tungan ute

Håbe
8/26/12, 1:26 PM
#5

Sitter och lyssnar på min son med kompis som sitter i vardagsrummet och skrattar så där verkligt bubbligt, härligt  och äkta. Riktigt från hjärtat. Tror att det måste vara ett av världens vackraste ljud ♥♥♥

LoAEmma
8/26/12, 3:10 PM
#6

Ja min semester ställdes precis in!! Alltså ledig är jag, men min kille ställde in resan vi skulle göra… :( Han har för mkt andra åtaganden som måste bli gjorda innan han börjar jobba igen.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
8/26/12, 3:56 PM
#7

Vad trist Emma! Kan du inte åka själv? Obestämd

LoAEmma
8/26/12, 4:10 PM
#8

Nä det funkar tyvärr inte…. Nu hoppas jag att han fattar att han måste make this up to me. Och sin dotter! Och bägge våra syrror vi skulle träffa på resan.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
8/26/12, 4:18 PM
#9

Ursäkta språket - men skit i honom och gör något som får dig att må bra! Det är du värd. Kyss

LoAEmma
8/26/12, 4:21 PM
#10

Kyss Youre right, as always!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Sniff]
8/26/12, 6:55 PM
#11

Jag vill verkligen åka till Stockholm en sväng, det var så länge sen jag var där och det finns så mycket där jag vill göra! Jag och syrran kanske åker dit som en födelsedagspresent till oss självaSkrattande

målle
8/26/12, 7:08 PM
#12

Jag ser fram emot morgondagen, den är planerad till födelsedagspresentinköp till lillmannen som blir 7 år imgn!

Jag kommer jag vara ensam hemma ända till kvällen då pappan/sambo, mamman och son ska gå på födelsedagsbio. Så dagen blir lugn och skön shopping för mig själv, kvällen blir lugn och skön med vilket TV-program jag vill och sedan blir det spännande presentöppning när pappan/sambo och lillmannen kommer hem igen!

Känner redan nu den sköna känslan inombords!

målle
8/27/12, 7:13 AM
#13

Idag är jag uppe med tuppen! Skönt! Skrattande

Annons:
crinalina
8/27/12, 3:56 PM
#14

Jag älskar mitt liv! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
8/27/12, 7:25 PM
#15

Skön känsla eller hur!!! Kyss

SHIAWASE
8/28/12, 12:26 AM
#16

OJ vad mycket lasning det var har idag !!! Glomde bort att lagg till mitt namn pa gruppmanifestationen,, Flört och glomde bort att det var mandaFlört Och sov med varsta stress drommen,,,,,men nu sitter jag med mitt kaffe och skon morgonlasningGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
8/28/12, 10:02 AM
#17

jag glömde oxå bort gruppmanifestationen, brukar ju göra det Flört Men jag klarar mig nog ändå! Glad Snart ska jag ut och motionera i skogen!

målle
8/28/12, 1:37 PM
#18

Aaaah min träning i skogen var jättefin! Jag fick både se och höra en ekorre på väldigt nära håll, den var ner på ca 1 meters höjd från marken på ett nerfallet träd ca 2 meter ifrån mig, hörde ngt prassla och stannde till, den var stor och fin och när jag viftade bort ett par gigantiska myggor gorde den ifrån sig ett läte och skuttade upp i trädet bredvid, där satt den sen bakom stammen på en gren och kikade på mig Skrattande Jag hörde även två hackspettar på väldigt nära håll, tyvärr fick jag inte chansen att se dem i hackande tillstånd. På en öppen sträcka längs motionsspåret växte massor med väldoftande ljung. När jag sedan cyklade hemåt igen såg jag en padda krypa över vägen och en liten liten bit längre fram kröp en liten paddunge, jättesött. Så jag har gjort en hel del observeringar idag. Jag hade mobilen med mig men eftersom jag använde mig av mitt träningsprogram som mäter tid, sträcka och kcal-förbränning kunde jag inte ta foton, men nästa gång ska jag fota allt jag ser som fint!

LoAEmma
8/28/12, 1:46 PM
#19

Fint, både träning och lite meditation :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
8/28/12, 1:51 PM
#20

Ja det var en härlig tur! Jag blir dock förbannad på dessa bromsar och flugor som ska in i öronen på en! Jag fick även ett par myggbett men det stör inte alls lika mkt som surret i öronen!

Annons:
målle
8/28/12, 2:41 PM
#21

Nej hua nu har jag suttit och luktat svett alldeles för länge! MOT DUSCHEN! Skrattande

LoAEmma
8/28/12, 3:15 PM
#22

Hahahha!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Sniff]
8/28/12, 3:42 PM
#23

Jag har precis fått träffa min nya skolsköterska, och vi ska ta tag i saker här på skolan som ska få mig att må bättre. Det känns jättesköntSkrattande

LoAEmma
8/28/12, 3:51 PM
#24

Åh vad bra! Är det saker som berör många eller dig?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
8/28/12, 3:55 PM
#25

Ja Sniff, vad bra:)Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sniff]
8/28/12, 8:03 PM
#26

Som berör mig. Jag har social fobi och tycker att det är skitjobbigt att prata inför andra, speciellt på engelskan och tyskan, så nu ska vi prata med mina lärare så att jag får det lite enklare och slipper gå med ångest hela dagarna över de lektionerna. Så skönt, hoppas det blir bra nu! Glad

målle
8/28/12, 8:14 PM
#27

Toppen Sniff! Vad skönt att de ska ordna det för dig!

Annons:
[Sniff]
8/28/12, 8:35 PM
#28

Ja det ska bli sååå skönt! Glad

LoAEmma
8/28/12, 8:40 PM
#29

Jag gjorde ett smart drag idag! Var ner på mitt kära biblan för första gången på länge och lånade tre böcker (av en av mina gamla favoriter) som jag faktiskt inte läst! Plus en bok om katter :)
Iallafall så känner jag att jag kan koppla av på ett annat sätt när jag läser spänningsromaner. Vilket jag behöver göra nu! Koppla bort alla funderingar och bara kunna känna avkoppling i hjärnan ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Sniff]
8/28/12, 8:43 PM
#30

Härligt! Älskar böcker, vilka lånade du? Glad

LoAEmma
8/28/12, 8:45 PM
#31

Tid för Odd, Hjälten och Vad natten döljer av Dean Koontz. Och Kattens hemliga liv av Vicky Hallis, en faktabok :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
8/28/12, 9:50 PM
#32

crinalina; vi pratade lite om att det kanske är dags att uppdatera vår förstasida? Den där bilden och artikeln har legat där ett bra tag. Skulle vara kul med en riktigt härlig upplyftande bild när man klickar in sig här :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
8/28/12, 10:38 PM
#33

Jag såg det, och jag håller med, men min laptop kraschade igår så jag har bara mobilen till hjälp just nu. Men så snart jag kan så ska jag kika på det. Ni får gärna komma med förslag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
8/30/12, 8:56 AM
#34

Puh! Så var det dags för första skoldagen då. Det är såå läskigt och nervöst! Alla "tänk om jag inte klarar det här" far genom huvudet. Klart jag gör det. Jag är lika smart som andra. Det är väl bara det att det var så länge sen jag pluggade. Och på den här nivån. Men det kommer att gå så jättebra. Min önskan för den här dagen är att jag ikväll ska kunna se tillbaks på den och känna att : * jag har valt rätt utbildning. * jag har en tro på att det här fixar jag * jag knutit kontakt med några människor för just den sociala biten är den jag har mest att jobba med. En sorts självbild av att andra gillar nog inte mig. Det är bättre än vad det har varit, men inte bra.

Annons:
målle
8/30/12, 9:41 AM
#35

Aaaah det ÅSKAR! Det är kaboomsmällar rakt över huset så jag hoppar till i fåtöljen! Blixten slog ner innan så allt slocknade för ngn sekund. Jag gillar inte åska! Blixtrarna är riktigt läskiga! Hua!

SHIAWASE
8/30/12, 3:23 PM
#36

Habe! Ha kul!!! njut!!! Du har valt ratt, och allt detta ar ratt!!! sa bara njutGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
8/30/12, 6:06 PM
#37

Ja jag har valt rätt. Och det här fixar jag. Inte lätt som en plätt, men det tror jag ingen av oss gör. Det är trots allt en 30hp-utbildning. Det ska vara lite högre krav på det. Men fixa det kommer jag att göra. Och jag har fått tillräckligt bra kontakt med några för att inte känna mig helt vilsen. Och det är en väldigt intressant utbildning.

LoAEmma
8/30/12, 9:49 PM
#38

Jaha, jag blev singel för 20 minuter sen….

Gråter

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
8/30/12, 9:56 PM
#39

LoAEmma - vad tråkigt att höra! Rynkar på näsan

[Sniff]
8/30/12, 9:56 PM
#40

#38 Gråter

Kram!

LoAEmma
8/30/12, 10:01 PM
#41

Tack, blev jävligt tungt fast jag vet att det var det bästa….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
SHIAWASE
8/30/12, 11:44 PM
#42

Kram pa dig Emma,, kanner du att det var det basta, sa kommer nagot nytt ar det sa smaningom!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
8/31/12, 8:56 AM
#43

Det är alltid tungt att göra slut på ett förhållande, men hur bra eller dåligt förhållandet än har varit så kommer man vidare, man måste bara låta allt ha sin gång nu. Var ledsen när du är ledsen, var arg när du är arg, känn saknad när du känner saknad, var glad när du är glad. Man får bara inte deppa ihop och tro och tänka att ngt är fel på en och att man alltid har otur etc, men eftersom du kan LoA så vet du detta! Lita bara på dig själv nu och ta hjälpen av det du kan om LoA ♥ Kram!

målle
8/31/12, 9:22 AM
#44

snart ska jag iväg till mitt möte men idag känner jag inte för att träna efteråt..blir nog en härlig powerwalk i naturen ikväll ist. Skrattande

LoAEmma
8/31/12, 1:40 PM
#45

Tack Shiawase!
Tack Målle, jag har oerhört svårt att släppa taget och väldigt lätt att gräva ner mig i känslan… Måste akta mig för det den här gången.

Tårarna rinner än.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Håbe
8/31/12, 8:10 PM
#46

Så var man hemma i stockholm igen då. Ska bli spännande att se hur jag klarar av att behålla den här känslan när allt är som vanligt därhemma.

målle
8/31/12, 10:10 PM
#47

Nu ska jag ta och önska er alla en fortsatt trevlig fredagkväll för nu ska jag stänga ner datorn och se på en film på sjuan medans jag väntar hem min stackars karl från jobbet (inventering ikväll)

Godkväll! Skrattande

LoAEmma
8/31/12, 11:47 PM
#48

Gonatt allihop!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Sniff]
9/1/12, 1:15 PM
#49

Idag flyttar två av pälsbollarna. Lite ledsen men jag tror att jag kan hantera det.

LoAEmma
9/1/12, 1:21 PM
#50

Ja tänk på att det blir bättre för alla :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Sniff]
9/1/12, 2:38 PM
#51

Nu har första åkt, han kommer få det toppen! Glad

Jag sitter och sista minuten-gosar med min underbara lilla tjej som blir hämtad när som helst…

[Sniff]
9/1/12, 5:41 PM
#52

Nu känns det lite bättre. De kommer få det bra i sina nya hem, det vet jag!

[Evigheten]
9/1/12, 5:42 PM
#53

Å här klottras det på som bara denFlört jag såg någonstans här att nån nämnde abeforumet…fanns en massa smått & gott där

[Evigheten]
9/2/12, 4:29 PM
#54

haha barn är ju bara så roliga måste berätta om min treåringGlad

Han vill ju oftas vara "stor" nu och när vi åker till affären så ville han stänga bildörren själv och ta på bilbältet själv, jag förklara att när han är 4 då kanske han klarar av de, protestera såklart först… men han kan faktiskt inte fixa ett sådant tredelarsbälteFlört

sen när vi stannar bilen och ska kliva ur…skiner han upp som en sol och säger: "Jag är stor nog att stänga dörren" (det brukar han få göra nu) sen märks det att han tänker där ståendes i bildörröppningen….då säger han: "nä jag är liten idag" åsså går han utan att stänga dörren som han brukar tjata om att han själv minnsann kan Skrattande hahaha

crinalina
9/2/12, 4:54 PM
#55

Hahah, underbart Evigheten. Barn vet att välja sina känslor! Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Evigheten]
9/2/12, 4:57 PM
#56

Jaaa verkligen! Tungan ute

målle
9/2/12, 6:01 PM
#57

Men guuud! Jag har inte varit inloggad på knappt 24 timmar och ni har fullkomligt EXPLODERAT i skrivande här inne! Slutade med att jag sket i att läsamånga av era inlägg orkaaaar inte!! haha!

crinalina
9/2/12, 6:30 PM
#58

Jag har ju först haft ett break i nästan 2 veckor och sedan utan laptop i nästan en vecka så jag hade ju maaaaaaassor att läsa, och kommentera!! Woohooo! Underbart, eller hur Målle!? Hahaha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
9/2/12, 9:40 PM
#59

hahha ja absolut! Flört

LoAEmma
9/2/12, 10:25 PM
#60

Ska vi inte ha nån mass-manifestering imorgon?
Jag behöver det VERKLIGEN!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

LoAEmma
9/2/12, 10:35 PM
#61

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/2/12, 11:51 PM
#62

Jodå Emma, det kommer vi ha. Jag fixar n tråd imorgon bitti.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
9/3/12, 1:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

Till Emma! och alla andra ocksa forstasKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
9/3/12, 1:36 PM
#64

Imgn ska jag till Ullared! Alltid lika kul där! Skrattande

SHIAWASE
9/3/12, 1:42 PM
#65

Vad finns i UllaredOskyldig?

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
9/3/12, 1:47 PM
#66

Tack Shiawase! Jag verkar ha fastnat i dethär, mår fortfarande skit och tårarna rinner och jag vill bara åka till honom….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
9/3/12, 1:49 PM
#67

Gekå's! Ett dunderstort varuhus med ALLT till billig penning! Så himla kul att spatsera rutn sär en hel dag och shoppa, och tro mej, det tar HELA dagen att gå igenom hela varuhuset! De har haft köer till entren på över kilometern bla, så så populärt är det! Skrattande

http://www.gekas.se/

http://sv.wikipedia.org/wiki/Gek%C3%A5s

SHIAWASE
9/3/12, 2:12 PM
#68

Ja Emma,, lat det ta den tid det tar,,,,, Det finns massa bra Abraham-Hicks klipp "You are not sad because your lover left" detta sager de oftaKyss Du ar ledsen for du inte ar upplajnad med dig sjalv, det kanske ar for tidigt att borja tanka at det hallet eller att lyssna pa deras klipp,,, men kanns det ratt sa GOR det!!! Hitta nagot som gor att du kan HITTA dig sjalv.

Jag tror ju namligen att det har ar PRECIS vad du behovde!!!

En rejal omskakning for att du verkligen ska fokusera pa dig sjalv, och se att ALL lycka finns inom dig,,du hittar den om du hittar dig sjalv:)

Du har varit SAAA NAAARA , SAA LAANGE,,, men hela tiden haft kvar kanslan att du behover nagon annan som ska ge dig den fullstandiga lyckan (sag till mig om jag har helt fel,,,, men sa kanns det). MEN du ar REDO NU,,, just nu vet du det inte sjalv, det ar darfor du kanns fast och vilsen men ditt JAG vet det, och universum vet detGlad Sa det var liksom bara DAGS att gora nagot for att du sjalv skulle inse, komma ihag att din lycka finns precis dar ,,,bakom hornet, strack ut handen till dig sjalv,, sa har du den. OCH nar du har hittat DEN LYCKAN, da ramlar det in karlek fran alla mojliga hall ocksa!!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
9/3/12, 2:25 PM
#69

Ojoj så bra…och du har inte fel alls! Hoppas innerligt på din känsla här Shiawase! Många kramar, det är sånt här jag behöver läsa!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
9/3/12, 5:20 PM
#70

LoAEmma, jag håller med Shiawase!! Det var nog precis det här du behövde, en omskakning. Och det tar tid, men det faller på plats. Tårarna är spänningar. blockeringar, spärrar som släpper. Alla felaktiga tankar som du hade om förhållanden som försvinner ut. Det är en utresning som krävs för att lämna plats åt allt det nya, det fina som väntar, all kärlek som är på väg din väg.

Jag tor också att du är redo nu. Redo att ta till dig och börja "förstå" detta med att du är i kontroll av det som sker i ditt liv, att du bestämmer och styr, att allt du vill ha finns inom dig och ingen annan stans.

Universum har ibland drastiska metoder för att skaka upp en så man hamnar på rätt väg. Det är inte nu du sitter fast, du satt fast i ditt förhållande, i dina tankar och känslor där du var, och det var inte rätt. Det var inte det du innerst inne var ute efter, och det är du helt medveten om också tror jag. Ibland behöver vi omskakningar för att vakna till liv och börja ta rätt steg.

Så låt tårarna komma, och dina innersta känslor flöda utan att lägga tanke vid dem. Bara låt det vara så, och under tiden.. Var tacksam för den tid du fick, för det som du lärt dig om dig själv, och om vad du vill, och var tacksam för att du har känslor.

Kraaaam

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/3/12, 6:44 PM
#71

Tack snälla!! Så fina ord du skriver!!!Kyss

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
9/3/12, 9:07 PM
#72

Målle - Nästa gång du är där får du komma förbi mig på en fika. Bor inte långt därifrån. (men är INGEN GeKås fan för det!)

LoAEmma
9/3/12, 9:11 PM
#73

Kathja, är du inte med på manifestationen ikväll? Jag skickade en tanke till dig iallafall :D

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
9/3/12, 9:24 PM
#74

Gulle du! Tack. Jag JOBBAR och hade inte tid. Sitter och skriver månadsrapporter Tungan ute

SHIAWASE
9/4/12, 1:48 PM
#75

Oj da!! Har var det lugn idag:)Glad Nar jag kommer hem fran traningen, sa brukar jag alltid satt mig ner, kolla mail, och kika in har,,!!

Malle ar ju i Ullared!!! det vet vi ju pa det dar jattevaruhuset! Hoppas du hittar massor av fynd MalleKyss

Och ni andra jobbar eller gor nagot annat antar jag!!! Kram pa er i alla fallFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
9/4/12, 3:13 PM
#76

Nä det var väldigt lugnt idag…! Jag gör absolut inget kan jag meddela!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
9/4/12, 7:05 PM
#77

Wow! Ja det är verkligen tyst här idag!! Själv har jag haft en skön och härlig dag, med lite träning, tv/soffhäng samt provat lite nya lchf-recept på tex majonnäs, bearnaisesås, nachochips och bröd. Funderar på att kanske följa min kusins exempel och starta en recept-blogg. Jag har ju jättesvårt att följa recept så jag skapar ju alltid min egen variant. När jag följer recept ordentligt blir det ändå aldrig så bra som jag vill ha det. Men jag får inspiration från andras recept, så kanske kan jag inspirera någon jag också.

Nu ska jag sitta med laptopen i knät, precis som man ska ha (det hör man ju på namnet) och spela fördummande spel på facebook, kika in här då och då för att se om det händer något, och glo på tv i ett par timmar eller så.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/4/12, 7:25 PM
#78

Ah, it´s alive!! Skönt att nån är här :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/4/12, 7:39 PM
#79

Ja, men det verkar inte vara mer än så just nu. haha. Men jag är säker på att fler dyker upp inom en stund. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/4/12, 7:44 PM
#80

Hoppas det, jag behöver sällskap!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/4/12, 7:46 PM
#81

Ta fram en stor spegel och sätt framför dig, eller bredvid dig i soffan, och så har du en trevlig diskussion med din spegelbild om hur fantastisk den personen är och vilket fint liv hon har. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Sniff]
9/4/12, 7:47 PM
#82

Jag finns här hela tiden, men jag har inget att sägaTungan ute

crinalina
9/4/12, 7:51 PM
#83

Såklart du har saker att säga Sniff! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
LoAEmma
9/4/12, 8:00 PM
#84

haha nä just nu vill jag inte veta av mig själv!
Klart du har Sniff!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/4/12, 8:03 PM
#85

Just därför. Det värsta man kan göra mot sig själv är att inte tycka om och vilja med sig själv. Du är den viktigaste personen i ditt liv. Du kommer alltid att vara med dig var du än är, vad du än gör och hur du än mår. Det är det viktigaste som finns att trivas i sitt eget sällskap. Varför tror jag föreslog det? Flört

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Sniff]
9/4/12, 8:04 PM
#86

Haha näe jag tror inte det Tungan ute

linnease
9/4/12, 8:07 PM
#87

småseg idag, jag är inge bra på att ha tråkigt! kollade in här nån timma sen o då var det dött, nu var det ju massa action jag missat :)

hmm.. får nog bli tv-spel här idag.. och äta o stretcha

LoAEmma
9/4/12, 8:07 PM
#88

Ah lurigt Crinalina!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
9/4/12, 8:37 PM
#89

Ok - jag får väl ge mig till känna. Flört

Sitter på jobbet, eller sitter just nu, lär springa om en stund igen även om kvällarna är lite lugnare.

crinalina
9/4/12, 8:53 PM
#90

Jag har precis suttit och kollat in kurser för att bli certifierad engelsklärare som främmande språk, hittade några bra onlinekurser så nu är det bara att manifestera fram pengarna till det. Så kom jag tillbaka hit och läste om mitt inlägg här ovan och hittade flera fel i den korta texten. Haha tur det är engelska jag vill lära ut, fast det kanske måste bli svenska med. Vi får se vad Universum kommer med till mig.

Linnease, kul att se dig. TV-spel är aldrig helt fel. Vad spelar du?

Kathja, njut av ditt jobb och pengarna som det ger! Friheten det ger dig när du är ledig.

Emma, ja jag är lurig jag. Manipuleringens mästare, det måste man kunna för att få männen dit man vill. Speciellt om dem har Asperger. hahaha

Sniff, var tyst du om det är det du känner för att vara.

Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Kathja]1
9/4/12, 9:02 PM
#91

Jag njuter för fullt! Och i mon går jag på min långledighet - åtta dagar. Det blir inte sämre av det. Skrattande

Engelskalärare får mig att tänka på när jag läste på Pedagogen (lärarhögskolan i Göteborg) i en termin. Fick för mig att jag skulle bli lärare för att jag ville inspirera andra och ha mycket ledigt. Nu hoppade jag av efter en termin då jag insåg att jobba med adnra lärare det ville jag INTE, sedan jobbade jag med dem iaf som skolkurator i 2 år - men då fick jag bara bekräftat att lärare var inget för mig.

Men ledig mycket och inspirera/lära ut det brinner jag fortfarande för! Det som blev av att jag gick på den där skolan var iaf att jag insåg att jag var tvungen att skilja mig för att överleva! Träffade en otroligt färgstark kvinna, sedemera lärare, debattör och författare - som inspirerade mig till denna insikt.

Visst är det väl underbart vad livet kan ge en om man bara nappar!!!

crinalina
9/4/12, 9:17 PM
#92

Jag har varit inne på att bli engelsklärare förut, på gymnasienivå i Sverige och började till och med på högskoleutbildningen för det. Sedan insåg jag att det inte var för mig.

Nu är det annorlunda, jag är i ett land där jag har svårigheter att lära mig språket pga av det liv jag lever. Men engelska är ju mitt vardagsspråk, det är det jag pratar både hemma, på jobbet och med vännerna, det är också engelska jag skriver på mestadels. Svenskan finns där när jag är här och när jag chattar på fb. Någon gång ibland händer det att jag springer på någon svensk eller pratar med någon hemifrån på telefon, men det är kanske en gång i månaden det händer. Så engelskan är mitt vardagsspråk, och idag är det få som hör att jag inte är engelsk, eller mest hör jag irländsk, men de flesta kan inte riktigt placera dialekten.

Hur som helst så var det språklärare som kom till mig via vissa ledtrådar från Universum. Som att jag helt plötsligt upptäckte att vi har en språkskola här i byn. Jag satt på bussen och tittade ut vid ett stopp, precis som jag gjort massor med gånger förut, och helt plötsligt upptäcker jag att det finns en språkskola där. Sambon säger att den funnits där hela tiden… hahaha

Det finns ett speciellt certifikat som är bra att ha om man vill lära ut engelska utomlands som främmande språk, och den finns online, vilket ju är kanonbra! Så nu ska jag bara manifestera pengarna och bestämma mig för exakt vilken kurs jag vill gå först. Jag är inne på att bli privatlärare inom det också och då är det en annan kurs.

Visst är det fantastiskt vilka vägar man blir inskickad på för att lära sig och för att hitta rätt på rätt sätt, för just en själv! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/4/12, 9:23 PM
#93

Underbart! Vilken insikt. Go girl! Kyss

[Sniff]
9/4/12, 9:42 PM
#94

Arghh!

Jag har en läxa till imorgon som jag inte hunnit göra. Jag tänkte göra den nu i början av veckan men jag har blivit sjuk… Vi ska sätta oss någonstans där det rör sig mycket folk och skriva precis det som händer.

Ikväll skulle jag ha gått till Hundparken för att skriva om hundarnas bus, men så började regnet ösa ner och min vovve ville inte gå ut. Så nu sitter jag här och har ingen aning om hur jag ska fixa texten tills imorgon.

[Kathja]1
9/4/12, 9:57 PM
#95

Sätt på en film och beskriv den, eller ett inslag från tv - välj ett som liknar den vanliga världen bara, annars kanske din lärare börjar undra.

"Jag satt på torget och åt en glass, plötsligt dök där upp en zombie…" Oskyldig

- är kanske inte så bra! Flört

[Sniff]
9/4/12, 10:01 PM
#96

Haha det var smart! Bäst att inte ta någon galen filmsnuttSkrattande Han blir nog misstänksam om det hoppar in lite zombies eller talande trädOskyldig

[Kathja]1
9/4/12, 10:03 PM
#97

Mmmm, det var just det. Kanske bäst att spara Harry Potter till en annan dag.Flört

Annons:
crinalina
9/4/12, 10:04 PM
#98

Eller flygande bilar, husalfer, häxor och trollkarlar Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
9/5/12, 8:23 AM
#99

Godmorgona alla glada sjalar!!

I gar kunde man se ett harligt norrsken i Ostersund (Froson)(min hemstad)

titta garna,, bra energi for sjalen, aven om det bara ar ett foto:)

http://op.se/lanet/ostersund/1.5060377-nytt-magnifikt-norrsken

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
9/5/12, 10:03 AM
#100

Kathja - jag vill absolut komma förbi på lite kaffe nån gång jag besöker Ullared!

Jag fyndade många fina saker för lite drygt 1300:- haha det GÅR inte handla "bara lite" när man är där och det tar MINST 10 timmar att spatsera runt! Idag är jag seg och trött!

målle
9/5/12, 10:26 AM
#101

From The Secret Daily Teachings

"You must be happy now to bring happiness into your life through the law of attraction. It's a simple formula. Happiness attracts happiness. Yet people use so many excuses as to why they can't be happy. They use excuses of debt, excuses of health, excuses of relationships, and excuses of all sorts of things as to why they can't use this simple formula. But the formula is the law.

No matter what the excuse, unless you begin to feel happy despite it, you cannot attract happiness. The law of attraction is saying to you, "Be happy now, and as long as you keep doing that, I will give you unlimited happiness."

May the joy be with you"

[Evigheten]
9/5/12, 11:44 AM
#102

Så sant!! behövde få bli påmind idag om det där! så det var ju perfa du dök upp med en sån textFlört

BE HAPPY!!!!! EVERYDAY WAKE UP WITH A SMILE, FEEL THE JOY IN EVERY MOMENT OF YOUR DAY!! Skrattande

Drömde om Peter ForsbergFörvånad (hockeyspelaren) brukar inte tänka på han alls! men drömde gjorde jag… och det var kärlek!♥ Kan bara säga en sak… det var ännu ett tecken för vad som är påväg!! ♥ Glad Kärleken börjar närma sig, späännande att få se hur det kommer ske, och vem det är!! "förväntansfull" Skrattande

målle
9/5/12, 12:02 PM
#103

Så bra! Skrattande Det är ju vardagsmat här inne att ngn postar ngt som ngn annan behöver läsa/känna Skrattande

[Evigheten]
9/5/12, 12:22 PM
#104

De är ju så…lustigt men VÄLDIGT praktisktSkrattande

Annons:
crinalina
9/5/12, 5:30 PM
#105

Japp så är det. Det är för att vi naturligtvis matchar varandras energiska fält.

Men det är ju väldans tyst här inne just nu. Betyder det att alla är i fas i sina liv, eller har ni bara annat för er?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/5/12, 5:36 PM
#106

Jaa jag tycker också det är väldigt lugnt..:(
Jag är verkligen ur fas men det vet ni ju redan hihi. Men idag är sista dagen då jag kan bara ligga i soffan och inte göra nåt. Snart börjar en åttadagars arbetsvecka!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/5/12, 5:58 PM
#107

Det är ju perfekt LoAEmma! Du har ju haft några dagars möjlighet att vältra dig i sorg och smärta, och nu blir du kickad ut i livet igen! Woohoo!

Jag brukar alltid se det som att när man är ur fas så är det för att man har lärt sig någonting och hjärnan och hjärtat behöver tiden och energin till att sortera det nya och lägga in det på rätt plats i arkivet. När den processen är över så hoppar man tillbaka upp och då hamnar man högre upp än när man var innan man hamnade ur fas. Så fundera inte så mycket på att du är ur fas, se det som en nödvändighet för att gå vidare. Det viktiga är just att du faktiskt går vidare, och att du börjar jobba igen imorgon är en perfekt nystart från en högre höjd.

Innan du går och lägger dig ikväll, titta in i dina egna ögon och tala om för dig själv hur fantastisk och bra du är.

När du har lagt dig, gå igenom dagens händelser, med fokus på de bra sakerna (finns några mindre bra saker så tänk på dem, men ändra hur det gick och gör de till någonting bra i ditt minne istället). Tänk ut den händelsen som var dagens bästa och säg tack för den saken.

När du gjort det så går du igenom morgondagen, i stora drag, och känner en bra känsla i allt du gör.

Sedan kan du sova gott.

När du vaknar imorgon bitti så börjar du med att tacka för en god natts sömn, eller sömnen du fick, och för den underbara dagen du hade igår (med den bästa saken i minne). Sedan går du återigen igenom dagen du har framför, med bra känslor i allt du gör. Tacka för den fina och härliga dagen du nu ger dig in i.

När du sedan tittar dig i spegeln så titta återigen in i dina ögon och tacka för att du är så fantasisk och underbar (eller vad annat positivt du kan komma på).

Om du gör denna övning, eller dessa övningar varje dag, så kommer du snart att märka att varje dag har en skön känsla med sig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/5/12, 6:09 PM
#108

Ååå tack för tipsen! Jättebra :)
Är faktiskt fredag jag börjar jobba, men imorgon ska jag köra ganska långt och umgås med mamma och syrran och även om det är trevligt så är det ju ut ur bubblan och det kan vara jobbigt också.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/5/12, 6:37 PM
#109

Om du tänker att det kommer att bli jobbigt, så kommer det att bli jobbigt. Fokusera på det positiva och roliga med det hela istället. Woohooo! Road trip!! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
9/6/12, 12:38 PM
#110

Jag är godissugen idag! Skulle vilja ha en stor påse lösviktsgodis att smälla i mig nu! Ska se om det hjälper att äta lite mörk choklad Skrattande

[Sniff]
9/6/12, 2:20 PM
#111

Jag är jättesugen på popcorn, hahaSkrattande Och jag har en suuupergod choklad i skåpet, den ska jag äta i helgen. Längtar! Skrattande

Annons:
linnease
9/6/12, 5:18 PM
#112

Extremt velig på sistone, supersvårt att bestämma mig för nånting! Har ni såna dagar eller är det bara jag? Vad som helst liksom, som vad jag ska äta - helt jäkla supersvårt, går hungrig några timmar ibland för jag kan inte bestämma mig.  Obestämd

Vill åka hem men kan inte bestämma mig för när och flygiljetterna är en djungel som ändrar sig för varje dag jag velar (verkar bli dyrare oxå!).. Känner mig pressad för jag vill hem medans det fortfarande finns chans till varma fina dagar hemma och medans vattnet är varmt så jag kan surfa de blåsiga dagarna utan att frysa.. Men jag blir bara tröööööttt när jag sätter mig och försöker hitta biljetter.

Marc är här och jag gillar honom massor, så det tar emot att åka.. men allt annat och alla andra jag gillar är i Sverige!

AAAahhrgh, jag vill att livet bara ska va ENKELT!!! Lätt!!! Vad är det för fel på lätt liksom?!?!?!?

Oj, kanske skulle postat den här i fuck-tråden.. ääh, jag känner för den här..

Nu ska jag gå ut på promenad en sväng.. tror jag.

linnease
9/6/12, 5:20 PM
#113

jag vill oxå ha godis! fast jag vill komma i form! varför kan jag inte äta godis OCH komma i form för?!?!?

[Sniff]
9/6/12, 5:46 PM
#114

Klart du kan! Godis måste man få äta ibland! Skrattande

Gå och skaffa dig lite godis nu när du ska fixa biljetter, så kanske det går lite lättareGlad

linnease
9/6/12, 6:37 PM
#115

braaaaaa inlägg sniff Skrattande

tack! klart jag kan!! och då kommer det definitivt gå lättare Skrattande

linnease
9/6/12, 6:42 PM
#116

jag ska cykla o köpa godis.. SkrattandeTungan ute

[Sniff]
9/6/12, 7:50 PM
#117

Bra!! SkrattandeSkrattande

Jag träffade en katt idag. Han var så glad att se mig! Grät lite över min katt, men det var så himla mysigt att få lite kattgosGlad

målle
9/6/12, 8:22 PM
#118

haha linnease - jag är miss Velpotta själv! Ojoj! Och så blir jag nästan arg för jag inte kan komma på vad jag vill äta eller göra!

Jag tillät mig faktiskt att få gå bort till lill-Ica och köpa godis men jag provade med två rutor mörk mintchoklad och det hjälpte, sen åt jag lite rysk yoghurt med valnötter och honung och sedan blev det 4 rutor 72% choklad till, även om jag inte var dödssugen på det..åt de sista rutorna mest i förebyggande syfte Skrattande sen tog jag faktiskt EN godisbit ur lillmannens godispåse och herregud vad sött det var! Har ju inte ätit godis alls på snart 7 veckor, men nu är allt lugnt på sugenfronten Skrattande

Det känns iaf skönt att jag tillät mig att köpa godis även om jag nu inte köpte ngt, för det är ju verkligen jättejobbigt att vilja ha godis men inte få ngt och tidigare har jag känt skuld om jag varit sugen och köpt ngt, men det tänker jag inte göra, men nu vet jag ju vilken grad av sug som jag kan tillåta mig att köpa godis! GREAT!

Annons:
LoAEmma
9/6/12, 8:35 PM
#119

Målle, var det du som hade trisslotter liggandes??

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
9/6/12, 8:46 PM
#120

jajamensan! Jag hade 11 st oskrapade som jag skrapade för kanske 3-4 vecor sedan, det var vinst på någon så jag fick hämta ut 4 nya som nu ligger oskrapade i lådan Glad

[Evigheten]
9/6/12, 8:47 PM
#121

Precis man kan äta allt och även komma i formGlad käkar godis med nu..fast mest för sockerkicken man får! för behöver sitta uppe tag med lite pluggande idag

crinalina
9/6/12, 9:16 PM
#122

Åh, jag kan vara världens veligaste ibland. Speciellt om det handlar om vad vi ska äta idag.. Jag kan aldrig bestämma mig, så frågar jag sambon och han vet inte han heller, så då blir det något snabbt och enkelt. Så idag ska jag faktiskt äta baguette, riktig sådan, fast jag egentligen undviker mjölprodukter. Men jag orkar inte fixa någonting annat och jag har färdiga med mig hem från jobbet till sambon. Nåja, det blir gott det också. Speciellt innehållet. haha

Jag och en före detta sambo, som var veligare än jag någonsin har varit, tillbringade en gång över en timme i en liten matbutik för att vi inte kunde bestämma oss för vad vi ville äta. Vi gick fram och tillbaka mellan chark, frys, kyl osv. Åh, jag är sugen på det! Nej, det är inte jag. Jag vill ha det. Nej, det tar för lång tid att laga, Åh, jag vill ha det, Nej, fy vad äckligt… osv osv… Hahaha

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Sniff]
9/6/12, 10:02 PM
#123

Vissa dagar velar jag på jag också. De enklaste valen blir de svåraste, och jag har inget tålamod med mig själv. Så då gäller det att någon tar hand om mig, annars svälter jag ihälFlört

Jag har tillåtit mig att äta precis vad jag vill och hur mycket jag vill den här sommaren, och jag mår så bra! För ett par år sedan ville jag inte äta något onyttigt alls och det var inte ett dugg roligt att bara kunna äta något gott ibland, varje gång jag åt något onyttigt fick jag ångest. Blä för det, det vill jag aldrig uppleva igen! Så nu tänker jag äta vad jag vill, för då mår jag braGlad

crinalina
9/6/12, 10:40 PM
#124

Vilken underbar och härlig insikt Sniff! Precis så som det ska vara! Ät det du vill, för att det får dig att må bra! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Sniff]
9/6/12, 10:47 PM
#125

Tack, det känns verkligen bra! Skrattande

Annons:
målle
9/6/12, 11:02 PM
#126

Jag skulle nog vilja göra en riktig rensning/rening av mina tarmar…har länge haft problem med magen och tarmarna och första gången jag började med lchf-kost försvann många av mina problem som tex svullen, gasig, ballongmage, känsla av otömd tarm etc..men nu äter jag lchf-kost och har ändå mina mag och tarmproblem…jag vet att jag förmodligen bör besöka en vårdcentral för att kolla värden etc och eventuella allergier och kolla upp mina magproblem på så vis.

Nu har jag googlat runt en massa om snälla tarmbakterier och tarmrensningar etc, allt är i naturlig örtväg, alltså inga sköljningar av tarmen, för det är inte intressant.

Jag har länge ätit Probi mage från apoteket, kosttillskott av snälla bakterier men de sidor jag besökt nu rekommenderar en rensning av tarmen innan man äter probiotika för att dessa ska ha sin fulla verkan..

Har ngn av er här erfarenhet eller andra tankar kring detta?

crinalina
9/6/12, 11:07 PM
#127

Jag har aldrig provat själv men det finns ju olika fruktjuicer som verkar renande. Hur väl dem fungerar har jag ingen aning om. Kan vara värt att kolla upp kanske.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
9/6/12, 11:16 PM
#128

Jag kollar runt och googlar jättemycket om detta just nu, verkar som att det finns en hel del olika kurer men man vet ju inte hur eller ens om det funkar, vissa länkar har lett mig till gamla inlägg här på iFokus, vissa verkar ha blivit hjälpta…

Såg på ngn sida att en kur var aloe vera-juice och vitlökssaft, man skulle blanda ngn matsked av dessa i ljummet vatten och dricka på fastande mage på morgonen och sedan skulle man dricka en likadan "drink" på kvällen..funderar på att testa ngt sådant…men jag undrar hur mkt av detta som är "humbug"..

crinalina
9/6/12, 11:19 PM
#129

Så fokusera på en kur som passar dig, som är enkel och som fungerar, och så slutar du googla? Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
9/6/12, 11:27 PM
#130

haha ja jag blir lätt "över-googlad" när jag fattat intresset för ngt, men oftast slutar det i ett bra resultat ändå..ska lägga ner detta för ikväll iaf för nu får det minsann vara läggdags Skrattande

SHIAWASE
9/7/12, 12:25 AM
#131

harligt mycket klotter det var har !!

Jag har vaknat upp nu pa morgonen och kanner mig alldeles pirrig, forvantansfull, och full med energi!!! Harliga Kansla!Na-na-na-na

Och Sniff!! Vad glad man blir av dina kommentarer!!

(era andras ocksa forstasFlört)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
9/7/12, 3:23 PM
#132

Wow! Sitter och tittar pa nyheterna, forsta gangen sedan Juni tror jag!!! Har inte last nagra tidningar , inte tittat pa tv, helt otroligt!

Jag har varit en nyhetsmanniska!!av STORA matt. Uppvaxt med en politiker -mamma!! Och jag har bloggat om politik och samhallsfragor (i min forra blogg)

Inte bara nyheter, jag har varit en tv-manniska. OCH helt plotsligt , sa tappade jag lusten,, hittade nagot roligare (att halla till harFlört) och tiden racker inte till bada..

Sa nu nar jag slar pa tv:n, sa ska det tydligen vara nyval har!! Hade INGEN aning om det, eftersom jag inte ens har pratat om sadana saker med nagon, under den har tiden. MEN JAG HAR MATT SA BRA!!! OCH MAR BRA!!

Jag har ju anda inte rostratt, sa det spelar ju ingen roll, och de verjar tjafsa som vanligt,,, sa jag har min laptop iknat istallet Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
LoAEmma
9/7/12, 4:17 PM
#133

Själv kör jag tv, dator, mobil, katten och gärna en bok också simultant haha…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
9/7/12, 4:30 PM
#134

Oj Emma! vad du kanObestämdSkulle aldrig klara allt detta pa engang!!

For mig var det nog att jag behovde komma bort fran ALLT inflytande utifran,, och det intressanta var att det inte var ett medvetet val,

Utan ett val innefran, som jag knappt marke,, utan helt plotsligt sa var en vardag utan tv en verklighet,, Jag had Svd som forsta bild pa datorn, och den forsvann AV SIG SJALV!! Helt plotsligt var den borta,, och jag brydde mig inte om att satta den som forsta-sida!!!

Wow sager jag bara,, aven om jag i fysisk person inte vet vad som ar "bast" for mig, sa vet mitt"JAG" och universum, och de trottnar aldrig pa att leda mig, aven om jag kampar emot,, sa kommer de med nya hintar, nya inflikanden tills jag fattar att  jag ska lita pa min intution (som ar mitt JAG och UNIVERSUM)

Fantastiskt!! Helt enkelt:)

I och med att jag har hallit mig borta fran nyheter etc. sa har jag kommit i BRA balans med mig sjalv,, jag tanker inte vara borta for allltid fran omvarlden, sa nu har jag kommit tillbaka, men inte pa samma satt som forut, utan mera distanserad,,, ett perfekt avstand, helt enkelt!!!

Sa, vad jag har lart mig… LYSSNA INTE pa dina TANKAR, LYSSNA PA DIN INTUTION, PA DITT INRE, PA DITT JAG,, det leder dig ALDRIG fel,, MEN TANKARNA kan leda dig at alla mojliga hallFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
9/7/12, 4:36 PM
#136

Nu har jag ju borjat titta TV alltsa, nu visar de Sverige pa tV, Stockhom , tunnelbanestation(Stadion) och da blir man ju liksom stolt (konstigt va,,, ?!, men sa ar det,, nar nagon pratar bra om Sverige, kanns det som om man sjalv far berom)FlörtKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
9/7/12, 6:34 PM
#137

Jag har alltid TV:n på i bakgrunden och datorn i knäet Skrattande

Samma visa varenda dag…..ojoj vad jag vill ha ett normalt liv med jobb nu…

crinalina
9/7/12, 8:02 PM
#138

Linnease;TACK för den länken! Love it! Det var exakt det jag behövde just precis nu! Såklart! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/7/12, 10:49 PM
#139

Linnease; är det en tjej som kanaliserar och får dom budskapen tilll sig? Typ som Abraham?
Känns likt i budskapen, jättebra!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
9/8/12, 6:09 PM
#140

När jag en sätter mig framför tv:n så visar de reseprogram eller inredningsprogram, och reklam är det bara om bilar. Vill ju tro att mina önskade resor, en till Kreta och en till Scottland, snart blir av och att vi snart har fått renoverat vårt hus och köpt en ny bil. Skrattande

[Sniff]
9/8/12, 6:29 PM
#141

Det finns en katt på min sängKyss

Nu jobbar vi på att hitta ägaren. Jag har alltid velat hjälpa en kisse som gått vilse, och nu får jag göra det. Han är supermysig och säkert väldigt saknad!

linnease
9/8/12, 7:26 PM
#142

Åh, kul att ni gillar länken! Ja, en tjej som kanaliserar dem vad jag förstått, tror hon är svensk.. eller bor i Sverige. Hittade henne via FB :)

[Kathja]1
9/8/12, 8:54 PM
#143

Åååååååh, trist ingen här idag ju!!!! Bara för att jag är skriv, läs och snack sugen. Rynkar på näsan

Vänd känslan ~ åh vad jag är glad för att det finns så många trevliga människor att prata med här inne! Alltid lika kul att utbyta klokskap och skitsnack, alltid lika skön känsla att vara här inne på LoAIfokus. Att hänga på världens bästa forum med världens finaste människor. YeY! Me like. Tack, tack, tack för den sköna känslan av samhörighet som finns hör inne just nu, och nu, och nu… Skrattande

[Sniff]
9/8/12, 9:18 PM
#144

Jag finns här! Fast jag är lite upptagen med att skriva lappar och leta bland kattannonserTungan ute

Och äta choklad! Mumsmumsmums! Skrattande

[Kathja]1
9/8/12, 9:22 PM
#145

Det kan jag tänka mig, hoppas att det löser sig så han hittar hem igen.

LoAEmma
9/8/12, 11:23 PM
#146

Sorry Kathja, jag har jobbat ikväll! Annars sitter jag alltid här och hänger och längtar sällskap hihi!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
SHIAWASE
9/9/12, 12:33 AM
#147

Godmorgon!!

Jag var jatteskrivsugen igar kvall, men det hande inget ar,, ni hade val alla en trevlig lordag,, Ni brukar ju komma igang nar jag har gatt och lagt migFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
9/9/12, 9:09 AM
#148

Godmorgon pa er och Godeftermiddag pa mig!! Hur har ni det? Kyss

Sjalv sitter jag nu i harligt vader pa balkongen, eftermiddags vadret ar skont, nar varsta hettan ar over!!, med en kall ol och njuter av livetChuggerBackyard pool

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/9/12, 9:30 AM
#149

En annan har inte kommit ur sängen ännu. Brukar gå upp vid sju-halv åtta vanligtvis, men har lovat min man att på helgerna ska jag bli kvar i sängen lite längre - vad gör man inte för kärleken. Så jag har legat här och skrivit lite, läst lite och kliat honom på ryggen, men nu börjar jag bli rastlös så dax att gå upp för att kissa hundar och sätta på te tror jag.

Här är det för övrigt grå-väder ute, blåser mindre än i går, men dimmigt och blött. Riktigt höstväder. Har lite svårt för när det nalkas höst och vinter rusk, även om det är väldigt mycket lättare nu för tiden eftersom jag jobbar med min inställning till det - men just idag känns det lite trist.

Så det är nog bäst att skutta ur sängen och göra något för att lyfta humöret! Skrattande

SHIAWASE
9/9/12, 9:40 AM
#150

Det dar hostvadret later riktigt mysigt!!!

Tanda en brasa (om man har det) och sitta och MYYSA!!!

I det har landet har man ingen centralvarme,, sa det ar sa KALLT inomhus pa vintern,,, en kamin i rummet dar man befinner sig,,men toaletten!!!!ar KALL!! att sitta pa,,,sa da kan jag langta till Sverige, dar det ar varmt och gosigt inomhus i alla rum OCH pa toaltten, och oppen spis,, och harligt!!!

Men, men nu njuter jag av varmen,,,, vi far vanta tills December innan det ruggiga kommer!!! Sa nu NJUTER jag:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/9/12, 9:48 AM
#151

Nog har vi en kamin, och två kakelugnar och en öppenbrasa. Fördelen med att bo i ett gammalt hus! Det är något jag har lärt mig efter några år på landet, att bära ved och elda. Blev inte så mycket av det då jag bodde i Göteborg. Men vi har ingen på toa, det skulle man ju ha, fast då hade man kanske suttit för länge. Tungan ute

målle
9/9/12, 11:38 AM
#152

Jag blev lite extra uppmärksam på Hyundais slogan igår "new thinking, new possibilities"   De har ju så rätt Skrattande Har inte tänkt på det förr!

[Evigheten]
9/9/12, 12:08 PM
#153

New thinkiing new possibilities…lite LOA tänk det där!

Annons:
målle
9/9/12, 3:33 PM
#154

Precis! Skrattande Jag är bara glad att jag var så pass uppmärksam att jag just uppmärksammade deras slogan, jag har ju hört och läst den miljontals ggr men aldrig sett på den på det viset Skrattande

crinalina
9/9/12, 4:53 PM
#155

Jag ligger i sängen och är bakis. Vi var ut och åt med våra vänner Grannarna. Jättetrevligt, roligt, gott och mysigt. Killarna ville gå hem efteråt men vi tjejer ville gå och ta en till drink eller så. Vi kom hem vid 6 i morse. Det blev mycket skratt, vin, mojitos och nattkkubbsdansande. Jag har inte varit ut så på flera år. Roligt var det, men idag värker fötterna, huvudet och magen har mått betydligt bättre. Men det var så längesen jag hade en bakisdag så jag ser till att njuta och inse hur bra jag mår i vanliga fall!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/9/12, 6:19 PM
#156

Oj bakis det minns jag inte när jag var senast. Är inget vidare på att kröka och parta nu för tiden, men jag saknar det inte så mycket… Jo ibland kan jag sakna att göra mig fin, prova kläder och fixa till sig med trevligt sällskap som förfest, hi hi. Och dansa är ju as kul!

[Evigheten]
9/9/12, 9:06 PM
#157

Den här videon gör så att kärleken sprider sig i kroppen på mig ♥ Mysig musik med ♥

LoAEmma
9/9/12, 10:58 PM
#158

Själv ska jag börja gå på dans tror jag! Träffa nytt folk, få bra träning och ha riktigt kul! Samt en chans att träffa någon :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
9/10/12, 1:57 PM
#159

Jag känner så enormt mycket kärlek! Jag är oerhört lycklig just i mitt NU! Försöker känna efter vart det kommer ifrån och varför jag känner så mkt kärlek till allt och alla just NU, men varför ska jag klura ut varför?

Allt jag har är NU och känner jag sådan enorm kärlek just NU ska jag fortsätta känna det i mitt NU!

Världen ler mot mig! Och jag ler mot den! ♥

[Sniff]
9/10/12, 2:10 PM
#160

Nu ska jag strax iväg på min första tyskalektion för den här terminen. Är sjukt nervös… Pepp tack!

Annons:
LoAEmma
9/10/12, 2:37 PM
#161

Kommer gå fint Sniff! Bara att sitta där och ta emot information :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
9/10/12, 2:52 PM
#162

Det låter som en bra ide LoaEmma, jag gillar dans väldigt mkt medGlad

Vad underbart att höra Målle!! Precis man behöver inte förstå varför man e så lycklig det är att njuta av livet, just smile! och välkommen in i gängetFlört Det är precis sådär jag känner varje dag nu med!

Sniff nu har du kanske redan hunnit dig iväg på lektionen,men det låter spännande att lära sig ett nytt språk, hur gick de? =)

målle
9/10/12, 7:26 PM
#163

Imgn ska jag åka till stan och köpa ekologiskt Yogi Tea och jag längtar redan! Jag dricker aldrig te, är inte så förtjust i det, jag dricker 1-2 koppar kaffe varje dag. Men idag kände jag ett sug efter ett riktigt välgörande te, inget vanligt earl grey eller sånt utan ett örte, ett som är bra för kropp och sinne, ett renande, rensande, mjukgörande, uppiggande, lugnande, harmoniskt, välgörande te! Skrattande

Min mage är bråkig utav h* idag och jag har självdiagnosticerat mig med Candida, så imgn ska jag in till stan och köpa lite produkter som renar min kropp inifrån och ut och jag kommer känna mig som en ny människa om några veckor!

[Sniff]
9/10/12, 7:39 PM
#164

Det blev ingen tyska. Paniken fick bestämma idag, jag kunde bara inte gå dit. Förkylningen från förra veckan hade väl ett finger med i spelet också, jag är helt slut.

[Kathja]1
9/11/12, 7:48 AM
#165

Jag är tönt-lycklig idag!!!!!!!!!!!!! Skrattande

SHIAWASE
9/11/12, 8:26 AM
#166

haha!!tönt-lycklig, later ju jatteharligt!! det ar nog jag ocksa:) eller jag blir i alla fall nar jag laser Kahjas inlagg:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/11/12, 8:45 AM
#167

Hi hi, underbart att jag smittar.

Annons:
SHIAWASE
9/11/12, 8:48 AM
#168

Ja Kathja , det smittade sa mycket att jag plotsligt, fran intet, fick ett nytt tv-samtal!!! (las tacksamhetstraden) TACK KATHJAKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/11/12, 8:51 AM
#169

Har läst (och kommenterat) är så glad för din skull!

målle
9/11/12, 10:26 AM
#170

En liten påminnelse bara Glad

From The Secret Daily Teachings

"There is a difference between feeling gratitude and appreciation for something, and feeling attachment to something. Appreciation and gratitude are states of pure love, while attachment contains fear - fear of losing or not having what you are attached to. When it comes to something you want in your life, appreciation and gratitude attracts, and attachment pushes away. If you are feeling afraid that you will not get what you want, or losing what you have, then you have attachment.

To remove the attachment, keep shifting yourself into a state of appreciation and gratitude, until you can feel that the fear has gone.

May the joy be with you"

SHIAWASE
9/11/12, 1:40 PM
#171

Valdigt bra Malle!!!

Vi ar ofta sa radda att forlora saker, personer, och radlsan bromsar oss. Sarskilt nar det handlar om personer.

Skrev ett blogg inlagg just idag om att vara tacksam for alla moten vi har i livet,OCH dar skrev jag ocksa att INGET mote varar for evigt, inte ens karlek mellan man och kvinna(allts partner forhallanden),,, Var tacksam for det vi har men var ALDRIG radd for att forlora.

Radslan att forlora begransar oss.

UPPSKATT de personer vi har i var omgivning idag,, imorgon kanske de inte finnns dar, OCH det ar OK!!

Den enda relation som ar evig ar den med mig och MIG!!! NJUT sedan av alla andra som kommer och gar, inklusive karleken:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
9/11/12, 2:35 PM
#172

Har just inhandlat "reningsverk" för min kropp. Nu ska jag rena mina inre organ oxå, själen är redan på god väg att bli renad, men resten av inehållet vill skina det med! Köpte detox-te, aloe vera-juice, Oxytarm och mer omega 3 då mina andra precis tog slut.

Har redan intagit en shot aloe vera och nu drar teet i en stor kopp Skrattande

Det känns härligt att känna känslan av att jag kommer vara ren, fräsch och frisk på insidan om ngn vecka och det kommer stråla om mig!

LoA har ju lett mig in i detta och tack för det!

[Evigheten]
9/11/12, 2:40 PM
#173

haha Målle du kör som jag då! fast jag kör med citronvatten, sägs ha en renande effekt det medGlad

LoAEmma
9/11/12, 2:43 PM
#174

Vad är Oxytarm?? Nyfiken, vill nog rena mig lite jag med :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Sugarcream
9/11/12, 3:26 PM
#175

Målle var köper man det? Hälsokosten? Älskar nyttiga grejer som får en må bra :) Behöver energi!

målle
9/11/12, 3:42 PM
#176

Evigheten - jag känner nog att endast citronvatten inte skulle hjälpa mig på det sätt jag önskar just nu. Men citronvatten är både gott och bra, gärna i ljummet vatten har jag förstått?

LoAEmma - det är ett typ av kosttillskott innehållande magnesium och c-vitamin som frisätter syre och ozon i tarmen som med hjälp av magnesuimet sedan löser upp och för ut gammalt skräp i tarmarna. (tror jag förklarade på rätt sätt nu..) Jag har en väldigt trög mage och tarm som förmodligen inte skulle bli tömd och då bli förstoppad om jag inte ibland placerar mig på toaletten och sitter där…och ibland är den tvärtom..så att säga..så jag hoppas på att dessa ska få fart på min mage och tarmar och rensa upp lite så jag kan tillföra bra bakterier och sedan få en frisk och kry mage och tarm Skrattande

Sugarcream - ja, Life har dessa produkter och även andra hälsokostbutiker, jag inhandlade mina produkter på en hälsokostaffär i Lund (inte Life). Du kan även hitta produkterna på nätet!

Kan tillägga att teet var riktigt gott och jag är verkligen ingen te-drickare, men detta innehåller ekologiskt odlade anisfrö, fänkålsfrö, kardemumma, lakritsrot, korianderfrö och sellerifrö och det var liksom lite sött och gott fast själva smaken kom långt bak i munnen, nästan precis i halsen/svalget och det var inte alls beskt som jag tycker att te är! Kan varmt rekommendera teet!

Känns härligt att vårda min "organiska" insida oxå och inte bara den själsliga delen!

LoAEmma
9/11/12, 11:40 PM
#177

Låter spännande Målle! Ska kolla upp det där..när jag kört nån sån detoxkur förut så har jag bara haft magknip varje dag och lagt ner det tillslut!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Sniff]
9/12/12, 7:44 AM
#178

Aaaah, nu mår jag bra igen! Kissen är hemma och ska få stanna inne tills i helgen, då vi ska se om det finns någon annan han kan bo hos om vi inte har hittat hans människorSkrattandeSkrattandeSkrattande

SHIAWASE
9/12/12, 8:22 AM
#179

Kul att hora Sniff!!!

Du behover nog borja med att tycka om och uppskatta dig MERA!!
DU ar UNDERBAR!
DU ar VARD ALL LYCKA SOM FINNS!
DU ar VARD att Skratta, att ma bra, du ar vard att njuta av att ga till skolan, du ar vard det basta av allt. Du ar vard att ha roligt med kompisar, med dina djur.

Du har ju sadan tillit till dina djur, darifran far du den ovillkorliga karleken som du soker,, forsok att hitta den hos dig sjalv, berom dig sjalv, bekrafta dig sjalv, tala om for dig sjalv att du ar VARD ALL LYCKA OCH ALL KARLEK ,,

Crinalina hade nagra bra rad i nagon trad, om att titta sig i spegeln varje dag,,,,

vi far hoppas att hon tycker upp sa smaningom.

DU ar VARD allt!! Du ar en UNDERBAR MANNISKA, Sniff:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sniff]
9/12/12, 8:26 AM
#180

TACK! KyssSkrattandeSkrattande

[Kathja]1
9/12/12, 9:08 AM
#181

Det finns en väldigt bra "Självkänsle- och trygghets"-övning (kanske den du tänker på…) ~ där men helt enkelt börjar dagen med att ställa sig framför spegeln och titta sig själv rätt in i ögonen under några minuter. Bäst är att göra det just på morgonen därför att då är man som närmast sig själv.

I början kan det vara nog att bara titta sig själv i ögonen under några minuter (kan vara super tufft) sedan läger man till några minuter till - och så börjar man att säga snälla saker till sig själv. Målet är att under iaf 5 minuter kunna stå och titta sig själv i ögonen och säga snälla saker till sig själv.

Annons:
SHIAWASE
9/12/12, 9:09 AM
#182

JA Sniff, borja med en ovningen!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sniff]
9/12/12, 9:12 AM
#183

Det ska jag testaSkrattande

crinalina
9/12/12, 10:41 AM
#184

Kanon, det skulle ha blivit nästa förslag från mig. Det första skrev jag i Goda Råd-tråden. Den här övningen kan du absolut göra i kombination med den jag skrev om där. När du börjar säga snälla till dig själv framför spegeln, använd dig då av de ord jag nämner i den övningen. Det här fixar du, Sniff!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
9/12/12, 1:00 PM
#185

Sitter och vantar pa besok fran -tv-produktion-bolaget, som ville traffa mig ikvallFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Sniff]
9/12/12, 1:05 PM
#186

#184 Skrattande

crinalina
9/12/12, 1:19 PM
#187

Härligt Shiawase!! Skrattande

Sniff Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/12/12, 4:03 PM
#188

Åh vad spännande! Kyss

Annons:
målle
9/12/12, 8:05 PM
#189

Sitter i vardagsrummet och lyssnar på lillmannen som har läsläxa för sin pappa, åh gulle! ♥

Otroulig
9/12/12, 10:34 PM
#190

#170 Tack Målle. Precis vad jag behövde påminnas om just nu!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Evigheten]
9/13/12, 8:25 AM
#191

Ujuj! har ju besök här i veckan och det har blivit ett nytt träningspass varje dag…jag kan knappt gå nu hahahahaha  jag som trodde den träning jag gjorde innan var effektiv Flört

Dom kör hårt med mig här Skrattande och när jag kikar in här så ser jag hur mkt ni har skrivit här! kul kul!

SHIAWASE
9/13/12, 8:29 AM
#192

Vad for traning? Evigheten.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
9/13/12, 10:55 AM
#193

Det har varit step up, bodycombat  och igår tabata ( styrkepass med kroppen) den var sjukt jobbig haha sen idag blire yoga och imorgon pilboxing, det ska vara dans i kombination med boxning,,,blir kul att se vad det är

Step up är det enda passet jag är van att göra sen förr i tiden allt annat är nytt för migGlad

målle
9/13/12, 11:39 AM
#194

Är du på ngt träningsläger Evigheten? Skrattande

[Evigheten]
9/13/12, 11:49 AM
#195

ja man kan ju tro det haha Skrattande men det är bara på gymet hihi

Brukar dock inte kunna gå på dessa pass på kvällarna, men nu har jag ju barnvakt, så vi testar på hejvilt denna vecka! hihi

Annons:
målle
9/13/12, 11:52 AM
#196

Aha! Härligt att kunna rå om sig själv med vad man vill! Kul! Skrattande

[Evigheten]
9/13/12, 11:59 AM
#197

JAAA! riktigt roligt Skrattande

målle
9/13/12, 12:07 PM
#198

Hmmm what's for dinner tonight..? Världens svåraste fråga! Vad ska ni äta till middag idag?

[Kathja]1
9/13/12, 12:17 PM
#199

Målle Här blir det nötköttgryta med egenodlade rödbetor, potatis och sallad ~ en annan är ju igen LCHFare. Äter dock med fokus på grytan och rödbetorna, även om våra potatisar är så goda så det lätt hade slunkit ner två potatisar istället för den vanliga 1/2. Skrattande

[Evigheten]
9/13/12, 12:18 PM
#200

Vi ska faktiskt käka på sibylla idag, men här i veckan har vi ätit köttfärssås,kebabgryta och hemlagad mos med panerad torsk

målle
9/13/12, 12:34 PM
#201

Kathja - gud vad gott det låter! Och lchf står ju för LOW carb high fat så det där väljer man ju själv hur många potatisar (eller andra kolhydrater) man vill äta Skrattande Jag har tom ätit lite ris förra veckan då vi åt thaimat och igår valde jag tom att äta pizza från pizzerian. Men idag gör jag nog en helt vanlig korvstroganoff, hade en korv i frysen så jag hoppas den hinner tina till 17-tiden! Nu ska jag dra bort på Ica och köpa lök och grädde, annars blir det en torr smaklös korvstroganoff Flört

SHIAWASE
9/13/12, 12:53 PM
#202

Har blir det Sashimi (ra fisk) lattsamt nar man inte orkar laga mat,, ris (naturligtvis)(som man lagger i riskokaren pa morgonen och satter pa timern bara!!) miso-soppa med tofu och graslok, sallad, inlagda bongroddar,, kanske friterar jag nagot ??? aggplanta eller sa? eller sa far det va,,,

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Sniff]
9/13/12, 1:22 PM
#203

Jag sitter och äter jättegoda linsbiffar och klyftpotatis! MumsSkrattande

(fast det är lite svårt att äta med en katt på tallriken…Tungan ute)

[Kathja]1
9/13/12, 1:49 PM
#204

Sniff - det måste ju ändå vara ett angenämt besvär att ha en gosig katt som vill vara i maten. Skrattande

[Sniff]
9/13/12, 1:52 PM
#205

Jaa det är det verkligen! Han har mycket tokigt för sig den här kissen, och han är helt galen i mat. Har aldrig träffat en knäppare katt, haha! Nu ligger han på mina fötter och kurrarKyssSkrattande

Håbe
9/13/12, 3:07 PM
#206

Här blir det zucchinilasagne. Det är nog familjens absoluta lchf-favorit. Den går före vanlig lasagne till och med.

SHIAWASE
9/13/12, 3:10 PM
#207

later gott Habe, hur gor man en sadan?

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
9/13/12, 3:11 PM
#208

Jag håller med dig Håbe! Det är även en av min sambos favoriter!

Håbe
9/13/12, 3:18 PM
#209

Man använder zucchini istället för lasagneplattor. Jag brukar hyvla den med en osthyvel. Lägg ut dem på några kökshanddukar och salta och låt dem stå en stund sen så att så mycket vätska som möjligt dras ut. Gör köttfärssås efter egewn smak. Det krävs lite mer kryddning och saltning än när man gör till pasta eftersom zucchinin suger åt sig mycket smak.

Sen varvar man zucchini och sås, ost överst och grädde. In i ugnen, 225 grader i en halvtimme ungefär. Tills färgen ser bra ut. Min kollega brukar använda Keldas ostsås också istället för bechamelsås men jag tycker den är bra som den är.

Annons:
SHIAWASE
9/13/12, 3:22 PM
#210

later gott, ska jag prova !! Tack:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
9/14/12, 1:04 AM
#211

Godmorgon alla sprudlande , karleksfyllda sjalarKyss

En reflektion denna varma morgon.

Var inne en runda pa lite olika iFokus sajter.

Ofta ar det sa att samma amne behandlas och diskuteras pa flera sajter, ibland samma inlagg som laggs upp pa flera sajter, ibland samma amne dyker upp.

MEN , vilka olika vandningar dessa diskussioner tar beroend pa vilken sajt det ar och vilka som deltar!! Inget battre , samre, men intressant!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
9/14/12, 1:06 PM
#212

Men! Kan inte ni komma hem från jobb och skola eller vad ni nu spenderara dagarna med så en rastlös sjukskriven arbetslös har ngt att roa sej med tills sambon kommer hem från jobbet?

LoAEmma
9/14/12, 1:15 PM
#213

Haha, jag är här iallafall Målle! Börjar inte jobba förrän kl 16 :)
Hoppas på bättre tålamod idag så jag slipper den där irritationskänslan jag hade igår. Shit vad det tär på kroppen!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
9/14/12, 1:32 PM
#214

Haha hej! Jaså du har inte ens påbörjat din arbetsdag! Irritationskänsla och jobb går INTE ihop! Du får bestämma dig för redan nu att ha bättre tålamod och att om irritationen skulle krypa sig på ska du bara ta ett par djupa andetag och se till ngt roligt istället! Skrattande

[rore]
9/14/12, 1:40 PM
#215

Sitter här framför skärmen, tankarna irrar lite hittan och dittan. Aningens rastlös, utan någon egentlig anledninag.

För fingrarna vill dansa på tangentbordet och orden inom mig vill inte riktigt komma fram eller ut.

Vet ju så väl att det är i de här sammanhangen som det kommer att komma upp svar. Svar som flyter upp inifrån om ni förstår vad jag menar (?)

Intellektet vill ta kontrollen och försöka tvinga fram RESULTAT!

*småler*

Visst är det väl bara alldeles märkligt hur lätt det är att trassla in sig i tankarna och lite knepigt att ta sig ur dem….

Så jag tänkte att det var väl lika bra att skriva om det som pågår där " inom " just Nu.

För det är ju först när jag ser det, som det rastlösa och otåliga ino  mig faktiskt stillar sig och lägger sig til ro.

[Kathja]1
9/14/12, 1:50 PM
#216

Sorry målle! Jag njöt av att vara ledig, går på för att jobba helg i em och kommer sedan inte att komma hem igen förän måndag fm, genom att krypa upp i famnen hos min älskling. Sedan kom hunden (en Amstaff vid namn Holger) och lade sig ovanpå oss - fem minuter senare sov vi gott alla tre. Mys, pys i kubik!

Brukar ha svårt att vara i nuet när det är dax att gå av långledigheten, är ledig var 3e vecka, och dax att börja jobba igen - men idag har ajg hittat ett bra fokus på NU och NU är jag ledig. Är faktiskt ledig i 2 timmar och 10 minuter till. Skrattande

Annons:
SHIAWASE
9/14/12, 1:50 PM
#217

rore, kanner igen det.

Det basta ar nar man bara ar uppkopplade och fingrarna bara rusar over tangentbordet utan att man knappt vet vad man skriver., Sedan nar man tittar pa det man skrivit sa ar det bara WOW,, detta var ju jattebra!

Nar jag skriver pa min blogg tex. och det ar sa att orden inte kommer men det finns nagot dar som VILL komma ut, sa brukar jag borja att skriva ungefar som du gjorde ovan,,, och efter en stund sa lossnar det , och flodet kommer (da kan man ta bort de dar fortsa raderna :)

Men du rore, skriver ju sa fint och underbara formuleringar standigt, , aven om intellektet tar over:)

Emma och Malle!! Jag tycker ju som sagt att det ar kul att ga in har som eftermiddagspaus innan jag sticker ivag och instruerar, men idag var det som sagt inte mycket,, tankte jag,, men sa satt ni har bakom skarmarna da!!

Hoppas dagen ar bra for er alla!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
9/14/12, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#218

lustigt nog var det lika dött på facebook…jag har googlat lite och här kommer en bild på ngt som är oerhört fascinerande! Giant Redwood! Så jäkla coolt! Jag SKA åka till USA SNART! Kolla on Redwood National Park och Grand Canyon! Coooool!

målle
9/14/12, 2:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#219

Mäktigt! Nice! Coooool!

SHIAWASE
9/14/12, 2:12 PM
#220

Harliga bilder Malle!! KyssNaturen ar maktig!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
9/14/12, 8:57 PM
#221

Jag vill återgå till zucchinilasagnen ni pratade om och tala om att jag gillar inte alls det!! Det är tråkigt och blaskigt och smaklöst (och mina lasagner är väl kryddade). Däremot så gör jag lchf-pasta och det är SUPERGOTT använda till lasagne, myyyyyyyyyycket godare än vanlig lasagne till och med. Hmm det blir nog det någon dag snart… :D mums

Igår gjorde jag mexikanska hamburgare. Blandfärs, ägg och tacokryddor (egen blandning så klart), forma burgare, släng på en plåt och grilla högt upp i ugnen på hög värme, vänd när de fått bra färg och släng på några skivor bacon på plåten, kom ihåg att vända dem också efter en stund. Ta ut alltihop och släng på bröden (om man äter bröd) och in i någon minut, smeta på en egengjord tomatsås med chili, på med burgare och ett par skivor bacon, lite stark ost, något tomatskiva och röd lök, in i ugnen en minut eller så igen, ta ut, toppa med lite mer av tomatsåsen och toppbrödet. mUUUUUUUUmmmmms… Och det går lika bra att äta det utan bröd, med lchf-bröd, eller med salladsblad om man vill det,

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/14/12, 10:46 PM
#222

Lät riktigt gott det där Crinalina!!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

målle
9/17/12, 10:28 AM
#223

Jag säger ju att jag äter lchf men egentligen är det lite fel, jag äter lc-kost alltså low carb-kost, inte low carb high fat, för det där höga intaget av fett kan jag inte förmå mig själv att äta igen, jag vräkte i mig grädde och åt mycket smör första gången jag åt lchf men det lockar inte, visserligen gck jag ner mkt i vikt men då ska även tilläggas att jag hade ett oerhört fysiskt jobb på heltid då plus att jag tränade både gym ibland och promenerade så det är egentligen inte konstigt att jag gick ner i vikt jänfört med nu då jag är väldigt inaktiv, bortsett från de morgonpromenader jag nu tar varje morgon och besöker gymmet då och då. Min träning är ju tänkt att komma igång på allvar så smått, men jag tar det lugnt, jag har inget mål med min viktnedgång och just nu vill jag bara röra på mig och äta sånt som känns bra och får mig att må bra.

Jag har tidigare ätit havregrynsgröt varje frukost, det är många år sedan nu men har haft den där lite nyttiga frukosten i huvudet ett tag nu och nu har jag fattat intresset för bovetegröt…är det ngn som testat bovetegröt?

Vad som egentligen är viktigast för mig är att min mage ska fungera, jag har en långsam, trög tarm som oftast inte vill tömmas helt och sedan kan den kännas svullen. Jag försöker med mkt för att få den nöjd men jag tror att jag bara retar upp den ännu mer..

När jag åt havregrynsgröt varje morgon behövde jag besöka toaletten efteråt varje gång och det är den rutinen jag vill få in! Jag hoppas att bovetegröten ska få lite naturlig fart på min mage och tarm!

Har ni andra tips till en mage som min är det hjärtligt välkommet! Skrattande

Annons:
crinalina
9/17/12, 10:42 AM
#224

Jag har inte provat bovetegröt men jag förstår effekten du är ute efter. Jag skulle råda dig att till att börja med sluta kalla din tarm för långsam och trög. Jag skulle personligen bli skitsur om någon kallade mig för det, och göra allt för att jäklas med den personen. Tungan ute hehe

Men allvarligt, du har ju den tarm du manifesterar att du har. Om du tänker på den som långsam och trög så kommer den att vara det, om du tänker på den som välfungerande oavsett vad du äter eller vilket rutiner du har kanske det blir en förändring?

Jag ändrade nyligen min inställning till min tarm. När jag är hemma och är ledig så var den alldeles utmärkt samarbetsvillig, men de dagar jag jobbar så låste den sig och efter tre dagar så var den ju naturligtivs hård och svullen och gravidaktig. Inte så roligt. Så gick jag och tänkte länge. Jaha nu kommer magen sluta fungera igen när det är dags för jobb, och det gjorde den ju såklart. Så helt plötsligt så insåg jag hur jag tänkte och började genast tänka annorlunda.

Nu tänker jag att min mage fungerar perfekt oavsett hur min dag ser ut och vad jag äter. Om jag känner att jag har svårt att tro på den meningen så tar jag till tvärtomtanken och tänker det jag faktiskt tror på "min mage fungerar inte lika perfekt oavsett hur min dag ser ut och vad jag äter". Så länge jag tänker det utan negativ känsla. Jag brukar säga det som ett enkelt konstaterande av fakta och så rycka på axlarna som en förstärkare av det. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
9/17/12, 11:07 AM
#225

Ja jag har ju blivit väldigt medveten om att jag tänker fel angående min mage och tarm och har försökt vända om tanken, men än så länge har det inte riktigt funkat, dock vet jag att det kan ta tid eftersom jag måste tänka rätt och jag har bett om en ordentlig tömning (haha) så den kommer väl snart! Skrattande Ska börja vända tanken kring detta oxå! Andra saker har ju vänt sig rätt så det ska ju funka även här!

Men just bovetegröten är egentligen mest för att jag vill ha ngt mättande och bra att äta till frukost då jag väldigt lätt tröttnar på ägg och då blir frukosten som igår och idag (två rostmackor med Nutella på!!!!) Det är ju inte så nyttigt, men det var gott! Skrattande

Och nu undrar jag om inte mitt kära detox-te inte är så bra för mig då det innehåller selleri, anis och fänkål bla och alla dessa kära örter är släkt med gråbo vilket jag är allergisk mot och kan ge korsreaktioner..

Men men jag försöker dagligen tänka små tankar om att min mage är friks och mår bra och är lugn, fin och osvullen (haha) så snart nog kan jag ha den rätta känslan även inför detta! Skrattande

crinalina
9/17/12, 11:27 AM
#226

Gör eget lchf-bröd. Jag gör bröd som tar typ en halvtimme från jag börjar tills det är klart. Skrev jag inte receptet för pizzabotten någonstans här inne? Nåja

3 dl mandelmjöl

200 gram riven ost

1 tsk bakpulver

2 dl vatten

2 ägg

2 tsk fiberhusk

salt (och oregano, vitlökspulver eller annat man önskar)

Blanda allt i en skål

Sätt ugnen på 225 grader

Klä en plåt med bakplåtspapper

På med degen/smeten och lägg ett bakplåtspapper över och tryck ut. När jag gör till pizza så kavlar jag ut så det täcker plåten, när jag bröd så trycker ut det till lite mindre i storlek men lite tjockare.

Ta bort överpapperet, in i mitten av ugnen i 10-15 minuter tills det fått lite färg. När jag gör pizza tar jag ut det när det ser fint ut, om det är bröd så tar jag ut efter ca halva tiden och skär i rutor och särar lite på dem innan jag gräddar resten av tiden.

På med smör, skinka, salami, tomat, gurka och ost och ät och njut. Blir supergott att värma lite i micron efter någon dag och eftersom det är ostsmak på det redan så kan man äta det precis som det är om man har bråttom. Håller sig bra i kylskåpet, det längsta det räckt för mig är dock 5 dagar så jag kan inte säga om det håller längre än så. :D hehe

Om man vill kan man ju också göra små minipizzor som man kan frysa in eller bara ha i kylen för frukost eller mellanmål. Lite tomatsås, skinka och ost på. Eller köttfärspizza (min sambo och min son älskar denna pizza btw), eller vilken pizza man vill. Grädda i mitten av ugnen i ca 10 min tills osten är som man vill ha den. Ta ut och skär i bitar av önskad storlek.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
9/17/12, 5:03 PM
#227

Jag har varit inne på Irinas fantastiska blogg idag, Livet sett genom rosa glasögon, och läst, och läst om sånt jag redan läst eftersom jag har lärt mig att jag tar till mig olika saker olika dagar. Det som jag alltså tog till mig senast jag läste en text var något helt annat än det jag tar till mig nästa gång jag läser samma text.

Hur som helst, alltid insprirerande att vara där inne.

Idag trillade jag över denna fantastiska mening:

Känslan man känner när man betraktar manifesteringen matchar alltid känslan av det inre tillstånd som orsakade det.

Det är ju inget nytt med det, men det är ändå spännande att lägga lite extra energi på den kunskapen ibland.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
9/17/12, 7:23 PM
#228

crinalina - jag har ett väldigt liknande brödrecept men jag tröttnar ju på det oxå, bakar det ibland. Men just nu är jag sugen på gröt faktiskt Skrattande

Lite bovetegröt med skivad banan eller hallon eller blåbär på eller varför inte alla tre! Skrattande

[Evigheten]
9/17/12, 7:25 PM
#229

Irinas blogg är riktigt bra faktiskt, gillade den där meningen måste repetera för min egen skull… Tungan ute

Känslan man känner när man betraktar manifesteringen matchar alltid känslan av det inre tillstånd som orsakade det

Tack Crinalina! det var ju en kanon påminnelse =)

[Kathja]1
9/17/12, 7:34 PM
#230

Krossade linfrön är bra om man vill ha en glad mage, det och mycket vatten.

Annons:
målle
9/17/12, 7:44 PM
#231

jag äter hela linfrön ibland, på rysk yoghurt, tänkte fortsätta med linfröna på min gröt. Jag längtar tom efter gröt nu haha!

crinalina
9/17/12, 7:48 PM
#232

Ja, jag brukar ha i krossade linfrön i det där brödet :D Och ja visst är det så målle att man tröttnar ibland och vill ha något annat, och då ska man äta annat. Så länge man njuter av det.

Själv kan jag ju äta precis vad jag vill för jag väger ändå INTE 55 kg! :D hehe NICE!!!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
9/17/12, 7:54 PM
#233

Och jag kan oxå äta vad jag vill för jag väger INTE 67, välformade och muskulösa, kilo!

LoAEmma
9/17/12, 7:55 PM
#234

Oj snart dags för ny tråd igen!

Herregud vad jag är trött! Bara jobbat tre timmar idag, men helt färdig! Somnat två gånger i soffan nu…Blir nog tidigt sänggående ikväll.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
9/17/12, 8:00 PM
#235

Glöm inte bort Gruppmanifesteringen Emma! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/17/12, 8:20 PM
#236

Hehe nä jag veeet! Får se hur mkt energi jag kan ge där idag…
Ska nog äta lite mer och se om det hjälper.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
9/17/12, 8:23 PM
#237

Strunta i att ge Emma, ställ in dig på att få istället! Skrattande

Annons:
crinalina
9/17/12, 8:33 PM
#238

Och nu låser vi den här tråden och fortsätter härSkrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: