Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 2362 ggr
[Kathja]1
2012-08-02 16:44

Uppmärksamhet! -av retep

Inlägget nedan är skrivet av retep - låg under "att lyssna på sin inre röst", men gör sig bättre som en egen tråd! Skrattande

Då postar jag en från 2011

Uppmärksamhet!

Genom att acceptera släpper jag taget och undviker att kämpa. Genom att släppa taget ger jag plats åt nyskapande. Genom att acceptera rädslorna blir jag orädd. Genom att vara orädd öppnar jag sinnet. Genom att öppna sinnet ser jag, utan att döma. Genom att bevittna utan att döma öppnar jag för Livet Säkert är det så att människans tillgång till Medvetandet och möjlighet till ökad medvetenhet, är vår stora lycka.

Jag ser en unik möjlighet i det att vi har öppnat oss för det andliga livet. En möjlighet genom att vi som människor har ett medvetande och en medvetenhet som kan sträckas ut och omfatta en Kosmisk medvetenhet. Med en ökad medvetenhet och insikt om Det Transcendenta Medvetandet, för själva Källan och Varat. För det som ligger till grund för vår medvetenhet och de medvetandetillstånd vi kan uppleva.

I detta ligger nu denna fantastiska möjlighet att utveckla vår uppmärksamhet till att erfara det som ligger bortom och att utveckla en ökad förståelse för vad Källan rymmer och vad erfarenheter av det Rena Medvetandet ger.

Jag nämnde Karma, som universell lag, som den som avgör och styr m.m. När vi funderar kring Karma känner vi oss kanske maktlösa och som fast i en lag som vi inte kan rå på, som förföljer oss inkarnation efter inkarnation. Men Karma är inte vår dom utan egentligen vår möjlighet och vår väg till frigörelse, frigörelse från de band vi själva knutit oss till.

När du blundar och visualiserar medvetandet, tänker dig och medvetandegör alla de egenskaper du vill ha med i ditt liv, skapar du en ny verklighet. Ditt undermedvetna och lagen om attraktion vet inte om du inbillar dig eller om det är verkligt.

Så när du föreställer dig hur lagen om attraktion tar emot dessa tankar och egenskaper som om du faktiskt redan lever med dem, måste dessa visioner återspeglas till dig. När du är förtrogen med och det du föreställer dig känns verkligt, så vet du att det har trängt in i ditt undermedvetna, och lagen om attraktion måste leverera det.

Din uppmärksamhet att skapa en ny verklighet, är det sätt på vilken du normaliserar karmas inflytande samtidigt som du gynnar förutsättningarna för allt du vill attrahera i livet. Att uppmärksamma är något vi ofta gör utan att vi uppmärksammar det!

Våra invanda mönster betyder att vårt känsloliv och tankeliv fungerar med automatik grundat på en föreställning. Denna automatik är förankrad i vårt sinnes upplevelser och erfarenheter, även om vi är omedvetna och ouppmärksamma om det. När vi blir medvetna om att vara oupmärksamma…då väljer vi att göra oss uppmärksamma och medvetna.

Det är just så som vi utvecklar vår uppmärksamhet och berikar våra möjligheter att attrahera allt i livet, insiktsfult, djupt och medvetet. Det handlar därför inte så mycket om tro… på hur det fungerar, utan om hur vi medvetande gör oss och om hur vi använder vår uppmärksamhet…om att bli medveten om medvetandet och om den naturliga lag som ligger till grund för allt vi är och attraherar i våra liv.

Först med den utgångspunkten kan vi inse och medvetet börja rikta vår uppmärksamhet och samarbeta med livet.   Vill citera Lena som sa det så bra… ”Skillnaden som jag kan se den är att den yttre uppmärksamheten göder ditt ego medan den inre göder din själ.

Vill man känna sig större inombords ser man mer till den inre uppmärksamheten. Den yttre uppmärksamheten göder ditt självförtroende. Den inre göder din självkänsla. Den enda uppmärksamhet du är beroende av är din egen. Du kan göra dig fri från den yttre uppmärksamheten men det klarar du först när din HELA uppmärksamhet ligger INOM dig”.

När jag tänker på uppmärksamhet och vad det i grunden är, då vet jag att den djupaste, värdefullaste uppmärksamhet jag kan ha, är den jag erfar när jag transcenderar och uppmärksammar själva existensen, Varat och ser fröet som gror.

Annons:
SHIAWASE
2012-08-02 17:04
#1

Har last detta inlagg tidigare, letade faktiskt fram det for nagon vecka sedan, laste om det, jag tycker mycket om det,,, for det ar sa det ar,,
De ganger man kopplar upp sig sjalv totalt till sig sjalv sa behovs inget annat, just dar just i den sekunden finns ALL karlek lycka som existerar:)

Jag laste den har texten 2011, nar du, repet, lade in den, men jag tycker annu battre om den idag:)Den tilltalar mig annu battre nu.

Jag tycker sarskilt mycket om ord som medvetande, uppmarksam, for jag kanner det sa oerhort patagligt att ju mer jag ar medveten om varenda liten kansla, eller ju mer jag uppmarksammar dessa, desto lattare (sjalvklart naturligtvis) ar det att skapa min verklighet!!

Pa sista tiden manifesterar jag sa mycket fran sekund till sekund!! sa jag kanner mig totalt i kontroll:) och jag kanner mig lite euroforisk !Och varje dag innehaller massa Wow-ogonblick.

MEN jag far lite nya insikter ocksa varje dag fran diverse hall och kanter:) Tack for dessa sager jag :)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-08-02 17:21
#2

Då var det ju bra att de fick bli sin egen tråd så att budskapet kommer fram ordentligt! Flört

retep
2012-08-02 17:31
#3

💗 🎶👍 💚 👼. 😄 💘 😘

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

szirius
2012-08-02 19:30
#4

Lite OT men är det bara jag som ofta ser fyrkanter med siffror o bokstäver i, i reteps ( eller ska du får kallas repet i ställetFlört) inlägg? Är det nån konstig inställning jag har?

För mig består #3 endast av såna fyrkanter….Obestämd

crinalina
2012-08-02 19:31
#5

Jag ser faktiskt ingenting i inlägg #3

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

retep
2012-08-02 19:42
#6

Mystiska saker sker när retepeter skriver på sin iPad. …alla små symboler, glada gubbar, hjärtan och blommor…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
[Kathja]1
2012-08-02 19:43
#7

Det är nog ngt fel, eller så är det något man bara ser om man kan TM Flört (sorry retep! kunde inte låta bli, hi hi)

szirius
2012-08-02 19:46
#8

Hmm, ska jag tolka det som att jag ser lite för fyrkantigt på livet kanskeTungan ute…ska genast vidga mina vyer!Skrattande

crinalina
2012-08-02 19:47
#9

Hahaha, vad roliga ni är! Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

retep
2012-08-02 19:47
#10

Eftersom ni inte ser alla mina små hjärtan, blommor, glada gubbar m.f. Så skriver jag dem och ger en KRAM.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Kathja]1
2012-08-02 19:50
#11

Kramar är bra! De förstår jag mig på. Flört

SHIAWASE
2012-08-02 23:09
#12

Haha!!! Roligt att vakna upp till dettaGlad Godmorgon! Jag sag ju ocksa bara fyrkanter och undrade ocksa! Bra att det blev utklarat. Kram pa er

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
2012-08-02 23:24
#13

Godmorgon och en härlig dag önskar jag. Vi har en del skoj och bus för oss här när du sover…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
MissInAction
2012-08-03 10:57
#14

Ja det var tänkvärda ord. Jag måste säga dock att det är riktigt tung att läsa för en som har koncentrationssvårigheter - jag får ofta läsa om samma mening om och om igen, tappar bort mig och blir stressad av att texten bara "rinner ner". Om det inte förstör flytet i texten, går det att göra lite luft här och där? Skäms


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
2012-08-03 11:13
#15

Det var mitt fel som bara klipp och klistrade in texten - hoppas att det blev bättre såhär.

retep
2012-08-03 11:27
#16

Jag är inte alltid så bra På det gramatiska och till att formulera texten. Skriver oftast bara ner det som det flödar och kommer till mig i stunden.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

MissInAction
2012-08-03 12:31
#17

Ja, men det blev jättebra nu! Tack Kathja Glad och tack retep för att du skrivit texten!


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

LoAEmma
2012-08-03 12:40
#18

Den var för maffig för mig att läsa också Miss, och jag har inga lässvårigheter alls :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
2012-08-03 12:47
#19

Jag har inte heller lässvårigheter, men koncentrationssvårigheter Tungan ute

Men kanske går bättre nu?


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

retep
2012-08-03 13:06
#20

LoAEmma m.fl.! Jag är medveten om att texten är ganska komplex och kanske innehåller obekanta ord och uttryck. Jag tänker att om någon vill veta mer om innehållet, så kan vi ta upp den bit för bit och utforska… Genom att acceptera släpper jag taget och undviker att kämpa. Genom att släppa taget ger jag plats åt nyskapande. Genom att acceptera rädslorna blir jag orädd. Genom att vara orädd öppnar jag sinnet. Genom att öppna sinnet ser jag, utan att döma. Genom att bevittna utan att döma öppnar jag för Livet. Säkert är det så att människans tillgång till Medvetandet Vår möjlighet till ökad medvetenhet Att det är vår stora lycka.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Upp till toppen
Annons: