Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1657 ggr
LoAEmma
8/4/12, 11:58 AM

En helg med visualisering och rekreation!

Hej!
Tänkte dela med mig av vad jag och en kompis har tänkt göra denna helg.
Både hon och jag är på ställen i livet där vi känner att vi vill ha förändring men vet inte riktigt vilket håll vi ska vända oss åt.
Så vi kom på att vi tar denna helgen till att hitta känslan! Vart vill jag, hur vill jag må när jag är där? Visualisera, dröm, hitta Vortex, bygg upp Grids, KOM IN I KÄNSLAN!
Jag är väldigt mycket uppe i mina tankar jämt, läser nu allt jag kommer över om LoA men nu är det dags att ta ner det i magen, hitta känslan jag är ute efter. Vilket är en utmaning för mig.

Jag och min väninnna bor ca 60 mil ifrån varandra så vi gör detta på varsitt håll men med kontakt under hela helgen :-)

Så jag tänker mig; Promenader, läsa, lyssna, skriva, KÄNNA, tänka… Vart vill jag med mitt kärleksliv? Med mitt företag? Med mitt jobb? Med mitt boende? Med min träning? Med mina vänner? Med mitt mående? Självkänsla?

Helt ledig hela helgen så nu kör jag!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
LoAEmma
8/4/12, 12:04 PM
#1

Här är min "gomorronfilm", tycker både filmen och musiken är så upplyftanden!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Håbe
8/4/12, 12:56 PM
#2

Åh, den där tyckte jag om! Ska lägga den som favorit och göra den till min gomorronfilm också. Perfekt och enkelt sätt att komma i rätt stämning på morgonen. En liten påminnelse innan man ger sig ut att möta världen :-)

Tack för att du tipsade om den.

LoAEmma
8/4/12, 1:14 PM
#3

Varsågod! Den har hängt med mig några år, lyssnar på den i perioder :) Har även fixat så jag har en fil med bara musiken, tycker den är bra att ha i bakgrunden när man mediterar/fokuserar på affirmationer :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
8/4/12, 1:49 PM
#4

Oj, det låter ambitiöst! Lycka till. Bra att du tar dig tid för det där iaf. Skrattande

Världen är full av folk som köper självhjälpsböcker- punkt. Sedan finns de de som köper självhjälpsböcker, läser böckerna och kanske går en kurs eller tre  - punkt. Och så finns det de där få som faktiskt inlemmar det de läst i böckerna och hört på kurserna i sig själva och därmed skapar de en förändring!

Allt för många drömmer om ett annat liv och ett annat mående, men är för rädda för att våga prova nya vägar, och då blir man där man är. Rädslan får styra och så fortsätter man att gnälla över sitt liv.

Det är underbart att du känner dig redo för nästa steg (även om jag vet att du tassat runt där förut) - ska bli spännande att höra vart stegen bär… Kyss

LoAEmma
8/4/12, 2:56 PM
#5

Tack Kathja!
Än så länge har jag tänkt lite, tittat lite…och SOVIT massor Flört

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
8/4/12, 4:52 PM
#6

Roligt att höra! Jag blev faktiskt lite inspirerad att komma in i rätt flow igen och tänkte lägga ner mkt tid med denna helg o läsa och läsa, vet redan vart jag e påväg men kommer inte dit med en negativt synsätt som jag fastnat i de senaste två, tre dagarna…

Tack LoaEmma! Kyss

Annons:
LoAEmma
8/4/12, 5:36 PM
#7

Varsågod!
Själv tog helgen en oväntad vändning, blir allvarssnack med killen…
Får se vart det leder, har ju varit mkt upp och ner så hur det än slutar kommer jag att må bättre av det.

Kanske var det precis det som behövde göras denna helgen.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
8/4/12, 7:44 PM
#8

Ja det kan varit en mening med det, det blir bra hursomhelst ska du se.

själv är jag singel men vet att drömkillen kommer komma, men hur var eller när vet jag inte, gäller bara att jag håller dörren öppen när killar dyker upp helt enkelt för universum levererar ju dom av en anledning, I guess…

Mirjah
8/4/12, 9:46 PM
#9

Härligt med visualiseringshelg och rekreation Emma!

Gillar klippet hade den länge som min morgonbön - saknat den känner jag. Tack! :)

Bygga upp din grid skriver du. Jag har lyssnat på Abraham lite och det ordet dyker upp nu och då, men vad betyder det egentligen? Obestämd

[Kathja]1
8/4/12, 10:16 PM
#10

Mirjah - Vi har en The Grid tråd, men vi skriver så mycket så allt försvinner låååångt bak i aktuella-trådar-listan. Tungan ute

Kolla den och se om det klarnar, annars är det bara att "hojta" så förklarar jag mer.

LoAEmma
8/4/12, 10:38 PM
#11

Jo jag har inte fått heeelt koll på det än, mer än att man ska samla de känslor man vill ha, så drar de till sig fler såna känslor och universum flyttar på saker så att du ska få de upplevelser som ger dig dom känslorna. 
Och då kan man föreställa sig att man har tex ett obyggt hus, bara själva grunden, det är känslorna, sen fyller LoA på med väggar, tak och inredning för att du ska nå dessa känslor :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: