Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1741 ggr
linnease
8/10/12, 3:02 AM

Hjälp mig

Känner mig bara trött, meningslös, hopplös, deprimerad mest hela tiden. Kommer ingenstans. Försöker hitta bättre känslor, försöker göra grejor, försöker inte göra grejor, ger upp och bara är i det.. Inget skiftar, står bara stilla. Känner mig utanför, hemlös, ensam.

Jag vill ha vänner och familj att hänga med, och nåt att göra på dagarna! Och nån egen stans att bo, egna pengar, egna saker, nånstans att känna mig hemma..

Mesta tiden går ut på att försöka stå ut och slå ihjäl alla timmar och dagar i tröttkoma.

Behöver er som bollplank tror jag. Eller bara nåt att göra!! Inspirerande folk runt mig, inspirerande projekt!! En inkomst vore ju inte fel.. Vet inte ens vart jag skulle bo om jag hade pengarna, hm.

Helt lost. Hjälp mig! Rynkar på näsan

Annons:
[Kathja]1
8/10/12, 7:27 AM
#1

Vännen jag tror att det handlar om att - stanna - andas - njuta! Du har kommit så långt, och skapat så mycket - se det.

Livet är inte full fart framåt, livet är oxå stiltje då man ger sig tid att absorbera det nya, anpassa sig till det som är och skapar sig ett bra Nu.

Sedan kan jag förstå tristessen och viljan att göra mer men det låter som att du kämpar mot strömmen, istället för att bara lägga dig på rygg kolla upp på molnen och glida med. Rätt vad det är så stöter du emot något, då är det dax att lyfta blicken och se vart du hamnade.

Känner din olycka så mycket så jag vill åka till dig och krama om dig och viska att det kommer att bli bra, ge det bara tid.

Jaga inte det stora utan njut av det lilla. Inte alltid så lätt jag vet, men vägen till ett bättre fokus. Kyss

SHIAWASE
8/10/12, 7:39 AM
#2

Kram på dig:) skriver senare när jag sitter vid datorn! Kathjas svar säger det mesta:) men jag kommer med något senare! Kram på dig så länge!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
8/10/12, 8:37 AM
#3

Försök att stanna upp en stund, stilla dina tankar genom meditation, sitta vid en strand och se vattnets vågor, bra avkopplande musik eller något annat som är avkopplande för dig.

Efter det kan du börja se efter vad du är tacksam över, kan vara små små saker..som att solen skiner, att du har tak över huvudet, en säng att sova i mm

Det kan även vara bra att acceptera hur allt är just nu, då kan man släppa taget om det och se det fina med det hela, och det bästa av allt är att vad man än har skapat tills idag det kan man skapa om. För det är det livet går ut på, man har skapat ett visst slags liv och kommer på att man vill något annat och du kan få allt du önskar.

Det roliga är att alla dina positiva önskningar bara väntar på dig i den högre frekvensen ( vortex) dom finns redan där, allt du önskar Glad bara väntar på att du är redo att ta emot domGlad

Här är en video som hjälpte mig väldigt mycket den tid jag mådde väldigt dåligt, var deprimerad så förstår hur det är, skickar massa styrkekramar till dig!! <3 <3

http://www.youtube.com/watch?v=GzhtE-PkSA8&feature=related

SHIAWASE
8/10/12, 2:24 PM
#4

Hej , Hej, nu ar jag hemma vid datorn:)  Linnease,,, du behover hitta dig sjalv,, helt enkelt, inte familj och vanner, men detta vet du egentligen,, for nar du ar pa topp sa har du varit den basta inspirator man kan tanka sig,,

Allt som Kathja sager stammer, allt som evigheten stammer ocksa!! och det ar nog saker som du sjalv egentligen ar medveten om.

Jag tror, att du behover KANNA ordentligt vad det ar du vill. Kann, och kann och kann, vad ar det,,, men for att gora det behover du andas, slappna av hitta dig sjalv.

Nar jag var arton , ungefar, sa hade jag bestamt mig for att aka till frankrike och lasa, precis efter gymnasiet,,, allt var jatteharligt, spannande och perfekt,,jag hade kommit in pa sprakkurs, bostad hos en kompis, inga problem,,planerat flera ar tillbaka,, MEN kvallen innan jag skulle aka,, nar jag skulle somna, sa kom min forsta riktiga kontakt med MIG SJALV, helt ovantades,, jag borjade storgrata,,(helt utan anledning trodde jag,,) och fick en vag over mig att jag INTE skulle aka.. MEN vad hade jag for val (trodde jag) allt var bokat och ordnat, sa nasta morgon sa akte jag,,, tillbringade tva veckor i Paris, madde jattedalig,, insag mer och mer,, att JAG SKA INTE VARA HAR(trots allt harligt jag hade dromt om Frankrike, Paris,, och allt, men mitt JAG sa ifran med en sa stark "rost"). Efter tva veckor akte jag tillbaka till Sverige (ett liv blev det fran diverse hall, haha) jobbade i Are en sasog, sommaren tagluffade jag i tva manader, satt pa stranden ( dar jag ocksa bodde i en manad, i en egengjord hydda,,:)) i Grekland, fick till mig fran mitt JAG att jag skulle lasa japanska,,, ,,senare kom det att jag skulle aka till Japan,, och nar jag akte till Japan sa sa alla " det blir val samma som Franrkrike, att du snart kommer hem" , men nar jag landade har i Japan,, sa var mitt forsta intryck "antligen har jag kommit hem" ..Jag hade hittat hem,, och aven om det har varit upp och ner gangar under dessa ar,, sa har jag alltid varit saker pa att detta ar ratt, detta ar mitt hem.

Vad jag vill ha sagt, ar att jag tror att du behover kanna av, hitta dig sjalv,, och det kan du , for dina erfarenheter, berattelser, insikt ar enorma!! och just darfor ar dina "out of vortex moments" ocksa enorma!!! men forsok annu en gang att slappna av,, hittta dig, och kann efter vad som ar ratt. AR KANADA RATT FOR DIG NU??? OM Inte,, ak tll Sverige,, har du inget bostad kanske hos din mamma?? ELLER i det lilla huset hos Kathja (tror jag laste om det forut:)).. AR kanada ratt,sa stanna, ,, Det viktiga ar att du kanner efter vad som ar ratt,, och du kan gora det,, det ar jag helt overtygad om ,,p

Det ar dags for dig att lyssna riktigt , noga, pa DIG SJALV!!! det tror jag,,, kram pa dig..

Vi ar mer an garna ditt bollplank har!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
8/10/12, 4:10 PM
#5

Kram på dej Linnease! Känner så väl igen den där vacum känslan. Du har fått så goda råd här ovan. Jag tror att vi alla går igenom såna här perioder. Min har varit extremt lång, så jag är väl inte den bästa att ge råd. Hehe. Men jag tror att dom vill oss nåt. För mej har det varit att hitta och älska mej själv oberoende av andra människor. Acceptera och känn inåt som Shiawaze säger ovan. Stor kram till dej fina Linnease !!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

retep
8/10/12, 5:46 PM
#6

Jag känner inte dig och din historia Linnesse och kanske är mitt råd inte det som funkar för dig nu? Har du någon trygg plats du kan återkomma till? Om så gör då det modigaste, kanske tokigaste du kan komma på! Vad som helst för att bryta det du är i nu och skapa en ny plattform! Åk till en annan plats en tid om du kan, möt nya miljöer, situationer, människor. Tar du ett sådant steg kommer det med säkerhet känslor, tankar och idéer som leder dig vidare till en mer harmonisk och kreativ ny öppning

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Alexandraea
8/10/12, 6:04 PM
#7

Jag minns min första år i Spanien som väldigt kaotiskt känslomässigt, att hitta sig själv och sin nya plats i tillvaron. Det är tokjobbigt att rycka upp sig med rötterna och flytta själv till ett helt nytt land, men det behöver inte vara något negativt. Det här är din chans att verkligen ta reda på vem du är och vad du vill göra. Förutom, som du redan fått tips om, att titta inåt, inom dig själv vem du är så kolla även utåt, runtomkring dig. Kolla upp kurser, utbildningar, jobbannonser, praktikplatser etc, allt möjligt som kan finnas för dig att göra och se om något känns rätt. Ibland kan det t o m vara bra att inte känna efter alltför mycket utan bara göra, skicka in ansökningar etc. Det som är rätt för dig kommer att vara där du hamnar, även om det bara är rätt för en liten stund så kan det ju leda vidare till något annat som är mer rätt. Glad

Hoppas du mår bättre snart igen!

Kramar och ♥♥♥ till dig!!!

retep
8/10/12, 6:12 PM
#8

Alexandrea! Du sa vad jag också tänkte… "Ibland kan det t o m vara bra att inte känna efter alltför mycket utan bara göra"

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

LoAEmma
8/10/12, 7:21 PM
#9

Alexandrea, jättebra skrivet!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

szirius
8/11/12, 2:40 PM
#10

Jag känner som Alexandrea, att det är en fantastisk möjlighet att hitta sig själv när man lämnar sitt hemland, sin kultur, sin släkt osv, för iom det så får man dyka djupare i frågan "vem är JAG" - på djupet. Det krävs mod, men är oerhört givande. När man inte speglas hela tiden av andra i sin " identitet" , så får man upptäcka sig själv på nytt! Först kan det kännas väldigt tomt, men sen inser man att det är friheten man uppleverGlad.

linnease
8/11/12, 4:16 PM
#11

tack allihop, bra grejor ni skriver.. processar! var för låg igår för att lyckas skriva nåt tillbaka, varit värsta dagarna på riktigt länge. hoppas jag lyckas ta mig uppåt endel idag, det suger nere på botten!!

(ok, redan lite bättre, mer besviken o förbannad på allt idag..)

crinalina
8/11/12, 6:05 PM
#12

Jag var ju redan på den känslomässiga botten när jag flyttade utomlands så för mig fanns det egentligen bara en väg, uppåt, så jag har inte samma erfarenhet av att känsla sig vilsen och ensam som flera av er andra. Däremot så håller jag med om att det är lättare att hitta sig själv när man redan är utanför sina normala ramar.

Jag har på den senaste tiden också känt mig lite vilsen, sökande efter någonting som inte riktigt velat komma fram. Jag har väntat på inspiration för att agera på ett eller annat vis. Jag har känt mig trött och urlakad, mer psykiskt och känslomässigt än fysiskt, fast jag har varit på ett bra humör och varit positiv. Jag känner mig dock stagnerad.

Så började jag fundera på om det kanske vore bättre att agera utan inspiration än att bara gå här och inte komma någonstans.

Och nu har jag helt plötsligt fått nio dagars ledigt på raken pga att vi ska hålla stängt två av mina normalt tre arbetsadagar och jag utan problem lyckades byta den tredje mot en annan dag. Så jag jobbar på måndag och sedan är jag ledig i 9 hela dagar.

Vad göra dessa lediga dagar? Först tänkte jag att jag vill sooooooova, men det kändes inte helt rätt. Även om jag känner mig trött så är det inte sömn jag behöver nu, utan aktion. Jag behöver bli passionerad över mitt liv igen!!

Och idag slog det mig, så snart det blivit klart med att byta den där dagen som behövde bytas för lång ledighet. Jag behöver inte bli passionerad över mitt liv igen. Jag behöver bli passionerad över mig själv igen!!! Jag behöver en make over!!!

Jag har i ett par veckors tid, de dagar jag är ledig, tittat på en massa avsnitt av ett make over program, och jag har tänkt att det skulle vara roligt, men jag behöver ju egentligen inte en make over. Jag ser ju helt okej ut ändå. Bättre än många andra 42-åringar.  Men helt okej…?? Jag vill inte se helt okej ut! Jag vill se fantastisk ut!!

Så i 9 dagar ska jag jobbar på att förändra mitt yttre till att matcha mitt inre bättre. Jag ska äta på ett särskilt sätt, träna ett par gånger om dagen, sola varje dag (jag är skrämmande blek för att på spanska solkusten och ha en egen solterrass. Svenskar i Sverige är brunare än mig!!), jag ska färga håret i en annan färg, och kanske klippa ny frisyr (fast jag trivs rätt bra med den jag har) och jag ska bleka mina tänder. Jag ska ta före och efter kort. När jag kommer in på jobbet nästa gång, efter måndag, så kommer mina chefer behöva titta 2, kanske 3, ggr för att se att det är jag!!

Jag känner mig glad och uppspelt och jag känner att det är precis det här JAG behöver! Jag känner passion igen!!! Skrattande

Kanske, kanske kan det inspirera dig till en tanke om vad du behöver göra också linnease?! Kanske är det dags att bestämma sig för att agera utan inspiration för att inspirationen ska komma?

Tills dess så skickar jag dig en megastor kram och en massa kärlek!! ♥

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
8/11/12, 8:12 PM
#13

Yey!! till att du hittat vad du behöver just nu för att må bra. Skrattande

Annons:
LoAEmma
8/11/12, 11:23 PM
#14

Ojj va fantastiskt Crinalina!! Önskar ju att man fick se dina före och efterbilder Glad

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

linnease
8/12/12, 4:29 PM
#15

Ah, bra inspiration Crinalina, tack!! Lite samma tema som alla svar i denna traden, fast nu nar det var lite mer handgripligt beskrivet trillade polletten antligen ner, fokusera pa mig sjalv!!

Det ar ju nat jag faktiskt KAN gora just nu oavsett om jag hittar nan som hanger pa eller inte - komma i superform! Fysiskt och mental! Ska borja trana seriost igen och ata riktigt bra grejor! Vi tog hit M:s gymsaker och byggde ett gym i kallaren har igar, och jag har hittat ett bra stalle pa cykelavstand med gym, yoga, zumba och vattentraningspass.

Morgonkaffe, morgonjogg o gympass, sen meditera pa det, ah vilken skon start pa dan :)

Och kanske en har-makeover har med, funderat pa att kamma ut de flesta av mina dreads och uppdatera frisyren ett bra tag, tror det ar dags nu :)

Och ni har visst ratt i att reda ut vad jag verkligen vill nar jag borjade klura pa det. Lustigt, trodde jag visste sa val efter att ha hallt pa och visualiserat mina drommar i flera ar, men det visade sig att mina gamla var visst utdaterade, var dags att uppgradera dom till nasta niva! Haftigt, saklart darfor inget manifesterat sig eller kannts riktigt bra, har forsokt anvanda mina vanliga drombilder for att hitta den bra kanslan, men de var utdaterade! Cool!

Och TACK for alla kramar, varmde massor ♥♥♥

crinalina
8/12/12, 4:48 PM
#16

Och där trillade det ner en polett för mig!! Utdaterade drömmar och manifesteringsförsök. Tack linnease!! :-)

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
8/12/12, 6:52 PM
#17

Haha, kul! Varsågod :)

linnease
8/12/12, 7:03 PM
#18

Bästa forumet, tack tack tack för att ni/vi finns här och hjälper varandra upp igen och tack tack tack för inspirationen !

GladGlad

Upp till toppen
Annons: