Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 3334 ggr
MissInAction
8/12/12, 10:59 PM

Lever i fel tidsålder

Det är en sak som jag behöver skriva av mig, och i ärlighetens namn så har jag ingen annanstans som jag känner mig bekväm med att skriva det här. Har visserligen berättat det på en annan sajt, men men… 

Så länge jag kan minnas har jag haft ett rikt fantasiliv - även kallat livlig fantasi - och god föreställningsförmåga. Jag kan lätt sätta mig in i andra människors situation och jag kan se ett ställe eller en pryl och så sätter fantasin igång.
Jag har inte bara lekt att jag levde i andra tidsåldrar, utan också, så länge jag kan minnas, känt att jag lever i fel tidsålder. Att jag hör hemma någon annanstans. Som tidigast i medeltid. Men det kan mycket väl även vara bronsålder eller järnålder. Någon gång då Norden började bebos. 

När jag läst om dessa tider, antingen i romaner eller i forskning eller historiska böcker, eller när jag befinner mig i historiska miljöer, så har jag känt en längtan och en samhörighet och samtidigt en stor sorg. Sorgen har förstås att göra med att jag är nu, och inte . Det här känns inte som hemma. Jag brukar fundera ibland, på om det är såhär det känns att vara född i fel kropp? Jag vet inte…

Periodvis blir det här tyngre och parallellt med det växer min längtan efter ett mer primitivt liv. Primitivt i betydelsen enkel bostad, ingen modern teknik eller tecken på det, jag gör mitt eget handarbete - allt ifrån redskap till kläder och konstverk.

Är det någon som känner igen något av det här?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
8/12/12, 11:14 PM
#1

Jag känner igen det. Jag har också många gånger känt en längtan efter andra tidsåldrar och känt mig hemma i dem om jag läst om dem. Tex så har jag alltid haft en väldigt stark dragning till Vilda Västern.

Jag kan inte svara på vad det beror på men om man tror på att våra "själar" lever vidare och vi föds på nytt så tror jag att det beror på att det är spår av minnen från tidigare liv. Vissa har mer än andra.

Däremot så tror jag inte att det är där jag hör hemma, utan det är där jag redan har varit, och man kan inte gå bakåt i tiden. Det är inte meningen att jag ska vara där längre. Det är, och kommer alltid att vara, meningen att jag ska vara precis där jag är, i det liv och den tidsålder jag lever nu. Ibland kanske det bara är en snabb och enkel genomfart och ibland blir det hårdare för att jag ska lära mig någonting.

Det kan också vara så att det är så att det är något man ska lära sig om sig själv genom känslorna man får. Tex så skriver du om de tekniska och elektroniska sakerna. Kanske är du för beroende av sådana och det är därför din känsla kommer?

Men en sak är säker. Du lever här, och du lever nu, i denna tidsålder. Och vare sig det är ditt första och enda liv, eller om det är ditt tjugonde liv så finns det bara en sak du kan och bör göra. Leva nu. För du kan inte byta tidsålder.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
8/12/12, 11:35 PM
#2

#1
Ja om man ser det som minnen från tidigare liv så verkar det ganska logiskt att man blir känslomässigt dragen till andra tidsåldrar.

Jag har svårt att tro att jag var särskitl beroende av teknologi när jag växte upp. Jag tillhörde trots allt en generation som lekte utomhus! Visst, jag fick ett 8-bitars Nintendo när jag fyllde 8, men utöver det så var det inte mycket till teknik. Inga mobiler och jag fick min första CD-stereo när jag var 13 tror jag. Jag vete tusan om jag tror på det som orsak till min längtan. Men jag upplever det också som naturligt. Att det är meningen att människan ska ha kontakt med sitt förflutna och med jorden och allt levande. Och jag tappar bort mig själv lite om jag kommer för långt ifrån det. Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
8/12/12, 11:37 PM
#3

Jag kan känna igen mig i det, men vet numera att det är en längtan efter en högre andlig tillvaro. Elisabeth Haich som skrivit boken Initiaton berättar om hur hon under sin uppväxt saknade och längtade efter något. Som hon senare i livet kom att återminnas vara, ett tidigare liv i det gamla Egypten. Gör ett val och lev så mycket du kan nära din vision av ett primitivt liv. Var öppen och löjhörd för allt som ev. kan ge en aha upplevelse, en förklaring.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
8/13/12, 12:16 AM
#4

Jag tror ocksa att det ar minnen fran tidigare liv. Nar jag kom hit till Japan, sa var mitt allra forsta intryck "Ah, antligen har jag kommit hem".

Just nu sa lever du har och nu, och det ar livet nu som ar viktigt, men du kan ju som sagt valja att leva sa nara din vision som mojligt (du behover ju inte leva ett stenalders liv haha,,), pa ett satt som kanns bekvamt och ratt for dig i detta liv,, det tror jag ar viktigt,, da kommer du sakert att kunna slappa langtan, och istallet fa aha upplevelser , som repet sager.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
8/13/12, 11:28 AM
#5

Jag har länge velat komma in i någon slags Medeltid-grupp, det kryllar ju av sådana. Men de känns rätt så interna, och hur gör man liksom? Obestämd

Ja jag kommer troligtvis att vara uppmärksam och lyhörd på något som kan ge mig tillfredsställelse eller eventuellt förklaringar.

Det enklaste för mig att göra är ju att vara ute i naturen så mycket som möjligt, och gärna också i historiska miljöer. Jag bor i Uppsala så det finns ändå en del här, och även i Gamla Uppsala Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
8/13/12, 11:44 AM
#6

Du ser.. I Gamla uppsala eller var du är, ta kontakt med människor som du förnimmer och tror har något att dela med sig av. Ta tillvara tillfället och använd dig av insikterna.

DEN ÅTTONDE INSIKTEN

Denna utveckling av dig själv kan du inte göra ensam, så börja använda den nya etiken för samspel människor emellan vilket går ut på "att lyfta" dem som korsar din väg. Tala med människor som spontant tar ögonkontakt med dig. Undvik ömsesidigt beroende relationer. Var tillgänglig för folk. Uppmärksamma andra på deras beteendemönster när de söker få/ha kontroll över dig och de situationer som du befinner dig i. När du ingår i en grupp, tala då när anden (ditt högre jag) - i stället för ditt ego - aktiverar dig.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
MissInAction
8/13/12, 12:32 PM
#7

Den åttonde insikten, det lät intressant! Jag gjorde en snabbsökning på det och känner att detta faller mig i smaken. Har själv många gånger tänkt i de banorna och det är inte alltid lätt att leva efter det. Men jag ska forska lite mer i det här!

Jag är väl lite dålig på det sociala.. det går bättre i perioder, men oftast så känner jag mig bara socially awkward och konstig och malplacerad, som om jag inte passar in någonstans. Men jag får försöka släppa på lite spärrar. Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
8/13/12, 12:59 PM
#8

kan känna igen mig lite i det du säger…har alltid fascinerats av indiankulturen och att lyssna på panflöjt det är som att vara hemma för mig=o) underbarare instrument finns inte för mig!

men det är mer i bakhuvudet för har inga prylar eller ens ett panflöjt hemma men det påverkar mig djupt om jag ser en dokumäntär eller dylikt, fast känner mig ändå hemma i denna tid Glad

kanske du har extra starka band till den tidsåldern av nån anledning, som gör att du har nån längtanGlad

MissInAction
8/13/12, 1:14 PM
#9

För kanske 15-17 år sedan beställde jag ett omfattande personligt horoskop. En såndär grej jag aldrig skulle göra idag, för jag har ingen aning om vem gubben var som påstod sig göra det. Haha… Men iaf så stod där mycket intressant, som jag inte längre minns. Men en sak minns jag och han påstod att jag bland annat levt i Rumänien för 400 år sedan. Mer än så har jag inte hört. Och jag tänker inte så mycket på just det heller. Just Rumänien har jag en liten dragning till, men det är mer Rumänien/Bulgarien och området runt havet där. Fast desto större dragning har jag ju till Ryssland Glad

#8
Vilken tur att det finns gott om panflöjt på skiva då Cool och det kryllar av härlig musik på youtube också.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Evigheten]
8/13/12, 1:51 PM
#10

häftigt det där med tidigare liv! tror man säkert har levt en massa liv innan, men vissa liv påverkar en mer än andraGlad

Har du rest till nån av dom där ställena nångång? =)

Ja det e riktigt tur de!Tungan ute det kryllar av en massa sån mysmusik!

SHIAWASE
8/13/12, 2:04 PM
#11

Miss In Action!! Du ar ju sajtvard for Ryssland ocksa,, kanns som du har nagon anknytning dit ocksa???

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
8/13/12, 7:51 PM
#12

Vad jag vet så har jag ingen anknytning till Ryssland Tungan ute Det var en känsla som växte fram i tonåren, då jag insåg att jag "alltid" varit nyfiken på östeuropa och särskilt Ryssland. 
Jag har aldrig varit där faktiskt. Det mest "östra" jag har varit är Åland, haha! Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
8/14/12, 8:09 AM
#13

Jag känner mig inte heller riktigt hemma här. Som om jag ska vara någon annanstans.

Jag är också intresserad av medeltid utan att ha några direkta minnen av tidigare liv som du fått flashar av. vi får väl starta en egen grupp fast jag bor på västkusten…

Annons:
linnease
8/15/12, 3:38 AM
#14

Följ känslan och se vart den tar dig vetja! :) Pratade med en vän idag om klosterliv, man kan bo i vissa för en period, funderade på om det vore en bra väg tillbaka från utbrändheten. Blev sugen på att googla lite precis och första träffen var den här, bara skummat lite, men tänkte på dig direkt och den här tråden, MissInAction!

http://www.swissinfo.ch/eng/Specials/UNESCO-World_Heritage/Sites_in_Switzerland/Convent_brings_past_times_to_life.html?cid=7912214

[Kathja]1
8/15/12, 7:27 AM
#15

Jag är helt rätt i livet, både tid och plats och det är jag nöjd med! Har aldrig haft någon läntan eller dragning till något annat, gillar inte historia (till skillnad från min man!) och har alltid trivts bäst "hemma" - var jag nu råkar befinna mig.

Trivs även med att vara människa, känner ingen längtan till sedan då jag ska yra runt som en ande/själ - vilket oxå känns bra. Har ju träffat en del folk som känner sig fel och för min del är jag väldigt tacksam över att känna att jag är rätt. Är nöjd med mitt kön med ska tilläggas, då det ju faktiskt är många delar där man kan känna att man hamnat fel, och även där kan man ha känslan av det.

Jag är där jag ska vara och jag gör det jag ska göra. Skrattande

MissInAction
8/15/12, 12:40 PM
#16

#14
Intressant!
Dock så funderar jag på om det fungerar så att man kan komma och bo där "för sig själv" eller måste man delta i bön? Jag försökte en gång i tonåren att "bli kristen" men det har inte fungerat och jag tror inte på någon monoteistisk gud.

Hur kommer man egentligen i kontakt med såna där platser? Obestämd

#15
Måste kännas fantastiskt. Inga konflikter alls som stör Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
8/15/12, 7:07 PM
#17

MissInAction - ingen aning! Finns säkert olika ställen.. Kristenheten i sig är inget för mig heller, men jag skulle fundera på vilka delar av det som skulle vara kul att uppleva..och låta LoA leverera ett ställe med de komponenterna. Älskar gregoriansk sång, såndär flerstämmig medeltida munksång i akustiken i såna där kapell..

Och testa på att leva i en sån rutin, gå upp tidigt, städa, meditera, pyssla med trädgård eller odla grejor, i en miljö där de flesta fokuserar på inre harmoni vore intressant.. Åh det får mig att tänka på nåt gammalt Japanskt oxå, som livet i byn i filmen Den sista Samurajen.

Annars finns ju lajv.. eller byar där man försöker leva mer ekologiskt.. här finns kanske grejor som kan inspirera dig: http://www.alternativ.nu/

Eller gå en pilgrimsvandring? Santiago de Compostela i Spanien har lockat mig ett tag..

Åh, känner för att slänga in ett boktips här med:  Den nionde insikten, riktigt bra bok, skriven som en riktigt bra deckare lite i DaVinci-koden-stil, men där huvudpersonen far kors o trvärs genom Peru och lär sig massa om andlighet och intuition längs vägen, och om försök att leva mer i harmoni med naturen och allt som är.. Gilla!

MissInAction
8/15/12, 8:46 PM
#18

#17
Ja, allt det där du srkiver i första och andra stycket lockar mig också. Väldigt mycket.

Santiago de Compostela har jag tänkt på sedan jag läste Pilgrimsresan av Paulo Coelho, en av mina favoritförfattare. Det krävs rätt mycket planering för att göra en sån sak. Och att som arbetssökande bara sticka iväg känns riskabelt, då jag nu är beroende av ersättning som jag inte fått ännu Förvånad

Den där boken har jag hört talas om många gånger, under många år. Och aldrig riktigt tagit till mig och införskaffat den. Den verkar definitivt vara något för mig. Och finns som pocket - perfekt! Cool

Jag har bokmärkt Alternativ-sidan, den var intressant också Glad

Tack så mycket för att ni tar er tid att läsa och svara! <3


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

crinalina
8/15/12, 8:51 PM
#19

Nu beror det ju kanske på på vilket sätt de ber, men om det är tyst bön så kan du ju alltid sätta in LoA-tankar då istället. Är det hög, specificerad bön så kan du ju kanske i ditt huvud byta ut ord som Gud, Jesus osv till mer LoA-anpassade ord. Ge dem en ny betydelse, något som betyder något för dig. Skrattande Bara en liten tanke på hur man kan ändra sitt sätt att tänka.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
8/15/12, 8:53 PM
#20

#19
Ja jag skulle behöva göra nåt sånt Glad Jag tror att det kräver en del övning för att komma in i tänket. Varje gång jag varit i kyrkan de senaste tio åren har jag känt mig illa till mods när det pratas om gud, utan att själv kunna "leda om" tankarna eller ge orden en annan innebörd. Jag tycker det är svårt, för det jag hör, det tar jag till mig.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
crinalina
8/15/12, 9:01 PM
#21

Har du provat sedan du började leva med LoA? För du vet väl att det som kallas Gud, Allah och vilken annan makt som helst egentligen är det vi kallar för attrakionslagen? Det är iaf vad jag tänker. Jag provade lite olika typer av troende när jag var ung men det var helt fel för mig, däremot så har jag alltid trott och känt att det finns en kraft i världen som jag inte kunde förklara. Irina skriver om det på hennes blogg också.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
8/15/12, 9:06 PM
#22

#21
Nää det har jag i och för sig inte gjort Glad Måste verkligen komma ihåg det framöver.

Jag kan verkligen inte föreställa mig att det är samma. Eftersom de troende i mina ögon är passiva och lämnar sitt öde helt i "guds händer" och låter sig styras och hållas tillbaka och till och med straffas. Nää för mig är det inte LoA alls. Men det allsmäktiga, det stora Medvetandet, det kan jag tänka på som LoA Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
8/15/12, 9:15 PM
#23

I bibeln står det en massa om Attraktionslagen, titta gärna in på min blogg och läs då med fördel de äldsta inläggen - där drar jag en mängd paraleller mellan Bibelns budksap och LoA. Skrattande (adress nedan….)

crinalina
8/15/12, 9:30 PM
#24

Fast det har ju bara att göra med att de inte har förstått hur det fungerar. Det är feltolkningar, fel råd, fel "regler" som har använts och byggts upp under århundraden. Hur de som tror på det agerar, och vad kraften de tror på är är ju olika saker. Vi här lever ju med LoA, vi tror på att det finns en naturlag som ger allt vi önskar oss, men vi gör det på olika sätt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
8/15/12, 9:41 PM
#25

Vi människor har ett behov av att kategorisera och dela in. Då "kan inte" det andliga vara samma som religiös tro, eller som LoA eller som vetenskap. Och religiös tro kan inte vara LoA, eller vetenskap, eller…osv…osv.

Trots att alla pratar om samma sak! Om man bara lyssnar ordentligt.

MissInAction
8/15/12, 9:58 PM
#26

Jo klart att jag inser att det är samma kraft bakom, samma grej som lyser igenom. Men alla dogmer och påbud och förbud och synder etc. ger jag inte mycket för, då handlar det om något helt annat.

Däremot kan jag fascineras av det, och tycka att det är intressant. Exempelvis liturgin inom kyrkorna. Symboliken.

En annan sak som jag sörjer lite är användandet av korset. Jag gillar korset som symbol, men det är så kraftigt förknippat med kristendom så jag kan inte förmå mig att använda det. Mest för att jag inte vill att andra ska förknippa mig med det på grund av ytlighet Obestämd


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
8/16/12, 9:10 AM
#27

Jag känner igen dina tankar. Jag är troende, på "min" Gud. Men jag ställer inte upp på kristendomens Gud där man ska erkänna hur eländig man är och be om förlåtelse. (Svenska) kyrkan har mycket fina traditioner men jag är inte troende i själva kyrkan. Jag kan inte heller tänka mig ett halsband med kors för att bli förknippad med sekt-tillbedjande kristen anhängare, typ.

Jag vet inte hur "vanliga" troende ska ta tillbaka ett vettigt förhållningssätt. Jag känner däremot att det är inte min väg att gå.

Jag gillar verkligen den heliga Jungfru Maria, jag känner mig dragen till henne.

Jag läste ett fint citat på facebook:

NATURE IS MY CHURCH AND LOVE IS MY RELIGION

Annons:
[Kathja]1
8/16/12, 9:50 AM
#28

Om man utgår ifrån ursprungsbudskapet så är tron på Kristendomens uppfattning av Gud den samma som hos LoA-folk.

Skala av allt det där som människorna har lagt på kring budskapet så står det klart - meningen med livet är att leva i kärlek och harmoni, du har den fria viljan att välja hur du ska göra detta och om du ska göra detta, om du lever i kärlek och hamoni så kommer allt gott att komma till dig, "be så ska du få". Den har vi väl hört förut?

För mig handlar det mycket om att se skillnad på äpplen och päron, eller äpplen och fruktsallad.   Skrattande

MissInAction
8/16/12, 10:11 AM
#29

#27
Ja det var ett fint citat! Det kan jag ganska bra relatera till Glad
En fråga av ren nyfikenhet - separerar du din gud från LoA?

#28
Äpplen är LoA då, antar jag? Rent och oförstört Glad Och fruktsallad är skapade religioner?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
8/16/12, 11:34 AM
#30

Nej jag menar att BUDSKAPET - meningen med livet är att leva i kärlek och harmoni, du har den fria viljan att välja hur du ska göra detta och om du ska göra detta, om du lever i kärlek och hamoni så kommer allt gott att komma till dig, "be så ska du få" - är Äpplet. Äpplet i LoA, Äpplet i Andlighet, Äpplet i Kristendom osv - alla är samma äpple. Skrattande

Och Päron är Kristendom/Svenska kyrkan osv och ibland är det så mycket tillaggt på ur-budskapet att det är fruktsallad! En salig röra och svårt att hitta äpplena bland allt annat som är dit lagt och kanske t.o.m döljt under en hög med grädde! Tungan ute

SHIAWASE
8/16/12, 11:40 AM
#31

haha!! kul Kathja! och bra att du klargjorde detta,, jag har liksom inte fattat varken applen eller paronTungan ute

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
8/16/12, 11:43 AM
#32

Jag har precis tittat klart pa The last Samurai, och av nagon anledning, gratit mig igenom filmen (JAG, gratit en hel film,,,) Sitter just nu pa var balkong och tittar pa Mt Fuji i solnedgangen,,, jag VET att jag har levt liv har tidigare,, som  spirituell kvinnlig ledare i ett tempel,,, men jag tror nog ocksa att jag har varit Samurai nagon gangFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
8/16/12, 5:42 PM
#33

Ååh, såg delar av den den förra veckan, älskar delarna när de är i byn över vintern!!!!

Låter helt logiskt Shiawase!

[Evigheten]
8/16/12, 6:34 PM
#34

Jag tror oxå att allt hör ihop..det är på den resan jag har lärt mig och nu börjat koppla ihop alla bitarna…för det känns rätt logiskt att gud är universum, skaparen bakom allt, en inteligent design som genomsyrar oss alla. Vi har den fria viljan att skapa vårt eget liv.

Jag reagerade mycket på det här när jag läste bibeln mycket för där berättar Jesus flera gånger, ni troslösa om ni bara tror då går det och har ni bara en tro lika stor som ett senapskorn så kan ni försätta berg. Även när han helade personer så var det bara för att dom har tron som fick Jesus att säga då blir ni friska.

Så det är verkligen samma attraktionslagen, Jesus budskap etc etc

Annons:
MissInAction
8/17/12, 6:43 PM
#35

Jag fick en liten insikt nu när jag tittade på en gammal video om Stockholm, från 60-talet skulle jag tro. 
Det är mycket möjligt att det jag känner, som jag skrev i början på den här tråden, började när jag var liten och såg Ronja Rövardotter på tv.
Jag insåg att det fanns andra sätt att leva på - även om jag inte då kunde avgöra om detta var fantasy eller om folk kanske levt så på riktigt. 

Ronja var min idol då och som en låtsas-syster, och jag ville vara som hon och leva som hon. Än idag tillhör filmerna om Ronja favoriterna hos mig. Kanske har hon inspirerat mig Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
8/20/12, 8:40 PM
#36

Ronja, intressant! Kommer ihåg filmerna som att hon var så fri!!! Och mycket värme mellan människorna där.

Kan det varit den friheten och värmen som attraherade dig? (Kanske t.o.m snarare än tidsåldern i sig?)

MissInAction
8/20/12, 10:19 PM
#37

#36
Jadu, bra fråga?
Vad som tilltalar mig. Leva enkelt. Dvs. enkel bostad, inredning i naturmaterial. Maten skaffar man själv. Kläder tillverkar man själv. Det är byteshandel som gäller och inte hendel med pengar. Musik med enkla instrument. Skönhetsvård är produkter som man hittar i naturen. 

Inge stress, jobb, blanketter, byråkrati, nyheter, media etc. Inget smink eller artificiella parfymer. 

Med andra ord så vill jag inte alls ha det som världen ser ut nu. Utan väldigt långt ifrån.
Tror att du förstår? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
8/20/12, 11:44 PM
#38

Ah.. Jo, later skont! Enkelt liksom! Glad

[Kathja]1
8/20/12, 11:52 PM
#39

Men de där går ju att ordna om du verkligen vill, finns ju folk som lever på det sättet idag.

MissInAction
8/21/12, 11:28 AM
#40

#39
Kan inte tänka mig att det går att få bort allt med den här världen, och ändå leva i den Obestämd Var bor de nånstans?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
8/21/12, 11:59 AM
#41

Det är klart att det går. Skaffa en gård ute i skogen, eller på landet och börja med självhushållning. Det är ju att föredra att kunna köpa den kontant eller få den annars kommer du ju inte ifrån kontakten med banken, och det kan uppkomma viss stress då du behöver dra in PENGAR för att kunna betala lånen.

Har du barn så kommer det att bli en del "måsten", men de flesta går att komma runt. Man kan föda hemma och igen stämmer dig ifall du inte dyker upp på BvC, så länge ungen mår bra. Skola finns det de som får anstånd att driva hemma så då kommer du ifrån det.

Det gäller bara att tro på att det går och tänka utanför de vanliga ramarna. Allt går bara man vill!

Jag tror att det fanns fler som levde så på det glada 60 och 70-talet men nog finns det folk som väljer det där livet så långt det går även nu för tiden, både i Sverige och på annat håll.

Be om mer information och vägledning kring detta och var öppen för de signaler Universum/Gud ger dig så ska du se att detta kommer lösa sig ifall det är vad du vekligan vill.

Annons:
SHIAWASE
8/21/12, 12:12 PM
#42

Haller helt med Kathja!! MissInAction,, Kann och tro att det fungerar, drom dig in i kanslan, hur det skulle vara att leva sa, strunta i detaljerna,,, fortsatt att vara lycklig nu,, sa kommer universum med en perfekt losning,,, Det finns manga som lever pa sjalvforsorjning etc,,, och lita pa att universum leverar en losning som passar for dig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
8/21/12, 12:43 PM
#43

Ja, jag känner iaf att detta är en önskan som jag får släppa och som får stanna där den är, i hjärtat. 
Hur jag än vänder och vrider på det så lär jag behöva kontakt med myndigheter eller företag då och då, och det är ju en sån del som jag helst skulle vilja leva utan. Menar alltså inget sådant alls. Och det kan jag tyvärr inte se någon chans i världen till, mindre än att jag skulle bli Amerikas president. Tyvärr. Jag får jaga andra drömmar.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

SHIAWASE
8/21/12, 12:59 PM
#44

Slapp onskan!! Det ar helt ok!! Men du har redan odlat froet! Sa nar du nar till ratt stadium sa kommer universum med en losning, kanske inte sa att du ska leva i nagot sadant samhalle , men kanske nagot annat!! Eller att du blir inspirerad till att ta kontakt med myndigheter eller vad det kan vara, sa att du kanske hamnar i ett sadant samhalle!! Strunta i allt detta nu, eftersom det kanns ouppnaeligt… ingen mening att fokusera pa nagot som kanns omojligtFlörtfor da blir det ju det!!Du har planterat froet, det racker,,, Jaga inga andra drommar heller,, utan njut av ditt NU!!! Och kan du inte njuta av nu, sa drom dig bort till den varld som kanns ratt for dig,, drom dig bort sa mycket som mojligt!! Sedan faller alla pusselbitar pa plats sa smaningomGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
8/21/12, 1:20 PM
#45

#44
Nä det har du ju rätt i förstås. Nu känns det lite bättre Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
8/21/12, 1:47 PM
#46

MissInAction!

Om du kan skapa dig ett liv, om så bara till 50 % så som du önskar det, så blir det säkert snart till 60-80% och mer, för att det är det du ger uppmärksamhet!

Om du nu inte motsätter dig att du lever i fel tid, då kan du säket också finna dig i att någon gång ibland behöva ha kontakt med myndigheter o.s.v.

Fröet spricker först och gror, när du ger det uppmärksamhet, näring och omsorg.

Water the root, enjoy the fruit!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
8/21/12, 1:50 PM
#47

Ja visst ar det sa det ar Peter! Precis!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
8/21/12, 1:54 PM
#48

Det härliga är ju att tänka på det man vill ha, inte lösningen som : för att komma dit måste jag först göra si, sen så osv. Då fokuserar du inte på det du vill ha.

Jag håller själv på med detta och det är lättare sagt än gjort. Men du har ju redan börjat med att tänka tanken. Som sagt så är fröet sått!

Lycka till!!!

Annons:
LoAEmma
8/21/12, 7:19 PM
#49

Ja själv drömmer jag om ett hus på landet, men kan bara foka på att jag inte har möjlighet att köpa det själv, rent ekonomiskt.

Vilket är feeeel fokus!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

retep
8/21/12, 8:01 PM
#50

LoAEmma!

Om du skulle släppa din fokus på att du inte själv kan, rent ekonomiskt, och i stället söka den tillit som gör det möjligt för drömmen att bli sann. Då kan det visa sig att de pengar som behövs och de sätt det kan ske på är flera.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
8/21/12, 10:28 PM
#51

Ett hus på landet vore definitivt inte helt fel!

Oki nu ska jag säga en annan sak. Ibland önskar jag att jag bodde i en gammal, klassisk lägenhet mitt på Manhattan, eller i Paris eller London eller annan storstad.

Hur knäppt är inte det?? I jämförelse med det jag skrivit ovan Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
8/21/12, 10:51 PM
#52

Miss in action! Det är inte någon större konst att ha önskningar, vi kan ha hur många som helst, om alt mellan himmel och jord! Konsten ligger mer i hur vi förhåller oss till önskningar, hur vi samlar vår uppmärksamhet kring de väsentliga.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
8/21/12, 11:03 PM
#53

#52
Ja, precis! Blir det inte väldigt splittrat då om jag är splittrad i mina önskningar och mina värderingar? Jag menar, hur ska Universum då veta vad jag egentligen vill? Förvånad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
8/21/12, 11:15 PM
#54

Universum vet redan! Så nu är det du som skall veta vad Universum vet och vill.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
8/22/12, 1:14 AM
#55

Precis,, Ha tillit till Universum,, Universum VET vad vi vill ha,,kanner vara vibrationer,har vi slangt ut en onskan, sa ar var enda uppgift att halla en vibration som passar den onskan, sa att vi kan tillata den,, onskan kan inte komma till oss utan varan tillatelse! Och som peter sager Emma, sa kan ett hus tex. komma till oss i olika former!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
LoAEmma
8/22/12, 11:02 AM
#56

Hurdå i olika former?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
8/22/12, 11:08 AM
#57

Ja, man måste ju inte köpa ett hus, man kan få ett hus , hyra ett hus ,bli erbjuden att bo i ett hus av någon anledning, hitta en partner med ett hus, ärva ett hus etc eller så blir det som för mig att huset blev en perfekt lägenhet etc .Universum är så finurligt uppbyggt och kan leverera på det mest fantastiska sätt!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
8/22/12, 11:15 AM
#58

Jo hitta en partner med ett hus har jag ju faktiskt gjort, men det ska säljas haha… Är ändå inte ett drömhus för mig.

Jag tänker ofta att jag behöver träffa en man med god ekonomi så att man får ta ett bolån så man kan köpa hus… Den man jag har träffat nu har inte den möjligheten direkt. Inte vill han heller då han precis ska sälja haha!

Nä jag har nog låst mig, och jag blir så ledsen… Allt man drömmer om liksom. SKA DET VARA SÅ SVÅRT?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

retep
8/22/12, 12:07 PM
#59

LoAEmma!

Du kanske har missat något i din känsla och tankegång och behöver ransaka dig själv och den situation du är i?!

Om du har hittat en partner som skall sälja sitt hus och det inte är aktuellt med ett nytt.

Är det då så att du skall ge upp din partner för att få möjlighet till ditt drömhus på annat sätt?

Eller skall du låta tanken på ett drömhus vila och i stället ge uppmärkamhet på vad du och din partner önskar gemensamt?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

LoAEmma
8/22/12, 12:13 PM
#60

Ja, det är den stora frågan!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
8/22/12, 12:42 PM
#61

Som jag skrev ovan, sa ar det ju KANSLAN vi egentligen ar ute efter,,, om vi skulle dra det extremet, sa kan vi vara utan alllt, bade saker och partner om vi hittar kanslan, ,, MEN vi vill ju leva livet, och ha roligt ocksa!!! Det ar ju ocksa harligt att vara kar etc.:) Men INGA saker eller INGEN person kan ju gora mig lycklig!!  Bara jag och JAG.

Detta blir ju sa abstrakt,,, och kan vara svart att greppa ,,,

Slapp allt ett tag, ,strunt i att manifestera, affirmera etc. Koncentrera pa dig och dig,, att vara Universum har fangat allt du vill, nu behover du liksom fokusera pa dig sjalv,,, hittar du dig sjalv,, sa hittar du lyckokanslan,,, och allt faller pa plats!Det ar inte svart,, men om du sander ut mixade vibrationer till Universum sa forsenare det saker,,och om du fokuserar for mycket, sa kan det bli att du fokuserar pa SAKNADEN av ett hus, av en partner som du onskar, eller vad det nu kan vara!!!

Som vi alltid sager, SLAPPNA AV, HITTA SAKER SOM GER DIG EN HARLIG KANSLA, NJUT AV NU, AV DIG SJALV, UPPSKATTA DIG SJALV!!!

Ingen kan ge dig lycka, bara du sjalv kan ge dig sjalv lycka!!! TILLLAT dig sjalv att kanna lycka , njutning!!! Tillat ingen att forstora denna kansla,, INGEN kan forstora kanslan om inte du tillater det!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
8/22/12, 1:33 PM
#62

♥♥♥

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
MissInAction
9/5/12, 8:22 PM
#63

När jag gick i grundskolan så sjöng jag under fem år i barn- och ungdomskören. Sedan dess har jag saknat körsång och jag älskar att sjunga, även om min röst inte håller lika bra nu.. eller så har jag glömt bort hur man sunger upp Tyst

Jag har i flera år tänkt att jag vill börja sjunga i kör här i Uppsala, för det bokstavligen kryllar av körer här! Så vilken ska man välja? Och pinsamt när de har intagningsprov. Men så igår hittade jag en när jag gick igenom en lång lista över körer i kommunen. Dissonantia heter den och de sjunger tidig musik, vilket betyder musik från medeltid och renässans, mellan ca 1200-1700 SkrattandeCool Jag var tvungen att maila dem och höra mig för lite.

Nu på lördag är det KulturNatten här i stan, hela dagen och långt in på natten är det olika evenemant och händelser runt om i stan, med massor av organisationer, företag och föreningar. Och mycket körsång och shower såklart. Dissonantia ska sjunga i en kyrka, så jag ska absolut gå och lyssna på dem! <3 Och sedan skrev hon i mailet att jag var välkommen att komma och öva med dem Glad

Det känns helt underbart! Känns så rätt just nu. Vi får se hur musiken känns också. Jag hittade även en annan kör som verkade intressant, Open Heart Choir, de sjunger inte religiösa men väl andliga sånger. Men jag fattade det som att det kostar pengar varje gång, så det kan de glömma Skrikandes

Åh nu längtar jag till lördagen! Dels den här kören kl 18, och senare på kvällen blir det flera fantastiska körer inne i Domkyrkan som jag tänker lyssna på också. Och förhoppningsvis titta på en riddarshow med eld där emellan också Cool

Var tvungen att skriva av mig lite!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
9/5/12, 11:33 PM
#64

åååh, låter supernajs!!! kul!!!

crinalina
9/6/12, 9:26 PM
#65

Underbart MissInAction! Jag sjöng också i kör när jag gick i grundskolan och kan sakna det väldigt mycket mellan varven. Har funderat på att kolla upp om det finns någon kör här men det har inte känts rätt än.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
9/6/12, 10:30 PM
#66

Jag sjöng också i kör när jag var liten! Skulle va kul att testa igen men jag har ingen sångröst så, och det måste man nog ha i vuxenkörer hihi.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
9/7/12, 12:39 AM
#67

Jag sjung ocksa i kor !! Fran 8-ars alder till Gymnasiet!!

Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Torahzen]
9/10/12, 10:57 PM
#68

Jag sjunger också i kör! Jag blir på så bra humör och blir väldigt kreativ. Synd att jag inte kan sitta med laptoppen och skriva ner allt jag kommer på…

SHIAWASE
9/11/12, 12:08 AM
#69

Tank vilken harlig kor vi skulle kunna bilda!!Glad Szirius sjunger ju i ett band ocksa, och Linnease haller val ocksa pa med musik , tror jag eller??!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
linnease
9/11/12, 5:58 AM
#70

Ja, cool! Jag har oxå sjungt i kör, på gymnasiet o universitetet! Så skön känsla :)

Ja, jag sjunger, spelar bas, en del gitarr och piano/keyboard, skriver musik med vänner, nåt slags band är det fast delar av medlemmarna kommer och går lite..

[Torahzen]
9/11/12, 11:06 AM
#71

Någon som har ett bra namn till oss? På en kör elelr ett band?

LoA-kören låter lite tamt..

SHIAWASE
9/11/12, 1:34 PM
#72

haha, ja, LoA-koren later ju lite tamtFlörtverkligen,,, alla sprudlande sjalar! har ni nagot bra namn till oss? For mig kommer inget upp for tillfalligt namligen!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
9/11/12, 1:44 PM
#73

"Alla sprudlande själar"

:)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
9/11/12, 3:51 PM
#74

Ha ha, så roligt - inget kommer upp för tillfället, "Kören Sprudlande Själar" är väl inte helt fel? Flört

crinalina
9/11/12, 3:53 PM
#75

Jaa, Sprudlande Själar! Och vi kan ha en avsatt tid när vi övar. Det spelar ju ingen roll att vi är i olika länder, och städer, eller att vi sjunger olika sånger, huvudsaken att vi gör det!! hahaha Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
9/11/12, 3:56 PM
#76

Later ju harligt Kathja!! undrar vilken typ av sanger vi ska sjunga i denna sprudlande kor???haha

Det kanns som om alla sjunger pa sitt eget satt, som om ingen anpassar sig till varandra!!haha!!

Alla sjunger for att ma bra sjalva, och struntar i all typ av samklang:))))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Kathja]1
9/11/12, 4:22 PM
#77

Lite som Tradjazz men i körform, hi hi. Låte spännande, jag är på. Fast jag har alltid velat sjunga i en GOSPELkör, det ser så underbart LEVANDE ut.

crinalina
9/11/12, 4:30 PM
#78

Kathja-R, då tycker jag att du sjunger i en Gospelkör. Jag tror att jag sjunger i en varierande kör, det blir nog en massa olika stilar då jag gillar olika körstilar! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
9/11/12, 4:32 PM
#79

haha, jag laste Crinalinas inlagg nu,,, det ar sa kul ar inlagg laggs upp samtidigt, innehallet ar ungefar detsamma , Sprudlande sjalar,, !!! vad ska vi ta for sang som forsta "utmaning" haha!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
9/11/12, 4:33 PM
#80

Oavsett vilket skulle vi ha ASA-kul, hi hi.

[Torahzen]
9/11/12, 10:03 PM
#81

Se ny tråd om Sprudlande själar.

[Sniff]
9/12/12, 12:30 PM
#82

Själv är jag helt hemma i den här tiden, men jag vill hemskt gärna flytta ut i skogen och leva i en självförsörjande liten eko-by! Där bor vi i enkla hus, fixar maten själv (allt veganskt), syr våra egna kläder och vi behöver inte bry oss om pengar eller något annat. Bara leva i nuet, i naturen, tillsammans med andra (flera djur ska bo där också!) och bara må bra! Skrattande

Upp till toppen
Annons: