Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 1230 ggr
[Kathja]1
7/24/12, 11:08 PM

A.Hicks om Medvetet Skapande

Abraham Hicks beskriver Medvetet Skapande såhär:

  • 5 delar - uppskatta vad som är
  • 2 delar - av att föreställa sig att det är lite bättre än vad det är
  • 2 delar - hitta efter saker som skulle få dig att må bättre
  • 1 del  - lugna ditt sinne, chilla, försök inte så hårt, var i det som är

Enkelt och lättförstått recept som skapar dina manifesteringar!

Abraham pratar om att fokusera i 17 sekunders intervaller. Om man håller fast en tanke i 17 sekunder så drar den till sig en annan matchande tanke som efter 34 sekunder drar till sig ytterligare en osv. Det blir typ som en hävstångseffekt och är ett oerhört kraftfullt verktyg, vilket ökar för var 17-sekunders intervall du avverkar. Efter 68 sekunders fokusering är vibrationen kraftfullt nog för att manifestering ska inledas!

17 17 17 17 = 68 sekunder av ren tanke/känsla och det kommer att hända grejer!

Översatt i praktiskt arbete skulle det enligt Abraham bli följande:

  • 17 sekunder är värt 2.000 arbetstimmar vilket är ett år med 40 timmar per vecka.
  • 34 sekunder är värt 20.000 arbetstimmar eller ca 10 år års praktiskt arbete!
  • 51 sekunder är värt 200.000 arbetstimmar eller ca 100 år år av praktiskt arbete.
  • 68 sekunder är värt 2.000.000 arbetstimmar eller ca 1000 år!!!

Då fokuserar jag hellre i 68 sekunder. Flört

(Hämtat från en engelsk artikell som du hittar i sin helhet Här.)

Annons:
LoAEmma
7/25/12, 12:23 AM
#1

Åhå ja det med sekunderna var nytt för mig!!
Kul, ska genast läsa hela artikeln :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
7/25/12, 11:25 AM
#2

Bra hallpunkter!! Jag tror ju att storsta orsaken att saker inte manifisteras i den fart vi vill ar ju att vi forsoker for hart!! Nar vi val har fattat grejen, sa satter vi igang och "kampar"" och da bromsar vi ju bara… Istallet VA I NUET, UPPSKATTA NU!!! Dar ar ju nyckeln:)

Sedan 17 sekunder, sa ser jag dessa inte som nagot "absolut" utan mer som en hallhake,, man kan borja med att forsoka att ha en "ren" "ostord" kansla i 17 sekunder,, det kanns ju ratt sa lattuppnaeligt,, och sedan utoka!!

Dessutom om man har 17 sekunder som "hallhake" sa behover man inte stressa upp sig (som vi sa ofta gor) om det dyker upp en negativ tanke heller!! Hela varlden faller inte bara for att man har en negativ tanke:) Det ar latt att tro sa , sarskilt i borjan, och det har ju med att gora att vi forsoker for hart,, sa SLAPP, SLAPPNA AV, ANDAS och NJUT!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: