Annons:
Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1270 ggr
crinalina
2012-07-23 12:21

Vem är du?

Det som vi alla strävar efter härinne är ju att vara oss själva, att få uppfylla och leva våra drömmar och vara lyckliga.

Jag läste nyligen om Harmonilagen. Det är en naturlag som säger att allt i naturen lever i total balans och harmoni med sig själva, varandra och sin omgivning. Så länge det inte finns ett motstånd.

Det fick mig att se saker på ett lite annat sätt än jag sett dem förut.

Jag har ett harmoniskt jag. Detta harmoniska jag är det jag som det är meningen att jag ska vara, det är det jag som är det ulitimata jag.

Så hur ser mitt harmoniska jag ut? Jo, jag är smal, sexig och stark, med snygga armar och lagomt solbränd.

Varför är jag inte mitt harmoniska jag? För att jag har gjort motstånd på alla möjliga vis genom tankar, känslor och handlingar.

Hur blir jag mitt harmoniska jag? Genom att redan börja leva som att jag redan är där! För det är jag ju egentligen, om jag skalar bort allt motstånd så är jag redan den personen, jag ser ju egentligen redan ut så.

Dessa frågor kan man använda på varenda liten del av sig själv och sitt liv.

Vad älskar mitt harmoniska jag att göra?, Hur mycket pengar har mitt harmoniska jag? Hur lever mitt harmoniska jag? Hur är mitt harmoniska jags hälsa? osv osv osv

När man tänker på sig själv som harmonisk så infinner sig en känsla av harmoni, ett lugn och en trygghet. När man är rätt i sina tankar och känslor om sitt harmoniska jag så känner man just det, Harmoni.

Så vem är du? Vem är ditt harmoniska jag?

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
linnease
2012-07-23 20:01
#1

Åhh.. bra fokus.. gillar harmonisk, dääär vill jag vara nu!

Harmonisk…mm.. Sova gott.. vakna utvilad runt åttasnåret. Ta en minipromenad ner till stranden för att vakna. Sen småhungrig och fixa en god frukost med pannkakor o bacon o banan o papaya o kaffeeeeee…. ♥♥  Hm, kanske nån därhemma redan har fixat när jag kommer tillbaka..?! Mmm, känns bra i magen :)  Morgonbajsa efter kaffet, ahhhh.. lätt och stark i kroppen :D

Sen.. nåt intressant projekt, jobb med sköna människor! Grafisk design, film, musikprojekt, glida in till vårt sköna kontor med stooooora fönster ut mot naturen eller havet och härliga soffor o fåtöljer och ateljéer och studios. Lite möten med humor o glädje och inspiration och galna idéer.

Sen dags att röra på sig lite, nåt som behöver göras ute på stan kanske? Älskar att stan är så lagom liten att man kan cykla eller åka longboard överallt!

Åh en fika på det.. en stor superfräsch smoothie på favoritcafét kanske..

Hm.. nånstans nån slags rejäl fysisk aktivitet oxå, danspass med musikalen vi håller på att sätta upp, breakdanceträning eller surfväder kanske?

Sen chilla, äta nåt som kroppen jublar över efter träningen.. Hänga med vännerna, kolla en film, spela gitarr eller kolla vad som hänt på internet. Kanske somna en stund i soffan, mm..

Stretcha.

Gå ner till stranden igen och bara vara o se alla fantastiska färger på himlen i solnedgången.. ahhhhhhhhhh!! Vilken bra dag!!

Upp till toppen
Annons: