Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1881 ggr
retep
2012-08-21 20:49

Lagen

När vi tänker, drömmer, önskar och föreställer oss att det skall ske på ett visst sätt…t.ex. att vi skall få eller vinna en massa pengar, så att vi kan köpa en Lexus eller ett hus på landet. Då har vi redan där begränsat hur våra önskningars frö kan gro och bli till.

När vi föreställer oss hur vi måste jobba för pengar och att de ändå inte räcker till…När vi föreställer oss en miljon vinst eller mer, månader som går, glömmer att köpa och ser, att varje lott är en nit.

Då bär vi skygglappar och är blinda för själva Lagen och hur den verkar.

Hur den bär oändliga möjligheter som vi ännu inte vet att föreställa oss, ännu inte kan se.

Vår uppmärksamhet kräver en finare nivå, vår tillit likaså.

-Uppmärksamma Lagen och skapa tillit.

-Var tillitsfull och uppmärksamma, oförutsedda möjligheter.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
SHIAWASE
2012-08-22 01:20
#1

Ja visst ar det sa,, for att slappa mitt motstand nar det galler tex pengamotstandet, sa borjade jag fundera pa alla olika satt som pengar kan komma till mig, eller hur saker kan komma utan pengar,, jag fick ihop en hel lista, och insag da att det ar helt onodigt att tanka eller funderar pa HUR nagot ska ske,,, det finns sa manga vagar som jag inte ens kan komma pa,,fokusera istallet pa hur jag mar nu,,

Sedan kan det vara kul att fundera och dagdromma om vad jag skulle gora med alla miljoner,, men da finns det inget motstand, utan bara massa roliga funderingarGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2012-08-22 07:18
#2

Funderade vidare lite,, och det med begransningar ar ju klurigt! Vi ar sa inprantade av samhallet ,, sa vi tror ju att vi maste ha en massa pengar for att tex. kopa det vi vill ha,, jag skrev ovan, att jag har tagit mig hur detta pa att fundera pa hur tex. pengar ska komma till mig,,  men jag begransar mig fortfarande ibland, genom att tanka pa att jag maste ha pengarna for att kunna fa tex. varat hus pa Hawaii, renovera lagenheten etc.

Pengar ar ju nagot vi andvander dagligen och som vi tror att vi maste ha,,for att uppna vissa saker,,,,Det kan ocksa vara lattare att verkligen kunna tro att miljonerna kommer att komma, sa att jag kopa nagot, istallet for att bara kanna tillit till att Universum kan leverera huset eller andra saker pa ett annat satt (utan att tanka pa pengarna).

Personligen ar det lattare och lattare for mig att kanna denna tillit till Universum, och inte fokusera sa mycket pa mina onskningar alls, utan bara pa att ma bra, och (som jag har namnt flera ganger i andra tradar) att bara TILLATA,,,,

Men , som vi aven har pratat om tidigare sa maste man for att na full TILLIT ta det steg for steg,, sa aven om tanken att manifestera pengar for att kunna kopa det jag egentligen vill manifestera, ar begransande, sa kanske den har mindre motstand an om jag pa en gang bara forsoker fokusera pa "slut-manifestationen".  Sedan under vagen, nar vi tranar upp varat medvetande skapande, sa slapper vi dessa begransningar, allt eftersom,,, det ar just darfor det ar sa bra att lasa allt har pa detta forum tex. , for att man var tips varje dag pa hur man kan tillata Universum att verka fullt ut!!

Jattebra att du repet papekar just detta att det finns oandliga mojligheter!! att uppmarksmheten kraver en finare niva, och aven var tillit!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
2012-08-22 10:11
#3

… när vi t.ex. envist fokuserar på en lyxig Mercedes-Benz, då begränsar vi oavsiktligt det naturliga flödet och vår egen öppenhet att godta en Lexus! Det betyder inte att vi inte skall önska och naturligt förvänta oss det bästa! Det betyder mer att vi har en förståelse för Lagen, för Universum. Att vårt högre Jag, vet mer om våra önskningar och vad vi behöver, än vi själva gör. Kanske föreställer vi oss en Mercedes som det mest ultimata…och så visar det sig att det var en Lexus som uppfyllde och gav allt…på så många fler sätt än vi trott. -Bilarna här blir en metafor, en jämförelse för allt annat vi också eftersträvar i livet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
2012-08-22 10:57
#4

Låt universum ordna med detaljerna!så får vi det bästa levererat😊

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-08-22 12:28
#5

ska man liksom tänka sig en drömbil då bara och skippa vilket märke man helst vill ha på den etc  eller ska man släppa bilen helt?

SHIAWASE
2012-08-22 12:51
#6

Fokusera pa hur det kanns att aka bilen, vilken KANSLA du far,,,

Har du lite motstand kan du sakert fokusera fram ett speciellt marke, men oftast sa skapar detlajerna motstand for oss.

Sjalv sa ville jag tidigare ha ett hus,, Jag fokuserade pa "SWEDEN HOUSE" (som ar populart har, med andra ord svensk byggt hus) Men, det som kom var lagenheten som vi bor i nu (hur den kom har jag ju beskrivit tidigare)Och den ar perfekt, med andra ord sa levererade Universum det perfekta till mig, aven fast jag i borjan fokuserade pa ett hus. Men jag fokuserade nog mer pa KANSLAN hur det skulle kannas att bo i det huset, friheten, utrymmena etc. OCH det ar samma kansla som jag har i den lagenhet som jag bor i nu:)

Med andra ord, jag nadde kanslan som jag var ute efter !!! Helt perfekt alltsa!!!  Jag fick inte mitt SWEDEN HOUSE(market pa huset alltsa) men jag fick nagot lika bra, battre,, och jag nadde kanslan av frihet,,, och njutningen av utrymmet!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
målle
2012-08-22 13:07
#7

Hmm då är jag iaf inne på rätt spår! Jag förestäler mig ju hur lätt det är att dammsuga mitt fräscha hus eller ska jag säga hem för mig spelar det ingen roll om det är ett radhus, villa eller lägenhet, huvudsaken är att jag känner mig HEMMA där och trivs och är glad, nöjd och stolt över mitt hem! Inga fuktiga källare full av spindlar! Skrattande Bil-biten har jag släppt rätt mkt, visst drömmer jag om att jag vill ha en Aston Martin, en Land Rover, ja det finns ju en hel uppsjö av bilmärken jag skulle kunan tänka mig att ha, men jag har en bil, så än så länge nöjer jag mig med den, dock kan jag väl fantisera hur det KÄNNS att köra ngn av de bilar jag drömmer om..

Men pengabiten är nog den jag har svårast för, jag tänker mig ju en speciefik summa mer än vad jag vill och kan göra med pengarna..jag får väl helt enkelt reda ut VARFÖR jag vill ha de där pengarna.

Jag kan ju få det så iaf även utan en storvinst..vill jag vara ekonomiskt oberoende blir svaret kanske en storvinst, men vill jag ha en lyxbil kanske jag kan få den på annat vis?

retep
2012-08-22 13:12
#8

Det är helt okey att önska och tänka på vilket märke du vill

och du behöver inte heller släppa tanken på en bil.

Det handlar mer om att låta fröet gro fritt och utveckla sig till det som det är menat att bli.

Fröet du sått om en bil innehåller redan all information om hur bilen skall se ut, när den skall komma och vad den skall betyda för dig.

Om du envist vill ha en röd sportbil så kan önskan förlora sin kraft och sitt värde och du bli besviken för att den aldrig kommer o.s.v.

Envisheten kring den specifikt röda sportbilen blir då ett hinder i sig.

Klistrar in en stump som inspiration…

Kraften och resultatet av våra önskningar ligger inte i hur intensivt och envist vi önskar dra det till oss. Utan mer i hur ödmjukt och kärleksfullt vi förhåller oss till det vi redan har…i förhållande till det vi önskar få.

Varje gång vi formulerar en önskan så skall vi betrakta den som en formel, (likt en trollformel) en nyckel som öppnar för det vi önskar och vill dra till oss.

Ju närmre Källan vi är när vi säger, tänker, känner och intuitivt framför vår trollformel.
Ju starkare är impulsen som får fröet att öppna sig.

Om inget händer…så beror det antagligen på att det redan har hänt…det kan behöva tid…din tid att omsätta det…ge näring åt det, vårda det, var ödmjuk och ha tålamod med det. Fröet som skall bli till den blomma som du önskar!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
2012-08-22 13:14
#9

Malle! Du ar pa ratt spar!! Alla dina kommenterar i andra tradar visar ocksa det ! sa var lugnGlad Pengabiten ar ju som sagt en av den svaraste bitar , eftersom vi ar sa inprantade med att har man inga pengar sa kan man inte gora nagot, eller for att fa mycket pengar sa maste man jobba hart… Vi maste helt enkelt slappa allt detta,, Jag tycker ju det ar kul att bara dromma mig in i pengarnas land,,,kanna lyckan av att kunna handla, kunna hjalpa etc. Dessa drommerier ar utan motstand, det kanner jag, sa de ar helt perfekt i linje med mig och min vibration , min onskan och universum. Det ar nar vibrationen gar over att fokusera pa SAKNADEN av pengarna som det kan svanga at andra hallet. Darfor behover inte en specifik summa heller vara fel,, Men att fundera pa varfor man vill ha pengarna, och kanslan av att ha dem, kanslan och lyckan av att spendera dem det gor det annu battre , tror jagFlört

Som du sager, storvinst ar en vag till oberoende,,, men det finns andra vagar ocksa,, vagar som bara Universum kanner till ocksa, sa det ar onodigt att stanga dorrarna for Universums finurliga losningar!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
2012-08-22 14:17
#10

retep och SHIAWASE - tack för era svar, jag vet att jag är inne på rätt spår men ibland kan man behöva påminnas lite om det! Skrattande

[Kathja]1
2012-08-22 15:40
#11

Då är det ju för väl att jag är helt övertygad om att det kommer att bli både Lexus och hus på Kreta utan att jag behöver "jobba" en massa för det. Flört

Nu orkade jag inte läsa alla inlägg Skäms men visst är det som så att man kan önska ett visst märke på sin drömbil, lika väl som man ser färgen på sitt drömhus, eller om det ska ligga vid havet eller ej. Även färgen på huset eller märket på bilen skapar ju känslor. Och jag lovar er att var gång jag ser en Lexus så skapar det VÄLDIGT positiva känslor, känslor som INGET annat bilmärke skapar - så nog blir det en Lexus. Skrattande

SHIAWASE
2012-08-22 15:47
#12

Ja, Kathja! Nar det galler din Lexus, sa tvivlar jag inte det minstaGlad Du har ju inget motstand i den onskan!! Bilarna i den har traden ar nog mera allmanna,, aven om Lexus kom upp ett par ganger, men det beror val pa att du har inspirerat oss alla sa mycket sa att nar vi tanker pa bil sa blir det LexusFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-08-22 16:09
#13

Inspirerar gärna, men det jag menade var att om man har starka känslor kopplade till tex ett visst bilmärke så är det man kommer att attrahera. Då ser jag inget fel i att önska just en Lexus, eller en Audi, eller vad man nu vill ha. Lika lite som man önskar sig ett rött hus vis havet med alla de känslorna man förknippar med den drömmen.

Känslan är A och O men det är inget som krockar i att man drömmer om specifika saker, bara känslan är rätt, ren och utan blockeringar.

Kan du drömma om en massa saker och se det som självklart att de kan komma till dig UTAN att du tjänar ihop pengarna till dem, eller vinner på lotta så gör det. Men om det finns en mängd blockeringar kring att man kan få ett hus, en drömkarl, en Lexus osv utan att anstränga sig annat än att vara positiv, må gott och vara öppen för Universums tecken - ja då kommer det inte att bli något av alla de där drömmarna.

Och för väldigt många så finns det en mängd blockeringar kring just detta att man ska kunna "få" sitt hus, eller sin bil eller vad det nu är.

Fokus på den rena känslan, och var du hittar det, vilken väg som är din väg, vilket sätt som är ditt sätt.

Annons:
retep
2012-08-22 17:38
#14

Lagen går som sagt djupare än känslan, hur ren och stark den än är! Känslan kan ändra sig till i morgon och attraktionen kan vara en annan. Allt finns redan registrerat i Lagen, i fröet! Det aktiverades första gången du önskade och hade din rena känsla om en Lexus. I mitt fall är det nog en lyxig Citroën. Nu är det inte längre vår känsla eller våra känslor som ger näring åt fröet som gror, utan mer om hur obehindrade och fria från blockeringar vi är. Jag har flera exempel på attraktioner som blivit till i mitt liv, utan att jag behövt underhålla den med känsla eller tanke. Ofta har jag blivit påmind om min önskan och glatt mig åt den, viss om att den en dag mognar och blir till. Andra gånger kan jag minnas en önskan och inser att den redan blivit uppfylld, på ett sätt som var långt bättre än förväntat. Med detta sagt vill jag inte underskatta betydelsen av att ha tillit till känslan och känslor kring önskningar.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
2012-08-22 17:45
#15

Jag tror att vad du pratar om peter, ar det samma som vad jag pratar om nar jag pratar om att TILLATA FLODET. For mig ar det i alla fall sa nu, att jag har slutat tanka pa och kanna av onskningar och  manifestationer, utan bara njuta av nuet, och oppna upp mig sjalv for att TILLATA,,,vet inte om det ar exakt samma som du pratar om,, men for mig ar det den fas som jag befinner mig i och det som kanns mest ratt just nu i den har stunden.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
2012-08-22 17:57
#16

SHIAWASE! Har visst redan laget märke till det hos dig och i det du skriver. Så ja…att "tillåta flödet" är är väl just att uppnå det obehindrade flöde som uppstår då vi inte längre har några känslobindningar kvar.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2012-08-22 19:39
#17

Du behöver aldrig underhålla, som du kallar det, just den känslan till den specifika önskan - det räcker att du ser till att må så bra det bara går. Allt från nöjd till mega super duper lycklig ger dina önskningar näring, oavsett ifall just den känslan hänger i hopp med någon specifik önskan eller ej.

Mår du bra får du mer av det som får dig att må bra - m.a.o det du har önskat dig. Det är inte svårare än så. Önska en gång och njut av livet sedan (enkla förklaringen Flört) Skrattande

retep
2012-08-22 20:02
#18

…enkla förklaringen är bra, det är också den jag använder! Väljer bara att förklara och upprepa och förklara igen på ett annat sätt. Som jag gör nu när jag menar på att, också må bra är en känsla, ofta baserat på känslor som är annorlunda i morgon. Och även här är det fråga om hur fria från blockeringar vi är. Hur stabila och harmoniska vi egentligen är. Att vi faktiskt mår bra och därigenom genererar mer må bra, för ett fritt flöde…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

målle
2012-08-22 20:50
#19

Jag är glad att jag kikade in på den här tråden för jag hade liksom lite glömt bort hur det funkar..ibland förvirras man av sig själv helt enkelt. Men såklart har jag redan sått fröet, nu ska jag bara vårda om de (hoppas jag är bättre på dessa fröer än mina riktiga blommor i trädgården haha)

Såg just min drömbil på Top Gear Flört WOW vad snygg den är! Aston Martin Rapide! Iäm in love! ♥

SHIAWASE
2012-08-23 01:01
#20

Viss ar det bra att repetera samma saker i olika former Malle! Som du sager, ibland kan mn forvirras av sig sjalv, och krangla till det, nar det egentligen ar sa enkelt!!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
Upp till toppen
Annons: