Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1696 ggr
Pagan
7/27/12, 10:12 PM

Var sätter du ribban?

Fick en tankeställare i dag. Var sätter du ribban? Och varför?

Tror jag hela tiden satt ribban för lågt.

Vi har ju ett mål framför ögonen och det målet beror ju i mångt och mycket på vilka perspektiv vi har, perspektiven har man ju haft med sig sedan lååång tid tillbaka. Ofta växer vi ju upp med antaganden, fördomar, ett sätt som känns rätt och riktigt – så mycket sitter i ”ryggraden” Men är det egentligen mina egna åsikter? Är detta jag? Inte alltid jag tänker på det i alla avseenden. Blir så trött på mig själv.

Jag kan ofta tänka att inte sikta för högt, för då är jag girig, eller då fallerar det på vägen för det känns ouppnåeligt. I dag funderade jag återigen om alla dessa ”eländes hur” jag ska försöka lista ut och lösa och fastnar i detaljerna. Jag måste få in i huvudet att bara sikta på att känna glädje och lycka så det bubblar i magen och strunta i hur det ska gå till och bara njuta av att det gör det. Visualisera hur det är att befinna mig DÄR!

Inte lätt att vara människa alla gånger. Men ibland får man en sådan aha upplevelse och då fattar man ytterligare en grej i det stora hela.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Annons:
LoAEmma
7/27/12, 10:16 PM
#1

Ja ibland slår det mig att alla mina drömmar faktiskt -kan- bli sanna! Oftare och oftare :)
Men visst är det lätt att sätta för låga mål, våga drömma för "lite"….

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Pagan
7/28/12, 1:08 AM
#2

Ja så är det ju - vad är för mycket? vad är för lite? Allt beror ju på var jag kommer ifrån. Vill jag ha en ferrari - eller en BMW liksom - och varför sätter jag ribban där?

Egentligen ska ju drömma om att jag sitter i en bil som får mig att säga wow, jag mår bra, sitter skönt bakom ratten och trivs just nu, här där jag är

Skitsamma i villken bil jag sitter i - den är underordnad. Det är ju själva målet - att må 100% som jag ska fokusera på - inte i vilken jäkla bil jag befinner migObestämd

Som sagt, inte lätt alla gånger - kompenserar med James BrownGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

SHIAWASE
7/28/12, 3:07 AM
#3

Pagan!

Precis som du sager,, fastna ALDRIG i detaljerna , det skoter Universum,Glad Det finns inget mal som ar for hogt, det ar bara vi sjalva som begransar oss sjalva, Det viktiga ar att fokusera pa KANSLAN nar jag sitter i bilen, inte pa vilken bil man sitter i!! Det ar ju KANSLAN vi vill ha och inte sjalva manifisteringen och malet! Nar vi nar malet, nar vi har manifisteringen vid handen, sa kommer vi sikta in oss pa nasta mal och nasta manifistering!! Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/28/12, 11:26 AM
#4

Inget är för mycket eller för lite! Känns det bra är det rätt. Precis som Shiawase säger - strunta i detaljerna, fokusera på hur du vill känna dig, hur du vill må, vad du vill kunna göra - helt utan begränsningar.

Fokusera på att må bra! Njut livet, chilla, älska, skratta, lev. Strunta i att tänka "jag vill tjäna 55 000kr/månaden, eller jag vill tjäna 250 000kr/månaden" om det inte får dig att må bra.

Fokusera på hur du vill ha det och låt Universum sköta hur - Universum vet ifall du behöver bli asa-rik för att uppnå dina drömmars känsla, eller inte.

Håll dig till det du kan, må bra - överlåt detaljerna till de som kan fixa sådant - Universum/Gud.

Det är just detta som Abraham Hicks pratar om då han pratar om The Grid, lägg en väv av "må bra tankar" och låt Univerusm/Gud fylla i detaljerna. (ligger två videor på ämnet under Allt du har är nu-tråden)

Pagan
7/31/12, 1:11 PM
#5

Blir full av skratt här just nu. Så himla lustigt det kan vara. Jag startade denna tråd häromdagen, skriver om att jag tror jag sätter ribban för lågt. Tror det var samma dag jag köpte  en canvasduk, jättefint motiv. Glad i hågen var jag inne på IKEA och köpte mig en ram till tavlan igår. Satte precis upp den och upptäcker att det hade ju varit klart snyggare med en mycket större ram där passepartouten fick breda ut sig mer. Jäklar också. Nu får jag införskaffa mig en ny ram ju! Kollar på etiketten på ramen, vad heter den?? Jo RIBBA! Än en gång fick jag upp ögonen för att jag satte ribban för lågt. Ja där fick jag klart besked minsann. Alla vägar bär åt samma håll. Tror det är dags att höja ribban nu då.Skrattande

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

crinalina
7/31/12, 1:24 PM
#6

Hahaha, vilken fantastisk och underbar fingervisning!!

Jag har också problem med just det där att jag gärna vill ta tag i det och göra något åt det, ta ett steg mot målet osv fast jag har blivit bättre och blir hela tiden bättre på det. Jag vet ju av erfarenhet att saker löser sig alltid på bästa sätt om än inte alltid på exakt det sätt jag trodde. Därför vet jag också att det är ingen idé att försöka tänka ut vad mitt nästa steg ska bli. Mitt jobb är istället att luta mig tillbaka och vara öppen för när jag får ledtrådar och inspriration till nästa steg. För det kommer, förr eller senare. Det är upp till mig hur lång tid det tar. Ju mer jag är i nuet och i rätt känsla desto snabbare och lättare går det.

Det är viktigt att lära sig skilja på Inspirerad Aktion och Aktion.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
SHIAWASE
7/31/12, 1:26 PM
#7

Haha!! , visst ar det kul nar man uppmarksammar LoA:s alla satt att fungera:))

Satt inget tak for ribban:) Det finns inget tak:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
7/31/12, 1:38 PM
#8

Sätt ribbn så högt att du svindlar då du sitter där uppe på den och tittar ner på världen! Skrattande

Pagan
7/31/12, 2:22 PM
#9

Ja övning ger färdighet, men det är allt bra lustigt hur man får hjälp att vakna uppSkrattande Ja nu jäklar så

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Upp till toppen
Annons: