Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1653 ggr
Alexandraea
2012-08-15 12:29

Min fina lägenhet ♥

Tänkte bara visa er min fantastiska lägenhet som jag planerar att köpa. Glad

Hittade den här lgh "av en slump" när jag googlade runt på lite inspirationsbilder till min vision board, och det var kärlek vid första ögonkastet. Gissa om jag blev förvånad när jag klickade in mig på sidan och det visade sig att lägenheten finns här i Barcelona.

Varje gång jag tittar på de här bilderna så känns det som att det är "hemma", som att jag redan bor där. Jag har dock ingen aning om exakt var i Bcn den ligger (när jag går nedför gatorna här så brukar jag titta upp mot taken för att se om det ser ut som att den skulle kunna ligga där, hehe), men jag är inte orolig, jag vet ju redan att det här är mitt hem och när det är dags så kommer jag att hitta det.

http://homedesignparadise.com/new-vintage-interior-apartment-in-barcelona

Någon mer som hittat sitt drömhem? Glad

Annons:
målle
2012-08-15 13:24
#1

Wowibowi säger jag bara! Cool, fin, fräck, mysig, ja hela konkarongen på en och samma gång! Den blir din!

Håbe
2012-08-15 15:47
#2

Förstår att du föll för den! Jättehärlig!

powerofthebass
2012-08-15 17:03
#3

nice

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[Kathja]1
2012-08-15 17:32
#4

Där kan jag tänka mig att övernatta då jag har vägarna förbi! Fiiiiint

Vi har absolut vårt drömhem, huset vi bara skulle ha. När jag och min man skulle flytta ihop så var vi i situationen att jag just hade avslutat min högskoleutbilnding och enbart hade ett vik, och min man hade ett år kvar på sin.

Men någon stans att bo behövde vi! Så någon vecka efter att jag hade tagit min examen så satt jag och kollade på Blocket - det enda vi visste var att vi behövde ett stort hus och att det skulle ligga på pendlingsavstånd till Göteborg då min mans pojkar bor där och min man skulle gå klart sin utbildning.

Hittade iaf ett stort gammalt hus inte långt från Ullared. Fullt som stryk men där fanns en springbrunn, grusgång och flaggstång så där som i Astrid Lindgrens sagor. Sakt och gjort vi kontaktade gubben som ägde huset och bokade tid för att åka och titta.

På vägen hit så började vi att undra vart vi var på väg, men 12 mil från Götebrg var vi iaf framme. Grusgångarna var välkrattade och gubben var tvär. Huset såg fortfarande inte mycket ut för världen med eternitplattor, illblå balkong och inte renoverat sedan 1972 - och det var bara halva huset, resten var nog inte gjort sedan 40-talet.

Men väl inne i huset blev vi stående både jag och min man helt överväldigade av känslan av att ha kommit HEM.

För att göra en lång historia kort så efter många turer fram och åter så skrev vi kontrakt 6 månader senare och under alla turer var vi 100% säkra på att det var vårt hus och att vi skulle kunna köpa det.

Och här bor vi kvar - i vårt HEMMA.  Skrattande

linnease
2012-08-15 18:52
#5

Wooow, snyyyyyyyg! Älskar träet i takbjälkarna.. Och resten me :)

Alexandraea
2012-08-15 19:15
#6

Du är välkommen att övernatta Kathja Glad och ni är alla bjudna på inflyttningsfest när det blir dags! Glad

Linnease, ja, älskar också takbjälkarna och tegelväggarna, gillar kombinationen av modern och vintage inredning.

Vilken härlig historia Kathja, förstår precis vad du menar med den där känslan av att komma hem, då spelar det ingen roll hur skruttigt något ser ut från utsidan, när känslan är rätt. Trivs jättebra i min nuvarande lägenhet också för jag känner mig trygg här, men rent estetiskt sett så skulle den väl må bra av en renovering eller två, särskilt om man jämför med svensk boendestandard. Glad

Annons:
crinalina
2012-08-15 20:04
#7

Wow, vilken cool lägenhet! Jag gillar kombinationen av sten och metall, rymden och loftsovrummet. Skrattande

Jag och min sambo bor ju i vår drömlägenhet också. Vi hade kollat på lägenheter att köpa men bankerna strulade och sa nej till de vi försökte få lån till. Jag insåg att vi var fel ute, att ingen av de lägenheter vi försökt köpa var vad vi egentligen ville ha. Hyra var aldrig ett alternativ för min sambo.

Iaf så sa vi stopp strax innan jul, fixade om lite i den vi bodde i, gjorde den till hemma för oss båda och trivdes bra med det. Vi tänkte att rätt ställe dyker upp när det är dags.

En kväll i mars fick min sambo syn på en annons om en stor lägenhet med takterrass, uthyres. Vi ringde, men den var redan borta, men då var vi ialla fall igång med att titta igen. Fast på hyreslägenheter istället. Vi var och tittade på ett par andra som var okej men inte helt rätt. Två veckor senare var och grillade hos vänner, på deras takterrass. Medan killarna gick ner för att spela tv-spel så låg jag och väninnan på varsin solsäng och drack tinto de verano tills solen gick ner. Jag sa där och då att precis en sådan terrass är det jag vill ha också, i det området där de bor. Det är som en liten by med en härlig atmosfär. En vecka senare fick vi ett mail om den här lägenheten, samma dag tittade vi på den. Både jag och min sambo kände som att vi kom hem när vi klev in genom dörren. Två dagar senare började vi flytta in. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
2012-08-15 20:55
#8

Jisses vad snyggt!! Där skulle jag absolut kunna bo Skrattande
Är glad för din skull och hoppas det blir förr, snarare än senare, som du flyttar in!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
2012-08-16 01:07
#9

Harlig lagenhet Alexandraea!!

Bostader ar intressant!! Vi bor i en harligt stor lagenhet, med harlig balkong, hogsta vaningen, utsikt over Mt. Fuji:) Denna lagenhet kom till oss i liknande som Kathja-R och Crinalina:)

De flesta av er vet ju hur litet japanerna bor, och vi bodde ocksa i en jatteliten lagenhet forut. Vi hade inte tankt att flytta da,,, men jag ville ha en stor lagenhet!! Sa jag tittade runt pa natet for att se vad som fanns, inte nu, men den dag det kunde bli aktuellt,, sa en dag hittade  jag en ovanligt stor lagenhet, och den lag pa 10 minuters gangvag fran dar vi bodde tidigare… Ringde maklaren , tittade pa lagenheten  Fantastisk!!! stor!!! Harlig utsikt! Vi trodde inte vi kunde fa lan, men fick det och efter en manad flyttade vi!!

Men det ar inte slut dar!! Den har lagenheten var ursprungligen ett med lagenheten bredvid, men for att kunna salja den sa hade tidigare agaren, satt igen vaggen emellan,,, sa det blev tva st. Balkongen var darfor bara halften av vad den kunde vara. Vi satt ofta och pratade om vad harligt att ha lagenheten intill ocksa… men tankte inte sa mycket pa det(forutom jag da , som visualiserade ratt sa ofta,,hehe)

Sa en dag, nar vi kom hem fran en resa, var lagenheten bredvid tom!! De hade flyttat,, Den gamla agaren hade lamnat en avskedsgava med visitkort i brevladan, jag ringde, fick tag pa maklaren,, Det fanns egentligen en annan kopare, men de bestamde att salja till oss,, Man kan ju inte fa tva hus banklan, egentligen, men banken gjorde lanet till ett lan for utbyggnad,, sa vips, sa har vi nu en lagenhet pa 190 kvadrat!! Harlig, ljus och luftig.

Detta blev langt, MEN DET AR INTE slut dar:) sa ni som orkar fortsatt.

Vi hade da inte fast lokal for var karate-dojo, utan hyrde offentliga lokaler, Men vi kande att det vore dags att hitta ett "riktigt" stalle,, sa igen, jag borjade titta rung (vid det har laget sa overlat min man allt sadant till mig, eftersom han vet min KRAFT haha). I det hus vi bor i sa var forsta vaningen, en foretagslokal,  med stora glasrutor,,, alltsa perfekt som dojo. OCh igen, vips,en dag sa stod den tom!!! Igen, ringde maklaren, och vi fick hyra (planerar att kopa sa smaningom) lokalen och dar har vi alltsa var dojo nu, i samma hus som vi bor…

Under en langre tid har lokalen bredvid varan varit tom,,, och det ar ocksa nagot vi siktar in oss pa for att utvidga,,,,,lokalen finns, men just nu ar det pengarna som vi vantar pa!!! Men det kommer val sa smaningom ocksa:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2012-08-16 03:10
#10

Wow, vilken story Shiawase! :) :) Så som livet är tänkt att funka ju!!!!!!!!!! ♥♥♥

SHIAWASE
2012-08-16 03:56
#11

Javisst ar det sa det ar tankt att funkar Linnease!! Och jag behovde bli pamind om detta idag,,, eftersom jag befinner mig i en liten konstig bubbla of odefinierbar kansla:) Hade inte lust att skriva nagot i dag forst, men sa fanns denna trad, och jag blev pamind om hur allt sker och om vilken kraft vi har att medvetet skapa!!! Sa tack ocksa Alexandreaea for denna trad!!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2012-08-16 04:32
#12

Jaaaa! Jag hittade den känslan igen idag, efter massor av Abraham-Hicks - life is supposed to be good!! Det är så bra och så lätt det ALLTID kan vara! :) :)

Alexandraea
2012-08-16 08:03
#13

Åh va roligt att läsa era historier! Perfekt sätt att starta dagen med att påminna sig om allt det fantastiska med LoA. Glad

Shiawase, roligt att min tråd kunde hjälpa! Glad

Annons:
[Kathja]1
2012-08-16 08:11
#14

Linnease - skönt att du är tillbaka på banan igen Kyss

LoAEmma
2012-08-16 11:43
#15

Åhh Shiawase, kan du inte visualisera ett hus till mig med?!?!?! Du är ju fantastisk på det där :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
2012-08-16 11:53
#16

Visst skulle jag vilja det EmmaKyss Men du vet ju, man kan ju inte vibrera for nagon annan , eller skapa for nagon annan , bara for sig sjalv!!! Det ar ju det som ar det fantastiska med LoA!!FlörtKram pa dig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
2012-08-16 18:59
#17

åh tack Katjha! :)

LoAEmma
2012-08-16 23:14
#18

Tack Shiawase! Kram tillbaka :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: