Loa-Konkret(Metoder & Tekniker)

Hur känner jag?

2012-07-11 20:35 #0 av: Pelle Långlös

Jag har lite svårt att "känna" mig och om vad jag vill. Jag har mest tänkt positiva tankar på saker jag vill ha eller så men aldrig känt något.

Behöver jag meditera eller vad är det som gäller?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2012-07-11 20:37 #1 av: LoAEmma

Hur menar du? När man tänker tankarna så kommer känslorna automatiskt :)

Anmäl
2012-07-11 20:42 #2 av: [Kathja]1

Känna är inte så krångligt - antingen så mår du bra av en sak (den känns bra) och då är den bra, eller så mår du dåligt (den känns dålig) och då är den dålig.

Att känna handlar om att må bra eller må dåligt när du tex tänker på en sak. Enkelt beskrivet!

 

HjärtaSajtvärd på Tro Hjärta

Medarbetare på LawOfAttraction 

Anmäl
2012-07-11 20:47 #3 av: [Evigheten]

meditera hjälpte mig att "hitta mig själv" bättre, kunde lättare börja lyssna på den inre rösten. så det kan vara en bra start och tex bara stanna upp ibland och fråga dig hur du känner eller tänker om en sak.

 

Anmäl
2012-07-12 00:05 #4 av: szirius

Jag tror att jag förstår vad du menar...jag tycker också att man kan tänka en sak utan att alltid få med känslanObestämd , det är inte alls självklart för mig iaf!  Det är bara att fortsätta öva, dagdrömmaGlad. Om du tex tänker på nåt du vill ha, försök dagdrömma som om du redan har det, vad du skulle göra då, hur det skulle få dig att må, se bilder framför dig....fantisera på, så brukar känslorna dyka upp efter en stundGlad.

Ibland kan man vara "avtrubbad" från sitt känsloliv,av olika orsaker,  då kan meditation vara en bra hjälp...det finns massor med guidade enkla meditationer på youtube om du är nybörjare inom det ämnetGlad.

Att hitta sig själv är nog en livsresa, så ha tålamod med dig självFlört

Anmäl
2012-07-12 07:33 #5 av: Pelle Långlös

Åh tack alla för svaren. Dagdrömma/meditation skall jag försöka att utföra.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Anmäl
2012-07-12 08:46 #6 av: SHIAWASE

Det ar faktiskt manga av oss som inte ar VANA att KANNA,,,, sa det kan behovas lite traning:) MEN  det ar ENKELT. Sa jag rekommenderar ocksa dagdromma,, och naturligtvis meditation, men bara saker som att titta pa en film, ta en promenad, och borja fraga sig sjalv hur jag KANNER , Hur kanns det har? Ska jag fatta ett beslut, tank inte pa vad som ar ratt och fel, vad "andra" tycker, utan fraga dig alltid hur KANNER jag nu,,,, Allt eftersom sa kommer du att kunna identifiera de olika kanslor som du HAR, men som du inte ar van att identifiera.... Titta pa en blomma,, hur kanns det? Lyssna pa musik hur kanns det, Titta pa trakiga nyheter, hur kanns det osv. Bli medveten om dina kanslor, och lat det komma i den takt som KANNS ratt for digGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Anmäl
2012-07-12 09:22 #7 av: Håbe

Jag tycker också att det där är lite svårt. Jag ska tänka att jag har den där jättevinsten och verkigen känna hur det känns. Jag ska tänka och känna som att jag redan har den. Men min hjärna VET ju att jag inte har den..... Det krockar liksom.

Anmäl
2012-07-12 09:27 #8 av: Torahzen

Det finns en bra övning för det. Läs mer i en tidigare tråd:

http://lawofattraction.ifokus.se/discussions/4fc267eed3b4fd1989001c05-ovning-ur-be-sa-ska-du-fa?discussions-3

Skulle det inte vara härligt om...

 

♥♥♥ Livet är nu - lev det väl! ♥♥♥
Tora, Sajtvärd på Feng Shui

Anmäl
2012-07-12 20:29 #9 av: crinalina

Om man under en del av sitt liv stängt inne sina känslor så kan det ju naturligtvis vara svårt att veta hur känslor känns. Men det är inte så svårt bara man vågar öppna upp sig lite och vågar låta sig känna saker.

Tänk på någonting som du vet att du vill, och så blundar du och försöker registrera hur du mår när du tänker på den saken/händelsen. Säg till dig själv, det här är bra känslor.

Tänk sedan på någonting som redan har hänt som du vet var något du inte ville, och så blundar du och försöker registrera hur du mår när du tänker på den saken/händelsen.

Märker du skillnaden? Förtsätt att öva på liknande vis och försök att i alla olika sorters situationer och lägen känna efter om det känns bra (som i den första tanken) eller dåligt (som i den andra tanken). Ju mer du tränar på det desto lättare kommer du att veta om det du känner är bra eller dåligt.

Sedan ska man ju alltid sträva efter att må bra, men det kan vara bra att veta hur dåligt känns så man vet när man är på på fel väg.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.