Annons:
Etikettmanifesteringar
Läst 2112 ggr
[Kathja]1
7/9/12, 7:28 PM

Galna impulser!?

Fick idag en lätt galen, så tillvida att jag inte förstår vad den kommer i från, impuls. Jag ska skaffa mig en skrivmaskin, gärna en gammal svart sak.

Tanken for genom mitt huvud för ett tag sedan första gången, men idag var känslan så stark att jag brast i gråt! Så nu ska jag leta skrivmaskin…

Har ni fått några lagom udda impulser som ni har följt och som sedan visade sig leda till något väldigt bra?

Annars har jag gjort sånna där saker som att spontant ringa en man som skulle sälja sitt hus på ett ställe där jag aldrig hade tänkt mig att bo - och när vi väl kom till huset för att titta så visade det sig vara vårt Hemma.

Eller tacka ja till en inbjudan som jag först inte alls hade tänkt att tacka ja till, vilket ledde till att det blev jag och min man.

Eller utanför bion bestämma att vi skiter i filmen och går och tar en pilsner istället och där träffade jag mina barns pappa.

Och… ja det finns mer. Skrattande

Annons:
Pelle Långlös
7/9/12, 7:40 PM
#1

Träffade mitt ex på nätet. Min kompis vågade inte lägga in en kontaktannons så jag fick en impuls att lägga in en. Det var där jag träffade honom. :-D

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

crinalina
7/9/12, 7:45 PM
#2

Detta är ett intressant ämne. Det är ju helt enkelt Universum som säger åt dig ovanligt starkt att detta är den väg du ska gå just nu.

Några som jag kan komma som jag har upplevt var väl att ta mitt pick och pack och flytta till Spanien med bara några dagars förvarning, en annan att jag skulle behålla mitt ofödda barn när jag som 18-åring blev gravid som ensamstående (nåja, jag hade varit ihop med killen i en månad och det blev ju som ensamstående).

Under mina senare tonåren förde den impulsen mig från ort till ort, jag bodde på 10 olika orter under loppet av ett och ett halvt år. Just när det gäller flytt så har jag nog följt just den impulsen många gånger.

Ett av ställena jag bodde på som 18-åring var Brommaplan i Stockholm. Jag jobbade på B&W i Kungsängen och pendlade varje dag. En dag på tunnelbanan så fick jag impulsen att hoppa av på Odenplan och gå in på Åhléns och söka jobb (detta var ju glada 80-talet så det fanns gott om jobb), och en timme senare kom jag ut som nyanställd.

Jag försöker att alltid lyssna på de där galna impulserna för i min erfarenhet för de mig alltid till en ny spännande plats, inte bara rent geografiskt utan även känslomässigt, yrkesmässigt och alla andra mässigt som man kan komma på.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Sugarcream
7/9/12, 9:17 PM
#3

En konstig grej för mig är när en bekant fick barn o jag gissade på vad barnet skulle heta utan att veta vilka namn de tänkt eller vad de gillade. Jag bara sa namnet högt för mig själv o kände att det lät som "de". Gissa om jag blev chockad när jag sen fick veta barnet skulle heta just det jag "förutspått" av alla namn som finns! Samma sak hände idag. En bekants bekant fick en son och jag bara fick ett namn till mig o när jag sedan läser vidare på hennes blogg så står det det namnet jag kände. Jättekonstigt ju! Blev rätt så chockad. Tillfällighet eller vad? 2a gången nu. Har kanske inget med impuls att göra fast det var ju ändå en sorts impulstanke som kom med ett namn :)

[Kathja]1
7/9/12, 9:28 PM
#4

Klart att det inte är! Det är din intuition, den har vi alla. Vi är alla uppkopplade i ett gemensamt medvetande via det får man till sig saker på det sättet. Vissa av oss ofta och mycket, andra aldrig därför att de inte är mottagliga. Men alla kan.

LoAEmma
7/9/12, 9:33 PM
#5

Jag vill vara mottaglig juh!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
7/9/12, 9:44 PM
#6

LoAEmma - Då får du träna, och öppna upp. Alla kan! Lovar Skrattande

Lite OT men börja med att gissa vem det är som ringer, be någon gömma en grej och så ska du känna av vad de kan vara, eller gå in på någon av alla de iFokus avdelningarna där man sysslar med detta  - där finns alltid en massa intuitionsövningar att träna på.

Annons:
målle
7/9/12, 9:51 PM
#7

Man tror att det liksom bara råkar bli på det viset men det är ju Universum som styr och ställer men eftersom saker sker så fort blir man (eller iaf jag) lite smått tveksam på ngt vis och skakar liksom bort det som att det vara råkade vara en tillfällighet.

Vi var och spelade minigolf häromdagen och det gick bättre än vanligt för mig och jag var sist i turordningen och det var en bana som var lite klurig, när jag gick mina få steg fram mot banans början för att lägga ner bollen bara visste jag att jag skulle sätta bollen på första slaget, jag tänker att jag ska säga till sällskapet att "kolla nu, nu kommer jag sätta den på första" men de orden kommer aldrig ur min mun utan stannar alltså vid tanken. Jag slår och bollen går i, på första slaget! Skrattande

Jag sa till dem att "jag sa ju det!" fast jag hade bara sagt det till mig själv i mina tankar Glad

Detta var väl inte direkt ngn galen impuls, men ändock en rolig upplevelse.

En galen impuls skulle väl isf vara när jag började flörta med min arbetskamrat (som dessutom hade en chefsposition över mig) som ja som ni vet ledde till att vi nu e sambos Skrattande

Håbe
7/9/12, 10:54 PM
#8

Träffade också min man så där av en lycklig slump eller sammanträffande.

Hade precis fått min första egna dator och tänkte att jag skulle kolla upp vad det där med chattande var som alla pratade om. Gick in på Aftonbladets chatsida och testade lite men tyckte inte att det var så himla intressant så jag la ner det. Så gick det en period och jag satt ensam hemma och hade tråkigt. Fick för mig att kolla på den där chatten en gång till. Småpratade med några men tyckte fortfarande inte att det var något jag fastnade för. Jag är inte så road av att kallprata irl heller. Men så dök det upp en kille som jag började prata med. Vi lämnade chatten och gick över till ICQ i stället och vi träffades där i timmar varje dag och fram till nu, 11 år senare så har det inte gått en dag utan att vi haft någon form av kontakt med varandra.

Han å sin sida hade hittat chatten på sin tonårssons dator och blivit fundersam på vad han sysslade med. Man hör ju en del om tonåringar och internet. Så han hade skaffat ett användarnamn och loggade in för att kolla läget. Han hade också varit där en stund men tröttnat och tänkte logga ut men så fick vi kontakt.

Det känns verkligen som att det var meningen att vi skulle träffas just då.

Sugarcream
7/9/12, 11:02 PM
#9

Jo intuition e bra saker :) Fast jag behöver till viktigare saker än att ta reda på vad folks barn ska heta :) Men blev helt paff när jag läste namnet :)

Pelle Långlös
7/10/12, 7:57 AM
#10

När jag, min syster och min bästa kompis var gravid samtidigt för en massa år sedan så sa jag att min kompis skulle ha en kille och min syster en tjej. Det var tidigt i graviditeten och jag fick rätt. Jag hade känt detta inom mig. Min intution är ganska så rätt. Kan kan känna av det rätta. Sån övningar som ploppar upp här iFokus så har jag 90% rätt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Evigheten]
7/10/12, 8:08 AM
#11

Det har hänt flera gånger men minns nog inte allt just nu

men när jag träffade barnens pappa så den kvällen var jag helt slut o trött efter jobbet hade inga planer på att gå ut eller så med ett par vänner men så helt plötsligt när jag stirrade i taket fick jag en ingivelse att gå. så där träffades jag o barnens pappa den kvällen.

även vaknat upp och bara känner nä nu vill jag flytta och har gjort det.(alltid varit en annan stad då)

hade även en dröm som yngre som fick mig att flytta hemifrån, väldigt stark dröm.

sen har jag fått en massa ingivelser som jag inte följt med som ideer av olika slag, så ska man ju inte göra=P

SHIAWASE
7/10/12, 2:07 PM
#12

Impulser och Intuition ligger sa nara, ibland vet man inte vilket som ar vilket.

Jag lever TOTALT efter min intution.

Nagra saker:

Nar jag var 16 sa bara dok det upp i min hjarna att jag skulle borja trana karate (var inte sarskilt sportintresserad eller sa,,det bara KOM)

Efter gymnasiet, sa hade jag bestamt mit att aka till Frankrike ,,, allt var ordnat, boende, studier, och SA helt plotsligt kvallen innan jag sulle aka sa bara kande jag NEJ, NEJ JAG SKA INTE AKA, och jag borjade storgrat (jag ar INTE en gratande person, och helt utan anledning) > Det kom sa plotsligt, men jag akte nasta morgon, madde vansinnigt daliget, NATURLIGVIS, och akte hem efter tva veckor. Jag var helt OK, visste att det var ratt, men inte min omgivning::::::

Kom tillbaka till Sverige, Sedan pa sommaren nar jag satt pa en strand i Grekland sa bara kom det "Jag ska aka till Japan"

Och till Japan kom jag:) hade inte mycket pengar men min LoA mamma:) satt ju pa en middag bredvid nagon affarsman och berattade att hennes dotter tankte aka till Japan, Jag blev erbjuden fri bostad , trainee-position och lon for nagra manader(utan nagon som HELST kunskap) :):)

Kom hit   och allt har varit precis pa samma satt,,,,, jag gar efter intution, impuls och allt ar ratt,,,,, kan nog fa ihop hundra sidor, med alla mina "impulser" och intuitioner… Lagenheter vi bor i , alla mina jobba,,ALLT helt enkelt. SA INTUITION och IMPULS ar ALLT!!!!

Sa mitt rad till alla ar att , lar dig LYSSNA pa dig sjalv, och BARA DIG SJALV,, och din intuiton:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Upp till toppen
Annons: