Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 6278 ggr
Pagan
2012-08-17 20:42

Tänd ett ljus

För lilla Emma kl 11 i morgon. Szirius har förlorat sin dotter i slutskedet av graviditeten. Imorgon ska de ha begravning för lilla Emma och hon bad mig be er att vara med, om Ni har möjlighet, med ett ljus tänt för lilla Emma och familjen. Det är så ofattbart och så ledsamt och det är svårt att finna ord. Det blir svårt att sitta bakom tangentbordet och stötta när sådant sker. Hon har fått stort stöd från sin omgivning och det är en stor tröst i allt.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
[Kathja]1
2012-08-17 20:52
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Sänder dem ljus och kärlek i en svår stund.

retep
2012-08-17 21:35
#2

Sänder min tanke med kärlek till dig Szirius och till dina nära och kära.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
2012-08-17 22:12
#3

Å jag hade ingen aning Rynkar på näsan
Szirius, om du läser det här sedan, jag beklagar verkligen. Jag tänker på er och sänder kärlek till er alla. 

Jag kommer att vara på en aktivitet imorgon vid den tiden men jag ska skänka några tankar, det lovar jag. <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
2012-08-17 23:19
#4

Nääää, så sorgligt GråterSkrikandes

Jag tänker på dig och hela din familj. Vi finns här för dig! Kyss

♥♥♥

SHIAWASE
2012-08-18 00:47
#5

Sander karlek. ljus och varma tankar till dig Szirius

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
2012-08-18 09:09
#6

Beklagar verkligen Szirius. Jag tänker på dig och tänder ett ljus för dig och din familj.

Annons:
målle
2012-08-18 10:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Kära Szirius jag beklagar oerhört. Ska skänka tankar, kärlek och styrka till er.

[rore]
2012-08-18 11:05
#8

Sänder kärlek,,,,,,,,,,,,,,,

MathildaF
2012-08-18 16:07
#9

Beklagar:(

[Evigheten]
2012-08-18 16:52
#10

Vilken tung förlust…beklagar verkligen =( Skickar kärlek och styrka till er ikväll

LoAEmma
2012-08-18 19:28
#11

Beklagar djupast er förlust szirius.

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-08-18 20:14
#12

Tusen tack för era tankar och kärlekKyss. Mina andliga upplevelser är så starka dessa dagar, jag känner mig fullständigt buren av ett vitt ljus. Jag har tillit och en orubbad tro att allt som sker har en mening. Jag är oerhört tacksam över tiden jag fick bära Emma.

[Kathja]1
2012-08-18 20:55
#13

Fina du! Blir tårögd över din styrka.Kyss

Annons:
retep
2012-08-18 21:07
#14

Det har jag blivit förut och många gånger imponerad. Hjärtligt inspirerad av din djupa livsinsikt kära szirius.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
2012-08-18 22:03
#15

Skönt att höra ifrån dig. Ta hand om dig Kyss


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Alexandraea
2012-08-18 22:09
#16

Har varit på resande fot och såg detta först nu. Är verkligen jätteledsen för er fölust Szirius.

Jag tror som du att allt som sker har en mening och lilla Emmas själ var inte redo att komma ner till oss på jorden just nu. Vi får komma ihåg att hon mår bra där hon är och hon är säkert med och bär dig genom detta. Tänder ett ljus ikväll och skickar en massa kärlek och styrka till er.

♥♥♥

Mirjah
2012-08-18 22:29
#17

Åh, det var ledsamt att höra Szirius! Så fint med dina andliga upplevelser i samband med detta, ditt änglabarn kunde inte ha valt en bättre mamma.

Styrkekram/ Mirjah

SHIAWASE
2012-08-19 00:25
#18

Ah Szirius! vad mer kan man saga, underbart att kanna din styrka och tillit och karlekGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sugarcream
2012-08-19 20:13
#19

Beklagar och sänder styrka. Såg inte detta förren nu.

[Sniff]
2012-08-19 21:23
#20

Sänder mängder av styrkekramar och kärlek. Beklagar något enormt! ♥♥♥

Annons:
StellaPolaris
2012-08-20 10:23
#21

Jag har inte läst här på hela sommaren och nu när jag loggade in såg jag det här.

Beklagar verkligen Szirius. Varma tankar till dig och familjen. ♥♥♥

linnease
2012-08-20 19:38
#22

Wow Szirius… Kram!!!!!!!!!

szirius
2012-08-22 17:21
#23

Tack alla för tankarKyss.

Det går upp och ner, nu har det varit 2 dagar med ångest men även det är väl nåt som måste få komma ut. Fortsätter mitt i allt att känna att livet är så STORT och går inte att bedöma.Det går inte att säga vad som är rätt och fel, allt bara ÄR och överallt finns det kärlek.

Såna här upplevelser får en iaf att inse vad pyttiga och totalt obetydliga småsaker är, som man tidigare sett som problem.Det är jag verkligen tacksam för…livet känns klarare och enklare när allt småtjafs sopats bort helt ur sinnet. Världsliga ting som en punktering är ju bara en fis i rymden, halleluja för att vi lever och har varandra, liksom.Det är inte bara en tanke utan en känsla som genomsyrar mig mkt mer nu än tidigare. Jag hoppas att den stannarGlad.

[Kathja]1
2012-08-22 17:33
#24

Kunde inte låta bli att skratta åt ditt inlägg. Underbara fina du! Och självklart kommer insikten, tankarna och känslorna  att stanna kvar så länge som du vill det. Kyss

målle
2012-08-22 18:05
#25

Åh Szirius! Du är så stark och så klok! Fina du, jag blir ju alldeles tårögd av det du skriver och känslan du får mig att känna! ♥

SHIAWASE
2012-08-23 01:05
#26

Tack Szirius for att du delar med dig har till oss av allt dettaGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2012-08-23 02:16
#27

♥♥

Annons:
crinalina
2012-08-28 11:29
#28

Szirius, jag beklagar er sorg, och beundrar din styrka och starka trygghet inom dig. Du är en inspirition och en kärleksspridare för mig och många fler. Din lilla Emma finns absolut med dig. Stor kram och en massa kärlek till er alla!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Otroulig
2012-08-28 14:00
#29

Åh, fina varma szirius. Läste oxå detta först nu. Ljus och kärlek skickar jag till dej. Kramar

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

LoAEmma
2012-08-28 15:40
#30

♥♥♥

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
2012-08-28 16:05
#31

Åh, vad ni är fina allihopKyss.Tack!

Funderingar kring LoA har fått djupare mening än någonsin. Jag kan tex inte ta till mig när människor säger att detta är en fruktansvärd katastrof. Smärtsamt är det…och det finns en tomhet….men livet är så stort och innehåller många dimensioner, jag tror ju också (eller vetFlört) att döden inte är något slut, utan bara en annan fortsättning.

Vilka är vi att bedöma vad som är katastrofer och välsignelser i livet, känner jag. Allt beror på hur man väljer att se på det som sker…detta nämns ju ofta,ofta inom LoA också…och jag förstår det så starkt nu :

ge ingen kraft åt tankar på brist, förlust och motgång…

se vad som finns och vad du har och tacka för det.

SHIAWASE
2012-08-28 16:49
#32

Visst ar det sa Szirius,,, och den inspiration du ger till oss alla har ar oandlig, TACK. Vi beundrar dig:)

Men for mig ar ocksa var existens oandlig,, vi forandrar bara form, skrev lite om mina tankar idenna trad:

http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/502f5866d4ebea5b19002678-sjalens-egna-val?discussions-3

Ofta kan det vara svart att acceptera,,, men nar man val kanner och vet sammanhanget, sa aven fast man kanner sorg och saknad, sa tar den nog en annorlunda form ocksa, eftersom man har en helt annan insikt!

Kram pa dig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Sugarcream
2012-08-28 22:47
#33

Fint skrivet Szirius. Jag funderar just nu mycket på om livet och döden och vad som händer efter. Eftersom min bästa väns mamma nyligen gick bort. Tänker på henne dagligen och undrar var hon är. De som gått bort är iaf i våra hjärtan och kärleken stannar alltid kvar. Min vän har trots allt hanterat det bra efter omständigheterna och det känns skönt att se. Man får försöka vara positiv så gott det går.

[Torahzen]
2012-08-29 12:58
#34

En Ifokus-kompis skriver i en annan tråd om Skyddsängelträning

Igår kväll lyssnade jag på en av mina Caroline Myss-skivor. Jag höll mig vaken så länge att jag hörde en underbar liten berättelse. Hon berättade om när hon var i London för ett seminarium, och efteråt kom en man fram till henne med en undran. Det är så att mannen var sällsynt hårt ansatt av otur och rasism (han var indier), och han kunde inte förstå varför. Det kunde inte Caroline heller, för hon såg att han utstrålade en sån enorm godhet, och inget annat än ren godhet, trots allt han råkade ut för. Så hon frågade sina guider eller Gud (hon är uppväxt bland nunnor så hon är kristen) eller vem det nu var, och krävde ett svar, för hon menade att om någon i hela världen förtjänade ett svar på varför allt hände, så var det just denna man. Och svaret förvånade henne, för det var att han går igenom allt för att han är i träning för att bli en skyddsängel! Hon tvekade lite, för hur ger man ett sånt svar till en människa som ber om hjälp? Men till slut sa hon som det var, att det enda hon fått fram var att han blev tränad för att bli en skyddsängel. Och mannen strålade mot henne och sa att det svaret kan han leva med.

Sen fick Caroline veta att han drar till sig sånt som andra skulle ha drabbats av, men de är svagare och skulle inte klara av det. Mycket rasism som skulle ha drabbat andra indier till exempel. Hon fick också veta att många personer som är på jorden nu och arbetar eller utvecklar sig andligt (som vi?) också drar till sig otur och negativitet. Det är för att hjälpa Moder Jord. På något sätt får de här personerna undermedvetet frågan "Nu är det på gång igen, kan du klara det?", och så delas smällen ut mellan de andliga personerna.

Jag tycker det är en fin tanke. För man undrar ju varför en del underbara människor råkar ut för så mycket…

Annons:
målle
2012-08-29 13:17
#35

Mkt intressant Torahzen!

szirius
2012-08-29 14:28
#36

#34 Den här tanken finns inom flera esoteriska riktningar, att människor "tar på sig" innan de inkarnerar att vara ett redskap varigenom jorden kan helas och läkas.Det finns så många obearbetade trauman bakåt i hela historien, allt hat,alla krig,tortyr,våldtäkter,skövlade skogar,förgiftade vatten osv.Människan har förmågan att släppa in ljus till dessa saker genom vår medvetenhet, även om vi behöver öva upp förmågan att kunna låta det flyta igenom oss, ge det kärlek och sedan släppa det…gång på gång…och inte fastna i att identifiera oss med smärtanKyss

Vad vi kan tycka är prövningar kanske som sagt är övningar inför något större arbete som kräver att vi upplevt dessa saker.

Jag tycker att en fin gåva vi kan få genom svårigheter är att känna empati för andra, att växa i vårt medkännande för varandra.

Och personligen handlar det också om att lossa banden till materiella, fysiska föreställningar.

Farwuq
2012-09-16 10:54
#37

Jag tänder ett ljus i mitt hjärta, för dig Szirius, din man och er Emma.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: