Annons:
Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 3369 ggr
LoAEmma
7/10/12, 9:41 PM

Låt inte ditt förflutna hindra dig!

Tittar lite på the secret igen och en grej poppade fram…

Jack Canfield pratar om folks bakgrunder, man kan ha växt upp under svåra förhållanden, kanske levt fattigt, arbetslöshet, sjukdom osv. Men att faktiskt kunna resa sig och säga "So what".
Frågan är ju, vad gör du nu? Hur väljer du nu? Du kan antingen fortsätta fokusera på din svåra bakgrund, eller så kan du fokusera på hur du vill ha det just nu, och i framtiden.

Jag väljer ju nu. Hur jag vill ha min framtid väljer jag just precis NU!

Kanske låter hårt, klart livet sätter sina spår, hårdare i vissa fall, men alla har samma chans att börja om, se framåt och känna att jag har minsann kraften att göra vad jag vill med mitt eget liv <3

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
[Kathja]1
7/10/12, 10:27 PM
#1

Bra! Och sant, så sant. Jag har själv aldrig varit den ältande sorten, eller den som fastnar i det som har varit, jag brukade fastna i rädsla för det som skulle komma, rädsla för att inte vara älskad, att inte vara bra nog, rädsla för det jag inte kunde kontrollera och rädsla för det ovissa, att inte ha kontroll var det värsta jag visste. Men nu är det annat!

Visst kan det kännas skrämmande att det är du som skapar ditt liv i ditt nu - men se det som en gåva. Du behöver inte vara offer under omständigheter, du kan alltid välja hur ditt liv ska gestalta sig. Alltid, i var sekund av ditt liv.

Eller rättare sagt, du väljer alltid hur ditt liv ska gestalta sig, oavsett om du gör det medvetet eller inte! Så varför inte välja att skapa ditt liv så som du själv vill att det ska vara?

Skala av dig alla lager av inlärda tankemönster och beteende, börja lyssna på dig själv istället för på andra. Börja rensa i din ryggsäck, städa, släng, och elda upp skiten i den. Varför spara på sådant som är dig till last? Hur ska du då kunna fylla den med kärlek och glädje?

Spara bara på det som gör dig glad och som får dig att må bra, resten kan du utan dåligt samvete göra dig av med. Det är dax att leva ditt liv, så som du vill leva det. Det är dax att ta ansvar för ditt liv, ditt välbefinnande och din glädje.

Bara för att livet har satt sina spår måste du inte välja att följa dem…

SHIAWASE
7/11/12, 1:21 AM
#2

Precis som ni sager,!!! Det basta ar ju om man kan na till punkten att vara TACKSAM for allt som har varit, eftersom allt jag har attraherat till mig har ju varit det basta for mig , och skapat den jag ar idag, och dessutom varit en kalla till mina onskningar och framtida manifestationer!

Var tacksam, men som Kathja sager, spara bara pa sadant som gor dig glad!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

linnease
7/11/12, 4:34 AM
#3

word!

[Evigheten]
7/11/12, 9:20 AM
#4

Jag var fast i mitt förflutna i många år tills jag en dag bestämde mig för att förlåta alla och skrev ner allt på ett papper och brände sen upp det och bestämde mig för att släppa de och inte förrän då kunde jag känna sann glädje inför framtidenGlad

szirius
7/11/12, 1:27 PM
#5

#4 eldningsceremonier är bra och starka grejer - jag eldar gärna upp saker som jag vill släppa, tycker det funkar toppenGlad!

Jag skriver mkt, och då låter jag allt rinna ur, positivt som negativt.När en skrivbok är urskriven så går jag igenom den o ringar in mina positiva aha-upplevelser o "klokskaper"Flört jag kommit fram till och renskriver, resten eldar jag upp! På detta sätt har jag faktiskt fått en positivare bild av de senaste åren av mitt liv, just för att jag fokuserar på att minnas framsteg och glädje!

Ett kinesiskt ordspråk som jag älskar lyder :

Skriv det onda i snön, rista det goda i sten.

SHIAWASE
7/11/12, 3:10 PM
#6

Vad dukig du ar Szirius!! Jattebra.

Sjalv sa har jag sedan barn bara latit allt "runnit av", inget negativt har kunnat fa fotfaste hos mig:) Darfor har jag ocksa fran min omgivning fatt hora/kanna tt jag ar"ytlig", eller att " alla kan ju inte va som du, bara liksom strunta i att kanna allt det jobbiga" eller vad det nu kan varaGlad Lyckligtvis sa har aven detta bara runnit av, och aldrig fatt fotfaste hos mig:)

Men just ett "branna upp" ar jattebra. Video-lanken som Kathja lankade haromdagen har ocksa en video som heter just FIRE ,,, BRA, titta pa den:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Annons:
[Evigheten]
7/11/12, 5:58 PM
#7

#5 Ja det ger verkligen en extra effekt genom att elda uppGlad du det där lät ju fiffigt med boken, då kan man aldrig gömma undan några minnen och tankar som kan ge blockeringar. Bara att titta på dom och släppa dom när de är uppeldadeSkrattande bästa jag hört på länge!

funderar på testa samma faktiskt…man får ju insikter med om man kollar igenom som du sa

crinalina
7/11/12, 7:17 PM
#8

Jag har i många år haft inställningen att allt jag varit med om är något jag lärt mig av, det har format mig till den jag är och jag älskar den jag är.

Detta ledde så småningom vidare till att jag sakligt har kunnat titta tillbaka i tex gamla dagböcker och uppmärksamma mina egna beteenden och sätt som jag inte gillade (så det ändrade jag ju på) och även saker som jag gillat. Jag har helt enkelt använt mitt förflutna mycket för att lära mig om mig själv, varför jag är den jag är och vad jag inte gillat och vad jag gillat. Detta har hjälpt mig i att veta vad det är jag önskar mig för framtiden. Det är därför jag är där jag är i mina önskningar idag. För att jag vågat titta och inte gömt undan det.

Mina gamla dagböcker eldade jag inte upp men jag de är bortkastade, liksom de mesta av mina saker från Sverigetiden. Finns foton och andra sådan minnessaker kvar, men de ligger i en väns vindsförråd i Sverige tillsammans med saker efter Pappa.

Idag är jag mer eller mindre helt klar med mitt förflutna, dvs jag kan inte längre hitta saker i det som jag kan lära mg någonting av. Nu jobbar jag med EFT för att knacka bort gamla referensramar inom olika områden, för att få bort gamla känslor som trots allt ligger gömda.

Så jag säger, låt inte ditt förflutna hindra dig men använd det gärna som lärobok om det finns behov, men lev inte där, lev idag för imorgon.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
10/16/12, 8:05 AM
#9

Mycket bra läsning! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MathildaF
10/16/12, 4:39 PM
#10

Idag så hade jag en liten eldnings cermoni:) blev inspirerad av er andra. Skrev ned på ett papper alla jag förlåtet, inklusive mig själv. Skrev också att jag nu släpper allt och ser framåt, allt kommer att gå min väg nu. Sen brände jag upp pappret:) kändes skönt!!! Så hoppas att det är borta för alltid nu.

MissInAction
10/16/12, 5:33 PM
#11

Var är ni när ni bränner papper?? Vill också göra det Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MathildaF
10/16/12, 6:05 PM
#12

Har öppenspis hemma:)

[Evigheten]
10/16/12, 6:53 PM
#13

Häftigaste känslan är en öppen eld, typ öppenspis eller eld utomhus! Men jag har kört i diskhon med bara om det varit ett litet papper

Annons:
crinalina
10/16/12, 7:08 PM
#14

Jag har grill på taket!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
10/16/12, 7:17 PM
#15

Jag har kört i diskhon nån gång förut, men nu har jag öppen spis :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Otroulig
10/16/12, 9:45 PM
#16

Den här tråden har jag missat. Själv läste jag min dagbok för fyra år sen och kunde bara skratta åt mej själv, jag var så arg och frustrerad över en sak som verkar helt löjlig idag. Komiskt! Och härligt att se vilka framsteg jag gör:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Torahzen]
10/16/12, 10:01 PM
#17

Jag eldar papper i kaminen. Det är SÅ BEFRIANDE att elda gamla papper.

Bränn, bränn, bränn!!!! (Jag tror det bor en liten pyroman i mig)

LoAEmma
10/16/12, 10:04 PM
#18

Låt det brinna, alla gamla skitsaker! :) Håll det dock i kaminen Torahzen :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Torahzen]
10/16/12, 10:12 PM
#19

Jag eldar bara i kaminen och ljus förstås. Jag gillar att ha tända ljus.

LoAEmma
10/16/12, 10:17 PM
#20

Låter bra det :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Annons:
MissInAction
10/17/12, 3:09 PM
#21

Funderade på var jag skulle inflika det här och jag testar den här tråden!

Det är ett rätt så långt inlägg från Irinas blogg, men ack så väl värt att läsa! ♥
Handlar om självkänsla och ens eget värde, kärlek och uppskattning. Och att attrahera rätt sorts vänner. Mycket intressant och gav mig många aha-upplevelser! Glad

http://rosaglasogon.se/2012/08/23/hur-attraherar-man-ratt-sorts-vanner/


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Theleonora
10/17/12, 4:18 PM
#22

Bra artikel. Är lite otålig just nu men ska läsa några ggr till :)


Robb
10/18/12, 11:37 AM
#23

Bra tråd! Glad

Ska göra en lista över mitt förflutna och förlåta andra men framförallt mig själv. Sen åker skiten in i brasan och mitt liv går mot en högre nivå!

SHIAWASE
10/18/12, 12:52 PM
#24

Precis Robb!!! Brann upp:) Skrev precis i en annan trad ,, ABC healingen tror jag. Man maste TITTA pa det forflutna,, INTE ANALYSERA,, TITTA, erkanna att detta finns i mitt forflutna, SEDAN branner man upp det ,,, OCH ar vidare:)!!! Underbart!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Robb
10/18/12, 1:09 PM
#25

Javisst! Det är sjukt frustrerande när man har saker som man inte kan släppa och precis som du säger är det väldigt lätt att analysera och tänka för mkt (känner igen det efter min senaste separation som jag väl inte riktigt kommit över ännu). Men det är ju till ingen nytta!

Jag har, som så många andra, problem med att ta kontakt med nya människor. Beror väl på dålig självkänsla som sitter i sedan barndomen antar jag. Jag är blyg helt enkelt och vill jobba bort det, livet har ju så ofantligt mkt att erbjuda! Istället för att känna mig blyg och inte våga ta kontakt vill jag känna mig självsäker och bekymmerslös och kunna ta kontakt med alla människor jag ser!

Har varit i två längre förhållanden och då gömde jag liksom undan mina problem, jag behövde inte handskas med dom. Men nu jävlar ska jag ta mitt liv till nästa nivå! Skrattande

Haha ursäkta utlägget, behövde tydligen skriva av mig lite. Glad

SHIAWASE
10/18/12, 1:19 PM
#26

Robb! Att skriva ar det basta du kan gora!! sa skriv vad du vill har inne, bara skriv,, lat det floda pa. I och med att man skriver sa fokuserar man, bearbetar, slanger bort, branner upp, hittar svar, ALLT, skriva ar det basta man kan gora… Sa SKRIV vad som helst, och gor det for dig sjalv:) Inte for nagon annans skulle.

Nar du skriver for dig sjalv, sa kommer anda automatiskt MASSOR av andra personer att dra nytta av det du har skrivit:)

Ser fram emot att lasa mer ifran dig:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Robb
10/18/12, 1:50 PM
#27

Tusen tack för svaret, Shiawase! Såg att det finns en god råd-tråd, ska nog kapa den istället. Glad

Annons:
LoAEmma
10/18/12, 2:22 PM
#28

Du är så välkommen att skriva i vilka trådar du vill Robb, här är vi inte rädd för OT eller att man svävar iväg med frågor och svar :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: