Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 6536 ggr
MissInAction
7/6/12, 9:45 PM

Ordspråk, klyschor etc.

Ibland när man snubblar över klassiska uttryck och klyschor så märker man ju hur klockren den är - kopplingen till LoA! Glad Och det finns texter från alla möjliga tider, olika filosofier och religioner världen över.

Den som söker, den finner.

Man ser det man letar efter.

Om du tror på dig själv så kommer andra också att göra det.

Yesterday is history, tomorrow is a mystery. Today is a gift, that's why we call it "the present".

Blind tro på auktoriteter är sanningens största fiende. Albert Einstein

Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real? Albus Dumbledore (från Harry Potter)

Happiness can be found, even in the darkest of times, if only one remembers to turn on the light. Albus Dumbledore

Nu står det still i huvdet här. Vilka kommer ni på? Cool


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
[Sniff]
7/6/12, 9:50 PM
#1

Den bästa spegeln är en vän- eftersom man drar till sig folk som man har något gemensamt med.

målle
7/6/12, 9:56 PM
#2

Jag har alltid levt efter att "allt går, bara man vill" och "everything happens for a reason" Glad

[Kathja]1
7/6/12, 10:09 PM
#3

"Whatsoever things ye ask for when ye pray, believe that ye receive them, and ye shall have them" said Jesus

Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse.” (Filipperbrevet 4:6)

“Be the change you want to see in the world.”- Mahatma Gandhi

"Därför säger jag er: Allt vad ni ber om och begär, tro att ni har fått det, så skall det vara ert." (Mark 11:27)

SkrattandeFlört

LoAEmma
7/6/12, 11:43 PM
#4

Åh, den sista var ju KLOCKREN!!

Själv kör jag med, det blir som det ska.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

MissInAction
7/7/12, 12:50 AM
#5

Det ordnar sig Skrattande


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
7/7/12, 2:19 AM
#6

haha, det ordnar sig :) gillar den!! kör den nästan alltid, bakgrundsbilden på min mobil: "lugn, det ordnar sig". ofta får jag en impuls att kolla klockan, men så visar det sig att jag bara skulle läsa det… och andas… :)

Annons:
[Torahzen]
7/7/12, 6:32 PM
#7

Var mot andra som du vill andra ska vara mot dig.

Tror du att något är omöjligt, så är det sant. Tror du att det är möjligt så är det också sant.

crinalina
7/7/12, 7:29 PM
#8

What goes around, comes around!

Som man bäddar får man ligga.

Som man sår får man skörda.

Som du behandlar dig själv, blir du behandlad av andra.

"Take the first step in fatih. You don't have to see the whole staircase. Just take the first step. " Martin Luther King Jr

Today is the first day of the rest of your life.

Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

målle
7/7/12, 10:08 PM
#9

Hakuuuuna matata! Hahaha!

[Torahzen]
7/7/12, 10:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Här kommer en bild på min egenhändigt broderade bonad (för evigheter sen):

målle
7/7/12, 10:19 PM
#11

Nämen vad söt! Fin!

[Sniff]
7/9/12, 9:52 PM
#12

Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket - njut av det som redan finns i ditt liv!

Pelle Långlös
7/10/12, 8:02 AM
#13

Allt som står skrivet är bara så bra.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Håbe
7/10/12, 9:27 AM
#14

#5 Det där är min favorit och det gör min man galen :-)

Särskilt när det gäller pengar. Jag har, trots att jag förr i perioder haft det väldigt knapert, alltid haft inställningen att det ordnar sig. På något vis. Och det har det alltid gjort. Inga miljoner som trillat in men småsummor som ser till att man inte hamnat på botten. Restskatt på 2000, katastrof!-Restroaktivt på löneförhöjningen som ganska precis täcker. En gång hittade jag ett gammalt sparkonto som jag trodde var avslutat. Det var 44:- kronor på det och det var precis så det räckte till mat den sista dagen innan lön.

Min man är väldigt organiserad och vill ha kontroll på pengar medan jag inte oroar mig för att tvättmaskinen just gick sönder och vi var tvugna att köpa en ny. Det ordnar sig!

Jag har alltid tyckt att det där är lite konstigt och har tänkt att jag nog är lite nonchalant när det gäller pengar. Man kanske borde vara lite mer orolig och planera mer? Men nu när jag förstår hur det funkar så är det ju helt logiskt. Jag tror ju verkligen på att det kommer att ordna sig. För det gör det ju alltid :-)

[Kathja]1
7/10/12, 9:36 AM
#15

Håbe - det där låter som hemma hos oss. Min man är ganska nöjd med min inställning till livet, men just "det ordnar sig" kan han bli lite irriterad på mellan varven. Speciellt när jag, precis som du, säger det då katastrofen står för dörren (enligt honom) Men det ordnar sig ju alltid!

Har sagt den så pass mycket, började efter min skilsmässa för drygt tio år sedan, att alla mina barn är lika dana. Min äldsta dotter har t.o.m tatuerat in en variant av den som kommer ifrån Sagan om Ringen.

Jag brukar köra på "det ordnar sig alltid, det kanske inte blir som du har tänkt dig, men det ordnar sig alltid". Och det gör det ju! Skrattande

MissInAction
7/10/12, 10:29 AM
#16

#15
OT men - May it be? Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Torahzen]
7/12/12, 5:32 PM
#17

”where intention goes – energi flows”

Upp till toppen
Annons: