Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 978 ggr
Mirjah
8/3/12, 12:38 PM

Deja vu = Flow..?

Hej! Jag har sedan ett par månader jobbat på en ny arbetsplats. Det är inte vad jag medvetet försökt manifestera - men jag trivs bra och hoppas på att få bli kvar här. Grejen är den att jag upplevt flera deja vu's sedan jag började här. De uppstår alltså endast på jobbet. Jag har omvärderat vad jag vill sedan jag började här eftersom jag trivs så bra. Min fundering är således: Talar deja vu om för mig att jag nu är på rätt väg igen, är deja vu the LoA in action?

Annons:
LoAEmma
8/3/12, 12:42 PM
#1

Deja vu är för mig när jag känner igen en situation som om jag redan varit med om den, så det är mycket möjligt att du känner igen situationen från dina visualiseringar (??)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

retep
8/3/12, 1:18 PM
#2

För mig är Déjà vu mer en föraning om vad som skall komma. LoA är mer eller mindre alltid in action. Kanske minns du framtiden?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Evigheten]
8/3/12, 4:26 PM
#3

Jag ser att deja vu uppfattas olika…för mig har deja vu alltid varit en aha upplevelse: "oj det här har jag varit med om förut!" som LoAEmma talar om

men om det är LOA hmm det vet jag inte..fast iförsig är allt LOA, varje lilla steg du tar varje dag… så en deja vu upplevelse är också skapad, men frågan är varför har du dragit till dig det?

Alexandraea
8/3/12, 5:05 PM
#4

Deja vu betyder ju bokstavligen "redan sett" på franska, och för mig har det alltid varit den där känslan av att man har varit med om något förut.

Tycker den känslan är så fascinerande, har funderat på om det är någon koppling till något som själen varit med om innan kanske på samma plats, med samma själar fast i en annan kropp. På ett sätt blir det ju LoA om man dras till/manifesterar samma ställe/människor en gång till, även om önskan är på ett högre medvetandeplan är vad vi kan uppfatta just nu.

Spännande diskussion, ser fram emot att få höra vad andra har för teorier. Glad

Mirjah
8/3/12, 11:01 PM
#5

Jag vill gärna tro att det handlar om synkronicitet. Att jag är på rätt plats vid rätt tidpunkt.. Men mycket intresserad av vad alla tycker och tänker! Spontant så känner jag varje gång "men Gud, det här har ju jag drömt'" När jag googlar på deja vu och LoA, så hittade jag ett klipp med Esther & Jerry Hicks, tyvärr kunde jag inte spela upp det :( Få se om jag lyckas under morgondagen! Visst är det spännande ändå, med deja vu upplevelser..?!?

LoAEmma
8/3/12, 11:12 PM
#6

Ja känner du att du är på rätt väg, och på rätt plats så är du säkert det! :)

Alla saker vi drömmer om vill vi ju ha för att få må så bra som bara är möjligt! Så mår du bra nu så är du på rätt ställe Glad

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
crinalina
8/6/12, 12:39 PM
#7

Eftersom du jobbar där så har du ju manifesterat det även om det var omedvetet så då kan det nog säkert vara så att dina deja vu stunder är en återupplevelse av dina omedvetna manifesteringstankar och känslor.

Deja vu betyder ju redan sett men som jag tänker så är det omöjligt att faktiskt uppleva exakt samma sak två gånger irl så att säga, tidigare liv eller inte, så så som jag tänker så känns det självklart att deja vu handlar om att man återupplever en manifesteringstanke och känsla som man inte var medveten om fanns där.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Upp till toppen
Annons: