Annons:
Etikettloa-personligt
Läst 2793 ggr
Pelle Långlös
7/11/12, 5:35 PM

Vill ha vänner

Hur kan jag med LoA skaffa vänner? Tex på FB eller i verkligheten. I min ort så är det inte så vanligt med transpersoner och tröskeln är väl ganska låg för såna här saker.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
[Evigheten]
7/11/12, 5:46 PM
#1

släpp helt tanken om att analysera om det är låga eller höga ods

sedan är det bara att önska det, släppa ut den i universum och trooo utan att tvivla! Hur det sker behöver du inte veta, du behöver bara veta att universum levererar alltid det du önskar, det är det enda du behöver vetaGlad för så är det ju, och det är fantastiskt bra att de funkar!

Jag stod själv helt utan vänner för ett tag sen och har börjat få nya bekantskaper irl genom LOA=) så här har du ett levande bevis på att det funkar inom vänområdet medSkrattande

crinalina
7/11/12, 6:56 PM
#2

Precis som Evigheten säger så behöver du släppa analyserandet. Vad andra tänker vet du inte, om de inte personligen säger det rakt ut till dig, och att försöka gissa eller tro någonting har man ingenting för.

Jag tror också att fler har en förståelse för transpersoner än du tror. När jag gick på högstadiet så var det en tjej i parallellklassen som man såg vantrivdes i sin kropp, hon var kille till sättet men tjej till kroppen. Vi spelade i samma fotbollslag också.

Jag flyttade ifrån staden vi bodde i och tio år senare fick jag höra att min lillebror träffat på någon som hette samma efternamn (ett ovanligt namn) som var lika gammal som mig. Jag sa att jag kände en som hette så men det var en tjej, brorsan sa att det är samma person. Hon gjorde ett könsbyte för några år sedan och är nu en han.

Vad kul, var det första jag tänkte, och även det andra jag tänkte. Den här killen bor kvar i den lilla staden (ca 40 000 invånare) är gift med en tjej och har barn. Ingen som kände henne som ung var förvånad, och han skämdes inte för det. Jag träffade honom som kille en gång, och det var helt naturligt. Han såg dessutom väldigt bra ut, bättre som kille än som tjej.

Det jag vill säga är detta; om du inte vill att andra ska döma dig ska du inte heller döma dem och tro att de tror saker. Var dig själv, för du vill ha vänner för att du är du. Var mot andra som du vill att de ska vara mot dig, och låt det komma naturligt.

Tills dess så har du ju oss här, även om vi inte träffar dig i verkliga livet så är vi verkliga och vi är vänner.

Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Pelle Långlös
7/11/12, 7:00 PM
#3

Nä jag har inte så bråttom med detta utan det var mer en tanke som kom upp. Flört

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

MissInAction
7/11/12, 8:28 PM
#4

Ja jag har också börjat tänka på att jag ska använda LoA för att skaffa vänner. Har två nära vänner som bor en bit bort, så vi umgås i princip aldrig IRL ändå. Längtar efter en vän att umgås med igen!

Det svåra blir som ni säger, att låta bli att analysera om hur det ska gå till. Men jag gör mitt bästa Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
7/11/12, 9:14 PM
#5

Jag känner också att mitt liv skulle bli mer i balans med några nära vänner. Jag försöker tänka bort inställda planerade träffar och tänka att det inte är meningen att de ska vara min vänner. Det finns andra som väntar på mig.

crinalina
7/11/12, 9:40 PM
#6

Så är det. Människor kommer och går in och ut i ens liv. Detta beror ju på vad vi attraherar och att vi förändras och får nya behov hela tiden. Det är ingenting som är någonting dåligt.

Vänner kan ha många former. Var öppna för folk ni redan har i era liv, kanske finns där redan någon som faktiskt är mer en vän än ni trodde. Och lär er att den bästa vänskapen är den ni har med er själva.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Annons:
szirius
7/12/12, 1:37 AM
#7

#0 släng ut tankar att du lätt och ledigt ska ramla på precis rätt grejer som för dig till nya vänner - och håll dig sen öppen! Säg ja till grejer som du kanske vanligtvis säger nej till. och ha tillit! Crinalina påpekar också nåt viktigt - den bästa vännen bör man ha i sig självGlad.

Om du menar att du vill ha kontakt med andra transpersoner så kanske det finns nån sån grupp i din stad - googla!Eller varför inte starta en självGlad, kolla med kommunen om de kan hjälpa till med reklam. Kanske är det fler än du tror…och alla går omkring o tror att de är ensamma.

Jag tror och HOPPAS verkligen att folk börjar bli mer och mer accepterande för detta. Själv har jag både en faster o en moster som lever i lesbiska förhållanden tex, och även om det inte är samma grej så är det ändå "utanför normen" men likväl är de helt accepterade o inga konstigheter alls.

Pelle Långlös
7/12/12, 7:30 AM
#8

Tack alla för svaren.

Skall se vad jag kan åstakomma. Skrattande

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

delfinen1
3/13/14, 8:19 PM
#9

Hej! Jag söker också LoA vänner i Stockholms län !:) Jag är en tjej, 22år.

En bra blogg: http://aloeverablogg.blogg.se/ 

Upp till toppen
Annons: