Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1194 ggr
SHIAWASE
2012-07-26 15:49

Jag är där jag är

INGEN kan tala om for mig hur jag BORDE gora eller vad SOM AR BAST for mig,,, BARA JAG kan veta detta,, BARA JAG kan veta vad som ar BRA FOR MIG!!! JAg har sa MYCKET djupa insikter som INGEN annan kan forsta! De behover inte forsta heller, for jag VET, och det racker:)

PERSONLIGEN, sa sparkar jag bakut, nar nagon forsoker tala om for mig hur jag borde vara elelr hur jag bor vara!!!

JAG ar JAG, och JAG TRIVS med MIG SJALV,,,:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
SHIAWASE
2012-07-26 16:03
#1

Ett tillagg bara:) Naturligtvis sa ar det fantastiskt att bli inspirerad av alla  har tex!!! Tank vad man kan andra sig och utveckla sig!!!

Men jag kan INTE acceptera om nagon sager till mig att jag maste leve/betee mig/vara pa ett visst satt for att utvecklas! Absolut INTE.

Alla har sin vag.. och ALLAS vagar ar helt OK!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
2012-07-26 17:10
#2

Jag har följt dina inlägg med intresse Shiawase, men måste ha missat att någon här försöker tala om för dej hur du skall vara och göra för att utvecklas?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

LoAEmma
2012-07-26 17:33
#3

Behövde nog höra det där. Har en i min omgivning som gärna påpekar småsaker, som jag känner att jag tar åt mig av! Visst vill man alltid utvecklas och förbättras, men han ska f-n inte ÄNDRA på mig! Skrikandes

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
2012-07-26 18:47
#4

Håller med om det där, man ska ju inte motarbeta varandra utan sammarbeta.  Man kan ge ideer och information men man ska aldrig påtvinga någon sin egen synvinkel

Jag själv kan inte ta till mig något som inte känns rätt för mig, går alltid min egen väg när jag bara VET att den är rätt! men annars om jag e osäker då tar jag gärna in andras synvinklar på saker o ting och spånar vidare på det och lyssnar till mig själv och funderar vad som verkligen känns rätt för mig

retep
2012-07-26 18:59
#5

Hoppsan! Här triggades det visst igång känslor av olust och kanske av osäkerhet och…vad mer?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

LoAEmma
2012-07-26 19:06
#6

Menar du mitt inlägg retep?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
Alexandraea
2012-07-26 19:07
#7

Jaaaa!!! Så rätt! Jag tillbringade de första 30 åren av mitt liv med att alltid lyssna på vad alla andra tyckte att jag skulle göra. Slutade med att jag inte kom upp ur sängen en morgon för att jag hatade mitt liv så mycket. Nu har det i alla fall nästan slagit över åt andra hållet, hehe, fast jag ser det som något positivt. Självklart är jag öppen för råd om jag vet att personen i fråga är mer erfaren i ämnet än vad jag är, men om jag märker att personen inte verkar ha en aning om vad jag vill eller vem jag är som person så slutar jag i princip lyssna. Har t ex en vän som alltid vill komma med "råd" om vad jag bör göra med mitt liv (alltifrån hårfärg till jobb), och när det gäller honom har jag helt enkelt bara börjat säga tack för din åsikt men jag håller inte alls med.

Oftast vet vi ju bäst själva vad vi behöver, det gäller bara att lära sig lyssna på sig själv. Så stå på dig! Glad

Mitt favoritcitat:

"If you rely exclusively on the advice of others you may make terrible mistakes. Your heart knows what you need. Other people have other agendas."

Andra människor ger ju råd utifrån sina egna erfarenheter, och även om de menar väl så har de ju ingen aning om exakt vad du behöver.

crinalina
2012-07-26 19:20
#8

Så är det ju. Jag tillbringade också mitt tidigare liv med att alltid lyssna på vad andra tyckte och även om jag inte alltid gjorde som andra tyckte så var det mer sällan än ofta som jag påverkades omedvetet i hur och vad jag tänkte.

Tex så har jag vid flera tillfällen börjat studera till olika saker pga av andras kommentarer som jag påverkats av. Revisor, socionom, lärare är bara några av dem. Det finns nog delar i det som är delvis jag men inget av det är helt och hållet jag.

Nu har jag visheten och kunskapen att själv kunna veta och välja vad som är jag och vad som kommer ifrån andra, men det har kommit med tiden och erfarenheterna. Att sluta vara ja-sägare var ett stort steg, att våga vara sig själv var ett massivt steg.

Att vara så trygg i sig själv så man vet att även om man skulle ha fel, vilket vi ju vet att vi inte har längre, så landar man med båda fötterna där man ska vara. Lite högre upp än när man tog hoppet, lite visare och en liten bit närmare sitt harmoniska, balanserade jag.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-26 19:30
#9

Det är underbart när man hittar sig själv och inse att man vet vem man är och vad man vill, vad som får en att le och vad som får en att tyst morra för sig själv.

Känslan när man inser att ingen annan är JAG vet vad jag behöver i mitt liv. Jag är den som kan mig, som är den jag ska lyssna på  och den jag ska låta leda mig i livets alla val.

Det är harmoni, lycka och kärlek! Skrattande

LoAEmma
2012-07-26 19:42
#10

Ojoj va bra Kathja!! Den ska jag spara nånstans, hela inlägget!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Alexandraea
2012-07-26 21:01
#11

Hehe, Crinalina, det där med att börja studera diverse saker pga av andras inflytande har jag också gjort. Psykologi och sjuksköterska var ungefär 50% jag och 50% min omgivning, medan flytta till Spaninen och plugga design var 100% jag.

Kathja, ja den känslan är fantastisk! Man får som ett lugn inom sig som man inte hade förut. Alla problem som man hade när man var yngre känns helt plötsligt inte så relevanta längre.

Brukar tänka ibland att om man mår så här bra i sig själv när man är 32 så tänk hur fantasisk man kommer att vara när man är 62! Glad

SHIAWASE
2012-07-26 22:50
#12

#2repet!

haha,,Nejda, det ar ingen som forsoker tala for mig vad jag ska gora,,men det var nagot som triggades igang hos mig igarkvall efter ett mote med nagra manniskor:) ingen dar heller som forsoker att tala om hur jag ska gora,,, Men som sagt, nagot satte igang den dar kanslan.

Som sa manga andra har i kommentarerna, sa har det kanske varit sa tidigare, att min omgivning har forsokt att att tala om for mig, papeka hur man "ska vara" for att kunna utvecklas etc..

Och jag verkar ju inte vara ensam! Men visst ar det harligt nar vi har hittat var vag och kanner oss sakra i denGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
2012-07-26 23:17
#13

Visst är det viktigt att lyssna inåt och inte låta sig styras av andra.Kyss

Jag tänker dock att så länge man känner att man vill sparka bakut o försvara sig har man nog grejer kvar att jobba medFlört. Vad jag menar: Har man hittat den TOTALA friden i att veta att man får vara den man ÄR oavsett vad andra anser och tycker, då stör man sig ju inte ens på deras åsikter utan låter DEM få vara och tycka som DE vill och man kan bara le tillbaks o släppa det helaGlad.

Menar absolut INTE att jag nått dit, hahahaOskyldigTungan ute, men jag vet att jag iblandFlört finner denna totala friden och då blir jag helt enkelt inte ens minsta irriterad på människor (släktingar för det mesta i mitt fall) som vill att jag ska vara annorlunda än jag är, klagar och kritiserar. Och det känns sååå befriande!

Har ett citat som säger " egots röst skriker, hjärtats röst viskar"

Ofta tror jag att vi går in i försvar av ren rutin, gamla minnen som triggas osv och man känner sig kränkt utan anledning. I själva verket behöver man ganska sällan bli arg, utan folk respekterar ett lugnt och vänligt nej, eller att som #7 säga tack, men jag ser på det hela annorlunda. Inget drama.

Annons:
SHIAWASE
2012-07-26 23:30
#14

Szirius! Precis:) Sallan som jag vill "sparka bakut" nufortiden, men som jag sa,, nagot var det igar som triggade en kansla fran forr…

Dessa stunder infinner sig nastan aldrig nufortiden,, (forr kunde det vara OFTA:))

OCh det ar sa skont nar man ar befriad fran sadant, och kanner fullstandig harmoni och sakerhet med sig sjalv:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-07-27 06:54
#15

Det är väl de där man strävar mot - att vara lycklig och harmonisk i detta nu, oavsett vad andra gör eller säger och oavsett vad som händer i ens liv. ObestämdSkrattande

SHIAWASE
2012-07-27 07:19
#16

Exakt Kathja!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2012-07-27 07:23
#17

Kyss

Upp till toppen
Annons: