Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1533 ggr
Håbe
2012-07-31 13:16

Funderingar kring LoA och världsläget

Jag måste, tyvärr, alltid analysera allting jämt :-) Och jag gillar att vända och vrida på saker. Hur? Varför? Tänk om..?

Jag har funderat mycket på det här med LoA och hur världen ser ut. Att man får det man ber om. Men hur stämmer det med tredje världen? Svälter människor där ihjäl för att de tänker fel? För att de dragit svälten till sig? Hur går det ihop med att små nyfödda barn dör av svält? De har ju inte haft möjligheten att tänka alls.

Barn som misshandlas och utsätts för övergrepp?

Tsunamin, Utöya, en liten 6-åring blev dödad av galningen på bion i Denver…. Max och Saga i Arboga…..

Ja ni fattar vad jag menar. Hur ska man kunna förstå LoA utifrån såna saker?

Och om mitt barn drabbas av något hemskt- olycka, sjukdom…- är det mitt fel då? För att jag dragit det till mig? Ibland kan jag verkligen drabbas av ångest pga av det. Min adhd-kille kan verkligen sätta hela ens förstånd på prov och ibland tänker jag "jag önskar att det här tog slut någon gång. Jag vill inte ha det så här" och i nästa ögonblick känns det som att det betyder att jag önskar bort mitt barn. Och man får ju det man önskar! Tänk om det händer honom något!

Men ska man tänka så så kommer man ju att bli galen. Då vågar man ju inte tänka något alls till slut. Tänk om man har ihjäl någon :-/

Annons:
SHIAWASE
2012-07-31 13:23
#1

Ja du Habe, ALLT stammerGlad Vi ar sjalar i fysiska kropar, varat hogre jag har en HELT annan uppfattning an vad vara sk ego har. Alla hemska skar fungerar HELT i synkronisi med LoA… Sa ar det.

DODen ar inget straff, det finns inget straff, Innan vi fods sa valjer varan sjal den miljo vi vill fodas i,, vi kanske valjer an svar miljo, men det ar for att vi inser att just DAr kan vi utvecklas (forstoras, bli storre alltsa) som mest,,, Katastrofer och allt, , det ar alltid nagon som hade planerat att vara pa planet , men som vi forhinder och avbokade, nagon som inte hann med, nagon som egentligen inte skulle ha akt, men akte,, (och forolyckades)ALLT enlgit LoA sa fungerar det.,

DODEN ar inget STRAFF, inget DALIGT,, Vi upphor aldrig att existera, men varan existensform forandras (fran fysisk till icke fysiks, fran icke fysisk till fysisk osv) Vi, varat hogre jag , ar medvetna om allt som sker det ar INTE SYND OM OSS!!

sa tanker jagGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

crinalina
2012-07-31 13:37
#2

Jag har ju inte svaren på alla frågor själv men precis som Shiawase säger så är inte döden något straff, det är bara nästa steg liksom. Det känns skrämmande för att vi inte vet vad som finns där bortom och för att det väcker så starka känslor hos dem som blir lämnade kvar.

Vad gäller tredje världen och svält så är det ju så att de som föds till den världen har ingenting annat att jämföra med. Deras verklighet är torka, svält och sjukdomar. De påverkas och formas omedvetet av sin omgivning. Precis som vi påverkas och formas av vår omgivning. Vi har dock en massa olika influenser i det vi har runt omkring oss, vilket gör att vi kan välja på ett helt annat sätt. De barn som föds i tredje världen har inte det valet. De föräldrar som föder barn till den världen förväntar sig inte överlevnad. De barnen föds för att dö.

Vad gäller enstaka fall, speciellt när det gäller barn så vet jag inte riktigt svaret på det (mest för att jag inte har funderat så mycket över det), men även där så är det så att döden är inget straff coh döden är inget farligt. Döden är bara nästa steg. Vissa är redo för det tidigare än andra. Vissa är klara med sitt mål här på jorden tidigare än andra.

Så tänker jag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
2012-07-31 13:40
#3

Okej. Jag kan köpa att döden i sig inte är ett straff. Det vore ju direkt ologiskt eftersom alla dör förr eller senare. Döden är ju en börda för dem som blir kvar. Men ändå. Är det INTE synd om barn som föds till att leva ett väldigt kort och hemskt liv med uppsvällda magar och ständig hunger? Med det sättet att tänka är det då "rätt åt" dem som lider för att de har själva  bett om det? Ska vi inte känna medlidande med dem som har det sämre?

Jag ifrågasätter inte ditt resoneman, för jag tror på det, men jag försöker bara få saker på plats. Att vända ut och in på saker, ifrågasätta, är nog mitt sätt att förstå. Gäller såväl LoA som när brorsan försöker få mig att fatta hur datorn funkar. "Tryck där!" "Men varför" "Kan du inte bara göra det för att jag säger det?""Nej för jag vill FÖRSTÅ så att jag kan använda mig av det själv sen".

[Kathja]1
2012-07-31 13:46
#4

Precis som shiawase säger så får man inte glömma om att vi är själar och våra själar väljer vilket var de ska födas, vilka förutsättningar de vill leva under. Bara för att en sak verkar svår och fel i mina ögon så ehöver det inte vara det i någon annans. Och som ni säger är döden inget straff, det visar att du har gjort ditt här på jorden för denna gången.

Med det menar jag inte att man ska tänka att alla svältande barn har fått vad de ville, men deras själar har fått det. Men eftersom allt hänger ihop så har vi en del i hur andra har det, om vi alla bara såg till att vara våra bästa jag så skulle vi inte ha svält, krig och annat elende. Skulle alla se till att sträva  efter att vara sina bästa jag, leva i kärlek och harmoni, älska sin nästa såsom sig själv - så hade det som nu är problem inte funnits.

Det är min åsikt! Och jag försöker i allt jag gör att sträva efter att vara mitt bästa jag och inspirera andra att vara sina bästa jag - och på så sätt gör jag vad jag kan för att göra världen till en bättre plats.

Att det är svält och krig är ju inget som har skett över en natt, det är en process där många miljoner människor har lagt sin sten till bygget. Ska vi vända processen måste även det ske sten för sten, människa för människa. Allt börjar med Ett, och du kan bara börja med dig själv.

Håbe
2012-07-31 13:49
#5

Ok. Då är jag med. Det där låter bra. Tack för alla era bra svar Skrattande

Upp till toppen
Annons: