Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1771 ggr
Alexandraea
2012-08-04 18:03

Pengar, pengar och stulen plånbok

Alltså, jag har verkligen mått jättebra de senaste veckorna, har gått runt och varit glad och tacksam och spridit magic dust och positiv energi över människor runtomkring mig (magic dust = övning ur The Magic). Ändå lyckade jag i måndags med konsten att attrahera en rotfyllning på 400 € (som jag inte har råd att betala än) och idag blev min plånbok stulen… Gråter

Någon som har en idé om vad jag gör för fel??

Annons:
Alexandraea
2012-08-04 18:04
#1

Ironiskt dessutom att jag hade The Magic med mig i väskan idag när plånboken belv stulen. Obestämd

[Kathja]1
2012-08-04 19:43
#2

Hm, den är lite klurig - eller så är det bara jag som inte har huvudet med mig!

Det jag spontant får upp i huvudet är att "det du tror att det där är, det är det inte" - m.a.o det kommer att komma något gott ur att du tappade plånboken och är tvungen att rotfylla en tand. Vilket känns lite lättare att tro rörande plånboken än tandläkaren… men, men man vet aldrig! Flört

Fast det kan ju finnas en massa logiska förklaringar (spånar lite):

  • Dina manifesteringar ligger inte helt i fas med ditt nu, du släpar lite.
  • Du är inte medveten om vart du har ditt fokus (Någon i din omgivning kanske har pratat om hål i tänderna. Jag fick själv problem med en tand (har aldrig det annars) nu då min man skulle rotfylla två tänder - det vart mycket tandprat hemma!)
  • Du har gett allt ditt fina till andra och glömde att spara lite till dig själv…

Men jag tror jag får klura lite mer på det där, för den känns lite knepig. Obestämd

Alexandraea
2012-08-04 20:13
#3

Ja, jag försöker tänka att det finns en mening med detta, oftast så gör det ju det, bara att det är lite svårt att se just nu, hehe…

Tanden är i och för sig en gammal fyllning (sedan 8 mån tillbaka) som blivit infekterad och nu måste rotfyllas, så det kanske var något jag attraherade då bara att den fysiska infektionen helt enkelt tog tid på sig att bryta ut… Obestämd

Det enda jag kan komma på är att jag haft ett par (två kanske tre) korta stunder av irritation de senaste dagarna över något som har hänt men det är inget som har hållt i sig utan jag har efter en stund kommit på mig själv och vänt på tankarna. Sedan i måndags efter tandläkarbesöket var jag rätt nere i och för sig resten av kvällen men mådde bättre efter några timmar och nästa morgon var jag tillbaka helt på banan igen. Är faktiskt förvånad över hur lätt jag haft att vända på tankarna till positiva den senaste tiden och majoriteten av mina dagar har jag varit på jättebra humör.

Försöker tänka om jag kanske omedvetet ändå har sänt ut någon negativ energi… Obestämd

Är i alla fall tacksam över att jag hann spärra mina kort innan någon hann använda dem så mina pengar är säkra i alla fall, plus att det bara var plånboken och inte mobilen eller ipoden. Glad

målle
2012-08-04 20:59
#4

Eller är det helt enkelt som så som min sambo tror (vi hamnade i en rätt intressant diskussion här vid kräftorna innan) att han tror mer på ödet, att det finns saker förutbestämt för oss, att det finns en viss procentsats i tex vinster, en viss procent vinner och tillslut måste ju din procent komma typ..vet inte om ni fattar hur jag försöker förklara nu, men det kanske var "din tur" att bli bestulen på plånboken….haha jag bara spånar nu. Jag är ju inte alls inne på samma spår som min sambo!

Men ibland är det ju verkligen så att man helt enkelt attraherat saker och ting man inte ens tycker man ägnat en sekund åt, som när jag krockade sönder bilen supermycket med ett stackars rådjur, jag har väl för fasiken inte attraherat det?! Håller ju fortfarande på att betala av självrisken på det!

Du har väl oxå varit med i vårt miljonfokuserande här? Isf kanske du råkat sända ngn tanke på avsaknaden av pengar eller liknande och visst sker ju avsaknaden av pengar på olika sätt för oss alla..en sak som sker kan ju kasnke egentligen stå för en annan sak, om du förstår hur jag menar nu?

Ja spåna på kan man ju göra, frågan är om det ger oss några svar? Kanske bara "gilla läget" köpa ny plånka och börja spara nya pengar i den Skrattande

SHIAWASE
2012-08-04 22:05
#5

Att man sjalv har attraherat allt, ar ju helt sakert, och en sjalvklarehet.

Aven krockar malleFlört Sedan sa ar det ju inte alltid latt att klura ut hur man kunde attrahera just en viss situation eller hendelse, men nagon mixad vibration fanns val dar, eller tidigare vibrationer,, men bara man later tiden ga, , acceptera det som har hant (inte kampa emot sa kommer man se sa smaningom varfor just detta hande just daFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Alexandraea
2012-08-04 23:04
#6

Kom på en sak, just den parken som jag var i idag när plånboken blev stulen var jag även i för några veckor sedan. Den gången fick jag jättestarka olustkänslor när jag var där, vet inte varför men ibland kan jag vara väldigt känslig för andras energier, i alla fall så fick jag ångest och ville bara gå därifrån. Men så helgen efteråt bestämde jag mig för att gå tillbaka dit i alla fall och ta med mig bra energier och helt enkelt ändra på känslan av att vara där, då jag tycker om att gå dit och sola ibland så jag ville inte sluta gå dit. Det gick bra och jag mådde bra. Tänkte inte mer på det. Så imorse när jag bestämt mig för att gå dit och sola idag så för ett par sekunder så kom jag ihåg den där känslan jag hade för några veckor sedan och jag ville plötsligt inte gå dit igen, fast jag viftade bara bort den känslan och gick dit i alla fall. Och så gick det som det gick… Obestämd vet inte om jag kanske släppte in några dåliga energier där i morse utan att försöka vända den känslan till något positivt utan bara ignorera den… Eller så flummar jag iväg helt nu… Flört

Är egentligen inte så upprörd (eller ja lite irreterad över att jag efter tre år i Barcelona inte lärt mig att hålla bättre koll på väskan…hehe), men var mest förvånad att båda dessa saker hände under samma vecka fast jag den senaste tiden tyckt att all flytit på jättebra. (flytigt? flutit? flutet? kan tydligen inte svenska längre heller…vad heter det?) Men det kanske är som Kathja sa att jag släpar lite efter med mina manifestationer, eller så kommer det att komma något bra av detta! Glad

Annons:
[Kathja]1
2012-08-04 23:10
#7

Släppt in dåliga energier vet jag inte, men du skulle ha lyssnat på din intention som uppenbarligen försökte tala om för dig att hålla dig där ifrån. Men gjort är gjort, nu kanske du lyssnar bättre på ditt inre nästa gång.  Så då kom det något gott ur det iaf, en lektion i att lyssna på magkänslan. Flört

LoAEmma
2012-08-04 23:24
#8

Flutit säger man, min mobil rättade mig nyss när jag stavade det med y ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Alexandraea
2012-08-05 09:42
#9

Hm, ja, måste nog bli bättre på att lita på min intuition, att lära mig fatta att när olustkänslorna kommer så är det min inre röst som försöker säga mig något. Obestämd

Tack LoAEmmma, nu kan jag sluta fundera över det, haha! Glad

crinalina
2012-08-06 12:34
#10

Ja mitt pass leker ju kurragömma och jag vet precis varför. Dagen innan jag skulle plocka fram det för bokningen av flyg så pratade vi och en väninna om detta att förnya pass när man bor utomlands. Väninnan har också svenskt pass och vi hade ett långt samtal om ifall det inte är billigare att åka till Sverige och förnya det än det är att åka till Madrid och förnya det. Jag kan berätta att efter att ha kollat upp saken så är det kanske billigare att åka till Sverige om man ska förnya passet men inte om man har tappat bort det och behöver ett helt nytt.

Jag tror iaf att jag i det samtalet tänkte att när det är dags för mig att förnya passet så kommer jag åka till Sverige och göra det och träffa familjen på samma gång, och så tänkte jag att det är synd att det inte sammanfaller med månadsskiftet augusti-september i år då syrran firar sin 40-årsdag. Då kunde jag ha slagit två flugor i en smäll. Eftersom jag då inte satt med alla kostnader och all information så blev önskan lite snedvriden. Det är därför passet inte kommit fram än. Men jag känner att det finns någonstans men jag kan inte sätta fingret på var.

Alexandraea, ja det var ju helt klart din intuition som sa till dig att inte gå dit. Det goda som kommer av det kanske du inte har upptäckt än men nog kommer det något gott ur det allt. Kan du kräva ersättning på någon försäkring kanske? Träffar du en snygg och trevlig man i samband med det? Hmm, möjligheterna är oändliga, se till att inte blunda för dem också. Flört

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-08-06 13:46
#11

Ja och som jag brukar säga, everything happens for a reason, även om man manifesterat det medvetet eller ej.

crinalina
2012-08-06 14:08
#12

Ja absolut gör det det, och jag vet ju vad som orsakade att min pass gömde sig, men jag har inte lyckats komma på varför det inte kommit fram än….. Jag har alltså inte kommit på vad det är jag behöver lära mig eller ändra på i mitt tänk eller mina känslor för att det ska komma fram… Hmmm….

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Alexandraea
2012-08-06 16:13
#13

Crinalina, har också en svensk vän härnere som var tvungen att förnya det i Madrid för det gick ut innan hon hade möjlighet att åka till Sverige och hon sa också att det var otroligt mycket dyrare att göra det här. Obestämd Hoppas du hittar ditt pass snart i alla fall.

Angående min stackars plånbok så är jag övertygad om att det finns en mening med att jag blev av med den, jag ser fram emot att få veta vad det är. (Tänkte även på en sak igårkväll att det känns lite som det gör med min miljon-manifestering; jag vet att jag har pengarna, jag kommer bara inte åt dem just nu. Glad)

Tyvärr har jag ingen försäkring jag kan få pengar ifrån, så vi får väl hoppas på den snygge trevlige mannen istället. Flört

Nu blundas det inte längre i alla fall, nu håller jag ögonen vidöppna! Tungan ute

Annons:
crinalina
2012-08-07 18:05
#14

Härligt att du håller ögon och intuition öppna Alexandraea. Och ja, jag skulle kunna åka till Sverige och fixa passet för samma pris som det kostar mig att åka till Madrid och fixa det, om jag hade haft ett pass så jag kunnat flyga vill säga. Fast om jag hade haft det så hade jag ju inte behövt göra det. hehe. Jag har bett om hjälp i Borttappat-tråden på Övernaturligt och jag har fått vissa direktioner men kommer inte på var det skulle kunna vara någonstans. Finns ingenting i vårat hem som påminner om något av det som beskrivs. Det kommer kanske till mig helt plötsligt. Jag har fortfarande känslan av det finns någonstans här i min närhet, att det bara leker med mig för att jag har något att lära mig.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
2012-08-07 19:31
#15

Tänkte faktiskt på den tråden Crinalina!! Själv tänkte jag tvättkorg… sen tänkte jag "undrar om hon använt det sen dom flyttade", och att det kan vara i en ouppackad flyttlåda eller dyl.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
2012-08-07 19:44
#16

De ledtrådar som jag fått från den tråden är stänger, som en balk eller tjockare stång som är rundad i ena änden och som kanske sitter ihop med en annan och så mindre stänger… Jag hittade inget pass utifrån den ledtråden så jag frågade igen och fick då någonting konformat med ett hål i mitten och som ett snöre som går genom hålet, och inom parantes en känsla av ett träns till en häst.

Jag kommer inte på någonting konformat som vi har heller, och någon träns till en häst har vi absolut inte och har aldrig haft. Jag har knappt varit i närheten av hästar alls i mitt liv. Men jag är säker på att det betyder någonting….

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-08-07 20:06
#17

Ditt pass ligger bland tyg, mellan handdukar - får just som Emma även in tvättkorg och frotté. Vita handdukar. Tror inte att det är dina handdukar, känns spa-likt, men kan oxå vara ett flådigt badrum såklart.  Obestämd

crinalina
2012-08-07 20:09
#18

Jag har kollat tvättkorgen, flera gånger. Jag ska kolla handduksskåpet men det sorterade jag nyligen. Något spa har jag inte varit på, inte heller något annat spa-liknande så om det inte är mina handdukar så vet jag inte var det skulle vara.. Hmmm…

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
2012-08-08 10:03
#19

Har du rotat igenom ALLA dina väskor och alla fack i dessa?

crinalina
2012-08-08 10:11
#20

Japp, men jag har slutat fundera nu. Jag har skickat ut en önskan till LoA att passet finns här hemma och att det dyker upp någonstans någon av de närmaste dagarna. Jag är inte orolig och har egentligen aldrig varit det heller, men ibland fastnar man i gammalt tänk och tror att man måste leta. Egentligen är ju det enda jag behöver göra att skicka ut önskan att jag håller det i handen och är jätteglad för att jag har det, och sedan luta mig tillbaka och göra det jag gör bäst. Chilla. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
målle
2012-08-08 10:15
#21

Absolut, det kommer fram tills du behöver det!

Upp till toppen
Annons: