Annons:
Etikettloa-generellt
Läst 1803 ggr
SHIAWASE
7/17/12, 11:41 AM

Meditation

Meditation ar ju nagot som kan kannas svart, "konstigt" etc. Men man behover inte tanka att det ar svart.

Sitt ner , ANDAS IN och langre UT, fokusera pa andning,,,, Kommer det tankar lat dem komma,,,

Nar jag borjade meditera, sa bara KOM det till mig att jag skulle borja meditera,, precis som allt annat i mitt liv har kommit till mig. Helt plotsligt, utan att jag egentligen hade nagon avsikt sa borjade jag soka efter meditationsmusik,, och sedan , utan att jag egengtligen vet varfor sa satt jag och mediterade,,, detta var for tva ar sedan nu,,, precis. Jag har alltid varit intresserad av andlighet,men meditation hade aldrig tilltalat mig.

Och sa helt plotsligt, var det nagot som styrde mig till meditationen,, eftersom det var SA bra timing antar jag sa kande jag pa en gang energin FLODA igenom mig. Sedan efter nagra ganger, sa hade jag den mest fantastiska upplevelse nagonsin.

Jag bara smalte ihop med MIG, med mitt HOGRE JAG,,, svart att beskriva, men de som har varit med om det vet . Jag kande en sadan KARLEK, en karlek som jag aldrig visste fanns, jag fick till mig nagra " ALLT AR OK" " VI ALSKAR DIG " "VI TAR HAND OM DIG" " INGEN KAN NAGONSIN GORA DIG ILLA" och dessa ord (det var inte ord jag fick till mig) var sa STARKA sa fantastiska,,,("VI" var ju inte nagon annan, utan mitt hogre Jag, Universum, ALLT)

Hela upplevelsen var HELT OTROLIG.

Jag gick omkring ca tva veckor i det stadiet. Jag KUNDE INTE vara arg, irriterad eller nagot. Mina barn undrade: Men mamma,, varfor blir du inte arg pa oss, vad har hant , du ar helt forandradFörvånad . Min man var borta just da, men nar han kom hem, sa tittade han pa mig och sa: Vad har hant,,, ditt ansikte allt ar annorlunda ,, dina rynkor ar bortaRynkar på näsanGladFlört

Det var ocksa genom denna upplevelse som jag stotte pa Abraham-Hicks boken, och LoA och ALLT BARA KLICKADE TOTALT!!!

Sa meditation ar nagot jag personligen absolut rekommenderar, MEN lat det komma langsamt,,, tank inte sa mycket meditation utan bara som avslappning forst.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
retep
7/17/12, 6:08 PM
#1

Det är glädjande att se hur meditation och så fina erfarenheter kom till dig spontant. Som jag ser det är det sådant som sker för att du i tidigare liv mediterat och ägnat dig åt andlig utveckling. Det högre jaget har då också en gynnsam möjlighet att föra in detta i den person du nu är i detta livet. Men denna möjlighet och välsignelse är inte tillgänglig och sker inte för oss alla här och nu. Det finns en högre verklighet och förklaring bakom att det i vår tid nu finns enkla, effektiva meditations och transcenderingstekniker tillgängliga på Jorden. Dessa tekniker ger oss en unik möjlighet till djupa meditationer där sinne och kropp transcenderar och går bortom all aktivitet. Jag vill härmed inte förringa guidade meditationer, mindfullness, andningstekniker m.fl. Utan bara peka på en meditationsteknik där alla och en var får chans till en enkel, effektiv och från första dagen fungerande meditation.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Evigheten]
7/17/12, 9:36 PM
#2

Har hittat musik som fungerar för mig att slappna av och "flyta iväg" Enigma…ahhh…lyssnar på den varje gång nu. =)

Fast det räcker inte bara att hitta en musik eller något annat som passar och som får en att slappna av utan man behöver kunna släppa tankarna som dyker upp, för dom gör ju det! helst om man inte mediterat på ett tag!Tungan ute

SHIAWASE
7/17/12, 10:59 PM
#3

#1 Ja, jag ar oerhort tacksam for denna upplevelse som kom sa snabbtGlad

Visst ar det ar det sa! Jag vet fran andra inlagg att du foresprakar TM! jag har sjalv inte mycket kunskap om denna teknik, men haller med om att man vill na djupare med sin meditation, sa kan sadana tekniker vara det basta sattet.

Sedan om man mer ar ute efter avslappning,, att forsoka stilla sitt sinne, sa ar ju egentligen allt som KANNS bra, Bra for just dig, just nu:)Glad

For vissa sa racker detta, for andra sa kan det vara ett steg till att vilja ga djupare, och da soka sig till andra tekniker.

#2 Visst ar det sa, musik ar ju en bra borjan dock!! Sedan nar man har lart sig att slappa tankarna sa gar det ju ocksa lattare och lattare,  sa det ar val darfor man inte ska forsoka stressa fram nagot,,, om man liksom tanker att "NU MASTE JAG SLUTA TANKA"  sa kommer du ju bara fler tankarFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
7/18/12, 11:16 AM
#4

Det kan vara intressant att veta att tankar uppkommer som en naturlig inpuls i sinnet, med syfte att uppleva och ge erfarenhet.

Alla tankar vi får kan tyckas uppstå i våra vardagsaktiviteter, under samtal m.m. Alla dessa yttre intryck stimulerar till tankeverksamheten, men ingen tanke existerar på egen hand, utan som ett resultat av en återspegling och en inpuls djupt i sinnet. På den nivån är sinnet alltid stilla liksom all aktivitet och tankar.

Detta betyder att vår tankeaktivitet är spontan och ett naturligt uttryck, men också att den kan avstanna och bli helt stilla.

Därför kan man säga,(som också shiawase säger) att det mer handlar om att låta tankarna vara, om att helt enkelt ge upp och släppa taget. Inte om att vilja försöka stoppa tankarna.

Inbyggt i vårt sinnes natur är att söka stillhet och harmoni,  i ett inre eget vilande tillstånd. Under meditation, med olika metoder och tekniker kan vi få detta att ske, att sinnet och kroppen släpper taget och ger upp. Detta skeende är att gå bortom, att transcendera, att bara Vara.

Det som shiawase beskriver i #1 "Jag gick omkring ca tva veckor i det stadiet". är att bara Vara, harmonisk och i balans samtidigt med tankar och aktivitet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Evigheten]
7/18/12, 11:20 AM
#5

nä det är verkligen AO att kunna släppa tankarna, de gånger jag släpper tankarna helt kommer jag in i djup meditation medans dom gånger jag inte har kunnat släppt dom av nån anledning då blir meditationen inte lika djup alls

retep
7/18/12, 1:05 PM
#6

Lyckligtvis är det så med meditation att det är okey med tankar, att tankar kommer…som man sedan släpper och låter vara, då man upptäcker att de är där. För det ligger just i det, att låta vara, ( Let it be, som Beatels sjunger) som själva transcenderingen av tankar och akivitet avtar och bir stilla.

Det som räknas är själva avsikten med att meditera och regelbundenheten, inte hur det känns. Vi kan ofast ändå inte veta eller avgöra hur djupa och effektiva meditationerna varit.

I vissa fall kan vi sitta och meditera i tron och känslan av att inte vara djupt alls. Kanske tills vi plötsligt störs av ett häftigt ljud och då märker skillnaden, upplever att meditationen är som den är och var bra.

Även om man mediterar regelbundet år efter år utan att "känna sig" riktigt nöjd. Så upptäcker man så småningom att alla meditationer bidragit till ett bättre liv och välmående, till personlig och andlig utveckling.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
crinalina
7/18/12, 2:26 PM
#7

Jag mediterar inte så där väldigt ofta eftersom jag har märkt med mig själv att jag lättare hamnar i rätt stadie då jag skriver. När jag skriver så bara är JAG, och det som jag skriver kommer utifrån genom mig. Allt som handlar om mig, mina känslor och mitt liv existerar inte. Just då handlar det bara om känslan jag får av att skriva. Det handlar inte om det jag skriver heller utan enbart om känslan.

Vi måste alla hitta det sätt som fungerar för oss. För en del är det en typ av meditation, för andra är det en annan, för ytterligare någon är det att skriva, för någon annan kanske ett pass på gymmet eller en promenad i favoritmiljön.

Meditation handlar om att komma nära sitt inre, och den stora helheten på en och samma gång. Hur man gör det är personligt!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
7/18/12, 3:45 PM
#8

Haller med igen CrinalinaGlad For mig var detta en valdigt omvaldande upplevelse, eftersom jag inte tidigare ens hade varit intresserad av meditation. Men helt plotsligt sa liksom "fordes" jag i den riktningen. Inte emot min vilja naturligtvis, men det var inte heller medvetet, helt plotsligt sa satt jag och mediterade liksom::: (Det ar mycket i mitt liv som ar sa,, sa jag ar vanFlört)

Och sedan detta sa har dorr efter dorr oppnats:)

Den fantastiska upplevelsen gor ju naturligtvis att jag vill att alla ska fa uppleva detta:) MEN som du sager, och det ar ocksa mitt tankande, att alla maste ga fram i den takt, och pa det satt som KANNS bast for dem!

Du har funnit ditt satt i skrivandet! Manga kanner sig osakra, och da kan det vara bra att borja med att slappna av  och ANDAS till musik till exempel….

NATUR ar ju ett annat satt att narma sig sitt inre ocksa!

Det ar ju bra att det finns sa manga olika personligheter har pa LoA,,, for det finns alltid nagot tips som passar ! och som kanns inspirerande!!

Tacksam for mangfalden:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
7/18/12, 4:26 PM
#9

Så sant Crinalina ! Glad

Håbe
7/18/12, 5:08 PM
#10

Men hur gör ni med störningsljud? Har provat meditation och avslappningsövningar till och från. Men jag får det inte att fungera som jag vill.

För ungefär ett år sedan drabbades jag av utmattningssyndrom efter flera år med alldeles för hög, psykisk, belastning. Jag vaknade en morgon och bara orkade ingenting längre. Ringde mig sjuk och tänkte att jag blir hemma en dag eller två men det blev flera veckor till slut. I början bara grät jag för allt och ingenting utan att veta varför. Fick så småningom kontakt med en kvinna som jobbar med kbt men  även yoga och meditation. Det var då jag prövade på det och det kändes bra. Det var lite olika skivor och jag köpte hem en av dem som jag gillade. Men mitt problem är jag jag har så svårt att koppla av. När jag var där så var jag inte bekväm med att släppa kontrollen så mycket när någon annan fanns i rummet. "Vad gör hon nu? Tittar hon på mig?…."

Och hemma är det ju ALDRIG tyst. Visst sa jag till att jag vill vara ifred en stund men från det till att verkligen få VARA ifred är ju en mils skillnad. Antingen så är det något tjaft från annat rum som gör att jag spetsar öronen (spelar ingen roll att min man är hemma och löser situationen) eller så är det "mamma!". Så när det verkligen är tyst så sitter jag på nålar och väntar på att jag snart kommer att bli avbruten. Känns som att jag hela tiden är på språng. Hur lär man sig att koppla av alla ljud runt omkring? Nu har jag liksom gett upp att ens försöka fast jag så gärna vill för jag tror på att det är något jag verkligen skulle må bra av.

linnease
7/18/12, 5:22 PM
#11

Stora feta hörselkåpor? :)

[Evigheten]
7/18/12, 5:45 PM
#12

#10 försök att släppa kontrollen på vad som händer i din omgivning, när din man är hemma så lita på att han sköter "tjafset" eller vad som än sker, och då tror jag du kan koppla av och släppa ljuden i omgivningen, när du släpper taget om det och sen hittar du lugnet i dig själv.

retep
7/18/12, 6:11 PM
#13

#10 Håbe! Det är främst till dig och andra som känner sig osäkra på hur att meditera, som jag vill ge råd och inte så mycket till er som redan har funnit er väg och sätt som fungerar. Som säkert alla förstår så finns det avgörande skillnad mellan olika metoder och tekniker, mellan ex.vis guidade meditationer och en väldokumenterad, etablerad teknik som TM. Precis som vi har friheten att själv välja vilken metod vi vill använda. Har vi också friheten och möjligheten att välja det som i många undersökningar och sammanhang visar sig vara bättre.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
crinalina
7/18/12, 6:35 PM
#14

Håbe, det är ju naturligtvis svårt att slappna av från ljud från barnen, men då är ju detta också ett ypperligt tillfälle att lära sig (dig) att våga låta din man vara i ansvarsposition också. Det skulle förmodligen göra både dig, han och barnen gott. Du behöver inte ha dåligt samvete, eller ta på dig ansvaret för vad som sker när du är i meditation. Utan tvärtom så kanske det skulle göra dig till en ännu bättre mamma, fru och människa att släppa lite på kontrollen.

Detsamma gäller kanske även att ge barnen och mannen det ansvaret som krävs för att du ska få vara i fred den där stunden. Ansvar får människor att växa och att utvecklas, vuxna som barn.

Vad gäller annars så försök hitta något ljud i din omgivning, när du sitter där och försöker meditera, nästan vilket ljud som helst och fokusera på det ljudet istället för att försöka tänka bort det. Jobba med det istället för emot det. Använd det istället för att se det som ett störningsmoment.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

linnease
7/18/12, 6:37 PM
#15

glömde säga.. Shiawase - wow!!! :) :)

Upp till toppen
Annons: