Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 6931 ggr
[Kathja]1
2012-08-23 13:24

Dagens insikt

Alla kommer vi till diverse insikter under resans gång, vissa är monumentalt livsavgörande och andra ganska obetydliga - men alla bidrar de i alla fall till vår utveckling och vårt välbefinnande.

Ja, under förutsättning att vi gör något med dem är klart. Flört

Dagens insikt för min del rörde sig idag om mina bonusungar som jag har nämnt några gånger, kanske speciellt i "gnäll-tråden". Stod just och vek tvätt och for i tanken iväg till alla de diskussioner jag har haft med de två "små" liven (nu 12 och 15) kring sådant som byte av kläder, duschning och hur man beter sig vid matbordet. Sådant som jag tycker att de borde kunna vid detta laget!

Insikten var att jag väldigt ofta både tänker och säger att - jag är så glad och tacksam över att jag INTE har små barn, med tanke då på mina egna tre. Det är så skönt att INTE behöva hålla på med att passa upp, fixa och dona osv som man fick göra då de var små.

Ja ni ser själva! Kanske inte så underligt att jag har två bonusungar som trots att är gamla nog att kunna sköta sådana basic saker inte gör det.

Så fram för nya tankar. Jag är glad och tacksam över att ha fem fina ungar som klarar sig fint i livet och bara behöver mamma till att få kärlek och omtanke i form av lite prat kring livsfrågor. Skrattande

Annons:
SHIAWASE
2012-08-23 14:15
#1

Bravo!Tank vad enkelt det ar egentligen,,,,och bra att du skrev den insikten har sa vi andra fick ta del av den, , det behovde vi ju, eftersom ingen ens har namnt detta nar du har skrivit om det!! Tack for detGlad

Jag har sjalv liknande saker nar det galler mina barn, som jag ar medveten om , men som likval dyker upp , eftersom jag fortsatter att saga vissa saker eller reagera pa samma satt om igenFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-08-23 18:44
#2

Kanske kanske bli en tråd av alla våra insikter, tycker att det brukar ploppa upp sådana i både den ena och den andra tråden. Obestämd

[Evigheten]
2012-08-23 21:08
#3

Det var en bra ide Kathja-R! då är det lättare att hitta alla insikter medGlad

[Kathja]1
2012-08-25 21:13
#4

Dagens insikt! Puzzlade lite med Linn inne på FB då hon tyckte att jag skulle göra annat än att jobba…

Bara vara, eller chilla, är jag riktigt bra på nu för tiden, och blockeringarna har jag jobbat bort de flesta, njuta av här och nu det kan jag, tacksam är jag, styr mina känslor fixar jag för det mesta. Alla de puzzelbitarna och några till har jag fixat - men trots det är det fortfarande som så att det inte står en Lexus på gårdsplan, jag kan inte ut och resa när och vart jag vill och jag kan inte köpa/få allt jag vill heller. Saknar en puzzelbit. Eller saknade! För något säger mig att jag har den nu…

Kom fram till att det jag behöver bli, ännu, bättre på är att CHILLA i kombination med att DRÖMMA och skapa GRIDS!!! Skrattande

Tack för den och tack Linn för puffen så att jag tänkte till lite. Kyss

målle
2012-08-25 21:37
#5

Jag tror jag är på precis samma ställe som dig Kathja! Ska sno åt mig lite av tipsen Skrattande

[Kathja]1
2012-08-25 21:41
#6

Sno på! Kyss

Annons:
målle
2012-08-25 21:47
#7

thanx! Kyss

linnease
2012-08-25 22:40
#8

jaaaaaa, precis!!! ok, då tror jag på dig igen, du känner dig nog asa-rik nu om du drömt lite :D

crinalina
2012-08-27 17:16
#9

Chilllaaaaaaaaaaaaaaa!!!!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

crinalina
2012-08-27 17:19
#10

Min senaste insikt är mer att jag hittat, tillbaka till, den känsla som jag vill leva i. Total harmoni och lugn och ro inombords. Inga tankar som virvlar och stör, ingen stress, inga funderingar.

Jag har helt enkelt kommit till insikten att inte försöka så hårt. Jag har kommit till insikten om hur jag känner i mitt drömliv. Nice insikt! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MathildaF
2012-09-01 14:08
#11

Dagens insikt är att ingen kommer börja älska mig innan jag accepterar och älskar mig själv fullt ut. Provade kläder idag och kände att jag gått upp i vikt, blev jätteledsen och började gråta, va tvungen att åka ifrån affären. När ja satt och grät i bilen på vägen hem så slog de mig av vilken anledning min önskan om killen ja vill ha inte har tagit fysiskt form, trots att ja fått alla tecken, nu vet ja att de tar fysisk form så fort jag känner kärlek till mig själv fullt ut!!

LoAEmma
2012-09-01 15:08
#12

Mathilda! Ja att känna kärlek till sig själv och till livet, att må bra i nuet är ju det viktigaste…

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
2012-09-01 19:08
#13

Min insikt för denna dagFlört

Tror att den rätte kommer, jag är så lycklig att vara ensam då och jag vet inte hur och inte när, men jag vet att han kommer vid rätt tidpunkt ( ingen tidspress) Då kommer det hända när jag förväntar o tror på att han kommer, utan att känna att jag bara måste ha den rätte brevid mig just nu (dålig känsla) så jag vill ha det, men inte för mycket, bara så pass mycket att det känns bra <3 <3

Annons:
szirius
2012-09-01 22:07
#14

en liten grej som bara dök upp i huvudet när jag läste detta Kathja, vara att du kanske behöver släppa lexusbabblandetFlörtKyss - du har ju redan sänt ut det tydligt i universum, luta dig nu tillbaks och LITA på att OM det är meningen så kommer den att komma till dig, i PRECIS rätt tid i ditt liv. Det finns inget mer för dig att göra.Glad

# 11 fiiin insiktKyss Det låter så klyschigt med " älska dig själv blablablaba" men när man verkligen KÄNNER det, då vet man att det är ju sant.

# 13 same,sameKyss - det ÄR så! Vid rätt tidpunkt, när du är redo. Allt är som det ska.precis nu.

[Kathja]1
2012-09-01 22:11
#15

Så kan det kanske vara, men jag blir glad av Lexus. Du skulle se varje gång vi kör förbi en Lexus och jag och mannen bara skriker LEXUS!!!!!! för att sedan bryta ihop av skratt, hi hi.  Skrattande

Jag har aldrig brytt mig om bilar, har aldrig önskat någon speciell sort och har aldrig blivit till mig över en bil - tills nu. Så oavsett vilket så tillför Lexusar glädje och skratt - och det ger alltid mer glädje och skratt. Oavsett i vilken form det nu blir. Flört

szirius
2012-09-01 22:12
#16

#15 jamen dåsåKyssGlad

[Kathja]1
2012-09-01 22:14
#17

Kyss

Pagan
2012-09-01 22:33
#18

Lustigt appråpå Lexus, min arbetskamrat och jag sitter ofta på hemvägen (vi samåker) och pratar om positivt tänkande, attraktionsagen och vad vi önskar oss och hur vi ska få det mm. Väldigt ofta så blir vi omkörda av en himla snygg Audi och kompisen säger alltid att "där är ju min bil igen" och liknande. Så frågade hon mig häromdagen ang vilken bil jag skulle vilja ha och jag kom på att det vet jag ju inte, har inte minsta susning om vad bilar heter mm. Men jag säger ofta att jag rattar min nya fina bil, fast jag sitter i min gamla Pärla från -97 och efter 14år med den så trivs jag ju ypperligt, en mer lojal trotjänare är svår att finna. Den har aldrig strulat bara rullat. tror jag lagt 5000:- i reservdelar & reperation och då tror jag att jag räknar väl högt faktiskt, på alla år. så jag vill inte skiljas från min Pärla och jag vill verkligen inte prata om andra bilar då jag kör henne för hon hör och kommer inte bli glad på mig. Kompisen fattar nada. En bil har ingen själ, inga öron, inget hjärta replikerar hon. Herre jösses! jag var rädd att Pärlan skulle få fnatt direkt och vägra rulla en meter ju.Förvånad Kompisen fick veta att så talar man INTE!! i min Pärla. Det blev en del goa skratt av kompisen efter min kraftiga markering och även här hemma då jag upprört berättat vad min kompis sagt och ynglen kallar mig nu för värsta hönan! Men kan man inte få älska en gammal bil som en kär vän, är jag en tönt? jag pysslar om henne, putsar på henne och klappar om henne, helst på vintern då det varit en kall nattSkäms Hon får aldrig stå med lort på sig och har alltid rena rutor. Servar henne själv minst en gång i månaden, daltar och pratar med henne. Nu skäms jag nästan ju. Ingen rost och inget som helst gnissel, lister och reling som nya.

Man måste ju inte vilja ha en ny flashig bil av senaste modell fast man har ekonomiska möjligheter eller hur.

vet inte vad jag vill ha sagt med detta, men insikten jag fick om att jag kommer behålla min trotjänare även om jag har råd att köpa en sprillans ny av vad det än må vara för märke, gjorde mig fundersam. Är jag knäpp eller? Nu står ju Pärlan på utsidan och vad jag vet så kan hon inte läsa på distans, så jag vågar skriva dessa rader. Men säg mig är jag en knäppgök?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Torahzen]
2012-09-01 22:37
#19

LoA handlar ju om att vara nöjd, inte ha det senaste. En bil som alltid fungerar och är enkel i drift låter ju underbart. För mig resonerar du helt logiskt.

Pagan
2012-09-01 22:44
#20

tack Tora, så jag är inte så knäpp då iallafall. Har aldrig funderat på det tidigare, ynglen tycker väl att jag daltar med Pärlan i överkant i bland. Men det är ju kanske det som gör att hon bara rullar och glänser fint i lacken efter alla år.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
szirius
2012-09-01 22:47
#21

# 20 det låter ju Toppen! Det bästa man kan göra enligt LoA är ju just att ge saker en själ och ett namn och ge dem kärlek - även bilar såklartKyss

PÄRLAN! Åååh, förstår att hon gärna rullar felfritt för digFlört

szirius
2012-09-01 22:48
#22

# 20 det låter ju Toppen! Det bästa man kan göra enligt LoA är ju just att ge saker en själ och ett namn och ge dem kärlek - även bilar såklartKyss

PÄRLAN! Åååh, förstår att hon gärna rullar felfritt för digFlört

Pagan
2012-09-01 22:56
#23

Gott att höra sz, ja min Pärla är en underbar sötis. Hon känner nog av den kärlek jag ger henneSkrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LoAEmma
2012-09-01 22:56
#24

Min bil heter också Pärlan :D

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Pagan
2012-09-01 23:03
#25

Härligt Emma, ja de är som sköna personligheter och som sådana så måste de ju få ett passande namn.Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

szirius
2012-09-01 23:50
#26

Haha, skrev nyss i en annan tråd att ibland försvinner saker man skrivit, och jag tar det då som ett tecken att jag behöver finurla lite mer på hur jag ska uttrycka mig. Men i detta falla verkar det vara DUBBELT VIKTIGT att hurra för din PÄRLASkrattandeFlört ( med tanke på att det kom dubbelt, det jag skrev…)

Pagan
2012-09-01 23:54
#27

Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[Evigheten]
2012-09-02 07:35
#28

Hihi vad lustigt! har alltid kallat min bil för min pärla, passande bilnamn kanskeFlört

#13 Ett leende på läpparna sprider sig när jag läser vad du skriver Glad

[Evigheten]
2012-09-02 07:35
#29

oj # 14 menade jagTungan ute

SHIAWASE
2012-09-02 09:48
#30

haha, Evigheten, det ar val harligt att ett leende sprider sig nar du laser dina egna inlaggFlört och andras:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
2012-09-02 12:17
#31

Ja SHIAWASE Flört hahaha

MathildaF
2012-09-02 14:43
#32

Pratade ju om att känna kärlek till sig själv. Sitter hos en kompis i kollar på film i äter chips. O när ja tar upp nästa chips ur skålen så e de ett HJÄRTA! Alla andra chips är såna där stjärnchips! It's à sign:) love is in the air:)

SHIAWASE
2012-09-02 15:02
#33

Dagens insikt,, (eller gardagens egentligen) Jag ar totalt genomlycklig!!

Det ar min insikt:)

Igar, sa samlades vi nagra mammor fran min aldsta tdotter gamla klass,,, jag hade tvekat om jag skulle ga, brukar alltid vara kul,, men jag kande ett visst motstand, men gick anda.

Alla pratade bara om barnen, och aven om jag alskar mina barn, sa ar jag HELT ointresserad av att sitta och prata om dem, nar man ater och dricker gott….

MEN,, forsta insikten var, att jag inte var uttrakad eller domde nagon, utan jag bara satt dar och VAR,,, (forut hade jag sakert tankt att,, jag skulle ju inte ha gatt,,,vi har inget gemensamt ect, ) alltsa, aven om jag var totalt ointresserad av konversationen sa var detheller inget som jag brydde mig om.

Jag forsokte byta samtalsamne ett ANTAL ganger (haha) men det gick ju inte,,, nagra minuter hamnade nagra av oss i ett annat samtalsamne,, och da fragade en person mig om vad det var som gjorde mig lycklig…

OCH , har kommer alltsa min insikt,,, Jag svarade helt naturligt att jag BARA AR lycklig,, de andra bara vickade pa huvudet, de ville veta VARFOR,, och jag kunde liksom inte svara pa det,,,Inget i mitt yttre tillstand har ju forandrats, men jag ar bara oerhort lycklig!! sa jag igen,, och det blev bara tyst….(haha)Hur kan man vara lycklig nar ingen yttre forandring har hant,,, verkade det som.

INGET fel pa dessa manniskor,, jatteharliga,, det var nagra manader sedan vi traffades sedan sist, och jag kande sa tydligt vilka sprangsteg jag har tagit i ratt riktning ocksa… En harlig kansla att kunna saga dessa ord, och kanna att de inte var bara ord utan kom innefran mig: JAG BARA AR LYCKLIG HELT ENKELT!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-09-02 15:50
#34

UNDERBART SHIAWASE!!

Åh vad skönt det kommer bli att kunna säga dom orden och mena det inom kort även jag :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Evigheten]
2012-09-02 17:05
#35

Härligt SHIAWASE! att vara lycklig är nyckeln till dörren till allt det underbara som finns!

crinalina
2012-09-02 17:17
#36

Shiawase, visst är det en härlig känsla när man upptäcker att svaret på frågan om varför man är lycklig är just det du säger. Man BARA ÄR lycklig!

När jag var på Sverigebesök i januari så var det första gången på över två år, och det var 3 år sedan jag flyttade därifrån. Jag har växt enormt mycket som person sedan dess. Enormt mycket, så mycket att det inte går att beskriva i ord. Och jag har ju naturligtvis förändrat mitt liv helt och hållet, men ingen av de yttre förändringarna hade ju spelat särskilt stor roll om jag inte förändrat mitt inre, och mitt tänk.

Jag fick av väldigt många höra att jag såg ut att vara så himla lycklig nu, och så frågade dem vad det var som gjorde mig så lycklig. Jag svarade allt, och ingenting. Jag älskar varenda detalj och helheten i mitt liv. Då ville de ha exempel. Då svarade jag att det bara är så. Jag bara är lycklig. Det är vem jag är. Jag är lycklig. Det handlar om inställningen till sig själv, och till livet. Det handlar om att bara vara det.

Jag fick många konstiga blickar, men ingen kunde ju protestera mot det jag sa för de kunde ju se med egna ögon hur jag strålar av lycka, som kommer inifrån.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-09-02 19:49
#37

Pagan, helt naturligt! Jag har en vän som påstår att bilen alltid går mycket bättre när man gullat med den. Shiawase så härligt! Och visst är det underbart att inse hur långt man kommit, hur mycket som hänt. Jag fick en sån upplevelse för några månader sen när jag såg mitt ex och stolpade glatt fram och gav honom en kram och var hur glad som helst att se honom. Lite skillnad mot för några år sen när jag nästan bröt ihop och flydde :) nu var han som ismannen, kall och avståndstagande. Det Bästa av allt var : jag brydde mej inte! Jag var glad in i själen och att han var som is var hans problem. Jag gick på moln ett par dagar!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2012-09-02 23:32
#38

Fantastiskt med sa manga glada och lyckliga sjalar harGlad och bilar ocksa verkar det somFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-09-03 08:39
#39

Dagens insikt för mig just idag får nog faktiskt vara att ta vara på mitt NU ännu mer! Jag tror jag går på alldeles för fort att jag missar andra insikter och andra små önskningar som slår in..Jag kan uppfatta SÅ mkt mer…jag vet bara inte riktigt hur jag ska göra för att bromsa in nu..att bara sitta och chilla kan såklart bromsa in mig men jag vill bli mer uppmärksam! Hur kan jag bli mer uppmärksam på alla småsaker som finns runtomkring mig? Jag vet ju att jag får massvis med småtecken på att saker och ting är på väg och att småönskningar slår in hit och dit, jag vill verkligen SE de och kunna tacka från djupet av mitt hjärta!

Jag vet att ni har tips och råd, so bring it on! FlörtKyss

SHIAWASE
2012-09-03 09:30
#40

Det ar ju sa att nar man verkligen fattar att LoA fungerar sa blir man sa ivrig,,,sa man vill liksom satta igang med ALLT med alla stora drommar och manifestationer,,Och det ar ju helt ok,, den tiden behovs ocksa:)

Sedan, som du nu Malle borjar kanna,, sa inser man att det ar ju inte det alla dessa FANTASTISKA saker som man ar ute efter (fast dessa vill man ju heller inte vara utan:)utan man vill hitta sig sjalv i sitt NU, koppla upp till sig sjalv i sitt NU.

Och i och med att du redan har kommit till insikten att du vill ta vara pa ditt NU annu mera,, sa kommer det nu att dyka upp massa saker som inspirerar dig till detta!!

Du har genom den insikten,, borjat andra din uppmarksamhet,, och kommer fran och med nu vara mera uppmarksam pa alla sma harliga och underbara detaljer, som hander! Sa du behover nog inga radFlört for du har redan kommit till insikten, uttalat onskan, sa nu kommer du att manifestera mera uppmarksamhet pa ditt NU!!

Sa, slappna bara av,,, ta till vara pa alla sma steg,, tex. som insikten idag ,,, ta in den, oh uppskatta dig sjalv for denTanny

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
2012-09-03 11:19
#41

SHIAWASE förklarade så bra, så har nog inget att tillägga…har dock en pytteliten insikt att dela med mig av:

Det roligaste med att manifestera är att se på vilket sätt jag kommer få det. För få, det kommer jag få. Vad kommer universum hitta på? det känns som en inslagen present som bara väntar på att bli öppnad, när? var? och framförallt HUR?? Det är verkligen så spännande! och roligt! och se HUR det kommer att ske

Har fått en del tecken redan på två dagar efter mina insikter, antingen är det ett rejält tecken eller så är det HUR? det kan vara början på hur det kommer att bli!!!Skrattande I'm sooo excited!!

Annons:
SHIAWASE
2012-09-03 11:49
#42

Evigheten!! visst ar det sa!

Lat universum bestamma HUR,, for universum kan komma pa sa manga satt som vi inte ens kan forestalla oss!!,,, FA far vi alltid, men HUR det vet vi inte!!

Jattebra beskrivningKyssWoohooYou RockOCH kul for dig!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-09-03 12:05
#43

Målle, det enda jag har att tillägga till Shiawase utmärkta svar är tacksamhet. Tacka för de tecken du får, tacka i förväg för de tecken du kommer få och tacka för att du ser alla tecken som du får. Skrattande

Jag ÄLSKAR Universums sätt att ge mig det jag vill ha!! Det sker så ofta på sätt som jag aldrig själv skulle ha kunnat drömma om, och ju mer jag förstår det ju mer avslappnad blir jag. Och ju mer avslappnad jag blir desto mer njuter jag av nuet. För det ÄR ju inte jag som ska ta reda på HUR, det kommer att komma till mig.

Woohooo!!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
2012-09-03 13:13
#44

Tar till mig det där med att tacka för tecken som kommer medFlörtPrecis det som passar just nu

Härliga gänget här inne!! tjohooo för oss alla!! och alla rockar fett här inne!!!

SkrattandeKyss

[Evigheten]
2012-09-05 12:36
#45

Dagens insikt:Glad

När jag känner total glädje under varje steg, på varenda dag som varit och det dyker upp en "sämre" händelse. Detta betyder bara att den här "sämre" händelsen hindrade mig från att "råka ut för" någonting värre, ELLER så är det starten på någonting bättre. ♥

szirius
2012-09-05 21:29
#46

#45 Detta betyder bara att den här "sämre" händelsen hindrade mig från att "råka ut för" någonting värre, ELLER så är det starten på någonting bättre. ♥

Aaaaaa, tack för påminnelsenGlad

[Evigheten]
2012-09-06 06:57
#47

Vassegooo Glad Har faktiskt börjat skriv upp mina insikter, bra att kunna bli påmind om dom då och då

szirius
2012-09-07 23:05
#48

AAah, jag har en så bra kväll, ett flow…jag har fått så många insikter den senaste tiden men jag hinner liksom inte skriva ner dem alla här, dessutom skulle det bli så långtTyst….funderar på om jag ska börja bloggaObestämd… vill hitta en plats för alla mina tankar, inte minst för min egen skull…sortera upp det liksom. Eller en bok…

För att dra ihop många,många saker till en kontenta så är iaf en av mina insikter:

Döden är ingen tragedi. Inte ens om det är ett barn som dör. Det är vår inställning till döden som är en tragedi. Vårt behov av kontroll och att saker ska gå som vi planerar, i stället för att hålla oss öppna och tacka för det som kommer i vår väg, men sedan också släppa saker som sedan tar slut.

Att människan inte kan acceptera och leva i flödet av universums större plan, som liv och död, DET är vad som skapar vårt lidande, vår känsla av tragedi. Döden i sig bara ÄR.

Man föds, man lever, man dör. Man lever bara olika länge. Det finns ingen värdering i det. Och jag är ju också tryggt förvissad om att döden bara är en annan dimension….

Så ikväll är jag inte ens ledsen. Inte alls. Jag känner mig GLAD och tacksam.

Så nu ska jag skriva i tacksamhetstråden!

Annons:
[Kathja]1
2012-09-07 23:08
#49

Skriv en bok! Gör en film! Sprid ditt budskap du visa och underbara kvinna. Kyss

Pagan
2012-09-07 23:12
#50

Underbara SzKyss insikter kommer via vägar vi aldrig kan föreställa oss.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

LoAEmma
2012-09-07 23:13
#51

Djupt imponerad av dig Szirius! Otroligt starkt att kunna ha det synsättet i detta du har varit med om.

Kramar till dig!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-09-08 07:43
#52

Dagens insikt fick jag idag nar jag stadade !!

Forst var jag arg for att ingen i familjen inte verkar fatta att det INTE ar bara min uppgift att stada,,, De ser att jag ar arg, de vet VARFOR,,, och helt plotsligt sa ar alla borta (haha) Istallet for att satta igang att hjalpa till:)

Men nu ar jag ju inte arg, langre,, far nar man stadar sa funderar man pa en massa saker,, och da kom jag till klarhet med manifestations biten som jag skriv om i Manifestation ur frustration.

Jag har varit medveten om detta lange, men inte formulerat det, satt ord pa det, men nu kom det till mig,, och jag kunde titta tillbaka pa mina tidigare manifestationer ,,, och se vilka som kommer fran ratt kansla, och vilka som kommer fran frustration/ilska kansla!!!

Sa nu ar jag bara tacksm till min kara familj,,,

Ingen verka ens ha brytt sig om mina ilske utbrott (de vet ju liksom att sa smanigom lugnar det sig,,) OCH alla drar sitt stra till stacken, men jag vill garna att de ska dra lite MER stran till stackenObestämdFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-08 08:36
#53

Dagens insikt kommer sig ur mitt gnäll i gnälltråden. Det är egentligen två insikter.

  1. Jag ska hålla mig ifrån Gnälltråden därför att det fokusera bara på känslor jag inte vill ha. Bättre att välja en annan känsla eller helt enkelt fokusera om - istället för att älta den genom att gnälla!
  2. Jag ska lägg fokus på det som ÄR!

Det är ingen ny insikt i sig, men väl värd att påminna sig själv om. Allt som är det är av en orsak, de finns i ditt liv därör att du (jag!) har bjudit in och manifesterat det. Var tacksam över allt som är därför att det är där så att du (jag!) ska veta vart jag är påväg och vad jag ska göra. Därför att om det som är känns bra, ja då är jag på rätt väg, men om det som är känns fel - då ska jag göra något annat. Skrattande

SHIAWASE
2012-09-08 08:44
#54

Ja, Kathja!

Det ar darfor som jag aldrig har skrivit i gnalltradenFlörttror jagObestämd

Kanslorna har jag naturligtvis ,,precis som alla andra,, MEN jag har haft ett STORT motstand till att upprepa sadana kanslor verbalt,,, Jag har ALLTID  kannt att dessa forstarks da!!(aven innan jag hade nagon medveten aning om LoA)

MEN, som jag sa haromdagen,, Det ar viktigt att fa utlopp for kanslorna ,, for de forsvinner inte bara hux flux ,, sa de som vill skriva av sig i gnalltraden, GOR DET!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-08 08:53
#55

Givetvis! Alla har vi våra stigar att vandra, våra vägar att prova och våra sätt som funkar för oss.

Annons:
målle
2012-09-09 16:01
#56

Jag fick precis insikten att jag de senaste 2-3 veckorna levt mer i mitt NU än jag kanske gjort tidigare och det känns verkligen lugnt och skönt!

Aaaah!

crinalina
2012-09-10 17:06
#57

Jag fick en liknande tanke som dig häromdagen Kathja, om gnälltråden. Men jag insåg att jag fick tanken för att jag läste en blogpost som rådde till att helt hålla sig borta från negativa känslor. Sedan insåg jag också att jag faktiskt bara läser gnälltråden när jag själv känner mig stadig och stabil, och då inte påverkas av det som skrivs där utan istället kan göra det som jag vill kunna göra. Råda och hjälpa.

Vad jag vet så har jag själv bara skrivit i den en eller två gånger, och då har det varit enbart för att få ur mig de negativa tankar som gnagit och inte för att älta eller diskutera det.

målle, härlig känsla eller hur? Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-09-10 19:11
#58

crinalina - verkligen! Och jag hoppas jag fortsätter så! Skrattande

[Kathja]1
2012-09-10 21:32
#59

YeY! Fick en sån kanon insikt under vår gruppmeditation!!! Jag hade bestämt mig för att göra ett ekonomiskt avstamp och röja i de blockeringar jag uppenbarligen har kring pengaflöde eftersom de trillar in lite lagom, när jag vill ha ASA-mycket pengar.

Mediterade och flög runt lite planlöst, stannade på ett moln och där stog det en kista i den kistan stoppade jag diverse tankar kring pengar som jag ville bli av med, låste och flög därifrån.

Plötsligt så ser jag en trappa, den trappan leder till en dörr och bakom den dörren finns det änglar. Det är vägledande änglar som bor där och där finns "min" ängel Ka som jag har träffat flera gånger förut. Så jag tar mig dit och går in (dörren står alltid på glänt) där möter Ka mig.

Vi kramas och pratar lite, jag beättar vad jag gör och plötslig dyker ordet SKULD upp, jag har SKULD för att jag vill vara asa-rik!!! Jag hade ingen aning, men känslan är så stark så jag är helt rätt ute. Jag tar i känslan och ger den till Ka som låster in den i en kista och lovar att se till så att den inte slipper ut igen.

YeY! Dagens insikt - jag har känt skuld för att jag vill vara rik. Men nu är jag skuld-fri, hi hi.

(givetvis passade jag på att köra lite EFT på skuldkänslan oxå)

crinalina
2012-09-10 21:46
#60

Woohooo! Kathja. vad underbart!! Grattis! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-09-10 21:56
#61

Japp, kalla mig SKULD-fri, hi hi Skrattande

SHIAWASE
2012-09-10 23:57
#62

Underbart Kathja!!! Nar jag laste ditt inlagg, sa fick jag sadana dar "narvaro-av nagot-rysningar" i hela kroppen,, (narvaro av nagot annat, eller narvaro , uppkoppliing till mig sjalv rysningar),, ! Helt ratt i prick maste det vara !

Na-na-na-na

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Otroulig
2012-09-11 18:17
#63

Kathja, vilket genombrott! :) Tänk vad spännande det är med alla gömda känslor och värderingar. Vad man vinner när man vågar se sina mörka sidor. Vilken klar och fin kontakt med Ka och ditt inre!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Evigheten]
2012-09-19 17:58
#64

Har insett att jag inte har "jobbat klart" med mig själv. Har insett att jag fortfarande har haft en gnagande känsla att jag inte duger…så dags att jobba med den biten!

crinalina
2012-09-19 18:49
#65

Evigheten, det kommer alltid finnas mer saker att lära sig om sig själv. Nya insikter om saker man måste jobba med, och det är ju en av de saker som är så underbart medlivet. Vi, och våra förutsättningar, förändras ständigt. Det leder till att saker som var sanna om mig för ett par år sedan inte nödvändigtvis är sanna idag. Det är en bra sak, det betyder att jag utvecklas. Och det betyder att livet alltid kommer att ge mig något bättre, att jag alltid kommer bli bättre och bättre. Så omfamna att du insett att du inte är fullärd och njut av hela processen. Alla perioderna har sin tjusning.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
2012-09-19 20:06
#66

mm man får väl se det från den ljusa sidan, en chans att förbättra sig och sin framtid

crinalina
2012-09-19 20:13
#67

Man ska alltid se saker från den ljusa sidan, det gör livet så mycket lättare och så mycket roligare.

Och du kommer att märka att tillfällen som dessa kommer lite då och då, det är viktigt då att komma ihåg att det är inte något steg bakåt, och det är inte någonting dåligt. Det behöver inte ens vara något som man missat tidigare. Det är helt enkelt bara så det fungerar. Saker dyker upp när man är redo för det. Tidigare var du inte redo för att inse det du insett nu. Men du har utvecklats, landat i det som du lärt dig tidigare och då är det dags för nästa steg.

För mig så är det en av de underbaraste och vackraste sakerna med livet. Att hela tiden ha möjligheten att utveckla mig och gå framåt.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
2012-09-19 20:41
#68

Vad bra du förklara det här nu känner jag verkligen att det här är något bra. Det blir något bra av att jag blivit medveten om att jag inte jobbat klart med mig själv, så det kan bara bli bättre! köpte choklad nyss för det här måste ju firas!!

crinalina
2012-09-19 20:51
#69

Ååh, vad fint och härligt Evigheten! Njut ordentligt av din choklad och av din fortsatta utveckling! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Evigheten]
2012-09-19 21:17
#70

Tack! Glad

[Kathja]1
2012-09-21 23:05
#71

Ännu en puzzelbit på plats. Frågade efter svar och där kom det! Tack för den.

[Kathja]1
2012-09-23 13:45
#72

Tänkte jag skulle utveckla ovan lite…

Frågade härom dagen Gud/Universum om råd i vad jag ska göra härnäst. Några timmar senare hamnade jag i inte en utan TVÅ diskussioner kring Gud och Attraktionslagen. I dag sitter mina killar och kollar på filmen Blues Brothers - hör inte så mkt av filmen då killarna skrattar och komenterar filmen i ett - men plötsligt hör jag en mening… "You are on a mission from God".

Går ju att tolka lite olika…Ska iaf inte predika utifrån någon av våra befintliga religioner. Blir spännande att se fortsättningen… Skrattande

SHIAWASE
2012-09-23 14:20
#73

Ah!! vad harligt Kathja:)))) spannande,, verkligenKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-23 14:25
#74

Tack Skäms

SHIAWASE
2012-09-24 13:08
#75

Idag hade jag en insikt,, men den bara flog forbi,, sa jag vet inte riktigt vad det var. Forsoker val att beskriva ,,, sa far vi se.

Saker som hander nu, som borjar handa nu, som borjar komma i rorelse ar saker jag visualiserade for typ 10 elldr mer ar sedan.

SAA, ar detta en visualisering timelapse,, ELLER ar det sa att de tankar jag hade for over 10 ar sedan var en fornimmelse av vad som kommer att ske???

Idag hade jag flera sadana moment, som ,, Oj, det har har jag glomt bort, och OJ ar det NU det kommer??

Jag kanner ju klart och tydligt att det hander just  NU for att jag antligen ar redo,

Jag vet ocksa absolut att jag INTE var redo for 10 ar sedan.

Sa just darfor,, var det jag tankte for 10 ar sedan , nar jag INTE var redo, en tanke uppsnappad fran mitt hogre jag? (som alltid ar redo) fornimmelse eller vad?

En visualisering var det ju ocksa, det forstar, jag,, men nu nar jag tanker tillbaka sa befann jag mig inte i det stadiet att kunna visualisera pa den "nivan" men nu nar saker borjar handa,, sa ar det helat tiden "" det ar ju DETTA som jag visualiserade DA!!"

Krangligt??? Men nagra av er kloka sjalar har har kanske nagon synpunkt??

En valdigt intressant erfarenhet i alla fall(aven om ingen forstar vad jagmenar,,haha)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-09-24 13:16
#76

Albert Einstein sa att tid är relativt.

I vilken ordning saker sker vet jag inte, jag tror inte det går att veta. Jag tror inte jag egentligen är intresserad av att veta. Det är lite som vilket kom först: hönan eller ägget? Skrattande Men båda finns och de behöver varandra.

Jag tror att det viktiga är att man tror på sambandet mellan tanke och verklighet. Tanke och manifestering. Drömmar och livet.

Gör man det så kommer det, i en eller annan ordning. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
2012-09-24 14:10
#77

Ja visst ar det sa Crinalina!!

For mig var just denna dag,,, en forunderlig upplevelse,,

Liksom OJ det var det har som jag tankte pa for 10 ar sedan, men for 10 ar sedan tankte jag ju inte sa har,, for da var jag pa en annan niva,,, men det som sker ar precis vad jag tankte da , fast jag inte ens visste om att jag tankte det,,,

Ungefar sa,, haha,,

Man jag graver ju inte ner mig i dessa tankar, utan ar nojd med det som ar,, men ratt sa intressant.Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2012-09-24 14:13
#78

Kanske det ar sa att jag borjar fa insikt i Einstein och det han menar med att tid ar relativ (haha)Light BulbMeditateLaughing 1 Jag och Einstein,, Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-09-24 14:34
#79

Haha, ja gränsen är hårfin mellan galenskap och intelligens! hehe Kyss

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-09-24 20:19
#80

Häftigt Shiawase!!! Om jag förstår dig rätt så tänkte du inte LOA då? Men det funkade ändå? Så klart det gör :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-09-25 19:29
#81

Ursäkta, jag har inte läst den här tråden! Ännu. Men jag tänker ändå bidra med en insikt som kom till mig igår kväll då jag la mig. Jag skulle ju behöva gå upp tidigt på morgonen så att ett jobb "får plats" i mitt liv. Inte kan jag ligga och sova till 10 och förvänta mig att jag ska hitta drömjobbet! Förvånad Jag behöver leva som att jag har ett roligt jobb att gå till, helt enkelt.

Sa han inte förresten, herr Einstein, att tiden är en illusion?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
2012-09-26 08:00
#82

Dagens insikt som egentligen är gårdagens Tungan ute

Människor kommer och går, medan vissa består livet ut. varje stund jag fått och kommer få uppskattar jag utan att klamra mig fast vid någon ( då blir det avsaknad av det) utan jag klarar mig utmärkt själv på livets väg och släpper taget och tar tacksamt emot alla möten jag får ♥ korta som långa.

målle
2012-09-26 08:14
#83

Evigheten - helt perfekt insikt som även jag behöver inse! Skrattande

MissInAction - helt rätt! Det är förmodligen lite så jag tänker just nu oxå! Jag kliver upp runt 7-7:30 och ger mig ut på en morgonpromenad, men jag har redan nu börjat fundera på vilken tid jag måste ställa klockan på sedan för att hinna ta min morgonpromenad innan jobbet! Skrattande

Annons:
SHIAWASE
2012-09-26 08:28
#84

Bästa insikten man få evigheten! Jag känner att något har satts i rullning, något stort, och jag låter det komma!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
2012-09-26 09:47
#85

Målle: Härligt att den kom till nytta för fler här Flört

Shiawase: JAA verkligen! Det känns att jag kommit åt en riktig djup blockering som gnagt inom mig, och nu lossnar den Glad

crinalina
2012-09-26 10:48
#86

Det där med att gå upp och bete sig som om man var på väg till jobbet började jag med i somras, under mina lediga dagar. Jag gick upp, gjorde en kopp kaffe och fixade till mig med kläder och smink och gick sedan in och satte mig framför datorn på mitt kontor. Jag vet inte varför jag kom bort från den saken. Förmodligen av samma anledning som jag inte har lätt att följa alla andra rutiner. (observera min meningsuppbyggnad och användandet av inte). Jag ska återuppta den rutinen nästa vecka igen. Jag måste få in rutiner för mitt pluggande iaf så det är det jag får fokusera på just nu.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-09-26 12:24
#87

JAAAA! Vilken toppenidé!! Jag klär ju alltid på mig mjukisbyxor och ngn halvslafsig tröja när jag bara är hemma, ofta oduschad, osminkad och borstar inte tänderna (fyyy vad ofräsch jag känner mig nu) haha!

Men jag vill vara fräsch och snygg för min sambo! Självklart uppskattar ju han om jag gör mig lite snygg och fräsch för honom, så han slipper se mig i dessa mjukis-slafs-kläder varenda dag!

Herregud, jag ska absolut börja ta på lite smink och vara fräsch och klädd även om jag bara sitter hemma och glor!Visst är jag ju skitsnygg som jag är men det blir ju bara bättre av att vara lite mer skitsnygg!! Flört

TACK crinalina!! ♥

målle
2012-09-26 14:32
#88

Nu: duschat, rakat benen, parfymerat mig och sminkat med mascara och lite rouge. Klätt på mig jeans och tröja! Nu känner jag mig supernöjd! Nu ska jag dona lite här på datorn och sedan ska jag laga middag till mig, sambon och lillmannen! Skrattande

[Evigheten]
2012-09-26 14:41
#89

Vad härligt!!

LoAEmma
2012-09-26 15:39
#90

Ja, Målle man känner sig MYCKET mer uppåt och energisk när man "rycker upp sig" och gör sig iordning så där :) 
Kan garantera att din man kommer lägga märke till det också :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
målle
2012-09-26 15:51
#91

Det brukar han göra Skrattande och jag vet att han uppskattar det och det gör mig glad!

SHIAWASE
2012-10-01 08:08
#92

Tankte skriva i INTE traden, men den verkar vara sa langt borta.

I dag trillade nagot ner!!!! efter min WOW manifestation igar.

Detta ar egentligen Crinalinas INTE insikt, men den hade inte riktigt trillat ner hos mig tydligen,, sa igar sa hande en sak,, och idag borjade jag fundera och sa borjade jag skriva och trodde att jag hade kommit till enNY insikt!! Men efter en stund sa insag jag ju att det var liknande som Crinalina redan hade kommit fram till(haha!!)

Tex. nar det galler pengar, sa brukar jag roa mig att  fundera pa vad jag skulle gora om jag hade obegransat med pengar, 40 miljoner (eller miljarder, men i alla fall 40 ) ar den siffran som alltid dyker upp)Jag har jattekul och drommer mig bort och myser.

MEN,,,, nagonstans finns det inom mig detta motstand, typ som att jag tror att detta anda bara en drom, att sa enkelt kan det inte vara etc. Inget som jag uttalar med ord eller tankar, men jag tror att det ar den vibrationen jag sander ut till Universum.

Sa idag skrev jag ner en lista,,, som kandes bra ,, dar jag kande denna vibration inte fanns med langre ,, utan den kandes helt ren och fri fran motstand.

Jag har inte 40 miljoner

men jag uppskattar varje dag, varje sekund, varje morgon , varje kall

jag har inte 40 miljoner

Men jag kan planera min renovering och titta ut kok, och farger, och njuta av detta, njuta av utbudet som finns pa internet

Jag har inte 40 miljoner

Men jag kan inspirera min omgivning med mitt leende och mina tankar

Jag har inte 40 miljoner

men jag kan varda min kropp med god mat och egen kroppsvard, och traning

Jag har inte 40 miljoner

men jag kan utoka mitt natverka och skapa kontakter,,, och skapa roliga projekt

Jag har inte 40 miljoner

men jag kan borja planera mitt kommande projekt, och min "Shiawase Lounge" , innehallet av det, interior och annat!

Jag har inte 40 miljoner

Men jag njuter av vardagen, och jag njuter av livet

Jag har inte 40 miljoner

man jag ger och far karlek och jag expanderar!

Jag har inte 40 miljoner

men tank vad kul jag har!

OSV< OSVListan var lang!!

Dessa pastaende ar ju relaterade till det som jag tidigare har tankt som

Tank om jag hade pengar, da skulle jag gora det och det

Men sa tankte jag ju att jag kan ju gora MASSOR redan nu aven om jag inte just nu har dessa pengar i handen.

Detta ar ju sa individuellt, men for mig sa kanns detta satt som att jag inte vibrerar nagot negativt utan att jag tillater att allt ar ok,,, och att allt ar pa vag.Och framforallt, att rensa bort det motstand som tydligen finns dar omedvetet:)!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-10-01 09:01
#93

Shia - Åh vilket bra tips! Den ska jag låna av dig och ta och göra vid tillfälle.

Själv har jag kommit till insikten att jag kanske inte var så hel som jag själv trodde. Fick ABC-healing (kolla in ihealing här inne) och det var kanon först - ville ha hjälp att komma loss och jag fick en massa brra idér som jag har börjat jobba med. Men jag fick oxå tillbaka min ångest/oros känsla!!! Och den klarar jag mig bra utan.

Just nu känner jag bara PANIK för jag vill såklart må bra så som jag har gjort de senaste året, men samtidigt så vet jag att det är en gåva att få reda på att det finns saker jag behöver ta i för att bli hel och må bra- saker som jag uppenbarligen bara har lagt locket på.

Problemet är att jag just nu inte är helt säker på vad det är jag ska ta och och framför allt inte HUR jag ska få ordning på det - så just nu känner jag mig lite låg. Men det ger sig väl, det brukar det ju göra…

MathildaF
2012-10-01 13:19
#94

Shiawase: tack för din insikt som gav mig insikt om något:) Kathja: Tråkigt att du känner dig låg. Men de vänder nog snart som allt annat:) tänker på Timbuktus låt: Det löser sig, de gör de alltid! Hoppas du kommer på bättre tankar snart.

SHIAWASE
2012-10-01 13:46
#95

Kul med insikter som ger insikter !!! Min insikt utmynnar ju fran Crinalinas insikt!!haha,, Pa sa satt hittar vi alla insikter som passar oss sjalva,,!!! For det ar ju sa att ORD LAR INTE!!

Vi maste ju komma underfund med saker och ting sjalva,,, nar vi gor det sa nar vi en INSIKT!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-10-01 15:45
#96

#93 jag har lite liknande upplevelse just nu.

Denna sorg utlöste minnen av gamla sorger i mitt liv, som uppenbarligen inte bearbetats klart, även om jag trott detObestämd. Så nu är det lite som att stå på noll . Fast ändå inte - för jag har nu en massa tekniker att hantera ångest och oro med. Jag vågar dyka ner och känna och vara tills det klingar av. Jag vet att mina tankar bara är tankar.

Och jag har en annan förmåga att ställa mig bredvid mina tankar.Tex inser jag att jag lätt blir en "felsökare" när jag är ur balans. Jag vill så febrilt hitta- och lösa - "felet", dvs det som gör mig låg. Men det kan bli så himla tokigtFlört.

" Det MÅSTE vara min relation det är fel på…det är nog fel att bo här, vi ska nog flytta tillbaks igen…" osv osv osv. Plötligt är alla mina val i livet fel, "för jag mår ju såhär".

Nu vet jag dock - även det av erfarenhet - att det är MIG SJÄLV jag inte trivs med just nu…jag har för höga krav på vad jag ska klara av och hur jag ska må, vilket inte als blir bra. Men så snart jag finner snälla härliga tankar om mig själv så försvinner behovet att söka fel och jag känner åter tillit och tacksamhet för livet.

Enkelt men svårt.

SHIAWASE
2012-10-01 16:29
#97

Ja du kloka fina Szirius,,, du AR,, och du behover inte var mer,,, MEN du ar KLOK och fantastisk:)Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
2012-10-01 19:35
#98

Har fått insikt i vad det är jag behöver göra nu iaf, via diverse tecken från Gud - droppen var idag då jag tittade på 1a avsnittet av Terra Nova och började stor grina! Tur min man har träffat mig förut.

Dagens inskt - som jag ju egentligen har fått hintar om i någon vecka nu, men som bubblade upp ordentligt efter ABC-healingen är - JAG MÅSTE FÖRLÅTA MIG SJÄLV!

Börjar grina bara jag skriver det. BAJS! BAJS! BAJS! För jag vet inte hur. Har försökt så många ggr nu tycker jag.

Tror att det är lika bra att ni får ta det…

Jag förlåter mig själv! (började här att skriva en lååååång lista på grejer som jag tänkte jag hade att förlåta men då försvann känslan) Nytt försök…

Jag förlåter mig själv därför att jag är bara en människa, jag har gjort mitt bästa och det har varit gott nog, jag har gjort saker jag önskade jag inte hade gjort men jag förlåter mig själv. För trots att jag bara är människa och inte en ofelbar sådan så har jag gjort mitt bästa och det är gott nog.

Alla år av slit med ångest, oro och BUP-besök har gett tre underbara, harmoniska och lyckliga barn. Så jag förlåter mig själv för jag har gjort mitt bästa och det var gott nog.

Trots att jag lämnade min dotter skrikande i skolan då hon var 9år och hade skolfobi så förlåter jag mig själv för jag vet att jag lämnade henne där för att skolpsykologen sa att vi bara skulle gå, Jag förlåter mig själv för att jag lämnande henne där TROTS att mitt inre skrek NEJ.

Jag förlåter mig själv. Det är ta mig tusan inte lätt MEN JAG FÖRLÅTER MIG SJÄLV. Det är dax att släppa och gå vidare nu. Jag är utan skuld. Jag är förlåten.

Tack för att ni tog emot detta. Kyss

Otroulig
2012-10-01 20:04
#99

Kathja,

Jag ska skicka så mycket villkorslös kärlek jag kan till dig ikväll.

Kramar!!Kyss

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-10-01 20:12
#100

Tack fina du!!!! Kyss

SHIAWASE
2012-10-02 00:16
#101

Ah,, vad skont Kathja!!!

Att forlata sig sjalv kan vara svart, men det viktigaste:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
2012-10-02 07:40
#102

ÅÅ vilket härligt steg! ♥ ♥ ♥

Förlåta är jättebra för då kan man bara släppa taget och acceptera allt och gå vidare Glad

linnease
2012-10-02 10:56
#103

Jaaaaa, det finns ju inget som är dåligt ju, bara olika erfarenheter o upplevelser!

Haha, inte läst här på länge, men såg Kathjas inlägg nr 72 om "you're on a mission from God". Jag och några vänner lekte lite med den tanken för några år sedan när vi var ganska nya på det här med LoA, och skrev en låt där vi sjunger "We're on a mission from God"! Rotade fram den och lyssnade nu, störtskön låt ju. Vi kom fram till att leka och go with the flow är vårt mission, ganska rolig text.. Surfa och dricka latte :D och så fick vi en hel bunt med vänner att köra på sista versen.

Ladda ner den från min hotmail SkyDrive om ni vill lyssna!

Kanske blir din nya temasong Kathja FlörtSkrattande

[Kathja]1
2012-10-02 11:03
#104

Ha ha, gulle du! Den ska jag genast ta mig en lyssning på… Skrattande

Annons:
Theleonora
2012-10-04 17:53
#105

Dagens insikter:

Tålamod är verkligen en dygd.

Skriv ner allt du önskar dig, hitta en balans mellan det du vill ha och hur specifik man får vara ;)

Utelämna inte för mycket information.

Stå fast vid ditt tal/dina principer/anything.

Andas, acceptera situationen och sedan älska och respektera dig själv!

Kort och koncist men det ligger mycket tankeverksamhet bakom ;) Och jag hoppas jag har lärt mig nu.


[Evigheten]
2012-10-04 20:31
#106

Vad kul! Att få en insikt är verkligen guld värd ♥ och vi är alla på olika nivåer så stegen och varje framsteg vi gör, är lika värdefullt som alla andras framsteg. Så det är såå roligt att höra hur det går framåt för var och en här inne!! =)

SHIAWASE
2012-10-10 13:22
#107

FLYGA världen över, för att PRATA, SKRATTA, UMGÅS, INSPIRERA,, Härligt underbart, fantastiskt. Det ar dagens insikt,,, jag vill bara skratta,le, njuta , vara glad OCH PRATA med ALLA:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-10-10 14:05
#108

Kan inte annat än hålla med - ut på ett (MITT) mission! Yeeeey!!! Skrattande

Har börjat peppa "gubben" nu så han ska vara med på mina idéer, ser ut som att det går fint. Skrattande

SHIAWASE
2012-10-10 14:50
#109

Mina ovan ord,, var skrivet ur nagot slags trans-tillstand:)

Tank Kathja!! nagonstans ute i varlden mots vi, och har en session tillsammans pa nagot satt:) De kan vara i Sverige,,, eller vart som helst , (hawaii NATURLIGTVIS,,,,, men:))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-10-10 21:20
#110

Det låter underbart! Här ska missioneras! Skrattande

MissInAction
2012-10-14 18:16
#111

Vad frustreramde!! Jag fick värsta insikten tidigare idag och tänkte att det måste jag skriva om i insikts-tråden!! Skrattande

Men av någon anledning så föll det bort och jag fastnade i andra göromål istället Gråter Så nu minns jag inte alls vad det handlade om, och då känns det som att insikten är förlorad! Hoppas att den kommer tillbaka.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MissInAction
2012-10-15 13:35
#112

Det kan ha varit detta som ja ville skriva igår! 

När jag läste i Kraften gick det upp för mig: Det finns inga avstånd i Universum!! Visst, universum "är" enormt, kanske oändligt? Men för kraften och energin finns det inga avstånd. Och ingenting är för stort eller för smått! Man fick tipset att tänka på det man vill ha som en punkt. En futtig lite punkt Skrattande

Det här har jag ju hört förut, om avstånd och storlek - dock inte om punkten, och det var nog då som poletten trillade ner!! Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-10-15 13:36
#113

Gott att du kom på det.

szirius
2012-10-20 10:09
#114
MissInAction
2012-10-20 12:52
#115

#114 sziriuus,
Ditt inlägg är tomt! Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2012-10-21 09:57
#116

# 115 haha, jamen se på tusan! Universum ville visst att jag skulle omfamna DET TYSTA ORDETSkrattande

målle
2012-11-09 13:17
#117

Dagens insikt: Om jag skulle städa, tvätta och fixa själv i mitt eget hem när min svärmor är här skulle jag bli utbränd, stressad och må dåligt eftersom jag nu för tiden bara gör saker när jag vill och hur jag vill och detta av den enkla orsak att jag mår bra av det. Men jag skulle behöva tävla mot min svärmor då hon förmodligen har ngn typ av "städa/fixa/dona/putsa -och polera-syndrom" så jag HINNER helt enkelt inte göra detta innan hon är på dammsugaren eller skurtrasan igen! Så jag sitter vackert kvar i min fåtölj med datorn i knäet och Oprah på TV'n medans svärmor tvättar, hänger tvätt, fräschar till badrummet, diskar stekpannan och skurar diskhon. Åh gud vad skönt! Nästa vecka får JAG städa MITT hem i MIN takt! Wunderbar! Tack för den insikten!

SHIAWASE
2012-11-09 13:53
#118

Kul att se dig harinne Malle:)

Ar din svarmor hos er igen? eller har hon varit dar hela tiden sedan sist??

Vilket valpolerat hem ni maste ha (haha),,, Din svarmor (och DU) kanske borde komma hit en svang, har finns tillrackligt att polerar for bada tva!!Kyss Slappna av, kann INGA samvetskval for att su sitter i din fatolj och gor det du vill,,!!! Det ar HELT OK,, Du kan gora vad du vill , nar du vill oberoende av vilken som befinner dig i din omgivning!! Men du verkar ju ha natt nagra insikter tack vare svarmor!!!Kyss Tack, tack, svarmor for det:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
målle
2012-11-09 14:08
#119

Hahahhha jag var bara tvungen att skratta nu Shia! Hon är kvar! Hon har varit här sedan den 10 oktober!! Hon åker ÄNTLIGEN hem på måndag!!! Jag ska skjutsa henne till tåget på måndag morgon innan jag åker till praktiken och när praktiken är slut ska jag åka hem och bara vara i min ENSAMHET!!!

Och ja helt rätt som du skriver! Jag sitter GOTT här i min fåtölj! Känner inga som helst samvetskval! Vill hon tvunget städa så VARSÅGOD FÖR ALL DEL! Även om jag tycker det är jobbigt att ha ngn städandes, putsandes och dammandes hela jävla tiden!

Men självklart är jag även tacksam över henne, för de insikter jag får, för de "utmaningar" jag fått, för allt hon betalar när hon är här osv osv! Hon är otroligt givmild och generös! Men hon behöver CHILLA! Skrattande

SHIAWASE
2012-11-09 14:15
#120

Underbart Malle,, Kanske du kan hinna med att visa nagra fina bilder pa dig ocksa,, i varan trad!!! vi vantar:)Kyss

Och jag VET PRECIS hur det kanns,, kanslan nar huset har blivit TOMT och man far vara SJALV!!!! Och BARA VARA , PRECIS som MAN AR!!!  Ah vad du ska njuta pa mandag eftermiddag!!! KRAM

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-11-09 18:25
#121

målle, det är ju fantastiskt att din svärmor städar så mycket när hon är hos er! Det är ju det perfekta tillfället att öva på hur det känns att han en städerska utan att behöva betala för det. Woohooo!! Lära sig slappna av och låta annan sköta städandet för att man har råd att låta någon göra det, och för att man har roligare saker att göra med sitt liv än att städa! Perfekt ju!! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-11-09 19:16
#122

Shia - haha ja det kommer väl så småningom. Jag känner mig inte riktigt redo att visa nunan för alla här ännu. Men du har väl redan sett mig på facebook? Skrattande

Jag har tom sån tur i oturen att jag blir helt helt ensam från kl 12 måndag till eftermiddag/kväll tisdag för sambon ska till huvudstaden i sitt jobb. Så nog blir jag själv med min ensamhet! Och ja, jag ska verkligen njuta på måndag eftermiddag!

crinalina - haha ja absolut, jag slipper ju städa, mitt problem är ju att jag vill (och behöver nog egentligen för min egen del) fortsätta sköta mitt hem som jag vill och gör även om svärmor är här men det GÅR liksom inte..så jag har svårt för att känna tacksamhet och se det positiva i att hon gör det..men jag försöker!

Otroulig
2012-11-09 19:21
#123

Jag har idag insett hur viktigt mål, vision och värderingar är i ett företag. Då snackar jag inte om klysch visioner som mitt företag har utan att verkligen ha visioner som genomsyrar hela företaget. Jag har i tidigare inlägg nämnt sommarpratar programmet som var en sån LOA reklam. I det programmet så fanns en framgångsrik företagsledare som jag fattade djup sympati för. Idag visade det sig att en arbetskamrat ( med samma värderingar som mej) jobbat för honom och det visade sig att han var ännu mer karismatisk, personlig och empatisk än vad programmet hade möjlighet att skildra. Jag går verkligen igång på det här. Det känns plötsligen som att min upplevelse på nuvarande företag ( som köpt upp vår firma) har verkligen visat upp sidan hur det inte ska vara och att jag i framtiden kommer att kunna använda det som ett avskräckande exempel. Utan denna erfarenhet skulle jag inte vara säker på hur jag verkligen vill att det ska vara. TACK!!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2012-11-09 19:35
#124

Det slog mig precis att problemmage, IBS eller stressmage eller annat, självklart har med kontrollbehov att göra! Eller kontroll.
Vi pratade ju om kroppsliga symtom och själsliga och mentala styrkor och svagheter i någon annan tråd tidigare.

Tänk bara på när man blir nervös, var känns det? I magen!! Och varför blir vi nervösa? För att vi inte vet vad som ska hända eller hur något ska gå eller utveckla sig. Något är okänt, och vi har inte kontroll och kan styra över det. Självklart är det så! Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2012-11-09 19:39
#125

Japp Miss, där kommer den inre tryggheten in. Är man trygg i sig själv så kan det storma bäst det vill. Man vet att man är trygg i sig själv och så tror jag att alla IBS problem flyger all världens väg :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
MissInAction
2012-11-10 11:52
#126

PLING!
Det slog mig nyss när jag satte igång vattenkokaren, att jag har nog ända sedan jag var yngre manifesterat en pojkvän som jag får ta hand om. Och vad har jag fått?? Flört Jag är omhändertagande, tycker om att få människor att må bra. Och vill visa min kärlek genom handling. Samtidigt så vill jag ju inte var någons slav eller hushållerska Obestämd

Så det slog mig… pojkvän nummer två var lite sån. Och han som jag bor med nu har jag påmint en och annan gång, att jag är flickvän och vill han ha en hushållerska så får han leta någon annanstans.. Hmm!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Håbe
2012-11-12 22:15
#127

"min lycka mäts inte i andra människors värderingar om mig". De orden kom upp om och om igen när jag satt och mediterade. För en gångs skull gick det väldigt lätt. Egentligen är det väl ingen blixt från klar himmel. Jag skulle ha kunna sagt det själv till någon annan. Men jag tror det var första gången jag verkligen KÄNDE det. För egen del. Jag tror verkligen jag behövde helgens psykbryt för att hitta fram till att det är där jag måste börja. Jag kan inte hoppa över det för då bygger jag på sankmark. Då måste allt sjunka till botten förr eller senare. Jag tror att jag kan göra alla övningar med en annan övertygelse nu. Spännande!

SHIAWASE
2012-11-12 23:08
#128

Underbart Habe!! Det ar sa med insikter,,det behover inte vara nagot nytt, det kan vara saker man har sagt till adnra,som man har i huvudet varit medvetenom , men  det ar inte forran det verkligen har klickat till som man kn "leva" insikten!!  HELT UNDERBART!!!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2012-11-13 08:00
#129

Härligt Håbe!!!! förstår precis hur du menar. När något går in i hjärtat och man får just en insikt. Grattis!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2012-11-13 12:29
#130

Det är en underbar, underbar insikt att se att jag mår sååå mkt bättre nu än jag gjorde för några år sedan. Jag har arbetat upp mitt "normala" tillstånd avsevärt. Vad jag haft som mantra är " oavsett yttre tillstånd kan jag må bra inom mig". Att finna den tryggheten gör att jag kan återkomma till någon slags "bastrygghet" ganska fort, även när livet stormar som värst. Livet har varit så stormigt och otryggt så jag var liksom tvungen att leta friden i annat än det yttre.Och det är jag så enormt tacksam över idag, jag känner att den insikten är en sann skatt att bära på, även om jag bara börja glutta på att öppna den dörren helt. Jag vet iaf att det är där jag vill sätta mitt fokus.

Jag känner också en slags insikt i att man inte KAN nöja sig med "för lite", för om nöjdheten är sann, vibrerar, så spelar det ingen roll vad som skapat det. För mig är det så nu med ångest. För mig har det varit några månader nu då jag vaknar med ångest, ofta har jag drömt om Emma och verkligheten smäller liksom till i ansiktet när jag vaknar. När jag så har en morgon när jag vaknar utan ångest - då leder det till en sån enorm tackamhet och lyckorus, jag bara sprudlar. Det räcker liksom att inte ha ångest, så blir allt helt fantastiskt, jag behöver inget mer. Jag upplever det som att min motsats till ångest blir så skyhög i energier att jag flyger över alla känslostegar som finns.

Och för att återgå till det första, så även om jag har dessa ångeststunder som kommer och går, så är det INGENTING jämfört med de år då det varit mitt normala tillstånd. Att inse det gör mig superduperglad!!! Jag kan inte jämföra mig med någon annan, jag är inte fri från min ångest men den har förbättrats så avsevärtGlad.

[Kathja]1
2012-11-13 13:16
#131

Tack szirius för din insikt som blev min insikt. Har de senaste dagarna vaknat med ångest och det har helt vält mig upp och ner. Tack för att du påminde mig om att några ångestslängar inte är något jämfört med förr då det var det naturliga, att var dag ha ångesten som följeslagare.

Så vad är det att gnälla över att jag dippar lite? Och jag vet ju varför så det är ju bara att omfamna känslan, gilla läget och sedan hitta på något ångestfritt - vilket ju är det mesta nu för tiden.

crinalina
2012-11-13 13:23
#132

Ja, det är så lätt att glömma bort hur långt man har kommit. Även jag levde med mer eller mindre ständig ångest, och jag vaknar aldrig med ångest längre. Däremot så tycker jag nog att jag faktiskt är väldigt bra på att njuta av att jag vaknar och mår bra varje morgon. Min känsla när jag vaknar på morgnarna är harmoni och lycka. Jag älskar att bara ligga kvar och blunda och njuta av den känslan. Den känslan finns sen med mig hela dagen och det är även det jag känner när jag somnar på kvällen.

Wow! Vad långt jag har kommit!! Tack för den påminnelsen szirius! Kyss

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
2012-11-13 13:48
#133

Ja, vi behöver påminna oss själva och varandra om detGlad

Och tack crinolina för påminnelsen om att jag också faktiskt SOMNAR i kärlek och frid varenda kväll nu, jag fullkomligt älskar att krypa ner och meditera mig till sömns med ett leende på läpparna. Så har det verkligen inte alltid varit…

Jag kan inte minnas riktigt hur jag bröt den cirkeln från negativ till positivObestämd, den har nog kommit smygande under många år…jag hoppas på att kunna göra samma förändring med mornarna…

#131 precis, skillnaden nu är att den inte är genomgripande och krampar kvar, utan jag kan släppa och ändra fokus, även om det tar olika lång tid olika dagar…men FÖR DET MESTA är det ju som sagt helt ångestfritt! Hurra!Tungan ute

Otroulig
2012-11-15 07:22
#134

Jag (vi) har ett behov av att känna trygghet. Vi hittar olika sätt att få trygghet ifrån. Det kan vara ett förhållande, vänner, föräldrar eller ett arbete. När dessa tryggheter försvinner ur våra liv känns det tomt och vi blir vilsna, arga, förkrossade. Att hitta tryggheten i mig själv och kanske i Gud eller universum är det som kan få mej trygg konstant. Jag har så klart förstått detta tidigare men nu på morgonen så slog det mej med en sån kraft. Jag HAR ett stort behov av trygghet. Det är upp till mej att hitta den inom mej istället för att vilja ha den från någon/ något annat. Att inse att jag själv kan skapa mej mitt eget liv via LOA ger trygghet, om jag verkligen tror på det, VET det.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-11-15 08:37
#135

Härligt Otrouligt!

Själv slogs jag igår av tanken, och känslan, av att jag redan har ALLT jag vill ha, Jag drömmer om frihet, frihet att kunna göra vad jag vill, när jag vill - och när jag känner efter så vet jag att jag kan packa en ryggsäck, slänga mobilen och ge mig ut i världen och allt kommer att ordna sig. Jag lär inte ha mitt hus kvar, men jag kommer att ha andra hus att sova i, jag lär inte ha min mat att äta, men jag lär möta andra vars mat jag kommer att få dela.

Och vad säger att man måste flyga för att se världen? Det går garanterat lika bra att lifta, hi hi. Så vill jag så är det bara att göra det. Skön känsla.

Jag har allt jag behöver, alla saker kan jag klara mig utan, det är inga problem och det viktiga har jag alltid med mig - min tro på mig, på Gud, på livet och på att allt alltid ordnar sig. Vad mer behöver man?!

Theleonora
2012-11-15 20:26
#136

Så bra skrivet Otroulig! Jag insåg när jag läste det att jag också har ett enormt behov av att känna trygghet och just därför har jag valt så som jag har gjort hittills i livet.

MEN, jag vill ju att den där tryggheten ska komma inifrån. Tips på det?

Och jag har ju kommit en bit på vägen men jag märker att det är en del kvar för annars halkar man väl inte ner hela tiden….


Otroulig
2012-11-15 20:47
#137

Lite lustigt faktiskt, hittar man tryggheten i sig själv så blir man fri från alla falska bojor som man tror är trygghet. Som pengar, förhållande, prylar, bekräftelse. Ja Kameleonten vi var väl där igen då om att älska sig själv och acceptera sig själv OCH tror jag en mycket viktig ingrediens att man faktiskt tror på någon högre intelligens eller energi eller vad man nu vill kalla det. Om man nu tror på LOA, att det man skickar ut i energi kommer tillbaka, då räcker ju det! Då är det lugnt! Vad du än behöver kommer ju att komma till dej!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-11-15 21:00
#138

För mig så hittade jag tryggheten helt och hållet inom mig själv, det var länge sedan jag visste att det var där den fanns. Att jag "hittade" LoA har inte förändrat den saken, däremot så har det hjälpt mig att förstå det bättre.

För hur väl LoA fungerar för mig är ju helt och hållet upp till mig, och därför är det mig själv jag måste lita på. LoA finns ju alltid där, men vad som kommer till mig styrs ju av mig, det som kommer inifrån mig.

Så om jag är trygg i mig själv så får jag mer trygghet tillbaka i form av andra saker också. Är jag otrygg i mig själv så finns det inga pengar, personer eller saker i världen som kan få mig att känna äkta och djup trygghet. Så för mig handlar det enbart om att tryggheten finns inom mig. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Theleonora
2012-11-15 21:07
#139

Men hur hittade du den? Och var i kroppen känns det?

Ja, det var ju det där med att älska sig själv, men jag tycker jag har blivit bättre. Och jag vet att jag måste ha tålamod :)

Jag är väldigt medveten om att inga pengar, ingenting kan få mig att må bra egentligen. Men jag har nog insett att jag har en speciellt relation till pengar. Fast det kanske inte är just pengarna i sig utan mer vad det står för och det är just trygghet. För när jag var liten hade vi dåligt med pengar (fick jag alltid höra samtidigt som pengarna spenderades på fel saker enligt mig, men det insåg jag först när jag var äldre, hm, kanske borde förlåta folk och mig själv för det) och det i kombination med alla andra issues har gjort att jag känner mig trygg om jag kan lägga undan en summa pengar varje månad… Hm, lite kontrollbehov i det hela också. Fast jag skulle inte kunna säga att jag är snål, men jag tänker till några gånger innan jag spenderar pengar på saker. Som tex nu med bilköp eller lght:sköp, vilket begränsar mig. Hm, det kanske är även det som begränsar mig, inte bara att det innebär en förändring men även att använda upp en del av mitt sparande på den typen av saker. Oj oj, nu fick jag en hel del insikter och en del som kom upp till ytan att jobba med.

Är helt utmattad.


Annons:
Otroulig
2012-11-15 21:13
#140

Shit vad du jobbar på bra med dig själv Kameleonten! Inse det! Tacka dig själv! Även om det är jobbigt nu så har du tillbaka det resten av livet!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2012-11-15 21:27
#141

Det är ett lugn som infinner sig som bara finns där liksom. Hur jag hittade hit? Det är något som jag har jobbat med i måååååååånga år, men det första riktiga steget var att inse att det är inom mig det finns och inte någon annanstans. Sedan får man jobba med att älska sig själv, att lita på sig själv och att upskatta sig själv. Att lita på sig själv har varit svårast för mig. Där har jag helt enkelt lärt mig av alla de skitsaker och händelser jag gått igenom av olika slag och olika grad. Inte av sakerna och händelserna i sig utan av insikten att trots allt det så står jag här idag, starkare och lyckligare än någonsin. Och jag vet idag att oavsett vad som kommer min väg så inte bara överlever jag utan jag kommer att gå starkare ur det. Och tack vare att jag har följt mitt hjärta och genom det gjort val i mitt liv som lett mig dit jag är så vet jag att jag alltid kommer att hamna rätt i livet så länge jag lyssnar på mig själv och mitt hjärta.

När man lägger ihop dessa saker så kan man komma till slutsatsen att jag litar på mig själv fullt ut, och när man kommer till den slutsatsen så vet man att man har tryggheten inom sig. Ingenting kan få mig ur balans mer än tillfälligt, och bara om jag tillåter det och så länge som jag tillåter det. När jag insåg den biten så insåg jag att det är jag som har kontrollen, och om jag har kontrollen så har jag tryggheten att kunna välja vad jag vill. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-11-15 23:34
#142

Ja tryggheten inom sig ar nyckeln och det viktigaste.

jag har nog alltid varit valdigt trygg, har aldrig haft behov av kompisar, status, saker for att gora mig trygg.

Men sedan ar ju livet en berg och dal bana,,, sa visst har jag haft mina dalar, dar jag har sokt trygghet utifran

Men jag hittade min trygghet, hittade in till min karna forst,,, tack vare alla livserfarenheter!!! Och darefter, kom information om LoA till mig , vilket har hjalpt mig till att medvetet skapa min tillvaro genom att utnyttja LoA.

Att hitta vagen till sig sjalv,,, ar traning,, lyssna pa sig sjalv, kanna tacksamhet,, och allt annat som vi pratar om har inne!!!

Sa Kameleonten, den ar pa vag!!! men som jag har skrivit i flera andra inlagg nu pa morgonen, STRESSA INTE , slappna av, kann tillit, ta det lugn och NJUT!!

KRAM pa er alla,, Dagens nyckelord kanns som om det ar SLAPPNA AV, Ta det lugnt, ALLT AR SOM DET SKA VARA, INGET KAN GA FEL!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2012-11-16 07:49
#143

Tack Shia!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
2012-11-16 23:57
#144

#141 Jag vill bara säga att när jag läser saker du skriver så flödar det inom mig, du uttrycker dig på ett sätt som känns så behagligt och fint. Det finns en botten i dig som lyser igenom, vilket tilltalar mig väldigt mkt. Jag kan känna och förstå att du har blivit den här kloka, varma, trygga människan genom din livsväg och dina säkert rejält svåra kringelkrokar. Förmågan som du har är att ge råd utan att på minsta sätt "sätta dig på höga hästar", din ödmjukhet inför livet lyser igenom.

Du är en förebild för migKyss

Jag vill sträckläsa böcker av dig, männska! Vad braaaa att du hittat att det är skriva du ska göra - helt rätt!

Lite Crino -lovepepp blev det här på fredagskvällSkrattande

Håbe
2012-11-17 15:28
#145

Alltså, ärligt talat, nu när jag börjar fatta hur det funkar så borde jag ju sluta bli förvånad FörvånadSkrattande.

Jag har gått hos samma frissa i flera år. Jag tycker hon är bra, hon kan mitt hår och salongen ligger i anslutning till min närbutik. Praktiskt och bra. Vid det här laget vet hon det mesta om hela familjen. Det jag inte gillar är att det är väl dyrt och att det är lång väntetid. Jag har ofta svårt att bedömma om en tid, 3 veckor framåt i tiden passar eller inte. Och när jag väl bestämt mig för att klippa mig så vill jag ju ha det gjort NU.

Det är en mamma i fotbollslaget som alltid är så snygg i håret så jag frågade henne var hon klipper sig. Fick namnet dit och där har de i stort sett bara drop-in-tider och priset är nästan hälften av vad jag brukar betala. Men det ligger en bit bort i ett större köpcentrum.

Så igår skulle jag iväg och köpa en presenter till 3 olika födelsedagar. Lagom att åka någonstans med många olika butiker så jag åkte dit och passade då på att gå förbi hos frissan som hade tid direkt. Jag sa bara "gör något.. Du får klippa av så mycket du vill". Kom ut därifrån med en mycket kortare frisyr. Drygt en decimeter åkte av. Från att ha håret nedåt skulderbladen så är det nu axellångt och jag är supernöjd.

Så till mataffären idag och när vi går förbi ser min vanliga frisörsalong så säger jag till min man "hoppas nu bara att jag inte springer ihop med xxx. Inte för att jag är skyldig att klippa mig hos henne men det känns nästan pinsamt. Som om man varit otrogen eller så".

In på affären och det tar MAX 5 min så springer jag ihop med min frissa (det händer annars kanske 1 gång/ 3:e månad eller så. Hennes blick läser ju snabbt av nya frisyren men klart hon inte säger något. Men jag tyckte det var jättepinsamt. Fånigt men ändå. Skrattande.

Min man skrattade riktigt gott. Han hade fått syn på henne innan jag gjorde det och han hade tänkt att det här var ju ett riktigt roligt sammanträffande Skrattande.

MissInAction
2012-11-17 15:48
#146

Ahh Håbe!! Jag hade nog skämts som en hund, haha, men samtidigt är det ju ett jobb de har, och konkurrensen är stor. Man är inte skyldig att vara trogen kund livet ut Tungan ute

Kul att du är nöjd med frisyren!! Det passar nog extra bra ihop med den process du nu går igenom också. Förändring i det inre och förändring i det yttre Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
Håbe
2012-11-17 15:57
#147

Hm, inlägget hamnade i fel tråd och när jag skulle flytta det till "dagens manifestation" så la internet ner och nu när det kom tillbaks så var det för sent. Tydligen var det meningen att det skulle vara här då :-)

Ja så tänkte jag också. Annars brukar jag luta mig tillbaks och låta frissan sköta sitt medan jag bara slappar. Nu satt jag och verkligen tänkte på varje hårtuss som försvann att nu åker det gamla, risiga, trasiga bort och sen är det bara friskt, nytt och starkt kvar.

crinalina
2012-11-17 18:10
#148

#144 szirius, TACK från djupet av mitt hjärta för dina ord. Det betyder jättemycket för mig. Du är en förebild för mig. Din värme och kärlek återspeglas i varenda ord du skriver. Tack för att du inspirerar MIG! ♥

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2012-11-18 00:11
#149

Haha, Habe! Kul !! Visst ar det kul nar man ser dessa sma saker… En insikt kanske att man ska slappa sig fri fran invanda monster , bade tankebanor och andra,,, Vi skapar monster, som vi mer eller mindre omedvetet lever efter , tror att vi "maste" leva efter.

Men alla normer , monster, manga saker om vad som ar ratt och fel, ar skapat av manniskor,,, Dessa har inget med Universiella regler att gora.

Sa kanske det var en insikt om att vara mera spontan!! hoppa ut ur "ramen" ,, slappa gamla monster,,,, strunta i vad andra, samhallet tycker ar "ratt" och ""fel" etc.

Den insikten behover vi alla, sa TACK for den insikten Habe!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2012-11-18 00:16
#150

Nu nar jag sitter sa har pa sondagsmorgonen, med mitt goda kaffe, och solen skiner, och med denna underbara morgonlasning,,sa kommer ju insikten, som inte alls ar ny men:

DET FINNS INGET RATT ELLER FEL SATT ATT LEVA!

Vi binder upp oss sjalva, genom att tro att livet ska se ut pa ett visst satt.

Genom att tro att man pa nagot satt maste leva efter samhallets normer.

Genom att kora fast i gamla tankemonster .

Genom att inte tordas hoppa ut ur ramen som vi sjalva har satt upp runtomkring oss.

SLAPP allt och LEV!  Det enda som skulle kunna vara "fel" ar att inte leva till fullo! Men det ar heller inte fel, for var sjal expanderar hur vi an valjer!!!

Men for att na den maximala njutningen av livet, sa slapp alla band, bryt loss alla ramar…………. Var medveten om att det vi hittills har trott varit "ratt" , ar saker som manniskor har bestamt, inte som Universum har bestamt.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-11-18 07:32
#151

Amen till det Shia!!!! Skrattande

szirius
2012-11-18 21:21
#152

De senaste dagarna har jag fått lyckorus flera gånger då jag insett att det är inte bråttom nånstans, det funkar inte så att man slutligen "når i mål" , utan varenda dag är viktig I SIG.

Och om nåt är menat så kommer det att ske, det kan man liksom vara helt säker påFlört, så varför oroa sig? Varför ha bråttom?GladDet går ju ändå inte att stressa fram nåt om tiden inte är NU. Och uppenbarligen ÄR inte tiden nu, för i så fall skulle dessa saker redan vara HÄR!Skrattande

Jag fick tex en tanke, att tänk om vi, om låt oss säga 3 år, har uppnått det vi drömmer om nu, att det rullar med våra företag och vi kanske har en liten knott här hemma, tänk så underbart! Allt kan verkligen ha ordnat sig på så kort tid, vad vet man? Så varför grubbla och oroa sig? Saker behöver ju faktiskt få lite tidOskyldig.

Tiden just nu handlar om att låta saker falla på platsGlad. Kanske tar det ett år, två år, tre år eller tio år. Det spelar ingen roll! Det som är menat KOMMER ATT SKE.

Skön insikt som jag vill spaaaaraaaa.

[Kathja]1
2012-11-18 21:36
#153

Amen till det!

Jag har blivit riktigt bra på att bara vara och på att njuta av nu och inte fundera så mycket på SEN eller HUR eller NÄR. Men när jag tappar bort det så tittar jag alltid på min vinbärsbuske, den jag skrev om en annan gång som står vid min trappa och med sina små knoppar påminner mig om att var sak har sin tid, och då lättar känslan av "AAAAAAAAAARRRRGGGGG jag vill att det ska komma NU!" - och så ler jag igen.

Annons:
Theleonora
2012-11-18 22:40
#154

Dagens insikt är den att jag har blivit så mycket sämre på att manifestera saker sen jag gick mer och mer in i Loa.. Allt var mycket lättare förr ;)


[Kathja]1
2012-11-18 22:45
#155

FlörtDet är för att du försöker för mycket! Men du är snart grym igen.

SHIAWASE
2012-11-19 10:31
#156

Hde vi ingen citat-trad nagonstans?? hittade inte,,, ska leta vidare, men lagger in Dalai Lama citat har sa lange!!! Sa viktigt,, later sa enkelt ( och det ar det ju EGENTLIGEN) men ibland ack sa svartFlört

Breathe!
Let Go!!
Do not let the behavior of others destroy your inner peace.
— H.H. The Dalai Lama

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Theleonora
2012-11-19 10:53
#157

Oh Shia! Tack! Spot on!!


SHIAWASE
2012-11-19 11:22
#158

Ja du kameleonten, vem tror du jag hade i tankarna nar ja la upp den (hihi)Flört Kram pa dig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-11-23 09:27
#159

Jag har varit väldigt "av banan" i drygt en vecka nu och blivit frustrerad, undrat varför, haft känslor jag inte haft på länge och blivit mer frustrerad och varken känt igen mig själv, min sambo och tom sambons son har varit av banan och jag har inte alls sett hans beteende så förut.

I morse drömde jag en dröm, och jag vill först tacka för att jag kom ihåg den nu när jag vaknat. Det var ett stort, fint, lyxigt men samtidigt lite äldre hus, vackert beläget på en kulle eller backe och när jag gick uppför backen hamnade jag liksom lite bakom uppepå huset och där hade jag världens utsikt! det var SÅ vackert, rofyllt, tyst, lugnt, skönt, helt den känsla jag är ute efter på riktigt just nu. Samtidigt var dte lite mystiskt över detta hus, det var övergivet och nästan lite spöklikt på gnt vis. Många stod och hängde vid grinden till trädgården men ingen gick in.

Jag tolkade denna drömmen som att jag måste klättra för att återfå känslan, precis som jag gjorde vid huset. När jag nådde toppen på huset möttes jag ju av denna underbara utsikt, lugn och harmonikänsla. Så nu ska jag bara komma underfund på hur jag ska klättra på bästa och säkrast sätt!

szirius
2012-11-23 10:13
#160

Heja Målle! Man brukar säga att hus i drömmar symboliserar sig själv, du är huset.Stort och vackert och med underbar omgivning. Men inuti lite övergivet…? Och varför går inte folk in? Behöver du finnas för dig själv lite mer, och även släppa in folk?

Ett tips: prova att bestämma dig för att gå upp till huset igen inatt, gå in och se hur det ser ut inuti! Tänd lamporna och bjud in folket som står utanförGlad

Annons:
MissInAction
2012-11-23 11:21
#161

Ja precis, jag tänkte också på att huset kan symbolisera dig själv! Spännande är det iaf, och det finns nog en mening med att du kommer ihåg drömmen Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-11-23 14:53
#162

Vilken underbar dröm Målle och vilken fin tolkning Szirius. Kyss

crinalina
2012-11-23 19:01
#163

När vi ändå pratar om drömmar! Jag kommer väldigt sällan ihåg mina drömmar, men inatt drömde jag att jag dog, och på grund av att jag dog så dog också min sambo. Detta var ingenting som gav några dåliga känslor utan tvärtom så gav det mig både i drömmen, och när jag vaknade, känslor av trygghet och att något bra är på väg. Jag kommer inte ihåg hur vi dog, bara att vi gjorde det.

Jag tolkar det som att det är en stor förändring på gång för mig, och att den förändringen även som effekt kommer att påverka min sambo så att det även blir en förändring för honom.

Det känns som att det blir en stor förändring och till det bättre, men jag har ingen aning om vad det kan vara så det får väl visa sig när det blir dags. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-11-23 19:03
#164

Vad spännande Crinalina! Men så trist att inte komma ihåg sina drömmar, fast man vänjer sig väl. Jag minns i princip alltid mina, är kanske en gång på 100 som jag inte gör det och då blir ofta hela den dagen upp och ner, som att något saknas.

crinalina
2012-11-23 19:17
#165

Jag tänker att om det är meningen att jag ska minnas dem så gör jag det, så jag lägger inte någon vikt vid det. Däremot så vore det ju finnemang för min skrivande kreativitet om jag ibland kunde drömma något superhäfitgt  att använda mig av. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-11-23 19:24
#166

Så är det säkert. Det är inte så att mina betyder något alltid, eller iaf inget viktigt. Men jag märker alltid på mina drömmar var jag är i livet och hur jag mår. Innan jag träffade min man och började jobba med ett hitta HEM så drömde jag ALLTID att jag letade. Jag letade efter ungarna, jag letade efter dörren ut, eller min hytt på en båt - och telefoner fungerade aldrig. Sånna drömmar drömmer jag sällan om än aldrig nu för tiden.

Jag ser mina drömmar som vägledande i högsta grad, men jag lägger inte så mycket fokus på dem annat än om jag drömmer något som sticker ut. Men jag tycker att det är intressant det där med drömmar och hur de kan vara så olika för olika personer.

LoAEmma
2012-11-23 23:29
#167

Jag minns alltid någon dröm från natten när jag vaknar!
Oftast är det stressdrömmar, jag ska åka nånstans, ska packa, ska få med mig katten, är arg, är utomlands, ska åka utomlands, ska hinna med hinna med hinna med….

Önskar mig en vilsam härligt lugn dröm inatt tack Flört

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
MissInAction
2012-11-23 23:48
#168

Hehe… av naturliga skäl har alla mina drömmar den senaste veckan handlat om vampyrer Flört

En skum grej har jag dock upptäckt. Om jag är vaken en stund på morgonen och inte vill gå upp, och till slut lyckas somna om på mage… så brukar jag drömma obehagliga drömmar. Så också idag. Skulle vara intressant att veta varför Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

målle
2012-11-24 15:29
#169

Jag minns väldigt sällan mina drömmar, så när jag väl minns de blir jag väldigt lycklig och jag tror att jag oftast minns de om jag drömmer de på morgonkvisten. I morse ringde kl 7:30 men jag ville inte kliva upp då så jag stängde av alarmet och smnade om och däremellan, från ca 7:45-9:30, då jag vaknade, drömde jag och minns fortfarande vissa delar ur drömmen. Denna gången var jag i en buss eller så med massa gamla skolkamrater…fasiken nu minns jag inte mer Skrattande

Szirius - aha, jag ska kolla upp lite mer info ang. hus i drömmar, för det där lät intressant!

Kathja - ja känslan i drömmen var underbar! Utsikten var SÅ fantastisk! Jag minns att jag tog ett foto på utsikten med min mobiltelefon och visade det för ngn (minns inte vem). Utsikten var över en blå himmel (kanske även ett hav) och solen bländade mig. Så fint!

Stella_Polaris
2012-11-28 12:40
#170

Den här veckans stora insikt för mig har varit: "Att släppa taget om saker innebär inte att man förlorar något, utan att man ger rum för att släppa in något nytt… som ofta är något bättre än det man hade förut".

Min stora skräck i livet, en av dem, har varit separationer, säga adjö eller bli avvisad. Efter en händelse i veckan så har det verkligen sagt *klick* i min skalle och jag har insett att jag inte alls behöver vara rädd för att göra mig av med saker, om jag behöver dem igen så går det säkert att skaffa något liknande. Och jag behöver inte vara rädd för att släppa människor, utan istället se vad vi har gett varandra, vårda det och gå vidare. 
Om man desperat klamrar sig fast vid ting så att lådor och skåp är fulla så finns det ju inget som helst utrymme för nya saker att komma in. Och det vill jag ju! Jag vill ha, inte fler, men bättre saker i mitt liv! Saker som gör mig lycklig, höjer min livskvalitet och min vibration. Nu ska jag börja rensa här, på riktigt!

Och vad gäller vänner så.. om relationen är bra så finns det ju ingen anledning att släppa den Det är när relationen är skakig, energikrävande eller osäker som man ska släppa. Men det har jag haft så fruktansvärt svårt att göra utan istället har jag sålt mig själv alldeles för billigt och klamrat mig så hårt fast att jag inte ens orkat titta åt något annat håll. Och då kommer inga bra relationer till en heller.

Kanske självklarheter, men för mig har jag tagit ett språng i min utveckling den här veckan. Jag behövde det så innerligt väl… och jag tror inte att jag gjort det om jag inte läst och inspirerats av er här varje dag. Har det som ritual istället för att läsa nyheter och elände till morgonkaffet.

Tack för att ni finns. ♥

crinalina
2012-11-28 12:48
#171

Åååh Stella_Polaris, vilken härlig och viktig insikt!! Visst är det väl underbart när man kommer på vad som stoppar upp en, och att det ofta är en ganska så "enkel" sak.

Jag hade precis samma problem som du med separationsångest tidigare och har stegvis jobbat mig bort från det. Nu för tiden känner jag mig trygg i förvissningen att det som ska vara i mitt liv stannar och det som inte ska vara i mitt liv behöver jag inte lägga någon energi på. Jag har inte längre några problem med att kasta saker (förutom kläder, det har jag fortfarande lite svårt med (tack för den påminnelsen förresten), jag hamnar inte heller i ångestfylld panikgråtattacker när jag säger hejdå till någon jag älskar. Något jag fått hela mitt liv tidigare. Jag har lärt mig att kärlek inte behöver ha fysisk närhet utan kan resa genom energierna i världen.

Välkommen till ett liv utan separationsångest, med mer närvaro av äkta värde och tack själv för att du finns här och inspirerar oss genom att dela med dig! ♥

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
2012-11-28 16:39
#172

Jaaa, crinalina, det känns helt sjuuukt bra! :)
Jag har verkligen haft en period när jag varit låg i energi på grund av väldigt mycket stress, tagit mig för lite tid till eftertanke, LoA och meditation, sedan en lunginflammation och så tjafs med släkting förra veckan som faktiskt sänkte mig rejält. Fast bara en dag.

Jag är så himla tacksam att jag hittade hit igen för livet blir så mycket bättre om man tänker enligt LoA.

Och ja, det var en förfärligt nyttig insikt för mig, för rädslan för att bli övergiven eller säga adjö har verkligen hållt tillbaka mig förut. Jag hoppas att detta *klick* håller i sig. :)

szirius
2012-11-28 22:03
#173

Så intressant att få läsa om detta, det är samma insikt jag fått sedan jag flyttade. Jag hade också sån himla separationsångest tidigare,blev rent fysiskt sjuk av saknad. Nu har jag lärt mig att de jag älskar bär jag alltid i mitt hjärta, i kärlek finns inga avstånd. Och jag har vänt saknad och längtan till något enbart positivt- det betyder att man älskarGlad

Tänker också på det som står i "samtal med Gud":

Rädsla håller fast. Kärlek släpper.Kyss

crinalina
2012-11-28 22:20
#174

Exakt så ser jag på det också, szirius. Det betyder att man älskar.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
2012-12-01 07:08
#175

I dag var  ut med bilen i nagra arenden pa formiddagen,,, sa jag hade tid att lyssna pa hicks, och fundera lite, man funderar sa bra i Bilen,,,

I dessa funderingar sa  definierade jag vad det ar jag vill ha!!!! Och insag att jag inte har definierat det pa detta satt tidigare:

Jag vill ha:

LAGOM MED JOBB

OCH

OVERFLOD AV PENGAR OCH FRI TID

helt enkelt.

Jag har aldrig definierat det pa detta satt forut,, vilket har resulterat i precis

tvartom manifestation!!!

Notera ocksa att jag har mellanrum mellan FRI och TID,,,,

Denna insikt kanns fantastiskt bra,,, och tidigare har nog det funnits ett motstand till det eftersom manga skulle saga att SAAA FUNGEERAR DET inte, men det gor juinte vi har inne (hihi) for vi VEET ju att det ar precis sa det fungerar.

Allt jag har nu har jag ju manifesterat medvetet pa det senaste manaderna,

Jag skrev papper med MERA JOBB, SARSKILT OVERSATTNING,, och MERA INKOMSTER etc. Det har jag ju fatt ocksa:) Men i tvartom propotion mot ovan.

Sa nu ar det lagom med jobb och OVERFLOD av pengar och FRI TID som galler!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-01 09:10
#176

Härlig insikt Shia! Själv brukar jag fokusera på FRIHET, frihet att välja när, om och med vad jag ska jobba, FRIHET att kunna göra, köpa, uppleva och åka vart jag vill när jag vill det.

Själv kom jag till en insikt igår - jag kan detta med att välja känslor! Hi hi, inget nytt jag vet, men igår blev det väldigt tydligt.

Vi var iväg på personalfest  - åkte bil hela vägen till Helsingborg för att först gå på restaurang och sedan på dragshow föreställning. Eftersom jag har haft fullt upp hela veckan så ägnade jag inte denna kväll några som helst förberedelser, m.a.o jag föreställde mig aldrig hur jag ville att kvällen skulle bli…

Så jag fick väl det mesta jag inte gillar! Det var bordsplacering… Jag har hang-ups kring att behöva sitta brevid människor jag inte har valt en hel middag. Jag kan titta på dem och snabbt konstatera att det enda vi har gemensamt är att vi jobbar inom samma företag - man skulle kunna tro att vi även skulle ha de gemensamt att vi är människor - men ICKE för på det ser vi HELT olika.

Sedan var det showen… Oh my God, den var pinsam, eller skulle ha varit om jag hade valt den kännslan.

Nu valde jag att bara vara - jag valde att sitt i allt detta och vara väldigt nöjd med att vara nöjd, helt frikopplad från allt man skulle kunna ha retat upp sig på. Allt bara var och det var bra.

Den ultimata testen! Skrattande

SHIAWASE
2012-12-01 10:18
#177

haha!!! Kathja, underbar kvall:)

Jag ar ocksa bra pa att sadana ganger bara sitta och hitta mig sjalv i min "bubbla" fast samtidigt vara social pa ett som du sager frikopplat satt,, harlig kansla och BRA JOBBAT!!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
2012-12-01 17:31
#178

Idag kände jag mig irriterad för att gubben inte gör rent på diskbänken. Han plockar definitivt i och ur diskmaskinen mest, men diskar inte det som ska handdiskas och glömmer att torka bänken så man inte vill ställa något där på en sölig bänk.

När jag kände mig sådär irriterad så slog det mig att den sidan av honom som jag irriterar mig på, är något jag själv verkligen behöver jobba med. Jag behöver jobba med att slutföra saker.

Det var så skönt att inse att se att det bara är en spegling av mig själv!

Jag vet sedan tidigare att jag måste jobba med att slutföra, och nu fick jag en till påminnelse!

Otroulig
2012-12-01 18:48
#179

Helt OT, hur lyssnar du Shiawase på Hicks i bilen rent tekniskt? CD eller? Och hur i hela friden klarar man av att lyssna intensivt när man kör? Har aldrig förstått mej på ljudböcker, först blir jag frustrerad för dom läser så långsamt :) sen kan jag inte koncentrera mej på bilkörningen. Har iofs bara testat en gång och missade första avfarten efter att ha kört/lyssnat 5 min, trots att jag mycket väl visste att jag skulle in där. Jag kanske behöver öva :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2012-12-01 23:39
#180

Otroulig,, Jag lyssnar pa YouTube i min I phone.

For mig ar det perfekt,, nar jag kor bil sa kopplar jag upp totalt liksom, och sarskilt nar jag lyssnar pa tex. Hicks,, far sa manga insikter och Aha upplevelser.

Ljudbocker  lyssnar jag inte heller pa,, har aldrig gjort,,,

For mig funkar det kanonbra!!!

Tidigare nar jag instruerade mera, och hela lordagarna var proppade med klasser, nagot som jag inte var sarskilt fortjust  over,,, men nagot som jag inte kunde andra pa,, det var da jag upptackte hicks, och eftersom detar langa avstand mellan traningarna sa borjade jag lyssna pa aningen musik som jag kopplar upp till och senare hicks. OCH OJ vad detta hjalpte mig ! Sa jag borjade njuta av lordagarna att fa vara sjalv i bilen,,, och kora och lyssna,, Sa naturligtvis sa smaningom forsvann dessa "maraton-lordagar" !!!

Men,,, om det finns risk att kora av vagen, sa rekommenderar jag ju det inte:))Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-12-01 23:49
#181

Nu kör ju inte jag bil, och jag skulle nog absolut inte kunna koncentrera mig på en ljudbok och köra samtidigt iaf. Men jag har lyssnat en del på ljudböcker och det kräver lite övning för att komma in i det. Men det gäller också att uppläsaren har en röst som matchar inte bara bokens atmosfär utan även ens egna bild av det, med betoningar och handlingar osv. Allting blir personligt, mer än att läsa en bok.

Jag brukar lyssna på böcker när jag ligger på stranden på somrarna (om jag är där ensam) eftersom det blir så jobbigt att hålla upp något, och det är skönt att kunna slappna av helt.

Som nybörjarbok kan jag rekommendera 100-åringen som klev ut genom fönstret och försvann. Fantastisk bok och underbar läsning som trollband mig från början till slut.

Jag har även lyssnat på Rhonda Byrnes The Power som ljudbok, måååååånga gånger. Den brukar jag sätta på ibland när jag är ute och går om jag behöver hitta tillbaka till min kärna, till min inre kärlek för mig själv och allt i livet.

Sedan finns det många bra böcker som blir skit för att rösten är helt fel, för mig. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
Theleonora
2012-12-02 00:02
#182

God morgon Shia och god natt till alla andra!

Ligger i min säng och läser lite inne på PU och ska snart meditera mig till sömns. Har fått så många insikter nu när jag har haft besök och den viktigaste är att jag numera klarar av att ha folk i min omgivning såhär nära mig dygnet runt. Det är ju alltid bra om man skulle gå och bli sambo i framtiden, eller inte, vilket som är ok :).

Har haft svårt för ljudböcker ända sen min första ljudbok, där jag lyssnade till Mikael Persbrandt som skulle läsa upp "Fursten"… Men om jag skulle lyckas koncentrera mig så tror jag att det är ett väldigt effektivt sätt att läsa in sig på böcker :)


szirius
2012-12-02 11:40
#183

En uppvaknande insikt: jag ber om ursäkt alldeles för mktFörvånad. Jag säger hela tiden till maken "jag är ledsen att jag är så trött idag…förlåt för att jag inte är så glad" osvosvosv. Ett ypperligt tecken på att jag förminskar mitt eget värdeTyst Det är maken som fått mig att inse att jag gör detta just nu, för han har börjat svara "var inte ledsen -var GLAD i stället". Och DET blir en intressant övning, att vända reflexen att be om ursäkt eller säga förlåt och i stället hitta nåt att kunna säga " jag är glad för att…." i ställetFlört

Jag känner i hela kroppen att det blir en annan känsla i mig om jag stryker det här "ursäkta mig" ur systemet för saker som jag faktiskt inte kan göra något åt just nu!

Jag genomgår verkligen en ketchupeffekt just nu…alla underliga sidor flyter upp till ytan…jag får vara tacksam att jag får syn på dem iaf, då har jag möjlighet att förändra mig.

Det känns som av många av dessa insikter inte är nya, men jag har inte förändrat dem på djupet innan, så därför kommer dem tillbaks igen….förhoppningsvis har jag idag en annan förmåga att göra något med mina insikter. Ni är ett stort stöd i dettaKyss

[Torahzen]
2012-12-02 20:09
#184

Jag inser att jag förminskar mig på andra sätt och jag behöver lära mig att sätta värde på mig själv. Jag känner också att nya och gamla insikter poppar upp som inte är färdiga. Det är mycket intressant och förvirrande på samma gång. Snart infinner sig harmoni och jag är i komplett balans.

Det får bli min nya affirmation.

Jag är i fullständig balans, i min kropp, sinne och själ. Med mig själv och alla i min omgivning.

Otroulig
2012-12-02 20:21
#185

Hehe Tora, det verkar som om det är ett gäng härinne med liknande upplevelser ;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-02 20:32
#186

Jag har insett hur bra min man ändrar sig utefter hur jag ändrar mig! Jag går nu sällan igång (som i att bli ledsen, känna mig oälskad, missförstådd osv) om det är något, vilket jag kunde göra förr. Min man varr HOPPLÖS på att jaga upp sig över att man använde fel ord eller tel ton vid fel tillfälle och sedan fortsätte han att vara arg läääääääänge, jag menar i dagar om det behövdes. Att sluta i tid var inte hans grej. Men nu kan han jaga upp sig och falla in i gamla beteenden, men han släpper det på typ 5 minuter. Snart kommer han att fixa att låta bli att jaga upp sig över huvud taget och det tackar jag för. Flört

szirius
2012-12-07 14:32
#187

Vet inte om den passar bäst här i insiktstråden men jag skriver här.

Jag är sjuk idag…och som så ofta så är detta ingen NY insikt, men den plingade till igen nu. Och det är att VARFÖR det blir så jobbigt för mig och många andra att vara sjuk ,är för att man kämpar emot. Man vill inte, man tycker att det är tråkigt, man försöker göra grejer fast man inte orkar riktigt, och då sjunker modet ännu mer för då känner man sig dessutom misslyckad. Man tänker kanske lite för mkt på alla saker som behöver ordnas och jobbar lätt upp en stress. För man vet inte NÄR man kommer vara frisk igen. Man har ingen KONTROLL. Japp, där sitter det.

Framförallt vill man helt enkelt vara FRISK. Och det ÄR man inte. Och då blir glappet mellan det man vill och det man är för stort. Vilket skapar en känsla av skav och oro.

Dagar med sjukdom är alltså perfekta övningsdagar att iakkta sitt sinne och öva på ACCEPTANS…släppa taget….släppa kontrollen…allt är som det är…

Nu ska jag göra mig ännu en kopp te och krypa ner och GILLA LÄGET!Skrattande

[Kathja]1
2012-12-07 18:10
#188

Vilken underbar insikt!

Själv har jag idag kommit till insikten att jag är så klar med mitt jobb. Det slog mig som en klubba i huvudet idag när jag kliver in här och bara känner att jag vill gå igen - gå någon annan stans där jag kan göra mer.

Men självklart är jag tacksam över att jag har ett jobb med allt vad det innebär, men det är dax för en ny fas i livet nu. Bring it on, I'm ready! Skrattande

Annons:
crinalina
2012-12-07 19:16
#189

szirius, visst är det så. Det var många år sedan jag slutade kämpa emot när jag var sjuk. Mår jag skit så gör jag som männen, jag är sjuk. Jag gör ingenting som jag inte absolut måste göra. Sedan ligger jag i sängen, eller på soffan så länge jag vill och gör ingenting förutom njuter så mycket jag klarar av av att vara sjuk. Jag vet ju att jag blir frisk igen snart.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2012-12-07 19:33
#190

# 189 i huvudet är det inte alls svårt att fatta att det är så man ska göraFlört…det är väl den där "duktiga flickan" som kommer fram…får så lätt en känsla av att vara lat..Obestämd

crinalina
2012-12-07 19:38
#191

Fast jag är alltid lat, det är mitt normala stadie. Hahaha

Häromveckan när jag messade min mamma en sen morgon, eller lunchtid i Sverige antar jag, och talade om att jag satt i sängen och åt frukost och läste så svarade hon att det är väl att vara lite väl lat. Då svarade jag att det är inte att vara lat utan det är att njuta av livet.

Att vara lat är något fult i mångas ögon, i mina ögon är det samma sak som att chilla, och när man chillar så är man nära sin kärna, sitt djupa inre och det är ju där vi vill vara. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-12-07 20:43
#192

Kathja, känner igen känslan. Själv har jag haft den känslan men ändå inte kommit vidare, ibland måste det kanske ta lite tid, något annat måste växa fram. Ha tillit ! Skype coach ?? Skulle passa dej perfekt;)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-07 21:05
#193

Vad fick du Skype coach ifrån? Satt just och filurade lite på mitt upplägg inför det nya året, är inne på bla en "kort-kurs" i Medvetet Skapande, typ 2 eller 3 ggr 45 minuter via webinär - så kan jag ju coacha oxå. Har ju haft några sejourer via telefon och jag ÄLSKAR det! Skrattande

Men drömmen är att föreläsa… Oskyldig

Otroulig
2012-12-07 21:13
#194

FB, du gilla det inlägget:) Klockrent tycker jag, min dröm är att kunna sitta på landet och hjälpa människor, men har inte din utbildning.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2012-12-07 21:49
#195

Aha! Tur att du har koll på vad jag gör när jag inte har det själv, hi hi. Men inte behöver man vara Socionom för att hjälpa människor - de flesta är nog väldigt mycket annat. Så följ din dröm! Så kommer resten att lösa sig.

Det gäller ju bara att tro på sig själv, där kan jag vackla lite, för "vem skulle väl betala mig för att jag ska råda dem" - vilket ju är helt idiotiskt tänkt jag vet! Jobbar ju med att råda folk på mitt jobb oxå, men du vet logik och känsla går inte alltid hand i hand. Och jag har ju coachat några redan och känslan de gångerna när jag faktiskt har fått 700kr för att snacka med folk i 45 minuter är WOW! Skäms

Så jag ska peppa mig själv och så sparka mig själv i rumpan, sedan är det bara att hoppa. Tungan ute

Annons:
szirius
2012-12-07 23:27
#196

#195 får jag fråga en rent jobbrelatderad fråga: när du ger coachjobb, är det då via eget företag?

SHIAWASE
2012-12-07 23:32
#197

Kathja,

Jag har haft den dar kanslan, nar jag precis VET att det ar en avslutad fas ,, och da dyker det ALLTID upp nagot nytt,, utan att jag behover gora nagot. Sa det kommer nog.

Ja Skype Coach,och sedan sma helgsamlingar hemma hos er,, ni har val en stuga pa garden??

Det ar pa vag, sa slappna  av och njut!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-12-08 08:02
#198

# 196 Jag har kört det via min mans företag eftersom det inte har funnits ekonomiskt utrymme att starta eget. Skrattande

Men så snart det går så ska jag, eller vi, starta upp ett nytt.

MissInAction
2012-12-10 00:17
#199

Om vår planet inte snurrade, utan svävade helt fritt och aldrig rörde sig ur fläcken. Då skulle ljuset vara exakt detsamma hela tiden. Skulle vi fortfarande tänka tankar om tid? Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2013-01-02 22:54
#200

Dagens insikt!

Jag är en annan nu, jag har växt och utvecklats och därför behöver jag inte bli rädd när jag ska göra något som hänger ihop med det som var, för jag kan hantera det. Jag kommer inte att falla tillbaka eller försvinna därför att jag är trygg NU. Allt är bra. Amen

(hänger ihop med Manifestationer man inte förstår)

szirius
2013-01-02 23:04
#201

#200 HAHA! Läs vad jag skrev i "manifestationer man inte förstår"…jag skrev precis detta - att du är en annan nu! Och det har du själv insettSkrattande NIIICE.

[Kathja]1
2013-01-02 23:26
#202

Var ju tack vare det du skrev där som jag hittade rätt i min barn manifestering! Utan dig hade jag fortfarande irrat runt förvirrad och oviss, hi hi. Kyss

Annons:
Theleonora
2013-01-02 23:31
#203

Nu klickade det ill här också. Jag tror att Kathja, din insikt blev även min insikt. :)


målle
2013-01-03 14:23
#204

Katja - WORD!! Yay!

MissInAction
2013-01-04 18:54
#205

Kom att tänka på en sak för flera dagar sedan, något som väl vuxit fram under en tid. Mitt kontrollbehov. Jag tror att det är det som ligger bakom mitt behov och i det närmaste tvång att alltid "keep up" med diskussionerna jag följer exempelvis här på sajten och vad som sker i mitt newsfeed på Facebook. Jag har svårt att låta bli att scrolla igenom allt på FB men jag har faktiskt gjort det rätt ofta de senaste veckorna.. bara kolla mina notifications när jag är inne och bläddra när jag känner för det bara. Värre är det ju här inne för här är det oftast mycket aktivitet och det är ju alltid intressant!! Så här inne är fortfarande min utmaning.

Men som sagt, jag tror det är mitt kontrollbehov som ligger bakom. Jag vill känna att jag har koll på vad som händer och att jag "vet" även om jag inte själv deltar i diskussionen alltid. Det var väl själva insikten, men sedan återstår att släppa på kontrollen, för när jag gör det och dessutom slipper ångest över det, så känns det så skönt!! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2013-01-04 18:58
#206

Skönt med insikt, grattis!

Jag skrollar för det mesta även här,även om allt är intressant. Jagtänker att om jag verkligen ska läsa det så kommer det till mig igen. Det blir bara lite senare.

SHIAWASE
2013-01-18 09:41
#207

Antligen hittade jag hit!!

Dagens insikt ar TILLIT och VAL,

Ha Tillit

och VALJ , Valj det som kanns BRA!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
2013-01-19 12:38
#208

Insikten kom till mig för kanske några dagar-en vecka sedan. Det talas ju mycket inom olika religioner att den fysiska kroppen är en begränsning eller att den förleder oss från det verkliga i livet… osv.
Men jag har förstått att den fysiska kroppen är en välsignelse. Med den kan vi utnyttja våra sinnen för njutning, kommunikation och upplevelser. Det är svårt för mig att föreställa mig ett liv utan fysisk kropp, men jag kan tänka mig att våra kroppar berikar livet ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-19 14:44
#209

Dagens insikt. Om jag sitter fast så löser inte passivitet något. Då ska jag agera, fysiskt. Vad som helst! Att signalera passivitet i mina handlingar tror jag inte främjar för att nya saker ska komma in i mitt liv. Men däremot om jag agerar så finns det en större möjlighet att jag kommer i rätt vibb.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Annons:
szirius
2013-01-19 15:40
#210

#209 niceKyss! Efter många år av feng shui-intresse så börjar jag automatiskt rensa och städa när jag känner stagnation och passivitet i sinnet. Funkar väldigt bra - jag får rent och fint OCH kommer alltid på andra, bättre tankarFlört.

Otroulig
2013-01-19 15:55
#211

Hehe, har rensat kylen nu :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
2013-01-19 16:04
vresrosen92
2013-01-19 22:51
#213

Dagens insikt för min del kom nyss till mig, när jag satt och läste i denna tråd. Jag fick en bra, välbehövlig påminnelse: Det kommer lösa sig. Det som är mening att hända, kommer hända. Stall, studier, boende, ekonomi. Det kommer lösa sig!

Don´t worry, Be happy!

[Kathja]1
2013-01-20 11:13
#214

Amen till det vresrosen92!

Otroulig
2013-01-20 11:19
#215

Tack Vrerosen, haha, det var precis vad jag behövde läsa. Allt kommer att lösa sig! Så ÄR det ju, men jag glömmer bort det ibland.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
2013-01-21 11:53
#216

Satt och skrev tacksamhetsdagbok då detta slog mig nyss. De brukar ju säga att drömmar är bara drömmar och verkligheten är något helt annat. Nu pratar jag om nattliga drömmar.
Drömmar sägs också vara sätt att bearbeta saker, eller meddelanden som vårat högre jag ger oss. Oavsett vilket så…

Det slog mig att för mig är drömmar precis lika verkliga som det vakna livet. För allt som jag upplever i livet tolkar jag utifrån mina känslor och tankar. Och precis samma sak händer i drömmarna! Skillnaden är att min fysiska kropp ligger avsomnad i drömmen och att jag använder de kroppsliga sinnena i det vakna livet. Annars är upplevelsen helt klart densamma.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
szirius
2013-01-22 23:27
#217

Dagens insikt är att när jag känner att jag tappar bort vem jag är och vad jag vill och hur jag mår, så är vägen tillbaks för mig kreativt arbete. För där i finner jag mig själv och inser att jag lever som jag vill leva.

Jag ser det så tydligt nu o backspegeln över de senaste dagarna. Lite frustration och förvirring - målade 3 tavlor och ååååh, frid. Grubbelhjärna - sydde 2 waldorfdockor, aaaaah, njut. Ikväll oro över min kropp som har så mkt värk här och där, kan bli hypokondrisk - tog ut en låt på piano, aaaah, allt är bra.

Jag kan få för mig ibland att jag är tråkig och lever ett tråkigt liv, typ.Sen inser jag att jag alltid pysslar med så himla mkt och har dessutom talang för mkt. Jag hinner bara ha tråkigt en liten stund innan jag hittat på nåt nytt projekt. Otroligt självgående och nöjd med det! Hurra för mig!

[Kathja]1
2013-01-23 09:42
#218

Ja hurra för dig! Önskar att jag vore mer kreativ. Kan drömma om att jag ska kunna måla tavlor och skriva böcker men där räcker inte tron på mig själv till riktigt.

SHIAWASE
2013-01-23 09:48
#219

Ja szirius jag vill uppleva din dans, din musik på nära håll , det skulle nog vara väldigt helande för oss alla, du är ju så fantastisk kreativ!!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2013-01-23 10:14
#220

Dagens insikt är för min del tre stycken.

~ När jag inte gör det jag vet att jag behöver göra så blir jag i obalans - en självklarhet, jag vet, men det känns bra att få det på pränt så här. Jag BEHÖVER stillhet och ro, jag behöver vara i tysthet och lyssna på livet.

~ Jag är rädd för att ta mitt nästa steg - för att leva enligt vad som är mitt uppdrag i detta livet. Det har gjort att jag till viss del har valt att inte se tecken kring vad det är jag ska göra.

~ När jag kämpar emot gör livet ont! Idag vaknade jag och mådde SKIT, gjorde det redan i går. Startade därför dagen med att "ge upp" jag bara bestämde mig för att nu SKITER JAG I DETTA. Fem minuter senare hade allt vänt. En kommentar från Otroulig fick en strid ström av tankar och slutsatser att ta form i mitt jag. Och vips så var jag så glad så jag höll på att spricka! Och den känslan sitter i.

Oiiiiiiiiiihhhhhh!

SHIAWASE
2013-01-23 10:28
#221

Ja,Tank vad vi kan svanga!!!! Underbart Kathja:)Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2013-01-23 11:28
#222

Och alla dessa fina, underbara insikter tar jag till mig av också och inser att jag inte är så kreativ som jag mår bra av att vara, och att även jag är rädd och därför stoppar upp mig själv, och det är därför jag inte är så kreativ som jag bör vara. En ond cirkel som jag nu medvetet kan fokusera på att bryta och komma ur. Tack för era insikter som ledde till min fantastiska insikt! Vilket team vi är! haha Kyss

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
2013-01-23 11:33
#223

JAAA vad vi ar underbara:) Jag ar saa tacksam for er fina…

I dag var sista dagen med Tv-teamet ,,, WOW sager jag bara…:) FAST jag tycker ju om det ocksa(haha)

Nu "borde" jag satta mig och jobba men det klarar jag nog inte idag,,

Istallet sa sitter jag har och samlar pa mig energi fran er alla!!! TACK igen.. tur att ni finns :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
MissInAction
2013-01-26 17:58
#224

Insåg precis att oavsett vad vi är med om.. hur än upplevelsen känns för oss, så går det alltid att se dem som välsignelser. Kanske vi inte alltid i ögonblicket som det händer inser det, men när man går inåt och känner efter, och tänker på vad man har sänt ut för budskap. Eftersom allt sker som en respons till oss ♥
Och vi kan aldrig gå bakåt, utan vi går alltid, alltid framåt! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
2013-01-27 13:07
#225

Mitt liv har haglat av insikter de senaste dagarna, så många så jag jobbar med att sortera dem. Detta kommer sig av att jag har tappat/knackat (EFT) mycket de senaste veckorna och det är sååå häftigt! Jag älskar insikter för det är dem som för mig vidare, framåt i min utveckling, uppåt på min trappa. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Stella_Polaris
2013-01-27 14:13
#226

Vad häftigt att det fungerar Crinalina! Det är en sak till som nästan verkar för enkel för att den ska kunna fungera. Men jag har anmält mig till eventet du tipsade om och det ska bli jättekul att få testa själv.

szirius
2013-01-27 15:01
#227

#225 vill du inte dela med dig av insikternaGlad, eller känns de för personliga?

crinalina
2013-01-27 15:14
#228

Det är mer så att jag behöver sortera och landa i dem först innan jag kan dela med mig av dem. Många av dem hänger ihop men just nu är allt mest rörigt. Jag behöver få dem på rätt plats. Några av dem har jag redan nämnt. Med maten i någon tråd och med hur jag känner mig själv i en annan. Men visst kommer det mer om det. Jag kan väl inte låta bli att dela med mig då vore det ju inte jag. hahah Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Evigheten]
2013-01-27 17:55
#229

Men vad roligt Crinalina!! Skrattande Jag hade ju själv en sån period för nån månad sen, minns jag var väldigt aktiv i denna tråd då, men nu har jag inga insikter på G Tungan ute

szirius
2013-01-31 14:26
#230

En underlig och underbar insikt är att jag VERKLIGEN gått och blivit en ordentlig jäkla optimist!!! HahaSkrattande! Jag ser det halvfulla glaset mest överallt nuförtiden, det är verkligen en förändring som heter dugaCool!

Om det är sol så tänker jag att det är en underbar dag tack tack för det - och om det regnar så är det också en perfekt dag, för då kan jag baka och mysa inomhus. Det kan liksom så sällan bli fel nu för tiden.

Och har jag mkt att göra, som nu, så bara ÄR jag i det, jag sticker inte iväg in i framtiden. Jag kan så lätt släppa allt annat nu, det är ok om det ligger paljetter på hela nedervåningen, soffan är full med ovikt tvätt osv. Nu får det vara såhär tills på söndag.Fine.

För MIG är detta enormt. Att vara så lugn. Ta det så lugnt. Och kunna tänka positivt om det mesta.

Annons:
Otroulig
2013-01-31 18:35
#231

Szirius, vad härligt det låter!! Just det här att vara här nu och inte sticka iväg i framtiden. Det ska jag förbättra!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-01-31 18:56
#232

szirius!!! Visst är det underbart! Jag har nästan alltid sett mig själv som en optimist, men har idag omvärderat det helt och hållet. NU är jag det, och har varit ett bra tag. Det finns ingen situation eller person som jag inte kan hitta något positivt med, och det är väldigt sällan jag tappar min lugna och harmoniska känsla nu för tiden. Och mer och mer blir det hela tiden. Det händer så mycket i mig just nu, saker och tankar och känslor som faller på rätt plats. Nya insikter haglar just nu över mig.

Dagens insikt handlar återigen om händelsen när jag var 4-5 år. Jag har idag insett att HELA mitt liv, varenda område av det har vibrerat på samma vibration som den hjändelsen har gjort för mig. Att den påverkat mitt föhållande tänk, skapat min separationsångest och min rädsla att förlora männen i mitt liv, det har jag varit medveten om i mååånga år nu. Att det påverkat mitt mat- och vikttänk och känslor insåg jag ju häromdagen. Idag insåg jag alltså att det är den händelsen som gett mig mitt livs vibration. Jag hade känslan av det på gång, och under min 40-minuters promenad hem från jobbet lyssnade jag på en workshop med A-H och där nämner Abraham att om man har en händelse från förr som man ofta återkommer till så är vibrationen av den den vibration man har i alla områden av ens liv.

Idag har jag insett att jag har under hela mitt liv missat det väsentliga med hela den händelsen. Jag har missat all kärlek i den. Mammas kärlek till mig som ville ha hem mig igen, Pappas kärlek till mig som inte ville lämna ifrån sig mig, Min kärlek till pappa som gjorde allt jag kunde för att få komma tillbaka till honom, och min kärlek till mamma som till slut fick mig att börja äta igen. Under hela mitt liv så har jag fokuserat på det andra. Mammas egoism som inte lät mig vara hos pappa, pappas egoism som lät mig gå (därav rädslan att förlora männen i mitt liv, rädslan att bli sviken som orsakat otrohet i nästan alla förhållanden osv osv osv), och min smärta av alltihop.

Naturligtvis är det ju så att jag inte har varit mogen och redo att se allt detta förrän nu, och jag skulle inte vilja vara utan mina erfarenheter som fötts ur detta. Det är det som har format mig till den jag är idag.

Idag känner jag mig som att en ny människa har fötts, och under hela mitt liv har jag formats av kärlek. Jag har bara inte sett det och förstått det tidigare.

Kram till er alla för att ni finns här, för att ni lyssnar och ger råd och stöttar och hurrar och säger ifrån och är så otroligt raka och ärliga! Jag önskar er alla all lycka och kärlek i världen!

PS! Abraham påminde mig också om att vi kan inte få MER än vår beskärda del, så våga önska och ta för er av allt ni vill ha i livet! DS!

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2013-01-31 19:32
#233

Kram till er tjejer! ♥
Det är så härligt och inspirerande att läsa om era insikter och jag blir lika glad varje gång! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Otroulig
2013-01-31 19:33
#234

Åh Crinalina!!! Jag blir så rörd, fascinerad och faktiskt lycklig av hur så många pusselbitar faller på plats hos dig. Det är så fascinerade att trots att du förstått och insett att detta präglat ditt liv, så säger det KATCHING och så trillar allt på plats, när det är dags. Universums och vår gömda intelligens förundrar mig!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Otroulig
2013-01-31 19:46
#235

Nu kom jag på nåt:) Det du bl.a verkar ha kommit fram till är just det här hur våra föräldrar skapar oss, hur de försöker på det bästa sätt dom kan ge oss kärlek. Deras sätt ibland kanske inte är det bästa men Viljan finns där. Deras ansträngningar har gjort oss till det vi är idag. Jag var på en workshop för 4 år sen där kursledaren försökte förmedla denna känsla i en övning, en av deltagarna fick den, i ögonblicket, den där jaha upplevelsen och hennes reaktion var enorm. Ingen annan kom till just den känslan. Men jag minns att kursledaren sa: ni förstår kanske inte nu, men bär detta med er. Jag förstod att denna känsla var djup och betydelsefull. Stort, Crinalina❤

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-01-31 19:59
#236

Ja, mycket stort! Jag har ju förlåtit mina föräldrar för detta för länge sedan, men jag har aldrig förr sett det utifrån kärleken till mig i det.

När jag var barn så var min mamma världens pyssligaste till och kring jul. Hon gav oss så otroligt fina minnen och så mycket kärlek genom det. Sedan för kanske 10 år sedan så slängde hon ur sig att hon avskydde jularna när vi var barn, och jag kände mig otroligt ledsen, sårad och förolämpad. Ända tills en vän sa att jag inte fick förminska det som hon faktiskt gjorde. Då började det vända hur jag såg på det. Idag kan jag se all den kärlek och kände för oss. Så stark och mäktig att hon år efter år gjorde något som hon inte ville göra för att vi barn skulle få det så bra som det bara var möjligt.  Vilken fantastisk kvinna som gett mig så mycket kärlek! ♥

Min pappa valde i situation när jag var 4-5 år att inte bråka med mamma och försöka få vårdnaden om mig. Inte för att han inte ville ha den utan för att han inte ville utsätta mig för det som det skulle innebära. Han gav hellre upp mig och min syster än utsatte oss för bråk och myndigheter. I många år anklagade jag honom för det, eftersom han alltid var min trygga hamn, men sedan så kunde jag se kärleken och osjälviskheten i hans handling och val. ♥

Men inte förrän idag har jag verkligen förstått storheten i allt detta! Inte förrän idag har jag förstått vilka fantastiska och underbara föräldrar jag har, som båda två gjorde allt de kunde för att jag skulle ha det så bra som möjligt även om det innebar smärta för de själva. ♥♥

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
2013-01-31 20:02
#237

jag skrev precis upp en övning efter att jag läst # 232Glad

Annons:
SHIAWASE
2013-01-31 22:41
#238

Underbar lasning Crinis!!!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2013-01-31 22:41
#239

Underbar lasning Crinis!!!Kyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-02-01 07:26
#240

Efter att ha vaknat vid 4 tiden med frustrations känslor över den ev. nya chefen så började jag tappa. Och insåg att egentligen det jag tappade mot var länkar igen till de känslor jag tidigare tappat mot. Det hela handlar om att jag känner mej överkörd inte lyssnad på osv. Vad det kommer ifrån vet jag inte ( kanske ska göra en liten förlåtelse övning mot mamma) men det jag vet är att: Jag bör hitta styrkan och kraften att förändra själv!! Jag bör hitta tilliten till mig själv och till Universum. Jag behöver hitta min inre kraft!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
2013-02-01 08:17
#241

JAAA!! Otroulig!!! Forst fattade jag ingenting,, vada tappa???? Vad har hon tappat?? Borjade hon tappa har p g a frustration eller!!!haha Förvånad

Manga som ska forlata foraldrar har inneFlört

Jag tycker du ska bli chef !!! Det ar MIN askitKyss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2013-02-01 12:34
#242

#240 jag veeet att det verkligen inte är lätt när man är upprörd, men prova om du kan hitta känslan att även om det blir den chef du inte vill ha, så är allt braaa…allt är som det skaaaa, tralalalalaaaa

Och ifall att det nu bara skulle skita sig och du känner NÄE!, så kan du alltid säga upp dig o hitta andra underbara saker att göra!

men kanske ska du vara kvar för att det är din uppgift…så som Crino skriver om hur hon känner att hennes uppgift är att balansera maken, så kan din uppgift vara nåt liknande på ditt jobb? Det finns så många vägar, och alla blir bra…tillit till dina val vännenKyss

Otroulig
2013-02-01 13:06
#243

Puss på er! Jaaa, allt är som det ska vara förmodligen. Nu har jag verkligen kommit igång med tappningen och det funkar skit bra faktiskt, just när jag fastnar i frustration! Funderar nästan på att lära ut det på jobbet:) Och Shia, jag tror inte jag är så poppis hos über ;) tanken har slagit mej, vad kul vi skulle kunna ha:) men samtidigt så vet jag vilken press det är uppifrån …. Så nja, om han skulle fråga så kanske…men då hade han gjort det redan. Har tackat nej en gång tidigare.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
2013-02-05 21:46
#244

Dagens insikter har varit många. Mycket tack vare EFT-eventet som börjat nu.

Men alla mina insikter idag kom inte därifrån utan jag har även fått en del när jag lyssnat på A-Hs workshop. Den största av alla dessa insikter är denna:

Jag älskar mitt inre jag, min kärna, min Source, det som är JAG. Och mitt inre jag, min kärna, min Source, det som är JAG älskar MIG! Alltid! Alltid! Alltid! Det betyder att jag alltid älskar mig själv, oavsett yttre aspekter. Allt yttre är totalt irrelevant.

Från och med nu när jag vacklar, eller inte hittar rätt känsla så kan jag tänka att JAG älskar MIG, och att MIG älskar JAG! Alltid! Och då försätter jag mig själv i en känsla av kärlek till mig själv och till livet. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
[Evigheten]
2013-02-06 09:09
#245

Underbart! ♥

Otroulig
2013-02-07 20:00
#246

Det här ju egentligen elementärt som Sherlock skulle säga. Men alla insikter innebär ju att det verkligen går IN

JAG har inget ansvar över att andra blir besvikna för att jag inte uppfyller deras förväntningar.

Det är DERAS förväntningar och jag har ingen skuld i att jag inte uppfyller dom.

I mitt fall är det då mina föräldrar som spökat.

Sen på köpet kom jag på att jag har faktiskt inte ansvar över min morsa heller. Jag är inte född för att få henne att må bra. EN SÅN JÄDRA FRIHET denna insikt gav.

Tänker lite på Siriuz som hade en mamma dröm häromnatten. Min morsa är utslängd nu ur min bil känns det som. Hon kan köra sin egen bil!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Theleonora
2013-02-07 20:10
#247

Härligt Otroulig!!!
Kram

Var är puss-smileyn?


szirius
2013-02-07 21:32
#248

Heja Otroulig - det var på tiden att slänga ut morsan hörru

SHIAWASE
2013-02-07 23:36
#249

Jaaa! Otroulig! Harligt!

Vi har INGET ansvar for nagon annas valbefinnande, reaktioner forvantningar!

Visst ar det skont nar saker och ting klickar till lite sa dar extra inom oss

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

vresrosen92
2013-02-08 09:08
#250

Dagens insikt: Du är herre över ditt eget liv. Du behöver inte finna dig i att hunsas runt eller gå mot ett öde som tex. ett medium har förutspått. Du själv har möjligheten att skapa den framtid du vill ha, för det är ditt liv, dina val. Du är herre över ditt eget liv.

Don´t worry, Be happy!

Stella_Polaris
2013-02-08 09:20
#251

Härlig insikt Otroulig! :)

Annons:
[Kathja]1
2013-02-08 09:20
#252

Amen till det Vesosen92!

Även om jag inte fattar grejen med medier som förutspår folks "öde". Det man få upp är ju utifrån att allt förblir som det är, vill man ändra sitt "öde" är det bara att ändra sina tankar och känslor. Vi alla har en mängd "öden" att välja mellan. Vi skapar våra liv, ingen annan. Just som du säger.

SHIAWASE
2013-02-08 09:29
#253

Yes! sager jag ocksa:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
2013-02-08 10:03
#254

Japp Vresrosen! Jag mådde väldigt dåligt och kände mej otroligt vilsen och tog kontakt med medier. Jag kände mej sedan låst när jag fick höra vad de hade att säga. Önskade att jag aldrig frågat:) Så amen till att vi skapar vårt eget liv !!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
2013-02-08 10:47
#255

Jag tycker att det ligger i ett "mediums" ansvar att tala om att det man se inte är SANNINGEN, utan att det helt beror på vilka fortsatta val personen gör i livet.

crinalina
2013-02-08 23:34
#256

Då låser vi den här tråden och flyttar vidare till Dagens Insikt 2, och nya, härliga… insikter. 

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: